Adatok
premium salmon
0 bejegyzést írt és 241 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Cikksorozatunkban bepillantunk a városi alacsonypadlós csuklós autóbuszok anatómiájába, körbejárjuk azokat a kihívásokat, amikkel a konstruktőröknek meg kell küzdeniük egy-egy új karosszéria kifejlesztésekor vagy átalakításakor...
Új követelmények vonatkoznak a vontatási akkumulátorok beépítésére és kötelező lesz az automata tűzoltó berendezések használata. Valamiben Magyarország megelőzte Európát!..
Az előítéletek helyett beszéljenek a tények, lássuk mit tett le az asztalra a kínai buszipar 2016-ban...
premium salmon
2017.01.24 09:35:40
Látom, maradunk ketten.
Ugye ellenőrizted 18-án, hogy pontosan idéztem 16-án a BYD argentin tendergyőzelmi hírét? :-)
Ami a BYD-ADL közös buszt illeti, "túrós az adatszolgáltatása":
-a linkelt cikk először hozza a 12 115 kg saját tömeget, ami rendben lehet, mivel a 18 600 kg max tömeg egy 75 kg sofőrrel akár 94 fő utast enged, a specifikáció meg 90 főt közöl
-a gond az akkukapacitás-hatótáv párossal van: amit megadtál az a BYD európai honlapjának 3 pakkos verzióé (324 kWh / 317 km) ám az utaskapacitás ott csak 68 fő: www.bydeurope.com/downloads/eubs_specification/BYD_12_Meters_Electric_bus.pdf
-míg a Route One cikk jelzi, hogy kétharmad akkuállománnyal is menni fog a londoni napi üzem:
„…Besides the most significant addition – that of Alexander Dennis Enviro200 MMC bodywork – one of the principal differences is that weight has been reduced in the Enviro200EVs when compared to its Chinese-built predecessor by using two battery packs, one fewer than before...”
-az angolok, pontosabban skótok nem adtak meg akkukapacitást és közelítő napi hatótávot is csak a cikk közöl: 150 mérföld=240 km, ami messze van 320 km-től.
Ezek után azt kell feltételeznem, hogy a 12 méteres BYD-ADL Enviro 200 Electric: akkukapacitása mintegy 225 kWh, hatótávja mintegy 240 km, utaskapacitása 90 fő.
Ami a komáromi K+F és akkuteszt központot illeti:
-Maga a külügyminiszter mondta 2016 október 10-én a szerződés aláírásakor az MTI-nek:
“...A mai nap fontos siker a keletről érkező tőkeberuházásokért folytatott küzdelemben, egy globálisan 210 ezer munkavállalót foglalkoztató cég hozza Magyarországra nemcsak gyártókapacitását, hanem kutatás-fejlesztési részlegét is - mondta...”
www.kormany.hu/hu/kulgazdasagi-es-kulugyminiszterium/hirek/6-2-milliard-forintos-beruhazast-hajt-vegre-komaromban-a-byd
-Isbrand Ho a BYD európai főnöke közleményében ezt írta 2016 október 12-én:
“...The Hungarian plant will begin production in the first quarter of 2017. It will have its own R&D Centre and battery test facility...”
bydeurope.com/news/news.php?action=readnews&page=1&nid=225
Ugyanott idézik Szijjártó Pétert angolul:
“...Mr. Peter Szijjártó, Minister of Foreign Affairs and Trade in Hungary also welcomed BYD and pointed out Komárom is the only manufacturing plant outside China besides California and Brazil. He highlighted the fact that BYD was not just building a manufacturing plant but also opening a battery testing unit and R&D center...”
Sok hírharsona lehozta a hírt, így az MTV híradó is - ezek után én elhittem.
És te?
Ugye ellenőrizted 18-án, hogy pontosan idéztem 16-án a BYD argentin tendergyőzelmi hírét? :-)
Ami a BYD-ADL közös buszt illeti, "túrós az adatszolgáltatása":
-a linkelt cikk először hozza a 12 115 kg saját tömeget, ami rendben lehet, mivel a 18 600 kg max tömeg egy 75 kg sofőrrel akár 94 fő utast enged, a specifikáció meg 90 főt közöl
-a gond az akkukapacitás-hatótáv párossal van: amit megadtál az a BYD európai honlapjának 3 pakkos verzióé (324 kWh / 317 km) ám az utaskapacitás ott csak 68 fő: www.bydeurope.com/downloads/eubs_specification/BYD_12_Meters_Electric_bus.pdf
-míg a Route One cikk jelzi, hogy kétharmad akkuállománnyal is menni fog a londoni napi üzem:
„…Besides the most significant addition – that of Alexander Dennis Enviro200 MMC bodywork – one of the principal differences is that weight has been reduced in the Enviro200EVs when compared to its Chinese-built predecessor by using two battery packs, one fewer than before...”
-az angolok, pontosabban skótok nem adtak meg akkukapacitást és közelítő napi hatótávot is csak a cikk közöl: 150 mérföld=240 km, ami messze van 320 km-től.
Ezek után azt kell feltételeznem, hogy a 12 méteres BYD-ADL Enviro 200 Electric: akkukapacitása mintegy 225 kWh, hatótávja mintegy 240 km, utaskapacitása 90 fő.
Ami a komáromi K+F és akkuteszt központot illeti:
-Maga a külügyminiszter mondta 2016 október 10-én a szerződés aláírásakor az MTI-nek:
“...A mai nap fontos siker a keletről érkező tőkeberuházásokért folytatott küzdelemben, egy globálisan 210 ezer munkavállalót foglalkoztató cég hozza Magyarországra nemcsak gyártókapacitását, hanem kutatás-fejlesztési részlegét is - mondta...”
www.kormany.hu/hu/kulgazdasagi-es-kulugyminiszterium/hirek/6-2-milliard-forintos-beruhazast-hajt-vegre-komaromban-a-byd
-Isbrand Ho a BYD európai főnöke közleményében ezt írta 2016 október 12-én:
“...The Hungarian plant will begin production in the first quarter of 2017. It will have its own R&D Centre and battery test facility...”
bydeurope.com/news/news.php?action=readnews&page=1&nid=225
Ugyanott idézik Szijjártó Pétert angolul:
“...Mr. Peter Szijjártó, Minister of Foreign Affairs and Trade in Hungary also welcomed BYD and pointed out Komárom is the only manufacturing plant outside China besides California and Brazil. He highlighted the fact that BYD was not just building a manufacturing plant but also opening a battery testing unit and R&D center...”
Sok hírharsona lehozta a hírt, így az MTV híradó is - ezek után én elhittem.
És te?
premium salmon
2017.02.13 14:34:36
@_zahnrad:
Ez már szakírói válasz, és ne légy ideges, de van még hiba, ellentmondás:
- a 40 tavalyi BYD üzlet kimaradt, aktualizálhatjuk ideiekkel
-a ZeEUS kiadványban továbbra is 250 km feletti az ADL-BYD hatótáv
-a millbrooki és roure one saját tömegben 151 kg az eltérés
-a route one nem mond igazat, nem lehet kétharmadnyi az akkuállomány
-mi több, szvsz 324 kWh minden idők legnagyobb szóló akkukapacitása
-ugye nem gondolod komolyan, hogy a szokásos 564 kWh lenne?
Abszolút meglepő a Millbrook teszt: - áttörés született?
Ez már szakírói válasz, és ne légy ideges, de van még hiba, ellentmondás:
- a 40 tavalyi BYD üzlet kimaradt, aktualizálhatjuk ideiekkel
-a ZeEUS kiadványban továbbra is 250 km feletti az ADL-BYD hatótáv
-a millbrooki és roure one saját tömegben 151 kg az eltérés
-a route one nem mond igazat, nem lehet kétharmadnyi az akkuállomány
-mi több, szvsz 324 kWh minden idők legnagyobb szóló akkukapacitása
-ugye nem gondolod komolyan, hogy a szokásos 564 kWh lenne?
Abszolút meglepő a Millbrook teszt: - áttörés született?
Az északi régióban elindult az első, vezeték nélküli autóbuszok (indukciós) megállóban történő töltése. Az újonnan kifejlesztett Scania elektromos hibrid autóbusz Svédországban, Södertäljében a menetrend szerinti városi forgalomban közlekedik...
