Adatok
sucec
0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Malévot nem Váradi Wizz-góré nyírta ki azzal, hogy felnyomta az uniónál, normális piaci versenyben tök esélytelen volt a lezüllött, szétlopott nemzeti légitársaság. Hagyjuk most már azt, hogy lehetett volna helyette indítani egy újat, egy faszántost, de Viktorék vagy…..
sucec
2013.11.01 10:19:47
@desw:
Igen, Moszkvába csak egy társaság repülhet (ruszki szabályozás), és ezt az engedélyt most a Wizz kapta meg.
Igen, Moszkvába csak egy társaság repülhet (ruszki szabályozás), és ezt az engedélyt most a Wizz kapta meg.
Korábban több bejegyzésben írtam arról, hogy Matolcsy, mint gazdasági miniszter, a tényleges eredményeket (növekedés, fiskális stabilitás, infláció, munkanélküliség) tekintve nálam nem bukott figura, bár sikertörténetről nehéz lenne beszélni. Az említett mutatók esetében…..
sucec
2013.03.23 13:56:49
BTW: ha már a tranzakciós adónál tartunk.
Két kérdésem lenne:
1: hogy a fenébe volt ez megtervezve, hogy a teljesült számok a tervnek még a FELÉNÉL SEM! tartanak. A szokásos mérnöki tűrés: 10%. Ha abba nem fér bele, akkor az szarul lett megtervezve -> dilettánsok ülnek ott. Értem én hogy vannak bizonytalan tényezők, de ekkorát tévedni? Nem végeztek előtte szimulációkat, elemzéseket, számításokat? Ezek szerint nem. Nyílvánvaló volt, hogy a bevezetése után az emberek csökkentik a tranzakciók számát. Ezt nem számolták bele?
Ha én ekkorát tévednék, másnap az utcán lennék.
És akkor tegyük hozzá, hogy sokan a számlaváltással még kivárnak, a cégek még csak most gondolkoznak a kimenekítéseken (ez most a ciprusi dolog miatt megint változni fog), szóval ezek hatása ebben a statisztikában még nincsen is benne, valszeg a végén még kevesebb fog teljesülni a célból...
Hogy terveznek ezek? Leülnek, megdörzsölik a dzsint, hogy "ennyit szeretnék kívánni"?
és a legtöbb esetben általában ez van, tisztelet az elenyésző kivételnek....
2:
kiszamolo.hu/mar-tobb-orszagban-kudarcot-vallott-a-tranzakcios-ado/
Ez egy novemberi cikk, még a számok ismerete előtt íródott. Az NGM-ben ugyanezeket a tanulmányokat nem sikerült megtalálni?
Két kérdésem lenne:
1: hogy a fenébe volt ez megtervezve, hogy a teljesült számok a tervnek még a FELÉNÉL SEM! tartanak. A szokásos mérnöki tűrés: 10%. Ha abba nem fér bele, akkor az szarul lett megtervezve -> dilettánsok ülnek ott. Értem én hogy vannak bizonytalan tényezők, de ekkorát tévedni? Nem végeztek előtte szimulációkat, elemzéseket, számításokat? Ezek szerint nem. Nyílvánvaló volt, hogy a bevezetése után az emberek csökkentik a tranzakciók számát. Ezt nem számolták bele?
Ha én ekkorát tévednék, másnap az utcán lennék.
És akkor tegyük hozzá, hogy sokan a számlaváltással még kivárnak, a cégek még csak most gondolkoznak a kimenekítéseken (ez most a ciprusi dolog miatt megint változni fog), szóval ezek hatása ebben a statisztikában még nincsen is benne, valszeg a végén még kevesebb fog teljesülni a célból...
Hogy terveznek ezek? Leülnek, megdörzsölik a dzsint, hogy "ennyit szeretnék kívánni"?
és a legtöbb esetben általában ez van, tisztelet az elenyésző kivételnek....
2:
kiszamolo.hu/mar-tobb-orszagban-kudarcot-vallott-a-tranzakcios-ado/
Ez egy novemberi cikk, még a számok ismerete előtt íródott. Az NGM-ben ugyanezeket a tanulmányokat nem sikerült megtalálni?
sucec
2013.03.23 14:52:45
@veracity:
és a betétekkel mit kezdjek? kössem le őket újra és reménynkedjek hogy nem terhleik meg újabb adókkal?
és a betétekkel mit kezdjek? kössem le őket újra és reménynkedjek hogy nem terhleik meg újabb adókkal?
sucec
2013.03.26 22:32:25
@Husz_János_Puszita:
Mennyi az esélye annak, hogy kis hazánkban (ami különösebben sem iparáról, sem baromi olcsó munkaerejével nem tűnik ki) legyenek olyan nagy autógyárak, mint az audi, suzuki, opel, merci? Mégis itt vannak.
Nyílván nem magyar székhellyel, először csak egyes részlegek jönnének ide, majd egyre több minden. De a K+F eredményei nem is arról szólnak hogy egy cégnek vagy termelésnek hol van a központja, hanem a befektetett és visszahozott pénzmennyiség arányairól. Hogy a pénz szabadalomként jön vissza, vagy egy újabb hazánkba települt kutató-fejlesztő központ révén, hazai gyártósoron keresztül, itteni neves (és fizetős) iskolákon át, teljesen mindegy.
Érdekesség:
en.wikipedia.org/wiki/European_Space_Agency
"
the European Astronaut Centre (EAC) that trains astronauts for future missions is situated in Cologne, Germany
"
"
the European Space Astronomy Centre is located in Villanueva de la Cañada, Spain.
"
Persze ezekről lecsúsztunk, de miért ne lehetnének itt is ilyen világszintű központok? A világ változik, és ha valaki olyat talál ki amit előtte még nem, és korán kel....
Mennyi az esélye annak, hogy kis hazánkban (ami különösebben sem iparáról, sem baromi olcsó munkaerejével nem tűnik ki) legyenek olyan nagy autógyárak, mint az audi, suzuki, opel, merci? Mégis itt vannak.
Nyílván nem magyar székhellyel, először csak egyes részlegek jönnének ide, majd egyre több minden. De a K+F eredményei nem is arról szólnak hogy egy cégnek vagy termelésnek hol van a központja, hanem a befektetett és visszahozott pénzmennyiség arányairól. Hogy a pénz szabadalomként jön vissza, vagy egy újabb hazánkba települt kutató-fejlesztő központ révén, hazai gyártósoron keresztül, itteni neves (és fizetős) iskolákon át, teljesen mindegy.
Érdekesség:
en.wikipedia.org/wiki/European_Space_Agency
"
the European Astronaut Centre (EAC) that trains astronauts for future missions is situated in Cologne, Germany
"
"
the European Space Astronomy Centre is located in Villanueva de la Cañada, Spain.
"
Persze ezekről lecsúsztunk, de miért ne lehetnének itt is ilyen világszintű központok? A világ változik, és ha valaki olyat talál ki amit előtte még nem, és korán kel....
A szaúdi Dzsiddában épül a Kingdom Tower (azaz Királyság torony), amely ha elkészül, a világ legmagasabb felhőkarcolója lesz. Csekély 1,23 milliárd dollárba kerül, és éppen 175 méterrel lesz magasabb, mint a dubaji Burdzs Kalifa.
Tovább tart a versengés az arab…..
sucec
2012.10.22 08:25:44
@TARTYOMeister:
Egy valamit elfelejtesz: az általad felsorolt dolgoktól a környezet egyensúlya nem változik meg. Egyszer megépítették és ott áll egy helyben, de ezzel még önmagában nem generáltak újabb (felesleges) természetet kizsákmányoló energia/víz szükségletet. Persze ezeket az épületeket ki kell világítani, de az erre fordított villamosenergia elhanyagolható az adott városban egyébként felmerülő fogyasztáshoz képest.
De itt most arról beszélgetünk, hogy a semmi közepén akarnak felhúzni egy több ezer, tízezer ember ellátására alkalmas valamit full extrás körülmények között, vagyis durván kétszeres szorzót máris rádobhatsz...
Az Eiffel toronyban nem kell X ezer emberrel többet luxus színvonalon ellátni (és mint tudjuk aki luxusban él jellemzően pazarol is, tisztelet a kivételnek).
A stadionok esetében is az adott területen élő emberek számossága nem változik meg, csupán pár órára egy helyen összegyűlnek, de ettől nem kell pluszban előállítani X köbmétert vizet naponta. Vízműveknél dolgozó mesélte, hogy a fogyasztási adatokból teljesen pontosan meg tudja mondani mikor van félidő a VB meccseken...
Nem a mérnökökkel van bajom, szeretem az építészetet, de ez alapvetően már nem az építészetről szól, hanem a "megmutatjuk a világnak hogy milyen fasza gyerekek vagyunk". kivagyiságról... Ha már említetted az Eiffel torony valóban hatalmas szenzáció volt, nem véletlenül, ugyanis akkoriban még csak hasonlót sem épített senki. A földön ma már több 100 ha nem több ezer felhőkarcoló van, ezek után már csak a számháború megy. Persze lesznek újabb problémák amit meg fognak oldani, de azt gondolom hogy a legnagyobb problémákon már túljutottak.
Volt szerencsém lent járni a 4-es metróban megtekinteni az építkezést mert érdekel mit hogy csinálnak, és mérnöki szempontból nagyon komoly amit művelnek.
Attól függetlenül hogy nyílt titok hogy az egész beruházás csak az állami pénzek elsikkasztásáról szól, és gazdaságilag határozottan ellenzem.
Egy valamit elfelejtesz: az általad felsorolt dolgoktól a környezet egyensúlya nem változik meg. Egyszer megépítették és ott áll egy helyben, de ezzel még önmagában nem generáltak újabb (felesleges) természetet kizsákmányoló energia/víz szükségletet. Persze ezeket az épületeket ki kell világítani, de az erre fordított villamosenergia elhanyagolható az adott városban egyébként felmerülő fogyasztáshoz képest.
De itt most arról beszélgetünk, hogy a semmi közepén akarnak felhúzni egy több ezer, tízezer ember ellátására alkalmas valamit full extrás körülmények között, vagyis durván kétszeres szorzót máris rádobhatsz...
Az Eiffel toronyban nem kell X ezer emberrel többet luxus színvonalon ellátni (és mint tudjuk aki luxusban él jellemzően pazarol is, tisztelet a kivételnek).
A stadionok esetében is az adott területen élő emberek számossága nem változik meg, csupán pár órára egy helyen összegyűlnek, de ettől nem kell pluszban előállítani X köbmétert vizet naponta. Vízműveknél dolgozó mesélte, hogy a fogyasztási adatokból teljesen pontosan meg tudja mondani mikor van félidő a VB meccseken...
Nem a mérnökökkel van bajom, szeretem az építészetet, de ez alapvetően már nem az építészetről szól, hanem a "megmutatjuk a világnak hogy milyen fasza gyerekek vagyunk". kivagyiságról... Ha már említetted az Eiffel torony valóban hatalmas szenzáció volt, nem véletlenül, ugyanis akkoriban még csak hasonlót sem épített senki. A földön ma már több 100 ha nem több ezer felhőkarcoló van, ezek után már csak a számháború megy. Persze lesznek újabb problémák amit meg fognak oldani, de azt gondolom hogy a legnagyobb problémákon már túljutottak.
Volt szerencsém lent járni a 4-es metróban megtekinteni az építkezést mert érdekel mit hogy csinálnak, és mérnöki szempontból nagyon komoly amit művelnek.
Attól függetlenül hogy nyílt titok hogy az egész beruházás csak az állami pénzek elsikkasztásáról szól, és gazdaságilag határozottan ellenzem.
sucec
2012.10.22 08:32:54
@Szaszy G:
"
Semmi másról nem szól ez az egész, csak a pénzről, és a magamutogatásról. Okosítani kellene az embereket, és rávilágítani őket arra, hogy tudják, mi az az értelmes dolog, amire valóban szükségük van, és nem felesleges "haccacáré"...
"
Igen, nagyon jól látod. Egyébként nem szoktam felesleges elektronikus cuccokat vásárolni pontosan ezért. Hifim, notim és telefonom van, más nem is nagyon (tablet, gps, házimozi, TV,projektor, xbox semmi ilyen eszközöm sincs) és nem azért mert nem tehetném meg.
"
Semmi másról nem szól ez az egész, csak a pénzről, és a magamutogatásról. Okosítani kellene az embereket, és rávilágítani őket arra, hogy tudják, mi az az értelmes dolog, amire valóban szükségük van, és nem felesleges "haccacáré"...
"
Igen, nagyon jól látod. Egyébként nem szoktam felesleges elektronikus cuccokat vásárolni pontosan ezért. Hifim, notim és telefonom van, más nem is nagyon (tablet, gps, házimozi, TV,projektor, xbox semmi ilyen eszközöm sincs) és nem azért mert nem tehetném meg.
sucec
2012.10.21 23:42:52
@Szaszy G:
Abban igazad van hogy a magyarok elinnák.
Viszont amiért pl. az én szememben ez tüske az az, hogy nem valós igényt elégítenek ki vele, hanem nem létező igényt akarnak generálni a beruházással, ráadásul olyan módon, ami abszolút nem illeszkedik a környezetbe.
Ha megnézzük a világ eddigi legnagyobb modern kori építkezéseit, szinte mindegyik valami valós problémára próbált megoldást találni, nem "csak úgy" felépítettek egy épületet azért, hogy elmondhassák azt, hogy övék a legmagasabb... De mindezzel az öncélúságggal nem is lenne baj (ha így nézzük a Sydnei operaház is elég extrém, viszont az legalább nem akart gúnyt űzni a környezetéből), ha nem párosulna a természet meghazudtolásával. Mire gondolok?
Mindenhol a környezetbe illő, és a rendelkezésre álló természeti erőforrások mértékéig kell terjeszkedni és nem tovább. Ez a projekt viszont már túlmutat azon amit a környezete el tudna látni. Nincs ennyi víz a környéken, ha az a rengeteg ember majd enni akar, akkor táplálékot is biztosítani kell nekik valahonnan, és a sivatag közepében ezt mégis hogy akarják megoldani? persze meg fogják, de milyen áron. Nagyon kevesen tudnak róla, mert igyekeznek titkolni az arabok, de ahhoz hogy tiszta vízhes juthassanak (a szép fákat is ivóvízzel öntözik) már jelenleg is borzalmas környezeti károkat okoznak, ugyanis a sótalanítás egyrészt nagyon energia igényes, káros anyagok maradnak vissza, plusz azt a rengeteg sót jelenleg a sivatagban rakják le, ahol még a maradék élet is kipusztul, és olyan folyamatokat indíthat be nagy tételben amire most még senki sincs felkészülve. De mindez nem lenne baj, ha azért építenék mert sokan hontalanok. Erről azonban szó sincs. Kőkemény profit orientált gazdasági vállalkozásként csinálják - a környezet pusztítása mellett.
Semmivel sem különbb, mint a tiszai cián szennyezés vagy minta MAL, vagy sorolhatnék bármilyen más, csak a profit vezette céget...
Kínaiak is felépítettek egy várost a semmiből hogy majd odaköltöznek az emberek és jelenleg szellemvárosként működik.... Baromira megérte...(aki esetleg nem tudná:greenr.blog.hu/2011/09/17/kina_dubaja_ot_eve_lakatlan)
Abban igazad van hogy a magyarok elinnák.
Viszont amiért pl. az én szememben ez tüske az az, hogy nem valós igényt elégítenek ki vele, hanem nem létező igényt akarnak generálni a beruházással, ráadásul olyan módon, ami abszolút nem illeszkedik a környezetbe.
Ha megnézzük a világ eddigi legnagyobb modern kori építkezéseit, szinte mindegyik valami valós problémára próbált megoldást találni, nem "csak úgy" felépítettek egy épületet azért, hogy elmondhassák azt, hogy övék a legmagasabb... De mindezzel az öncélúságggal nem is lenne baj (ha így nézzük a Sydnei operaház is elég extrém, viszont az legalább nem akart gúnyt űzni a környezetéből), ha nem párosulna a természet meghazudtolásával. Mire gondolok?
Mindenhol a környezetbe illő, és a rendelkezésre álló természeti erőforrások mértékéig kell terjeszkedni és nem tovább. Ez a projekt viszont már túlmutat azon amit a környezete el tudna látni. Nincs ennyi víz a környéken, ha az a rengeteg ember majd enni akar, akkor táplálékot is biztosítani kell nekik valahonnan, és a sivatag közepében ezt mégis hogy akarják megoldani? persze meg fogják, de milyen áron. Nagyon kevesen tudnak róla, mert igyekeznek titkolni az arabok, de ahhoz hogy tiszta vízhes juthassanak (a szép fákat is ivóvízzel öntözik) már jelenleg is borzalmas környezeti károkat okoznak, ugyanis a sótalanítás egyrészt nagyon energia igényes, káros anyagok maradnak vissza, plusz azt a rengeteg sót jelenleg a sivatagban rakják le, ahol még a maradék élet is kipusztul, és olyan folyamatokat indíthat be nagy tételben amire most még senki sincs felkészülve. De mindez nem lenne baj, ha azért építenék mert sokan hontalanok. Erről azonban szó sincs. Kőkemény profit orientált gazdasági vállalkozásként csinálják - a környezet pusztítása mellett.
Semmivel sem különbb, mint a tiszai cián szennyezés vagy minta MAL, vagy sorolhatnék bármilyen más, csak a profit vezette céget...
Kínaiak is felépítettek egy várost a semmiből hogy majd odaköltöznek az emberek és jelenleg szellemvárosként működik.... Baromira megérte...(aki esetleg nem tudná:greenr.blog.hu/2011/09/17/kina_dubaja_ot_eve_lakatlan)
Tudjuk, hogy a Nissan kezdett elsőként olyan elektromos, családi autó forgalmazásába, amely a tipikus, napi, városi üzemet teljes egészben elbírja akksiról, oda-vissza. Ez az idén már kapható Leaf, mint tudjuk. És a cég ezernyi más módon és úton is ezerrel dönget a…..
Egy cikket olvasgatva eszembejutott valami. Tényleg igazat írnak? Számoljunk! (Tényleg most kezdek el itt élőben számolni, nem tudom mi lesz a vége.) A busz bérlet ~17 000 forint egy hónapban. Az 204 000 forint egy évben. Ehhez még jön az, hogy havonta mondjuk mennék 10x…..
Dear Everyone,our next clubmeeting will be held on Thursday, 18 of February at 19 PM, at our usual meeting place, the Lord Tennyson's teahouse. We are looking forward to the turn up of each and every newbie...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Amiért meg lehetne büntetni, hogy egyértelműbben tüntessék fel már rögtön a vásárlás legelején, hogy mennyibe is fog kerülni az út bőröndökkel együtt, és ne csak a végén derüljön ki, hogy még kétszer annyit kell fizetned mint a repjegy ára. Az olcsóságnak ára van, valamiért olcsó. Itt a figyelmedet kell megfizetned, hogy minden apró hülyeségre figyelned kell, különben fizetsz minta katona tiszt. Vagy repülsz mondjuk Lufthansaval, ahol eleve 40e a repjegy, nincs trükközés. Te döntesz melyiket szeretnéd.
Az tény, hogy az utóbbi időben a wizz eléggé megemelte a repjegy árát, de valamiből nekik is profitot kell csinálni. Ha nem tetszik, lehet pl. stoppolni is.