Adatok
scherier
0 bejegyzést írt és 101 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
IDDQD
Checkpoint Mini #209: Star Trek: 25th Anniversary (+a 10 legjobb, nem Star Wars, nem Star Trek űrjáték)
2023.04.22 22:39:17
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
A játékok drágák…főleg a minőségi játékok… Ez az a megállapítás az, ami szinte minden egyes nap szembejön az emberrel, ha valaki annyi fronton foglalkozik a játékokkal, mint mondjuk én. Ráadásul ez a megállapítás teljesen kortalan, hiszen mind a 80-as, 90-es években, mind pedig napjainkban ugyanúgy…..
Huh, április elég zűrös hónap volt, betegséggel, utazásokkal, sok háttérmunkával, ezért nem frissültünk úgy, ahogy szerettük volna, de tudjátok, év végén legkésőbb mindent behozunk. Ami tovább viszont nem várhat, az az új Checkpoint Now - tudjátok, a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk…..
scherier
2022.05.11 12:58:31
@Zolexx: Én a Mega 65-öt várom nagyon. Arra is van már Amiga core. Nézd meg hátha érdekel.
Nemrégiben a birtokomba került egy jó kis kihajtogatható Transformers katalógus és jó szokásomhoz híven ezt most megosztom veletek is. Az 1991-es európai darab az akkor megjelent, kifejezetten európai exkluzív cuccokat mutatja. A kiadány a holland, belga és a francia piacra készült és csupa olyan…..
scherier
2022.04.27 07:25:48
Újra itt a Checkpoint Now - tudjátok, a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk az előző hónap híreit. Egy hónapja, az akkori adás felvételekor még friss fejlemény volt az orosz-ukrán háború, de már akkor lehetett sejteni, hogy olyan krízisről van szó, ami az egész világra hatással lesz -…..
A méret nem minden…nyugtatják magukat azok, akiknek szüksége van erre, ugyanakkor az életünknek számos olyan területe létezik, amelynél az emberek valamiből mindig nagyobbra és nagyobbra vágynak. Bizonyos szempontból a Transformers-ek világa is ilyen…valahogy ez az a játékkategória, amiben a nagy is…..
Mint tudjátok a Játékok a Polcról oldal az esetek 99%-ában játékokkal foglalkozik, így alapvetően nem nagyon szoktam írni direktben filmekről vagy sorozatokról. Eddig összesen két alkalommal és utoljára 2020-ban csináltam ilyet, először a Rebels-el utána pedig a Clone Wars-al összefüggésben. Ma…..
scherier
2022.02.21 08:09:53
@Tota12: Persze, bizonyos szinten igazad van, lehetett volna a kotor akár korai mass effect is. Viszont sose lett volna ennyire sikeres. Az egyik ok amiért jó hogy star wars volt, az a Tie Fighter szindróma. Annak idején a Tie Fighter pont azért lett iszonyat sikeres azt leszámítva hogy egy remek jó szimulátor volt. Hogy az volt az első olyan játék amelyikben végre vissza vághattál, halomra lőhetted a sok x szárnyút, a sok lázadót, a sok elcseszett karaktert amit az sw "jó" oldala felvonultatott, miközben a tényleg jót egy viccé alakította.
Az SWTOR indulása után a játékosok több mint 80% a "sötét" oldalt választotta. Miért, mert a nézők jelentős többségének már elege van a "jók"nyáladzásából, kinlódásából, attól hogy az sw egy vígjáték sorozat lett. Vagy mindig is az volt? Sokkal izgalmasabb egy sith inkvizitorral játszani, mint mondjuk egy republic trooperrel. De talán nem is az izgalmas a jó szó, egyszerűen felszabadító.
Érdekes megnézni, hogy pl a mass effectben ahol semmi előzmény nem volt, a játékosoknak csak 20% választotta először a renegade oldalt.
Ha a kotor világ nem lett volna az sw része, nyilván akkor is sikeres lett volna, lásd me. Viszont olyan mélyen alaposan tárja fel ezt a világot ahogy semmilyen más sw téma nem (könyv játék film stb.) Így aztán létre jött az a sajátos állapot, amiben a világ legjobb sw játéka pont az a játék ami semmiben nem kapcsolódik az sw filmekhez. Szerintem ez egy nagyon jó kritika az sw filmekkel szemben.
Lehet persze, hogy kivételes eset vagyok, habár nem hiszem. Én sosem voltam sw fan, én sw néző voltam. Megnéztem a klasszikus három részt gyerekként és bennem is kinyitotta a kapukat. De minél többször láttam az életemben, annál inkább egy tipikus Bud Spencer filmre emlékeztetett, ahol bemennek egy bárba ketten és mind a 100 embert elkalapálják. Amikor eljutottam idáig, nem is foglalkoztam a témával többet. Viszont amikor kijött a kotor1,2 újra esélyt adtam, és vártam a csodát, hátha sikerül ilyen filmet csinálni. Nem sikerült. A mandaloriai volt az utolsó csepp a pohárba.
Egy szónak is száz a vége, teljesen igazat adok neked, a kotor nem rész az sw filmvilágnak. Viszont a kotor a legjobb ami az sw világgal történhetett. Hogy ez összességében jó vagy rossz. Rossz, mert lehetett volna meríteni belőle, hogy az sw ne úgy hulljon a mélybe mint a balta nyél nélkül. Viszont jó is, mert így hollywood nem rontja el ezt a három játék által kreaált hangulatot és így a jövőben akit érdekel hogy milyen is lehetett volna egy jó sw játék vagy film csak előveszi és játszik vele. Vagy előveszi a valaha létezett legjobb sw filmet a swtor első trailerét:))
Peace is a lie...
Az SWTOR indulása után a játékosok több mint 80% a "sötét" oldalt választotta. Miért, mert a nézők jelentős többségének már elege van a "jók"nyáladzásából, kinlódásából, attól hogy az sw egy vígjáték sorozat lett. Vagy mindig is az volt? Sokkal izgalmasabb egy sith inkvizitorral játszani, mint mondjuk egy republic trooperrel. De talán nem is az izgalmas a jó szó, egyszerűen felszabadító.
Érdekes megnézni, hogy pl a mass effectben ahol semmi előzmény nem volt, a játékosoknak csak 20% választotta először a renegade oldalt.
Ha a kotor világ nem lett volna az sw része, nyilván akkor is sikeres lett volna, lásd me. Viszont olyan mélyen alaposan tárja fel ezt a világot ahogy semmilyen más sw téma nem (könyv játék film stb.) Így aztán létre jött az a sajátos állapot, amiben a világ legjobb sw játéka pont az a játék ami semmiben nem kapcsolódik az sw filmekhez. Szerintem ez egy nagyon jó kritika az sw filmekkel szemben.
Lehet persze, hogy kivételes eset vagyok, habár nem hiszem. Én sosem voltam sw fan, én sw néző voltam. Megnéztem a klasszikus három részt gyerekként és bennem is kinyitotta a kapukat. De minél többször láttam az életemben, annál inkább egy tipikus Bud Spencer filmre emlékeztetett, ahol bemennek egy bárba ketten és mind a 100 embert elkalapálják. Amikor eljutottam idáig, nem is foglalkoztam a témával többet. Viszont amikor kijött a kotor1,2 újra esélyt adtam, és vártam a csodát, hátha sikerül ilyen filmet csinálni. Nem sikerült. A mandaloriai volt az utolsó csepp a pohárba.
Egy szónak is száz a vége, teljesen igazat adok neked, a kotor nem rész az sw filmvilágnak. Viszont a kotor a legjobb ami az sw világgal történhetett. Hogy ez összességében jó vagy rossz. Rossz, mert lehetett volna meríteni belőle, hogy az sw ne úgy hulljon a mélybe mint a balta nyél nélkül. Viszont jó is, mert így hollywood nem rontja el ezt a három játék által kreaált hangulatot és így a jövőben akit érdekel hogy milyen is lehetett volna egy jó sw játék vagy film csak előveszi és játszik vele. Vagy előveszi a valaha létezett legjobb sw filmet a swtor első trailerét:))
Peace is a lie...
A pozitív covid-teszt sem állíthat meg, hogy kiposztoljam múlt héten felvett adásunkat, az esedékes Checkpoint Now-t. Ami szokás szerint az előző hónap híreinek összefoglalója egy nagyobb fókusztémával, sok kicsi egyéb hírrel és mindenféle hónap izéivel és random ajánlatokkal, amikért érdemes…..
A mai szkennelés alanya egy maratoni hosszúságú, 70 oldalas általános katalógus volt, a csodálatosnak éppen nem mondható 2000-es évből. Ebben az időszakban a Lego-nál egy útkeresés zajlott és ennek eredményeképpen bizony rengeteg olyan téma is megjelent, ami végül nem bizonyult sikeresnek. A…..
scherier
2022.01.31 07:34:56
@CSOKKI MÁLNA: Pedig itt a lego már lassan egy éve megkapta a mentőövet pont az általad felsorolt dolgokért cserébe...
scherier
2022.02.02 08:58:49
@Tota12: értem mit szeretnél. De a játék is mint rengeteg más dolog, része volt és ma is része a politikának. Ma talán még inkább mint valaha volt... Addig nincs baj, amíg a gyerek magának készít játékot, kavicsból, fából, homokozik stb. Amint valamit előre gyártanak le neki már valamilyen céllal készül.
Amikor te játszottál a joe figurákkal és nézted a reklámot (rajzfilmet) még véletlenül sem villant be neked az amerikai zászló? Sok embernek ez a zászló is egy önkény uralmi jelkép...
De semmi gond értem mi a blog célja és tiszteletben tartom.
Amikor te játszottál a joe figurákkal és nézted a reklámot (rajzfilmet) még véletlenül sem villant be neked az amerikai zászló? Sok embernek ez a zászló is egy önkény uralmi jelkép...
De semmi gond értem mi a blog célja és tiszteletben tartom.
BÚÉK minden drága hallgatónknak, ez itt a 2022-es első Checkpoint, bár logikailag még inkább az óévhez tartozik, hiszen ez az esedékes Now, vagyis az előző hónap híreinek összefoglalója - egy kis 2021 vége az újév elején. Túlnyomó többségében jó visszajelzések érkeztek erre a "Havi kettes"…..
scherier
2022.01.11 10:59:26
@ric64st (Rihárdó): ultimate ii+ bármikor tudsz rendelni, és szinte olcsóbban kijön mint egy reu. Én is azzal játszottam vele. Simán kijöhetett volna szerintem reu nélkül is, csak több időt kellett volna szentelni a programozásra. Lásd pl Turrican.
Engem nem zavar, ha valami plusz kell, aki ,ma C64et használ úgy is fel van neki "pimpelve" rengeteg új cucc a rendelkezésére áll, akár vehetsz egy chameleont is. Ha meg mindent akarsz jön a mega65.
Én személy szerint nem akarok egy szemkifolyós régi tvn, vagy monitoron játszani. Régen elég volt belőle ezért lettem szemüveges. Most egy Jó kis 4:3 v 5:4 monitorhoz hogy szép képed legyen nélkülözhetetlen a technika.
Engem nem zavar, ha valami plusz kell, aki ,ma C64et használ úgy is fel van neki "pimpelve" rengeteg új cucc a rendelkezésére áll, akár vehetsz egy chameleont is. Ha meg mindent akarsz jön a mega65.
Én személy szerint nem akarok egy szemkifolyós régi tvn, vagy monitoron játszani. Régen elég volt belőle ezért lettem szemüveges. Most egy Jó kis 4:3 v 5:4 monitorhoz hogy szép képed legyen nélkülözhetetlen a technika.
scherier
2022.01.12 20:52:13
@ric64st (Rihárdó):Engem sosem zavartak, amíg valamilyen szinten autentikusak.
Engem a kényszer vitt erre az útra. Tönkre ment a táp, vettem a lengyel sokat fikázott tápot. Semmi bajom vele, szuperül működik.
Sárga lett a gép, floppy, jött a retrobright.
Az igazi törés akkor lett amikor tv csere lett. Jött egy Dell 5:4 monitor s videoval. A kép szar. Jött egy lumafix. A kép szar de már nem annyira. Jött egy Etron scaler a kép tökéletes.
A több száz lemezből az évek alatt kb 40 maradt működő képes. A poén, hogy annak idején mindenki azt mondta nem szabad drága lemezt venni mert ugyan olyan jó az olcsó is. Hát nem. Hallgattam a sök hülyére, így csak pár doboz 3m-et vettem. Ami a mai napig működő lemez, az 95%-ban 3m. Így jött az sd2iec.
Sd2iecnek bazi sok hátránya van a lemezkezeléstől a formátumokig iszonyat kompromisszum. Ezért jött mellé egy easyflash. Ami jó volt, de kevés volt a hely a bazi sok crt-nek.
Ment az sd2iec és az easyflash. Gondolkodtam a chameleonon, de az igazából egy emulátor. Ezért lett az ultimate II+ szuper, egy dolog nem tetszik, hogy nincs d81. Gondoltam veszek egy 1581-et. Amennyibe most kerül annyiért egy mega 65-öt vesz az ember. Most arra várok:)
Engem a kényszer vitt erre az útra. Tönkre ment a táp, vettem a lengyel sokat fikázott tápot. Semmi bajom vele, szuperül működik.
Sárga lett a gép, floppy, jött a retrobright.
Az igazi törés akkor lett amikor tv csere lett. Jött egy Dell 5:4 monitor s videoval. A kép szar. Jött egy lumafix. A kép szar de már nem annyira. Jött egy Etron scaler a kép tökéletes.
A több száz lemezből az évek alatt kb 40 maradt működő képes. A poén, hogy annak idején mindenki azt mondta nem szabad drága lemezt venni mert ugyan olyan jó az olcsó is. Hát nem. Hallgattam a sök hülyére, így csak pár doboz 3m-et vettem. Ami a mai napig működő lemez, az 95%-ban 3m. Így jött az sd2iec.
Sd2iecnek bazi sok hátránya van a lemezkezeléstől a formátumokig iszonyat kompromisszum. Ezért jött mellé egy easyflash. Ami jó volt, de kevés volt a hely a bazi sok crt-nek.
Ment az sd2iec és az easyflash. Gondolkodtam a chameleonon, de az igazából egy emulátor. Ezért lett az ultimate II+ szuper, egy dolog nem tetszik, hogy nincs d81. Gondoltam veszek egy 1581-et. Amennyibe most kerül annyiért egy mega 65-öt vesz az ember. Most arra várok:)
scherier
2022.01.13 18:20:04
@ric64st (Rihárdó): Nálunk a joystick kattogása nem hat jól a házastársra:)
Igen a legjobb floppy. Ugyanis 100%-ban 1581 kompatibilis, viszont HD-lemezt is tudsz használni nem úgy mint a 1581-esnél. Hogy ez miért király? Egyszerű hd-s lemezt még csak találsz valahol, de dd-st esélytelen.
A mega65 amúgy külsőre 100%-ban C65 csak a commodore gomb és a felirat más a licensz miatt. Ja meg a hátsó csatik. Amúgy az eredetiben nem 1581 volt.
Eléggé felkapott lett ez a gép, én pl végig követtem az elmúlt öt évben a megvalósulását. Nyilván nem lesz világ megváltó, de vannak már olyan játékok amik mega65 exclusivak:) Amúgy amiga meg atari coret is simán tehetsz rá mint a chameleonra.
Igen a legjobb floppy. Ugyanis 100%-ban 1581 kompatibilis, viszont HD-lemezt is tudsz használni nem úgy mint a 1581-esnél. Hogy ez miért király? Egyszerű hd-s lemezt még csak találsz valahol, de dd-st esélytelen.
A mega65 amúgy külsőre 100%-ban C65 csak a commodore gomb és a felirat más a licensz miatt. Ja meg a hátsó csatik. Amúgy az eredetiben nem 1581 volt.
Eléggé felkapott lett ez a gép, én pl végig követtem az elmúlt öt évben a megvalósulását. Nyilván nem lesz világ megváltó, de vannak már olyan játékok amik mega65 exclusivak:) Amúgy amiga meg atari coret is simán tehetsz rá mint a chameleonra.
A mai szkennelés áldozata sokaknak ismerős lehet, hiszen a hasonló borítóval ellátott katalógusok világszerte megjelentek ebben az évben, így például hazánkban is. A beltartalmat illetően ugyanakkor vannak jelentős eltérések, így az ugyanilyen borítóval, de eltérő "táblaszöveggel" ellátott darabok…..
Boldog bejglikómát mindenkinek, idén nem jutott energiánk nagy karácsonyi meglepetésre (bár a keptelenkronika.hu felfogható akár annak is), viszont még idén esedékes pár adás, szóval várható a szokásos utolsó heti dömping. Ennek jeleként máris kaptok egy új vendéges Checkpointot egy olyan témáról,…..
scherier
2022.01.12 07:30:51
@TunderBela: Bocs, de ő csinálta jól:) Én is úgy játszottam anno, hogy kölcsön kaptam. De én hülye meg vissza adtam. Mai napig bánom:)
Megdöntve a tavalyi rekordot, a heti kontentsűrűség 6 adás lett a végére (plusz egy Képtelen Krónika), de a koronaékszer mi más lehetne, mint a szokásos évértékelés a Checkpoint Dream Teammel, azaz Mazurral és Sasával. Mivel perceken belül véget ér az év, ideje kitolni ezt is: jöjjenek tehát 2021…..
Nos, talán már mindenkinek leülepedett egy kicsit a karácsonyi menü és most már remélhetőleg mindenki otthon pihen a kanapén... erre az alkalomra úgy gondoltam, hogy csinálok egy kis válogatást az Old Force oldal régi karácsonyi játékos képeiből... A saját karácsonyi "játékos" képeimet ugyanis már…..
scherier
2022.01.03 08:15:45
A mai adásban egy igazi klasszikus, közönségkedvenc Dinobotot, Grimlockot elemeztem ki. Jó szórakozást!..
scherier
2021.12.09 15:02:46
Decemberben kisebb adásdömpinggel szeretnénk kedveskedni, szóval máris itt a Checkpoint Now, vagyis az előző hónap legfontosabb hírei + hozzá a kommentárjaink és a hónap mindenféléi. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran.
November balhéktól volt hangos, és igazából hasraütésszerűen…..
scherier
2021.12.08 09:17:51
Nos…túl vagyunk rajta. Tegnap lezajlott a II. Figura és Játékfeszt, ami egy hosszas, augusztus óta tartó szervezési munkára tette fel a koronát. Rengeteg energiát tettem bele, de megérte, mert _szerintem_ a nyárihoz képest sikerült minden szempontból, nagyobbat, többet, jobbat letenni az asztalra a…..
scherier
2021.12.01 08:06:25
scherier
2021.12.03 08:15:23
@Tota12: Nem számoltan hányadik képen látható, de egy lila hajú hölgy áll a stand mögött. Nem tudom kivenni, melyik szett az, annyira kicsi a képen.
scherier
2021.12.03 08:18:14
@Tota12: 40. kép:)
A mai katalógusunk egy igazán szép darab lesz, ami nyilván elsősorban a vonatos Lego kedvelőit hozza lázba. A Lego Train a 80-as évek elején is egy professzinális, drága és mifelénk viszonylag ritka téma volt, amit ugyanakkor a bonyolultsága miatt nyugaton nagyonis kedveltek az idősebb Lego…..
scherier
2021.11.29 07:43:47
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
scherier
2021.11.16 14:55:41
Megint beelőzi a következő Minit az esedékes Checkpoint Now, hogy ne csússzon tovább (aztán majd két Mini jön utána). Jöjjenek hát az előző hónap legfontosabb hírei + hozzá a kommentárjaink és a hónap mindenféléi. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran.
Októberben már elég sok olyan…..
scherier
2021.11.15 10:58:13
@ric64st (Rihárdó): Sok mindenben egyet értek veled, az én saját tapasztalatom a következő.
1988 óta C64-en játszom kisebb megszakításokkal a mai napig. 1998 óta PC szintén mai napig.
C64 tapasztalat:Kiskoromban nem volt ritka a napi 8 órás játék, elite, newcomer, rpg hegyek. De egy mentés után mindig abba tudtam hagyni, ki tudtam menni a haverokkal játszani, bringázni. 8 óra játék után sem álmodtam a játékkal. Szerintem teljesen vállalható játékok voltak, nem igazán tapasztaltam semmilyen egészségromlást egyet kivéve. Ettől lettem szemüveges. De ez talán annyira nem nagy baj.
PC tapasztalat: Ezt két részre szedném az első kategória a nem multiplayer. Gyakorlatilag minden típusú játékot kipróbálva aminél nálam probléma van:
FPS iszonyat nagy mennyiségű figyelmet köt le. Azzal, hogy másodpercek töredéke alatt kell reagálnod akár órákon keresztül nálam azt eredményezi, hogy lehetek akár mennyire fáradt, olyan szinten felpörög az agyam, hogy aludni sem tudok, nem hogy ezzel álmodni. Nagyjából ennek köszönhetem azt, ha beszélgetek egy emberrel, és 3 másodpercbe nem tudja belesűríteni amit mondani akar, akkor nem érdekel amit mondd és inkább megyek tovább.
Hasonló nálam még az NFS típusú autós játék, de ez enyhébb tünetekkel jár, ettől tudok aludni, de sokszor a játékkal álmodok.
Ahol még tapasztaltam negatív oldalt az a Panzer General, Civiliztaion típusú körökre osztott stratégia, ahol a "na még egy kört még és alszom" típusú függőség lehet. De ez nyilván az ember saját akarat erejétől függ.
Ezzel vezetném át a témát az mmo típusú vagy a multiplayer játékokba.
Nálam húsz évbe került amíg megtanultam, hogy ez a legkárosabb. A sor nagyjából így nézett ki: Diablo2, Guild Wars, Eve online, WoT, Guild Wars 2, Warthunder, Star Conflict, Neverewinter, StarTrek Online, Elder Scrolls Online, Old Republic. Itt már a legnagyobb probléma az, hogy nem téged szórakoztat a számítógép, hanem fordítva. Itt már nem Te döntöd el, hogy mikor játszol és mikor nem, hanem a guild, klán többsége. Mivel a kontent minimális a napi rutin iszonyat gyorsan munkává válik. Nálam ennek az eredménye a fizikai állóképesség drasztikus romlása, betegségek, állandó fáradtság az összes rl barát elvesztése. Utólag felteszem a kérdést ez így meg érte? Hát nem. Akkor még is miért csináltam? Gyenge voltam? Nem. Kényelmes, lusta lettem? Igen. Én személy szerint sokszor a valóság problémái elől menekültem a játékba. Szerintem ez az a játék típus ami a legtöbb szálon okoz függőséget.
Nyilván most lehet ekézni, hogy magamnak köszönhetem. Ez így is van. De én személy szerint ezért nem tartom rossz ötletnek a kínai szabályozást.
Az előző adáshoz kapcsolódóan annyit hozzáfűznék, hogy nem csak hogy lehet emlék a számítógépes játék, de sokszor ez az emlék a való világban történt eseményeket is felül írja, hiszen ki emlékszik egy erdei túrára a való életből, mikor a játékban ezt az erdőt védtük 10 ismerőssel életre halálra gyakorlatilag minden héten.
1988 óta C64-en játszom kisebb megszakításokkal a mai napig. 1998 óta PC szintén mai napig.
C64 tapasztalat:Kiskoromban nem volt ritka a napi 8 órás játék, elite, newcomer, rpg hegyek. De egy mentés után mindig abba tudtam hagyni, ki tudtam menni a haverokkal játszani, bringázni. 8 óra játék után sem álmodtam a játékkal. Szerintem teljesen vállalható játékok voltak, nem igazán tapasztaltam semmilyen egészségromlást egyet kivéve. Ettől lettem szemüveges. De ez talán annyira nem nagy baj.
PC tapasztalat: Ezt két részre szedném az első kategória a nem multiplayer. Gyakorlatilag minden típusú játékot kipróbálva aminél nálam probléma van:
FPS iszonyat nagy mennyiségű figyelmet köt le. Azzal, hogy másodpercek töredéke alatt kell reagálnod akár órákon keresztül nálam azt eredményezi, hogy lehetek akár mennyire fáradt, olyan szinten felpörög az agyam, hogy aludni sem tudok, nem hogy ezzel álmodni. Nagyjából ennek köszönhetem azt, ha beszélgetek egy emberrel, és 3 másodpercbe nem tudja belesűríteni amit mondani akar, akkor nem érdekel amit mondd és inkább megyek tovább.
Hasonló nálam még az NFS típusú autós játék, de ez enyhébb tünetekkel jár, ettől tudok aludni, de sokszor a játékkal álmodok.
Ahol még tapasztaltam negatív oldalt az a Panzer General, Civiliztaion típusú körökre osztott stratégia, ahol a "na még egy kört még és alszom" típusú függőség lehet. De ez nyilván az ember saját akarat erejétől függ.
Ezzel vezetném át a témát az mmo típusú vagy a multiplayer játékokba.
Nálam húsz évbe került amíg megtanultam, hogy ez a legkárosabb. A sor nagyjából így nézett ki: Diablo2, Guild Wars, Eve online, WoT, Guild Wars 2, Warthunder, Star Conflict, Neverewinter, StarTrek Online, Elder Scrolls Online, Old Republic. Itt már a legnagyobb probléma az, hogy nem téged szórakoztat a számítógép, hanem fordítva. Itt már nem Te döntöd el, hogy mikor játszol és mikor nem, hanem a guild, klán többsége. Mivel a kontent minimális a napi rutin iszonyat gyorsan munkává válik. Nálam ennek az eredménye a fizikai állóképesség drasztikus romlása, betegségek, állandó fáradtság az összes rl barát elvesztése. Utólag felteszem a kérdést ez így meg érte? Hát nem. Akkor még is miért csináltam? Gyenge voltam? Nem. Kényelmes, lusta lettem? Igen. Én személy szerint sokszor a valóság problémái elől menekültem a játékba. Szerintem ez az a játék típus ami a legtöbb szálon okoz függőséget.
Nyilván most lehet ekézni, hogy magamnak köszönhetem. Ez így is van. De én személy szerint ezért nem tartom rossz ötletnek a kínai szabályozást.
Az előző adáshoz kapcsolódóan annyit hozzáfűznék, hogy nem csak hogy lehet emlék a számítógépes játék, de sokszor ez az emlék a való világban történt eseményeket is felül írja, hiszen ki emlékszik egy erdei túrára a való életből, mikor a játékban ezt az erdőt védtük 10 ismerőssel életre halálra gyakorlatilag minden héten.
A mai adásban három, számomra fontos gyerekkori rajzfilmről fogok egy kicsit beszélni. Először a Saber Rider, majd a Centurions végül pedig a Swat Kats kerül szóba. Jó szórakozást!..
Minden évadban van egy (esetleg kettő) adás, amikor kicsit hátrébb lépünk, és nem egy-egy konkrét műfajt, fejlesztőt, játéksorozatot, gémerlapot vagy céget vesézünk ki, hanem általánosságban próbálunk valami okosat mondani egy videojátékokkal kapcsolatos témában. Ezeknek az adásoknak az egyik…..
IDDQD
Checkpoint Mini #167: Superhero League of Hoboken (+ a 10 legjobb "Valami of Valami" videojáték)
2021.11.04 23:16:33
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Az egyik nagyon kedves barátom meglepett a hétvégén egy kis ajándékkal, ami egy olyan Mattel poszter volt, amivel ezelőtt még sosem találkoztam. Az óriási méretű (kb A2) kihajtogatható darab német nyelvű, meglehetősen egyedi és míg az egyik oldalán a Masters of the Universe cuccokra koncentrál,…..
A kisgyerekeknek szánt Lego termékpalettából számomra a Fabuland volt mindig a legkedvesebb. Kedves emlékek fűznek hozzá, de felnőttként is egy aranyos, nyugodt témának tartom. Úgyhogy alig vártam, hogy legyen egy Fabuland insertem és szerencsére ez nemrégiben össze is jött. Ez egy korai, 1980-as,…..
scherier
2021.10.14 08:54:26
@Majer Tamás: Óóó jaj, nagy a baj. Egy kis segítséget azért kérnék, melyik hozzászólásomban ajnároztam az X-Winget, nem jó már a memóriám, hátha volt ilyen.
scherier
2021.10.14 12:30:55
@Majer Tamás: „Egy termékcsoporttal van jelen” – írtad. Melyik ez az egy? A már több mint 100 videójáték, vagy a filmek, vagy a közel 30 éve minden nyugati plázában található Lego Wear gyermek ruházati bolt?
A LEGO játékot kedvelni és a LEGO céget fanatizálni szerintem két különböző dolog. A LEGO egy ugyan olyan lélektelen pénzéhes multi mint a többi. A különbség, hogy ők ezt mézes mázas mesékkel gyerekköntösbe öltöztetik.
Vegyünk csak egy példát a sok közül, hogy lett világhírű az amúgy teljesen snassz fa játékokat gyártó cég? Feltalálta az interlocking kockát. Jaa nem is ő találta fel. Akkor ki?
A legelső intelockingnak látszó kockát a tengerentúlon hozta forgalomba a Bild-O-Brik, majd a MiniBrix ezek gumiból voltak, szóval nem tök ugyan az. 1939-ben a Hilary Page a Kiddicraft tulajdonosa volt aki először műanyagból készített interlocking kockát, de ez még mindig nem az igazi, mert sokkal nagyobb volt. Most ugrunk kicsit az időben 1946-ban az American Bricks már kisebb méretben gyárt építő rendszert interlocking kockákból melynek neve ELGO (milyen érdekes név nem?:). Rá egy évvel később Európában Hilary Page megalkotja a ma ismert LEGO kocka eredetijét amit a cége a Kiddicraft forgalmaz, a kocka aljában látható a neve, európai licencel rendelkezett, nyugat európai országokban volt kapható, de árulták Kanadában és az Usában is.
Ole Kirk Christiansen ezt a játékot meglátva és ezen felbuzdulva elutazik fiával 1947-ben Angliába. Mit csinálnak ők ott? Elmennek abba a gyárba ahol a Kiddicraft gyártatja a játékot, és a gyár tulajdonosától megvesznek egy teljes moulding rendszert. A Kiddicarftal nem is állt szándékukba tárgyalni. Elviszik Dániába és elkezdik két éven belül 1949-ben változatlanul gyártani a Kiddicraft kockákat LEGO néven. Ja nem változatlanul hiszen a desgined by Hilary Page feliratot kiszedik belőle. Ezt csinálják 1958-ig. Közel 10 éven keresztül ugyan ezt a technológiát használják minden változtatás nélkül. Ömlik le a gyártósorról a LEGO feliratú Kiddicraft kocka, amiről Hilary page semmit nem is sejt, hiszen az első években még nem volt kapható Európa szerte. De a helyzet változik, a LEGO terjeszkedik, megy az üzlet, több országban is kapható lesz. A Kiddicraftnak viszont nem megy a szekér, Hilary pár évig még gyártja a kockákat de mivel az ő termékpalettájukon ez csak egy szelet volt, felhagy vele, és a többi játékra koncentrál. A sikertelenségbe belefáradva és a LEGO sikerének láttán (ezt a LEGO tagadja) 1957 közepén öngyilkos lett. A LEGO ezt követően 1958-ban módosítja a kockát ekkor kerül bele a két stabilizáló cső.
Most ugorjunk egy kicsit az időben, abba a korba amikor a LEGO már világcég és mindenkit szarrá perel aki valamilyen módon is próbálja utánozni a „LEGO” kockát. Az ugrás után az 1980-as évek elején vagyunk megjelennek a LEGO klónok. A LEGO-nak ez nem tetszik, de nem bízza a véletlenre. Mit csinált az akkor már több százmillió dolláros világcég? 50.000$-t fizetett Hilary Page örökösének (aki Page egyik lánya volt), a kocka jogaiért!! Majd így ment az első ilyen tárgyalásra 1984-ben a TYCO ellen.
A LEGO játékot kedvelni és a LEGO céget fanatizálni szerintem két különböző dolog. A LEGO egy ugyan olyan lélektelen pénzéhes multi mint a többi. A különbség, hogy ők ezt mézes mázas mesékkel gyerekköntösbe öltöztetik.
Vegyünk csak egy példát a sok közül, hogy lett világhírű az amúgy teljesen snassz fa játékokat gyártó cég? Feltalálta az interlocking kockát. Jaa nem is ő találta fel. Akkor ki?
A legelső intelockingnak látszó kockát a tengerentúlon hozta forgalomba a Bild-O-Brik, majd a MiniBrix ezek gumiból voltak, szóval nem tök ugyan az. 1939-ben a Hilary Page a Kiddicraft tulajdonosa volt aki először műanyagból készített interlocking kockát, de ez még mindig nem az igazi, mert sokkal nagyobb volt. Most ugrunk kicsit az időben 1946-ban az American Bricks már kisebb méretben gyárt építő rendszert interlocking kockákból melynek neve ELGO (milyen érdekes név nem?:). Rá egy évvel később Európában Hilary Page megalkotja a ma ismert LEGO kocka eredetijét amit a cége a Kiddicraft forgalmaz, a kocka aljában látható a neve, európai licencel rendelkezett, nyugat európai országokban volt kapható, de árulták Kanadában és az Usában is.
Ole Kirk Christiansen ezt a játékot meglátva és ezen felbuzdulva elutazik fiával 1947-ben Angliába. Mit csinálnak ők ott? Elmennek abba a gyárba ahol a Kiddicraft gyártatja a játékot, és a gyár tulajdonosától megvesznek egy teljes moulding rendszert. A Kiddicarftal nem is állt szándékukba tárgyalni. Elviszik Dániába és elkezdik két éven belül 1949-ben változatlanul gyártani a Kiddicraft kockákat LEGO néven. Ja nem változatlanul hiszen a desgined by Hilary Page feliratot kiszedik belőle. Ezt csinálják 1958-ig. Közel 10 éven keresztül ugyan ezt a technológiát használják minden változtatás nélkül. Ömlik le a gyártósorról a LEGO feliratú Kiddicraft kocka, amiről Hilary page semmit nem is sejt, hiszen az első években még nem volt kapható Európa szerte. De a helyzet változik, a LEGO terjeszkedik, megy az üzlet, több országban is kapható lesz. A Kiddicraftnak viszont nem megy a szekér, Hilary pár évig még gyártja a kockákat de mivel az ő termékpalettájukon ez csak egy szelet volt, felhagy vele, és a többi játékra koncentrál. A sikertelenségbe belefáradva és a LEGO sikerének láttán (ezt a LEGO tagadja) 1957 közepén öngyilkos lett. A LEGO ezt követően 1958-ban módosítja a kockát ekkor kerül bele a két stabilizáló cső.
Most ugorjunk egy kicsit az időben, abba a korba amikor a LEGO már világcég és mindenkit szarrá perel aki valamilyen módon is próbálja utánozni a „LEGO” kockát. Az ugrás után az 1980-as évek elején vagyunk megjelennek a LEGO klónok. A LEGO-nak ez nem tetszik, de nem bízza a véletlenre. Mit csinált az akkor már több százmillió dolláros világcég? 50.000$-t fizetett Hilary Page örökösének (aki Page egyik lánya volt), a kocka jogaiért!! Majd így ment az első ilyen tárgyalásra 1984-ben a TYCO ellen.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A piros ruhás a tactical officer, a sárga az engineer, a kék a sience.
Star Tek: Enterprise 2001-2005 talán a legnézhetőbb sorozat nem fanoknak.