Adatok
exphil
0 bejegyzést írt és 25 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kellett pár nap, hogy egy kicsit megnyugodjak, ugyanis megkaptam a Magyar Természetvédők Szövetsége - Föld Barátai Magyarország és a Levegő Munkacsoport sajtóközleményét, amely címe: "Az EU bioüzemanyag tervei társadalmi- és környezeti károkhoz vezetnek." Szép…..
A napokban egyre több észrevétel érkezik hozzám a megemelkedett fogyasztásról és a hidegindítási nehézségekről. Persze itt az ősz, szerelhetném le az elégedetlenkedőket. Mindenki megszokta a nyári fogyasztást a hidegebb napok beköszöntével nyilvánvalóan fogyasztás…..
exphil
2010.10.08 21:23:31
@Einstein: nem vizezik egyiket sem ez már korábban kiderült ;)
én úgy tudtam, hogy a törvény szerint nem a benzin minimális mennyiségét adja meg, hanem az alkohol minimumát...
remélhetőleg hamarosan "téliesítik" az E85 összetételét, én alapvetően örülök a magas alkohol tartalomnak, az elektronikákat meg át kell programozni. a fogyasztáshoz nem tudok hozzászólni, mert érdemben április óta nem volt jó az autóm(a mai napig sem az)
én már csak a környezeti hatása miatt is inkább maradok a szesznél, pláne hogy lassan nem is megy majd 95-össel a kocsi :)
üdv!
én úgy tudtam, hogy a törvény szerint nem a benzin minimális mennyiségét adja meg, hanem az alkohol minimumát...
remélhetőleg hamarosan "téliesítik" az E85 összetételét, én alapvetően örülök a magas alkohol tartalomnak, az elektronikákat meg át kell programozni. a fogyasztáshoz nem tudok hozzászólni, mert érdemben április óta nem volt jó az autóm(a mai napig sem az)
én már csak a környezeti hatása miatt is inkább maradok a szesznél, pláne hogy lassan nem is megy majd 95-össel a kocsi :)
üdv!
Ahogy országszerte egyre több E85 töltőállomás van úgy gyarapszik a kísérletező kedvű autósok száma. Vannak akiket egy kis porlasztó átalakítás nem tántorít el a témától. Volt már szó egy kétüteműről, most Balázs is fúrót és gombostűt ragadott amivel E85 üzemre…..
exphil
2010.05.27 18:37:04
@Shabeee: ha így -5 fokig nem volt gond az indítással akkor talán később se nagyon lesz. bár ahova én szánom ott nem ritka a -25 sem. egy ilyen bontott karbi mennyit kóstál? az úszószinten mennyit emeltél korábban?
esetleg ha egy jó árat mondasz akkor lehet, hogy küldhetnél nekem egy készre faragott karbit ezekkel az okosságokkal ;)
az exphil@freemail-en tudsz kapcsolatba lépni velem..
előre is köszi!
esetleg ha egy jó árat mondasz akkor lehet, hogy küldhetnél nekem egy készre faragott karbit ezekkel az okosságokkal ;)
az exphil@freemail-en tudsz kapcsolatba lépni velem..
előre is köszi!
Pár nappal ezelőtt volt szó az európai E85 tankolási lehetőségekről, akkor 100 körüli magyar kútról beszéltem. Azóta megérkezett a teljes lista a gyártótól (ami egyébként az oldalukon kereshető). A 100 kút alálövés volt, a dokumentum szerint hazai kúthálózat 190-nél…..
Közeleg a nyár, aki megteheti indul a világnak. Európa légiforgalmát megbénító izlandi Eyjafjall vulkán hamuja miatt úgy néz ki, már nem kell aggódni, de egy vulkán esetében ki mer biztosat állítani? Sokan az eredetileg repülővel tervezett nyaralást szárazföldi lehetőségekre…..
