Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csörszike

0 bejegyzést írt és 273 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szeretnéd megörökíteni egy-egy embert próbáló pálya teljesítését, vagy a legmenőbb trükkjeidet a saját szemszögedből? Vagy azt, ahogyan a többiek ökörködnek, de nem akarod a kezedben fogni a kamerát? Ha igen, neked találták ki a Liquid Image síszemüveg-kamera kombóit. A…..
Írtam az NST-re 470 posztot, de egyiket sem volt olyan nehéz pixelbe ontani, mint ezt a mostanit. És nem csak azért, mert ez az utolsó, hanem azért, mert annyi mindent kellene ebbe a bejegyzésbe sűríteni, hogy ha nem szelektálnék, hosszabb lenne, mint a Szabó család és a Dallas…..
Sokkoló meglepetésként hat majd mindenkire, ha feltárom, a Lazio egyik legendájáról szóló posztunkat melyik állandó kommentelőnk jegyzi. Természetesen Esti "Szom Ki-Van" Kornél mesél nekünk az olasz (és az angol) futball egyik legellentmondásosabb figurájáról, Paolo Di…..
Csörszike 2010.08.16 11:15:16
@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: " Szerintem kimondottan jó, ha egy sportolónak van markáns politikai véleménye, legyen az bármilyen, ezért is szeretem a Serie A-t. Az csak valami itthoni balgaság, hogy mindig mindenkinek kussban kell ezt tartania."
na ezzel kurvára egyetértek! a túlzott poltikai korrektség vezet a kiüresedett sablonokhoz és mondanival nélküli emberekhez.

egyébként miért ne lehetne di canio fasiszta? fasisztának lenni nem bűn, ahogy demokráciákban is működhetnek kommunista pártok. a cikkben említett 2000 éves hagyományra hivatkozás véleményem szerint kimagyarázás, álszent erőlködés. nincs mit szégyelnni ezen, nekem tökszimpi, h dicanio vállaltan fasiszta, ahogy a csapata is az. kihalófélben vannak az ilyen, csapatukhoz, annak gyökereihez és szurkolóihoz vele születetten kötődő focisták. gyakorlatilag olyan ez, mintha én pl holnaptól a fradiban jácchatnék, azok után, h 20 évig a lelátóról drukkoltam nekik. nyuilván ha gólt rugnék a dózsának, akkor cukkolnám a szurkolóikat, és ugyanúgy üvölteném, h "f---opó újpeeeee-est" mint korábban a lelátón...
inkább szerintem az a gáz, h a modern futballban ilyen már gyakorlatilag nincs. csakhogy maradjak a fradi példájánál, a jelenlegi nagy ikon, lipcsei se a bakáts téren született, hanem kazincbarcelónában, albert meg hercegszántón.
és akkor még nem is beszéltünk az európai élbajnokságok csapatairól. kiváncsi lennék pl. h a lazio jelenlegi keretében hány dicaniohoz hasonló római srác van...
Most, hogy Iniesta lövésének híre a legeldugottabb halászfalvakba is eljutott, lassan ülepedni kezd a futballáradat méteres hordaléka. Azon túl, hogy rendszeresen naplóztak, csodáltak, ekéztek, az NST szerzői megpróbálják egyenként szétbontani és összerakni a világbajnokságot.…..
Az egész heti kemény munka után következzen egy átmozgató, frissítő poszt. Ezúttal érintjük a Világbajnokság és a holtszezon kommunikációs vonatkozásait, de előkerülnek örökzöldek és igazi klasszikusok is. Megszólal a játékos, az edző, és egy új szereplő, a klubelnök…..
Most, hogy Iniesta lövésének híre a legeldugottabb halászfalvakba is eljutott, lassan ülepedni kezd a futballáradat méteres hordaléka. Azon túl, hogy rendszeresen naplóztak, csodáltak, ekéztek, az NST szerzői megpróbálják egyenként szétbontani és összerakni a világbajnokságot.…..
Csörszike 2010.07.15 13:27:22
@popp: @horas: bármilyen furcsán hangzik is először, nekem maradona ténykedése pozitív meglepetés volt. sokkal rosszabbra számítottam azok után, h zanettit meg cambiassot nem viszi ki. egész jól használta a keretet, meccs közben is tudott váltani (németo. ellen persze pont nem...) és magával ragadott engem is az a fanatizmus és szeretet, amit a játékosai irányában tanusított. még a régi barát palermot is becserélte, h rúgjon egy gólt, viszont az éles meccseken nem erőltette. ennek llenére egy képzetlen edző, ezt a német meccs tökéletesen megmutatta. de ezt tudtuk előre, hiszen előtte gyakorlatilag nem edzősködött. nem biztos ám, h ilyen fogalmatlan lesz majd, ha szerez 4-5 év tapasztalatot...szóval összességében én pont a vb alatt szerettem meg, előtte csak egy felfuvalkodott ostoba köcsög kokósnak tartottam. ehhez képest kiderült számomra, h egy karizmatikus figura (jóllehet, erősen exhibicionista bohóc is...).
Csörszike 2010.07.15 14:18:32
@balu11: a "használta a keretet" nemk feltétlenül jelenti, h jól:) ja, kezdett jonas kétszer, aztán őis rájött, h szar. ezt pl sok edző nem teszi meg, h belátja a saját faszságát. messi valóban nem a helyén jéccott, és ezért veszélytelenebb volt kapura, de ettől még maradona vaóban variálta a fölállását, a játékosokat. a görög meccsen pl tökjól cserélt...szóval én arra értettem a kifejezést, h szinte mindenki jáccott a keretből, és nem vitt ki olyanokat, akiket már előre tud, h nem fog jáccatni...pl walcott 4 éve...
A spanyol válogatott még gólt sem kapott a legutóbbi két torna egyenes kieséses szakaszában, az Eb-t és a vébét is behúzták. A hegemónia megtörésére fejvadászokat toboroztunk és összeraktuk az Elit alakulatot, melynek egyetlen feladata Spanyolország likvidálása. A spanyol…..
Csörszike 2010.07.14 14:43:13
@pimpalini: @birsalmamag: @Kettészakad a pálya középen jön fel a víz:
Srácok, a német-nem német, bevándorló-helyben született stb. vita parttalannak látszik, és nem vezet sehova.
Előrebocsátom és leszögezem, h ennek a német csapatnak (holott a játéka igencsak teccett-mínusz az elődöntő) magam sem tudtam drukkolni.
Ugyanis ez a csapat nekem túlságosan soknemzetiségű. Egyetértek azzal az állásponttal, hogy multikulti internacionális parádézásnak ottvan a BL, EL, azaz a klubtornák.
Szerintem a lényeges kérdés nem az, h ki hol született, hanyadrészben milyen vér csörgedezik az ereiben, hanem az, hogy milyen identitással rendelkezik. És én azt nem éreztem a német csapaton, h német lenne az identitása annak elenére, h 20 náció vérét egyesítik. (pl a spanyolok ellen konkrétan beszartak, nem merték a saját letámadós bátor focijukat hozni. Egy guidobuchwald sose szart be)
A globalizált világban már mindenféle népek laknak mindenhol (monnyuk ez régen is megvolt, főleg olyan befogadó-értsd tatártörök által kiirtott- országokban, mint magyarország). És népek bárhol laknak is, focizni szeretnek. Ergo semmi bajom sincs azzal, h a kis mesut a helyi csapatban elkezd focizni, és egészen a válogatottságig viszi.
Ez esetben azonban furcsának tartom, h a vb-n pont ezek a játékosok (boateng, podolski, özil, khedira, stb…) nem éneklik a himnuszt. Klose énekli, amit először nem értettem (mert h akkor ő miért igen, ha a többi hasonszőrű meg nem) de azóta megtudtam, h ő lengyelországi német-legalábbis félig/részben német, azaz ebből a szempontból olyan mint pl. egy erdélyi magyar. Cacau pedig nyilván tudván tudja, h brazil, mégis énekel, ezzel fejezvén ki gondolom tiszteletét az általa választott hazája irányába.

Amivel nekem bajom van, az az identitás kérdése. szerintem ezek a srácok óriási identitás-válságban szenvednek. Ugyanis németnek még nem, apáik népének meg már nem érzik magukat. Egyébként ez társadalmi jelenség, nagyon sok szociológus szerint az ominózus franciaországi zavargások is erre a problémára vezethetők vissza. Szóval ha én német lennék, elvárnám –lehet, h tudatosan, vagy csak tudatalatt- h ezek a „billegő identitású” emberek teli torokból túlénekeljék az einigkeit recht und freiheit-tal a schweini meg lahm féle ’”igazi” németeket. Márcsak azért is, mert nekik még „bizonyítaniuk kell”. Ittvan nekünk erre jó példának az mtk. Nem véletlenül jáccanak a hungária krt-on, van benne a nevükben a „magyar”. Az asszimilációs hajlandóság és képesség hangsúlyozása nagyon fontos. A többségi társadalom ezeket gesztusnak értékeli, és látnia kell ilyen „igyekvéseket” ahhoz, h el tudja hinni, h az adott közösség valóban be akar illeszkedni. Az integráció és asszimiláció irányába tett lépésnek semmiképpen sem nevezném, h mecsetet építek berlinben, csadorban járatom a lányom az arabnyelvű iskolába és látványosan nem éneklem a himnuszt. Van erre a kérdéskörre egy velős közmondás: rómában viselkedj úgy, mint a rómaiak!

Azokat a kommenteket pedig, amelyek állandóan a volt gyarmati országokra hivatkoznak („akkor az usa csak sziukból meg mohikánokból álljon?”-típusú „vicces” hozzászólások) nem tartom vitára érdemesnek. 2 okból sem. 1. ezek az országok organikusan és bevallottan a bevándorlásból jöttek létre. Ameddig a fehérember oda nem ment gyarmatosítani, nem volt sziú állam, sziú nemzeti focicsapattal. Ez az egész vircsaft imperialista találmány
2. az amerikai játékosoknak (usa, brazil, uru, arg, mex, bármelyik) identitásának alapja, h bárhonnan jössz is, ha jó jenki, uru, bra, arg, stb vagy, akkor lehecc az országunk polgára (erre példa, h milyen alapon adják az állampogárságot: a ius soli, azaz területi elv alapján. Születéskor az lesz usa állampogár, aki az usában születik. Az eui országok ezt a ius sanguini, azaz a vér joga lapján számítják, azaz vmely felmenője alapján kapja a csecsemő az állampolgárságát. Nem véletlen, h az amerikai kontinensen sokkal erősebbek a patriota érzelmek, mint az öreg kontinensen. Üvöltik is a land of the free and the home of the brave-et a latinotól négeren át a waspig gomez, adu és bradley

Ceterum censeo multikulti globalizáció esse delendam
Csörszike 2010.07.14 17:59:49
@pimpalini: @Kettészakad a pálya középen jön fel a víz: én télleg nem értem, h miért kell mindig kiemelni, "h ez fociblog"...?
tudom, h az elég régóta járok ide...féltitek az olvasottságot ezzel az eltúlzott PC attitűddel?
és szvsz most még durvák sem voltunk. szvsz a foci csak társadalmi környezetben működik, nélküle nem egyéb (egy kétségtelenül izgalmas, élvezetes) játéknál. nálam a foci ennél jóval több.

egyébként ez a katalán, baszk, stb. kérdés nagyon érdekes, talán érdemes lenne őket, v a téma szakértőjét(csöncsön pl?) megkérdezni, h ők mennyire érzik magukat spanyolnak...az viszont biztos, h elég régóta közös államot alkotnak, nem 1920 óta...kasztiliai izabella és aragóniai ferdinánd vnikor 1470es évek környékén már egyesítette a területeit...de télleg nemtom. én pl azt hittem, h x.alonso sosem igazol majd a realhoz, amelyik a népét elnyomó franco csapatának számított. aztán látjuk...
Csörszike 2010.07.14 18:00:22
@Csörszike: ja, sorry, ez nyilván henriknek szólt.
Mi is pont a vb-döntőre rogytunk meg, mint a hollandok, és ütemet tévesztettünk, mint van Bommel, de nem maradhatunk poszt nélkül a vébédöntő másnapján. A hollandok a várakozásokon felül teljesítettek a döntőben, összegyúrták a német és a portugál taktikát, mégsem…..
Csörszike 2010.07.13 14:07:01
@bz249: az olaszok 2006-ban szintén 5-2-0 (gha, cze győzelem, usa x, aus, ukr, ger győzelem, fra x)...
Csörszike 2010.07.13 15:51:51
@bz249: szerintem a hosszabbításos győzelem nem x, hanem győzelem. a fogadóirodák is így adják.
nyilván tudtam, h a német meccsre gondolsz.
Csörszike 2010.07.13 15:53:57
@sporttárs: ez az uccsó bekezdés nagyon faja lett:)
persze, abba mindenki belerúg, aki senkinek se fáj...már kezdem is sajnálni a görögöket...ja, mégse, mert nagyon utálom őket:)
Spanyolország Torres mellőzésével lemondott a centerjátékról, de ezzel összességében jóval többet nyertek, mint veszítettek. Intenzív letámadásukkal azonnal megfojtották a német próbálkozásokat, támadásban és védekezésben is szinte folyamatos emberelőnyt alakítottak ki.…..
Csörszike 2010.07.09 11:34:13
@heinrich: Henrik megőjítesz ezzel a "brazílía nagyon ki volt találva"-mantrával. most szerinted az a brazil csapat, amelyik a 8 között kiesik, nevezhető nagyon kitaláltnak? komolyan: a 8 közé a ronaldo, ronaldinho, rivaldo, robicarlos öregekothonával, kiégettekkel is simán eljutottak volna...értem én, h nagyon ráficcentél a konf. kupán meg most a vb előtt dunga olaszbraziljaira, csak nem értek vele egyet. nje haragudj, de a hooland-brazil 60. percétől, amikortól felállt védelem ellen kellett már a braziloknak jáccani, eszünkbe jutott (garcia_bőrmesterrel néztem), h na mostmár valszeg dunga is becserélné már a jó dinhot, csak hiába keresi apadon, mert nem vitte ki...és akkor mosolyogtunk:))

a többivel egyetértek, usa meg ghána is nagyon jól ki volt találva. az uruk meg azért többek jól küzdő, forlanra épülő csapatnál. nem nagyon van mégegy olyan válogatott, aki 2, gyökeresen eltérő játékrendszert is előhúzott a vb-n (3-5-2, 4-4-2, felállásra lebutítva). mexicó szvsz is kiváló taktikailag, csak egy igazi center hiányzik(nálam g.franco annak túl kicsi, meg nemis túl ügyes). chile viszont az egyik nagy lieblingem (uru mellett, persze).
Csörszike 2010.07.09 11:54:19
@heinrich: persze, van benne igazság. de valszeg van átmenet a ronaldinho féle, általam említett kiégett bagázs, meg a josué, melo, g.silva, d.alves középpálya között, nemde? mert ha valahogy hátrányba kerülnek, 4 védekező középpályással, egyszemk kakaval (aki madridban már romlott az igazi kakahoz képest egy szintet), meg a hisztiskurva robinhoval nem nagyon lehet feltörni egy védelmet, szvsz. ezért kellett volna dinho, aki a lábán jól álló, magabiztos védők köözz is beteszi a zsugát a résbe, vagy húz vmi egyéb váratlant. szvsz ebből a brazil csapatból pont a váratlanság hiányzott (najó, melo kiosztott egy forintos gólpasszt, h aztán ezt lenullázza egy öngól-piroslap kombóval:))...
Cruyff, Haan, Neeskens csak nagyon közül kerültek hozzá. Van Basten, Rijkaard, Gullit egy Európa-bajnokságot húztak be. Bergkamp, De Boers, Overmars, Kluivert még a döntőig sem jutott. A fent említett holland játékosok bármelyik sztár lehetne a mostaniban, mégis van Bommeléknek van…..
Csörszike 2010.07.07 15:06:56
csak átfutotta a kommenteket, mert én amagam véleményét már leírtam a beharangozó posztban, de nem mehetek el szó nélkül az általánosan tapasztalható fikázás mellett, miszerint "hollandia (vagy teccőleges korábbi döntős/világbajnok nem érdemli meg a döntőt/vb-t, mert...1.gyenge ágon2.szar játékkal3.mákkal4.tizenegyesekkel5.bármilyen agyament faszságot kiatlálva jutottak el odáig!!!!
SZÖGEZZÜK MÁR LE, KEDVES FIKÁZÓ BALFASZOK:
ÉRDEMTELENÜL NEM LEHET VB ELŐDÖNTŐBE/DÖNTŐBE JUTNI!!!!(max csalásal, pl déélkorea-de az se volt kutyaütő szar csapat, a 16 között mindenképp helye volt)
A HOLLANDOK MEGÉRDEMLIK, MERT EDDIG MINDENKIT MEGVERTEK! ARRÓL NEM ŐK TEHETNEK, H A DIGÓK ELBALFASZKODTÁK, ÉS EZÉRT A SZLOVÁKOKAT KELLETT LEBASZNIUK(ami valóban nem volt egy gálameccs, nade a focit gólra jáccák, nem gálára, legalábbis madrid francoista kerületeit, valamint a biciklisfutár liberális csak vb-kor-de akkoris divatból-szurkolókat leszámítva)!
azt pedig a legeslegfelháborítóbbnak tartom, amikor faszfej senkiházi netszörfölő szemüveges informatikus-hallgatók lekutyapicsáznak világbajnok csapatokat, játékosokat, komoly sportembereket, és nemzeteket, azzal, h pl a 2006os vb döntő résztvevőit fikázzák!!!
abcúg vb-szurkolók, mert előjön a bulvármocsok a kedvenc focioldalamon is!!!
a kötekedő álnevű senki takarodjon haza, és nézzen valami mást, de semmiképpen ne focit!
Csörszike 2010.07.07 15:07:07
csak átfutotta a kommenteket, mert én amagam véleményét már leírtam a beharangozó posztban, de nem mehetek el szó nélkül az általánosan tapasztalható fikázás mellett, miszerint "hollandia (vagy teccőleges korábbi döntős/világbajnok nem érdemli meg a döntőt/vb-t, mert...1.gyenge ágon2.szar játékkal3.mákkal4.tizenegyesekkel5.bármilyen agyament faszságot kiatlálva jutottak el odáig!!!!
SZÖGEZZÜK MÁR LE, KEDVES FIKÁZÓ BALFASZOK:
ÉRDEMTELENÜL NEM LEHET VB ELŐDÖNTŐBE/DÖNTŐBE JUTNI!!!!(max csalásal, pl déélkorea-de az se volt kutyaütő szar csapat, a 16 között mindenképp helye volt)
A HOLLANDOK MEGÉRDEMLIK, MERT EDDIG MINDENKIT MEGVERTEK! ARRÓL NEM ŐK TEHETNEK, H A DIGÓK ELBALFASZKODTÁK, ÉS EZÉRT A SZLOVÁKOKAT KELLETT LEBASZNIUK(ami valóban nem volt egy gálameccs, nade a focit gólra jáccák, nem gálára, legalábbis madrid francoista kerületeit, valamint a biciklisfutár liberális csak vb-kor-de akkoris divatból-szurkolókat leszámítva)!
azt pedig a legeslegfelháborítóbbnak tartom, amikor faszfej senkiházi netszörfölő szemüveges informatikus-hallgatók lekutyapicsáznak világbajnok csapatokat, játékosokat, komoly sportembereket, és nemzeteket, azzal, h pl a 2006os vb döntő résztvevőit fikázzák!!!
abcúg vb-szurkolók, mert előjön a bulvármocsok a kedvenc focioldalamon is!!!
a kötekedő álnevű senki takarodjon haza, és nézzen valami mást, de semmiképpen ne focit!
Csörszike 2010.07.07 18:47:17
@kötekedő: ja, sorry. az agyamban összemosódott a te kommented a többivel. ettől még persze tartom, h nemtelen dolog fikázni a korábbi világbajnokokat. mindig az a legjobb csapat, amelyik megnyeri a vb-t. ne szubjektivizáljuk már a világbajnoki címet azzal, h aki szerinted nem játszik jól, az nem érdemli meg. pont ezért játszák gólra a focit, h ne pontozni kelljen a végén, h kia jobb.@pimpalini: igen elgurult a gyógyszerem. ettől a sok agyatlan kommenttől, akik állandóan fanyalognak, h ki jáccik szépen, meg ki jól. kérem tisztelettel, az játszik jól, aki nyer. pont.@danesdzsu2: épp az, h én jáccom ezt a nemes játékot, és nem biciklicselre:)
Érdekes módon a nyugati ág elődöntőjében inkább Hollandiára mondanánk először, hogy nem érdemelte meg a bejutást, mint Uruguayra. A dél-amerikaiak nehéz csoportból, nehéz ágon verekedték át magukat, a hollandoknak pedig a brazilokkal szembeni csörte volt az első fajsúlyos…..
Csörszike 2010.07.07 12:12:55
@balu11: Balukám, az a v bommel ütközés emberre, azon belül térdre irányult. ennek ellenére az uru télleg nem fetrengett meg reklamált (pedig egy fetrengéssel, sikítással lehet, h kiprovokált volna legalább egy játékmegállítást,jvezetői labdát...). az nálam is egy narancssárga (oranje, hehe...) lap volt. ennek ellenére tabarezzel egyetértek, a holland csapat valóban jobb. és uruguayt pont ezért is lehetett szeretni: nem csalóbíróznak (holott szvsz a nyálköcsög valóban egy kb 8 centis lesen kalimpált a megpattanó sneider lövés irányába, a végén meg gondolom nem véletlenül nem ismételték a 17 méteren vmivel blokkolt lövést), nem szimuláltak, nem fetrengtek, hanem megalkuvás nélkül nyújtották a taktikus, fegyelmezett és o9lykor még látványos focijukat is a vb-n végig. a tegnapi meccs 65. perce környékén (amikor az a vd vaart lövés volt, és robben az égbe bikázta a guruló labdát 8 méterről-nyilván jobbal) az uruk meghaltak, szerintünk (istvánka és én) a ghánai hosszabbítás miatt, meg mert tabareznek már nemigen volt minőségi cseréje (suarez, lugano, lodeiro kiesésével ugye), és már nem értek olyan közel oda a hollandusokhoz, akiknek így volt ideje lövőcselre, passzra, beadásra(kuyt, a kedvenc hollandom). gyorsan e is szedtek 2-őt.
ezek után volt szerintem óriási (sport)emberi teljesítmény felálni, és hullafáradtan még benyomni a kapujuk elé a (brazil meccs uccsó 20 percét egyébként emberelőnyben futballozó, így valszeg kevésbbé fáradt) hollandokat, szerezni egy parádés gólt (a jobb-bekk ballal elnyesi a hosszú alsóba egy szab.rúgás kombó után(zantti jut eszembe...)!!!??? ez milyen már?
szóval szerinem így kell meghalni egy pihentebb, jobb erőkből álló ellenfél ellen.
grat a hollandoknak, de a döntőben bármelyik másiknak fogok drukkolni!
a szívem iszont egyiknek se, az a bronzmeccsen fog dobogni:)
Hihetetlen sikersztorit ír ezen a világbajnokságon az uruguayi válogatott, a két-három kulcsembert leszámítva kevés figyelem esett eddig a csapat egészére. Ez ugyanis tényleg csapat, minden poszton jó játékosokkal, néhány klasszissal, óriási szívvel és rengeteg munkával. Egy…..
Csörszike 2010.07.06 15:16:17
@balu11: 1. kéne most egy v nistelrooy inkább! kluivertet gyűlölöm, mint az összes ilyen patkányt.

másik: h mér nem scotti kezd, ha ő állt be és jáccott kiválóan a gánok ellen?

nemtudom, de ötletem van: középhátvédként meccsbe beszállni, talán a legnehezebb dolog. ehhez iszonyatos rutin és önbizalom kell. scotti 35 éves, és láthatóan vérprofi. (kicsit olyan samueles nekem egyébként). sokkal jobbak szerintem csereként az öreg, rutino játékosok, mint a gatyájukba rottyantó 20évesek.
most viszont VOLT:)) pár napja felkészíteni egy olyan fiatalabb játékost a feladatra, aki 22-24 éves (cacares, godin) és valszeg jobban bírja a 90/120 percet.
egyébként meg semmi bajom a hollandokkal, de persze hajrá URUGUAY!!!
Csörszike 2010.07.06 15:56:10
@balu11: VAZZE, HEINZ A FRADIBAN!
milyen k.jó kis játékos (volt) a jó marek!!!
ez túl szép, h igaz legyen...egyébként én most télleg úgyérzem, h "megmozdult vmi a magyar fociban...". de most télleg!!!
Egy percig sem volt izgalom nélküli az utolsó csoportkör második napja, még akkor sem, ha szerző erre csak az utolsó pillanatban jött rá. A nap végére minden és mindenki a helyére került; a jók elnyerték méltó jutalmukat, a rosszak pedig egy-egy vuvuzelával a hátsójukban…..
Nou San Trafford Bradley, a jenki 2010.06.24 12:00:00
Bob Bradley sosem volt nagy soccerjátékos. Mindössze egyetemi foci jutott neki, és miután végzett, rögtön az edzősködésnek szentelte életét. Persze az sem mindegy, hol diplomázott, Bradley ugyanis a Princetonra járt, amelyről túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a világ legjobb…..
Csörszike 2010.06.24 13:38:09
@henkmoody: szerintem vegyél kicsit vissza! az előző kommented mindössze 2 beszólás volt...
Csörszike 2010.06.24 13:40:49
@szferi: ez azért kicsit leegyszerűsítő. jól láthatóan két alapszisztémát is tudnak jáccani, az ellenfélhez igazítva (3-5-2/4-4-2 vagy 3-4-3). folán tud irányítót és klasszik centert is játszani. mondj nekem még egy olyan csapatot a vb-ről, amelyik variált volna ennyit már 3 meccsen!
Csörszike 2010.06.24 13:44:40
@popp: azzal vitatkoznék, h usa durva csapat lenne. én ezt még egyszer sem tapasztaltam, holott végignéztem szinte az összes meccsüket, amit lehetett (konf. kupa, meg a vb-ik). sokkal inkább nevezném őket iparos csapatnak. amit meg a németekről írtál, az igazi önellentmondás. amennyiben szereted a futballban a beidegződéseket és a prekoncepciókat, akkor nem utálahatod a németeket a németes focijuk miatt:)
no offense, és azért persze forza lupi:)))
Nou San Trafford Dail(y) Africa 2010.06.22 11:44:00
Portugál gólfesztivál és helyzetek garmadája az armada csoportjában. A csoportkör második fordulójának utolsó napján a laikusok is elégedetten csettinthettek a gólok és helyzetek számának láttán. Támadó és védekező rekordok kerültek veszélybe illetve dőltek meg, miközben…..
Csörszike 2010.06.22 14:55:25
@balu11: nem értek egyet. szerintem fabregas tegnap kifejezetten rosszul focizott, egy hihetetlen jó indfítás után egy az egyben 1. elbaszta a labdaátvételt, amivel kisodródródott 2. hamár így esett, letehette volna a szemből érkező társnak, mikor már elvitte a kapus mellett, helyette a gyengébbik lábával estében kapura lőtt, amit a védő kirúgott a gólvonalról különösebb megerőltetés nélkül. ezt hívják úgy a grundon, h "elönzőzte"...emellett több alkalommal felgmán viselkedett, sarkazgatott, nyegle és laza volt (akárcsak az egész csapat), mintha tökmindegy volna az eredmény, holott kurvára nem mindegy, h mi a gólkülönbség, főleg ebben a csoportban...

taktikailag sztem a csapat már nagyjából megfelelő volt. van benne valami, ahogy vki irta előttem is már, h villűt rakta iniesta helyére, de ez nem teljesen helytálló szvsz. villa az eb-n sem centert játszott, és a valenciában sem feltétlenül az. perszee itt már definicós kérsések is felmerülnek, azaz h mi a center, ki a csatár, stb., ebbe nem mennék bele. lényeg, h nálam villa csatár. ahogy henry is, bármennyire szélről indulnak is. szélső meg pl silva, j.navas v giggs. a lényeg ebben az elhatárolásban ugyanis talán nem az, h "honnan indul", hanem h hová érkezik:) ez most talán jól hangzik, de télleg így van. ha mindig csak azt nézzük, h ki honnan indul, hova megy vissza labdáért, akkor messi meg középpályás??? faszt. egyszerűen ezek a világklasszis és lendületes csatárok visszamennek a középpályára meg aszélre labdáért, és onnan hozzák föl, lendületből a védőre vezetve, mert képesek pl cselt csinálni. ez az amitől jobbak, mint pl a szintén csatár (aka center) bendtner.
ha én lennék del bosque, nem pöcsölnék, és x.alonso előtt a xavi, iniesta, silva/navas hármast jáccatnám, elöl meg a két csatárt. baszki, ha ilyen csapatom van, akkor "erőbnől" le tudok zúzni mindenkit, mert bárkinél kettővel többet rúgunk, mint kapunk. a különbség annyi, h honduras ellen ez monnyuk 6-0 kell legyen, a jobban ellen meg 4-2. akik ezzel csapattal azonios kategória, az max brazília, argentina, esetleg hollandia.
Tizenkilencedszer szólal meg a világ legnagyobb sporteseményét elindító sípszó ma délután négykor. Az eddigi 18-ról már bőven kibeszéltük magunkat, elemeztük a csoportokat, összeállítottunk néhány válogatást az eddigi világbajnokság legnagyobbjairól, mindezt egy okból:…..