Varsó a már meglévő tíz elektromos busza mellé még tízet vesz. A befutó meglepetés is lehet...
premium salmon
2016.09.24 08:01:03
Az idén 20 éves Solaris nem veszi félvállról a páros években tartott IAA haszonjármű kiállítását. A futurisztikus negyedik generációs buszcsaládja újabb változataival lép porondra...
premium salmon
2016.09.24 07:55:37
Az elektromos buszcsaládot tervező magyar evopro csoport és a kompozit kocsitestet gyártó orosz NCC kedden vette át a JEC Innovációs Díjat. A díjátadóra a BKV számára gyártott 20 darab kompozit busz egyike ment ki saját lábán, így a MODULO C68E a történelem első és egyetlen elektromos busza mely…..
A lemezek alatt teljesítő alkatrészekről is érdemes szót ejteni, a Buswrld kiállításon számos figyelemre méltó újdonságot láttunk. Kezdjük a futóművekkel.
ZF
A busz futóművek piacán mára szinte monopolhelyzetbe került német gyártó számos újdonságot vonultatott…..
premium salmon
2015.11.11 07:06:16
@_zahnrad:
Ezek szerint a Ziehl Abegg két éve beharangozott forradalmi terméke erősen korlátos és nem fejlesztették tovább? A VDL és más e-buszok is használják. pedig.
Az AMZ ZA bemutatóbusz sem kapott idei testvért? emlékeim szerint két kék busz járta a környéket.
A gyorsan növekvő e-busz szektor futómű terén két év alatt nem lépett előre?
Ezek szerint a Ziehl Abegg két éve beharangozott forradalmi terméke erősen korlátos és nem fejlesztették tovább? A VDL és más e-buszok is használják. pedig.
Az AMZ ZA bemutatóbusz sem kapott idei testvért? emlékeim szerint két kék busz járta a környéket.
A gyorsan növekvő e-busz szektor futómű terén két év alatt nem lépett előre?
Megérkezett az utolsó, harmincötödik BYD K9-is a holland fővárosba. Ezzel a schipholi, az első nemzetközi repülőtér, ahol kizárólag elektromos buszok viszik a terminál és a gép között az utasokat...
premium salmon
2015.09.22 16:25:58
@kristoof:
Az a jó szakcikk / poszt, amelyik nem könnyen hozzáférhető, ezen túlmenően érdekes információkat tesz közzé, a szerző meg követ, kommentál, aktualizál. Itt most mindkettő igaz :-)
Az e-buszok elterjesztése mellett kardoskodóknak jó hír, hogy ha nem is kaptak végre számszerű érvet, a dolog működik:
-az üzemeltető cég pontosan tervezheti költségeit és gyakorlatilag nincs kockázata - kivéve a reptéren nyilván nem sűrűn előforduló baleseteket.
-a bankok is rendben lévőnek találták a beszerzés finanszírozhatóságát, azaz a kínaiak nem számítottak fel durva hasznot a komplex lízing díjban.
Azért kár, hogy nem kapunk most - tán először Európában – őszinte, valódi adatot arról, mennyi lehet egy e-busz élettartamköltsége.
Igaz, ehhez jó lenne tudni az egyenrangú d-buszok TCO számait is.
Az a jó szakcikk / poszt, amelyik nem könnyen hozzáférhető, ezen túlmenően érdekes információkat tesz közzé, a szerző meg követ, kommentál, aktualizál. Itt most mindkettő igaz :-)
Az e-buszok elterjesztése mellett kardoskodóknak jó hír, hogy ha nem is kaptak végre számszerű érvet, a dolog működik:
-az üzemeltető cég pontosan tervezheti költségeit és gyakorlatilag nincs kockázata - kivéve a reptéren nyilván nem sűrűn előforduló baleseteket.
-a bankok is rendben lévőnek találták a beszerzés finanszírozhatóságát, azaz a kínaiak nem számítottak fel durva hasznot a komplex lízing díjban.
Azért kár, hogy nem kapunk most - tán először Európában – őszinte, valódi adatot arról, mennyi lehet egy e-busz élettartamköltsége.
Igaz, ehhez jó lenne tudni az egyenrangú d-buszok TCO számait is.
Végre megszületett az eredmény a Budapesti Közlekedési Vállalat rendelkezésre tartási tenderén. Így újabb hetven korszerű autóbusz érkezik hamarosan a fővárosba.
Tavaly októberben tette közzé részvételi felhívását a BKV 17 plusz három opciós, szóló dízel, valamint…..
A Solaris Urbino elektromos változata a francia fővárost is meghódítja. Párizs 2025-re már csak nullemissziós buszokat szeretne üzemeltetni.
Pár héttel a négy berlini elektromos Urbino forgalomba állása után a Solaris bejelentette, hogy a francia fővárosba is szállít egy…..
A most zajló hannoveri IAA kiállítás legnagyobb sztárja a Solaris Urbino városi-elővárosi buszcsalád IV. generációja. Az Európában a legsikeresebb buszok közt helyet foglaló típus egy egész iparágnak mutat új utat.
Az új generációs lengyel városi buszcsalád 12 méteres…..
A VT-Arriva vitarendezési kérelmet nyújtott be a BKK legnagyobb, opciókkal összesen 240, szóló és csuklós autóbusz üzemeltetési tenderéhez.
A fővárosban a BKV után legtöbb busszal szolgáltató vállalkozó a VT-Arriva, ők állították forgalomba tavaly a 159 új Mercedes…..
Forgalomba állt az első német piacra készült 12 méter hosszú elektromos Solaris Urbino. Ennek kapcsán bemutatjuk az első európai gyártású elektromos autóbuszcsaldádot.
A hírnek önmagában nem lenne túl nagy jelentősége, mivel a kínai BYD buszgyártó már több helyre…..
premium salmon
2014.04.28 17:09:40
@mcfigyelo:
Az állandóan számonkért a jármű élettartamának végén csinált kasszát (TÉK, LCC, TCO, stb.) kéne megbecsülni. érzékenységét vizsgálni:
Vajon 12 év után a magasabb fogyasztás a nagyobb gond, vagy a drágább híd, állandó mágnesezésű agymotor többletköltsége?
Aztán kibírják-e addig csere nélkül a naponta többször gyors-töltött akkuk, vagy jobb a lassan, éjjel, olcsón töltött, tartós akkumulátor?
Épp a Solaris mutatja be az útkeresést és az útelágazásokat
Az állandóan számonkért a jármű élettartamának végén csinált kasszát (TÉK, LCC, TCO, stb.) kéne megbecsülni. érzékenységét vizsgálni:
Vajon 12 év után a magasabb fogyasztás a nagyobb gond, vagy a drágább híd, állandó mágnesezésű agymotor többletköltsége?
Aztán kibírják-e addig csere nélkül a naponta többször gyors-töltött akkuk, vagy jobb a lassan, éjjel, olcsón töltött, tartós akkumulátor?
Épp a Solaris mutatja be az útkeresést és az útelágazásokat
Mozgásban az Evopro kompozit elektromos busza! Az Omnibusz blog megszerezte az Evopro innovatív buszcsaládjának első métereiről készült videót!
Bár sokan kétkedtek a megvalósulásában, az Evopro jelmondatának megfelelően megépült az első zéró emissziós hazai kompozit…..
A melbourne-i utolsó villamostenderről és az ottani Bombardier-győzelemről a PTinfo már korábban is megemlékezett, rácsodálkozva, hogy a világ legnagyobb villamoshálózatán egyszerre lesz jelen az Alstom, a Bombardier és a Siemens. Azóta több, mint két év telt el (a blog már-már…..
premium salmon
2013.11.10 08:28:53
premium salmon
2013.11.10 08:38:07
@BPO654:
A kolléga urat miért irritálja, hogy bátorkodtam megkérdeni a nagyszámú, közpénzen a berlini Innotrans kiállításon szakmai kiküldetésben járt magyar szakembertől, hogy a Flexity 2 rámpa- és dobogómentes-e?
Bizonyára tudja, hogy a Bomba korábban bejelentette, hogy tervezik már a nemzeti / hazai villamost és az sem kerülte el figyelmét, hogy Budapesten bonyolódik a tuja tender.
Vettem útmutatását arról, hogy mit lehet itt kérdezni, igyekszem megfelelni most és a jövőben is :-)
A kolléga urat miért irritálja, hogy bátorkodtam megkérdeni a nagyszámú, közpénzen a berlini Innotrans kiállításon szakmai kiküldetésben járt magyar szakembertől, hogy a Flexity 2 rámpa- és dobogómentes-e?
Bizonyára tudja, hogy a Bomba korábban bejelentette, hogy tervezik már a nemzeti / hazai villamost és az sem kerülte el figyelmét, hogy Budapesten bonyolódik a tuja tender.
Vettem útmutatását arról, hogy mit lehet itt kérdezni, igyekszem megfelelni most és a jövőben is :-)
Három évvel a nagy buszteszt után történt az első új busz beszerzés Budapesten, de a körülmények miatt a magyar gyártmányok helyett az év buszának választott Mercedes Citaro szállíthatja nagyobb számban a budapesti utasokat. Lássuk, hogyan sikerült a városi buszok koronázatlan…..
premium salmon
2013.06.02 16:57:23
Nem szeretném, ha valaki azt hinné, hogy elmegyek Olaszországba, középkori városokat járok be, de az egészből csak a buszokat tartom lefotózásra méltónak, most azonban mégis az lesz, hogy középkori városokról készült képek helyett középkori városokban közlekedő buszokról…..
premium salmon
2013.05.30 07:49:57
Jövő héten forgalomba áll egy S91-es midibusz az Infoparkban. A vasárnaptól 30.-áig Genfben megrendezett hatvanadik UITP kongresszuson bejelentik az Irisbus megszűnését, és bemutatkozik az első elektromos VDL Citea.
Értesüléseink jövő héten áll forgalomba Budapesten az első…..
Bajban van a Viseon, töretlen a Solaris hibridek sikere, Róma 340 Irisbust vett, megújulnak a Volvo turista buszai
Csődeljárást kért maga ellen a Viseon, mivel a csökkenő megrendelések miatt fizetésképtelenné vált a cég. Márciusban tulajdonosi kölcsönt kértek a 2012 nyara óta…..
2014-től a Volvo nem kínál sem tisztán dízel, sem tisztán gáz meghajtású városi buszt. Az uralmat átveszik az Euro VI-os dízelmotorral szerelt dízel-elektromos hibrid buszok.
A Volvo és a Rába küszöbön álló együttműködése miatt nekünk is érdekes lehet a Volvo legújabb…..
premium salmon
2013.04.24 21:18:54
@Moszkvicsslusszkulllcs:
Nem én írtam, hogy az enyém a legnagyobb, már mint befogadóképesség, hanem a Volvo Bussar.
Zahnradnak jeleztem, hogy igaza volt a megállapítással "a Volvo szerint" - a linkelt adatok alapján pontos a 154-155 utaskapacitás - ám van jobb, amíg nem cáfolja valaki.
Neked és a Volvonak üzenem, hogy ha állítasz valamit, érdemes előtte tájékozódni. Ha 41 ülés lenne, az állóhelyi terület valószínűleg csökkenne, lévén adott a kontúr és az alapterület. A befogadóképesség akkor sem több 6+154=160-nál. Ez kevesebb, mint Mercedes hibridnél megadott 168 - nemde?
Nem rugózok, észrevételeket teszek, amelyekkel lehet vitatkozni - adatokkal, tényekkel. Kedves Zahnrad mit szólsz ehhez?
Nem én írtam, hogy az enyém a legnagyobb, már mint befogadóképesség, hanem a Volvo Bussar.
Zahnradnak jeleztem, hogy igaza volt a megállapítással "a Volvo szerint" - a linkelt adatok alapján pontos a 154-155 utaskapacitás - ám van jobb, amíg nem cáfolja valaki.
Neked és a Volvonak üzenem, hogy ha állítasz valamit, érdemes előtte tájékozódni. Ha 41 ülés lenne, az állóhelyi terület valószínűleg csökkenne, lévén adott a kontúr és az alapterület. A befogadóképesség akkor sem több 6+154=160-nál. Ez kevesebb, mint Mercedes hibridnél megadott 168 - nemde?
Nem rugózok, észrevételeket teszek, amelyekkel lehet vitatkozni - adatokkal, tényekkel. Kedves Zahnrad mit szólsz ehhez?
premium salmon
2013.04.25 10:40:57
@_zahnrad:
Jól mondtad!
Én meg kiszámoltam, hogy Mercedes Citaro G BlueTec befogadóképessége 168 utas, majd megállapítottam, hogy ez több, mint 154-155 utas :-)
Azaz a Volvo nem bontotta ki a valóság / a konkurens specifikáció minden elemét...
A Solaris külön történet, nem tudom, miért titkolják az utaskapacitás adataikat.
Jól mondtad!
Én meg kiszámoltam, hogy Mercedes Citaro G BlueTec befogadóképessége 168 utas, majd megállapítottam, hogy ez több, mint 154-155 utas :-)
Azaz a Volvo nem bontotta ki a valóság / a konkurens specifikáció minden elemét...
A Solaris külön történet, nem tudom, miért titkolják az utaskapacitás adataikat.
Nem igazán meglepő a friss hír, miszerint a Mercedes-Benz közép-európai fellegvárában, Kecskeméten az Evobus Hungária lett a befutó. A nemrég kiírt 25 alacsonypadlós csuklós hibridbuszos közbeszerzésre csak a Mercedes jelentkezett a Citaro G Bluetech Hybrid típusú kocsival. A…..
Nemrég kezdték meg a tizenhárom darabos szegedi Ikarus-Škoda troli flotta gyártását Székesfehérváron. Az első kocsinak még csak a vázszerkezete állt össze, így mi egyelőre csak a látványtervekre hagyatkozhatunk.
A kocsi vázszerkezete erősen emlékeztet a…..
premium salmon
2013.03.29 06:14:02
premium salmon
2013.04.02 23:30:24
@BPO654:
Nincs EU standard, ezért trükköznek sokan. A kérdés továbbra is: hány ülő- és hány állóhely van az Ikarus-Skoda troliban 4 fő/m2 alapon?
Vagy titok?
Nincs EU standard, ezért trükköznek sokan. A kérdés továbbra is: hány ülő- és hány állóhely van az Ikarus-Skoda troliban 4 fő/m2 alapon?
Vagy titok?
Négyszáz millió forintos Európai Uniós forrást nyert el az ipari automatizálással és tervezéssel foglalkozó Evopro Kft. városi buszcsalád kifejlesztésére. A komoly támogatási összegből egy előremutató buszcsalád fejlesztése van folyamatban, amibe most lehetőségünk…..
premium salmon
2013.01.13 11:23:05
@franciakulcs:
Csalódás a válaszod!
Hatvan felett nehezebben viseli a köztisztviselő a kioktatást, különösen, ha alaptalan. Szvsz valamivel előbb olvastam az ENSZ EGB 36.számú Előírás 2. felülvizsgált változatát, tudod azt, amely már tartalmazza az 1995 október 16.-án hatályba lépett módosításokat…
Elkerülte a figyelmed, hogy 2. hsz.-em így végződött: „Mindenki szurkoljon!”
-Nem voltál még meccsen, amikor a helyi csapat szurkolótábora segítette a csapatát?
-Nem érzed, hogy szimpátia árad a hsz.-ek jó részéből és értetek, a fejlesztésért, a magyar buszipar újabb reményérét aggódunk?
-Nem tudod, hogy sokszor és keserűen csalódtunk már a nemzeti buszipar újjáélesztését illetően – most nem szeretnénk.
Ne érezd magad / a csapatot a rosszindulatúak által sarokba szorítva, hanem légy büszke a hiteles teljesítményre. Ehhez az adatokat igazolnod kell, nem maradhat ellentmondás, nehogy csalódást okozz a nagyszámú reménykedő drukkernek.
Az is csalódás, hogy nem teszitek rendbe a poszt szövege és illusztrációja közti ellentmondásokat, amire jóindulatúan felhívták a figyelmeteket. Hosszan és másról értekezel, miközben időhiányra hivatkozol.
Volna mit helyreigazítani a hozzám-szólásodban is, néhány szemelvény:
Nekem estél, hogy nem ígértetek semmit az év végére, miközben kiderül, hogy a média helyesen hozta a „mérföldkő” határidőt és karácsonyra megszülethet a kis Evopro :-)
Ha a két dolog közti különbségre kérdezek, akkor nem keverhetem őket össze - sem szakmailag, sem sehogy. Zahnrad tényszerű válaszát értem és elfogadom.
Visszautasítod a „szemétség” kitételt, miközben a villamosok világából hoztam példát arra, hogy alapvető feltételeket elhallgatva közölnek lenyűgöző adatokat. Nem hazudnak, de nem tudni mihez képest annyi, amennyi. Kerüljétek el ezt a helyzetet!
Nem bántottam az orosz, meg a kínai szakmai szabályozást, csak jeleztem, hogy a tuják magas utaskapacitásai nagyon jól mutatnak a tenderekben, tudósításokban, ám nem a konkurenciával azonos alapon. Ti sem örülnétek ilyesminek!
Támadó hangon teszel fel bornírt kérdést: hány buszt rendeltem???? – nem mellesleg nem-létező buszotokból. Nem mi kértük az adatokat, ezek pontossága a fejlesztők felelőssége. Ha rosszul idézték őket, kérjetek helyreigazítást, ha helytállóak, akkor „noch dazu”elnézést :-)
Persze mindezek ellenére HAJRÁ!
Csalódás a válaszod!
Hatvan felett nehezebben viseli a köztisztviselő a kioktatást, különösen, ha alaptalan. Szvsz valamivel előbb olvastam az ENSZ EGB 36.számú Előírás 2. felülvizsgált változatát, tudod azt, amely már tartalmazza az 1995 október 16.-án hatályba lépett módosításokat…
Elkerülte a figyelmed, hogy 2. hsz.-em így végződött: „Mindenki szurkoljon!”
-Nem voltál még meccsen, amikor a helyi csapat szurkolótábora segítette a csapatát?
-Nem érzed, hogy szimpátia árad a hsz.-ek jó részéből és értetek, a fejlesztésért, a magyar buszipar újabb reményérét aggódunk?
-Nem tudod, hogy sokszor és keserűen csalódtunk már a nemzeti buszipar újjáélesztését illetően – most nem szeretnénk.
Ne érezd magad / a csapatot a rosszindulatúak által sarokba szorítva, hanem légy büszke a hiteles teljesítményre. Ehhez az adatokat igazolnod kell, nem maradhat ellentmondás, nehogy csalódást okozz a nagyszámú reménykedő drukkernek.
Az is csalódás, hogy nem teszitek rendbe a poszt szövege és illusztrációja közti ellentmondásokat, amire jóindulatúan felhívták a figyelmeteket. Hosszan és másról értekezel, miközben időhiányra hivatkozol.
Volna mit helyreigazítani a hozzám-szólásodban is, néhány szemelvény:
Nekem estél, hogy nem ígértetek semmit az év végére, miközben kiderül, hogy a média helyesen hozta a „mérföldkő” határidőt és karácsonyra megszülethet a kis Evopro :-)
Ha a két dolog közti különbségre kérdezek, akkor nem keverhetem őket össze - sem szakmailag, sem sehogy. Zahnrad tényszerű válaszát értem és elfogadom.
Visszautasítod a „szemétség” kitételt, miközben a villamosok világából hoztam példát arra, hogy alapvető feltételeket elhallgatva közölnek lenyűgöző adatokat. Nem hazudnak, de nem tudni mihez képest annyi, amennyi. Kerüljétek el ezt a helyzetet!
Nem bántottam az orosz, meg a kínai szakmai szabályozást, csak jeleztem, hogy a tuják magas utaskapacitásai nagyon jól mutatnak a tenderekben, tudósításokban, ám nem a konkurenciával azonos alapon. Ti sem örülnétek ilyesminek!
Támadó hangon teszel fel bornírt kérdést: hány buszt rendeltem???? – nem mellesleg nem-létező buszotokból. Nem mi kértük az adatokat, ezek pontossága a fejlesztők felelőssége. Ha rosszul idézték őket, kérjetek helyreigazítást, ha helytállóak, akkor „noch dazu”elnézést :-)
Persze mindezek ellenére HAJRÁ!
premium salmon
2013.01.16 13:05:47
Európában összeomlott az új buszok piaca, erőlködik a Rába a Volvóval, a Kamaznak szállít főegységeket a Daimler, kínai elektromos buszt tesztel Brüsszel és Van Hool buszokat vesz Malmö. Ezek a legfontosabb hírek az elmúlt hetekből.
Bajban az európai buszpiac
Októberben…..
premium salmon
2013.01.12 08:16:12
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Amennyire egy laikus megállapíthatja, friss, hang, indulatmentes hűvös szakmaiság.
Hány részre számíthatunk még és milyen területeken?
Ha lesz, akkor a saját tömeg, menetkész tömeg és a többféle utaskapacitás taglalását várom leginkább.