Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Jermann Kálmán

68 bejegyzést írt és 313 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Minden nap, amikor a szekrény előtt állunk, lehetőségünk van eldönteni, hogy aznap kik szeretnénk lenni. Tudjuk, hogy az, amit magunkra veszünk nagyban befolyásolja majd a napunkat, hiszen egyaránt lehetünk azok a lányok, akik mindig a második sornak számítanak, vagy azok, akiket egyszerűen nem…..
Pontonban turkálni? Piha. Steyr-Puch-alkatrészeket homokfúvatni, alapozni, festegetni? Mit képzelsz... Szent Szobrot polírozni végtelen türelemmel? Dehogyis, ugyan már. Mert még a legnyitottabb házasságokban is eljön a pillanat, amikor a faszi egy kicsit nem az újabb numerákkal és a…..
TComment Hogyan spórol a magyar? 2014.04.02 06:28:13
A matrica 20 forintot dob mindegy autópálya-kilométerem költségén. Hol lehet ebből visszanyerni valamennyit? Hát a benzinen. Azonos című írásunk kommentposztja...
Múlt héten - erős Nohab-fotózási vágytól vezérelve - úgy terveztem, hogy a hétvégét a Balatonon töltöm. Aztán amikor olvastam, hogy milyen kánikula lesz, inkább lemondtam róla. Végül fél napot mégiscsak ott töltöttem - értelemszerűen a forróbbik felét, mert ez ilyen…..
Pofozkodott a villamosvezető, miután vészfékezéssel elkerülte a gyalogosgázolást. Tette egyidejűleg felháborító és tökéletesen érthető. Aki a fővárosi közlekedés résztvevője, tudja jól, hogy az egymásra nem figyelés, a rendszeres veszélyeztetés mindennapjaink része.…..
Székely gyors – kicsinyítve Az Indóház-szervezésű zarándokvonat 1:87-es méretarányban. Csíkos Nohabbal, de nem a megszokottal. (Az írás az iho.hu-n nemrég megjelent cikk másodközlése, avagy biztonsági másolata.)   Két korábbi cikkünk után, amelyekben a romjaiból…..
Ilyenbe ülteted a gyerekeidet... Ennyire régi autóval öngyilkosság járni, az első kátyúban kettétörik... Hát, még ilyet, ezeknél előbb megy péppé az utastér, mint hogy elgörbülne volna az ütköző... Ilyen, és ehhez hasonló feddésekből nem keveset kap a…..
Tovább dacolunk a vasútmodellek drágulását előidéző tényezőkkel, újabb olcsó(bb) megoldásokat mutatva a hazai témákat gyűjtőknek. (Az írás az iho.hu-n egy nappal korábban megjelent cikk másodközlése, avagy biztonsági másolata.)  Szedett-vedett kocsik a gőzös…..
Ha egy új H0-s mozdony harmincezernél indul, személykocsi nincs tízezer alatt, felértékelődnek a használt és/vagy átépített darabok. (Az írás az iho.hu-n pár napja megjelent cikk másodközlése, avagy biztonsági másolata.) Öt vontató, húsz kocsi – mindez apránként…..
Nem vagyok nagy utazó. Évente néhányszor vetődöm külföldre, és ezen alkalmakkor sem ragaszkodom feltétlen a repüléshez. Pedig nincs fóbiám. Legalábbis a repülőgéppel szemben. Csak nem szeretem a körítést, a szükséges szigornak álcázott közönséges bunkóságot, a (nem…..
Mobilitás Paul Schmiussambani 2012.03.30 19:25:00
Azt mondják, sportolóként nem adja fel a küzdelmet.Erről a küzdelemről ez jut az eszembe: Heroikus, de hiábavaló...
Mobilitás doktor Schnitt 2012.03.27 16:34:00
Különös okfejtés: nem a gátlástalanul másoló a hibás, hanem aki nem vette észre, és nem korholta érte.Ebből következőleg a jövőben javaslom felelősségre vonni- a hamis pénzzel fizető helyett azt, aki elfogadta- a doppingolással később lebukó sportoló helyett az ellenőrt,…..
Volt egyszer, hol nem volt egy tohonya, előbb forradalmi lelkesedésből, később érdekből összeállt, még később szinte összemeszesedett városvezetés, amelyik Budapest érdekeit elefántcsonttoronyból szemlélte, de legalábbis iszonyú nehezen tett a kedvünkre. Ennek ellenére sosem…..
 Csalóka a hosszúra nyúlt szezon: hiába a langymeleg, a nagyobb forgalom és az őszi legyekhez hasonlóan bágyadt motorosok együttes jelenléte sok veszélyes szituációt eredményez.  A négyévszakos, (kényszerűségből) hóban-latyakban is motorozó profik kivételével a…..
Jermann Kálmán 2011.09.24 17:17:03
@Rocko-: hogyne, mindkettő. Miért kérded? Hogy időben ébredve megszabadultam-e tőlük, vagy voltam olyan balga, hogy megtarsam? :-)
Jermann Kálmán 2011.09.24 17:40:43
@Rocko-: jah, vagy úgy, ő a barátnőm. :-)
Meglepő, de a dízelmotorok fogyasztása jelentősen csökkenthető, gázosítással. Nem tévedés, kevés LPG-t kell tankolni a gázolaj mellé. Mellesleg nincs több korom. Vélemények az azonos című írásunkról...
Jermann Kálmán 2011.03.30 09:54:49
@Shadowbull: " En mindenesetre nem mernem belerakni a zsir Q7-embe" - abba én sem, mert mégiscsak kár lenne érte. Bezzeg egy X6-osba, habozás nélkül. :-)
És persze a nulla: ennyire terjedtek el hazánkban a másfelé méltán népszerű négytengelyes motorkocsik és motorvonatok. Bezzeg Britanniában, Németországban, Franciahonban és Itáliában nagyon is. Egy-egy példát hozunk a sorolt országokból, eltérő (4, 3, 2, 1) kocsiszámú H0-s…..
Jermann Kálmán 2011.03.20 20:24:02
@Macibb: támogatandó elképzelés. :-)
Jermann Kálmán 2011.03.27 12:02:06
@Macibb: hősies cselekedet volt. :-)
Jermann Kálmán 2011.03.27 19:45:47
@Benbe: teljesen igazad van, de ez a tény előttem sem ismeretlen, itt a mondat a harmadik rész végén: "a cikksorozatban bemutatott külföldi példákkal szemben nálunk a 2000-es évekig kellett várni a méretük és felépítésük szerint korszerű dízel motorvonatokra".
Vagyis 40 esztendővel később érkezett meg hozzánk a koncepció, ha a szériagyártást vesszük figyelembe.

Hát igen, kissé mániává vált a motorkocsi és -vonatgyűjtés. Ez a négyféle kis töredéke a flottának, szóval lesz még miről írni. :-)
- Te, figyelj, van egy kis gond a papírokkal. Szívemben nagyot moccant a rozsdás kés, a következő pillanatban pedig éktelen harag öntött el. Most ülök autóba, verem pépesre a szemétláda fejét, kicsinálom, ütöm, amíg meleg, megtaposom, a korláthoz csapkodom... Nyugalmat…..
Jermann Kálmán 2011.03.14 10:29:58
@whale: ezt magyaráztam ommmnak is - akkor nem hitt nekem. De megtért, a fenti sztori meg átlátszó kifogás. :-)
Nagy turbós romboló: mint pl.? Egy tipp: Jaguar V8 kompresszorral? :-)
Jermann Kálmán 2011.03.14 10:40:04
@karlov: jogos; vegyük úgy, feltöltéssel. Annak már megfelel az említett jármű, nemde?
Belsőség Kálmán és a tahó 2010.11.28 09:15:00
Úgy gondoljuk, több szóra nincs is itt szükség, talán csak egy kis segítségre az olvasók részéről. Kálmán levele azért kicsit mellbevágott minket is. Szervusztok! Hétfő este, Kodály körönd. Szinyei Merse u. felől közelítve állok az Andrássy út előtti lámpánál,…..
Jermann Kálmán 2010.11.28 19:46:10
@Stomi: "átmentem többször piroson, hogy elengedjem pl. a koraszülött mentőst" - és az a mentős piros Clióval volt? És előbb kicsit megkoccintott hátulról, hogy észrevedd?
A példáid súlyosan sántítanak, mert nem erre a szituációra érvényesek.
De ez így volt azzal is, aki a KRESZ-re hivatkozott, mint kiderült, szerinte ha valaki kürtölve közelít, akkor keresztirányból is meg kell állni. Én ezt a passzust nem tanultam.
Mobilitás Oszd be és uralkodj! 2010.10.30 13:00:00
Vége a boldog, előbb szinte szamizdatos, aztán a megszólított részéről csak hepciáskodó krakélerségnek látott tevékenységnek: mostantól Vitézy Dávidnak kényesen kell egyensúlyoznia a sértődős szakma és a türelmetlen utasok között.Tarlós István, fővárosunk első embere…..
Jermann Kálmán 2010.10.31 10:33:51
@stepboy: ki ne felejtsük a számításból a kuruc szemléletű utasokat. Akik:
- egyfelől nem lyukasztanak egyet sem, sőt, fe sem szállnak, mert a 2 megállónyi villamos + 2 megállónyi busz útra (okkal) sajnálják az oda-vissza 1 280,- forintot;
- másfelől lyukasztanak egyet a metrón (mert ott jó eséllyel zaklatják őket ezzel), és bliccelnek egy jót a ráhordó buszon vagy villamoson.

Az időalapú jeggyel ezek egyikével sem kell számolnunk (persze szigorítva a jegyellenőrzést, első ajtós felszállással a buszon, automata kapukkal a metrónál), vagyis ugyan lesz bevételkiesés azokkal, akik eddig is becsületesen lyukasztgattak, de véleményem szerint messze nem akkora, amit a plusz utassal meg lehet szerezni.

A rendszer ma igazságtalan (miért csak a metróval utazóknak lehet átszállni, miközben épp a külvárosokból érkező autótömeget kéne távoltartani a belső kerületektől) és világszinten elavult. Bár a mai tömegközlekedési rendszer (csúcsidőben) nem tud sokkal több utast felvenni, mégis az az érdeke a fővárosnak, hogy kevesebb személygépkocsi mozogjon. Ezt a tarifarendszer reformjánál könnyebben (és "puhábban", vagyis erőszakos forgalomcsillapítás nélkül) nem lehet elérni.
Most már muszáj lesz nyerni. http://valasztas.hu/hu/onkval2010/509/509_1.html És ráadásul külön megtiszteltetés, hogy olyan vicces nevű csapatok közé kerültünk a névsorban, mint a Phralipe Független Cigány Szervezet Országos Szervezete - Központi Szervezet és a Nemzeti…..
Jermann Kálmán 2010.08.11 14:31:18
Kedves Kétfarkú Kutya Párt!

Nagyon megtetszett a színvonalas és előremutató programjuk. Azt hiszem, a sok megtévesztett, gyalázatosan pártoskodó honfitársunk végre rádöbbenhet, hogy az eddig favorizált politikai csoportosulásaik mindenben alulmúlják a Kétfarkú Kutya Pártot, és korrigálják buta döntésüket.

Tetszésemet nemcsak szavakban, hanem egy sikerpárt építéséhez nélkülözhetetlen nagyvonalú anyagi támogatásban is szeretném kifejezni. Magam tényleg komoly támogató szeretnék lenni, ezért indulásnak 50 000 000,- Ft-ra (ötvenmillió forintra) gondoltam - az már csinos összeg, sok hasznos dologra lehet fordítani.
Az nyilvánvaló számomra, hogy a másoknál látott adomány-elfogadás a Kétfarkú Kutya Párt esetében nonszensz lenne, ezért az egyetlen természetes módszert, az adományosztást preferálják. Tehát ebből következőleg magánlevélben megadnám a bankszámlaszámomat, ahová lehetőség szerint 2 munkanapon belül szíveskedjenek átutalni a bőkezű támogatási összeget.
Azt a döntésükre bízom, hogy kiemelt, gyémántfokozatú támogatóként szeretnének-e szerepeltetni a plakátjaikon, céges levélpapírjukon, a Kétfarkú Kutya Párt hivatalos tévécsatornáján stb. Egyetlen dologhoz ragaszkodom, azt is végtelen szerénységem diktálja: az önkormányzati választások előtt semmiképpen nem járulok hozzá, hogy nevem a pártjuk nevébe bekerüljön (pl.: KKP-JKF: Kétfarkú Kutya Párt-Jermann Kálmán Frakció).

Remélem, szokatlanul gáláns gesztusommal nem hoztam zavarba önöket - arra buzdítom a Pártot, barátkozzon meg a gondolattal, hogy a jövőben hasonló főúri felajánlások érkezhetnek.
Jermann Kálmán 2010.08.11 14:58:35
Kedves Kétfarkú Kutya Párt!

Miután kiörvendezték magukat a fenti gavallérságom láttán, szeretném a felhőtlen öröm közepette figyelmeztetni önöket a jelöltséggel járó transzparencia valós igényére.
Kérem, ne feledjék, az a sajtó, amely ma jóindulatú kuncogás közepette keresi kegyeiket, holnap ádázul hátba támadja majd a Pártot és képviselőit, ahogy az első koholt vád elhangzik a veszélyt megsejtő konkurencia részéről.
Kérem, készüljenek fel a lehetséges támadásokra. Néhány várható megalapozatlan, aljas állítás:
- a párt szóvivője valójában egyszerű, egyetlen hímtagból álló nemi szervvel (penis simplex) rendelkezik, tehát nincs is két farka;
- ugyanez igaz Bogyóra (?), a kutyájára, aki ráadásul nőstény is;
- a párt tagjai az Auchan áruházlánc alkalmazásában állva készítettek reklámplakátokat;
- a párt titkos programjában nem is a Szíriuszra, hanem a Föld középpontjába tett utazás szerepel az első helyen;
- az MKKP kötelezővé akarja tenni a kizárólag fekete-fehérben történő újság-, magazin-, szórólap- és plakátnyomtatást, illetve televíziózást és mozivetítést. Az otthoni DVD- és videókészülékeket pedig ingyenes csereakcióban - a színes számítógépes monitorok szintén kötelező beszolgáltatása után - fekete-fehér berendezésekre tervezik lecserélni;
- a párt - a megszerzett hatalom birtokában - már 2011-től Szegedet akarja megtenni Magyarország fővárosának, beleértve a Központi Szennyvíztisztító azonnali leszerelését Csepelről, és Algyőre való áttelepítését (erre utal a hivatalos programban a Sopron-Záhony metróvonal vezetése, amely ugye érinti Szegedet);
- a Kétfarkú Kutya Párt maszkulin, elvi alapon elutasítja a hölgyek alapította Kétfarkú Cica Párttal való együttműködést.
Belsőség Kár, hogy nem Dacia 2010.07.10 07:20:00
Ez nem sportos kocsi. Tudják, kiknek szól? Fodrászoknak, műkörmösöknek, MILF-eknek meg egyetemre járó apukakedvencéknek. Vélemények az azonos című írásunkról...
 E két erény elég, ha ma Magyarország államfő-várományosává akarunk válni. Persze mindkettőből el kell érni a mesterfokot.Schmitt Pál elérte. Aki nem most bizonyította be, hogy a pozícióért mindent megtesz: az athéni olimpia magyar doppingbotránya - hiába volt helyes az…..
Belsőség Innen szép győzni 2010.06.16 07:13:39
Hihetetlen, de a Saab él. A saját szememmel láttam. Tényleg gyárt autókat, az új 9-5 pedig létezik, legalább húsz–harminc példányban. Sőt, vezettem is. Ilyen nem volt tizenéve: egy igazán jó Saab! Vélemények az azonos című írásunkról...