Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sucec

0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Malévot nem Váradi Wizz-góré  nyírta ki azzal, hogy felnyomta az uniónál, normális piaci versenyben tök esélytelen volt a lezüllött, szétlopott nemzeti légitársaság. Hagyjuk most már azt, hogy lehetett volna helyette indítani egy újat, egy faszántost, de Viktorék vagy…..
sucec 2013.11.01 10:19:47
@desw:
Igen, Moszkvába csak egy társaság repülhet (ruszki szabályozás), és ezt az engedélyt most a Wizz kapta meg.
Korábban több bejegyzésben írtam arról, hogy Matolcsy, mint gazdasági miniszter, a tényleges eredményeket (növekedés, fiskális stabilitás, infláció, munkanélküliség) tekintve nálam nem bukott figura, bár sikertörténetről nehéz lenne beszélni. Az említett mutatók esetében…..
sucec 2013.03.23 14:52:45
@veracity:
és a betétekkel mit kezdjek? kössem le őket újra és reménynkedjek hogy nem terhleik meg újabb adókkal?
sucec 2013.03.26 22:32:25
@Husz_János_Puszita:
Mennyi az esélye annak, hogy kis hazánkban (ami különösebben sem iparáról, sem baromi olcsó munkaerejével nem tűnik ki) legyenek olyan nagy autógyárak, mint az audi, suzuki, opel, merci? Mégis itt vannak.

Nyílván nem magyar székhellyel, először csak egyes részlegek jönnének ide, majd egyre több minden. De a K+F eredményei nem is arról szólnak hogy egy cégnek vagy termelésnek hol van a központja, hanem a befektetett és visszahozott pénzmennyiség arányairól. Hogy a pénz szabadalomként jön vissza, vagy egy újabb hazánkba települt kutató-fejlesztő központ révén, hazai gyártósoron keresztül, itteni neves (és fizetős) iskolákon át, teljesen mindegy.

Érdekesség:
en.wikipedia.org/wiki/European_Space_Agency
"
the European Astronaut Centre (EAC) that trains astronauts for future missions is situated in Cologne, Germany
"

"
the European Space Astronomy Centre is located in Villanueva de la Cañada, Spain.
"

Persze ezekről lecsúsztunk, de miért ne lehetnének itt is ilyen világszintű központok? A világ változik, és ha valaki olyat talál ki amit előtte még nem, és korán kel....
A szaúdi Dzsiddában épül a Kingdom Tower (azaz Királyság torony), amely ha elkészül, a világ legmagasabb felhőkarcolója lesz. Csekély 1,23 milliárd dollárba kerül, és éppen 175 méterrel lesz magasabb, mint a dubaji Burdzs Kalifa. Tovább tart a versengés az arab…..
sucec 2012.10.22 08:25:44
@TARTYOMeister:
Egy valamit elfelejtesz: az általad felsorolt dolgoktól a környezet egyensúlya nem változik meg. Egyszer megépítették és ott áll egy helyben, de ezzel még önmagában nem generáltak újabb (felesleges) természetet kizsákmányoló energia/víz szükségletet. Persze ezeket az épületeket ki kell világítani, de az erre fordított villamosenergia elhanyagolható az adott városban egyébként felmerülő fogyasztáshoz képest.

De itt most arról beszélgetünk, hogy a semmi közepén akarnak felhúzni egy több ezer, tízezer ember ellátására alkalmas valamit full extrás körülmények között, vagyis durván kétszeres szorzót máris rádobhatsz...

Az Eiffel toronyban nem kell X ezer emberrel többet luxus színvonalon ellátni (és mint tudjuk aki luxusban él jellemzően pazarol is, tisztelet a kivételnek).

A stadionok esetében is az adott területen élő emberek számossága nem változik meg, csupán pár órára egy helyen összegyűlnek, de ettől nem kell pluszban előállítani X köbmétert vizet naponta. Vízműveknél dolgozó mesélte, hogy a fogyasztási adatokból teljesen pontosan meg tudja mondani mikor van félidő a VB meccseken...

Nem a mérnökökkel van bajom, szeretem az építészetet, de ez alapvetően már nem az építészetről szól, hanem a "megmutatjuk a világnak hogy milyen fasza gyerekek vagyunk". kivagyiságról... Ha már említetted az Eiffel torony valóban hatalmas szenzáció volt, nem véletlenül, ugyanis akkoriban még csak hasonlót sem épített senki. A földön ma már több 100 ha nem több ezer felhőkarcoló van, ezek után már csak a számháború megy. Persze lesznek újabb problémák amit meg fognak oldani, de azt gondolom hogy a legnagyobb problémákon már túljutottak.

Volt szerencsém lent járni a 4-es metróban megtekinteni az építkezést mert érdekel mit hogy csinálnak, és mérnöki szempontból nagyon komoly amit művelnek.
Attól függetlenül hogy nyílt titok hogy az egész beruházás csak az állami pénzek elsikkasztásáról szól, és gazdaságilag határozottan ellenzem.
sucec 2012.10.22 08:32:54
@Szaszy G:
"
Semmi másról nem szól ez az egész, csak a pénzről, és a magamutogatásról. Okosítani kellene az embereket, és rávilágítani őket arra, hogy tudják, mi az az értelmes dolog, amire valóban szükségük van, és nem felesleges "haccacáré"...
"

Igen, nagyon jól látod. Egyébként nem szoktam felesleges elektronikus cuccokat vásárolni pontosan ezért. Hifim, notim és telefonom van, más nem is nagyon (tablet, gps, házimozi, TV,projektor, xbox semmi ilyen eszközöm sincs) és nem azért mert nem tehetném meg.
sucec 2012.10.21 23:42:52
@Szaszy G:
Abban igazad van hogy a magyarok elinnák.

