Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Smitht

0 bejegyzést írt és 86 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
„Nem támadjuk a vallást, csak akkor, ha az belekeveredik a politikába” – hangoztatta Gérard Biard Charlie Hebdo-főszerkesztő az amerikai NBC amerikai tévének nyilatkozva az MTI összefoglalója szerint. Biard úgy látja, „ha Isten belekeveredik a politikába, a demokrácia…..
Smitht 2015.01.28 13:41:18
@Yorik: :D :D :D Vicces, akkor a logikád szerint ha a főtt virsli finom, akkor a főtt szar is az :D.
Három választást nyert idén a Fidesz, nagyon simán, komoly kihívó nélkül – és ebből láthatóan azt a következtetést vonta le, hogy minden úgy volt rendben, ahogy az elmúlt ciklusban történt. Hogy Bármit Lehet, sőt, most lehet csak igazán. Az élet úgy hozta, hogy ez a…..
Smitht 2014.12.11 13:43:43
@bbjnick: Valószínű lemaradt egy bekezdés a cikk végéről - ahogy szokott.
Olvasgatom a 2004. december 5-i gyalázatra való visszaemlékezéseket / értelmezéseket, még mindig nagy a katyvasz. Pedig ölég egyszerű a történet: 1. 2004. december 5-e előtt minden idők legocsmányabb kampányát (by Gazda Albert) tolták Gyurcsányék. 2. A magyar állampolgársági…..
Smitht 2014.12.05 16:52:28
@Jules Verne:
"A magyar adót örömmel fizeted, mert Magyarország nem korrupt ország?"

Az attól függ. Ha az ember pl a Századvégnél dolgozik, akkor a korrupció nem korrupció, hanem csendes forradalom.
PRINTSCREEN - Nem nagyon tudunk mit hozzátenni a magyar Twitter urának (vagy a Twitter magyar urának?) a magyar válogatott Hollandiától elszenvedett 8-1-es vereségére adott reakciójához, mert úgy tökéletes, ahogy van:     Nem tudjuk eldönteni, hogy ez most csak sima…..
Smitht 2013.10.13 08:36:48
@grani: "Ez pont olyan, mintha kiderülne, hogy az ország 9O% analfabéta és egy ilyen műveletlen országba ne építsünk iskolákat. Egyetemről meg szó se legyen. Logikus, nem?"

Nem jó a hasonlat. Ha tömegsportot fejlesztenék (játszóterek, lakótelepek mellé pályák - nem feltétlen csak foci, stbstb), akkor helyes lenne a hasonlatod.

Most az ország "90% analfabéta" és erre minden falun építenek könyvtárat, de iskolát azt nem.

A hasonlat azért sem túl jó, mert iskolák/könyvtárak építése egyértelműen és szinte kizárólag (pár kivétel nyílván van) az állam feladata, sőt kötelessége. Egy stadionnál nem egészen ez a helyzet. Magyarországon is volt rá példa, hogy főként magánpénzből épült/újult fel egy stadion.
Az álami szerepvállalással a legfőbb probléma:
I. sokba kerül
II. csak a stadion fenntartása is rengetegbe kerül és az óhatatlan, hogy ha az állam számolatlanul önti a pénzt valahova, ott nem számolnak a későbbi működtetési költségekkel (ld Kósa, majd meglátjuk mi lesz).
III. Elképzelhető, hogy olyan dolgot finanszíroz az állam így, ami soha nem térül meg, nemcsak pénz, de semmilyen formában, mivel érzelmi/politikai alapon megy a döntés és nem racionális alapon (vő a futballokos miniszerelnök).
Az indexen ma megjelent egy cikk, miszerint a kormány elé kerül egy olyan törvénymódosítási javaslat, hogy nyelvvizsga nélkül is lehetne diplomát szerezni a jövőben. Ezt egy orbitális baromságnak tartom.  Rögtön egy kissé demagóg kérdést vetek fel, de ez volt az első…..
Smitht 2013.09.27 11:11:38
@tildy:): "De a papírral kitörölheted a sejhajod, ha eljössz, és még azt sem érted meg, hogy kérsz-e plusz szatyrot?"

