Adatok
j.u.c.u.s
14 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A legtöbb tanárjelölt talán a fegyelmezéstől fél. Mindenkinek vannak tapasztalatai iskolás éveiből: a megszégyenítéssel vagy nálunk "kukóval" fegyelmező tanár; a tehetetlen pedagógus, akinek fejére nőnek a diákok; az a fajta tanár, aki bár nem mond vagy csinál…..
Mindenekelőtt szeretnék bemutatkozni. Nagy Judit vagy, 24 éves múltam, sokadéves esztétika-magyar szakos bölcsész(tanhallgató). Mikor leérettségiztem, egy dologban voltam biztos jövőmet illetően: nem leszek tanár. Jelenleg ott tartok, hogy egy dologban vagyok biztos - a témakör…..
Kooperatív tanulás és web2View more presentations from ELTE...
Úgy tűnik, egyre több gyermeknél jelentkeznek részképességzavarok: dyslexia, dysgrafia, dyscalculia. Míg az alsóbb évfolyamokban nagyobb arányban kapnak segítséget fejelsztőpedagógusoktól, gyógypedagógusoktól, ez felső tagozatra és a középiskolai évekre kevéssé…..
Közben az előbb egy érdekes dolgot láttam fb-on. Új csoport: "Ha meglesz 1000 tag, XY-nak maradnia kell a suliban." csoportleírás: XY el akar menni a suliból, ezt akarom megakadályozni.Mindenesetre érdekes. ..
Gonda Zsuzsa a tanulmány második részében egy anyanyelvi óra vázlatát adja, az óra témája: Az érvelés tanítása 9. osztályban.„Az IKT eszközök és e-tananyagok használatának legáldásosabb következménye, hogy újra kénytelenek vagyunk tervezni – új, más szempontok…..
"Legalább annyira kell törődnünk azzal, hogy hogyan tanítunk, mint amennyire korábban azzal törődtünk, hogy mit tanítunk." - John Bruer: Schools for Thougth - Paul Ginnis, Tanítási és tanulási receptkönyv mottója A differenciált munka megszervezése véleményem…..
Nemzedéki különbségek, kommunikációs problémák. Vagy a vessző helyére tehetnünk (automatikusan) egyenlőségjelet is? Az utóbbi pár évben mintha sokkal nagyobb léptékű lett volna a gyorsulás a világban, mint régebben. Mióta pl. én leérettségztem, számtalan új…..
tanárnénileszek
Oktatás, informatika, módszerek, iskola 2.0, hálózati tanulás-tanítás
2010.05.04 16:16:00
Alapvetően ezek a kulcsfogalmaink a félév során. Hogyan vonhatjuk be a hatékony tanítás-tanulás folyamatkörbe a 21. század alapvető technikai eszközeit? Hogyan működik a közösség, ha tanulásról van szó? Mi az a konnektivizmus? A megváltozott környezetben, feltételek…..
tanárnénileszek
Olvasónapló- Gonda Zsuza: Az interaktív tábla alkalmazása az anyanyelvi órán (1.)
2010.05.04 15:22:25
Gonda Zsuzsa: Az itenraktív tábla használata az anyanyelvi órán - 1. rész(http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=46) A megváltozott tanulási környezet tényezői közül melyek az igazán fontosak? – az anyanyelvi nevelésben részt vevő…..
tanárnénileszek
életvégig tartó tanulás - tanórákra lebontva(?) - A pedagógus egyéni tervezőmunkája
2010.04.19 19:26:00
Arról volt ugye ma szó, hogy míg "fent" megfogalmazzák az alapelvet, miszerint: a gyerekeket arra kell(ene) nevelni az iskolában, hogy az életvégig tartó tanulás érték és gyakorlat legyen, mire ez lejut az óravázlat megírásához és az éles tanórai helyzethez, a…..
Legutóbb arról ötleteltünk, hogy hogy lehetne (még inkább) összevonni a netes lehetőségeket és az iskolai életet. Összegyűjtöttünk pár lehetőséget: honlap, fórum, web2, virtuális iskola. íme, én erre jutottam. ..
tanárnénileszek
Join the Internet's largest user-created, 3D virtual world community
2010.03.29 19:28:35
A mai óra kicsit rendhagyó volt: kb. fél órányi second life + beszélgetés az élményről. Nyilván fél óra nem elég semmire, még egy meggyőzésre is kevés, max. az érdeklődés felkeltésére volt alkalmas; valamint a lehetőségeink is elég korlátozottak voltak, ami szintén kevés…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
és talán nem lenne teljesen érdemtelen a tanítási gyakorlatról sem írni...node ha nincs kényszer