Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kerékfi

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha két évvel ezelőtt próbáltunk volna rákeresni Széll Kálmán (1843 – 1915) nevére, alig néhány tucat találatot kaptunk volna, ma majd egy milliót. Az ex-miniszterelnököt napjainkban az kormányoldal próbálja piedesztára emelni, az ellenzék pedig nevetségessé tenni,…..
Mivel is tudnánk szebben köszönteni a karácsonyt, mint egy olyan poszttal, amely a második világháborús német kísérleti páncélozott járművekkel és más tüzérségi eszközökkel foglalkozik?! Egyúttal megragadom az alkalmat és bemutatom legújabb vendégszerzőnket, Titan89-et,…..
Kerékfi 2010.12.26 12:35:30
@zum trucc: Hát, ebből csak annyit látok, hogy világlátásunk alaposan különbözik. A briliánsokat hagyom az Orexnek, Euklidesz és vidéke meg úgy kerül bele mint Pilátus elvtárs a Krédóba, ad oculos demonstrandum, hogy vannak halmazok, amelyeknek önkényesen csonkolt részhalmazai is értelmesek. Ami a hosszú távon tapasztalatilag igazolódó morális alapokra bizony nem érvényes, merthogy ezen operáció nyomán azok visszaütnek, legfeljebb ezt az önmaguk csalhatatlanságába csököttek egy darabig nem veszik észre. Ráadásul, a népi szólásban az ördögnek is van ügyvédje - de ezt hivatalice úgy hívják, "promotor fidei". Vagyis az érem oldalainak kritikus számba vétele végső soron a "hit alapja". Suum cuique. Leginkább karácsonyi modorban úgy summázhatnám, van olyan, hogy tényismeret és van olyan, hogy ezek tálalása, de ettől még béke marad köztünk, már ha jóakaratú emberek vagyunk.
Kerékfi 2010.12.25 17:45:34
Néhány gondolat népirtás és egyéb háborús bűnök dolgában:

1)Athén ókori virágzása idején a művészetek finanszírozására gátlástalanul igénybe vették a delosi szövetség kincstárát. Az fogyott, mire Athénék megemelték a "szövetségesek" kvótáit. Miló szigetéét is, amely kicsi lévén, addig egyáltalán nem fizetett. Az inkasszóhoz sereget küldtek, de a követeknek a milóiak azt találták mondani, hogy az ő "nulla" részesedésüket maga az igazságos Ariszteidész állapította meg s ez így a jogos. Athén: "Ne feledjétek, ó, milóiak, hogy jogról és igazságról csak a hatalomban egyenlők közt eshet szó, egyébként az erősebb megteszi, amit akar, a gyenge pedig elszenvedi, amit elkerülni nem tud". Miló: "Nem féltek ti az istenektől?" Athén: "Mivel láthatólag az az istenek akarata, hogy mi nálatok erősebbek legyünk, ezért tőlük mit se tartunk". A továbbiak közismertek.

2) A tokiói nemzetközi katonai törvényszék előtt a japánok védői arra hivatkoztak, hogy a vád tárgyává tett cselekményeket az Ázsiában megjelenő, most törvényt ülő győztesek többszörösen és rendszeresen elkövették. Válasz: "A Törvényszék nem ezen hatalmak, hanem Japán tetteinek tárgyalására ült össze. Egyébiránt az említett cselekményeket nem vizsgálta illetékes bírói testület, tehát az sem bizonyos, hogy egyáltalán történtek-e háborús bűntettek."

3) Elég régen ugyan, de megesett, hogy az angolok egy nekik sok bajt okozó, kezükbe került ellenségüket az akkor nemzetközileg elfogadott hadviselési normák flagráns megsértése (sátánnal cimboráló boszorkányság) miatt azon ország tárgy szerint illetékes bírósága elé állították, ahol tetteit elkövette. Az eljárás a korabeli érvényes jogszabályok minuciózus megtartásával folyt, az ítélet végrehajtása úgyszintén. Pár éve a brit miniszterelnök beiktatása után templomba ment (felesége katolikus, utóbb ő is áttért). A TV riportjában jól látható volt a templom titulusa: St Joan D'Arc. Londonban.

Ezek után a magamfajta vénember csak arra a következtetésre juthat, hogy a háború, egyáltalán az erőszak morális megítélésétől a tények minél jobb regisztrálásán túl tartózkodni ajánlatos.

"Secko jedno".
Kerékfi 2010.12.25 21:48:32
@zum trucc: Távol legyen a relativizálás. Egy hulla is eggyel több, mint kellene. Csupáncsak arra bátorkodom utalni, hogy ha a pofozkodás elindul, egyik fél se igényelheti a morális felsőbbrendűség mindent beborító, igazoló palástját. A secko jedno-t "irodalmian" Radnóti írta meg: Hisz bűnösök vagyunk mi, akár a többi nép". Nem kevésbé. Nem jobban. Akár. Csak ezt Radnóti meg is írta, mások meg permanenter náciznak meg zsidóznak tények megismerése, megmérése helyett. A jó meg a rossz közt elég pontos mércénk van. Euklides annó öt axiómára ellentmondásmentes világot épített, aztán Bolyai meg Hilbert egynehányat kihúzkodott és a maradékra is ellenmondásmentes rendszert lehetett építeni. Háromezervalahányszáz éve egy nagyszakállú úriember két kőtáblán publikált tíz axiómát és világot épített rá, amelyben egy csomó szakadt csavargóból vagány népet alkotott (könnyű dolga volt, maga az Úristen súgott neki). Utána többen megpróbáltak egynehányat kihúzkodni belőle, mint a vitatott tárgykörben is, és fatális ellentmondások lettek belőle - vagyis a tíz axióma kísérletileg validálást nyert. Történészek használatára ime egy részlete: "Hamis tanulságot ne szólj felebarátod ellen". Ita sequitur...