Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Czakó Péter

19 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Hú de régen nem írtam ide... Éppen ideje már. Nagyon sok dolog változott az elmúlt hónapokban. Összeállt a játék fejlesztésére egy csapat, ami aztán szét is széledt. Azért sajnáltam, mert az így eltelt fél év utólag teljesen fölösleges időkiesésnek bizonyult.…..
A weboldalunkra (http://dpg-studio.com/) felkerült egy újabb videó, ami az aljnövényzetet mutatja be.  ..
Mindenkit sok szeretettel várunk az immár saját domainunkon üzemelő http://dpg-studio.com oldalon! Itt már egy videót is találhattok a nemsokára érkező demóbain is szereplő szigetről, valamint egy, a játékkal kapcsolatos fórumot is találtok ott, amit az oldalra történő…..
Nos, ahogy már a kettővel ezelőtti postban mutatott cikkben is olvashattátok, a saját motor lesz a játékban felhasználva. Semmi gondunk nincs a mások által írt motorokkal, szépek és jók, de mi egy picit mást akarunk csinálni, és túl sok mindent kellett volna változtatnunk, ha…..
 Egy kis ízelítő a játék hátterét adó világból illetve annak történelméből:A világ (bolygó) neve Eldor. Ez az eredetileg betelepedő tündék nyelvén Csillagföld-et jelent. Ők voltak azok, akik ezt a hatalmas tengerből és számtalan szigetből álló világot felfedezték,…..
Érdekes, és sok újdonságot eláruló interjút olvashattok a játékról a modzone.web4.hu/cikk/szigetekislands weboldalon! :)..
Hatalmas változás történt, ugyanis úgy döntöttem, hogy szüneteltetem a saját motor fejlesztését. Kénytelen vagyok belátni, hogy amilyen kevés időm jut manapság erre a projektre, nem tudnám időben befejezni. Ezért azt határoztam el, hogy licenszelek egy már bejáratott motort.…..
Üdv Mindenkinek!Elindult a blog...Először is magamról szeretnék egy pár dolgot leírni. 33 éves vagyok, elsősorban programozó, másodsorban konyítok a 3D-s modellezéshez, textúrázáshoz. Pillanatnyi állásomat tekintve rendszergazdaként és számtechtanárként is tevékenykedek.6…..
Czakó Péter 2010.03.21 11:20:26
@sirpalee:
Meglehet, hogy neked van igazad, mindenesetre előttem itt a progi, amit fejlesztek, fut, működik, és nem is olyan sokára eléri azt az állapotot, amikor másoknak is a kezébe merem adni. Ez lehet, hogy csoda, szerinted, de szerintem meg ennyi tanulás és készülés után, amit én kifejezetten ennek a proginak a megírása előtt végigcsináltam, van rá esélyem, hogy sikerül. Lényegesen több, mint a lottó 5-ösre. Mégis többen lottóznak, mint ahányan játékírásba fognak... És láttam már nem egy sikeres játékot, ami sokkal gagyibb volt annál, ahol most ez a fejlesztés tart, mégis sokan szerették és játszottak vele.
Czakó Péter 2010.04.14 18:07:04
@sirpalee:
Nos, nincs még minden kőbe vésve, ez tény... Bár szerintem egyszerűbb egy "Ha a karakter koordinátája ettől a ponttól 10 max 10 egységnyire van és megnyomja az E gombot, akkor az ajtó forduljon el 60 fokot" vagy "ha az ellenfél koordinátája max 500 egységre kerül a karakter koordinátájától, és a kettejük közé vetített sugár nem megy át semmin, tehát nincs takarás, akkor a státusza legyen támadó" dolgokat megírni sokkal egyszerűbb, mint akár egy komplett map leíró fájlt feldolgozni, felépíteni annak az alapján egy scene-t, statikus, dinamikus fizikájú objektumokkal, animált karakterekkel, hozzájuk tartozó AI scriptek kezelésével, stb...
Hidd el, tudok programozni... és nem álomvilágban élek, sok játékot megfigyeltem már, hogy ez meg ez hogyan épülhet fel, hogyan programozható le, rengeteg forráskódot is átnéztem már, hogy mások hogy csinálják a dolgokat.
Persze lehet, hogy te jobban tudod, hogy mire vagyok képes, mert mondjuk a nap minden percében figyeltetsz mondjuk 30 éve és jobban ismersz mint én magam, valamint lehet, hogy te már megírtad egyedül(!) az unreal tournament 80000-et, nem tudhatom.
Mindenesetre köszönöm a biztató szavakat.
Bár ha mindenki úgy ált volna hozzá mint te, akkor soha sem lett volna egy programozó sem, aki neki mert volna állni játékprogramot írni... Ez is elgondolkoztató... Lehet, hogy mások is úgy kezdték mint én? Vagy lehet, hogy csak én nem születtem "Mindent Leprogramozni Tudással", ami esetleg a többi játékfejlesztőnek eleve csecsemőként is megvolt...
Játékokra példa mondjuk az imperium galaktika... nagyon sokan szerették, pedig csak egy turbo pascalban írt egyszerű progi... vagy a counter strike... és még sok más hasonló.
Czakó Péter 2010.04.14 21:46:48
@sirpalee:
Hát igen, biztos a C miatt kellett a turbo pascalos progikhoz készült patch-et használni rajta anno, hogy fusson az "újabb" gépeken... :) Na mindegy.
Én fejlesztgetem a progit, ahogy időm és ismereteim engedik, te véleményt írsz. Ennyi a lényeg. Szép estét neked.
Nos, hatalmas változások történtek az elmúlt időszakban... Először is, az elmúlt egy hétben az egész programot újraírtam Visual C++ nyelven (eddig C#-ban dolgoztam). Másrészt immár van növényzet, fű, pálmafák, páfrányok, és egyéb különféle növények (amiknek a…..
Czakó Péter 2010.04.08 19:36:39
@despina:
Baj az éppen nem volt vele, csak az volt a probléma, hogy az Ogre3D C#-os verziója mindig le van maradva az eredetihez képest, valamint az addonok egy része sem írható át, vagy legalábbis nem biztos, hogy megéri foglalkozni az átírásukkal.
Egy picit értelmesebben összerendezett növényzet látható a következő képeken ( Ez egyébként kb. 50-60 FPS-el megy az én gépemen, ami nem mondható már mainak szerintem :P ): ..
Ha valaki jól ért a 3D modellezéshez, textúrázáshoz ill. textúrák készítéséhez, vagy éppen jól tud karaktereket animálni, akkor keressen meg (alakryon@gmail.com)!A feladat a játék egész világának megalkotása, benépesítése, szóval kihívás és bizonyítási lehetőség van…..
Végre elkészült az a felület, amin keresztül a mágiánkat a világra szabadídhatjuk. Minden mágikus hatáshoz és formához van egy rúna, ezeknek a kombinálásával lehet a kívánt hatásokat elérni. A rúnák a V billentyűvel jeleníthetőek meg. Az egyes rúnákat a…..
És íme néhány kép a tűz és füst pillanatnyi megvalósításáról.....
Czakó Péter 2010.03.04 20:44:58
@nitro1:
Arra gondolsz, hogy túl sok a füst, vagy arra, hogy túl sötét a tűz? Vagy is-is? :)
Kezd egy kicsit akciódúsabb lenni a progi, már tudunk tűzlabdákat hajigálni, és persze a legújabb AI-val megáldott NPC-k is képesek erre. Nemsokára képek is lesznek, de még picit csinosítgatni akarom az effekteket, mielőtt kirakom őket... :)..
Sikerült befejezni a kód rendszerezését és tisztítását, kikerült egy halom dolog, amit már nem használok illetve külön DLL-ekbe kerültek a külön területekhez tartozó funkciók, a fő project így sokkal tisztább, átláthatóbb, könnyebben kezelhetőbb. Erre már nagy szükség…..
Merthogy ma a munkám miatt nem haladtam egy kicsit sem, illetve gondolatban igen, tervezgettem és talán van egy jó megoldásom az aljnövényzet megvalósítására, de ténylegesen egy sor kódot is alig írtam... Szóval majd holnap. :) ..
A játék egy kitalált fantasy világban kap helyet, varázslatok és szörnyek között kell a küldetéseinket sikerre vinnünk. Ehez a világ bármely részéről toborozhatunk magunknak segítőket, játszhatunk együtt barátainkkal, vagy megismerhetünk új embereket. A kalandok során egyre…..
Czakó Péter 2010.02.26 08:34:47
@xAngyal:
Később, amikor már letisztult a koncepció, nagy valószínűséggel keresek majd olyan embert vagy embereket, akik segítenek a map-ok, küldetések kialakításában, lehet, hogy grafikusok is kellenek majd, mert nem fogom győzni egymagam. Egy zeneszerzőn is gondolkodok... Ez még majd kialakul.
A tegnap kifejlesztett AI által irányított elf látható az alábbi képeken, amint a házak között "kerget". Egyébként a projekt már a jatekfejlesztes.hu-n is megtalálható, az ott futó fórumban is szívesen várom az észrevételeket, ötleteket... :)..
A mai napon újabb lakóval bővült a Szigetek világa, egy szellemmel. Illetve a szellemekkel, mint lényekkel úgy általában... :) A képeken (egy picit lentebb) látszik is, egy ködbe vesző lilás fénypamacsról van szó.De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy MESTERSÉGES INTELLIGENCIÁJA…..