Adatok
Jermann Kálmán
68 bejegyzést írt és 313 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Minden nap, amikor a szekrény előtt állunk, lehetőségünk van eldönteni, hogy aznap kik szeretnénk lenni. Tudjuk, hogy az, amit magunkra veszünk nagyban befolyásolja majd a napunkat, hiszen egyaránt lehetünk azok a lányok, akik mindig a második sornak számítanak, vagy azok, akiket egyszerűen nem…..
Jermann Kálmán
2015.09.09 14:36:00
Akkor a névtelen, ócska számkombináció mögött lapuló figura helyett, a férfitársadalom nevében, én kérek elnézést.
Jermann Kálmán
2015.09.10 11:27:24
@Viktoria Bolla: igen, ezt a mosolyt lehet legközelebb bátrabban adagolni. :-)
Pontonban turkálni? Piha. Steyr-Puch-alkatrészeket homokfúvatni, alapozni, festegetni? Mit képzelsz... Szent Szobrot polírozni végtelen türelemmel? Dehogyis, ugyan már. Mert még a legnyitottabb házasságokban is eljön a pillanat, amikor a faszi egy kicsit nem az újabb numerákkal és a…..
Jermann Kálmán
2015.03.16 11:30:13
A matrica 20 forintot dob mindegy autópálya-kilométerem költségén. Hol lehet ebből visszanyerni valamennyit? Hát a benzinen.
Azonos című írásunk kommentposztja...
Jermann Kálmán
2014.04.02 11:06:25
Hamis videó a Critical Mass főszervezőjéről?
A nyilvánvalóan részletekből összevágott, a tényeket elferdítő kép- és szöveganyag ugyanis az akarja bizonyítani, hogy a kerékpárosok nem vitatottan igen sűrűn előforduló közlekedési szabályszegését az ország egyik…..
Múlt héten - erős Nohab-fotózási vágytól vezérelve - úgy terveztem, hogy a hétvégét a Balatonon töltöm. Aztán amikor olvastam, hogy milyen kánikula lesz, inkább lemondtam róla. Végül fél napot mégiscsak ott töltöttem - értelemszerűen a forróbbik felét, mert ez ilyen…..
Pofozkodott a villamosvezető, miután vészfékezéssel elkerülte a gyalogosgázolást. Tette egyidejűleg felháborító és tökéletesen érthető.
Aki a fővárosi közlekedés résztvevője, tudja jól, hogy az egymásra nem figyelés, a rendszeres veszélyeztetés mindennapjaink része.…..
Székely gyors – kicsinyítve
Az Indóház-szervezésű zarándokvonat 1:87-es méretarányban. Csíkos Nohabbal, de nem a megszokottal.
(Az írás az iho.hu-n nemrég megjelent cikk másodközlése, avagy biztonsági másolata.)
Két korábbi cikkünk után, amelyekben a romjaiból…..
Ilyenbe ülteted a gyerekeidet... Ennyire régi autóval öngyilkosság járni, az első kátyúban kettétörik... Hát, még ilyet, ezeknél előbb megy péppé az utastér, mint hogy elgörbülne volna az ütköző...
Ilyen, és ehhez hasonló feddésekből nem keveset kap a…..
Tovább dacolunk a vasútmodellek drágulását előidéző tényezőkkel, újabb olcsó(bb) megoldásokat mutatva a hazai témákat gyűjtőknek.
(Az írás az iho.hu-n egy nappal korábban megjelent cikk másodközlése, avagy biztonsági másolata.)
Szedett-vedett kocsik a gőzös…..
Ha egy új H0-s mozdony harmincezernél indul, személykocsi nincs tízezer alatt, felértékelődnek a használt és/vagy átépített darabok.
(Az írás az iho.hu-n pár napja megjelent cikk másodközlése, avagy biztonsági másolata.)
Öt vontató, húsz kocsi – mindez apránként…..
Nem vagyok nagy utazó. Évente néhányszor vetődöm külföldre, és ezen alkalmakkor sem ragaszkodom feltétlen a repüléshez. Pedig nincs fóbiám. Legalábbis a repülőgéppel szemben. Csak nem szeretem a körítést, a szükséges szigornak álcázott közönséges bunkóságot, a (nem…..
Azt mondják, sportolóként nem adja fel a küzdelmet.Erről a küzdelemről ez jut az eszembe: Heroikus, de hiábavaló...
Különös okfejtés: nem a gátlástalanul másoló a hibás, hanem aki nem vette észre, és nem korholta érte.Ebből következőleg a jövőben javaslom felelősségre vonni- a hamis pénzzel fizető helyett azt, aki elfogadta- a doppingolással később lebukó sportoló helyett az ellenőrt,…..
Korábban már írtam a dél-amerikai Alstom lobbiról, úgy tűnik ki kell egészítenem ezt azzal, hogy inkább francia lobbiról beszélünk. A remekül működő városi lanovka hálózatot üzemeltető Medellin ugyanis a korábbi tervekkel ellentétben nem hagyományos villamos, hanem a Lohr…..
Jermann Kálmán
2012.02.20 12:44:38
Volt egyszer, hol nem volt egy tohonya, előbb forradalmi lelkesedésből, később érdekből összeállt, még később szinte összemeszesedett városvezetés, amelyik Budapest érdekeit elefántcsonttoronyból szemlélte, de legalábbis iszonyú nehezen tett a kedvünkre. Ennek ellenére sosem…..
Csalóka a hosszúra nyúlt szezon: hiába a langymeleg, a nagyobb forgalom és az őszi legyekhez hasonlóan bágyadt motorosok együttes jelenléte sok veszélyes szituációt eredményez. A négyévszakos, (kényszerűségből) hóban-latyakban is motorozó profik kivételével a…..
Jermann Kálmán
2011.09.24 17:17:03
@Rocko-: hogyne, mindkettő. Miért kérded? Hogy időben ébredve megszabadultam-e tőlük, vagy voltam olyan balga, hogy megtarsam? :-)
Jermann Kálmán
2011.09.24 17:40:43
@Rocko-: jah, vagy úgy, ő a barátnőm. :-)
Meglepő, de a dízelmotorok fogyasztása jelentősen csökkenthető, gázosítással. Nem tévedés, kevés LPG-t kell tankolni a gázolaj mellé. Mellesleg nincs több korom. Vélemények az azonos című írásunkról...
Jermann Kálmán
2011.03.30 09:54:49
@Shadowbull: " En mindenesetre nem mernem belerakni a zsir Q7-embe" - abba én sem, mert mégiscsak kár lenne érte. Bezzeg egy X6-osba, habozás nélkül. :-)
És persze a nulla: ennyire terjedtek el hazánkban a másfelé méltán népszerű négytengelyes motorkocsik és motorvonatok. Bezzeg Britanniában, Németországban, Franciahonban és Itáliában nagyon is. Egy-egy példát hozunk a sorolt országokból, eltérő (4, 3, 2, 1) kocsiszámú H0-s…..
Jermann Kálmán
2011.03.20 20:24:02
@Macibb: támogatandó elképzelés. :-)
Jermann Kálmán
2011.03.27 12:02:06
@Macibb: hősies cselekedet volt. :-)
Jermann Kálmán
2011.03.27 19:45:47
@Benbe: teljesen igazad van, de ez a tény előttem sem ismeretlen, itt a mondat a harmadik rész végén: "a cikksorozatban bemutatott külföldi példákkal szemben nálunk a 2000-es évekig kellett várni a méretük és felépítésük szerint korszerű dízel motorvonatokra".
Vagyis 40 esztendővel később érkezett meg hozzánk a koncepció, ha a szériagyártást vesszük figyelembe.
Hát igen, kissé mániává vált a motorkocsi és -vonatgyűjtés. Ez a négyféle kis töredéke a flottának, szóval lesz még miről írni. :-)
Vagyis 40 esztendővel később érkezett meg hozzánk a koncepció, ha a szériagyártást vesszük figyelembe.
Hát igen, kissé mániává vált a motorkocsi és -vonatgyűjtés. Ez a négyféle kis töredéke a flottának, szóval lesz még miről írni. :-)
- Te, figyelj, van egy kis gond a papírokkal. Szívemben nagyot moccant a rozsdás kés, a következő pillanatban pedig éktelen harag öntött el. Most ülök autóba, verem pépesre a szemétláda fejét, kicsinálom, ütöm, amíg meleg, megtaposom, a korláthoz csapkodom... Nyugalmat…..
Jermann Kálmán
2011.03.14 10:01:28
Jermann Kálmán
2011.03.14 10:29:58
@whale: ezt magyaráztam ommmnak is - akkor nem hitt nekem. De megtért, a fenti sztori meg átlátszó kifogás. :-)
Nagy turbós romboló: mint pl.? Egy tipp: Jaguar V8 kompresszorral? :-)
Nagy turbós romboló: mint pl.? Egy tipp: Jaguar V8 kompresszorral? :-)
Jermann Kálmán
2011.03.14 10:40:04
@karlov: jogos; vegyük úgy, feltöltéssel. Annak már megfelel az említett jármű, nemde?
Úgy gondoljuk, több szóra nincs is itt szükség, talán csak egy kis segítségre az olvasók részéről. Kálmán levele azért kicsit mellbevágott minket is.
Szervusztok!
Hétfő este, Kodály körönd. Szinyei Merse u. felől közelítve állok az Andrássy út előtti lámpánál,…..
Jermann Kálmán
2010.11.28 19:46:10
@Stomi: "átmentem többször piroson, hogy elengedjem pl. a koraszülött mentőst" - és az a mentős piros Clióval volt? És előbb kicsit megkoccintott hátulról, hogy észrevedd?
A példáid súlyosan sántítanak, mert nem erre a szituációra érvényesek.
De ez így volt azzal is, aki a KRESZ-re hivatkozott, mint kiderült, szerinte ha valaki kürtölve közelít, akkor keresztirányból is meg kell állni. Én ezt a passzust nem tanultam.
A példáid súlyosan sántítanak, mert nem erre a szituációra érvényesek.
De ez így volt azzal is, aki a KRESZ-re hivatkozott, mint kiderült, szerinte ha valaki kürtölve közelít, akkor keresztirányból is meg kell állni. Én ezt a passzust nem tanultam.
Jermann Kálmán
2010.11.28 22:11:47
Vége a boldog, előbb szinte szamizdatos, aztán a megszólított részéről csak hepciáskodó krakélerségnek látott tevékenységnek: mostantól Vitézy Dávidnak kényesen kell egyensúlyoznia a sértődős szakma és a türelmetlen utasok között.Tarlós István, fővárosunk első embere…..
Jermann Kálmán
2010.10.31 10:33:51
@stepboy: ki ne felejtsük a számításból a kuruc szemléletű utasokat. Akik:
- egyfelől nem lyukasztanak egyet sem, sőt, fe sem szállnak, mert a 2 megállónyi villamos + 2 megállónyi busz útra (okkal) sajnálják az oda-vissza 1 280,- forintot;
- másfelől lyukasztanak egyet a metrón (mert ott jó eséllyel zaklatják őket ezzel), és bliccelnek egy jót a ráhordó buszon vagy villamoson.
Az időalapú jeggyel ezek egyikével sem kell számolnunk (persze szigorítva a jegyellenőrzést, első ajtós felszállással a buszon, automata kapukkal a metrónál), vagyis ugyan lesz bevételkiesés azokkal, akik eddig is becsületesen lyukasztgattak, de véleményem szerint messze nem akkora, amit a plusz utassal meg lehet szerezni.
A rendszer ma igazságtalan (miért csak a metróval utazóknak lehet átszállni, miközben épp a külvárosokból érkező autótömeget kéne távoltartani a belső kerületektől) és világszinten elavult. Bár a mai tömegközlekedési rendszer (csúcsidőben) nem tud sokkal több utast felvenni, mégis az az érdeke a fővárosnak, hogy kevesebb személygépkocsi mozogjon. Ezt a tarifarendszer reformjánál könnyebben (és "puhábban", vagyis erőszakos forgalomcsillapítás nélkül) nem lehet elérni.
- egyfelől nem lyukasztanak egyet sem, sőt, fe sem szállnak, mert a 2 megállónyi villamos + 2 megállónyi busz útra (okkal) sajnálják az oda-vissza 1 280,- forintot;
- másfelől lyukasztanak egyet a metrón (mert ott jó eséllyel zaklatják őket ezzel), és bliccelnek egy jót a ráhordó buszon vagy villamoson.
Az időalapú jeggyel ezek egyikével sem kell számolnunk (persze szigorítva a jegyellenőrzést, első ajtós felszállással a buszon, automata kapukkal a metrónál), vagyis ugyan lesz bevételkiesés azokkal, akik eddig is becsületesen lyukasztgattak, de véleményem szerint messze nem akkora, amit a plusz utassal meg lehet szerezni.
A rendszer ma igazságtalan (miért csak a metróval utazóknak lehet átszállni, miközben épp a külvárosokból érkező autótömeget kéne távoltartani a belső kerületektől) és világszinten elavult. Bár a mai tömegközlekedési rendszer (csúcsidőben) nem tud sokkal több utast felvenni, mégis az az érdeke a fővárosnak, hogy kevesebb személygépkocsi mozogjon. Ezt a tarifarendszer reformjánál könnyebben (és "puhábban", vagyis erőszakos forgalomcsillapítás nélkül) nem lehet elérni.
Most már muszáj lesz nyerni. http://valasztas.hu/hu/onkval2010/509/509_1.html És ráadásul külön megtiszteltetés, hogy olyan vicces nevű csapatok közé kerültünk a névsorban, mint a Phralipe Független Cigány Szervezet Országos Szervezete - Központi Szervezet és a Nemzeti…..
Ez nem sportos kocsi. Tudják, kiknek szól? Fodrászoknak, műkörmösöknek, MILF-eknek meg egyetemre járó apukakedvencéknek. Vélemények az azonos című írásunkról...
Jermann Kálmán
2010.07.10 09:19:58
E két erény elég, ha ma Magyarország államfő-várományosává akarunk válni. Persze mindkettőből el kell érni a mesterfokot.Schmitt Pál elérte. Aki nem most bizonyította be, hogy a pozícióért mindent megtesz: az athéni olimpia magyar doppingbotránya - hiába volt helyes az…..
Hihetetlen, de a Saab él. A saját szememmel láttam. Tényleg gyárt autókat, az új 9-5 pedig létezik, legalább húsz–harminc példányban. Sőt, vezettem is. Ilyen nem volt tizenéve: egy igazán jó Saab! Vélemények az azonos című írásunkról...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz