Adatok
Mondeoman
0 bejegyzést írt és 150 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Aranyoskám
...kiakadt a gázbovden. megáll, kiszáll, megnéz. hát... kiderült, hogy nem bírta a drótozott-ragtapasszal előző tulajok valamelyike által készített, innovatívnak innovatív, de szépnek nem mondható rögzítés. fúrás, faragás, menetfúrás és megvan az új…..
Mondeoman
2015.04.19 10:40:33
@buddhistaberry: Szép? Nekem nem tetszik, és sosem értettem, hogy mások szerint miért szép a böszöm nagy kerék egy bármilyen autón. De mivel egyedül vagyok ezzel a véleményemmel, valószínűleg bennem van a hiba. Úgyhogy ha meg tudsz győzni, hogy miért szép, akkor örömmel várom :)
Kényelmes pénztemető
Egy ismerősöm mondta, amikor megvettem, hogy készüljek fel, mert mindig valami hibajelző fog világítani az autóban. Hát igaza lett!
Relax avantgard módra
Szerintem rendben lesz a bringa az elkövetkező 10 évben, hacsak valamilyen elektronika meg nem…..
Mondeoman
2015.04.13 06:06:49
@geegee: Ja, és azt kifelejtettem, hogy a 196 ezret futott Mondeoban SEMMI nem néz ki úgy, mint a 130 ezret futott Passatban ez a lámpakapcsoló... Ugye, ugye, Fiatot, Fordot, franciát soha...
Mondeoman
2015.04.13 07:07:05
@Shadowbull: köszönöm ezt a kommentet, éppen erről a jelenségről beszéltem. Miért él a köztudatban, hogy jobb autó a Passat? Azért, mert Józsi bácsi azt mondta '92-ben a dízel Escortjára, hogy rossz? Próbáltál már Mondeot? Ne haragudj, de amiket az újabb VW-kről hallani lehet, hááát... Pénzt nem adnék érte. És mondjuk a vezetési élmény szubjektív dolog, lehet, hogy valakinek éppen a VW darabos, kattanós kezelőszervei jönnek be, de nekem speciel borsódzik tőlük a hátam.
"Mondeobol a Passatot fikázni"... Fúj, de utálom a sztereotípiákat.
"Mondeobol a Passatot fikázni"... Fúj, de utálom a sztereotípiákat.
Mondeoman
2015.04.13 12:36:21
@Shadowbull: Kifogtad. Vagy én fogtam ki három jobb Mondeot. :)
Nem a kocsmából informálódok, ha autókról van szó, efelől nyugodt lehetsz. Elég ha elolvasod a reggel óta írt kommenteket, egy páran ugyanazon a véleményen vannak, mint én. Hogy a malacorrú Passat még elnyűhetetlen volt, én ezt egy szóval nem vitatom. Na de az újabbak?
Nem a kocsmából informálódok, ha autókról van szó, efelől nyugodt lehetsz. Elég ha elolvasod a reggel óta írt kommenteket, egy páran ugyanazon a véleményen vannak, mint én. Hogy a malacorrú Passat még elnyűhetetlen volt, én ezt egy szóval nem vitatom. Na de az újabbak?
The Angel Of Darkness!
Egy szép nap, édesapám felszólt, hogy menjek már le neki segíteni a garázsba. Lementem, először csak azt láttam, hogy édesanyámmal nagyon vigyorognak, aztán elállt a lélegzetem.
Jó ez, csak nem EZ.
Egyébként egy kényelmes, jó automata váltójú,…..
Mondeoman
2015.03.29 11:17:25
@totál kár: igen, de akkor a megadott pénzösszegből lehet venni használt Alfát, Audit, BMW-t (ha valakit nem taszít ugyebár a márkaimidzs :) ), vagy ott vannak a japán sportkocsik, amiket sokan dícsérnek (mondjuk én japán sportkocsit sem vennék, de nem igazán tudom megmagyarázni, hogy miért, szóval lehet, hogy ez csak valami hülye, alaptalan előítéletem).
Summa: szerintem amennyivel többe kerül egy Octavia RS (vagy a többi felsorolt típus) egy erős motorral felszerelt, de nem RS/ST/OPC változatnál, annyival nem jobb.
Summa: szerintem amennyivel többe kerül egy Octavia RS (vagy a többi felsorolt típus) egy erős motorral felszerelt, de nem RS/ST/OPC változatnál, annyival nem jobb.
Mondeoman
2015.03.29 11:24:33
@UdjanMineck: az ám, az Alfa... :) Pár hónapja írtam egy heti merítésbe, hogy volt a használtautón egy 1996-os, 110 ezret futott (a képeken is látszott, hogy reális ez a futás) Alfa 155, ami 600 ezerért igencsak gondolkodóba ejtett, de azért a józan ész megálljt parancsolt... Azelőtt eszembe sem jutott volna 155-öst venni, mert nagyon szögletes, azóta viszont kimondottan tetszenek :)
@nick papagiorgo: ott a pont.
@nick papagiorgo: ott a pont.
Digó limó (Aki már olvasta az eddigieket, ugorjon benne az Elvtársak, elvtársnők bekezdéshez ;)
Gyönyörűséget foltot sikerült csinálni rá, amikor lekerült a kocsi, a műszerfal elég vehemensen tiltakozott, olyan lámpák is elkezdtek világítani, amiről nem is tudtam, hogy…..
Mondeoman
2015.03.15 13:21:32
@Buckethead: Egy Fabia RS hány lóerős is? És mivel kisebb a tömege, mint a Bimmernek, lehet, hogy simán lealázza, akármennyire is rühellem ezt a szót. :) Jó, jó, nyugi, csak szőrszálhasogatás volt. ;)
Mondeoman
2015.03.15 16:05:29
@Buckethead: "mindig akad valaki a régi Ford Sierrájában, meg a mit tudom én mijében aki meg akarja mutatni hogy az övé jobb"
Ácsi! Itt van a gond a BMW-sekkel! Ha te állítólag nyugodtan vezetsz, miért is zavar téged, ha megelőz egy Ford? Lehet, hogy szülői értekezletre siet, vagy a kórházban haldoklik valakije, vagy tudomisén, ezerféle okból siethet valaki, ami persze nem ok arra, hogy megsértse a KRESZt, mégis előfordul. Egy öreg Sierra vagy egy kiskocsi teljesítményét nyilván senki nem akarja senki egy 2,5-ös BMW-éhez mérni (bár a Népítéletekből sajnos néha ez látszik...) Ha mégis ezért előzött meg, akkor két eset lehetséges:
-Egy hülye, akivel nem érdemes foglalkozni, jobb kiröhögni. Hadd menjen, aztán majd amikor beírja a heti merítésbe, hogy BMW-t alázott, akkor kérdezd meg tőle, hogy "És a BMW-s tudott róla, hogy verseny volt?" :)
-Jól feltuningolt kocsija lehet, lásd a fentebb írt Fabia RS-es példát. Ilyenkor versenyre lehet kelni vele, bár azért az bizonyos sebesség felett és bizonyos útviszonyok mellett vakmerőség. Bizonyos körülmények között még az is lehet, hogy ő fog győzni. Ha tényleg nyugodtan vezetsz, akkor érdemesebb legyinteni egyet és hadd menjen.
Ha valaki megelőz, az még nem feltétlenül villogás a kocsija teljesítményével.
Ácsi! Itt van a gond a BMW-sekkel! Ha te állítólag nyugodtan vezetsz, miért is zavar téged, ha megelőz egy Ford? Lehet, hogy szülői értekezletre siet, vagy a kórházban haldoklik valakije, vagy tudomisén, ezerféle okból siethet valaki, ami persze nem ok arra, hogy megsértse a KRESZt, mégis előfordul. Egy öreg Sierra vagy egy kiskocsi teljesítményét nyilván senki nem akarja senki egy 2,5-ös BMW-éhez mérni (bár a Népítéletekből sajnos néha ez látszik...) Ha mégis ezért előzött meg, akkor két eset lehetséges:
-Egy hülye, akivel nem érdemes foglalkozni, jobb kiröhögni. Hadd menjen, aztán majd amikor beírja a heti merítésbe, hogy BMW-t alázott, akkor kérdezd meg tőle, hogy "És a BMW-s tudott róla, hogy verseny volt?" :)
-Jól feltuningolt kocsija lehet, lásd a fentebb írt Fabia RS-es példát. Ilyenkor versenyre lehet kelni vele, bár azért az bizonyos sebesség felett és bizonyos útviszonyok mellett vakmerőség. Bizonyos körülmények között még az is lehet, hogy ő fog győzni. Ha tényleg nyugodtan vezetsz, akkor érdemesebb legyinteni egyet és hadd menjen.
Ha valaki megelőz, az még nem feltétlenül villogás a kocsija teljesítményével.
Mondeoman
2015.03.15 17:21:00
@Buckethead: Na, ez az a hozzászólás, amivel tökéletesen egyet tudok érteni! :) Én is úgy vagyok vele, hogy a kocsi legyen az egyetlen luxus az életemben, amire nem sajnálom a pénzt. Csak én nem a BMW híve vagyok, hanem most inkább a jó állapotú szocialista kocsik és az 50 000 alatt futott, nyugdíjas bácsitól megvehetó első szériás szentgotthárdi Astrák és ugyanilyen esztergomi Swiftek kezdenek érdekelni... Ez utóbbi kettő még lehet, hogy egész olcsón fenntartható lenne :) Kit érdekel, hogy nem megy többet 140-nél? Már annyival sem szabad :)
Úgy ültem neki az első galantos posztomnak, hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán gondolatától a jelenig, amikor már néhány hónapja használom az autót. Nem sikerült. Túl göröngyös volt a Galanthoz vezető út, és a vétel utáni eufóriát követő…..
Mondeoman
2015.03.15 08:28:49
Mondeoman
2015.03.15 13:47:05
@bumposs: Én azt vallom, hogy minden típusból ki lehet fogni jó és rossz példányokat. A francia és olasz kocsik között is akad jó, a japán és svéd között pedig kevésbé jó. Stump úr egy kevésbé jót fogott ki, te pedig egy jobbat.
A megbízhatóság mintapéldánya
Átültem az Accordba és megmozgattam a váltót. OTT ELDŐLT MINDEN, de nem szóltam senkinek. Munkatársam is beült és hasonlóan kezdte. Rám nézett... tudtam mi játszódik le benne, hiszen 1 perccel előtte én is átéltem.
Jó volt, szép volt,…..
A kis rondaság, de imádnivaló :)
Amikor hazahoztam, az ismerőseim nagy szemekkel néztek hogy "Ez meg mi?!". Kaptam olyan megjegyzéseket is, hogy "ilyen ronda kocsit ennyiért? Te hülye vagy..."
Gyönyörű, de nem ide való
Főleg vizes úton tud meglepetéseket okozni sima indulás…..
Mondeoman
2015.01.25 16:32:44
@alvázvédelem: Az ember már csak ilyen kapzsi lény. Ha nyernél a lottón annyit, amennyibe egy lélegeztetőgép kerül, mire költenéd? Lélegeztetőgépet vennél a kórháznak, vagy magadnak vennél kocsit, yachtot, stb? Ha lélegeztetőgépet, az tiszteletre méltó dolog, bár akkor igen ritka kivétel vagy :)
Mondeoman
2015.01.25 16:36:04
@alvázvédelem: Vagy ha idemásolod nekem azoknak a svéd milliomosoknak a hosszas névsorát (de akkor legalább 100 név legyen ám itt!), akik lélegeztetőgépet vettek, akkor lehet, hogy megfontolom az előző hozzászólásomat :P
Olasz luxus sport sedan
Itt nincs semmi műanyag takaró lemez holmi hangzatos felirattal. Itt csak egy őszinte blokk látszik.
Német vas, golyóálló motorral
Nagy meglepetés volt mikor megláttam, 168 ezret mutatott az órája, a kesztyűtartóban pedig ott hevert a 17 éven át…..
Mondeoman
2015.01.11 21:25:08
@Vitalij: 1.2-es, 1.4-es benzinmotorok is tudnak ennyit fogyasztani, sőt, kevesebbet is.
Pl. Punto 1.2 8 szelepes: 5,5 liter
F Astra 1.4 8 szelepes: óvatos vezetéssel az is elmegy 6 liter körül.
Úgyhogy az egy literes gépszörnyed sokat fogyaszt :P Engedelmeddel bekapom az esti sörömet :)
Pl. Punto 1.2 8 szelepes: 5,5 liter
F Astra 1.4 8 szelepes: óvatos vezetéssel az is elmegy 6 liter körül.
Úgyhogy az egy literes gépszörnyed sokat fogyaszt :P Engedelmeddel bekapom az esti sörömet :)
Irtózatos Gumimaci
Mindenféle G-t nyúztam már az elmúlt röpke 16 évben, tudom az összes erényét és bambaságát, de egyszerűen nem tudtam kiverni a fejemből, hogy nekem a végére kell járnom ennek az irtózatdús sztorinak, beleülök ebbe a híres modellbe csak azért…..
Mondeoman
2014.11.23 15:27:05
@nick papagiorgo: Egyetlen mondatban: presztízs az, ha van rá pénzed (legyen az autó, ház, óra, bármi), ÉS! nem azért veszed, hogy kérkedj vele.
Egy álom, ami könnyen elérhető!
Jelenleg is szerelőnél tartózkodik-ugyan is annyi olajat evett ami hihetetlen volt 2,és fél hét alatt teljesen megevett mindent ami benne volt.
Szerényen lopakodó Feroza
Csak a kezdet volt..féltengelyek horribilis összegbe kerül, utángyártott…..
Teljesen jó, aki szidja valami széthajtott romot fogott ki...
Elöljáróban annyit, hogy imádtam mikor megvettem és még ma is akárhányszor ránézek csak mosolyogni tudok, annyira gyönyörű és jó autó.
Hűséges, megbízható társ
Amikor eladtam, olyan érzésem volt, mintha…..
Mondeoman
2014.10.20 09:11:11
@rashy729: Ford-szervizben dolgozó rokontól hallottam ezeket, úgyhogy az ő tanácsára 196 ezer km-nél megváltam a dízel Mondeótól. Márpedig ha ez igaz, akkor a te turbódnak már minden nap ajándék...
Szentségtörés, amikor a Volvós BMW-t vesz
Már többször tapasztaltam, hogy megállok a zebra előtt és néznek rám, mintha csoda történt volna. Megállt egy BMW? Tényleg?
Sportos családi kisbusz
A váltó rövid áttételű, a fokozatok egymáshoz közel esnek, így dinamikusan…..
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be.
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Mondeoman
2014.09.10 09:37:27
@Autopeti: lehet, hogy volt időszak, amikor a Trabantra éveket kellett várni, de emlékeim szerint éppen a '80-as évek végén ez volt a leggyorsabban átvehető autó, talán egy évet sem kellett rá várni.
Kötve hiszem, hogy a Citigo nehezebb, mint a Lada. Igen, lehet ötajtós a Citigo, de akkor máris drágább, gondolom, akkor már legalább 3,2-t kóstál. Csomagtere lényegében nincs, a hátsó ablakok pedig csak kibillenthetőek. Nesze neked, ár-érték arány... Bár tulajdonképpen miért is sírok az egyszerű autók után, hiszen a Citigon tök egyszerű hátsó ablak van :)
@Hurri Kán: a Skoda esetében én a magyar (vagy kelet-közép-európai) fizetésekből indulok ki. A németeknek ott van a VW up! A Skoda feladata az olcsó autók gyártása lenne, de érzésem szerint az utóbbi években az ő áraik (és felszereltségeik) is elszálltak kissé. Hol van már a Skoda Fabia Eco...
Kötve hiszem, hogy a Citigo nehezebb, mint a Lada. Igen, lehet ötajtós a Citigo, de akkor máris drágább, gondolom, akkor már legalább 3,2-t kóstál. Csomagtere lényegében nincs, a hátsó ablakok pedig csak kibillenthetőek. Nesze neked, ár-érték arány... Bár tulajdonképpen miért is sírok az egyszerű autók után, hiszen a Citigon tök egyszerű hátsó ablak van :)
@Hurri Kán: a Skoda esetében én a magyar (vagy kelet-közép-európai) fizetésekből indulok ki. A németeknek ott van a VW up! A Skoda feladata az olcsó autók gyártása lenne, de érzésem szerint az utóbbi években az ő áraik (és felszereltségeik) is elszálltak kissé. Hol van már a Skoda Fabia Eco...
