Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bpjotruska

0 bejegyzést írt és 54 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Heti merítés 2014.10.12 08:41:34
Lomha, de szeretni való, hűséges, gazdaságos Külső - ez egyéni megítélés kérdése. Kicsit retrós, különösen elölről. Elölről tetszik is, hátulról már kevésbé. Bár nekem a régi szekérszerű Fiat Multipla is tetszett :-) Használható gépezet, ami bírja a mindennapi…..
bpjotruska 2014.10.12 19:55:00
@alvázvédelem: Az 1.9esekbol a rosszabb hiru PD-s lehet, hogy mar nem az a tartos TDI, de komolyabb problemak azzal is inkabb 300 ezer felett adodnak, vagyis jo masfel-ketszer annyit elmegy gond nelkul, mint az 1.5 DCI ( amelynel porlaszto-problemak gyakran mar 100 ezer alatt is elojonnek, es nem lehet mindig mindent a rossz uzemanyagra fogni... mas dizelekkel sem jarnak kulfoldre tankolni, megsincs annyi bajuk )
A 2.5ost nem kellett volna felhozzam, igazad van.
Szerintem 1.5 DCi-t csak ujonnan szabad venni, es addig tartani, amig garanciaban van, utana szivjon vele mas.
bpjotruska 2014.10.12 21:40:15
@alvázvédelem: Mondjuk igazabol ugy is lenne korrekt, hogy a DCi-t ne a klasszikus, egyszerubb, adagolos TDI-vel vessuk ossze, hanem a PD-vel, de meg abbol az osszehasonlitasbol is rosszul jon ki... az egyetlen, amiben elonye van, az talan a kettostomegu lendkerek hianya ( de azt hiszem az is csak a kevesebb lovas DCI-kbol hianyzott ), azok biza nem orok eletuek a PD-kben, de maskeppen egy sokkal strapabirobb, megbizhatobb konstrukcio szerintem a traktorhangu PDTDI. Nyilvan el-elromlanak azok is, egy-egy PD-elem megadja magat, elkopik a butykostengely is idovel, de jellemzoen inkabb a 3-400 ezerrol visszatekert, s itthon 130 ezerben arult Passatokban s tarsaikban :-)
Belsőség Heti merítés 2014.10.05 07:50:57
Túlélőtábor az autóban Munkacélra kaptam a cégemtől egy ilyen csodát, és elmondhatom, hogy nem teltek unalmasan a napjaim vele.A szervizek mellett szól, hogy a gyári hulladékanyag ellenére mindent megtesznek, hogy ne gyújtsák rájuk a szervizt. Tudással és találékonysággal…..
bpjotruska 2014.10.05 21:14:10
@ledo76: Ismeros ceg Srinterekkel fuvarozik, 3 db 313 CDI-juk volt. Az elso 700 ezernel lett csapagyas, de annak megfoztek a motorjat, a masodikat 810 ezerben generaloztak, a harmadik tuljutott a million. Igaz, hosszu tavu fuvarozasra hasznaljak oket, s szinte mindig meleg motorral vannak hajtva - ami jot tesz ugye az elettartamnak - de ha evi 100-120 ezret mennek, akkor nem valoszinu, hogy 80-90el poroszkalnak. Persze, porlasztok idonkent tonkremennek, mint barmely dizelben, turbot, ezt-azt javitani kell neha, viszont az utod 906-os Sprinter es Crafter allitolag egy rakas szar az oregekhez kepest ( soforok es uzemeltetok szerint egyarant ).
Fiat-Iveco haromezreserol en is csak jokat hallottam, a 2.3-as JTD-re azert nem mondanam, hogy jobb konstrukcio, mint a CDI.
bpjotruska 2014.10.06 14:44:12
@ledo76: Nem tartom rossz autoknak a Ducato/Jumper/Boxer triot, kulonosen ha messze elkeruljuk a Ford-tol szarmazo 2.2es dizelt ( a jo eg tudja minek kellett a hagyomanyosan jo dizelekt gyarto Fiat es PSA-nak pont a Ford-tol kolcsonozni dizelt ).
Azt is elhiszem, hogy nem jobb annyival a Sprinter, mint a konkurecia harmasikrei, de arra azert vigyazni kell, hogy pl a Fiat hajlamos az alkatreszarakon visszakerni azt a penzt, amit az auton megsporoltunk. Egyes gyari alkatreszek ( pl kilincsek, sebvalto-kabel ) ket-haromszor annyiba kerulnek, mint a "draga" Mercedes-re vagy eppen VW-re. Arra is van pelda viszont - inkabb motor-alkatreszeknel, mert azok kozosek - hogy ugyanaz a cikkszam az Iveco-tol felaron jon, feleannyi ido alatt, mint a Fiat :-)
Belsőség Óda egy öreg Golfhoz 2014.07.21 17:36:03
Azt hiszem rossz dolog, ha az ember tárgyakhoz kezd kötődni, de sajnos hajlamos vagyok rá. Van, amikor egy különleges dologról van szó, például egy sportkocsiról, ott érthető az izgalom, de én a világ talán legunalmasabb autója iránt érzek így. Adott az öreg hármas Golf, amit…..
Belsőség Heti merítés 2014.06.15 08:56:21
Rémálom Az autó kényelmes, jól variálható és lendületesen mozgatja a viszonylag kis turbó motor. Már ha a légmennyiségmérő szenzor be nem döglik. Mert ha igen, akkor 70 a végsebesség és az IFA leküzdhetetlen akadály. Pufi a barátom Szóval adott az amerikai kényelem…..
Belsőség Ilyen az öreg dízel 2014.04.26 06:35:22
Milyen lehet vajon, ha az ember csak használja az autóját hónapokon át, és nem kell hozzányúlni? Egy-egy olajcsere, esetleg fékbetét, ha eltömődik a pollenszűrő, már nagy esemény. A téli, nyári gumi váltogatása bosszantóan sok időt rabol el, még talán időpontot is kell…..
Belsőség Heti merítés 2014.04.20 08:29:39
Társ lehet egy életre A 911, aminek szintén nagy rajongója vagyok, kicsit drágának bizonyult :), a 924 viszont tökéletesen ötvözi amit szeretek, '70 évekbeli, sportautó, Porsche és nem utolsó sorban még megfizethető és szervizelhető. Végre szakítottunk! Vérge…..
bpjotruska 2014.04.20 19:05:20
@internal_combustion: Inkabb kelljen 7800-ig forgatni egy motort, minthogy 80 ezer km-ben a masodik motor is szarul menjen :-))
Szerintem is fontos a hetkoznapokban az auto nyomateka es rugalmassaga, de mint mondtam, a szoban forgo ket auto - az egyhatos turbos Citroen es az egyhatos VTi Honda inkabb a sportos autozasrol szol. Persze, tolem lehet turbos is egy motor, mert fasza ha jo nagyot tol mar alulrol a sok newtonmeter miatt, de akkor csinaljak meg rendesen... meg lehetett azt is, eleg sok turbos regi Volvo szaladgal 2-300 ezer kmel, es nem surun hallani, hogy szetesne bennuk a motor... igaz, nem is egyhatosak, es nem esznek 5 litert papiron.
bpjotruska 2014.04.20 23:38:53
@Thanathos: Iazabol csak azt magyarazzuk eleg regota, hogy a munkavegzo kepesseget loeroben, ill kilowattban merik, es teljesitmenynek nevezzuk, es az gyorsitja az autot, nem a forgatonyomatek. Na jo, ha hegynek felfele, ketezres fordulaton elpadlozunk egy eros turbodizelt, akkor nyilvan nagyobbat huz... csak epen senki nem akadalyozza meg egy eros benzines vezetojet abban, hogy mondjuk 100-nal visszarakja harmasba, es akkor mindjart kiegyenlitodnek az eselyek.
Az a baj, hogy a gyorsulas-erzetet nagy reszben a nyomatek okozza, ezert van a legtobb ember meggyozodve, hogy egy turbodizel, ami 2 es 4 ezer kozott az ulesbe ragaszt, az jobban gyorsul, mint egy hasonlo ereju benzines, ami mondjuk 3 es 7 ezer kozott egyeneletesn erosodve huz.
bpjotruska 2014.04.21 17:20:13
@zerge44: BMW terepjaro nem is indexelhet, mert gyarilag indexkapcsolo nelkul adjak ki oket... vagy legalabbis nem emlekszem, hogy lattam volna valaha X5-X6-ost indexelni
Igaz, jo pap holtaig tanul, mert pont ma terult be elottem egy udvarra egy Audi Q7 es jelzett, baszki! Pedig azt hittem azokban is csak dizajn-elem a kanyarjelzo-lampa :-)
Elvesztem. Magával ragadt a fogyasztáscsökkentés forgószele, kutyaól lettem a tornádóban. Megláttam a Fuel Shark Savert, és tudtam, nekem is kell egy. De okosba. Nincs olyan berendezés, amit egy magyar ne tudna létrehozni negyedáron, teherautóról leesett, pult alól vásárolt,…..
bpjotruska 2014.04.14 18:37:40
@doominogame: Ez legfeljebb arra bizonyitek, hogy a Prolong nem art :-) Semmi sem zarja ki, hogy a ket motor pont olyan jo allapotban lett volna nelkule is ( ha melegitetted is oket, akkor gondolom odafigyeltel rajuk ). A Combo kis isuzu dizele rendkivul tartos motor, az Omega kenyesebb BMW-motorja meg nem igazan futott sokat, legalabbis szerintem 285 ezer nem sok egy dizelnek.
Belsőség Heti merítés 2014.04.06 08:48:18
Életem egyik álma teljesült Vezetni kell. Akkor tudod meg igazán, h miről próbálunk idióta és túlcsapongó irományokat kreálni, amivel próbáljuk átadni mindenkinek életünk egyik legjobb érzését, ami érhetett bennünket. A detroiti acél Alkatrészek, szakirodalmak…..
bpjotruska 2014.04.06 20:59:37
@gergo: Lehet, hogy egyszer legyorsulta a Hondat egy X6-os BMW, azert vett 1.4 HDI-t ;-))
Belsőség Heti merítés 2014.03.30 09:08:34
Borzadályból autó Jáj anyám, kiderült, hogy kicsi a 1982-es, 1.3-mas colt, kellene venni valami nagyobbat, szebbet, erősebbet. Olcsón. De mit? A kisoroszlán nagyot harap Kb 30 000 km ezelőtt elkezdte csinálni, hogy jobbra kanyarodásnál világít az olajnyomás lámpa biztos…..
bpjotruska 2014.03.30 19:40:27
@Schütii: Ja, az mas, persze. Nyilvan W202-es Mecibol kevesebb esett aldozatul az optikai hulyegyerek-tuningnak, meg a "lila-neonra s kinai xenonra van penz, olajszurore s fektarcsara nincs"-tipusu tulajdonosoknak, mint a kortars BMW-kbol. Motorikusan es mechanikailag szerintem nem rossz autok a 202-esek, de a rozsdasodas igencsak zavaro es koltseges problema tud lenni.
bpjotruska 2014.03.30 21:37:49
@Schütii: A 124-est lassan 20 eve nem gyartjak, annak mar ideje, hogy rozsdazzon :-) A 202-es sajna mar tinedzser-koraban hajlamos korbe rohadni, kuszobok-ajtok-sarvedok, bar az enyem osztrak-import volt, szo mi szo, allitolag ott soznak a legdurvabban. Egyebkent nem oregszik csunyan, na, ezt elismerhetem, csak az elodje kicsit tul magasra tette a lecet... az egy ritka jo es tartos auto volt.
bpjotruska 2014.03.30 22:20:50
@Muzsikok közt: En is inkabb egy hasznalt nemetre szavaznek. Ugyanakkor meg kell erteni azokat is, akiknek az auto csak egy darab vas, nem kell szep legyen, nem kell jol kidolgozott legyen, stb, csak mukodjon megbizhatoan. Egy uj auto pedig, meg ha Dacia is, tobbnyire par evig gond nelkul mukodik, ha meg van is valami gond, megcsinalja a szerviz garanciaban. Egy 100 ezret futott hasznalt meg tobbnyire megbizhato, de azert mar okoz neha problemakat, s ha lerobban ez-az, akkor zsebbe kell nyulni, no meg kellemetlen is lehet, ha valahol hosszabb uton romlik el ( persze ezzel szembeallithto az, hogy az uj auto maris kevesebbet er vagy ezer euroval, ahogy forgalomba helyeztuk s mentunk vele kicsit... ).
Belsőség Heti merítés 2014.03.02 08:28:16
A barátnőm féltékeny rá! Kezdtem megharagudni szeretett Kispolákomra, amikor unokatesómtól jött a hír, hogy eladósorba került dédelgetett kis Clioja. Nem hagyhattam, hogy a még gyerekkoromban kinézett kocsi máshoz kerüljön. SOSEM Kopel Konkrétan 4 év alatt egyetlen…..
bpjotruska 2014.03.03 13:35:10
@w a s d: "mivel a leszólt mai motorok, amik állítólag állandóan tönkremennek, pl. a példának hozott 1,2 tsi 85 le- vel, ami egy alapáras motor abban a kategóriában, amibe a Civic is tartozik, a mindennapi közlekedésben ugyanazt tudja, mint a Civic egykori európai csúcsmotorja,"
A kis turbosokkal nem csak allitolag van sok baj, hanem a gyakorlatban is, meg kell kerdezni par szerelot. Az 1,2 TSi meg lehet, hogy mondjuk 2-3 ezres fordulaton kb ugy huz, mint anno a 160 lovas V-TEC, ugyanakkor kiporgetve meg kb ugyanazt tudhatja, mint 20 eve az egyes Punto 1.2-es 85 lovasa, de dragabb, bonyolultabb es hajlamosabb elromlani. Szep dolog a nyomatek, de nem latom, miert eri meg egy 1.2-es turbobol kihozni azt, amit tudna egy 1.4-1.6-os turbo nelkul, egy 1.4-esbol meg azt, amit egy 1.8-2.0 literes tudna, ill tudott 20 evvel ezelott is. Nem dragabb a turbo, intercooler, kompresszor, direkt befecskendezo rendszer stb, mint egy par millimeterrel nagyobb loket es furat, nem beszelve a megbizhatosagi gondokrol?
bpjotruska 2014.03.03 14:36:59
@Svábhegy: "Ott van a nagy fejlődés, hogy egy civic vti-t 6000-ig kell pörgetned, hogy menjen, egy mai kisköbcentis turbos benzinest pedig elég 2000-ig." Ja, es ettol a takarekos hasznalattol meg megtelik koksszal az egester, a szelepek, az EGR, es lehet darabkakra szedni a motort, gyakran olyan kicsi futasnal, aminel meg egy szuperporgos V-TEC-nek sincs kutya baja sem. Nem szoktad a Novoth Tibor cikkeit olvasgatni, majd mindegyikben egy-egy ilyen doglodo turbos csoda a foszereplo :-)
bpjotruska 2014.03.03 16:41:05
@zeddez: Jah, ezekkel a 30 ezres meg 50 ezres olajcserekkel en ugy vagyok, hogy akar be is lehet tartani, anank, aki akarja, csak szerintem a gyartok elfelejtik odairni a szerviz-leirasba, hogy minden masodik vagy hamradik olajcserenel az olaj es olajszuro melett a turbot is tessek cserelni, es minden negyedik-otodiknel a motort ;-)
Remek kis videót találtam az imént a médialepedőnkben (tudják, ez az a videósáv alul, tele csupa jó kis filmecskével). Tessék, megosztom, aztán már csak két mondat lesz. Egy Cadillac-reklám. Igen, az Escalade megverte a C300-as Mercedest. Utóbbiban egy 228 lóerős, 300 newtonmétert…..
bpjotruska 2011.10.05 21:16:07
@visszakettopadlogaz: Volkswagen T5 vagy Vito 4x4-es verzioi, a nagy, 3.2es benzines motorokkal miben maradnak el ettol a motorizalt tombhaztol? Azokba is belefer minden, valoszinuleg mennek is rendesen ( a 130 lovas TDI T5-os is megy annyit, amennyit kell ), azokban is magasan ulsz, 230 loval mar lehet vontatni is, elfer bennuk 8-9 ember, ha kell, s nem esznek 20 folott, gondolom.... oke, nem gyorsulnak 6 masodperc allatt 100-ra, de egy harom tonna koruli gep soha nem lesz sportos, akarhogy gyorsul.
Mostanság lassan minden autóban találkozhatunk a stop-start automatikával, de nem gondoltam volna, hogy egy Barkasban vagy Wartburgban is előfordulhatott már. Gondolom a VW irányából érkezhetett az eredeti technika, hiszen nyugaton az 1980-as évek elején már boldog Polo tulajdonosok is…..