Adatok
szita szita péntek
14 bejegyzést írt és 2207 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1909. Skijoring Norvégiában. A három korai téli olimpián is szerepelt bemutatószám a skandináv országokban még ma is kedvelt népi sport..
szita szita péntek
2020.11.08 12:33:45
"A légitársaságtól mindössze 75 rubel kártérítést kapott. " - Hát az meg már hogy? Mármint... értem, akkor más világ volt. Értem, eltussolták, mer' el akarták és megtehették. No de mi a búbánatosért adtak 75 rubel kártérítést? Más világ volt akkor, eltusolták, értem. Valamilyen szempontból még érthető is a kártérítés hiánya, hisz elvileg az szocialista állam gondoskodik róla - ellátást kap, rokkantnyugdíjat, mittomén. Akkoriban ez a "fizessen a felelős" dolog nem igazán ment, ok, értem - szerencsére ebben talán jobban állunk most. Talán. De akkor ezt az aprópénzt minek adták? Ez kb annyinak hangzik, mintha a jegy visszatérítése lett volna, mert ugye nem juttatták el a céljához.
1917. Hatalmas bombakráter az első világháborúban a belgiumi Ypres-nél..
szita szita péntek
2020.10.26 22:12:07
@David Bowman: Ezt nem értem. Nyilván nem menekülésre tervezték a hajót - hanem (relatíve) gyorsnak. A tengeri ütközetekben elég messziről lövöldöztek egymásra (emlékeim szerint 20 km is lehetett - de lehet tévedek, akkor bocs). A lövedéknek idő kell míg odaér így kalkulálni kell a célzásnál ezzel is. Ekkor még ugye számítógépes rásegítés nem volt, szal' mindenféle mechanikus bizgerével számolták az elé tartást (nemtom mi erre a szakszó, bocsi), ahol is a löveg és a számítást végző csoport közti kommunikációhoz kellett idő, illetve magához a kalkulációhoz is. Talán nem percek, de komoly másodpercek. Legyen monnyuk csak 10... Egy gyors - és ebből adódóan gyorsabban manőverezni képes hajó ez idő alatt könnyebben máshová kerülhet, mint ahova jósolták.
1902. Hajléktalan nők alszanak egy londoni parkban..
szita szita péntek
2020.10.20 10:41:53
@Sendrov: Felgyulladt - kimentek, eloltották - visszamásztak a zsebórájukért, mer' látták innen már a tank nem megy sehova - újra kimásztak és ezt a pillanatot kapta el a fotós?
Az MTI Fotóarchívumából ma régi - nagyrészt a szocialista Magyarország idejéből származó - balesetek fotóit válogattam csokorba. Meglehetősen sok, a témába vágó képet találhatunk főleg úgy hogy nemcsak autó-, hanem vasúti, sőt még repülőbaleset is szóba jöhetett. Témáik persze természetüknél fogva…..
1930. Az első automata tőzsdei árfolyamkijelző-fal egy New York-i brókerházban..
szita szita péntek
2020.06.30 10:11:34
A felvonós képhez: Nem olyan extremitás ez szerintem. A magasság a képből nem értelmezhető. A zugligeti libegő nagyon hasonlónak tűnik - bár ott azért van egy vízszintes korlát/rúd/kapaszkodó (mIttomén hogy kéne ezt hívni) mint biztonsági eszköz. (Mondjuk emlékeim szerint amikor a gyerekkel arra jártam engem nem nyugtatott meg hogy a kiskrapek nem fog kicsúszni alatta szal' erősen markoltam a grabancát.)
nullahategy.hu/wp-content/uploads/sites/9/2019/07/libego-szeptember.jpg
www.bkv.hu/hu/turisztika/libego_turisztika
nullahategy.hu/wp-content/uploads/sites/9/2019/07/libego-szeptember.jpg
www.bkv.hu/hu/turisztika/libego_turisztika
Tudtad, hogy az újítást és a jó ötleteket mindig díjazták a Magyar Néphadseregben? Na, hát én is úgy tudtam hogy egy jó büdös francokat, aztán tessék: A "Csökkentsük az időnormákat!" felhívásra egyetlen lövészegységnél 347 újítási terv érkezett be. Lássunk pár megfontolásra érettet ebben az 1964-es,…..
szita szita péntek
2020.02.13 10:35:40
@Etniez: Csak ugatom a témát, a következő számokat is csak saccolom, szal' fenntartásokkal kezeld amit írni fogok.
Igen, valami interjúból nekem úgy rémlik volt. Alapvetően az a légelhárító egység amiről beszélünk települ valahova (mittomén mennyi idő) és nem kapcsolta be a radarját - mert annak jelét bemérték és azt a pontot széjjelbombázták. A rakéta indítást megelőzően valami egyéb forrásból (talán egy távoli radar infójából vagy a repülő elektromos/rádió jeleinek passzív megfigyelésével? Nem tudom.) szereztek tudomást arról, hogy valami repül fölöttük. Ekkor kilőtték a rakétát, aminek a repülési ideje mondjuk 2 perc. A rakétának kell radarvezérlés amit a földi egység biztosított, de a repülés első percében még nem kapcsolták be a radart - csak amikor már a rakétának okvetlenül szüksége volt a pontosabb adatokra. Ezzel felfedték magukat és lehetett számítani a válaszcsapásra. A légelhárító komplexum (nemtom mi a szakmailag helyes neve, ugorjunk) leszerelése a szabvány szerint monnyuk 15 perc. Ezekkel az adatokkal persze az amerikaiak is tisztában voltak és tudták: a radar bindítása után 2+15 perc áll rendelkezésre a terület széjjelbombázására. Lövésem sincs milyen folyamatoknak kell lezajlania ilyenkor, de nyilván van repülési ideje a radart széjjellőni kívánt rakétának is, meg még mittomén mi kell ilyenkor. Lényeg a lényeg a 17 perces ablakba kellett beleférni, az egész radarelhárítási protokoll ehhez az időkerethez volt méretezve. Csakhogy a Danyi féle üteg 1 percet nyert azzal, hogy a radart csak később indították be (ugye egy percet vakrepült a rakétájuk) és addig gyakorolták, meg egyszerűsítettek az összepakolás elindulás folyamatán, hogy az egészet lezavarták 8 perc alatt. Így a radar indítást követő 9, percben már elindultak, miközben a válaszcsapás mondjuk a 15. percben érkezett. A háború alatt nyilván nem egy rakétát indítottak, még ha egy miatt is lettek híresek. Az összepakolási teljesítményük abban érhető tetten, hogy túlélték a háborút.
Ha az értő szakmai közönséget felzaklattam volna pontatlanságaimmal, bocs. Ismétlem: csak a hasamra ütve soroltam az időket.
Igen, valami interjúból nekem úgy rémlik volt. Alapvetően az a légelhárító egység amiről beszélünk települ valahova (mittomén mennyi idő) és nem kapcsolta be a radarját - mert annak jelét bemérték és azt a pontot széjjelbombázták. A rakéta indítást megelőzően valami egyéb forrásból (talán egy távoli radar infójából vagy a repülő elektromos/rádió jeleinek passzív megfigyelésével? Nem tudom.) szereztek tudomást arról, hogy valami repül fölöttük. Ekkor kilőtték a rakétát, aminek a repülési ideje mondjuk 2 perc. A rakétának kell radarvezérlés amit a földi egység biztosított, de a repülés első percében még nem kapcsolták be a radart - csak amikor már a rakétának okvetlenül szüksége volt a pontosabb adatokra. Ezzel felfedték magukat és lehetett számítani a válaszcsapásra. A légelhárító komplexum (nemtom mi a szakmailag helyes neve, ugorjunk) leszerelése a szabvány szerint monnyuk 15 perc. Ezekkel az adatokkal persze az amerikaiak is tisztában voltak és tudták: a radar bindítása után 2+15 perc áll rendelkezésre a terület széjjelbombázására. Lövésem sincs milyen folyamatoknak kell lezajlania ilyenkor, de nyilván van repülési ideje a radart széjjellőni kívánt rakétának is, meg még mittomén mi kell ilyenkor. Lényeg a lényeg a 17 perces ablakba kellett beleférni, az egész radarelhárítási protokoll ehhez az időkerethez volt méretezve. Csakhogy a Danyi féle üteg 1 percet nyert azzal, hogy a radart csak később indították be (ugye egy percet vakrepült a rakétájuk) és addig gyakorolták, meg egyszerűsítettek az összepakolás elindulás folyamatán, hogy az egészet lezavarták 8 perc alatt. Így a radar indítást követő 9, percben már elindultak, miközben a válaszcsapás mondjuk a 15. percben érkezett. A háború alatt nyilván nem egy rakétát indítottak, még ha egy miatt is lettek híresek. Az összepakolási teljesítményük abban érhető tetten, hogy túlélték a háborút.
Ha az értő szakmai közönséget felzaklattam volna pontatlanságaimmal, bocs. Ismétlem: csak a hasamra ütve soroltam az időket.
"A retrofuture szónak nincs jó magyar megfelelője. Jelentése kb. "a múltban elképzelt jövő" lehetne."
Iszonyat régen abbamaradt a retrofuture sorozat, már vagy 2015 táján született a legutolsó bejegyzés. Addig sikerült magyar, német és szovjet "képzelgők" munkáit megmutatnom és néhány elborult…..
szita szita péntek
2020.02.08 17:32:04
@hátramozdító:
"A hároméltű szállítócsoda engem az orosz ekranoplánokra emlékeztet" - Engem arra mondjuk pont nem.
Ekranoplan:
upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/5f/Lun_Ekranoplan.jpg/300px-Lun_Ekranoplan.jpg
Zubr-class:
www.naval-technology.com/wp-content/uploads/sites/5/2017/09/zubr6.jpg
de leginkább mégis a
i.ytimg.com/vi/rUKg1oPTqv4/maxresdefault.jpg
Mondjuk ezt a hároméltű dolgot nem értem. Föld-víz-levegő? Ha benne van a levegő minek a föld és a víz? A fentebb felsoroltak is inkább kétéltűek szerintem. Az ekranoplan meg csak repülni tud - igaz azt olyan alacsonyan teszi, hogy ihaly, de a megnevezése is "határfelületi repülő". No mindegy, csak szőröztem egy kicsit.
"A hároméltű szállítócsoda engem az orosz ekranoplánokra emlékeztet" - Engem arra mondjuk pont nem.
Ekranoplan:
upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/5f/Lun_Ekranoplan.jpg/300px-Lun_Ekranoplan.jpg
Zubr-class:
www.naval-technology.com/wp-content/uploads/sites/5/2017/09/zubr6.jpg
de leginkább mégis a
i.ytimg.com/vi/rUKg1oPTqv4/maxresdefault.jpg
Mondjuk ezt a hároméltű dolgot nem értem. Föld-víz-levegő? Ha benne van a levegő minek a föld és a víz? A fentebb felsoroltak is inkább kétéltűek szerintem. Az ekranoplan meg csak repülni tud - igaz azt olyan alacsonyan teszi, hogy ihaly, de a megnevezése is "határfelületi repülő". No mindegy, csak szőröztem egy kicsit.
Bruno Barbey, a MAGNUM Photos munkatársa több ízben is járt a szocialista Lengyelországban fényképezőgépével. Először 1967-ben Charles De Gaulle francia köztársasági elnök látogatásakor, de ekkor még szociofotókat és emberközeli, a mindennapi életet megörökítő képeket nem készített. Erre 1976-ig…..
szita szita péntek
2019.11.12 16:40:09
@gigabursch: Hát persze, hogy van. A világ nagyobbik fele pld nem látszik a tükörben. :)
Komolyra fordítva a szót: Ilyen domború tükröt praktikus elhelyezni mondjuk egy Y alakú kereszteződésben. Jössz az egyik ágról és látod a másikat. Értelemszerűen nem magadat látod, hanem a másik ágat, mert szögben látsz rá. Simán lehetne sík tükör is, ha úgy könnyebb elképzelni... Csak ugye a sík tükörrel az a probléma, hogy egy pontból (na jó, egy egyenesből) jól mutatja az Y másik ágát, de a közlekedésben résztvevők tekintete nem ennyire kiszámítható ponton van. A Trabant alacsonyabb, az Ikarusz meg magasabb, ráadásul mozognak is, még a saját sávjukban is lehet jobban tartanak jobbra vagy balra, mint a másik. Szal' ki kell szélesíteni a látóteret. Lehetne növelni a tükör méretét, de azért egy 3*3 méteres tükör nem lenne túl praktikus. Másik megoldás a domború tükör, de azt azért vegyük észre, hogy nem egy félgömbről beszélünk, csak egy kis domborításról! Ennek megfelelően ha eléggé oldalvást állsz hozzá magadat nem látod benne. A magam részéről még soha sem láttam olyan, a forgalomba elhelyezett domború tükröt, amelyben az úttesten haladva láttam volna magamat. (Gyanítom balesetveszélyes is lenne, hisz nem lehetne egyértelműen eldönteni, hogy magamat látom vagy egy másik hasonló típusú, színű autót.)
Komolyra fordítva a szót: Ilyen domború tükröt praktikus elhelyezni mondjuk egy Y alakú kereszteződésben. Jössz az egyik ágról és látod a másikat. Értelemszerűen nem magadat látod, hanem a másik ágat, mert szögben látsz rá. Simán lehetne sík tükör is, ha úgy könnyebb elképzelni... Csak ugye a sík tükörrel az a probléma, hogy egy pontból (na jó, egy egyenesből) jól mutatja az Y másik ágát, de a közlekedésben résztvevők tekintete nem ennyire kiszámítható ponton van. A Trabant alacsonyabb, az Ikarusz meg magasabb, ráadásul mozognak is, még a saját sávjukban is lehet jobban tartanak jobbra vagy balra, mint a másik. Szal' ki kell szélesíteni a látóteret. Lehetne növelni a tükör méretét, de azért egy 3*3 méteres tükör nem lenne túl praktikus. Másik megoldás a domború tükör, de azt azért vegyük észre, hogy nem egy félgömbről beszélünk, csak egy kis domborításról! Ennek megfelelően ha eléggé oldalvást állsz hozzá magadat nem látod benne. A magam részéről még soha sem láttam olyan, a forgalomba elhelyezett domború tükröt, amelyben az úttesten haladva láttam volna magamat. (Gyanítom balesetveszélyes is lenne, hisz nem lehetne egyértelműen eldönteni, hogy magamat látom vagy egy másik hasonló típusú, színű autót.)
1904. Fogorvosi terem a philadelphiai Pennsylvania Egyetemen. Egyszerre hetven széken dolgozhattak a tanulók..
szita szita péntek
2019.10.27 21:20:26
@T3.14: " a Spitfire nem tudta volna lelőni a V1-et? " - De. Lőtt is le. Csak épp nem volt biztonságos. Úgy tudom a Spitfire eleve lassúbb volt a V-1-nél és csak zuhanórepülésben tudta megközelíteni és egy ideig lépést tartani vele. Irányított légiharc rakéták értelemszerűen még sehol sem voltak akkoriban, a gépágyú pedig... nos nem kilométerekről való lövöldözésre tervezték őket. A V-1-es elve kicsi, kevés idő volt azt eltalálni, praktikusan 100 méteres nagyságrendű távolságról. Sikeres találat esetén pedig a cucc felrobbant. Igen nagyot pukkant. Repeszek repkedtek minden irányba és a Spitfire egyrészt közel is volt, másrészt épp a repeszfelhőbe repült bele. Valami interjú rémlik ahol is az egyik pilóta visszaemlékezése szerint aki kilőtt egyet az soha többet nem akart rálőni egy másikra...
Állatvédelem és állatjóllét
Tenyésztő kontra szaporító – az a bizonyos határvonal
2019.09.25 08:00:00
A hazai állatvédelem rendkívül felkapott témaköre a szaporítók „áldásos” tevékenysége és mindaz, amit ez okoz. És ez egy jó ideig még így is lesz. Viszont meg tudjuk-e határozni azt pontosan, kiket is nevezhetünk szaporítóknak?..
Itt vagyunk, megjöttünk! Remélem vártatok már minket, annyira amennyire mi vártuk, hogy posztolhassunk. Szóval itt az első bejegyzés, ami mindjárt egy Napi érdekes. Az a népszerű sorozat aminek jövő hét végén már a 300. részét láthatjátok, ami egy monstre válogatás lesz! További újdonság hogy amíg…..
szita szita péntek
2019.09.15 21:03:09
Az elmúlt napokban megtörtént, hogy a XXI. század politikai kommunikációs csatározásai az állítólagosan az egyik legfontosabb EU-s tisztség személyi kérdéseit, nevezetesen Ursula von der Leyen jelölését is háttérbe tolták: feltűnésével határokon átívelő munka vette kezdetét, hogy a posztokért vívott…..
A technológia óriási hatással van az életünkre és a testünkre is – ezt bizonyítja egy sokkoló kép. A modern technológia emberi testre gyakorolt hatását sok tudós vizsgálja. A carpalis alagút szindrómától az SMS-nyakig számos negatív következményt mutattak már ki az…..
1880-as évek. Egy magas fa metszése, még emelőkosaras daru és motoros fűrész nélkül az Egyesült Államokban..
szita szita péntek
2019.06.25 10:15:57
@degreen: "hadsereg támogatta őket, lehet ruhával is" - Nem zárom ki, persze lehet - viszont nem értem. Amennyiben úgy vagyok partizán, hogy egyébként normális életet élek valamilyen közösségben, akkor az akció idejére az egyenruha csak akadály. Rejtegetni kell, nem masírozhatok abban sem el, sem az akció végén vissza. Amennyiben civilben vagyok eldobom a fegyvert és már nem egyértelmű, hogy civil vagyok, vagy ellenálló - ez meg nyilván haszon. Partizánunk persze lehet az erőben él és bujkál és akkor már van értelme egy ilyen rideg viseletre tervezett ruhának ez igaz. Ugyanakkor az is igaz, hogy ha meglátnak már messziről egyértelmű, hogy ellenség vagy és nem egy favágó vagy mittomén.
1866. Atlanta, Georgia röviddel az amerikai polgárháború vége után. A fűtőház romokban..
szita szita péntek
2019.06.16 09:44:09
@szita szita péntek: Ráadásul, ha hárman vagyunk a parton, nálam fényképező míg ketten épp egy magatehetetlen embert mentenek nem fotózok, hanem ugrok segíteni. Lehet a vízbe nem megyek, mer' mittomén nem úszok jól, de a parton mindenképp. Akkor nem megyek, ha láthatóan nem kellek, mer' mondjuk annyian vannak már ami elég. A parton vélhetően mások nincsenek a közelben, hisz csak ketten tüsténkednek a test körül + ott van még a fotós. Egy magatehetetlen ember viszont nehéz, elkélne még ott a segítő kéz.
OOops, még valami! Amennyiben engem már kimentettek és lábra tudok állni biztos ott lennék kollégám partrahúzásakor. Azaz vagy ő az első kimentett vagy az őt megelőzők nem járóképesek (dacára annak, hogy a mentés két köre között nyilván komoly idő kellett elteljen, hisz egy szörföt úszva vontatni azért nem gyors).
OOops, még valami! Amennyiben engem már kimentettek és lábra tudok állni biztos ott lennék kollégám partrahúzásakor. Azaz vagy ő az első kimentett vagy az őt megelőzők nem járóképesek (dacára annak, hogy a mentés két köre között nyilván komoly idő kellett elteljen, hisz egy szörföt úszva vontatni azért nem gyors).
