Regisztráció Blogot indítok
Adatok
velo

1 bejegyzést írt és 123 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kicsi lett a Micra. Amikor vettem, ingázásra egyedülálló szülőként, egy-két gyerek szállítására ideális választás volt. 850 kilós testét szépen viszi az 1,3 literes benzinmotorja. Magyar papírokkal nem is kaptam volna ennyire jól felszerelt példányt, klímával, légzsákkal,…..
Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt egy nagyot, és néha ismét visszaszivárog a lakott területekre, hogy ne kelljen kizarándokolni az épített autodrómokhoz vagy a ralipályák szélére. Hisz nincs annál…..
Vettem egy megyei matricát, hisz próbaüzem van, mert hozott egy próbatörvényt a próbaparlament. Azonos című írásunk kommentposztja...
velo 2015.01.14 20:14:11
nem olvastam a kommenteket, nem tudom a többség milyen állásponton van, de az biztos, hogy ez az egész egy ordenáré nagy f***ság...

1. én pl Pesten élek, évente egyszer vagy kétszer megyek pályán, 2db heti matricával megúszom, igaz, olyankor legalább 5 megyén keresztül megyek, tehát a megyei matricákkal kitörölhetem... Most viszont e mellé az évi két matrica mellé most vegyek egy megyei matricát Pest megyére, mert hát előfordul, hogy jár az ember erre arra, ami most fizetős lett, tehát nekem már eleve többe kerül.

2. írtózatos f***ság az is, hogy nem időintervallumra szól a matrica. Ez ilyen hülye magyar szokás...? BKV hegynél is: el akarsz menni A-ból B-be, nincs is messze, de pechedre 3x át kell szállni, akkor vegyél 3 jegyet... miért nem tud ez is x időre szólni, mint régen a telefonkártya? Veszel egy kártyát X egységgel és amikor utazol akkor levesz valamennyit. Ha egy megállót, akkor kevesebbet von le, mintha végállomástól végállomásig buszozgatsz.. szóval a pályamatrica: az egy hetes nem 10 napig, azaz 240 óráig érvényes. Ha este 11:30kor veszed akkor buktál egy napot.. és ha már így van: az is faszság, hogyha feltévedsz a pályára, majd egy óra múlva veszel matricát, akkor megbüntetnek... Mintha azzal, hogy később vetted a matricát, akárcsak egy perccel is tovább tudnád használni a fizetős utakat... NONSZENSZ

3. és az is hatalmas f***ág, hogy mindezt még azzal tetézik, hogy kijelentik, hogy hát de az autósok kussoljanak, mert milyen olcsó lett a benzin... mintha arról bármelyik parlamenti majom tehetne... pofám leszakad.

4. mindennek tetejébe olyan mérhetetlenül szar útjaink vannak, hogy félévente toronycsapágyat meg toronyszilentet kell cseréljek, meg kerülgetem állandóan a rohadt sok kátyút, hogy ne vágjam haza teljesen a futóművet. Persze azért a kerékcsapágy és/vagy a féltengelycsukló 2-3 évente így is letérdel...

5. a legjobbat még nem is mondtam: a beszedett pénzből milliárdokért stadionokat építenek, amit meg nem sikerült ezeken a csatornákon keresztül a saját / haverok / rokonok érdekeltségébe tartozó vállalkozásoknak kijátszani, azt szimplán ellopják...

Bocs a kirohanásomért, de annyira felidegesít ez a mérhetetlen demencia, ami a jelenlegi kormányzásban folyik (politikai hovatartozástól függetlenül), hogy azt elmondani nem tudom... komolyan, szomorú vagyok, hogy olyen országgá lett a hazám, amire nem tudok semmilyen formában büszke lenni :(
velo 2015.01.14 21:05:58
@Válasszunk: hidd el nyugodtan, akármennyi bőrt is húznak le az autósról, az utak minősége és állapota nem lesz jobb. Télen esik 5 centi hó már megáll az élet. Hétfő reggel kifogtam egy hiányzó csatornafedelet, vagy mit a száva utcában, egy kb 40x50cm-es, 10 centi mély fém peremű lyuk van az út közepén. Azóta annyi változott, hogy tettek bele egy táblát egy darab deszkával kitámasztva...

tudom, hogy én vagyok a hülye, mert nem Lada Nivával vagy UAZ-zal járok, de én fokozottan érzem, hogy mennyire irtózatosan szarok az utak, és hónapról hónapra rosszabbak. Tapasztalom. Teljesítményadó, üzemanyag jövedéki adó, BALESETI ADÓ!, mostmár + mindenféle matrica, hamarosan jön a dugódíj stb... EZ LEHÚZÁS és komolyan, én lennék aki a legkevésbé bánnám, hogy fizetni kell, ha járhatóak lennének az utak... de nincs így, szóval plusz 10-50-100 ezreket költök az autóm karbantartására, javítására. Pedig hidd el, óvatosan közlekedek, de mégsem mehetek a hungin 30-cal...

De, hogy konkrétan válaszoljak:

1. csak ilyen van...

2. bkv amellett, hogy iszonyatosan drága, pár kivételtől eltekintve elképesztően igénytelen, koszos, lassú, zsúfolt, stb... mindegy, én nem bkv-zok, csak megemlítettem. Asszonyt inkább elhordom reggelente munkába kocsival az ellenkező irányba, mert így csak 10 perc az út. BKV-val 50...

3. szóval ha újra drágul az olajár és megint 400+ Ft lesz a benzin, akkor eltörlik a fizetős szakaszokat? Arról nem is beszélve, hogy a forint a béka segge alatt van, amiről nem te vagy én tehetek, hanem jó részben a kormány és az idióta intézkedései is.

4. ezt már fentebb kifejtettem.

5. kétkézzel szórják a pénzt olyan dolgokra, amiktől sokkal fontosabbak is vannak, majd behajtják a hiányt a jónépen mindenféle címszó alatt... a 3000 milliárd manyup pénzt is ügyesen eltapsolták...

mindegy, ebbe a politizálásba ne menjünk bele, csak rettentően bosszant az egész helyzet... és legyél nyugodt, holnap majd kitalálnak valamit megint, ami miatt újabb pénzeket tudnak bevasalni rajtad, rajtam és a többi dolgozó emberen. És minél több a sarc, annál kevesebbet tudsz majd a családodra vagy magadra költeni. Persze, az ember próbálja értelmes érvekkel megmagyarázni magának, hogy miért van újabb és újabb fizetnivaló, de egy idő után rá kell jönni, hogy egy feneketlen kútba öntjük a pénzt számolatlanul...
velo 2015.01.14 22:10:20
@Válasszunk: rendben, én nem értek egyet veled, bizonyára vannak még így ezzel mások is, pont úgy, ahogy olyanok is akadnak, akik a véleményedet osztják. Nem baj ez, nem vagyunk egyformák...

Nekem nem a megye matricával van bajom, hanem hogy emberek tízezreit belekényszerítették jól megválogatott útvonalak fizetőssé tételével.

Most csak érdekességképpen kiszámoltam, mindenféle adókkal a bruttó bérem 60%-a adóra megy el. Ebben benne vannak a járulékok, áfa, jövedéki adók, stb... de mondok jobbat: a nettó bérem 40%-a az államkasszába megy. És igen, lassan ott tartunk, hogy fáj 5.000 Ft is, mert abból inkább elvinném a páromat vacsorázni, vagy elmennénk moziba...

és ami a legrosszabb: szerinted hányan lesznek azok a nehezebb sorsú emberek, akiknek létszükség az autó munkához, vagy bármihez, próbálják életben tartani a 20-30 éves autóikat, hogy élni tudjanak és 1-2 megyematrica árán fog múlni az, hogy jövő nyáron vesznek-e valamivel jobb állapotú gumit, vagy egy garnitúra féktárcsát az autóba, vagy sem? Mert képzeld el, ezrével vannak ilyen emberek. Akiknek az autó nem luxus, hanem létszükség, viszont minden hónap végén sakkoznak a csekkekkel, és próbálnak egyik hónapról a másikra túlélni. Nekik igen is fáj majd az 5.000... és mi lesz a véleményed, ha egy ilyen ember nem fog tudni megállni időben a 25 éves leharcolt transporterrel, hátul a festőcuccaival, amikor te pont a családoddal kocsikázol gondtalanul? Csak mert matricára kellett a pénz, gumira vagy fékre meg már nem futotta... a legnehezebb körülmények között megélni próbálókat sújtja leginkább ez az egész, csak akik jobb körülmények között élnek, azok hajlamosak ezt elfelejteni, és azzal jönni, hogy "ugyan, mi az az évi 5.000"...

Mindenesetre részemről lezártnak tekintem a vitánkat, látom, hogy nagyon nem egy véleményen vagyunk, és valószínűleg nem is leszünk. Örülök, hogy neked kedvezőbbek lettek a feltételeid, vagy ha nem is, akkor legalább annak örülök, hogy ennyire pozitívan tudsz állni az egészhez. Kívánom, hogy maradjon is így, és remélem egyre többen leszünk hasonló helyzetben. Most azonban azt látom, hogy a többségnek ez az egész nem jó... és nem csak az útdíjra gondoltam...
Most pedig kitekintő következik, irány a balkán, Bosznia és Hercegovina a mai célpont, lássuk, ott mivel rontják a jóízlést. Ő itt egy igazán elrontott Alfa. Fénykorában azért szebb volt. Igen. Calibra. Szárnyas Golf. A lambóajtó kicsit máshogy lett…..
Jajj,de csúnya! Random bünti 2014.12.22 08:15:00
Mi is lenne jobb hétindítónak, mint egy kiadós vegyesvágott? Csak képek, szavak nélkül, fogyasszák szeretettel: Szép hétfőt mindenkinek!..
  Nem tudom, hányan emlékeznek még a régi 124-es Merci kombimra, amit jó hét éve adtam el. Született is belőle egy cikk anno, Intergalaktikus lúzerszopás fénysebességgel címen. Mert az volt. Az eladás is, az autó is. Egy vagyont költöttem rá, hogy ilyen legyen Hogy…..
velo 2014.11.23 21:01:24
hm... nem semmi...
nekem ilyen volt közel 9 éve a qp, amikor hozzám került, mellette pedig, hogy milyen most:
prntscr.com/59em0x

Látszik ezen is a közel 9 év használat és az azóta beletett 120.000 km, de azon vagyok, hogy ezeket folyamatosan javítsam, karban tartsam stb... :)

Előtte volt egy Megane a családban, ami tk lett egy balesetben, így adtuk el 5 évesen 110.000 km-rel:
prntscr.com/59emuy
Később megtudtuk, hogy sérülésmentesként adták tovább valakinek valami 40.000 km-rel.. A múltkorában láttam is, sajnos a pesti forgatagban nem tudtam a közelébe kerülni, hogy beszéljek az új gazdájával... Egyébként IJC-769 volt a rendszáma, hátha valaki ráismer az autójára, nyugodtan vegye fel velem a kapcsolatot
Folyton megnézem az összes Hárs-zöld Megane Classicot, hátha újra látom, de eddig csak egyszer sikerült...
Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja. Szervizbe vittük a verdát. A szerelő munkavédelmi lungiban, persze. Ezt a Matizt béreltetjük a céggel privát használatra. Szégyen, de szeretem. Van benne klíma, azt annyi.…..
velo 2014.10.15 04:22:14
@vasutasrendőr: így már egész jól is nézne ki: fc09.deviantart.net/fs70/i/2011/188/7/f/tata_magic_iris_by_ignaciobressa-d3lbxxv.jpg :D

Egyébként észrevettétek, hogy ez a Tata Magic IRIS hátulról nyomokban első generációs Kia Soul-ra emlékeztet?
Nemrég belefutottam a kérdésbe a carthrottle-ön, hogy ha három autód lenne, mi lenne az. Egy hétköznapokra, egy hétvégére és egy pályázni. Be is küldtem a kérdést a szerkesztőségi levelezőlistánkra. Íme, a válaszok: Pere László (karmageddon)Hétköznapokra: Mivel van…..
Kedves dolog történt velünk, elszoktunk már lassan attól, hogy tőlünk nyugatra másképpen működnek a dolgok. Volt egy posztunk, mely arról szól, hogy idén 50 éves a Lamborghini és mekkora hepajt szerveznek az olaszok ennek okán. Embeddeltünk bele egy videót, melyet az…..
velo 2013.01.03 20:40:08
@Sztavrosz_: van úgy, hogy a szükség törvényt bont...

egyébként meg nagy ügy... és ha hólapáttal vakarja le a havat akkor mi van? Drágább lett a kenyér, vagy mi? :D
CarHunting 1 2012.08.31 00:02:18
..
Igazából nem mondhatni JDCS-nek, vagy barbárságnak, esetleg bármiféle durva és szemünk világát rontó átalakításnak ez az Express átépítés, amelyet olvasónktól kaptunk. Kétségkívül egyedi. Minden bizonnyal mozdulni is tud, ám inkább lennék vele bohóc a Balaton partján,…..
Mint mindenkinek, nekem is van egy hobbim. Sokan csinálják, amit én, de kevesen vannak, akik így csinálják, ahogy én. A papírmakettezés sok ember számára ismert, de amikor megmutatom, hogy én mit csinálok, az első reakció rendszerint az, hogy „ Úristen, ez olyan mintha igazi…..
velo 2012.06.13 17:27:46
@hamvast: egyébként félreértések elkerülése végett: a munkád nagyon szép és tényleg maximálisan csodálom az ilyen hobbit (nekem is valami ilyesmi volt, míg aztán végül meló miatt nem maradt rá idő).

Szóval hajrá! És gratulálok a Lambohoz :)
...volt olyan eset is, amikor az adós emailben közölte velük, hogy épp most ég az autó. Csupán egyetlen baj van: mindez nem ésszerű dolog. Sőt, kifejezett ostobaság. Minden kár, amit az autóban okoz az ügyfél, az ő adósságát növeli, azaz, ha az autó megsemmisül, az…..
velo 2012.06.08 15:05:58
@GG81: pontosan azért éri meg nekik, mert küldözgetik a hitelkártyákat 200.000-300.000 hitelkerettel, amire már súlyos THM-eket dobnak. És az emberek nagy többsége nem tud ellenállni a csábításnak: megveheti a TV-t, notit, stb, és még sorbanállás vagy papírmunka sem kell, csak elegánsan lehútatja a kasszánál... utána meg jönnek a fizetnivalók...
velo 2012.06.08 15:15:24
OFF
@ivanhu: ez tetszik és támogatnék is ilyen jellegű kezdeményezéseket. Szimpatikusabb mint az adó-adó hátán... Csak egy nagy baj van ezzel is, mint minden mással: a befolyt többlet ugyanúgy eltűnne a zsebekben, mint a mostani pénzek jórésze...

én inkább azzal kezdeném: politikusok, képviselők, polgármesterek meg az összes ilyen alak maximális bére nem haladhatja meg a mindenkori átlagbért. Tehát ha magyarországon az átlagbér 250.000 Ft, akkor minden politikusnak ennyi lehet a max fizetése.

Felelősséget úgysem vállalnak semmiért, szóval a "nagy a felelősség" stb blah blah nem állja meg a helyét... Vagy pl. korrupcióért mondjuk simán beadni egy életfogytos fegyházbüntit, aki pedig felderít egy korrupt embert vagy csoportot pénzdíjban részesülne. Meg ilyenek... Lenne itt rend seperc alatt...
/OFF
velo 2012.06.08 15:19:28
@velo: jah, igen, kifelejtettem: most szabad rablás van, odakerülnek, milliárdos üzletek köttetnek zsebből zsebbe, senkit semmiért nem lehet felelősségre vonni, zsebre teszik fizetésképpen a milliókat, saját érdekkörbe tartozó cégek nyerik a nagy tendereket (Ausztriához képest dupla áron van az autópálya), ráadásul luxusautót kapnak, költségtérítést, lakhatási támogatást, tankoljuk nekik az S8at, meg úgy mindent állami pénzeken finanszíroznak... hát kapja be mind...
1PÁR LAMBÓAKTÓ EGYSZERÜ A FELSZERELÉS TELSZKOPOK FIKSZ FELFIGATÁSA ÁLITÁSI LEHETÖSEGEI VANAK NAGY FORDULATSZÁMÉRÖ ELVÁLTÁSI LÁMPÁVAL ÚJ NEM VOLT BESZERELVE KÁBELEKEL MINDEN MEGVAN HOZZÁ CSAK ÖSSZE KEL KÖTNI!!! Ezek után lássuk a portékát: Azért az alany sem semmi,…..
Vezessük rá őket arra, hogy autóst csak akkor állítsanak meg, ha annak valódi oka van. A fennmaradó időben eredjenek a tulajdon elleni szabálysértések elkövetői után. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
velo 2012.05.09 11:38:23
Egyébként tudtommal állítólag a rendőrnek arra sincs joga hogy megkérdezze hova mész, mégis értelmes ember válaszol a kérdésre és nem azt mondja hogy "magának ehhez semmi köze" vagy hogy "bankot rabolni bazdmeg!"... Ha kérdez valamit lehet normálisan is válaszolni nem ilyen "vak vagy?", "nem látod" stb hozzáállással mint a gombaszállító ember.

Az ilyen és ehhez hasonló hozzáállással nem lesz megkönnyítve az ügymenet. Túl kell esni az igazoltatáson minél gyorsabban, elővenni a normálisabb formát és nem ott megmutatni ki a Jani.

Nekem egyik haverom járt ki Ukrajnába elég gyakran fiatal korában. Rendőrök megállították kint pénzlehúzás okán - ez jellemző volt arrafelé a magyar seftelőkkel - aztán végül abba kötöttek bele hogy nincs hullazsák az autóban arra az esetre he elütne egy állatot. Nem tudom jogos volt-e vagy sem, vagy akár igaz volt-e, de állítólag meg akarták büntetni, persze zsebre, de egyrészt nem adott pénzt mondván, hogy nála nincs, másrészt elővette az észosztó stílusát. Útlevél elrak by rendőrök, megutaztatták kicsit aztán gyalogolhatott vissza vagy 2km-t az autójáig.
Ezt csak az ő szájából hallottam, szóval nem tudom mekkora ferdítések vannak a sztoriban, bár az sokak által váltig állított tény, hogy tőlünk keletebbre a határmenti benzin/cigi turizmust igyekszenek a saját zsebükre fordítani a kinti rendőrök. Meg mint itt írják itt is ez megy, de én még nem találkoztam hasonlóval pedig 10éve naponta járom az utakat, nem is keveset... Bár a nagyarcúakat mindig mindenhol baszogatják, akik ezt igencsak sérelmezik...
velo 2012.05.09 11:54:38
@tede: magyarul ha Te rendőr lennél mindenkit megbüntetnél aki normális, egyszerű ember, de a nagypofájú kopasznyakúakat meg mosolyogva elengednéd... Szóval kisebbet bántjuk mert az nem üt vissza, de ha valaki olyan jön akkor lemegyünk nyusziba? Ez aztán a dícséretes hozzáállás :D
velo 2012.05.09 12:04:07
@protkova: kb pont erről beszéltem korábban én is. Teljesen egyetértek a mondadóddal.
TComment Spárta győzött 2012.05.07 06:00:00
Flancolni máskor kell. Hét ülés, játszótérnyi raktér, fájdalom nélkül, kisautó-áron. Ide vele! Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
velo 2012.05.07 15:14:18
hah... automata ablak látom nagy téma... nekem a 11éves Astrámban mindkét ablak (mert csak kettő mozgatható, lévén ez egy coupe) le-fel automata. Ráadásul mindhárom gomb egyformán ilyen (vezetőoldali kettő, illetve utasoldali).

Működésileg nem több állású a billenőkapcsoló, mint egyes autókban (félig benyomva/teljesen benyomva állás) hanem úgy üzemel, ha rövid időre nyomom meg (pl fél másodpercig) akkor automatikusan le/felhúzza az ablakot. Ha nyomva tartom addig megy ameddig nyomom. Ha automatikus le/felmenetelben megnyomom mégegyszer akkor megáll.

Szerintem nagyon jó és hasznos funkció, könnyen megszokható és megszerethető. Ráadásul ha beriasztom az autót magától felhúzza az összes ablakot: lehúzott ablakkal kiszállok --> gomb a távirányítón megnyom --> ablakokat tökig felhúzza.

Egyébként a cikkben szereplő autót sokan megszólták, de gondolom ha Renault embléma lenne rajta már sokaknak tetszene (
2.bp.blogspot.com/-4hcdq8QdBLU/Twrb0C5478I/AAAAAAAAEKM/keHGUCJWrM4/s640/Renault%252520Lodgy%252520%25255B1%25255D.jpg )

Majd kijön belőle a dobozos verzió és lesz olcsó puttonyos a nyépnek. Szerintem nincs nagy baj vele, elég sok igényt ki fog szolgálni, nincs mindenkinek űrkomp jellegű műszerfalra szüksége. Sokgyerekesek esetében a könnyen tisztán tartható nagy műanyagfelületek sokszor nagyobb előny, mint a plüsskárpitozású ajtóburkolat (abból kicsit nehezebb kitakarítani a beledörzsölt csokit...).

És szerintem nem csúnya, nekem tetszik is. A Duster is jópofára sikeredett, sokkal jobban tetszik, mint pl a Nissan Duke.

A Dacia mint márkanév azért jó a Renaultnak, mert olcsó, elavultabb technikát el tudja adni alacsonyabb áron a saját presztizsvesztesége nélkül. Ergo a Logant nem említik egy lapon a Clioval, Megane-nal, Lagunaval. És akinek nem arra kell az új autó, hogy mutogassa a szomszédoknak, illetve hogy baráti beszélgetések során lehessen dicsekedni felesleges extrákkal, azoknak igenis jó választás. Ismerek én is olyan embert, akinek Loganje van. Újonnan vette, és nem 2-3 évig használja, hanem megvan neki 5-6 éve és még meg is lesz egy darabig. Egyszerű, olcsó fenntartani, és újkorától ők használják. Az, hogy az autó státuszszimbólum magyar betegség. Sok helyen nem az a fontos mit gondol a szomszéd, hanem racionálisabb érvek miatt döntenek ilyen autók mellett.

Sokaknak vannak ilyen jellegű olcsóbb célautójuk, és mellette van öröm/élményautózásra más, olcsó autó (MX5, MR2 stb...). Persze nyilván van aki megteheti, mert nem számít a pénz és nagyobb kategóriákban nézeget (E Merci kombi + Mustang)...

A lényeg, itthon mindenki gyors, szép, élvezetes, praktikus, új, fullextrás autót akar, lehetőleg 3millióig 0 beszállóval. Lehetőleg 2 éven belül lecserélni valami újra...

Ugyanilyen marhaság szerintem azon treníroznia valakinek magát, hogy mennyit bukik új autó vásárlásán, amint kihozza a szalonból... Ez max annak érdekes aki azért hoz ki a szalonból autót hogy rögtön el is adja. Egy autót miért nem lehet 4-6 évig használni? Vagy tovább is? Vagy az már nem menő?

Még az új autóhoz: sokan mondják, hogy érdemesebb venni 1 évest 20-30 ezer kilométerrel... pff... ehhez csak annyit, fateromék beszámoltatták anno az 1 éves Fabia 1.2 kombijukat egy új Corollába. A Fabiában akkor volt ~80.000 km, egy évesen. A Toyota szalonban kerek perec megmondták, hogy nem gond a km, úgyis max 30ezerrel fogják kitenni. Nem nepper, nem magánszemély, hanem Toyota márkakereskedés!!!

Meg volt egy 3 éves Megane-unk is. Újonnan vettük 2001 környékén. Sajnos tk lett, kiflibe tört by nagy fa. Minden elem sérült, még a túloldali C oszlop is megroppant. Eladtuk 700ezerért alkatrészbe a bisztosító által ajánlott embernek (különbözetet fizette a Casco). Elvitték tréleren az akkor 100+ ezer km-t futott autót. Pár hónappal később kerestek minket telefonon (családi vállalkozás nevén volt az autó), hogy látják, hogy mi vagyunk az előző tulaj, és kiváncsiak miért adtuk el az autót. Mondtuk, hogy azért mert totálkáros volt. Kiderült, hogy ismerős kereskedő árulja nekik sérülésmentesként 60ezer km-rel.

Persze van mindkét oldal pro és kontra, de szerintem igenis van létjogosultsága ezeknek az autóknak, főleg az olyanok körében, akik nem 2 évre vesznek autót a szomszédnak/barátoknak. Nyilván ebbe azért a magyar piaci helyzet sajátosságai is közrejátszanak, illetve a 2 autó tartásának extra nehézségei, de akkor is illene kicsit logikusabban dönteni...
velo 2012.05.07 15:28:29
jah, a racionális döntéssel kapcsolatban még valami: anyám tavaly vett magának új autót. Neki nem az extralista számít és nem is a teljesítmény. Megbízható, normális fogyasztású autóra van szüksége, mert napi használatban van, a munkályához elengedhetetlen. Néztük az Oktáviákat: új, 0km de még Facelift előtti fehér 1.4 alap Octavia 80 Le-vel ~3.500.000 Ft akciósan ( www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/octavia/skoda_octavia_1.4_16v_tour_ii_raktarrol_azonnal-5624604 )

Végül találtunk sokkal jobbat: Kia Pro'ceed lett, fehér 1,4, jobban felszerelt faceliftes 105Le-vel 3millió alatt. ( www.hasznaltauto.hu/auto/kia/pro_ceed/kia_pro_ceed_1.4_l_acaudio_rendszer-5696770 ). Mivel 95% egyedül használja, és a maradék 5%ban is max mellett ülnek nem volt szempont hogy 4-5 ajtós legyen. Így nem csak sokkal jobban néz ki, de olcsóbb is volt.

A 7év garanciáról is tudjuk, hogy kétélű fegyver. Egyrészt jó kis marketingfogás, másrészt oda vagy láncolva a márkaszervizhez, de ezt a részét nem bánjuk annyira, ennek megvannak az okai. Sajnos itthon semelyik szerviz sem fenékig tejfel, sokszor még az ismerős és jóbarát is képes lehúzni, mint ahogy sokan eladnák a saját anyjukat is 5 Ft-ért...
Sokat mérlegeltünk ezen a dolgon és úgy láttuk jobbank, sokkal inkább a márkaszerviz és a garancia mint az ismeretlen előélet és tekergetett órák hada...
Jajj,de csúnya! Méltó jutalom 2012.04.28 18:50:00
Ugyan nem vagyunk autóromboló típusok, nem is kívánjuk azt, hogy minden tuningvassal ez történjen, ám a nálunk is már bemutatott ausztrál Fordnak nem volt más választása. Jobb így mindenkinek. Angoltudás szükséges, ám a képek magukért beszélnek. És a végső csapás: ..
Egy kép landolt a szerkesztőségi levelezőlistán, csak annyi volt a komment: gyanús, hogy ez az autó pórul fog járni. Az Audiból úgy lógnak a csövek, mint súlyos sérültből az infúzió, katéterek és monitorkábelek. A párhuzam teljesen helyén való, mert aki elég…..
velo 2012.04.25 21:12:28
@ando1888: azért Magyarországon forgatják a Die Hard legújabb részét, mert itt a legdrágább az élet...
Mivel gyárilag nem létezett ilyen, emberünk úgy gondolta, hogy csinál egyet magának.Ez a far talán valami Cadillacen volt eredetileg, ha jól gondolom.A fotókat porschénak köszönöm!..
Jajj,de csúnya! Bertone sír 2012.02.27 18:11:23
Spanyol tuning, Maxi Tuning magazin. A kettő eleve nem sugall jó előérzetet, pláne, hogyha megpillantjuk az X-Tomi által küldött Astra Coupét.Aventador revival.Ívek, domborulatok, hullámok.Lekszász lámpa, sárga fóliával. Diffúzor, nagy szárny, orrhajtáshoz kell.Beltérből sem…..
velo 2012.02.28 23:04:10
hm...
nekem is ilyen autóm van (
jajjdecsunya.blog.hu/2010/03/05/kupe_4 ) és elég rossz szemmel nézem az Astra Coupék efféle átalakítását.

Egyébként ha jól látom ez is turbós, bár a motorról nem volt kép, viszont az önmagában is legalább ~200Le. Egy kis tuninggal hamar meghozható 300Le környékére.

Ami a külsőt illeti: az összhatás még tetszik is... Jáááj, megyek elásom magam a kertben :D De tényleg, bár lehet csak a képek hangulata dobja fel. Közelebbről nézve nagyon nem tetszik, maga a bodykit szerintem rettentő orrmótlan.
A színek bejövősek, a belső térben is vannak megkapó részletek: pl a kiemelt középkonzol nem is rossz ötlet, csak bírja az ember üvegszállal...

Színek, matricázás, üvegezés nagyon tetszik! Viszont abban is biztos vagyok, hogy széria Coupén nem állnának ilyen jól ezek a kiegészítők.

Összességében inkább csendben továbbgörgetek, és megróbálok valami hasznosra koncentrálni :D
Nincs új a nap alatt, ha azt mondom, hogy a Fiat és a Suzuki egy-egy közös szálat életben tart, az SX-4 - Sedici párosra gondolva.De a Swift-Punto (hívjuk ezentúl Swuntonak) kettős tudtommal nem volt a projekt része. Viszont, hála a magyar találékonyságnak, ezt is megélhettük, hogy…..
 Felhívásunk kérdezz-felelek-posztja.UPDATE: A nagy érdeklődésre való tekintettel gyorsan megtudtuk a bérsisak, transzponder (köridő méréshez) és a komplett box bérleti díját, íme:         Bukósisak – kb. 25-30 darab áll…..
velo 2012.02.24 20:45:07
@bmw-italy: Jó neked, nekem az elsőkerékhajtás miatt sajnos jobban tapad az autóm... :D De egy körre elvihetsz majd :D
velo 2012.02.27 22:17:09
@rbhun: ezt énis támogatnám. Jó lenne előre felkészülni olyan dolgokra, amik másoknak egyételműek, de a többségnek nem. Mert aki volt többször, annak biztosan nyilvánvaló mi hogyan zajlik egy ilyen napon, de sokunkban teljes sötétség honol erről.
Egy jó cikk segítene eligazodni az amatőr szekciónak is, jó oolvasottságot hozna, illetve kedvet kapnának olyanok is, akik azért nem olvasnak bele egy ilyen trackdayes felhívásba, mert messziről kerülik az egészet, pont azért, mert nem tudják mit és hogyan: ergo szvsz sokan úgy gondolhatják, hogy minek menjen ilyen eseményre a széria autójával, úgyis biztos csak bukócsöves félprofik lesznek -> eszébe sem jut beleolvasi, elgondolkozni rajta stb...

Szóval jól jönne valóban egy átfogó cikk, mi merre hány méter, hogyan és miként zajlanak a napok, stb.

rbhun feltett egy csokorban számos olyan kérdést, amire sokan nem tudják a választ, vagy csak részben. És biztos vagyok benne, hogy még millió ilyen kérdés van, melyek fel sem merülnek az autóversenyzéshez nem szokott emberekben, ugyanis ez egy külön műfaj, kismillió összetevővel.

"Akik először járnak ilyen helyen, azoknak Karottával elmondunk ezt-azt" --- közel sem biztos, hogy egy gyors eligazításon mindenki mindent megért. Vagy monjuk valaki bármi miatt később érkezik és lemarad a meetingről... Menjen kérdezősködni fűt-fát, hogy akkor most wtf?

Volt már szó arról, hogy mit érdemes vinni... Ez is olyanok részéről aki már voltak hasonló napon. De pl az 5literes desztilált vízről nem beszélt senki, ami sokmindenkinél életet menthet. Vagy mondjuk hogy kötél legyen nálad, mert ha lehal a géped, nem biztos, hogy lesz annál az embernél aki van olyan jó, hogy esetleg hazahúzna. Vagy egyáltalán, lehet ilyen esetben egyezkedni a többiekkel, vagy nem érdemes, mert úgyis mindenki élből elküld és hívjál trélert 3-400 ezerért?

Biztosítás megint egy jó kérdés érdemi válaszok nélkül.

Szerintem bőven lenne mit írni a témáról, hogy azok is megfelelően tájékoztatva legyenek, akik először mennének ilyen eseményre... Nem mellesleg érdekes és olvasmányos cikk írható a témáról, ami biztos sokunkat érdekelne.
Jajj,de csúnya! Rekár, szenon 2012.01.18 16:50:10
Harry találta használtautón. A szöveg szinte már-már a subbasztikus magasságokat súrolja, az autó pedig minket érint. Íme: Ezekkel a lámpákkal nem biztos, hogy szép lett. elado kis fogyasztásu kifogástalan motoru audi tőkéletes kaszni aprobb esztétikai hibákvanak de jo…..