Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gpety

0 bejegyzést írt és 44 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1980. Siófok Siófoki autóbusz-baleset 1980. június 30-án 20:53 perckor Siófokon történt baleset, amelyben a Nagykanizsáról Székesfehérvárra gépmenetben közlekedő, MÁV M62 sorozatú dízelmozdony elgázolta a Darnay téri, a baleset időpontjában közút felé vörös jelzést adó útátjáróban a Kapos…..
Gpety 2015.03.01 19:31:35
@JTom: Engem nem kifejezetten az egyházellenes megnyilvánulás zavart, még ha egyértelműen arra is utal a célzás, hanem a megfogalmazás: "sem a MÁV, sem a fent említett egyház nem finanszírozott meg az átjáróba, ezért, vagy ennek eredményeként egy újabb buszsofőr bambult el 2003-ban" Szabad fordításban:
Mivel nem volt félsorompó az átjáróban (tök mindegy ki nem fizette), ezért, vagy ennek eredményeként egy újabb buszsofőr bambult el 2003-ban. Az ok-okozat nincs szoros összefüggésben. Elbambulni sok mindenért elbambulhat egy sofőr, de nem azért mert nincs egy átjárónál félsorompó. Ha van tábla, fénysorompó, akkor inkább bambulhat el valaki amiatt mert szerelmes, megülte a gyomrát az ebéd, túl régóta vezetett stb. Az sem kizárt, hogy a lezárt félsorompón is keresztül mentek volna.
Ez az egyik baj, a másik pedig, hogy egy jó író legyen tárgyilagos, ne szője bele saját indulatait egy cikkbe. Ennyi erővel minden tragikus hírről szóló cikk végén lehetne valakit, vagy valakiket hibáztatni, attól függően, hogy az érintett írónak ki nem szimpatikus. Egy mondattal is el lehet rontani egy amúgy teljesen korrekt bejegyzést.
Állandó téma a gombok és kapcsolók kopása az autókban. Peka Amerikából küldte nekünk a képeket és a magyarázatot. Úgy látszik, szereti ezt a témát. Fogadjátok szeretettel: Sziasztok!Érdekességből küldök pár fényképet, ami két egymás mellett álló autóban feltűnt…..
Könnyebb, mint gondolnák. Piactérképezésünk napi szintű, ilyenkor át-átnézzük a legforgalmasabb hazai használtautó-oldalt, jó tudni, minek mennyi az ára, hiszen - többek között - rengeteg használtautó-vásárlással kapcsolatos kérdés fut be hozzánk és különben is: a piac…..
Mi sem mutatja jobban a másodlagos autópiacon vadászók bizalmatlanságát, mint a tény, hogy azért nem vitte el az autót, mert nem volt semmi baja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TComment Már nem a mi autónk 2012.03.19 05:50:07
Mit jelent nekünk a Swift? Egyáltalán: jelent még valamit? És ha tudjuk, hogy mind közül ez e legjobb, akkor rohanunk-e hanyat-homlok, hogy a miénk legyen? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mit nem tud még a használtautó-kereskedelemről, a fontoskodó, kisstílű márkaszervizesekről és a bepróbálkozó ügyfelekről?Mai cikkünk blogposztja...
Gpety 2011.12.30 19:41:53
Végigolvastam ezt a cikket is, épp úgy mint az előző részt. Ez sajnos még gyalázatosabb lett minden téren. Sajnálom, hogy a Totalcar-on ilyenek megjelenhetnek. Az egész írás nagyon szubjektív, a vevők szó szerint hülyék, a használt autó kereskedők pedig makulátlan szentek, épp csak a glóriájuk hiányzik. No meg persze a márkaszervizek sem sokat érnek.
Az egész témával kapcsolatban annyi észrevételem lenne, hogy egy viszonylag nagy cégnél intézem az autók ügyes-bajos dolgait. Az autók tényleg márkaszervizbe vannak hordva, a legkisebb hiba azonnal javítva van. Eladáskor azonban a futott kilométer könnyen verdesi a 300 ezer kilométert, ez pedig a legjobb szervizelés mellett is benne marad a motorban, főbb egységekben. Arról nem is beszélve, hogy nyilván az utolsó nagyobb hibák már nem kerülnek kijavításra, hisz még egy jobb cég sem költ fél milliót egy autóra, csak azért, hogy 800 ezerért eladhassa azt. Szóval legyen az akár milyen jól karban tartott céges autó, a szervizkönyvet, az eladás előtti állapotfelmérést és az elmúlt évek javítási számláit kérje a vevő, ezt minden cég gond nélkül, nyugodt lélekkel bemutatja, ha nincs takargatni valója. Persze a céges autók jó részét kereskedő veszi meg, akik habár szentek, simán visszapörgetik az órát vagy 200 ezerrel...
Az hogy pl. a Fiat jóval piaci ár alatt számított volna be egy autót szerintem nem meglepő, hisz a használt autó kereskedők is ezt teszik. Ezért is érdemes inkább értékesíteni azt, mint ahogy az a cikkben szereplő történtben is megesett.
Azon meg végkép nem értem miért kell egy használt autó kereskedőnek meglepődnie, hogy a szakszervizek az átvizsgálás során jóval drágább ajánlatot adnak, mint egy maszek szaki.
Szóval én azon vagyok, hogy a cikk írójától autót nem igen vennék, hisz tőle jobban senki nem ért az autókhoz, a vevők idióták, a márkaszervizek pedig balfékek, mert nem neki kedveznek az átvizsgáláskor. Ez a nézet pedig nem egy szerény világnézetre utal. Inkább egy olcsó új autót kell venni, vagy egy olyan magánszemélytől vásárolni, akinek van szervizkönyve és azt alá is tudja támasztani javítási/szerviz számlákkal. Az autót pedig nem árt elvinni egy szemlére a számlákat kiállító szervizhez.
TComment Óratekerők 2011.12.07 08:47:00
Mit lehet tenni, ha kiderül a nem valós kilométeróra-állás? Van esélyünk arra, hogy kiderüljön az igazság? A jogszabályok és a törvények az egyik oldalon, a gyakorlat és valóság a másikon.Mai cikkünk blogposztja. ..
Gpety 2011.12.07 22:00:49
@gyvy:
No de ha minden kereskedő játszik az órákkal akkor miért lennének a vevők ostobák? Lehet vannak, akik kevéssé tájékozottak és ezt a tényt nem tudjak, talán még el is hiszik, hogy az autó nem futott csak 80 ezret. A legtöbben viszont szerintem azért tisztában vannak a dolgokkal, így habár tudják, hogy minden óra mahinált, mégis megveszik az autót, mert szükségük van rá.
A magyar ember nem ilyen téren ostoba. Sokkal inkább ostoba más téren. Mégpedig azért, mert többet szeret mutatni, mint amennyije van. Inkább megvesz egy visszatekert, kitaposott belű BMW-t 3 milláért, aminek épp csak a nyaka nem vérzik, minthogy ugyan ennyit kiadjon egy új Suzuki Swift-ért, vagy Kia Rio-ért.
 Amit januárban megpróbáltunk, mostanra beérett. December 1-től sokkal könnyebben szerezhet százhuszonöt köbcentis motorokra érvényes jogosítványt, aki már rendelkezik B-kategóriás vezetői engedéllyel. Megnyílt az út az olcsóbb, gyorsabb és praktikusabb közlekedés felé.…..
Belsőség A majdnem autó 2011.09.06 09:46:00
  A cél nyilvánvalóan nem reprezentálás vagy bármiféle örömautózás lesz, mert arra alkalmatlan, nem is arra készítették. A haszonállat szerepkörét azonban majdnem hibák nélkül valósítja meg - majdnem tökéletesen a majdnem autó. Majdnem ajánlom is bárkinek. De…..
A címválasztás néha annyiban nem konzekvens, hogy már nekem is feltűnt: látszólag minden második posztban csúnyáz valamit a robogóblog. Pedig nem is ez a szándék, korábban mindig ezt dobta a gép. Viszont a mai Vespát elég nehéz lesz leszólni, mert ez a robogó arra…..
Belsőség A visszatekerés vége? 2011.03.22 16:00:00
Az óravisszatekergetés lassan nemzeti sport. Hétvégi hírünk és az azt megelőző publikáció eléggé felkavarta az állóvizet, de valahol ez is volt a cél. Semmi nem véletlen, rajta vagyunk a témán, ahogy azt az ATV reggeli műsorában is láthatták. (A képre kattintva az ATV…..
Az Ural nyers és egyszerű, sokkal inkább traktor, mint közlekedési eszköz. Ez nem hátrány, sokan éppen ezt értékelik a német gyökerű orosz járműben. Heiko Fleck is ebbe szeretett bele, ám ő a dízelek szerelmese – nem véletlen, hogy átépítette az 1953-as M72-t. A durva…..
- Te, figyelj, van egy kis gond a papírokkal. Szívemben nagyot moccant a rozsdás kés, a következő pillanatban pedig éktelen harag öntött el. Most ülök autóba, verem pépesre a szemétláda fejét, kicsinálom, ütöm, amíg meleg, megtaposom, a korláthoz csapkodom... Nyugalmat…..
Mariann küldött be szerkesztőségünkbe egy nagyon szép és tanulságos levélfolyamot, mely egy jól ismert és mára már elavultnak számító trükkre hívja fel a figyelmet. Bár többször volt már róla szó, azért minden valószínűség szerint mindig akad olyan, aki felül és utal.…..
A mostani húszas éveikben járóknak az egész Matchbox-fétis egy felfújt ökörség. Akik a harmincas éveiket tapossák, azoknak a Medzsó viszont még feltehetőleg az életük központi része volt. A mai negyvenesek egyenesen áhítattal beszélnek róla, mert az ő gyerekkorukban évente…..
Belsőség Kilométer FAIL! 2010.12.26 12:50:00
Autót hirdetni trükkös kilométeróra-állással úgy, hogy közben egy bárki által elérhető aukciós oldalon ott van ugyanaz az autó lényegesen több kilométerrel: FAIL! Persze, tudjuk, több lehetőség is van: 1. Az aukciós szándékosan állította többre, hogy olcsóbban…..
Gpety 2010.12.26 19:05:37
@d'oh:
Szerintem meg nincs túl lihegve, igenis ez csalás, mások megkárosítása. Főként céges autóknál gond ez, ahol rövid idő alatt sokat fut az autó, a cég pedig elpasszolja azt egy kereskedőnek, aki simán képes a 250 ezer km-ből 110 ezret csinálni...

Az előző példa konkrét eseten alapul, sajnos láttam ilyen (ezt az) autót. Még csak nem is látszik az ilyen autókon annyira a megtett óriási távolság, hisz a cégek általában rendszeresen szervizelik, karbantartják az autóikat, ha valamit cserélni kell, akkor cserlétetik. Tehát fékek, kuplung stb biztosan rendben lesz, de a motorban, váltóban, akkor is több százezer futott km marad, még ha 100-ra is tekerik vissza az órát. Ezt pedig én kézlevágással büntetném.
Jajj,de csúnya! Na, ez miez?! 2010.12.20 07:22:00
Fomics adja fel a leckét, legalábbis remélem, az alábbi csodás járművel. "Egyszerű, sallangmentes tuning, vagy egy új, szupertitkos BMW kisautó project? :)" -kiegészítve eme mondattal. Nos, rajtatok áll, naezmiez? ..
Gpety 2010.12.20 11:59:49
  Mindenkinek vannak rémisztő történetei rejtélyes autós hibákról. Itt egy saját zaftos sztori, de van hepiend. Azaz majdnem… Vélemények az azonos című írásunkról...
  Ne dőljön be a kupé Mercedes újszerű belének, mert amikor már fizetni kéne, biztosan kiderül, hogy átvagdosták benne az alvázszámot. Vélemények azonos című írásunkról...
Gpety 2010.02.15 05:20:45
@Garp:
Csak leírtam az egyéni véleményem, Te pedig ne flamelj. Vagy ha nem bírsz magaddal, akkor olvasgasd csak magad, nyugtatóként a fénymásoló használati utasítását...
Gpety 2010.02.15 05:23:36
@Garp:
Csak leírtam a saját, egyéni véleményem az ilyen autó tartása és a luxusadó viszonya között.
Te pedig ne flamelj, vagy ha nem bírsz magaddal, inkább olvasgasd Te azokat a fénymásoló használati utasításokat...