Kasza Gábor a múltkor autójának átalakításáról írt. Most egy érdekes anyagot küldött a hibridekkel kapcsolatban. (a „most” néhány héttel ezelőttit jelent, de szégyellem, nem volt egy perc időm sem, hogy publikáljam) Nem mindennel értek egyet de tény, hogy…..
exphil
2010.04.06 17:18:55
@MilitaryFigurák: Atkinson ciklusú? az milyen?
exphil
2010.04.07 22:18:36
@MilitaryFigurák: tehát akkor mégiscsak Otto alapú, csak nem szokványos, már értem. lényegében csak az indikátor diagramja más és ebből adódóan a kivehető munkája és karakterisztikája.
tiszta sor, köszi :)
tiszta sor, köszi :)
exphil
2010.04.08 20:00:44
@MilitaryFigurák: igen, épp ezért volt egy finom becslés a számolásban, a nagyságrend volt úgyis a számottevő. ha az utólagos start-stop rendszerek nem volnának annyira drágák, akkor talán az összes átalakított autó kisebb fogyasztásnövekedést mutatna, pláne azoknál, akik jellemzően 10km alatt utaznak egyszerre. persze start-stoppal a benzines üzem is olcsóbb valamivel a városiaknak :)
A legutóbb egy Opel átalakításáról beszéltünk, most itt az akkor beígért gyönyörű matt zöld 328-ast. Tölgyesi Attila a BioETUN V2 átalakító elektronikával vezérelte meg a hat hengeres motort. Érdekes és tanulságos írás, profi mérésekkel, melyek nagyon sokat elárul a…..
exphil
2010.03.13 15:17:53
@Kiru1: nem literjén, hanem 100 km-en ennyi a megtakarítás
exphil
2010.03.17 11:57:44
@Kiru1: nem vérre megy a dolog :)
Többféleképpen indulhatunk az E85 irányába. Van aki járatlan utat választ van aki valamilyen elektronika mellett dönt. Mindig örülök ha kísérletező kedvű szakemberekkel találkozom, most is két mérésekkel alátámasztott tapasztalat landolt a postaládámba. Az egyik egy 1995-ös…..
exphil
2010.03.10 22:31:50
@FM2k: én is csak azért cseréltem injektorokat, mert nme voltam benne biztos, hogy elég lett volna a teljesítményük. na meg azért, mert a computer nem tudott jobban dúsítani, így egy kicsit az is át van verve :)
exphil
2010.03.11 14:39:50
@Bishop_civic_turbo: köszi!
nekem is van benne kopogásérzékelő, de ez önmagában nem jelenti, hogy képes kihasználni a jobb üzemanyagot. ez annak a függvénye, hogy miylen széles sávban írták meg a táblázatot a komputerben, az enémy pl 98ig van. a mostani autók nagy része is csak 100as vagy 99es benyát tud kihasználni.
nekem is van benne kopogásérzékelő, de ez önmagában nem jelenti, hogy képes kihasználni a jobb üzemanyagot. ez annak a függvénye, hogy miylen széles sávban írták meg a táblázatot a komputerben, az enémy pl 98ig van. a mostani autók nagy része is csak 100as vagy 99es benyát tud kihasználni.
Visszatérő a téma, ismét az üzemanyagszűrő van terítéken. Az E85 használat megkezdése után én is javaslom az üzemanyagszűrő cserét ha lehetséges. Viszont, ahogy kísérletező kedvű régi ismerősöm Bögre Ákos története is bizonyítja, nem minden szűrő az ami fénylik.…..
Szívesen venném ha az alábbi levélhez hasonlóan más típusú E85 elektronikával kapcsolatban is küldenétek tapasztalatot. A központi befecskendezéses első generációs Swift egyébként is érdekes eset ugyanis nem „peak and hold” rendszerű az injektor vezérlése.…..
exphil
2010.02.18 16:32:59
@martinov: szerencsére az enyémnél nincs ilyen gond, szinte mindent be lehet szerezni max 2-3 hét alatt. az új swifteket is azért lopják annyira, mert van kereslet az alkatrészekre, biztos a régivel is ez volt,csak már leszoktak róla szerencsére. lemezfelnit meg tuti lehet találni, cska az a nem mindegy, hogy hol és mennyiért :(
exphil
2010.02.20 21:43:14
@martinov: az enyém 5 perc egy helyben járatás után megadta magát. mondjuk 283e km után ki tudja mennyire tömődik el magától is. valamint az is hozzátartozik, hogy az ac is hibás volt. most a második szűrő van már benne, amit kb 3e km etanolozás után cseréltem ki
exphil
2010.02.21 11:07:43
@martinov: igen, valahogy így. kb a berlini fal bontásakor cseréltek benne utóljára látszólag...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
szerintem előszeretettel megfeletkeznek arról az iylen számításokban, hogy a benzinnek is el kell jutni a kúthoz és előtte fel kell dolgozni. az ilyen cikkek megjelenése politikai kérdés is szerintem, főleg itt a narancsvidéken. én inkább bevállalom az etanolos "környezetrombolást", mint megyek sikálni az állatvilágról a nyersolajat a katasztrófákkor