Ez igaz, de nem azt jelenti, hogy rögtön el kell törölni. Attól pl, hogy valakinek van jogosítványa nem biztos, hogy tud vezetni (és persze fordítva). Mégsem hiszem, hogy el kellene törölni a jogosítványt, mint feltételt a vezetéshez.

Más: Én ötöst kaptam analízisből, de most - szégyellem is - csípőből még a deriválás se biztos, hogy menne utánanézés nélkül. Egyszerűen nem használom (ahogy a kollégák 90%-a sem), elkopott az a tudás. Mégis feltétele a programozó matemetikus diplomának...

Ma már szerintem egy középfokú nyelvvizsgát nem nagy cucc letenni, van már egy csomó akkreditált akár egynyelvű vizsga, nem kötelező egyáltalán (legalábbis akkor, amikor végeztem néhány éve) a rigó, vagy a bme-s. Aki tudja a nyelvet ezeket a vizsgákat simán leteszi nem olyan szopatósak, mint a rigó utcai. OK, azt elismerem, hogy akinek több nyelvvizsga kell, az megszívhatja, ha olyan iskolákba járt ahol csak egyet tanult.

A nyelvtudás az alapműveltség része. Ezt legkönnyebben a nyelvvizsgával lehet "igazolni". A nyelvvizsga nem garantálja azt, hogy tud valaki az adott nyelven - ahogy az érettség sem garantálja azt, hogy tud valaki olvasni (funkcionális analfabétizmus).
Smitht 2013.09.27 11:36:50
@ggaborx: A saját tapasztalataid mit mutatnak arra vonatkozólag, hogy a frissen diplomázott, idegen nyelvet egyáltalán nem beszélő fiataloknak milyen kilátásai vannak?
Smitht 2013.09.27 11:56:57
@ggaborx: Szerintem rossz példa az első ismerősöd, mivel ahogy írtad ő is beszél idegen nyelvet. Ha nem tanult meg volna skótul, akkor nem vezetné az éttermet ugye? Vagy esetleg hátrány lett volna az, hogy mielőtt kimegy tud skótul? Hátrány lenne, ha tudna most spanyolul?
Magukra maradtak az igazi liberálisok. Politikai árvák lettek, mivel nincs ma Magyarországon igazi liberális párt. Csak a szocializmus ölelésében vergődő. Vagy az sem. Súlyos továbbá a magyar liberalizmus múltja is. SZDSZ, ugye. Az egykori árvák Bajnai körül gyülekeznek. Hogy…..
Smitht 2013.03.26 14:08:52
@Samott: Nem paródia, csak az akart volna lenni. Mindenesetre ha tetszett, találhatsz még hasonlóan szellemes írást, pl: konzervatorium.blog.hu/2012/04/25/az_igazi_mersekelt_konzervativ
Kritizálja az Európai Unió (EU), hogy Magyarországon ötven liter mennyiségi korlátozással bárki főzhet otthon pálinkát, természetesen csak saját felhasználásra. Az Országgyűlés két éve fogadta el azt a törvényt, amely lehetőséget nyújt a házi pálinkafőzésre. Az EU…..
Smitht 2012.06.24 01:14:22
@Pipas: És most már hozzájut az adómentes pálinkához is. Jobb így a helyzet? Végülis megvan most már a választási lehetősége.

Egyébként általánosságban szerintem nem jó, hogy könnyebben jutnak az emberek kétes, vagy akár jó minőségű piához.
Smitht 2012.06.24 01:26:02
@Pipas: Az eredeti gondolatmenet ez volt(@Imre Laci: ): "Mindkét ital etilalkoholt tartalmaz, élettani hatásaik ilyen szempontból tehát ugyanazok." Nem volt szó betíltásról, meg ilyesmiről. Igen, erre mondtad a kolbásztöltést.

"Tehát nyilván nem könnyebb alkoholhoz jutni mint előtte volt." Dehogynem. Könnyebb több alkoholhoz jutni, mint előtte.

"Az 'olcsóbban' pedig azért sem igaz, mert az otthon főzött pálinka eladását most is éppen úgy tiltja a törvény mint eddig." "Saját fogyasztásra" lefőzethetek most 50 litert adóbentesen. Több tízezer forintot spórolnék vele. Utána mit kezdek a cuccal...
Smitht 2012.06.24 01:30:38
@Pipas: Na, akkor megtaláltuk a véleménykülönbséget :D

Szerintem rosszabb a helyzet, és pont amiatt, mert könnyebben juthat hozzá (akár a nem alkoholista is) a piához.
Mandiner blog Csak az RMDSZ? 2012.06.12 11:11:00
  A vasárnapi romániai önkormányzati választásokon a három magyar párt versenyét egyértelműen az RMDSZ nyerte (a teljes választást pedig a szociáldemokraták és a nemzeti liberálisok szövetsége, az USL). A magyarországihoz képest elképesztően lassú eredményközlés alapján…..
Smitht 2012.06.12 14:45:36
@Király Zsolt (Körkép.sk): "Azt kéne meghatározni, mi az, ami a magyarság érdekeit közép és hosszútávon használ, és mi az, ami csak tövidtávú egyéni érdekek miatt néz ki annak. Ez alapján elég világosan meg lehetne határozni, hol a határ. "

Ha elég egyszerűen gondolkodunk, akkor tényleg meg lehet húzni világosan, hol a határ. A probléma majd ott lesz, hogy kinek itt, kinek ott...

Szóval ki fogja kimondani azt, hogy hol a határ?

Kinek lesz igaza?
  Hat évvel ezelőtt jártam először Barcelonában, ami akkori felületes és idealista elképzeléseim szerint még Londonnál is élhetőbb város volt, de Budapestnél mindenképpen. Ezt továbbra is tartom, de mára sokkal árnyaltabb a dolog: nemrég újra eljutottam a katalán fővárosba,…..
Smitht 2012.05.29 20:43:27
@TuRuL_2k2: Én éltem Lisszabonban is egy évet most Barcelonában vagyok már több mint egy éve. Azért Barcelona jobb (nemcsak fociban). Persze ez elég szubjektív, ízlés kérdése, stb de pl számomra ami jobb Barcelonában:
tengerpart/strand közelsége
domborzati változatosságok
időjárás
Lisszabon nem túl gyalogosbarát/biciklisbarát
az emberek nyitottabbak Barcelonában

ami rosszabb:
ügyintézés
némileg drágább
rengeteg turista (a belvárosban még annál is több)
Smitht 2012.05.30 07:36:48
@tesz-vesz:
"mit fejtsek ki ezen?
válasz gomb? "

:D:D:D

OK. Ennyit szerettem volna kérdezni.

:D:D:D
  Idén először arra is rákérdeztünk, hogy a legutóbbi választáson melyik pártra szavaztak olvasóink. Ebben a posztban azt nézzük meg, hogy mennyit és milyen irányban változtak 2010 óta válaszadóink pártpreferenciái.   2010-ben olvasóink körében a parlamenti pártok…..
Smitht 2012.05.19 16:17:11
@TuRuL_2k2:
nem
  „Mi nem a következő évekre, hanem a következő évtizedekre konszolidáltuk a magyar államháztartást (...) nagyon közel állunk ahhoz, hogy jövőre egy, ma senki által nem elgondolt, és elképzelhető növekedési ütemet érjünk el” – jelentette ki Matolcsy György a…..
Publius Manuális váltó 2012.05.06 14:03:00
A mai állam gépezetét egyre jobban áthatja a manuális irányításra való törekvés. Több, a múltban bevezetett szabályozás és a nemrég felröppent új adónemek, mind-mind ebbe az irányba mutatnak. 2013-tól a kormány megadóztatná a sárga csekket, a pénzügyi tranzakciókat, a…..
Smitht 2012.05.06 18:13:46
@tundrazuzmo: Az a baj, hogy a 2 Forintos telefonadó semmiképp nem megoldás. Lehet rajta spórolni, másrészt van alternatívája. Ha spóronak/keresnek más alternatívát a zemberek, akkor sokat veszthet rajta az állam is... Egyszer ki kell vezetni ezeket az adókat is, vagyis most a szarhalomra tesznek még három lapáttal. És a legrosszabb a dologban, azért csinálják ezt, mert kiderült, hogy az unortodox módszer nagyon jó, csak a gyakorlatban nem működik.
Smitht 2012.05.06 18:32:06
@kovi1970: Kisfácán, lassan a testtel!

Az államnak bevallottan az a célja ezzel a telekom adóval, hogy több pénzt szedjen be és nem az, hogy megváltoztassa a fogyasztói viselkedést (bár volt egy seggfej aki azt mondta, nem árt, ha kevesebbet csacsognak az emberek). Az általad leírt helyzetben, ha a megtakarított pénzéből parizert venne, akkor sem lenne számottevően több az adóbevétel, sőt egyes esetekben kevesebb. (Más kérdés, ha cigit, vagy benzint vesz rajta)
Smitht 2012.05.07 08:00:52
@tundrazuzmo: Nem, ha az eljárás megszűnik, az azt jelenti, hogy a kormány már tényleg be van szarva. Az eddigi kormányoknak (beleértve ennek az előző két évét is) nem volt komoly ösztönző, hogy megszűnjön ez ez eljárás. Most már van (kohéziós alap felfüggesztése).

Te még komolyan hiszed, hogy minden fasza, tervek szerint megy? (na persze ha nincsenek is tervek...) A pannon pu.. akarom mondani a gyorsnaszád robobg tovább?

Te komolyan azt gondolod, hogy a modell működőképessége miatt kell ezeket a frankenstein adókat kivetni?

A szádba hugyoznak, te meg itt ujjongsz, hogy milyen finom.

:D:D:D

Te jó ég!
Debrecen nem ajándékba kapja a stadiont, megdolgoztak érte a debreceniek – állítja Orbán Viktor. A futballba rengeteg pénz áramlik, az akadémiák – köztük a miniszterelnöknek oly’ kedves felcsúti – soha nem látott forrásokhoz jutnak, az élvonalbeli klubok…..
Smitht 2012.04.20 08:19:38
@hoplita: "Azt azért ne felejtsük már el, hogy a stadionokat tőlünk nyugatra sem a klubok építik."

Nem. Kőművesek, de hogy jön ez ide?

Ha arra gondolsz, hogy nyugaton is puszira adott közpénzből építenek stadiont, akkor sincs igazad. Itthon is van rá példa, hogy magánpénzből épült (sőt tőlünk keletebbre is). Sőt nyugaton arra is van (negy egy) példa, hogy a 2 városi csapat egy stadionba költözik. Nálunk ez nem megy hiszen nehogymá' a fradikának se legyen új stadion.

Debreceniként mondom, hogy szégyen ami történik ez ügyben. Tulajdonképpen esély sem volt rá, hogy esetleg úgy épüljön stadion, hogy abban az államnak minél kevesebb része (költsége) legyen, hiszen már évek óta téma, hogy "Debrecen megérdemel egy stadiont".

"Mivel az előző kormány idején Debrecent kihúzták a színházfelújításokból"
Bezzeg épült egy új .... hogy ott álljon üresen.
Konzervatórium Fülöp herceg 90 2012.03.31 08:02:00
..
Smitht 2012.03.31 15:14:59
@Putyilov gyári melós:
Irodalomjegyzék:
Babits Mihály: Jónás könyve
(via demokrácia 3.0)  „Az elmúlt évtizedben Magyarországot sokan nevezhették következmények nélküli országnak. (...) Sok millió magyar dolgozik keményen és törekszik a becsületes életre, és a nemzet csak akkor lehet erős, ha a szabályok mindenkire vonatkoznak, ezért…..
Smitht 2012.03.27 15:06:14
@tevevanegypupu:
OFF:
Öttusázók olimpiai sikere hogy jön a témához?
ON:

"de ha megfelelt az akkori korulmenyeknek es a tisztelt bizottsag nem szolt, hogy ez igy nem lesz jo, akkor most ki a hibas? "

Ha valaki plagizál, és csak később bukik le ki a hibás?

Tehát szerinted a plagizáló sosem hibás, hiszen nem szóltak neki, hogy nem lehet?

Szerinted akkor Guttenberg hiába mondott le a német védelmi miniszteri posztról, mikor utóbb kiderült, hogy másolt? Hiszen annak idején nem szóltak neki.

Mi van a többi másolóval, akiktől elvették a doktori címet? (Akadnak páran az utóbbi évekből is.) Ők most visszakapják?

Legyünk őszinték: ilyen mértékű másolás a legócskább főiskola legócskább szakdolgozatában is megengedhetetlen. Hiába kisdoktori, akkor is. Ráadásul itt egy 'álamfőről' van szó. Meg az erkölcsről való papolásról.

Szerinted milyen üzenete van a dolognak?
Rembrandt: A meditáló filozófus  Nem kedveli túlságosan a kormány a bölcsészeket. Gondolom, ez nem Hoffmann Rózsának köszönhető, hanem inkább a kormány erősebbik felének, hiszen Hoffmann maga is bölcsészkarról érkezett a kabinetbe. Sikerült jócskán csökkenteni a…..
Smitht 2012.02.14 14:54:14
@bohuš: "Nemdiplomáséknak meg nagyon küzdelmes az életútjuk. "

Pont azért küzdelmes, mert a diplomásék - akik szakmájukban nem tudnak elhelyezkedni - elveszik előlük a helyet. Sztem rossz irány az, hogy a pék mellett a kemencéknél is diplomások dolgoznak már. Elrabolnak időt a saját életükből (ok, nem mondom, nem rossz az egyetemi élet), elrabolnak egy csomó erőforrást a szüleiktől és az államtól. Nem egy ismerősöm van, aki egyetemet végzett ugyan (bölcsészek), de olyan munkát végez, amihez egy normális világban (országban) elég egy érettségi. Egyszerűen nem találják a helyüket... persze, találnak hamar munkát, biztosítási ügynök, stb... más kérdés, hogy meddig lesznek azok, vagy mit kezdenek magukkal később, vagy egyátalán hogy használják fel az egyetemi évek alatt felszedett tudást (és mennyire térül meg a társadalom számára). Persze leírták már többen is előttem, de én is leírom, nem a bölcsészekkel van baj, hanem a számukkal.
Smitht 2012.02.14 20:20:43
@bohuš:
Igen, én is a primitívek azon táborát gyarapítom, akik azt gondolják, hogy az ügyintézőknek, biztosítási ügynököknek, kemencéseknek, teljesen feleslegesen finanszírozza (finanszírozta?) az állam (és a szülők) 5-6-7-8 évig az egyetemi tanulmányait. Ha nem lenne túlképzés egyes szakokon, akkor nem állna elő az a helyzet amit írsz: nem versengenének olyan munkákért diplomások, amit egy érettségizett is elvégezhet. Esetleg egyes szakok-szakmák presztízse (fizetése) is megnőne (kisebb kínálat, jobb színvonal). További előnye, hogy hamarabb lép a munkaerőpiacra a felsőoktatásból így kimaradt ember, és az állam se költ rá csillió pénzt. (Igen így a munkanélküliség is nagyobb lehet, de ezt - remélem Te is így gondolod - nem úgy kell kezelni, hogy elrejtjük az egyetemekre őket)

@Bogyi bácsi:
"Imádom, ha a "reál" szakosok okoskodnak. Különösen nagyszerű érv: "a bölcsész nem termel semmit" . Általános iskolai tanárnénik, tanárbácsik, akik írni és olvasni tanítottak? Semmit nem termeltek?"

De, ők termelnek, nem is róluk van szó. Azokról van szó, akik teljesen elhagyták a pályát és nem a "szintüknek" megfelelő munkát végeznek. Ők is "termelnek". Nem is ez a probléma, hanem az, hogy az állam finanszírozta 5-6-7-8 évig a tanulmányait és utána elment recepciósnak... (rendben, itt nem tekintem felesleges ráfordításnak, ha éppen újságírónak, vagy google menedzsernek megy el)

Egyébként adná az ég, ha a "tanárnéniként, tanárbácsiként" végzett emberek 90%-a tudna "tanárnéniként, tanárbácsiként" dolgozni...
  A következőkben Nazar Boyko ukrán elemző Mandiner számára írt elemzését közöljük Julia Timosenkó elítéléséről (a fordítás végén az eredeti, angol nyelvű írást is közöljük):  Október 11-én az elmúlt időszak legdrasztikusabb fordulata következett be…..
Smitht 2011.10.18 21:39:35
@TuRuL_2k2: "viszont ha az igazságszolgáltatás magától lép fel egy volt miniszterelnök ellen, akkor egyből felmerül, hogy mindezt az aktuális hatalom utasítása/nyomása miatt teszi."

Nem nehéz ezt hinni, a politikai körökben (a legfelsőbbekben is) már vagy 10 éve állandó téma az elszámoltatás, mégis mi a francot vársz?

Ha a politika nem foglalkozna ennyire vele talán hitelesebb lenne a "független igazságszolgáltatás".

"miniszterelnök követhet el szinte bármit, hacsak nem érik in flagranti egy ötéves kisfiúval, akkor bármikor hivatkozhat arra a későbbi felelősségre vonás során, hogy ő itt kérem politikai üldöztetésnek van kitéve."

Nem feltétlenül kell in flagranti tetten érni, de az állam számára "nem előnyös" szerződés kötés elég ingoványos téma. Emberölés nem az, a gyerekmolesztálás sem (gondolom nem kell folytatnom a sort).

Nem akarok egyébként senkit menteni, de a jövőben dönthet-e úgy a "független igazságszolgáltatás", hogy a magánnyugdíj államosítás nem volt előnyös az állam számára, és keressük meg a felelősöket?

Ugyanilyen ingoványos terület a devizahitelezés is. Azt sugallják, hogy namost megtaláljuk a bűnöst és majd lesz nemulass. Egyébként ez a téma teljes zsákutca, ha nem találnak bűnöst, akkor gyengék (na jó, biztos a komcsik elsikálták), ha találnak, akkor az mártír lesz.

Ezért kellene, hogy mindenki a saját dolgával törődne (leglább látszólag).
  A magyar kormány néhány hete 12 kérdésben érdeklődött az állampolgárok véleményéről az új alkotmánnyal kapcsolatban. A kellően eklektikus kérdéssor kapcsán az jutott eszembe, ha már ilyen szépen a folyamat végére értünk, hogy csokorba szedem azokat a kérdéseket,…..
Smitht 2011.04.19 14:03:27
@vizipipa: A köcsögök egy idő után kihalnak, ha nem etetik őket. Na most feltöltötték az éléskamrát.
Smitht 2011.04.19 14:13:51
@devuscka: "Nagyon helyes, hogy vita tárgya, így szélesebb körben ismerik, értelmezik." Nem baj, hogy Pali bá' nem tud helyesen írni, legalább többen foglalkoznak a helyesírással. Felhívja így rá a figyelmet :D :D :D

"ez nekem magas": pl, ha valamit teszek és az nem tetszik valakinek, magyarázat helyett hivatkozhatok arra, hogy ha valamibe bele akarnak kötni, akkor úgyis belekötnek.
Smitht 2011.04.19 16:36:10
@devuscka: "Schmitt problémáján szórakozni primitív dolog. "
Jajj, nagyon eltértünk a tárgytól. Nem a problémáján "szórakozok", hanem a kifordított érvelésre mutatok rá ("Kiss Norbert, a Köztársasági Elnöki Hivatal Társadalmi Kapcsolatok Hivatalának vezetője azt nyilatkozta: kifejezetten örül, hogy a köztársasági elnök újévi köszöntője, s benne a himnuszidézet hibásan jelent meg, hiszen pontosan az volt a céljuk, hogy a magyar nyelv és a helyesírás kérdéseire irányítsák a figyelemet"). --> Jó hogy vita van az alkotmányról, az elfogadása után is, így többen figyelnek rá.

A helyesírás témáról: aki tudja, hogy valamiben nem jó (akár önhibáján kívül is), az ne erőltesse a dolgot. Teljesen hiteltelen a hivataltól, ha a helyesírásról szónokolnak, és ilyen minőségű nyilatkozatokat/kézírásokat adnak ki. (Sajnos azt látom, hogy Schmitt valamiféle szerepnek meg akar felelni, ami borzasztóan távol áll az ő világától.) Tudom, hogy vannak diszlexiások és diszgráfiások, azt viszont nem tudom, hogy az elnök diszgráfiás-e, ahogy azt sem tudom, hogy a böszme tourette-szindrómás, vagy csak egyszerűen csak böszme.

Máskülönben vannak olyan hivatások, ahol bizonyos képességek megléte igenis ildomos (pl vak sem lesz pilóta, néma sem rádióbemondó), ha meg papolunk róla, meg pláne. Nem kötelező köztársasági elnöknek lenni...
Bár Ildikónak korábban ígéretet tettem, hogy ha valaha az életben még arra vetemedek, hogy a kezembe vegyek egy Coelho-kötetet, akkor az A győztes egyedül van c. alkotása lesz a brazil írónak, ám idén januárban egy gyengébb pillanatomban kölcsönkértem ismerősömtől a Tizenegy…..
Egy kedves barátom, aki egy nagyobb multinacionális kiskerláncnál dolgozik, azt mesélte, hogy míg az amúgy sem túl drága, de náluk legborsosabb árú nem egész 800 Ft-os borból havonta tízes nagyságrendben tudnak eladni, addig a 199 Ft-ot kóstáló, címkéje tanúsága szerint…..
 Mint minden hatalom, a Fidesz kormánya is hoz ostoba döntéseket. Nem is keveset. Ám eddigi hülyeségeiken csak mosolyogtam: nem olyan könnyű végzetesen elkúrni egy országot…  Ám a legújabb baromság, ami a Fideszes ötletemberek sötét fiókjából előkerült,…..
Smitht 2011.03.03 15:21:30
@Ratius: Az a problema, hogy amit Te irsz azon a tankotelezettseg nem valtoztat. Ha nincs penz megvenni a tankonyvet, akkor ha kotelezove tesszuk akkor sem lesz.

Tehat: ha a szulo olyan, akkor, ha kotelezo, ha nem el van veszve a gyerek. A sajat peldambol indulok ki, (korabban irtam) en hatranyos helyzetbol indultam, es nem a tankotelezettseg segitett, hanem a szuleim hozzaallasa.

Ellenpeldat is irtam: unokatesom 20-21 eves, kitudja hanyadik kozepiskolajat nyomja (az allam es a szulok jovoltabol), persze egyet sem fejezett be, es valoszinu nem is fog egyet sem... meg nem dolgozott eleteben...
Szerinted mi lesz vele?

Irtam azt is (egy tanulmanyt ideztem), hogy ami nalunk van az egyedulallo, nincs, vagy nem nagyon van olyan, hogy 18 eves korig kotelezo a nappali rendszeru oktatas.
Smitht 2011.03.03 22:36:05
@Zb74: "Annyiszor elmondtam már: az ékezetek használatának nem előfeltétele az "ékezetes billentyűzet" megléte. Nekem is angol billentyűzetem van; mi több, egy másik ablakban én is angolul írok - mégsem okoz gondot magyar szövegben ékezeteket használnom. Ékezetek nélkül írni egyszerűen igénytelenség. "

Nem szükséges az "ékezetes billentyű", viszont szükséges átállítani a billentyűzetet az oprendszeren, ami a munkahelyek egy részénél - ahogy pl nálam is - le van korlátozva (távoli asztalon dolgozunk, ott mindent csinálhatunk, viszont net a helyi gépen van). Tudom, hülye szokás, de el kell fogadnom. Informatikus létemre szégyenszemre be kell vallanom, hogy nem fújom kívülről az összes alt-kódot, így kénytelen vagyok ékezetek nélkül írni.
Munka után otthon viszont levethetem e undorító, igénytelen szokásomat. :)
Sajnos itthon nagy hiány van szalonképes konzervatívból. Hiába hívja fel a figyelmet erre a rendszerváltás óta a baloldali értelmiség és a közírók hada, a hazai, földhözragadt, mucsai, bőgatyás, nemkonzervatív nacionalista demagóg jobboldal nem hallja meg figyelmeztető szavát,…..
Smitht 2011.02.16 09:47:38
@tölgy: Az izzadságszagból ítélve minden bizonnyal ez egy ritka gáz írás. Pedig akár lehetett is volna... (Itt azért nem megszokott ez a színvonal.) De inkább nem elemzem, mert átalakulok ballib trollá.
Smitht 2011.02.16 09:50:35
@Lew Archer: Ha jól rémlik, a "konzervatív" kategóriát már elfoglalták
Smitht 2011.02.16 09:55:08
@világoszöld: Mit ballib trollkodol itt, menjél vissza az egyenlito.hu-ra. :D :D :D