A különböző közösségi médiumok felületén irányadó, a meztelenség láttatására vonatkozó szabályoknak nem egy nagy művész esett áldozatul. Egy éve például a Facebook törölt egy hirdetést, amely Eugene Delacroix A szabadság vezeti a népet című festményét tartalmazta a rajta látható női mell miatt, de…..
szita szita péntek
2019.06.15 18:43:05
@Valóság nevű unokahúgotok: "egyszerű utánzóforma" - A közelmúltban találkoztam egy másik megközelítéssel (a forrására nem emlékszem, bocsi). Ennek a lényege emlékeim szerint így sommázható: Az emlősök közül gyakorlatilag csak ez embernél van "jelen" folyamatosan a mell (kivéve pár tejadásra tenyésztett állatot, de hát ugye a tenyésztés sok mindenre képes). Amikor kell, amikor táláplálja az utódot kiteljesedik - egyébként pedig visszahúzódik. Ez utóbbi evolúciós szempontból logikus is, hisz mind menekülni, mind a zsákmányra vadászni könnyebb nagy, lengedező emlők nélkül. A folyamatosan "jelen lévő" mellnek evolúciós hátránynak kellene hát lennie - ám az embereknél mégis kialakul - nyilván nem véletlenül. Egyrészt az ember csoportokban él, megosztja a feladatokat, ez az egész menekülős vadászós dolog másodlagossá válik. Másrészt az elmélet az mondja, hogy az állandó dagadó emlő funkciója lehet, hogy ránézésre ne (vagy legalábbis ne könnyen) lehessen eldönteni, hogy a nő épp szoptat-e? Ekként az utódnemzés célja szerint a sok egyforma (mármint mellel rendelkező) nő hasonló esélyekkel indul.
1920. Omar Lockyear légikaszkadőr és "pilóta fenegyerek" repül neki egy díszlettemplom tornyának - az azóta elveszett némafilm - a "The Skywayman" jelenetében. Nézzétek a két kaszkadőrt is, ahogy leugranak! Lockyear a következő filmjének forgatásán, alig néhány hónappal később lelte halálát..
1839. október 8. Egy 180 éves fotó a fényképezés megszületésének első éveiből. A torinói Gran Madre di Dio templom, hivatalosan az első Olaszországban készült fénykép. Ma ÍGY fest...
szita szita péntek
2019.05.26 19:41:38
@Namely: "Már megint egy kis bűntudatkeltés... " - Milyen bűntudat? Az egy dolog, hogy nem éltem akkor, de az egész eszme aminek zászlaja alatt történt távol áll tőlem. Szal' nem bűntudatot kelt bennem, hanem megerősíti az autoriter rendszerekkel szembeni ellenszenvem.
szita szita péntek
2019.05.27 19:29:57
@SomiTomi: Megnyugtató, hogy akkó mégsemnem vagyok teljesen sükebóka. Köszi.
szita szita péntek
2019.05.27 19:57:18
@¿Qué tapas hay?: Fura és érdekes.
1872. Fogorvos munkában, valahol az Egyesült Államokban..
szita szita péntek
2019.05.07 13:49:52
@gigabursch: "Bevillant az Egészséges Erotika c. filmből Hollósi nagy kérdése: "sak tudnám, ez a sok biszbasz mit jelent?"" - Szerintem a Legényanya jelenete.
youtu.be/ZcfbKQupdWM?t=86
youtu.be/ZcfbKQupdWM?t=86
1865. Krónikus fejfájás elleni népi gyógymód a falusi kovácstól, Angliában..
szita szita péntek
2019.04.21 17:48:34
@Punxsutawney Mormota: Miért ne hitték volna? Mármint nem azt akarták elhitetni, hogy az amerikai ipar csak ilyen sz*r fényképezőt képes készíteni, hanem azt, hogy az űrbe küldött eszközükön akár annak tömege, akár energia igénye, akár az adattovábbítás módja miatt csak ilyet használtak. A lényeg, hogy a szovjetek azt érezzék, hogy ez az űr meghódításos dolog azért nem olyan egyszerű dolog ám az usákoknak sem, hanem bezony itt-ott techikai nehézségekkel szembesülnek, amelyeken csak megalkuvások árán tudnak túllendülni. Ilyenformán ha az általad emlegetett lehetséges kém nem passzolta át az Apollo program teljes dokumentációját a mese hihető.
1899. Hippolyt Romanov, orosz arisztokrata mérnök szentpétervári elektromos, kísérleti autóbusza..
szita szita péntek
2019.04.15 00:10:08
@Generic Jingle: Gondolom kellett vmi patetikus név, mer' a nép kajálja az ilyesmit - valamint a gyászoló család kicsit talán, legalább a szavak szintjén úgy érzi megbecsülés övezi az elhunytat.
Az erről szóló törvényt hirtelen nem találom csak egy hivatkozást rá - komolyabb energiát meg nem fektetnék bele. Fogalmam nincs mennyire pontos de csak idemásolom:
"A hősi halott ... olyan fegyveres személy, katona, aki fegyveres cselekmény, honvédelmi cselekmény, kötelességteljesítés közben veszti életét. Aki háborús helyzetben a fegyveres ellenséggel szemben fegyvert fogva hal meg."
(24.hu/tudomany/2019/02/24/ki-a-hosi-halott-kitores/)
Tekintsd úgy, hogy az már önmagában valamiféle hősiesség, hogy a katona ott van ahol lennie kell, teszi a dolgát miközben tisztában van vele, hogy ő, mint katona az ellenfél célpontja.
Az erről szóló törvényt hirtelen nem találom csak egy hivatkozást rá - komolyabb energiát meg nem fektetnék bele. Fogalmam nincs mennyire pontos de csak idemásolom:
"A hősi halott ... olyan fegyveres személy, katona, aki fegyveres cselekmény, honvédelmi cselekmény, kötelességteljesítés közben veszti életét. Aki háborús helyzetben a fegyveres ellenséggel szemben fegyvert fogva hal meg."
(24.hu/tudomany/2019/02/24/ki-a-hosi-halott-kitores/)
Tekintsd úgy, hogy az már önmagában valamiféle hősiesség, hogy a katona ott van ahol lennie kell, teszi a dolgát miközben tisztában van vele, hogy ő, mint katona az ellenfél célpontja.
1861. Orosz katonai tábor a varsói királyi palota előtti téren..
1899. Bírósági épület költöztetése vasúton Nebraskában, Hemingfordból Alliance-ba. Ez kb. 30 kilométer..
szita szita péntek
2019.03.25 17:41:03
@Fotósképző: Nos, szerintem itt nem erről van szó.
1 - A második világháborús lángszóró bárhol is nézem füstől mint a fene. Mármint brutálisan sötét és sok fekete füstöt ereget. Pld:
www.youtube.com/watch?v=vMnSh_12pcU
A képen ilyet nem látok.
2 - A lángszóró nem lángot lövell, hanem tudtommal egy zselésített kőolajszármazékot, amit röptében begyújt. A folyadék a becsapódáskor fröccsen, azaz szerintem nem csak a becsapódási ponton, de annak közelében és a földön is látnom kellene fényfoltokat.
youtu.be/D9DkciMTsLI?t=103
1 - A második világháborús lángszóró bárhol is nézem füstől mint a fene. Mármint brutálisan sötét és sok fekete füstöt ereget. Pld:
www.youtube.com/watch?v=vMnSh_12pcU
A képen ilyet nem látok.
2 - A lángszóró nem lángot lövell, hanem tudtommal egy zselésített kőolajszármazékot, amit röptében begyújt. A folyadék a becsapódáskor fröccsen, azaz szerintem nem csak a becsapódási ponton, de annak közelében és a földön is látnom kellene fényfoltokat.
youtu.be/D9DkciMTsLI?t=103
Ez alkalommal a hang fegyverként való felhasználásáról lesz szó. Ez a téma nagyon sok érdekességet rejt, de gyakran táptalaja az álhíreknek. A poszt célja kizárólag a valóban létező projektek, és az effajta fegyverek tanulmányozása.
A hallható hangok frekvenciája 20-20.000Hz-ig terjed. A fül az…..
Veszünk egy olcsó és hibáktól hemzsegő használt autót, hogy aztán szépen felújítsuk belül maradva az 500.000 Forintos álomhatáron. Nem csak kipofozzuk az autót, hanem levizsgáztatjuk és ellátjuk olyan extrákkal, amik megkönnyítik a mindennapi használatot. Elkezdtünk autókat nézni és elmerültünk a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz