Adatok
TökömTele
0 bejegyzést írt és 80 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Volt már nagy felháborodás amiatt, hogy büntették az autósokat a csomag szavatosságának lejárta miatt, meg hogy újat kell venni akkor is, ha csak egyvalamit használtunk fel belőle, de minden más bontatlan maradt. Aztán eltörölték ezt a hülyeséget. Pontosabban - amint az Renegade…..
Nem szerettem volna ott lenni Gabriella előtt amikor a lenti levelét írta, igen feldúlt lehetett a balesete utóélete miatt. Nem sok mondatvégi pontot, de annál több felkiáltójelet használt. A levél végére már szinte fájtak a dobhártyáim. A történet viszont érdekes, kíváncsi…..
TökömTele
2010.07.01 14:19:02
@Tornado86: "aki biztosítási ügynök vagy kárrendezõ, a személyes vagyonával felel az ügyfelek okozta kárért"
Miről beszélsz??
Miről beszélsz??
TökömTele
2010.07.02 10:12:37
@Tornado86:
Ne viccelj már, hogy felelhetne egy mezei biztosítási ügynök az ügyfél által okozott kárért?
Ez hülyeség!
Egyes speciális esetekben illetve tevékenységeknél (alkusz, többes ügynök) valóban kell vagyoni biztosítékkal rendelkezniük, de akkor sem felelnek a "személyes vagyonukkal"... Gondolj már bele!
De egy biztosító nevében eljáró ügynöknek vagy kárfelmérőnek, akik lehetnek normál alkalmazottak is, hogy a rákba lenne akármilyen felelőssége?
@nyergibergi: ha te tapasztalt biztosítós vagy javíts ki ha tévednék!
Ne viccelj már, hogy felelhetne egy mezei biztosítási ügynök az ügyfél által okozott kárért?
Ez hülyeség!
Egyes speciális esetekben illetve tevékenységeknél (alkusz, többes ügynök) valóban kell vagyoni biztosítékkal rendelkezniük, de akkor sem felelnek a "személyes vagyonukkal"... Gondolj már bele!
De egy biztosító nevében eljáró ügynöknek vagy kárfelmérőnek, akik lehetnek normál alkalmazottak is, hogy a rákba lenne akármilyen felelőssége?
@nyergibergi: ha te tapasztalt biztosítós vagy javíts ki ha tévednék!
TökömTele
2010.07.02 14:17:07
@dzsaszper:
Az ilyen bojkott dolgokból általában semmi sem lesz. Mindig maradnak bőven, akik nem is tudnak róla. Nyílt bojkottot meg nem hirdethetsz egy eset után - de még a sokadik után sem - pláne úgy, hogy a részleteket csak az érintettek ismerik (ráadásul még náluk is benne van a pakliban, hogy ferdítenek)
De tegyük fel, hogy kellően nagy számú ügyfelük tudomására jut, lennének akik egyáltalán nem foglalkoznának vele; lennének akik még így is nagyobb súllyal veszik számításba az árat (itt biztosítási díjat); persze lennének olyanok is, akik az elpártolást fontolgatnák vagy meg is tennék. Erre válaszlépésül csökkent pár forintot a cég az áron, így nyerne helyettük új ügyfeleket.
Szerintem központilag kellene új szabályzást hozni, például úgy - mint valaki említette is - hogy a saját biztosító folytatja le a kárügyintézést a kárfelméréstől kezdve, és a kárigényt továbbítja a másik fél biztosítójának. Aki mondjuk a fizetendő összeg bizonyos százalékáért cserébe megtámadhatja azt.
Ez több előnnyel is járna:
-Mindenki erős és megbízható biztosítóhoz menne, nem a legolcsóbbhoz
-A mennyiség felől a minőség irányába hajlana a biztosítók működése
-Nem bírálnák felül orrba szájba a szakértői véleményeket, mert egyszerűen nem érné meg
-Többet foglalkozhatnának a biztosítók a _saját_ ügyfeleikkel
Az ilyen bojkott dolgokból általában semmi sem lesz. Mindig maradnak bőven, akik nem is tudnak róla. Nyílt bojkottot meg nem hirdethetsz egy eset után - de még a sokadik után sem - pláne úgy, hogy a részleteket csak az érintettek ismerik (ráadásul még náluk is benne van a pakliban, hogy ferdítenek)
De tegyük fel, hogy kellően nagy számú ügyfelük tudomására jut, lennének akik egyáltalán nem foglalkoznának vele; lennének akik még így is nagyobb súllyal veszik számításba az árat (itt biztosítási díjat); persze lennének olyanok is, akik az elpártolást fontolgatnák vagy meg is tennék. Erre válaszlépésül csökkent pár forintot a cég az áron, így nyerne helyettük új ügyfeleket.
Szerintem központilag kellene új szabályzást hozni, például úgy - mint valaki említette is - hogy a saját biztosító folytatja le a kárügyintézést a kárfelméréstől kezdve, és a kárigényt továbbítja a másik fél biztosítójának. Aki mondjuk a fizetendő összeg bizonyos százalékáért cserébe megtámadhatja azt.
Ez több előnnyel is járna:
-Mindenki erős és megbízható biztosítóhoz menne, nem a legolcsóbbhoz
-A mennyiség felől a minőség irányába hajlana a biztosítók működése
-Nem bírálnák felül orrba szájba a szakértői véleményeket, mert egyszerűen nem érné meg
-Többet foglalkozhatnának a biztosítók a _saját_ ügyfeleikkel
Szó szerint ütős történetet küldött be aszfaltbetyár. Egyértelműen elsőbbsége volt, amikor nekiment egy másik autós, aki ennek ellenére nem akarta elismerni a felelősségét. Tudom, hogy elég érzékeny téma a vétkes fél etnikai hovatartozása miatt, ezért külön kérlek…..
TökömTele
2010.06.24 14:01:54
@SilentSound: Ja, az más :D
TökömTele
2010.06.24 14:30:58
@System failure. :): Csak akkor hivatalos személy a hivatalos személy ha szolgálatban van, nem?
Richelieu saját magához képest elég lényegretörő volt a lentebb olvasható levelében, ráadásul egy aktuális témát taglal. Az egyik legnagyobb tahóság szándékosan belehajtani az út szélén összegyűlt több centi mély vízbe, hogy a járdán, buszmegállóban álló embereken…..
A T-s naiv ügyfél a fájdalmas tarifaváltásról csak az aktus után 28 nappal értesült, egy papír alapú levélből. Szerinte a szogláltatója minden nyavajáról küld sms-t, csak a lényeges dolgokról nem, például arról hogy miért egy olyan előfizetési módra változtatták az…..
TökömTele
2010.06.18 10:55:53
@Xezs:
Azért nem kell a bankokat szentté avatni te kis elfogult.
Ami azt illeti a hazai banki szektorból jónéhányan még győztesen is kerültek ki a pár éve kezdődött válságból, ha lehet ezt mondani. Mindenesetre a vesztesége legtöbbjüknek minimális volt.
Az, hogy közülük volt, aki nem tudta tartani a profitnövekedési rátáját, hát jajj, őszintén sajnálom őket.
Globális szinten pedig elég nagy részben nekik, a bankoknak is köszönhetjük az igen sok vállalkozást és magánembert rendkívül hátrányosan érintő visszaesést.
Nem akarok vitába bocsátkozni a bankok létjogosultágát illetően, nyilván szükség van rájuk.
A baj az, hogy egyre elvakultabbak, a saját érdekeik mellett az ügyfeleiké egyre inkább háttérbe szorul.
Elég ha megnézed mekkora különbség van a betétek kamata és a hitelek kamata között.
Lehet kicsit sarkos az, hogy "átvernek", és persze nem kehet így nyíltan és egyértelműen kijelenteni, de nézd már meg mennyi panasz van csak itt a homáron a "bank" címszó alatt, mennyi panaszt lehet hallani máshol a neten, tévében, újságokban és mennyi apró manipulatív húzásuk volt, amit szabályozni kellett (0% hitel, kamatok egyértelmű feltütetésére, egyoldalú szerződésmódosítás stb stb stb)
Azért nem kell a bankokat szentté avatni te kis elfogult.
Ami azt illeti a hazai banki szektorból jónéhányan még győztesen is kerültek ki a pár éve kezdődött válságból, ha lehet ezt mondani. Mindenesetre a vesztesége legtöbbjüknek minimális volt.
Az, hogy közülük volt, aki nem tudta tartani a profitnövekedési rátáját, hát jajj, őszintén sajnálom őket.
Globális szinten pedig elég nagy részben nekik, a bankoknak is köszönhetjük az igen sok vállalkozást és magánembert rendkívül hátrányosan érintő visszaesést.
Nem akarok vitába bocsátkozni a bankok létjogosultágát illetően, nyilván szükség van rájuk.
A baj az, hogy egyre elvakultabbak, a saját érdekeik mellett az ügyfeleiké egyre inkább háttérbe szorul.
Elég ha megnézed mekkora különbség van a betétek kamata és a hitelek kamata között.
Lehet kicsit sarkos az, hogy "átvernek", és persze nem kehet így nyíltan és egyértelműen kijelenteni, de nézd már meg mennyi panasz van csak itt a homáron a "bank" címszó alatt, mennyi panaszt lehet hallani máshol a neten, tévében, újságokban és mennyi apró manipulatív húzásuk volt, amit szabályozni kellett (0% hitel, kamatok egyértelmű feltütetésére, egyoldalú szerződésmódosítás stb stb stb)
Na ilyenről sem hallottam még, hogy a vizsgabiztos rosszul tudja, buktat, aztán a tanuló új vizsgáját neki kell állnia. Márpedig Krisi erről számolt be. Az új vizsga eredményéről még nincs hír, reméljük, nem szórakoztak vele a kollégák szolidaritásból... Érdemes elolvasni…..
TökömTele
2010.06.14 17:22:17
@Rocko-: Ez gondolom konkrét esetben nem pont így történt. 50 helyett 150 azért igencsak durva gyorshajtás. Itt már komolyan közrejátszik a sebesség. Az a bíró aki ilyen esetben A-nak ítél, vagy totál hülye vagy megkenték:)
(Hacsak nem lakott területen kívül történt és több száz méterre belátható az út, amely így már elegendő lehet a sebesség felméréséhez - de még így is necces szerintem)
Hozzáteszem, természetesen hallottam hasonló konkrét esetről ahol a sebességet túllépő számára ítéltek kedvezően, de ott 15-20 km/h-val mentek gyorsabban a megengedettnél.
(Hacsak nem lakott területen kívül történt és több száz méterre belátható az út, amely így már elegendő lehet a sebesség felméréséhez - de még így is necces szerintem)
Hozzáteszem, természetesen hallottam hasonló konkrét esetről ahol a sebességet túllépő számára ítéltek kedvezően, de ott 15-20 km/h-val mentek gyorsabban a megengedettnél.
TökömTele
2010.06.14 21:15:09
@Rocko-: Hát akkor bizony a bíró bekaphatja :)
Persze azért nem annyira meglepő - ez a hazai igazságszolgáltatás!
Persze azért nem annyira meglepő - ez a hazai igazságszolgáltatás!
Szeretnél kilométer alapon fizetni az autópályáért? Elsőre ésszerűnek tűnik, de hidd el: rohadt drága lenne. Vélemények az azonos című írásunkról...
Legnagyobb bánatomra az őszi után most nem tudtam ismét részt venni a hosszú hétvégén rendezett autóvadászaton, de nem kellett sokáig keresgélni olyan lelkes blogolvasót, aki magára vállalta helyettem, hogy részt vesz ebben a jó kis kalandban és be is számol róla. Don Blasius…..
Újabb intő jel, hogy igenis rendszám kell minden robogóra és igenis kelljen hozzá jogosítvány. Bár ettől függetlenül is biztosan lenne olyan hülyegyerek, mint akiről Leland Gaunt is írt. Gipszelt kézzel robogóra ülni óriási teljesítmény. Biztos azt is valami hasonló…..
TökömTele
2010.06.04 14:04:27
@"autónepper":
Lámpa nem számít... Ne viccelj már, egyszer taglalod mekkora menő sofőr vagy, máskor meg ilyen nevetséges kijelentésekkel járatod le magad. Gondolom te éjszaka se kapcsolod fel, mert úgyis látnak a közvilágítás miatt...
Nappal sűrű forgalomban lehet nem számít annyit, de azért szar időben, szürkületben én felgyújtanám a helyedben (éjjel meg pláne) - de ha el akarod görbíteni a verdádat, hát te tudod, mi szóltunk :)
A kommented második részét illetően meg: Most akkor az aki vezet x ideje már nem is lehet hibás? Szerinted balesetet csak friss jogsisok és nők okoznak?
Ez a srác legjobb esetben is maximum 3 éves tapasztalattal bírhat motorozás terén, de mivel ritkán szokták letenni a jogsit csak kismotorra így inkább valószínű, hogy friss jogsis - vagy egyáltalán nincs is neki..
Hangsúlyozom, nem az autóst védem, szerintem mindketten ludasak!
Lámpa nem számít... Ne viccelj már, egyszer taglalod mekkora menő sofőr vagy, máskor meg ilyen nevetséges kijelentésekkel járatod le magad. Gondolom te éjszaka se kapcsolod fel, mert úgyis látnak a közvilágítás miatt...
Nappal sűrű forgalomban lehet nem számít annyit, de azért szar időben, szürkületben én felgyújtanám a helyedben (éjjel meg pláne) - de ha el akarod görbíteni a verdádat, hát te tudod, mi szóltunk :)
A kommented második részét illetően meg: Most akkor az aki vezet x ideje már nem is lehet hibás? Szerinted balesetet csak friss jogsisok és nők okoznak?
Ez a srác legjobb esetben is maximum 3 éves tapasztalattal bírhat motorozás terén, de mivel ritkán szokták letenni a jogsit csak kismotorra így inkább valószínű, hogy friss jogsis - vagy egyáltalán nincs is neki..
Hangsúlyozom, nem az autóst védem, szerintem mindketten ludasak!
TökömTele
2010.06.04 14:08:52
@"autónepper": Ja, bazzeg, közben rájöttem miért írtad, hogy nem számít! Ködlámpát használsz igaz, azért nem ég a tompítottad városban? :)))
Semminél jobb, azért remélem nem az eget világítod vele...
Semminél jobb, azért remélem nem az eget világítod vele...
Tegnapelőtt olyan posztot olvashattatok itt a blogon, ami tipikus esete volt annak, amikor valaki bunkó módon és veszélyesen közlekedik, aztán még ő van felháborodva. Zoli hasonló kategóriába sorolható levelet írt, ezúttal a Posta egyik autójának nem adta meg az elsőbbséget egy…..
TökömTele
2010.06.02 10:35:13
@pengusz:
Egyik ismerősömnek gyárilag ki volt szedve belőle a tiltás (Ignis 1,3 nem tunningolt), egyszer letolt egy Lexust, mert csak 200-ig nyomta :)
Biztos ott is üveghang volt :)
Persze, hogy elhisszük :DD
Egyik ismerősömnek gyárilag ki volt szedve belőle a tiltás (Ignis 1,3 nem tunningolt), egyszer letolt egy Lexust, mert csak 200-ig nyomta :)
Biztos ott is üveghang volt :)
Persze, hogy elhisszük :DD
Illedelmes lány, izgalmas horror, igazi sznob, makogás, globális rálátású ember. Ezek Hybrid szomorú történetének kulcsszavai. Olvasónk barátnője a moziülésben hagyta két lehalkított mobilját, emlékeik szerint utolsónak hagyták el a termet, pár perccel később mégsem voltak…..
TökömTele
2010.06.02 09:11:34
@Madárjós:
Tudod kinek meséld, hogy egy szaros kártyás lopott telefont bemértek! Ha az állítólagos eset veled esett meg nagy kamugép vagy, ha hallottad akkor meg jól bekajáltad te is.
Esetleg ha befolyásos vagy a szolgáltatónál, de egy kártyás telefonnal, ne viccelj már!
De tegyük fel, hogy puncsos vagy és megteszik a két szép szemedért. (Papírokat leszarják, ha bemérik nem ez miatt fogják).
Ha ismernéd a technikai hátterét tudnád, hogy nem lehet csak úgy bemérni és odamenni, mert pontosabb beméréshez ha egy helyben van a telefon olyan kedvező cella állás kell, ami ritka és kevés helyen van. A meghatározás pontossága sokkal jellemzőbben csak pár száz méter pontosságú. Ezzel meg semmire nem mész. Ezért folyamatosan kellene figyelni, de egy lopott telefonért ki fogja ezt megcsinálni neked???
Aztán: még ha meg is van a telefon, mi van? Szerinted ki fog menni egy kommandós osztag és berúgja az ajtót?? Egy lopott telefonért??
Gondolj bele, ha ez így működne 24 órában mérnék be a telefonokat mindenféle ürüggyel, nonszensz!
Legtöbb, amit megtesznek SIM kártya és IMEI letiltás.
Szóval ne terjessz ekkora baromságokat légyszíves!
Tudod kinek meséld, hogy egy szaros kártyás lopott telefont bemértek! Ha az állítólagos eset veled esett meg nagy kamugép vagy, ha hallottad akkor meg jól bekajáltad te is.
Esetleg ha befolyásos vagy a szolgáltatónál, de egy kártyás telefonnal, ne viccelj már!
De tegyük fel, hogy puncsos vagy és megteszik a két szép szemedért. (Papírokat leszarják, ha bemérik nem ez miatt fogják).
Ha ismernéd a technikai hátterét tudnád, hogy nem lehet csak úgy bemérni és odamenni, mert pontosabb beméréshez ha egy helyben van a telefon olyan kedvező cella állás kell, ami ritka és kevés helyen van. A meghatározás pontossága sokkal jellemzőbben csak pár száz méter pontosságú. Ezzel meg semmire nem mész. Ezért folyamatosan kellene figyelni, de egy lopott telefonért ki fogja ezt megcsinálni neked???
Aztán: még ha meg is van a telefon, mi van? Szerinted ki fog menni egy kommandós osztag és berúgja az ajtót?? Egy lopott telefonért??
Gondolj bele, ha ez így működne 24 órában mérnék be a telefonokat mindenféle ürüggyel, nonszensz!
Legtöbb, amit megtesznek SIM kártya és IMEI letiltás.
Szóval ne terjessz ekkora baromságokat légyszíves!
TökömTele
2010.06.02 10:00:34
@TökömTele:
Bocs tévedtem.
Találtam egy oldalt - ami amúgy top secret - valószínű a szolgáltatók is ezt használják bemérésre.
www.sat-gps-locate.com
Szóval tényleg van ilyen!
Bocs tévedtem.
Találtam egy oldalt - ami amúgy top secret - valószínű a szolgáltatók is ezt használják bemérésre.
www.sat-gps-locate.com
Szóval tényleg van ilyen!
Mondtam én tegnap, hogy elő fog még kerülni Tornado86, hát most itt is van. Egyre jobban ügyel rá, hogy semmi olyat ne írjon, ami kínos lenne rá nézve, jót mosolyogtam rajta, hogy kiemeli, hogy az ő lámpái be voltak kapcsolva. Ma úton Nagyváradra Kolozsvár felől történt az eset…..
TökömTele
2010.05.25 01:52:39
@Tornado86:
Na látod pontosan ez a legtöbb sofőr legnagyobb hibája, Téged is beleértve. Pont ez az, amiről @mr_x: és @vanek ur: is beszélt és már a járművezetési tanfolyamokon is általában figyelmeztetnek rá: úgy hívják, túlzott önbizalom (Lehet, hogy pont hiányoztál ekkor?)
Tehát: Mióta is vezetsz? Életkorod alapján kb 6 éve lehet jogsid. Legjobb esetben is csak pár százezer kilóméter lehet mögötted. Még ha hivatásos sofőr lennél - bár a korábbi történeteidből megismert közlekedési mentalitásodat tekintve ezt erősen kétlem - ez akkor is nudli.
10-es skálán 8-as sofőrnek tartod magad, azaz úgy gondolod, kb csak a profi autóversenyzők és a sokat megélt hivatásos sofőrök jobbak nálad. 6 év tapasztalattal. Gratulálok, te egy zseni vagy.
Ezek szerint nagyon keveset kell már fejlődnöd, gondolom pár év múlva múlva simán megütöd a 9-es, esetleg 10-es szintet, de akkor már tedd meg légyszíves és indulj profi rali vagy valamelyik zárt pályás versenyen, hogy lenyűgözhess minket is a vezetési tudásoddal!
Na látod pontosan ez a legtöbb sofőr legnagyobb hibája, Téged is beleértve. Pont ez az, amiről @mr_x: és @vanek ur: is beszélt és már a járművezetési tanfolyamokon is általában figyelmeztetnek rá: úgy hívják, túlzott önbizalom (Lehet, hogy pont hiányoztál ekkor?)
Tehát: Mióta is vezetsz? Életkorod alapján kb 6 éve lehet jogsid. Legjobb esetben is csak pár százezer kilóméter lehet mögötted. Még ha hivatásos sofőr lennél - bár a korábbi történeteidből megismert közlekedési mentalitásodat tekintve ezt erősen kétlem - ez akkor is nudli.
10-es skálán 8-as sofőrnek tartod magad, azaz úgy gondolod, kb csak a profi autóversenyzők és a sokat megélt hivatásos sofőrök jobbak nálad. 6 év tapasztalattal. Gratulálok, te egy zseni vagy.
Ezek szerint nagyon keveset kell már fejlődnöd, gondolom pár év múlva múlva simán megütöd a 9-es, esetleg 10-es szintet, de akkor már tedd meg légyszíves és indulj profi rali vagy valamelyik zárt pályás versenyen, hogy lenyűgözhess minket is a vezetési tudásoddal!
Azért ahhoz rendesen kell fosni egy másik országtól, hogy csoportot alapítsunk ellene a Facebookon, így tettek ezek a derék szlovák nácik is. A dolog láthatóan nektek sem tetszik, hiszen többen beküldtétek már: baloldalt alul van a Jelentem gomb, itt pedig a szlovákokénál máris…..
TökömTele
2010.05.20 14:14:05
@ommm: Hát legyen igazad, őszintén mondom! Szerintem egyik országnak sem hiányzik most a viaskodás. Nem mintha bármikor is hiányozna.
Egy dolog, hogy Stohl András az előadás után kicsit mélyebben néz a tintásüvegbe, mint kellene. Ne vitassuk el a jogát, hogy koccintson egyet, kettőt...na jó, tízet, egye fene. Bár a KRESZ mindenképpen tiltja, azért egy sör után még tán azon a hülyeségen is túltennénk…..
TökömTele
2010.05.10 15:21:22
Vannak olyan ügyvédek, akik bármiféle gátlás nélkül még a legmélyebb szarból is kimosdatnak és ezt nyíltan fel is vállalják.
autozz.blog.hu/2010/04/27/percekig_fekudt_a_dudan_kora_reggel/fullcommentlist/1#c9626194
Ha van bőr az ember pofáján és tud utána a tükörbe nézni, bármit meg lehet úszni, még ennél jóval durvább eseteket is.
Lásd az általam leírt esetet itt:
autozz.blog.hu/2010/02/11/gazolas_cserbenhagyas_torott_koponya/fullcommentlist/1#c8679520
Illetve a történetet, amihez ez a komment született...
autozz.blog.hu/2010/04/27/percekig_fekudt_a_dudan_kora_reggel/fullcommentlist/1#c9626194
Ha van bőr az ember pofáján és tud utána a tükörbe nézni, bármit meg lehet úszni, még ennél jóval durvább eseteket is.
Lásd az általam leírt esetet itt:
autozz.blog.hu/2010/02/11/gazolas_cserbenhagyas_torott_koponya/fullcommentlist/1#c8679520
Illetve a történetet, amihez ez a komment született...
TökömTele
2010.05.11 10:17:05
@Gauner57:
Rosszul látod a helyzetet. Lehet, hogy néhányan túlzásba viszik, de ettől függetlenül szerintem jogos a felháborodás, ugyanis egy ismert emberről, egy közszereplőről van szó! Pont ez a lényeg. Biztos vannak, akik egyenesen példaképként tekintenek rá.
Mi lenne, ha mondjuk a mindenkori miniszterelnök vezetne ittasan és okozna balesetet? Neki is elnéznéd, mert ő is ember és ő is hibázhat?
Amúgy sem csak az ittas vezetésről van szó. A legtöbben elítélik Császár Elődöt (halálos baleset okozása), Zalatnayt (csalás/sikkasztás), Sas Józsefet (adócsalás), Farkas Pétert (drogvisszaélés).
Ezek az emberek kirakatban élnek, nem lehet annyival elintézni, hogy "Jajj, hát megesik az ilyen".
Egyébként meg biztosan állítom, hogy a hozzászólok 99%-a még nem okozott ittasan balesetet...
Rosszul látod a helyzetet. Lehet, hogy néhányan túlzásba viszik, de ettől függetlenül szerintem jogos a felháborodás, ugyanis egy ismert emberről, egy közszereplőről van szó! Pont ez a lényeg. Biztos vannak, akik egyenesen példaképként tekintenek rá.
Mi lenne, ha mondjuk a mindenkori miniszterelnök vezetne ittasan és okozna balesetet? Neki is elnéznéd, mert ő is ember és ő is hibázhat?
Amúgy sem csak az ittas vezetésről van szó. A legtöbben elítélik Császár Elődöt (halálos baleset okozása), Zalatnayt (csalás/sikkasztás), Sas Józsefet (adócsalás), Farkas Pétert (drogvisszaélés).
Ezek az emberek kirakatban élnek, nem lehet annyival elintézni, hogy "Jajj, hát megesik az ilyen".
Egyébként meg biztosan állítom, hogy a hozzászólok 99%-a még nem okozott ittasan balesetet...
TökömTele
2010.05.11 14:38:10
@beton-fej:
Jogos az észrevétel, köszi a pontosítást. Legyen akkor közismert személy.
A közismertség valóban nem lehet sem súlyosbító sem enyhítő körülmény jogi értelemben, viszont erkölcsileg csak több felelőssége van, mint mittudomén Kovács Pista lakótelepen lakó hétköznapi melós szürke embernek. Ezért kellene fokozottan ügyelni a viselkedésére.
Pont azért, mert a sok birka embernek az jön le, hogy "Hű, ezeknek ilyet is lehet". Ha meg felmentik vagy a vártnál enyhébb büntetést kap, akkor meg pláne (igen, lesz olyan aki az életfogytigot is kevésnek találná, tudom)
Én sem támogatom sem az ítélkezést, sem a lincselést. Azt írtam, hogy a felháborodás jogos.
Egyébként meg nem feltétlenül kizárólag a kommentelőket kell/lehet okolni. A média (szennylapok, tv műsorok, internet) tudatosan szítják az indulatokat minden adandó alkalommal. Meg lehet nézni, mennyi cikk és bejegyzés íródott csak a szóban forgó témáról. A napokban az index főoldalán is volt egyszerre 3-4 legalább. Ugyanez tették a fent említett Farkas, Császár és a többiek esetében is. Ha 1 darab rövid és tényszerű cikket írtak volna, nem lenne "lincshangulat".
Azonban még a visszafogottabb emberekből is indulatokat vált ki, ha "megfelelő" módon tálalják a témát. És ezt tudják nagyon jól, persze, hisz pont ez a cél.
Összességében én is csak annyit mondok, igen, legyen korrekt eljárás és arányos büntetés.
Kiegészítésképp pedig indítványoznám jogosítvány bevonását jó hosszú időre (pl 10 év), halál okozása esetén pedig örökre minden hasonló esetben. Aztán lehet gondolkozni.
Jogos az észrevétel, köszi a pontosítást. Legyen akkor közismert személy.
A közismertség valóban nem lehet sem súlyosbító sem enyhítő körülmény jogi értelemben, viszont erkölcsileg csak több felelőssége van, mint mittudomén Kovács Pista lakótelepen lakó hétköznapi melós szürke embernek. Ezért kellene fokozottan ügyelni a viselkedésére.
Pont azért, mert a sok birka embernek az jön le, hogy "Hű, ezeknek ilyet is lehet". Ha meg felmentik vagy a vártnál enyhébb büntetést kap, akkor meg pláne (igen, lesz olyan aki az életfogytigot is kevésnek találná, tudom)
Én sem támogatom sem az ítélkezést, sem a lincselést. Azt írtam, hogy a felháborodás jogos.
Egyébként meg nem feltétlenül kizárólag a kommentelőket kell/lehet okolni. A média (szennylapok, tv műsorok, internet) tudatosan szítják az indulatokat minden adandó alkalommal. Meg lehet nézni, mennyi cikk és bejegyzés íródott csak a szóban forgó témáról. A napokban az index főoldalán is volt egyszerre 3-4 legalább. Ugyanez tették a fent említett Farkas, Császár és a többiek esetében is. Ha 1 darab rövid és tényszerű cikket írtak volna, nem lenne "lincshangulat".
Azonban még a visszafogottabb emberekből is indulatokat vált ki, ha "megfelelő" módon tálalják a témát. És ezt tudják nagyon jól, persze, hisz pont ez a cél.
Összességében én is csak annyit mondok, igen, legyen korrekt eljárás és arányos büntetés.
Kiegészítésképp pedig indítványoznám jogosítvány bevonását jó hosszú időre (pl 10 év), halál okozása esetén pedig örökre minden hasonló esetben. Aztán lehet gondolkozni.
Adok egy kis lehetőséget a sztereotípiák előretöréséhez Attila levelén keresztül, aki a sokat szidott hülyesuzukis állatfajtából fogott ki egyet, akinek először marha sürgős dolga volt, aztán mégsem. Tegnap reggel (ami igazából április 28. volt - a szerk.) munkába menet…..
TökömTele
2010.05.07 14:42:33
@trixilw: Talán azért, mert azokból jóval kevesebb van...
SX4-ből is, de Lianából meg pláne
Másrészt a szuzukis sztereotípia szerintem legtöbbször az autó jellegéből adódik: kis autó, kis motorral, de sokan mégis bizonyítani akarnak vele. Országúti frusztráció.
SX4-ből is, de Lianából meg pláne
Másrészt a szuzukis sztereotípia szerintem legtöbbször az autó jellegéből adódik: kis autó, kis motorral, de sokan mégis bizonyítani akarnak vele. Országúti frusztráció.
TökömTele
2010.05.07 14:43:50
@SilentSound: Az ignist se hagyd ki...
TökömTele
2010.05.07 14:59:24
@bervas: Na igen, fordított esetben meg a "nehogymá' egy szutyuki megelőzzön" komplexus aktiválódik.
És ha a két ellentétes frusztráció találkozik abból mindig gond lesz.
Jó esetben pöcsnövelés az egyik oldalon, rosszabban betétlap, legrosszabban 105-104-107-112
És ha a két ellentétes frusztráció találkozik abból mindig gond lesz.
Jó esetben pöcsnövelés az egyik oldalon, rosszabban betétlap, legrosszabban 105-104-107-112
Ilyen se sűrűn van, hogy személyautóval valaki kamiont szorítson le az útról, majd kérdőre vonja, hogy egyáltalán mit keres ott. Aztán visszanyalt a fagyi. Csaba péntek délutáni kárörvendős története alant. Elég sok történet szól a bunkó kamionsofőrökről, álljon itt egy…..
TökömTele
2010.04.30 14:52:24
@akárki lehetek:-): Ja, úgy legalább egy életre megtanulná, mennyi is az a 20 tonna :))
TökömTele
2010.04.30 14:53:27
@TökömTele: ...illetve mennyi nem :)
TökömTele
2010.04.30 14:57:11
@eml: Igen, erre is gondolok többek között
A mai sztori kevésbé balesetveszélyes, mint a tegnapi bringásdöntögetős, de a Gergő által bemutatott főhős sem épp a tapintatosság mintapéldája, nem zavartatta magát akkor sem, mikor az emberek jó része még aludt. Volna.
Amennyiben lehetséges, a blog keretein belül szeretném…..
TökömTele
2010.04.28 13:14:08
@Archenemy: Ja, és Szuper Levente promotálja...
Ez se kevésbé gáz. Gondolom közeli rokon lehet, de akkor is
Ez se kevésbé gáz. Gondolom közeli rokon lehet, de akkor is
TökömTele
2010.04.29 15:18:56
@Aabroncs: Gondolj csak bele, itt egyetlen egy ember adott úton való továbbhaladása áll szemben több tucat lakó nyugalmával. Azért, mert az az 5 perc kimaradt az életéből, felvert ötven másikat.
Szerintem ezt nem empátiának hívják, hanem önzésnek.
Az empátia az lett volna az ő részéről, ha kiszáll, megkeresi a teherautóst és akár szép szóval, akár fej leüvöltéssel (innentől lényegtelen) megkéri, hogy húzza vissza a seggét a kocsiba és álljon odébb.
Ebben a történetben mindkét félből hiányzott ez a tulajdonság. Önző (és lusta) barmok voltak mindketten.
Az a Szuzukis a fotókon is vicces gyerek, megérné elbeszélgetni vele... Remélem közölsz még fotót róla, mire vitte :)
Szerintem ezt nem empátiának hívják, hanem önzésnek.
Az empátia az lett volna az ő részéről, ha kiszáll, megkeresi a teherautóst és akár szép szóval, akár fej leüvöltéssel (innentől lényegtelen) megkéri, hogy húzza vissza a seggét a kocsiba és álljon odébb.
Ebben a történetben mindkét félből hiányzott ez a tulajdonság. Önző (és lusta) barmok voltak mindketten.
Az a Szuzukis a fotókon is vicces gyerek, megérné elbeszélgetni vele... Remélem közölsz még fotót róla, mire vitte :)
TökömTele
2010.04.29 15:58:45
@eml: Persze, ez jogos. De gondolom te se úgy véled, hogy az 5 perces dudálás a leginkább megfelelő megoldás a problémára? Ennél ésszerűbb - és gyorsabb - a megkeresés (mivel a posztoló azt írta, "kisteherautó megáll rakodni a helyi kisbolthoz" - ebből és épp az adott helyen való megállásból gondolom a bolt nem lehetett messze) illetve a kellő körültekintéssel végzett kitolatás is (persze szabálytalan, de a dudálás is az)
Amúgy meg ha orvos, pilóta, mozdonyvezető stb. és többször ugyanakkor, ugyanazon az útvonalon jár melózni, saját érdeke, hogy egyszer megálljon elbeszélgetni a tulok sofőrrel, főleg, ha többször van ez a probléma. Vagy közlekedjen másik útvonalon.
Én sosem állok meg úgy, hogy másokat akadályozzak és dudálni sem szoktam - pedig néha egyszerűbb megoldásnak tűnik. Ilyet is lehet.
Tekintettel kellene lenni másokra, ez az, ami hiányzik belőlük és még sok más közlekedőből.
Amúgy meg ha orvos, pilóta, mozdonyvezető stb. és többször ugyanakkor, ugyanazon az útvonalon jár melózni, saját érdeke, hogy egyszer megálljon elbeszélgetni a tulok sofőrrel, főleg, ha többször van ez a probléma. Vagy közlekedjen másik útvonalon.
Én sosem állok meg úgy, hogy másokat akadályozzak és dudálni sem szoktam - pedig néha egyszerűbb megoldásnak tűnik. Ilyet is lehet.
Tekintettel kellene lenni másokra, ez az, ami hiányzik belőlük és még sok más közlekedőből.
Picurigor a nyíregyházi Media Marktban az előzetesen ígért 10-15 perc alatt szeretett volna áruhitelre vásárolni, de végül az egymást érő szerencsétlenkedések miatt kénytelen volt többszöri úttal, összesen 3 és fél órát eltölteni a dologgal. Vasárnap megláttam egy bazi…..
TökömTele
2010.04.28 15:10:56
@kamushamus: :)
Hát ja, de lehet, hogy a posztoló nélkül :)
Én azért lehet gyanakodnék az asszonyra és figyelném a webkamerás alkalmi parner kereső oldalakat :)
Hát ja, de lehet, hogy a posztoló nélkül :)
Én azért lehet gyanakodnék az asszonyra és figyelném a webkamerás alkalmi parner kereső oldalakat :)
Az ilyen sztoriknál szeretem azt leginkább, ha a másik fél is jelentkezik és előadja a saját verzióját, most is várom a jobbnál jobb sztorik mellett a lenti képen látható autó vezetőjének a reakcióját emailben! Esetenként ez szánalmas mentegetőzés, máskor pedig egész más…..
TökömTele
2010.04.21 15:05:14
@Pascal: Motorral büntetőfékezni?? Áááááááá!!!!
TökömTele
2010.04.21 17:01:37
@Pascal: A második sztorit olvastam, az elsőt nem. Hihetetlen, hogy vannak ilyen hülyék. Ez már a viccnek is durva kategória :)
TökömTele
2010.04.22 10:12:40
@eml: Igen, már olvastam feljebb. De nem is rád gondoltam, hanem úgy általában - ugyanúgy, mint a "10 éve vezetek" a "napi 200 kilómétert vezetek" se mond el mindent. Mert bár aki Siófokról jár Budaörsre naponta az M7-en vagy tudomisén Kistelekről Gyálra M5-ön kétszer annyit vezet, mint a Vácról Kispestre járó, mégis az utóbbi találkozik több és összetettebb forgalmi szituációkkal. Természetesen a hozzád hasonló, egész nap autóban ülő sofőrökre ez nem vonatkozik, csak a többségben levő "úrvezetőkre".
Nem csinált nagy titkot Gera abból, hogy gyorshajtott autópályán, még ha nem is olyan sokkal, mindemellett viszont majdnem szétkenődött az aszfalton, amikor egy nála is gyorsabban száguldó kisteherautó sofőrje megijedt, mikor meglátta az új szélén sebességet mérő rendőröket.…..
TökömTele
2010.04.20 11:33:22
@ne most: Már megint előjött a német példa, mint minden esetben a sebesség témában.
Ha te is jártál volna legalább néhány alkalommal abban az országban, nem kérdeznél ilyet, mint ahogy más sem.
Viszont ha tényleg nem jártál ott, ajánlom, hogy egyszer próbáld ki.
Nézd már meg, mekkora különbség van az alapvető hozzáállásukban mindenhez, és nem csak a közlekedésben. A közlekedési kultúra egy dolog, de sok minden lemérhető rajta keresztül.
Ott nincs olyan, hogy a lassabbakat durván letolják, annak ellenére sem, hogy az átlagtempó sokkal nagyobb, mint amivel egy "mazsola" közlekedik.
Nem veszik semmibe a motorosokat, bringásokat, gyalogosokat
Nincs fartúrás
Nincs büntető fékezés
Nincs kresz analfabetizmus
Nincs eszetlen önző rohanás
...vagy legalábbis nagyon ritkán és persze megfelelően szankcionálva...
Viszont többnyire van tolerancia egymás iránt, felelősségtudatos közlekedés, jóval nagyobb arányú szabálykövetés - és persze szigorúbb és arányosabb büntetések.
Ég és Föld.
Szóval messze vagyunk még, nagyon messze. Nyugodj meg, a mi életünkben nem lesz itthon sebességhatár eltörlés sehol, de az is lehet, hogy soha nem.
Ha te is jártál volna legalább néhány alkalommal abban az országban, nem kérdeznél ilyet, mint ahogy más sem.
Viszont ha tényleg nem jártál ott, ajánlom, hogy egyszer próbáld ki.
Nézd már meg, mekkora különbség van az alapvető hozzáállásukban mindenhez, és nem csak a közlekedésben. A közlekedési kultúra egy dolog, de sok minden lemérhető rajta keresztül.
Ott nincs olyan, hogy a lassabbakat durván letolják, annak ellenére sem, hogy az átlagtempó sokkal nagyobb, mint amivel egy "mazsola" közlekedik.
Nem veszik semmibe a motorosokat, bringásokat, gyalogosokat
Nincs fartúrás
Nincs büntető fékezés
Nincs kresz analfabetizmus
Nincs eszetlen önző rohanás
...vagy legalábbis nagyon ritkán és persze megfelelően szankcionálva...
Viszont többnyire van tolerancia egymás iránt, felelősségtudatos közlekedés, jóval nagyobb arányú szabálykövetés - és persze szigorúbb és arányosabb büntetések.
Ég és Föld.
Szóval messze vagyunk még, nagyon messze. Nyugodj meg, a mi életünkben nem lesz itthon sebességhatár eltörlés sehol, de az is lehet, hogy soha nem.
TökömTele
2010.04.20 11:36:03
@eml: Ez milyen autó? 90-nél 5L, 150-nél 6.2L?
TökömTele
2010.04.20 11:52:12
@eml: Micsoda részletes fogyasztási felmérésed van:)
Sejtettem amúgy, mert nem igazán hallottam még olyan autóról, ami 150-nél 6 liter körül kajálna...Főleg, hogy 90-nél is ilyen étvágytalan :)
Sejtettem amúgy, mert nem igazán hallottam még olyan autóról, ami 150-nél 6 liter körül kajálna...Főleg, hogy 90-nél is ilyen étvágytalan :)
Tudom, hogy senkit sem érdekel, hogy mit engednek meg bokros teendőim és mit nem, de szabadidő híján most csak egy rövid posztra futja, ám annál érdekesebb jelenség, némi retró érzéssel fűszerezve. Tapika nem az első, aki megkülönböztető jelzéssel való visszaélésről ír -…..
TökömTele
2010.04.16 14:08:08
@Secnir: Szerintem nem biztos, hogy helytelenül engedte el, hiszen (lakott területen kívül) a belső sávban a lehetőségekhez igazodva mindenki köteles a mögötte gyorsabban haladni kívánót elengedni. Ha üres a belső sáv, akkor pedig jobbra tartani. További részleteket a történetben leírt szituációról ugye nem tudunk.
Viszont az igaz és jogos, hogy nem kell hanyatt homlok menekülni az ilyen villogóval szerelt járgány elől. Ez nem egyértelmű megkülönböztető jelzés!
Viszont az igaz és jogos, hogy nem kell hanyatt homlok menekülni az ilyen villogóval szerelt járgány elől. Ez nem egyértelmű megkülönböztető jelzés!
TökömTele
2010.04.16 14:18:37
@Secnir:
Ehhez mit szólsz?
36. §
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
"feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza"
Ez a lényeg szerintem. Ezért írtam, hogy a lehetőségekhez igazodva - vagyis ha nem telített a külső illetve nem megy előtte másvalaki, aki feltartja, hogy visszasorolhasson.
Ehhez mit szólsz?
36. §
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
"feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza"
Ez a lényeg szerintem. Ezért írtam, hogy a lehetőségekhez igazodva - vagyis ha nem telített a külső illetve nem megy előtte másvalaki, aki feltartja, hogy visszasorolhasson.
TökömTele
2010.04.16 15:10:33
@Secnir: Oké, nem gond
Viszont ne aggódj, hamarosan idetalálnak azok is, akikre gondolsz... ;)
Azért megjegyzem, hogy én is próbálok elengedni mindenkit, akkor is, ha 130-nál gyorsabb, ez nem kérdés. Az ő dolga, mennyivel megy. Viszont nem szeretem, ha ezért "be akarnak tolni" a jóval lassabb külsőbe. Ha tudok, úgyis kimegyek, nem akarok szándékosan idegesíteni és feltartani senkit. Ilyenkor index ki és kimegyek amint lehet. Aki még így sem veszi a lapot és villog az egy idióta :)
Viszont ne aggódj, hamarosan idetalálnak azok is, akikre gondolsz... ;)
Azért megjegyzem, hogy én is próbálok elengedni mindenkit, akkor is, ha 130-nál gyorsabb, ez nem kérdés. Az ő dolga, mennyivel megy. Viszont nem szeretem, ha ezért "be akarnak tolni" a jóval lassabb külsőbe. Ha tudok, úgyis kimegyek, nem akarok szándékosan idegesíteni és feltartani senkit. Ilyenkor index ki és kimegyek amint lehet. Aki még így sem veszi a lapot és villog az egy idióta :)
[FRISSÍTVE: 2010. 04. 13. 10:25]Az ilyen helyzetek miatt volt az M0 halálút, amíg nem volt középen fizikailag is elválasztva a két menetirány. Leadfoot olyan balesetnek volt szemtanúja, ami könnyen elkerülhető lett volna egy kis ész igénybevételével, meg némi odafigyeléssel.…..
TökömTele
2010.04.12 14:44:58
@Leadfoot: Hmmm, ebből nekem kissé úgy tűnik, hogy Ti is jobbról akartátok leelőzni a Suzukit, ugye nem????
Még a végén kiderül, hogy nem 3 hanem 4 hülye volt :)
Még a végén kiderül, hogy nem 3 hanem 4 hülye volt :)
TökömTele
2010.04.12 14:52:34
@szs75: Akkor nem előzés, ha lakott területen belül vagyunk (a szöveg alapján az eset nem ott volt) vagy ha telítettek a sávok. De erről nem volt szó. Nem így van?
TökömTele
2010.04.12 15:03:03
@Nikorene: Oké, de ezzel a logikával a "jobbról előzni tilos" csak a "jobbra tarts"-ot nem ismerő, belső sávban folyamatosan haladó autósokra vonatkozik, autópályán például??
"Lehet, hogy azért állnak így, nehogy rájuk nyissák az ajtót" - mondta Winkler, amikor hétfő reggel, a parkolóházunkban azon kapott, hogy kivont Nikonnal lövöm az autókat."Akkor menjenek fel a negyedikre, tele van üres hellyel az a szint. Az ötödik pedig tök üres. Ez…..
TökömTele
2010.04.12 13:27:33
@robinzone: "Nagyon Híres Ember" Rá gondolsz?
sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs436.ash1/24090_103890099652268_100000938367885_32656_4057798_n.jpg
:))
sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs436.ash1/24090_103890099652268_100000938367885_32656_4057798_n.jpg
:))
TökömTele
2010.04.12 14:38:20
@Pacman: Azaz :)
Vannak helyek, ahol különösen veszélyes az esztelen száguldozás. Az Ódis sztorija egy ilyen helyszínen ért véget, mert a Vaspálya utcából egy enyhe balkanyarral lesz Gyömrői út megbolondítva egy kereszteződéssel, valamint ami nagyon necces, nem sokkal utána egy zebrával, amin…..
TökömTele
2010.04.01 21:08:48
@min: Azért egy Focus ST vagy RS tényleg oda is tud baszni :) Bár gondolom nem azokra gondoltál, mert elég kevés van belőlük...
TökömTele
2010.04.01 23:14:12
@vmaast: Bizony. Aki 10 millió körüli összeget rádob egy ilyen autóra, az minimum megszállott. Ennyiért azért már sokkal ésszerűbb és igen komoly járgányokat kapni, már ha nem a száguldás a cél.
És tényleg valószínűtlen, hogy valaki azért fektet be egy ilyen autóba, hogy városban lámpától lámpáig emberkedjen. Vagy ha mégis, még hülyébb mint a homasitaboyracerek, hiszen azok ha benézik a kanyart 1-2 milás autót zúznak le, ez meg a sokszorosát :)
És tényleg valószínűtlen, hogy valaki azért fektet be egy ilyen autóba, hogy városban lámpától lámpáig emberkedjen. Vagy ha mégis, még hülyébb mint a homasitaboyracerek, hiszen azok ha benézik a kanyart 1-2 milás autót zúznak le, ez meg a sokszorosát :)
Egy ötvenezret futott, turbódízel Touareg, amit ráadásul még a sivatagban is meghajtott két fiatal csaj? Autó ez még, vagy már atomjaira bomlott a Volkswagen-technika? Vélemények az azonos című írásunkról...
TökömTele
2010.03.04 11:25:37
@petis3: "Úgy nézz ki,tömeg gyilkos leszek vagy vagyok :)"
Nem erről van szó, persze, hogy nem! Igazad van, teherautóval, kamionnal, busszal való ütközés még veszélyesebb, mert még nagyobb a tömegük, még nagyobbat ütnek.
Csakhogy kamiont, buszt, teherautót általában sokat tapasztalt, hivatásos sofőrök vezetnek. Ők többnyire higgadtabbak és ritkábban lépik át a megengedett sebességet (már csak a tachográf miatt is). Kevesebb balesetet is okoznak, mint az autósok, még ha nagyobb port is kavarnak néha. (Persze itt is vannak kivételek, ismerek állat buszsofőrt) SUV-ot pedig (tisztelet a kivételnek) általában tapasztalatlanabb úrvezetők, akik sokszor nincsenek tisztában a járművük képességeivel és veszélyeivel.
A furgonosokat, kisteherautósokat nem sorolom ide, ugye többségüket sima B-s jogsival rendelkező melósok hajtják. Jóval többen is vannak, mint a suvosok, általában céges a verda, fogyasztás, kíméletesség nem számít, ezért sok az ámokfutó. Véleményem szerint tőlük még jobban kellene tartani, mint bármelyik suvtól. Csak hát a téma kapcsán a suv került előtérbe és nem a furgon.
És akkor még nem említettük azt a bizonyos mindenki által ismert "vadállat kopasz terepjárós" sztereotípiát, aminek gyakran köszönhetik az általatok használt járgányok a negatív megítélést.
Ésszel kell közlekedni, suv-val és a többi nagyobb járgánnyal pedig pláne és nincs gond:)
Nem erről van szó, persze, hogy nem! Igazad van, teherautóval, kamionnal, busszal való ütközés még veszélyesebb, mert még nagyobb a tömegük, még nagyobbat ütnek.
Csakhogy kamiont, buszt, teherautót általában sokat tapasztalt, hivatásos sofőrök vezetnek. Ők többnyire higgadtabbak és ritkábban lépik át a megengedett sebességet (már csak a tachográf miatt is). Kevesebb balesetet is okoznak, mint az autósok, még ha nagyobb port is kavarnak néha. (Persze itt is vannak kivételek, ismerek állat buszsofőrt) SUV-ot pedig (tisztelet a kivételnek) általában tapasztalatlanabb úrvezetők, akik sokszor nincsenek tisztában a járművük képességeivel és veszélyeivel.
A furgonosokat, kisteherautósokat nem sorolom ide, ugye többségüket sima B-s jogsival rendelkező melósok hajtják. Jóval többen is vannak, mint a suvosok, általában céges a verda, fogyasztás, kíméletesség nem számít, ezért sok az ámokfutó. Véleményem szerint tőlük még jobban kellene tartani, mint bármelyik suvtól. Csak hát a téma kapcsán a suv került előtérbe és nem a furgon.
És akkor még nem említettük azt a bizonyos mindenki által ismert "vadállat kopasz terepjárós" sztereotípiát, aminek gyakran köszönhetik az általatok használt járgányok a negatív megítélést.
Ésszel kell közlekedni, suv-val és a többi nagyobb járgánnyal pedig pláne és nincs gond:)
TökömTele
2010.03.04 11:43:21
@petis3: Lehet, hogy konkrétan nem említik a VW-t. Én úgy általában értettem a SUV-okra, hogy "veszélyesebbek". Már az első videóban is elmondják, hogy nem csak a tömegekről van szó, hanem az autó magasságáról, merevítéséről, hosszáról...
Na mindegy, nem igazán akarok ám mély vitába szállni, nekem nem volt afférom még sem Touareggel, sem másik suvval, remélem nem is lesz - és másnak se legyen:) Mindenkinek jobb így :)
Na mindegy, nem igazán akarok ám mély vitába szállni, nekem nem volt afférom még sem Touareggel, sem másik suvval, remélem nem is lesz - és másnak se legyen:) Mindenkinek jobb így :)
TökömTele
2010.03.05 16:05:47
@Krisi: Ne beszéljünk el egymás mellett. Én is pont azt mondtam, hogy suv-val sokkal körültekintőbbnek kellene lenni, mint egy átlagos autósnak, illetve, hogy gyakran nincsenek tisztában a járművük képességeivel és veszélyeivel.
Ami a furgonokat illeti, igen, vannak ott is hivatásosok, de kisebb arányban, mint teherautón vagy buszon. Ugyanis az előbbihez alap esetben nem kell páv, meg semmi extra.
Mellesleg akinek hivatásos jogsija van, az nem fogja kockáztatni, 50 helyett 80-nal tépni, meg piroson átszáguldozni, ugyanis nekik a munkájuk, megélhetésük függ tőle. Sokkal inkább a kőműves Józsi, aki alá alábasztak egy kistehert azt' nyomjad neki. Ha elvveszik a jogsiját, max vezet majd a Béla.
Bár abban igazad lehet, hogy átlagban ők valószínűleg többet vezetnek mint bármely suvos.
Én személy szerint tuti több életveszélyes manővereket végrehajtó furgonost láttam eddig, mint suvost - lehet amerre én közlekedek kevesebb van belőlük:)
De rendben, nem mondom, hogy tőlük jobban kell tartani - gondolom erre írtad válaszként azt, amit - azért csak óvatosan velük is.
Viszont lakott területen 80-at nem tolerálnám sem furgonnál, sem suvnál, sem smartnál, semminél. Sofőrtől függetlenül. Adódhat szituáció, hogy nem fog tudni megállni, akármilyen jó is a pilóta.
A telefonáló picsákról meg inkább nem is nyilatkozom :)
Most nézem csak, eléggé letértünk a témáról:))
Ami a furgonokat illeti, igen, vannak ott is hivatásosok, de kisebb arányban, mint teherautón vagy buszon. Ugyanis az előbbihez alap esetben nem kell páv, meg semmi extra.
Mellesleg akinek hivatásos jogsija van, az nem fogja kockáztatni, 50 helyett 80-nal tépni, meg piroson átszáguldozni, ugyanis nekik a munkájuk, megélhetésük függ tőle. Sokkal inkább a kőműves Józsi, aki alá alábasztak egy kistehert azt' nyomjad neki. Ha elvveszik a jogsiját, max vezet majd a Béla.
Bár abban igazad lehet, hogy átlagban ők valószínűleg többet vezetnek mint bármely suvos.
Én személy szerint tuti több életveszélyes manővereket végrehajtó furgonost láttam eddig, mint suvost - lehet amerre én közlekedek kevesebb van belőlük:)
De rendben, nem mondom, hogy tőlük jobban kell tartani - gondolom erre írtad válaszként azt, amit - azért csak óvatosan velük is.
Viszont lakott területen 80-at nem tolerálnám sem furgonnál, sem suvnál, sem smartnál, semminél. Sofőrtől függetlenül. Adódhat szituáció, hogy nem fog tudni megállni, akármilyen jó is a pilóta.
A telefonáló picsákról meg inkább nem is nyilatkozom :)
Most nézem csak, eléggé letértünk a témáról:))
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Hányan haltak meg hazánk útjain az utóbbi mondjuk ötven évben olyan ok miatt, hogy lejárt, nem steril kötszerrel látták el a sérülését? Vagy akár hány autósnak lett ebből bármiféle komolyabb egészségi probémája, visszamaradt betegsége? Van erről bármiféle statisztika vagy felmérés? Kötve hiszem!
Gyanítom, hogy újonc rendőrök lehettek, ezért kapták ezt az izgalmas és megtisztelő feladatot. Értem én, valahol el kell kezdeni, de itt?
Basszus, álljanak már ki egy sarokra, számolják és büntessék a kézből telefonálókat, indexet nem használókat, másokat veszélyeztetőket. Traffizzanak, szondázzanak, nézzék a kocsi műszaki állapotát, műszaki vizsga meglétét de akár a kötelező biztosítás befizetési szelvényét. Ez egyenként mind százszor nagyobb probléma, mint a lejárt eü doboz. Oké, tőlem aztán kérje el, nézze meg, vegye leltárba. De ilyenért bírságolni? "Akár" húszezer forintra?
Másrászt meg nem hiszem el, hogy 2010-re, amikor már minden lószar számítógépes nyilvántartáson van, nem lehet egy figyelmeztetési rendszert bevezetni az ilyen és hasonló probémákra (kiégett izzó, "leesett" rendszám, gagyituning stb)
Első alkalommal figyelmeztet, figyelmeztetést bejegyez, második alkalommal bírságol. Sőt, továbbmegyek, bár ez már hardcore scifi, akár lehetne minden járőrautóban egy automata rendszámfelismerő, amely jelezne a közelmúltban már figyelmeztetést kapott autóknál így azokat félre lehet állítani.
Következő lépés mi lesz? Guminyomás ellenőrzés pótkerékben basszameg?