Viszont amiért pl. az én szememben ez tüske az az, hogy nem valós igényt elégítenek ki vele, hanem nem létező igényt akarnak generálni a beruházással, ráadásul olyan módon, ami abszolút nem illeszkedik a környezetbe.

Ha megnézzük a világ eddigi legnagyobb modern kori építkezéseit, szinte mindegyik valami valós problémára próbált megoldást találni, nem "csak úgy" felépítettek egy épületet azért, hogy elmondhassák azt, hogy övék a legmagasabb... De mindezzel az öncélúságggal nem is lenne baj (ha így nézzük a Sydnei operaház is elég extrém, viszont az legalább nem akart gúnyt űzni a környezetéből), ha nem párosulna a természet meghazudtolásával. Mire gondolok?

Mindenhol a környezetbe illő, és a rendelkezésre álló természeti erőforrások mértékéig kell terjeszkedni és nem tovább. Ez a projekt viszont már túlmutat azon amit a környezete el tudna látni. Nincs ennyi víz a környéken, ha az a rengeteg ember majd enni akar, akkor táplálékot is biztosítani kell nekik valahonnan, és a sivatag közepében ezt mégis hogy akarják megoldani? persze meg fogják, de milyen áron. Nagyon kevesen tudnak róla, mert igyekeznek titkolni az arabok, de ahhoz hogy tiszta vízhes juthassanak (a szép fákat is ivóvízzel öntözik) már jelenleg is borzalmas környezeti károkat okoznak, ugyanis a sótalanítás egyrészt nagyon energia igényes, káros anyagok maradnak vissza, plusz azt a rengeteg sót jelenleg a sivatagban rakják le, ahol még a maradék élet is kipusztul, és olyan folyamatokat indíthat be nagy tételben amire most még senki sincs felkészülve. De mindez nem lenne baj, ha azért építenék mert sokan hontalanok. Erről azonban szó sincs. Kőkemény profit orientált gazdasági vállalkozásként csinálják - a környezet pusztítása mellett.

Semmivel sem különbb, mint a tiszai cián szennyezés vagy minta MAL, vagy sorolhatnék bármilyen más, csak a profit vezette céget...

Kínaiak is felépítettek egy várost a semmiből hogy majd odaköltöznek az emberek és jelenleg szellemvárosként működik.... Baromira megérte...(aki esetleg nem tudná:greenr.blog.hu/2011/09/17/kina_dubaja_ot_eve_lakatlan)
Tudjuk, hogy a Nissan kezdett elsőként olyan elektromos, családi autó forgalmazásába, amely a tipikus, napi, városi üzemet teljes egészben elbírja akksiról, oda-vissza. Ez az idén már kapható Leaf, mint tudjuk. És a cég ezernyi más módon és úton is ezerrel dönget a…..
sucec 2011.12.22 12:24:17
Egy elektromos autóban jóval kevesebb az alkatrész, és az alkatrészek többsége tartósabb, nem kell annyit cserélni.

Ha az akkugyártás környezetszennyező mivoltát összeveted ezzel, már nem is olyan biztos, hogy nagyon rossz az akku megítélése.

Már most (még itthon Mo-n is) az akku 9X%-ban teljesen úhrahasznosítható. Veszélyes hulladék, de újrahasznosítható! Tehát ha a gyökérkém nem a kommunális kukába dobja hanem az akku gyűjtő helyre, akkor abból valszeg megint akku lesz. Egy idő után valamelyest tehát csökkenhet az akkugyártás kapacitási üteme...

Ilyen szempontból a hibrid a legszennyezőbb, mert mindenből van benne (benzinmotor, elektromos motor, akku), de még pöfög is hozzá...

Ma már egy jobb erőműnek nagyon jók a kibocsátási értékei, töredéke egy autóéra vetítve. Illetve egy erőművet sokkal könnyebb fejleszteni, mint mondjuk 10ezer autót...

A gond itt inkább az, hogy ma egy elektromos autó még nem elég. Kell mellé egy másik autó is hosszabb távokra. Vagyis aki megteheti annak kapásból két autója lesz. Így viszont az összesített CO lábnyom már ténleg sokkal több mintha csak egy kis benzines autóról beszélnénk...

Ha hozzátesszük azt hogy Bp-en majd 1 hónapon keresztül szinte minden nap a szmogriadó környékén voltak az értékek, akkor el kell gondolkozni mi a fontosabb. A levegő szennyezést csökkenteni, vagy az általános környezeti károkat...

Mindkettőt is lehet, de akkor járjon mindenki bringával.
Mindennapravalami Autó vs. Busz 2010.09.24 00:58:00
Egy cikket olvasgatva eszembejutott valami. Tényleg igazat írnak? Számoljunk! (Tényleg most kezdek el itt élőben számolni, nem tudom mi lesz a vége.) A busz bérlet ~17 000 forint egy hónapban. Az 204 000 forint egy évben. Ehhez még jön az, hogy havonta mondjuk mennék 10x…..
Dear Everyone,our next clubmeeting will be held on Thursday, 18 of February at 19 PM, at our usual meeting place, the Lord Tennyson's teahouse. We are looking forward to the turn up of each and every newbie...