Adatok
lehetmas
0 bejegyzést írt és 164 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Amennyiben a jövőben bárki, pártállástól függetlenül azzal jönne elő, hogy a nyugdíjasok pártja az MSZP, én leszek az első, aki azt fogja mondani, hogy ez MÁR nem kizárólag rájuk igaz.Valóban felülreprezentáltak az idősek az összes szoci szavazót tekintve. Ám az már…..
lehetmas
2011.02.19 11:41:07
Hát igen, a Zemberek azt gondolták hogy talán lehet más... :)
...azt nem szabad a jupiternek sem. Mondom ezt annak ellenére is, hogy az eredeti közmondás ugye ennek pont az ellenkezőjéről szól. Normál esetben ugyanis nem az határozza meg egy cselekedet megítélését, hogy KI csinálta, hanem hogy MI az.Igaz ez a Fideszre is. Nem kicsit háborodtam…..
lehetmas
2011.01.27 22:22:17
Tomka István egy érdekes jelenség. A neve talán a leginkább onnan lehet ismerős, hogy 2004-ben tortát nyomott Puszta Béla akkori salgótarjáni polgármester arcába, mert az bezáratta a Május 1. úti óvodát (Tudom, Százszorszép az, de nekem akkor is Május 1. úti ovi marad, én is…..
lehetmas
2010.09.04 20:43:01
@BéKa: Meg kell védenem Hjózsit. Ő nem a Civil Mozgalomról (nagybetűvel) mondott véleményt, hanem a Civilek a Megyéért nevű civilmozgalomról (kisbetűvel).
Azt hogy milyen ez a mozgalom, hát na... páran tudjuk a valóságot.
Azt hogy milyen ez a mozgalom, hát na... páran tudjuk a valóságot.
Szlovákia szombaton választott. Ahogy azt várni lehetett, a Robert Fico, jelenlegi miniszterelnök vezette Smer győzött, de ennek ellenére valószínűleg nem alakíthat kormányt, mivel még a Ján Slota-féle SNS-sel együtt is kevesebb mandátuma van, mint a "jobboldalnak". A…..
lehetmas
2010.06.13 22:34:12
Bár elég nyers írás, ajánlom figyelmébe...
Észre tért hű Felvidékünk
2010.06.13. 06:32 Tóta W. Árpád
w.blog.hu/2010/06/13/eszre_tert_hu_felvidekunk
Szlovákia választott, és tanulságos, ahogy. Azért is, mert élnek ott magyarok, és mert a szomszédaink arra vannak, hogy megnézhessük, mit lehet másképp csinálni és gondolni nagyjából ugyanezzel az emberanyaggal, hasonló éghajlattal és geopolitikai helyzettel.
Kiesett, nagyot koppant a Magyar Koalíció Pártja, egy perc néma szemforgatással emlékezzünk meg róluk. De nem maradt képviselet nélkül a szlovákiai magyarság, mert kitűnő eredménnyel került be az MKP-ből idejében levált Híd. Ez a párt arról ismerszik meg, hogy nem elsősorban, überalles magyar, ezért a szlovákok számára is fogyasztható a politikája. Ez máris versenyelőny – szavazóinak csaknem egyharmada szlovák –, de emellett sikeresen képviseli a magyarok érdekeit is. Legalábbis akik rá szavaznak, azok így látják, és valószínűleg ebben sokkal illetékesebbek, mint az anyaország, vagy annak elhamarkodottan szövetkező politikusai. Akik már megint mellélőttek. A kettős állampolgárság megadása sem fingotta be a szövetségest a parlamentbe.
Group of Hungarians and Slovaks
who DO NOT hate each other
Végre elmúltak azok az idők, amikor a határon túli magyar magától értetődően, hezitálás nélkül szavazott a nagybetűs Magyar Pártra, amit az Anyaország is támogatott, és az aztán csinált, amit akart. Az automatikus bizalomnak vége. Nem bizonyították be, hogy többet tehetnek az ottani magyarokért, mint egy normális, épeszű, civilizált többségi párt. Az olyan már eleve nem üldözné őket, viszont szlovák állampolgári minőségükben is tudná őket képviselni, akaratukat érvényesíteni. Márpedig úgy néz ki, a szlovákiai magyaroknak nem annyira fontos a pőre etnikumuk, mint azt mi itt szeretjük hinni. Mármint az is fontos, de ha rajtuk állna, kevésbé az állampolgárságot meg a trianontagadást nyomnák, mint inkább Szlovákiát alakítanák barátságos, élhető és virágzó országgá. A Híd, ahogy a nevén is látszik, a kiegyezést választja, illetve általa ezt választják a szlovákiai magyarok. Magyarország eközben odáig jutott, hogy lassan kéksisakos békefenntartásra lesz szükség magyar és magyar között is, és árulónak számít, aki hídról szövegel.
Ennél is jobb hír, hogy a szlovákok csekély része vevő már arra a vudunemzeti vonalra, ami ellenségkereséssel és őstörténettel próbálja definiálni a szlovákságot. A rendszerkritikus, fasisztoid sovinizmus majdnem olyan marginális, mint a magyarságból levezetett politika. Meciar kiesett, Slota a küszöbön vergődik, sima nackó hülyeségért a szlovák választók nem osztottak lapot. Irigylésre méltóan felvilágosult nemzet. Főleg innen, Árkádiából nézve, ahol épp most indul a kormányzati genetika, és a Szent Korona-tan is képviselve van a kormányban.
Így próbálok csalás nélkül szétnézni könnyedén
De szavaztak a szlovákiai magyarok másfelé is, részük volt a bombameglepetésben: Szlovákiában a harmadik helyre futott be tizenkét százalékkal a Szabadság és Szolidaritás, az őszinte-kőkemény neoliberális párt. Egy Bokros-Kóka-Bajnai hibrid, amely megőrizte mindegyikük bölcsességét, viszont kevésbé reprezentálta a gyengeségeiket. A semmiből jöttek, Richard Sulík pártelnök politikusi tapasztalata egy bokrosnyi sincs, csak dolgozott pénzügyminisztériumban valaha, viszont rendkívül ügyesen. Az új, tizenkét százalékkal valószínűleg kormánykoalíciót alkotó párt nyíltan és szégyenkezés nélkül hirdeti, hogy a liberális kapitalizmus a létező világok legjobbika. Ez Szlovákiában vállalható és sikeres politika, ami elég szerencsés helyzet, tekintve, hogy ez az igazság. Nem kell rá pálinkából pántlikát kötni, reverenda alatt becsempészni, félhazugságokkal adagolni. Van tizenkét százaléka a nagyszerű szlovák nemzetnek, amely felfogja nyersen is, okos fejével biccent, megérti, aláírja, sőt elmegy, hogy szavazzon rá. Ez nagyon jó arány. Ez az európai jelentőségű eredmény, nem a hülyítéssel szerzett kétharmad.
Amíg a fejlett szlovák ipari társadalom a SAS-t és a Híd-Mostot termelte ki, Magyarország, a nagyarcú kultúrnemzet a Jobbikkal és az LMP-vel rukkolt ki. A különbség jól látszik: se a Jobbikról, se az LMP-ről nem lehet tudni, hogy minek vannak, és mi lenne akkor, ha hatalomhoz jutnának.
Szarban az egész nemzetfelfogás, és ezen a türkménkutatás nem fog segíteni. A szittyálkodás, a zászlórázás, a kardcsörtetés – egy szál fütyiben, mellesleg – arra sem volt elég, hogy a határon túli magyarok lojalitását fenntartsa, nemhogy bárkit a határon túl meggyőzzön. Az alapértelmezett elképzelésnek, miszerint mi vagyunk itt az ezeréves államalkotók, és a környező törzsek megcsókolhatják a szarunkat is: ennek vége van. Utoljára Kádár idején irigyeltek minket. Eljött az idő, amikor újra tanulhatunk a szomszédainktól. Nincs ebben szégyen: tőlük vettük át a mezőgazdaságot és egy csomó szótövet, és senki sem vitatja, hogy jól tettük, különben nem volna szavunk a poloskára.
Belefér a Szent Korona-tanba egyébként, csak egy kicsit felvilágosultabban kell olvasni. Nincs abban deklarálva, hogy a magyaroknak kell mindig mindent jobban tudniuk. Egyáltalán nem ártana, ha minél több magyar venné fel a szlovák állampolgárságot, és ismerkedne meg közelebbről Közép-Európa e nagyszerű, dinamikusan fejlődő, példamutató államával. Szép viszonzása lenne a magyar gesztusnak, ha Szlovákia is megadná a lehetőséget, hogy oda tartozzon, aki akar. A rendszámtáblák és a cégbejegyzések megvannak rég. Akkor aztán kénytelen lenne kepeszteni értünk mindkét ország, rendes piaci versenyben, és annak tudvalevőleg az első nyertese a fogyasztó: a szlovák-magyar nemzeti együttműködés állampolgára. El lehet lenni velük; ha a cseheknek évtizedeken át elviselhető volt, akkor nekünk sem derogálhat, hiszen a cseheknél azért nyilván nem vagyunk menőbbek, és sohase is leszünk. Szlovákiára szükségünk van, de nem puskákkal, hanem elfogadó szeretettel érhetjük el, hogy tanulhassunk tőle. Kémeink mutatják az utat. A híd nincs túl messze.
Észre tért hű Felvidékünk
2010.06.13. 06:32 Tóta W. Árpád
w.blog.hu/2010/06/13/eszre_tert_hu_felvidekunk
Szlovákia választott, és tanulságos, ahogy. Azért is, mert élnek ott magyarok, és mert a szomszédaink arra vannak, hogy megnézhessük, mit lehet másképp csinálni és gondolni nagyjából ugyanezzel az emberanyaggal, hasonló éghajlattal és geopolitikai helyzettel.
Kiesett, nagyot koppant a Magyar Koalíció Pártja, egy perc néma szemforgatással emlékezzünk meg róluk. De nem maradt képviselet nélkül a szlovákiai magyarság, mert kitűnő eredménnyel került be az MKP-ből idejében levált Híd. Ez a párt arról ismerszik meg, hogy nem elsősorban, überalles magyar, ezért a szlovákok számára is fogyasztható a politikája. Ez máris versenyelőny – szavazóinak csaknem egyharmada szlovák –, de emellett sikeresen képviseli a magyarok érdekeit is. Legalábbis akik rá szavaznak, azok így látják, és valószínűleg ebben sokkal illetékesebbek, mint az anyaország, vagy annak elhamarkodottan szövetkező politikusai. Akik már megint mellélőttek. A kettős állampolgárság megadása sem fingotta be a szövetségest a parlamentbe.
Group of Hungarians and Slovaks
who DO NOT hate each other
Végre elmúltak azok az idők, amikor a határon túli magyar magától értetődően, hezitálás nélkül szavazott a nagybetűs Magyar Pártra, amit az Anyaország is támogatott, és az aztán csinált, amit akart. Az automatikus bizalomnak vége. Nem bizonyították be, hogy többet tehetnek az ottani magyarokért, mint egy normális, épeszű, civilizált többségi párt. Az olyan már eleve nem üldözné őket, viszont szlovák állampolgári minőségükben is tudná őket képviselni, akaratukat érvényesíteni. Márpedig úgy néz ki, a szlovákiai magyaroknak nem annyira fontos a pőre etnikumuk, mint azt mi itt szeretjük hinni. Mármint az is fontos, de ha rajtuk állna, kevésbé az állampolgárságot meg a trianontagadást nyomnák, mint inkább Szlovákiát alakítanák barátságos, élhető és virágzó országgá. A Híd, ahogy a nevén is látszik, a kiegyezést választja, illetve általa ezt választják a szlovákiai magyarok. Magyarország eközben odáig jutott, hogy lassan kéksisakos békefenntartásra lesz szükség magyar és magyar között is, és árulónak számít, aki hídról szövegel.
Ennél is jobb hír, hogy a szlovákok csekély része vevő már arra a vudunemzeti vonalra, ami ellenségkereséssel és őstörténettel próbálja definiálni a szlovákságot. A rendszerkritikus, fasisztoid sovinizmus majdnem olyan marginális, mint a magyarságból levezetett politika. Meciar kiesett, Slota a küszöbön vergődik, sima nackó hülyeségért a szlovák választók nem osztottak lapot. Irigylésre méltóan felvilágosult nemzet. Főleg innen, Árkádiából nézve, ahol épp most indul a kormányzati genetika, és a Szent Korona-tan is képviselve van a kormányban.
Így próbálok csalás nélkül szétnézni könnyedén
De szavaztak a szlovákiai magyarok másfelé is, részük volt a bombameglepetésben: Szlovákiában a harmadik helyre futott be tizenkét százalékkal a Szabadság és Szolidaritás, az őszinte-kőkemény neoliberális párt. Egy Bokros-Kóka-Bajnai hibrid, amely megőrizte mindegyikük bölcsességét, viszont kevésbé reprezentálta a gyengeségeiket. A semmiből jöttek, Richard Sulík pártelnök politikusi tapasztalata egy bokrosnyi sincs, csak dolgozott pénzügyminisztériumban valaha, viszont rendkívül ügyesen. Az új, tizenkét százalékkal valószínűleg kormánykoalíciót alkotó párt nyíltan és szégyenkezés nélkül hirdeti, hogy a liberális kapitalizmus a létező világok legjobbika. Ez Szlovákiában vállalható és sikeres politika, ami elég szerencsés helyzet, tekintve, hogy ez az igazság. Nem kell rá pálinkából pántlikát kötni, reverenda alatt becsempészni, félhazugságokkal adagolni. Van tizenkét százaléka a nagyszerű szlovák nemzetnek, amely felfogja nyersen is, okos fejével biccent, megérti, aláírja, sőt elmegy, hogy szavazzon rá. Ez nagyon jó arány. Ez az európai jelentőségű eredmény, nem a hülyítéssel szerzett kétharmad.
Amíg a fejlett szlovák ipari társadalom a SAS-t és a Híd-Mostot termelte ki, Magyarország, a nagyarcú kultúrnemzet a Jobbikkal és az LMP-vel rukkolt ki. A különbség jól látszik: se a Jobbikról, se az LMP-ről nem lehet tudni, hogy minek vannak, és mi lenne akkor, ha hatalomhoz jutnának.
Szarban az egész nemzetfelfogás, és ezen a türkménkutatás nem fog segíteni. A szittyálkodás, a zászlórázás, a kardcsörtetés – egy szál fütyiben, mellesleg – arra sem volt elég, hogy a határon túli magyarok lojalitását fenntartsa, nemhogy bárkit a határon túl meggyőzzön. Az alapértelmezett elképzelésnek, miszerint mi vagyunk itt az ezeréves államalkotók, és a környező törzsek megcsókolhatják a szarunkat is: ennek vége van. Utoljára Kádár idején irigyeltek minket. Eljött az idő, amikor újra tanulhatunk a szomszédainktól. Nincs ebben szégyen: tőlük vettük át a mezőgazdaságot és egy csomó szótövet, és senki sem vitatja, hogy jól tettük, különben nem volna szavunk a poloskára.
Belefér a Szent Korona-tanba egyébként, csak egy kicsit felvilágosultabban kell olvasni. Nincs abban deklarálva, hogy a magyaroknak kell mindig mindent jobban tudniuk. Egyáltalán nem ártana, ha minél több magyar venné fel a szlovák állampolgárságot, és ismerkedne meg közelebbről Közép-Európa e nagyszerű, dinamikusan fejlődő, példamutató államával. Szép viszonzása lenne a magyar gesztusnak, ha Szlovákia is megadná a lehetőséget, hogy oda tartozzon, aki akar. A rendszámtáblák és a cégbejegyzések megvannak rég. Akkor aztán kénytelen lenne kepeszteni értünk mindkét ország, rendes piaci versenyben, és annak tudvalevőleg az első nyertese a fogyasztó: a szlovák-magyar nemzeti együttműködés állampolgára. El lehet lenni velük; ha a cseheknek évtizedeken át elviselhető volt, akkor nekünk sem derogálhat, hiszen a cseheknél azért nyilván nem vagyunk menőbbek, és sohase is leszünk. Szlovákiára szükségünk van, de nem puskákkal, hanem elfogadó szeretettel érhetjük el, hogy tanulhassunk tőle. Kémeink mutatják az utat. A híd nincs túl messze.
Ma tartják a parlamenti választásokat Szlovákiában. Szurkoljunk, hogy az ellenzék alakíthasson kormányt, és hogy az MKP, valamint a HÍD is bejusson, ha már így ketté osztódott a magyar politikai tábor északi szomszédainknál...A szlovákiai magyaroknak pedig csak azt tudom üzenni:…..
lehetmas
2010.06.13 07:45:31
lehetmas
2010.06.13 11:00:00
@BéKa: Egy újságírótól, és hölgytől is szerényebb magatartást várok! :) Ui: egyszerú uk, hogy miért néztem ide reggel. Volt egy vitánk ugye... nos sejtettem, hogy figyeled a választást és azt is, hogy kommentelni fogod. Igy megnéztem, mi a helyzet a blogodon.
Az 5 %-hoz csak annyit, hogy az is kusdarc lett volna, amit nyílván a parlamentbe jutás jelentősen tompított volna. A hazai ("fideszesedő")média "elvtelenül" nyomta az MKP-ét, és Csáky egy interjú alatt 3-4-szer is elmondta, hogy 10 % 10 % 10 %...
Amúgy be kell látnom /részben/ tévedtem. Slota nem erősödött meg az "állampolgársági cirkusz" miatt, ambár Fico a vártnál jobban szerepelt.
A Fidesz-politika azonban elintézte az MKP-ét.
"Ján Carnogurský, az egyik legismertebb szlovák kereszténydemokrata politikus szerint a szlovákiai magyar választópolgárok az országon belüli és a szomszédpolitikában is a higgadt szlovák-magyar párbeszéd hívei. - Többségük ezért voksolt a Hídra és ezért büntette a Magyar Koalíció Pártját, amely főleg az elmúlt hónapokban a Fidesz meghosszabbított karjaként viselkedett – közölte." (nol.hu)
Azért a fenti úriembert nem lehet magyargyűlölettel vádolni, igaz?
Amúgy majd még lesz észrevételem, ha megírod a bejegyzésedet! :)
Az 5 %-hoz csak annyit, hogy az is kusdarc lett volna, amit nyílván a parlamentbe jutás jelentősen tompított volna. A hazai ("fideszesedő")média "elvtelenül" nyomta az MKP-ét, és Csáky egy interjú alatt 3-4-szer is elmondta, hogy 10 % 10 % 10 %...
Amúgy be kell látnom /részben/ tévedtem. Slota nem erősödött meg az "állampolgársági cirkusz" miatt, ambár Fico a vártnál jobban szerepelt.
A Fidesz-politika azonban elintézte az MKP-ét.
"Ján Carnogurský, az egyik legismertebb szlovák kereszténydemokrata politikus szerint a szlovákiai magyar választópolgárok az országon belüli és a szomszédpolitikában is a higgadt szlovák-magyar párbeszéd hívei. - Többségük ezért voksolt a Hídra és ezért büntette a Magyar Koalíció Pártját, amely főleg az elmúlt hónapokban a Fidesz meghosszabbított karjaként viselkedett – közölte." (nol.hu)
Azért a fenti úriembert nem lehet magyargyűlölettel vádolni, igaz?
Amúgy majd még lesz észrevételem, ha megírod a bejegyzésedet! :)
lehetmas
2010.06.13 11:42:45
@BéKa:
Erre:
ui: megtisztelsz, hogy vasárnap kora reggel itt (is) kezded a napodat :-))
vicc próbált lenni
várom...:)
Erre:
ui: megtisztelsz, hogy vasárnap kora reggel itt (is) kezded a napodat :-))
vicc próbált lenni
várom...:)
Ismertette 29 pontos akciótervét Orbán Viktor. A Portfolio.hu-n abszolút minimálba összefoglalták a tevezetet, itt lehet elolvasni. Nekem tetszik, de azért még átolvasom egyszer, mielőtt örömködve lehúznék egy felest - ha már ugye lehet majd páleszt főzni legálisan. :-))…..
lehetmas
2010.06.09 15:51:52
@BéKa: Kedves BéKa-lány!
Gondoltam megírom Számodra! Nekem többségében tetszik az ún. "Orbán-csomag"!
Persze sok téren, önkorm. törv, kettős állampolgárság a saját véleményemet fenntartom! :)
Le kellene már számolnia sok embernek az illúziókkal!
Gondoltam megírom Számodra! Nekem többségében tetszik az ún. "Orbán-csomag"!
Persze sok téren, önkorm. törv, kettős állampolgárság a saját véleményemet fenntartom! :)
Le kellene már számolnia sok embernek az illúziókkal!
lehetmas
2010.06.09 21:06:45
@BéKa: Az önkormányzatok és a közszféra nem elválaszthatósk helyi szinten, szinteken. Amennyiben az önkormányzatok helyi Döbrögik szervezeteivé vállnak (by LMP), akkor a közszféra rendbetétele a politikai áldozataává fog válni. Helyi kis potentátok, helyi kis talpnyalókat helyeznek poziciókba. Igy nem javulás lesz, hanem romlás. (Legalábbis fennáll az esélye!)
Az illuziókkal tényleg le kell számolni, a közszférát - és a benne munkálkodók jó részét - gatyába kell rázni, határozottan! Viszont ilyen önkormányzati választási rendszerrel ez nem fog menni!
Ui: Az egészet természetesen nem olvastam el! :)
Az illuziókkal tényleg le kell számolni, a közszférát - és a benne munkálkodók jó részét - gatyába kell rázni, határozottan! Viszont ilyen önkormányzati választási rendszerrel ez nem fog menni!
Ui: Az egészet természetesen nem olvastam el! :)
lehetmas
2010.06.09 22:38:29
@BéKa: Nem tudom hogy mi lettél/vagy!:)
Igen a közszféra sajna elfelejtett dolgozni! Egyetértünk. Csak nehogy a létszámleépítés örve alatt politikai ejtőernmyősök kerüljenek pozíciókba. (Fityiszéknél is megvan ennek az esélye! Jha Mikszáth óta tudjuk ezt...)
Néha jól elirkálunk itt egymás mellett amúgy!
Igen a közszféra sajna elfelejtett dolgozni! Egyetértünk. Csak nehogy a létszámleépítés örve alatt politikai ejtőernmyősök kerüljenek pozíciókba. (Fityiszéknél is megvan ennek az esélye! Jha Mikszáth óta tudjuk ezt...)
Néha jól elirkálunk itt egymás mellett amúgy!
Kósa Lajos befelé akart kommunikálni, amit korábban, ellenzéki szerepben büntetlenül megtehetett, most azonban már nem. Szerencsétlen kijelentése, miszerint Magyarország számára az államcsőd elkerülése a cél, valamint hogy szűk esélyünk van arra, hogy elkerüljük Görögország…..
lehetmas
2010.06.06 23:04:16
@BéKa: kíváncsian várom EBBŐL mit hoznak ki! Mindenesetre egyelőre az látszik, hogy őszinte és felelős politizálásból hiány van.
lehetmas
2010.06.06 23:28:10
@BéKa: Feltéve és amennyiben kényszerpályára kerültek, nem "ez a kis malőr" okozta. Hanem saját maguk.
Itt egy cikk, nem szedem darabokra, egyszerűen az embernek nincs energiája a szlovák politikusok hülyeségére. Teljesen nyilvánvaló, hogy az, ami nekünk hatalmas fájdalom, az nekik öröm. Ami nekünk az ország területének és a lakosság kétharmadának (magyarok egyharmadának)…..
lehetmas
2010.06.03 19:32:06
@BéKa:
A mai magyar (kormánypárti) kommunikáció arra jó, hogy felbosszantsuk azokat a szlovákokat is, akik normálisan viseltetnek a magyarokhoz! Ezek az szlovákokat - azaz egy részüket - is manipulálni lehet (Média). Elég ha 5-10 %-ot elriasztanak, megijesztenek a magyar lépések, illetve szlovákiai interpretálásuk Fico-Slota részéről!
Erről írtam!
A mai magyar (kormánypárti) kommunikáció arra jó, hogy felbosszantsuk azokat a szlovákokat is, akik normálisan viseltetnek a magyarokhoz! Ezek az szlovákokat - azaz egy részüket - is manipulálni lehet (Média). Elég ha 5-10 %-ot elriasztanak, megijesztenek a magyar lépések, illetve szlovákiai interpretálásuk Fico-Slota részéről!
Erről írtam!
lehetmas
2010.06.04 23:55:10
@BéKa:
"Hol azonosítottam én a szlovák népet Ficoval és Slotával? :-)) Ha nem tűnt volna fel, én a múltkor is, és most is a POLITIKAI ELITRŐL (Fico, Slota, Smer, SNS stb.) beszéltem! Egyszer sem a szlovák társadalomról alkottam véleményt!"
"A szlovák társadalomnak pedig elég csekély része lehet, akiknek eddig semmi bajuk nem volt a magyarokkal, de majd most jól megutálják őket - ahogy te írtad. Ilyen nincs."
"Hol azonosítottam én a szlovák népet Ficoval és Slotával? :-)) Ha nem tűnt volna fel, én a múltkor is, és most is a POLITIKAI ELITRŐL (Fico, Slota, Smer, SNS stb.) beszéltem! Egyszer sem a szlovák társadalomról alkottam véleményt!"
"A szlovák társadalomnak pedig elég csekély része lehet, akiknek eddig semmi bajuk nem volt a magyarokkal, de majd most jól megutálják őket - ahogy te írtad. Ilyen nincs."
Abszolút szánalmas az a hisztéria, amit a Robert Fico vezette kormány, és úgy anblokk a szlovák politikai elit művel a kettős állampolgárság kapcsán. Érdekes módon azonban CSAK Szlovákia akadt ki ezen az egyébként abszolút létező, és használatos európai intézményen.Sem a…..
lehetmas
2010.05.28 14:26:56
@BéKa: Igen, tényleg nem értünk egyet sokmindenben! Szerencsére!:)
Tisztázzuk: Nem a határontúliak magyar állampolgárságával nem értek egyet, hanem azt, ahogyan ezt ultimátumszerűen meglépte Orbán!
És nem azért, mert ha később lépik meg a Fico-Slota páros nem rikácsolna ugyanígy! Ugyanezt tennék! De...
1. A komplexus nélküli szlovákság felhergelésére adunk módot,. és okot ezzel! (Lásd pl a jobboldali szlovák pártokat!) De fontosabbak ennél a hétköznapi emberek!
2. ezzel "elérhetjük", hozzájárulunk hogy nem lesz magyar párt a szlovák kormányban! (Bravo!)
3. Európa problémagyártó országnak fo minket látni! (Lásd nyugati vélemények sokasága!)
Árt ez a helytzet egyértelmű!
Orbán egyvalahogy jöhet ki győztesen ebből a helyzetből! Ha Fico és Slota bukik, és egy jobbos szlovák kormány alakul az MKP-val! (Nem a Híddal, Fifyiszéknek sikerült őket ie elidegeníteni! Ujra Bravo!) Ugyanakkor ennek az esélye jelentősen lecsökkent!!
Meglátjuk június 12 után.
Ugyanakkor bárhogy is alakul a dolog, tény: a Fidesz hazárdjátékot űzött, belement egy kockázatos játékba, belső hatalmi indokaitól vezérelve!
Tisztázzuk: Nem a határontúliak magyar állampolgárságával nem értek egyet, hanem azt, ahogyan ezt ultimátumszerűen meglépte Orbán!
És nem azért, mert ha később lépik meg a Fico-Slota páros nem rikácsolna ugyanígy! Ugyanezt tennék! De...
1. A komplexus nélküli szlovákság felhergelésére adunk módot,. és okot ezzel! (Lásd pl a jobboldali szlovák pártokat!) De fontosabbak ennél a hétköznapi emberek!
2. ezzel "elérhetjük", hozzájárulunk hogy nem lesz magyar párt a szlovák kormányban! (Bravo!)
3. Európa problémagyártó országnak fo minket látni! (Lásd nyugati vélemények sokasága!)
Árt ez a helytzet egyértelmű!
Orbán egyvalahogy jöhet ki győztesen ebből a helyzetből! Ha Fico és Slota bukik, és egy jobbos szlovák kormány alakul az MKP-val! (Nem a Híddal, Fifyiszéknek sikerült őket ie elidegeníteni! Ujra Bravo!) Ugyanakkor ennek az esélye jelentősen lecsökkent!!
Meglátjuk június 12 után.
Ugyanakkor bárhogy is alakul a dolog, tény: a Fidesz hazárdjátékot űzött, belement egy kockázatos játékba, belső hatalmi indokaitól vezérelve!
20,82%-os eredményt ért el a Jobbik listán Nógrád megyében, ezzel megelőzte az MSZP-t, és szerzett egy területi listás mandátumot. A jobbikos területi lista eredetileg így nézett ki: 1 Palotai Szilárd 2 Farkas…..
lehetmas
2010.04.28 17:13:29
@BéKa: Örülök hogy valamiben ismét egyetértünk!:)
lehetmas
2010.04.28 17:22:47
@BéKa: Menj a Facebookra, és csatlakozz! :)
Na, számolgattam egy kicsit, miként is alakultak az eredmények Salgótarjánban. Szigorúan a városban, és NEM a választókerületben. Ez lett az eredmény egyéniben és listán:1. Székyné Dr. Sztrémi Melinda /Fidesz-KDNP/ 40,72% (7789 szavazat)2. Boldvai László /MSZP/ 32,04% (6129…..
Négy MSZP-s politikus (Avarkeszi Dezső, Hatvani Csaba, Szabó Zoltán, Bárándy Gergely) visszalép a második fordulóban az LMP-s jelölt javára. Az MSZP szemmel láthatóan tart a Fidesz kétharmadától, ezért taktikázik. Mind a négy szoci-jelölt egyébként teljesen esélytelen…..
lehetmas
2010.04.13 16:55:03
lehetmas
2010.04.13 17:05:31
@BéKa: Ezzel is egyetértek!:)
Búcsúzóul egy link, ami a köv. évek gazdasághpolitikájáról /talán/ sokat elárul!
index.hu/gazdasag/magyar/2010/04/13/heim_interju/
Búcsúzóul egy link, ami a köv. évek gazdasághpolitikájáról /talán/ sokat elárul!
index.hu/gazdasag/magyar/2010/04/13/heim_interju/
lehetmas
2010.04.13 17:06:35
@BéKa: Egyetértek ezzel is! :)
Búcsúzóul egy link, amely talán a következő évek gazgaságpőolitikájáról talán sokat is elárul!
index.hu/gazdasag/magyar/2010/04/13/heim_interju/
Búcsúzóul egy link, amely talán a következő évek gazgaságpőolitikájáról talán sokat is elárul!
index.hu/gazdasag/magyar/2010/04/13/heim_interju/
UPDATE: a nagykövet az összes pártot végig ródsózta, nem csak az LMP-nél volt. Szóval a posztot visszavonom.UPDATE2: Tisztavíz nagykövet ügyben..
lehetmas
2010.04.12 18:29:16
@BéKa: Béka... ne dőlj már be mindenféle maszopos nyilatkozatnak.
Az amcsi-követ látogatása spok szempontból tényleg nem szerencsés. De képzeld magad az LMP-vezérkar helyébe... bekopog a nagykövet: hm... most küldjék el??? :)
A látogatás véleményem szerint az amerikai (magyarországi érdekelség) külpolitika érdeke. Üzenet!!! (Olvasd el a legutóbbi beírásomat...)
Az amcsi-követ látogatása spok szempontból tényleg nem szerencsés. De képzeld magad az LMP-vezérkar helyébe... bekopog a nagykövet: hm... most küldjék el??? :)
A látogatás véleményem szerint az amerikai (magyarországi érdekelség) külpolitika érdeke. Üzenet!!! (Olvasd el a legutóbbi beírásomat...)
Reggel 6:00-kor megnyíltak a szavazó körök, melyek egészen 19:00-ig lesznek nyitva, addig lehet leadni a szavazatokat. Most egész kellemes idő van, ugyan némileg felhős az ég, de azért időként elő-elő bukkan a nap. Remélhetőleg ilyen idő lesz egész nap, hiszen az időjárás is…..
lehetmas
2010.04.11 18:24:55
@BéKa: Igen, ismerem azt az elemzést! Az általad idézettekkel egy helyen nem értek egyet. Az északi régió relatíve magas részvételi mutatói szerintem megdobhatják az "egyik" pártot! Tán itt lesz a meglepetés? Na kb 35 perc és kiderül!
lehetmas
2010.04.11 18:41:57
lehetmas
2010.04.11 19:29:52
Az egyik, országos listát állító párt listavezetőjének szombaton, 00:21-kor elküldött hírlevelét találtam meg reggel az íméljeim között. A levél nyugodtan tekinthető kampánylevélnek, amit végül e szavazáson való részvételre buzdítással zár.De mivel korrektek vagyunk,…..
lehetmas
2010.04.10 14:49:19
lehetmas
2010.04.10 14:56:59
Zárójelbe: Kukorelly Endre most beszélt hülyeségeket a TV2-n. De tényleg...
lehetmas
2010.04.10 12:36:14
@BéKa:
Szia! Gondolom mi nem tetszik - remélem jól sejtem! De várd ki a végét, nehogy elhamarkodottan ítélkezz!:)
Szia! Gondolom mi nem tetszik - remélem jól sejtem! De várd ki a végét, nehogy elhamarkodottan ítélkezz!:)
lehetmas
2010.04.10 12:44:01
lehetmas
2010.04.10 12:58:58
@BéKa: Ááááá visítok éppen! :)
Holnap, azaz 2010. március 29-én, hétfőn 17:00-tól lett volna a Gerelyes Endre Művelődési Házban egy képviselőjelölti vita a ZBK szervezésében. Boldvai László honlapján fellelhető információk szerint három résztvevős lett volna a vita: Boldvai lászló (MSZP), Nagy Attila…..
lehetmas
2010.03.29 18:31:05
@BéKa: Meglepődve olvastam a Boldvai-Székyné vitát! Habár a "párviadalban" óhatatlanul a 2. mellett állok, lenne egy megjegyzésem.
A Fidesz sorozatosan mondja le a vitákat (országosan). Nyílván a kétharmadot féltik. Ok, ebben van logika, de kizárólag hatalmi logika.
Ugyanakkor ha ketten maradtak, akkor is elvárható a képviselőjelöltektől, hogy kiálljanak a választól elé! (Bocs, de minden további indok, magyarázat hogy miért nem, "maszlag"!)
Ui: Ez, hogy hogyan történhetett, hogy ketten maradtak van egy elképzelésem...:)
A Fidesz sorozatosan mondja le a vitákat (országosan). Nyílván a kétharmadot féltik. Ok, ebben van logika, de kizárólag hatalmi logika.
Ugyanakkor ha ketten maradtak, akkor is elvárható a képviselőjelöltektől, hogy kiálljanak a választól elé! (Bocs, de minden további indok, magyarázat hogy miért nem, "maszlag"!)
Ui: Ez, hogy hogyan történhetett, hogy ketten maradtak van egy elképzelésem...:)
Via: FészbukkBónusz: Ma nyilvántartásba vette az LMP országos listáját az OVB. Több ismert személy is felkerült rá, például Cserhalmi György, és Juga Veronika -> Villáminterjú by Bede úrAmi érdekes: a lista 144 nevet tartalmaz. Az első 40 név az láthatóan kiemelt, valódi…..
lehetmas
2010.03.28 18:34:13
lehetmas
2010.03.28 18:35:52
Bákker! Nem is tudom, hogy jöttem-e már haza ennyire jó szájízzel kosármeccsről. Nem csak az A-csoportos korszakot tekintve, hanem az ezt megelőző szezonokat is. A hangulat felemelő volt, amihez az is hosszájárult, hogy tekintélyes szolnoki szurkolói különítményt érkezett a…..
lehetmas
2010.03.28 10:10:59
SAJTÓKÖZLEMÉNY A Zalai Hírlap 2010. március 19-ei száma összeállítást készített arról, hogy a politikai pártok mennyit költöttek eddig a kampányra. Ebben Balaicz Zoltán a Fidesz képviselője azt nyilatkozta, hogy pártjának, idézzük: "Zalaegerszegen jelentősebb helyi…..
lehetmas
2010.03.27 08:59:01
"Meglepte a szocialista vezetést az LMP húsz területi listája, ezért a jövőben főleg arról fog szólni kampányuk, hogy a zöldpártra és az MDF-re adott voks elveszett szavazat, mert csak az MSZP-nek van esélye."A NOL alapján összefoglalt cikk részeletei + LMP-s pártkomment…..
lehetmas
2010.03.25 22:59:17
lehetmas
2010.03.25 23:11:25
lehetmas
2010.03.25 23:17:01
Na, ennek is vége. Lezárult a kopogtató-fázis, lehet kampányolni teljes gőzzel a kispártoknak is! A három biztos bejutó párt mellett lett országos listája az LMP-nek, az MDF-nek és a Seres Mária-féle Civil Mozgalomnak is. A három nagy párt mellett az LMP-nek is sikerült minden…..
lehetmas
2010.03.22 22:49:06
@BéKa:
Hülyeség vagy nem, ez van! :)
Én sem értek vele egyet. Szerintem tuti megy az OVB elé az ügy!
Hülyeség vagy nem, ez van! :)
Én sem értek vele egyet. Szerintem tuti megy az OVB elé az ügy!
lehetmas
2010.03.22 23:48:24
lehetmas
2010.03.23 10:38:25
@BéKa: Megnéztem az ominózus műsort a neten, hát és tényleg nem lehet elfogulatlanságról beszélni. :) Egyébként ez is jellemző a hazai közéletre és médiára, hogy pártszíntől függetlenül, az éppen aktuális hatalom kisajátítja a helyi médiát. Erről szakmai közegben is beszélnek, mint a jelenlegi önkormányzati szisztéma egyik "betegségéről". Bár azt hiszem ez társadalmunk hibája, mint inkább a szabályozásé. Itt is remélem, Lehet Más...:)
Az MDF sztori: gondolom megfellebezi majd valaki. Tényleg eléggé életszerűtlen a dolog, de úgy néz ki jogilag védhető. Sajnos!
Az MDF sztori: gondolom megfellebezi majd valaki. Tényleg eléggé életszerűtlen a dolog, de úgy néz ki jogilag védhető. Sajnos!
Az OVI honlapja szerint a mai nappal (2010.03.21) megszűnt Eötvös Mihály (MDF) képviselő-jelöltségi státusza.Mivel összesen három nógrádi MDF-jelölt adta le a cetliket, és Bali Dániel nyilvántartásba vételét már korábban megvétózta a választási bizottság, ezért úgy…..
lehetmas
2010.03.21 18:41:47
@BéKa: Sziasztok!
Tettét megértem, a visszalépés időpontja "gáz".
Szerintem az mdf már annyira elbénázta 2010-et, hogy nem az Eötvös Mihály visszalépése segít az LMP-nek. Aki nyitott az LMP felé /egykori mdf-fan/ már észrevette magának az új pártot!
Galagonya:
Lista van, nemsokára bejelentik az illetékesek!:)
Tettét megértem, a visszalépés időpontja "gáz".
Szerintem az mdf már annyira elbénázta 2010-et, hogy nem az Eötvös Mihály visszalépése segít az LMP-nek. Aki nyitott az LMP felé /egykori mdf-fan/ már észrevette magának az új pártot!
Galagonya:
Lista van, nemsokára bejelentik az illetékesek!:)
lehetmas
2010.03.21 19:02:54
@BéKa: MÁR biztosan nincs szavazói átjárás!!!!
Amit írtál (Eötvös-visszalépés, MDF-LMP szavazói átjárás), abban megint nem tudok Veled vitatkozni! :)
Amit írtál (Eötvös-visszalépés, MDF-LMP szavazói átjárás), abban megint nem tudok Veled vitatkozni! :)
lehetmas
2010.03.21 19:03:45
@BéKa: Amúgy piszok jól tájékozott vagy! Gyanús!:)
Most, hogy túl vagyunk a nehezén, köszönjük a 2-3000 zalai választópolgárnak, aki az ésszerű változásban bízva nekünk adta az ajánlószelvényét.
És köszönjük annak a néhány tíz lelkes segítőnknek, akik segítségével összejött két zalai körzet, és ezzel a megyei…..
lehetmas
2010.03.21 17:08:43
Meg van az LMP mind a húsz területi listája!Ez azt jelenti, hogy Nógrád megyében is lehet majd az LMP-re szavazni!Szóval kedves Galagonya, lesz kire adnod a voksod - legalábbis listán. :D ..
lehetmas
2010.03.20 23:39:51
lehetmas
2010.03.21 14:09:18
@BéKa: Köszi!
Lehet módosítanod kell a kiírást, úgy néz ki Eötvös Mihály jelöltségével gond van (valasztas.hu) szerint. (Kiváncsi vagyok, mi történhetet? Tán megunta Ilolyát...)
Kedves, hogy a blogon fut az LMP hirdetése! :)
Lehet módosítanod kell a kiírást, úgy néz ki Eötvös Mihály jelöltségével gond van (valasztas.hu) szerint. (Kiváncsi vagyok, mi történhetet? Tán megunta Ilolyát...)
Kedves, hogy a blogon fut az LMP hirdetése! :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz