Adatok
acélváz
8 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tavaly hatalmas siker volt a Faluvégi Farolás nevű low-cost rendezvényünk. Sosem gondoltuk volna, hogy a picike Kakucsringen ilyen remek bulit tudunk csinálni, aránylag problémamentesen, remek hangulatban. Ilyen ni:
Szerintem simán csak az ország legjobb hangulatú rendezvénye volt…..
Sikerült néhány kört autózni a Hungaroringen.
Voltak még problémák az autóval, de a körülményekhez képest azért sikerült pár türhető kört mennem.
Beleért az eggyik első kerék a sárvédő ívbe, még mindig túl lágy volt a hátulja, és 3kerekezett.
A legjobb idő 2:35…..
Kicsit nehézkesen sikerült neki indulni az idei második pályázásnak, legalánbbis nekem!
Új fejlesztés került az autóba, az eddig igen hamar elmelegedő első féket cseréltem le, egy belső hűtésű BMW fékre. méretei nem igazán változtak.
Itt kezdődtek a bajok, mert még aznap…..
Az újévi poszt végén ott váltunk el egymástól, hogy a sikeres futóműállítás után a Hangyász egy kurva hangos, kissé ideges és darabos, de alapvetően vezethető, menetbiztos autónak bizonyult.
Aztán jött a csend. Én tüdőbajos lettem átmenetileg, aztán magamra borítottam…..
acélváz
2013.01.23 09:17:56
@Nínó Karotta: A váltókar pozicióját Te találtad ki? Szerintem (valamelyik pályán) a második körben már sírni fogsz. Annyira hátul és oldalt van, hogy nem csoda hogy nem találsz bele a sebességekbe!
@powered: A motortérben miért nem fémszövetes benzincsövek vannak? Pont ott lenne igazán értelme! Nem?!
Ez a "váltó határoló"...!? Ügye nem gondoljátok komolyan!? :)
Ha egy "gagyi" Ferrari-s kulisszát csináltok (van ugye lézer) az is jobb lett volna. Az tuti bukó lesz, ha gyorsan kell"rükit" kapcsolni egy megforgás után, hogy ne darálja le aki utánna jön...! Elég lenne egy szélső helyzeteket határoló lemez mint az utcai autókban, és akkor nem tudja túltolni, és azt nem kell hajtogatni!
Na de minden ki fog alakulni, lassan, ahogy használatba kerül a kocsi. Lesznek még egyéb gondok is! Lesz még nálad ez az autó Áki! :)
Szép lesz, jó lesz, gyors lesz.
u.i.: Lassan rájönnek az ismerősök is, hogy hiába van gyors jó autójuk(összkerekes), az igazi "fan" a küzdelemben van!
@powered: A motortérben miért nem fémszövetes benzincsövek vannak? Pont ott lenne igazán értelme! Nem?!
Ez a "váltó határoló"...!? Ügye nem gondoljátok komolyan!? :)
Ha egy "gagyi" Ferrari-s kulisszát csináltok (van ugye lézer) az is jobb lett volna. Az tuti bukó lesz, ha gyorsan kell"rükit" kapcsolni egy megforgás után, hogy ne darálja le aki utánna jön...! Elég lenne egy szélső helyzeteket határoló lemez mint az utcai autókban, és akkor nem tudja túltolni, és azt nem kell hajtogatni!
Na de minden ki fog alakulni, lassan, ahogy használatba kerül a kocsi. Lesznek még egyéb gondok is! Lesz még nálad ez az autó Áki! :)
Szép lesz, jó lesz, gyors lesz.
u.i.: Lassan rájönnek az ismerősök is, hogy hiába van gyors jó autójuk(összkerekes), az igazi "fan" a küzdelemben van!
acélváz
2013.01.24 13:15:12
@Nínó Karotta: ha leméregeted, akkor én vágatok neked egy lemezt! Habár nekem nem jön be a Ferraris kulissza!
Annak elég csak a körvonala!De amelyik neked tetszik!?
Váltókart meg csináltass egy hajtottat, mert igy mindent lehet, csak gyorsan váltani nem! Szerintem elég hosszú egy 50mm-es "Z" alakhoz! Máris előrébb van 5cm-t!?
Annak elég csak a körvonala!De amelyik neked tetszik!?
Váltókart meg csináltass egy hajtottat, mert igy mindent lehet, csak gyorsan váltani nem! Szerintem elég hosszú egy 50mm-es "Z" alakhoz! Máris előrébb van 5cm-t!?
acélváz
2013.01.30 07:54:43
@Nínó Karotta: Végül is igazad van; amíg nem mentél vele 3km-nél többet addig minek új konstrukció, mikor van működö...
Innen messziröl meg lehet szövegelni, hogy hogy lenne jó!
Énis csak a képek, és a videó alapján beszélek!
Amúgy meg ha betalál az ember a sebességekbe, akkor már nem nagyon számít a váltás gyorsasága, vagy csak nagyon minimálisan, mindenféle csodaváltó nélkül is gyors lesz! (az az 1-2 tized meg majd későbblesz fontos estleg!)
Hajrá! Pályára vele!
Innen messziröl meg lehet szövegelni, hogy hogy lenne jó!
Énis csak a képek, és a videó alapján beszélek!
Amúgy meg ha betalál az ember a sebességekbe, akkor már nem nagyon számít a váltás gyorsasága, vagy csak nagyon minimálisan, mindenféle csodaváltó nélkül is gyors lesz! (az az 1-2 tized meg majd későbblesz fontos estleg!)
Hajrá! Pályára vele!
Szombaton viziteltem. Nem is mentem hiába: segíthettem eldönteni, hogy a kormánymű rögzítésekor melyik ujjunkba harapjunk.
A rögzítés elvileg már kész volt: korábban direkt erre a célra szolgáló fülek kerültek az első keresztmerevítőre. Csak valahogy elfelejtődött, hogy a…..
Áki Kovács To: Bazsó Gábor Subject: longtube
Szia!
Sikerült összeforgatni ezt a rettenetet. Stimmel a hossz, a keresztmetszet, elfér az aláfordított kerék, valamint a váz és a kormányoszlop is.
20 patentív és két nap ment rá, és még össze kell hegeszteni, mert csak pontozva…..
acélváz
2012.10.30 10:28:52
@Nínó Karotta: A müanyag elemek a nem rendeltetési helyükön való tárolás miatt deformálódhattak el. Ezt hívják "kúszás"-nak.Ez a müanyagok egyik mechanikai sajátossága. Az epoxiból készült cuccokat egy hűlégfúvó segítségével még hihetetlen nagy mértékben lehet alakjtani, még ha üvegszál is van bennük, akkor is!
A kipunál miért vizszintesen áll a konfúzor? Igy elég nehéz lesz az ajtó alá kanyarítani!? hirtelen elég nagyot kell törni a csövön!
A kipunál miért vizszintesen áll a konfúzor? Igy elég nehéz lesz az ajtó alá kanyarítani!? hirtelen elég nagyot kell törni a csövön!
acélváz
2012.10.31 17:44:10
@makkmarce: egy ilyen autót összerakni 3D-ben kb annyiba kerüne mint amennyit Adorjánék kértek a melójukért!
Ezt a motort összerakni 3d-ben az összes segéd berendezéssel, csatlakozó lakatrésszel az kb.1-2 nap = 8-16 óra ezt beszorzod mondjuk 10-12e Ft-os mérnökórával az nem kevés pénz!
Ha az ember magának csinálja, akkor még esetleg, de szerintem akkor is nagyobb szívás mint rendesen összerakva mindent farigcsálni, hegesztgetni!
Pedig én szinte egész nap 3d-zek!
Ezt a motort összerakni 3d-ben az összes segéd berendezéssel, csatlakozó lakatrésszel az kb.1-2 nap = 8-16 óra ezt beszorzod mondjuk 10-12e Ft-os mérnökórával az nem kevés pénz!
Ha az ember magának csinálja, akkor még esetleg, de szerintem akkor is nagyobb szívás mint rendesen összerakva mindent farigcsálni, hegesztgetni!
Pedig én szinte egész nap 3d-zek!
Itt osztom meg veletek a saját és az általam javított/fejlesztett/tuningolt autók történetét, képeit.
Remélem minden látogató talál majd a számára érdekes látnivalót!..
És még képek
És a vége:
A javított hűtő, kupakja leugrott! Mivel a szaki az alu hűtőre ragasztotta(!?) a réz beöntő csonkot!
Hűtő megjavítva, szaki felhegesztett egy alu csonkot. Egyenlőre úgy néz ki nem lett baja a motornak.
..
Karotta Közlöny
Hangyász hétfő 34 - vázhegesztés, üzemanyagrendszer, elektromosság, külkereskedelem, halál
2012.10.09 22:34:13
Amióta PWRacing Ákinál regenerálódik az Időnként Kissé Elátkozottnak Tűnő Datsun 260Z, aka Hangyász, azóta olyan, mintha én egy közel fénysebességgel távolodó űrhajóról szemlélném a dolgokat. Míg nálam egyet rebben a másodpercmutató, Baksán elkészül egy fél…..
acélváz
2012.10.10 11:19:55
@powered: Elnézést kérek a pofázásért! ;-) Csak a blog-os képből indultam ki! Amit Te raktál fel az mindjárt más!
("CO-val bevittük a pótanyagot, ( jó messzire, szinte 0 gázzal ) és TIG-el lett beolvasztva készre a varrat")
Innentől kezdve minden RESPECT neked!
Mikor én hegesztettem a vázat akkor 2,5-ös pálcát használtam, majd mikor elfogyott, véletlen 3,2-es vetünk, és lám csodát a 3-4mm-es réseket is össze tudtam varni a csöveknél, habzás nélkül!(2-2,5mm es falvastagság!)
A CO-s megoldást néha én is alkalmaztam.
Karotta: megnyugodhatsz mivel az autód igen jó kezekben van úgy látom! Ebből "versenykocsi" lesz! (ahogy RADÓ mondaná!)
("CO-val bevittük a pótanyagot, ( jó messzire, szinte 0 gázzal ) és TIG-el lett beolvasztva készre a varrat")
Innentől kezdve minden RESPECT neked!
Mikor én hegesztettem a vázat akkor 2,5-ös pálcát használtam, majd mikor elfogyott, véletlen 3,2-es vetünk, és lám csodát a 3-4mm-es réseket is össze tudtam varni a csöveknél, habzás nélkül!(2-2,5mm es falvastagság!)
A CO-s megoldást néha én is alkalmaztam.
Karotta: megnyugodhatsz mivel az autód igen jó kezekben van úgy látom! Ebből "versenykocsi" lesz! (ahogy RADÓ mondaná!)
acélváz
2012.10.10 11:23:06
@powered: úú most látom milyen kemény vagy!
Semmi kesztű, hosszú felső!?
Én 10 perc AWI után már vörösödni szoktam keményen a fedetlen területeken...!
Nem égtél le? :))
Semmi kesztű, hosszú felső!?
Én 10 perc AWI után már vörösödni szoktam keményen a fedetlen területeken...!
Nem égtél le? :))
Új műfaj van emelkedőben a gépjárműepika horizontján: a levélregény. Hűséges olvasóim megszokhatták, hogy hétfőnként savankás sopánkodást, szelíd nógatást, fémízű fogadkozást olvashatnak eredménybeszámoló helyett. Sajnos ezt a hagyományt Powered Áki lendülete…..
acélváz
2012.10.02 11:22:32
@Szkotti: De igen! A csapágyazás is megoldás lehet.
@mmjr: Igen, hozott anyag, én nem minősítek senkit, csak próbálok "segíteni". Elvégre kormányműveket tesztelünk/fejlesztünk a cégnél!
Rossz geometria miatt 2-3Nm ingadozás is lehet egy konstans 10Nm-en. Ez igazábol pályán valószinüleg ne fog érződni, a kis szögelfordulások miatt, főleg ha belövik a periódikus ingadozás szimetrikus részébe, de a hiba miatt jóval nagyobb hajlító nyomaték ébred a csuklóknál!
Nem kell nullárol újra indítani, csak a lehetőségekhez képest a legjobbra megépíteni!
Legyen a cél a tökéletes, és akkor lesz belőle egy a tulaj számára élvezhető,vezethető,gyors autó!
@mmjr: Igen, hozott anyag, én nem minősítek senkit, csak próbálok "segíteni". Elvégre kormányműveket tesztelünk/fejlesztünk a cégnél!
Rossz geometria miatt 2-3Nm ingadozás is lehet egy konstans 10Nm-en. Ez igazábol pályán valószinüleg ne fog érződni, a kis szögelfordulások miatt, főleg ha belövik a periódikus ingadozás szimetrikus részébe, de a hiba miatt jóval nagyobb hajlító nyomaték ébred a csuklóknál!
Nem kell nullárol újra indítani, csak a lehetőségekhez képest a legjobbra megépíteni!
Legyen a cél a tökéletes, és akkor lesz belőle egy a tulaj számára élvezhető,vezethető,gyors autó!
acélváz
2012.10.02 21:10:28
@protézisesh: @Shadowbull: El sem hinnétek hogy milyen erős tud lenni egy csőváz! A kis Formula Student kocsi 25x1,5/25x2 csövekből készült, de úgy ütött szét egy szegélykövet a vastagabbik fajtából, hogy épphogy behorpadt egy kicsit a cső amivel elkapta.
A hegesztések némelyike valóban elég fosra sikeredett, biztos van benne egy két "hidegvarrat is". Ez a CO átka.
Az új mester majd gatyába rázza.
Habár ezt nem értem:"Ha jól végiggondolom, nem találkoztam egyetlen olyan komponenssel sem a Hangyászon, ami úgy, ahogy volt, működhetne, el tudná látni a feladatát."
Mivel a hátsó futómű egyből összeállt?!
Még mindig hajrá!A lényeg hogy halad!:-P
A hegesztések némelyike valóban elég fosra sikeredett, biztos van benne egy két "hidegvarrat is". Ez a CO átka.
Az új mester majd gatyába rázza.
Habár ezt nem értem:"Ha jól végiggondolom, nem találkoztam egyetlen olyan komponenssel sem a Hangyászon, ami úgy, ahogy volt, működhetne, el tudná látni a feladatát."
Mivel a hátsó futómű egyből összeállt?!
Még mindig hajrá!A lényeg hogy halad!:-P
acélváz
2012.10.03 16:29:19
@gergoke: A rozsda meg a festés hibája! És a hegesztés sajátossága, mivel a hegesztés környezetében leég az a réteg amivel a nyers acélt "védik" a korrózió ellen!
"Rugózhatunk" itt a képek és az írás alapján, de amíg nem lát valamit az ember élőben addig nem nagyon lehet eldönteni, hogy mennyire sz..r vagy jó a dolog!
Ott a mester, aki látja, érzi.
"Rugózhatunk" itt a képek és az írás alapján, de amíg nem lát valamit az ember élőben addig nem nagyon lehet eldönteni, hogy mennyire sz..r vagy jó a dolog!
Ott a mester, aki látja, érzi.
Elkészültem a kitűzött munkákkal. Már vagy 2 hete a tulajnál van az autó, azóta volt némi utólagos finom hangolás.
Állítottunk neki még egy kis előgyújtást, meg visszáb vettük a CO-t. Azóta jobb lett a gázreakció, és kissebb lett a "turbólyuk"!
Fentebb állítottam a turbo…..
Egy kép a motortérről, amit nekem kell majd rendbe szedni:
Ide pedig egy igazán szép intercooler-t kell valahogy besakkozzak. Nem lesz egyszerű, mert a szervő csöve eléggé útban van!
Megvettem az első alkatrészt az autóhoz: a bűnös olajvezeték helyettesítője, ami miatt…..
acélváz
2012.08.31 15:27:32
@tiger1342: Hobbiautó lesz belőle. Pályanapokat fog látogatni, meg télen a hegyet!
Lassan elkészül a vas, elég sokminden elkészült, de azért van pár dolog ami hátra van.
Ami eddig elkészült:
Motor/váltó közé bekerült az összes csavar, felkerült az önindító
Véglegesre lehóztam a hengerfejet (erről még később), szelepfedelet
Kábelezés viszonlag…..
Sorsszerűen ma, a 35. születésnapomon, Augusztus 30-án, a 30. Hangyász hétfőben jelenthetem be, hogy a projekt ebek harmincadjára jutott.
Ahogy többször is ígértem itt korábban, az nem volt kérdés, hogy ezen a napon elhozom-e a Datsunt az Adorján-Hexer Művektől, csak az volt a…..
A kezed járjon, ne a szád, hallottam vagy tízezerszer életemben. Volt alkalmam megfogadni. És most eszerint is járok el, amennyiben hajnali blogolás helyett szépen lefekszem a Competition Car Composites-cal a párnám alatt. Holnap ugyanis nyári szabadságom második napja jön, amit az…..
acélváz
2012.08.01 09:48:35
@dzolee: Szerintem ez még csak a felvezető kör! :)
Sok munka van még hátra, de ha jó a szakik szervezése akkor akár el is készülhet!
Az utólsó képen az íves és egyenes cső hegesztése elég "darázsfészek" jellegűre sikerült! :P Némi áram még hiányzott a tökéletes hegesztéshez!
Erre mondta "Sróf" úr hogy "hideg hegesztés"! Mind1 tökéletes úgysem létezik, jó lesz ez!
HAJRÁ!
Sok munka van még hátra, de ha jó a szakik szervezése akkor akár el is készülhet!
Az utólsó képen az íves és egyenes cső hegesztése elég "darázsfészek" jellegűre sikerült! :P Némi áram még hiányzott a tökéletes hegesztéshez!
Erre mondta "Sróf" úr hogy "hideg hegesztés"! Mind1 tökéletes úgysem létezik, jó lesz ez!
HAJRÁ!
Megérkezett az autó, bevontattuk az udvarra. Megnéztem mi dolgom lesz vele...
Hát lesz vele meló bőven, gyakorlatilag csak bele van téve a motor, de hiányzik egy csomó csavar.
Ami rám vár:
Motor, váltó kapcsolatát lefixálni, indítómotort felfogatni
Szelepfedelet felcsavarozni,…..
Hű, na, nem próbálnám meg egyesével megválaszolni a sok hasonló kommentet, legyen ez egy afféle válaszgyűjtő-komment, egyben külön poszt. Kérem kacagni az ironikus hangvételen, igazából nagyra értékelem, hogy ilyen marha sokan követitek az eseményeket, és hozzászóltok. A…..
acélváz
2012.07.11 11:00:17
@Nínó Karotta: Te tudod, de akkor legyenek "gyorscsatlakozók" a vizcsöveken, kipufogón, kábelezésen egy központi csatlakozó, mert sokat fogják még ki-be rakni az tuti! :P
Mondjuk a végére biztos benne lesz a kezükben! :)))
Miért nem olyan oldalsó merevítést csináltatok az ajtóhoz, mint a versen Datsun-on van?
Hajrá!!
Mondjuk a végére biztos benne lesz a kezükben! :)))
Miért nem olyan oldalsó merevítést csináltatok az ajtóhoz, mint a versen Datsun-on van?
Hajrá!!
acélváz
2012.07.12 09:51:04
@Hexer: Igen gondolom, nem nagy dolog most elöre kihúzni a motort, de ha be lesz kötve minden, akkor is?;-)
Na jó nem pofázok bele többet az építők dolgába! :))
Tudom hogy a versensportos csatlakozók horror árban mennek!
Ha segít, itt tuti találtok valami megfelelő csatit a motorhoz, legalább az elektromos csatlakozás legyen központi csatlakozós! hu.farnell.com/connectors
Ha gondoljátok kereshetek nektek olcsóbb csatlaskozókat, ha elkülditek hány pin kell! Van nagyon "csini" bajonettes áramcsati is!
A többit(hűtők, stb) meg a motorral együtt kell mozgatni, és akkor csak a kiput kell lekötni!?
Na jó nem pofázok bele többet az építők dolgába! :))
Tudom hogy a versensportos csatlakozók horror árban mennek!
Ha segít, itt tuti találtok valami megfelelő csatit a motorhoz, legalább az elektromos csatlakozás legyen központi csatlakozós! hu.farnell.com/connectors
Ha gondoljátok kereshetek nektek olcsóbb csatlaskozókat, ha elkülditek hány pin kell! Van nagyon "csini" bajonettes áramcsati is!
A többit(hűtők, stb) meg a motorral együtt kell mozgatni, és akkor csak a kiput kell lekötni!?
Karotta Közlöny
Hangyász hétfő 23 – Szeretném a homokórát megállítani, avagy üvegszál, kipufogó és csőváz
2012.07.03 00:45:00
"Ülök a szobámban búsan, egyedül,És a fájó múltra gondolok.Odakünn az utcán lassan fény dereng,És az órán pereg a homok."(Farkas-Boros)
Kalendariánus érdeklődésű olvasóimnak feltűnhetett, hogy az elmúlt két hétfő nem volt hangyászhétfő. Ennek egyrészt…..
A múlt héten órákon át tervezgettük az ülést, az oldalsó X-eket és a tető X megritkítását. Nincs könnyű dolgunk, nagyon szűk a hely odabent. Mivel nem akarok úgy járni, mint az egyszeri Countach-tulajdonos, akinek Marcello Gandini elfelejtett helyet tervezni a penge verdájában,…..
acélváz
2012.05.30 10:08:44
Üdv!
Jól látom, hogy alul mindkét "X" merevítő fixen van behegesztve?!
Szerintem nem akarod megszivatni magad/szerelődet azzal, hogy egy váltó/kuplung cseréhez is komplett motor-váltó kiszerelés szükséges...!? Miért nem szerelhető legelább az egyik? Simán csavarozhatóra meg kell csinálni!
A nagyok is így csinálják:
www.eurotuner.com/news/eurp_0810_volkswagen_race_touareg_2/photo_02.html
A második-harmadik keresztartó is kiszedhető...!
Üdv:P
Jól látom, hogy alul mindkét "X" merevítő fixen van behegesztve?!
Szerintem nem akarod megszivatni magad/szerelődet azzal, hogy egy váltó/kuplung cseréhez is komplett motor-váltó kiszerelés szükséges...!? Miért nem szerelhető legelább az egyik? Simán csavarozhatóra meg kell csinálni!
A nagyok is így csinálják:
www.eurotuner.com/news/eurp_0810_volkswagen_race_touareg_2/photo_02.html
A második-harmadik keresztartó is kiszedhető...!
Üdv:P
acélváz
2012.06.12 07:27:29
@dhrbikes: Az biztos, de abban maximum 1,5-es falvastagságú CrMo csövek lehetnek,abbol kell is ennyi!
Ha összehasonlítjuk egy széria kocsival, akkor már merevebb, és még a kardánalagút benne sincsen!
Szerintem nem lesz kész ha így halad, én "építettem" "versenyautót", de az hogy készen van a váz(ami még ugye messze nincs") az vajmi kevés, utánna kezdődik igazán az időigényes munka.
Karotta: Remélem nagyon a tökükre léptél, mert egy hét alatt megcsináltak kb 1 napi munkát! Ez nagyon kevés...!
Járj a nyakukra, amikor időd engedi!
Ha összehasonlítjuk egy széria kocsival, akkor már merevebb, és még a kardánalagút benne sincsen!
Szerintem nem lesz kész ha így halad, én "építettem" "versenyautót", de az hogy készen van a váz(ami még ugye messze nincs") az vajmi kevés, utánna kezdődik igazán az időigényes munka.
Karotta: Remélem nagyon a tökükre léptél, mert egy hét alatt megcsináltak kb 1 napi munkát! Ez nagyon kevés...!
Járj a nyakukra, amikor időd engedi!
Ma délben a menzán Csikós kolléga megkérdezett, tudom-e, hogy mennyit futott a múlt heti Hangyász Hétfő. – Nem én – feleltem, és felidéztem magamban a levelet, amiben beküldtem a posztot a TC levlistájára "2000 jól megérdemelt oldalletöltés" felütéssel. Nagyjából ennyire…..
Azt hiszem, lassan ideje lenne felébredni és elkezdeni gőzerővel támogatni a BME FRT-csapat tagjaihoz hasonló fiatalokat, akik ma még talán ezrével vannak az országban, de ki tudja, hányan maradnak itt a jövőben és hányan keresnek boldogulást külföldön, ahol esetleg jobban…..
acélváz
2011.10.24 14:43:04
@Virago_1000: A hozzászólásod végéhez:
Azért, mert mindahoz amit lejrtál sok pénz kell, nagyonsok pénz, és az nálunk nincs, vagy legalábbis ilyen dolgokra nem.
De azt is mondhatnám, hogy ha van is pénz az nem a mienk, hanem külföldi töke, nekik pedig nem érdekük, hogy "Mi" lehagyjuk őket!
Ha az első autóra több pénzünk lett volna, valószinéleg az első évben igen jó erdményt értünk volna el. Igy is a lejobb újonc ként estünk ki! :(
Sajnos manapság minden dolog a pénzen múlik,és pénz körül forog!
Azért, mert mindahoz amit lejrtál sok pénz kell, nagyonsok pénz, és az nálunk nincs, vagy legalábbis ilyen dolgokra nem.
De azt is mondhatnám, hogy ha van is pénz az nem a mienk, hanem külföldi töke, nekik pedig nem érdekük, hogy "Mi" lehagyjuk őket!
Ha az első autóra több pénzünk lett volna, valószinéleg az első évben igen jó erdményt értünk volna el. Igy is a lejobb újonc ként estünk ki! :(
Sajnos manapság minden dolog a pénzen múlik,és pénz körül forog!
acélváz
2011.10.25 17:17:05
@Virago_1000: Csak egyet tudok, mikor kinn voltunk a versenyen és az egyik támogatónk anyacége meghívott minket egy vacsorára, és kérdezte hogy, mekkora költségvetésből építettük a kocsi, akkor igen kikerekedett a szeme mikor megtudta, hogy pontosan a tizede az általuk támogatott scwájci csapaténak.
A másik, pedig mikor elidultunk a megbizhatósági részén a versenynek, és a német bemondó mondta ránk, hogy a jövőben igen eredményes csapat lehetünk.
Sokszor saját pénzünkből finanszíroztuk a dolgokat....
A másik, pedig mikor elidultunk a megbizhatósági részén a versenynek, és a német bemondó mondta ránk, hogy a jövőben igen eredményes csapat lehetünk.
Sokszor saját pénzünkből finanszíroztuk a dolgokat....
Ha nagyzolós lennék, örvénymintás fóliába csomagolnám 36 éves BMW-met. Folyamatos átalakuláson megy keresztül, nyughatatlanul próbálgatok benne különböző új alkatrészeket, amelyektől ilyen vagy olyan változást remélek. Valódi projektautó: a tizenöt év alatt, amióta…..
acélváz
2011.09.30 08:31:41
@Stump András: Szerintem simán jók így ezek az ülések.Pont passzolnak a 02-eshez!
Kérdés: Amikor a kinvoltál a Hungaroringen a "kiskocsival", milyen motor volt benne? Az ott készült fotó/videó anyagból nem lesz cikk?Szivesen megnézném! Én vagyok az elvetemült Ladás akivel "versenyez(tetek)tél". :-) Ja és bocs ha zavartalak/feltartottalak a pályán! ;-)
Kérdés: Amikor a kinvoltál a Hungaroringen a "kiskocsival", milyen motor volt benne? Az ott készült fotó/videó anyagból nem lesz cikk?Szivesen megnézném! Én vagyok az elvetemült Ladás akivel "versenyez(tetek)tél". :-) Ja és bocs ha zavartalak/feltartottalak a pályán! ;-)
Az úgy kezdődött, hogy kimentem a Driftgarage-ba, közösen feltalálni a bukócsövet. Mindjárt kész a gyerek, nem ölhetem meg magam, mielőtt meg tudná nézni apa vén verseny-Datsunját rendesen. Íme a mozgókép:
És egy halk szusszanással kiengedtük a súlyos nördség…..
acélváz
2011.02.02 09:16:22
@Leslie_: Valóban nem szokás a "sima" szerkezeti anyagból készült csövezést AWI-val hegeszteni, de ha mondjuk CrMo ötvözött anyagból van akkor inkább csak AWI.Pl. ez tuti AWI:wot.motortrend.com/wp-content/gallery/wp-content/blogs.dir/8/files/volkswagen-prepares-race-touareg-2-for-dakar-rally/10956968.jpeg
AWI-nak kellenek a szépen összeillesztett csővégek, Co-val minden megoldható szinte!
Ajánlom próbáld ki, olyan varratokat lehet vele csinálni, mint lánggal de negyed annyi hőbevitellel.
Szép lesz! Hajrá!
AWI-nak kellenek a szépen összeillesztett csővégek, Co-val minden megoldható szinte!
Ajánlom próbáld ki, olyan varratokat lehet vele csinálni, mint lánggal de negyed annyi hőbevitellel.
Szép lesz! Hajrá!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Én kinn voltam és minden foritot megért!Lehetett menni eleget, csak néha kicsit uncsi volt kerülgetni a sétakocsikázókat...:)
Egyedül a sorbanállás volt rossz, mert nem tudtunk "Büfézni" egyet.
Akinek vannak fotói, megoszthatná! Köszi!
CAT-099 :)