Mondeoman
2014.09.10 10:01:19
@Hurri Kán: Nincs rendelet, de van vagy volt egy ilyen munkamegosztás a VW-csoporton belül, ami sztem teljesen logikus. Annak mi értelme, hogy a Skoda ugyanannak a célcsoportnak gyártson autót, mint a Seat vagy a VW?
Ordenáré, de imádni való szopóroller
Szóval lett egy papíron 67-es Bogárautóm, ami mindössze két darab 67-es alkatrészt tartalmazott: az anyósülés felőli ajtót és a motort.
Megbízható igavonó
A check engine elkezdett pislogni, majd folyamatosan világítani. Injektor…..
Mondeoman
2014.09.07 11:24:27
@Mondeoman: pardon, nem fényezés, lakk. De azért akkor is...
Csatahajó
Mondták, hogy milyen jó a bőr, mert a szennyeződéseket csak vízzel le kell róla törölni. Meg is látszott a bőrös példányokon, hogy maximum ennyi "karbantartást" kaptak.
Laars, az egyoldalú barát
228 000 km-rel vettem az autót, ez külső és belső állapota…..
Mondeoman
2014.08.31 12:31:23
@Ciri: "nem magyarországi. Innentől nem is igazán van értelme elolvasni ezt az "őszinte" ítéletet."
Miért, ha magyarországi, akkor garantált, hogy nem volt törve/minden javítást időben megkapott/nem ver át a nepper/stb, stb, stb?
Miért, ha magyarországi, akkor garantált, hogy nem volt törve/minden javítást időben megkapott/nem ver át a nepper/stb, stb, stb?
Mondeoman
2014.08.31 12:38:17
@Ciri: bocsánat, annyival módosítom az előző kommentemet, hogy az ítéletben azt nem írja, hogy a kocsi új korától magyar (lehet, hogy külföldön vették, vagy lehet, hogy használtan vette külföldről az a bizonyos magyar cég).
A kolosszus, vagyis ha kevés a Rolls-Royce
Sokan lebeszélnek a 350-esről, pedig nem rossz az, és hengerfejes sem lesz, ha nem gyilkolod hideg motorral, bemelegíted menet közben magas fokozatban, és 70-fokon már akár rá is léphetsz, nem lesz hengerfejes!
Japán romboló
A…..
Mondeoman
2014.08.24 14:26:09
@Oldm4n: nem is a Scorpióról van szó. Igaz, hogy az öreg is, nagy is, de presztízse már rég nincs, úgyhogy Scorpiót jellemzően nem azért vesz az ember, hogy vagánykodjon vele. Vagánykodni a BMW-Mercedes-Audi triumvirátussal lehet, legalábbis a huszonéves tulajdonosok ezt hiszik magukról.
Az Astrák céges szervizelése meg azért kerül annyiba, amennyibe, mert a szerviz pontosan tudja, hogy a cég nem olyan zsugori, mint a magán használók, ezért "néha" olyan alkatrészeket is kicserélnek, amit valójában nem lenne szükséges.
Az Astrák céges szervizelése meg azért kerül annyiba, amennyibe, mert a szerviz pontosan tudja, hogy a cég nem olyan zsugori, mint a magán használók, ezért "néha" olyan alkatrészeket is kicserélnek, amit valójában nem lenne szükséges.
Igazi élményroadster. A hétköznapokban is.
Az autót amúgy mindenki megnézi, legyen csaj vagy fiú, fiatal vagy idősebb, egyszerűen a rikító piros szín és a gyári króm dolgok vonzzák a tekintetet.
„Feeling Bus” a retro korszak ismeretlen ikonja
Eredetileg tűzoltó busz,…..
Sokat fejlődött az autódizájn az utóbbi húsz évben, hiszen egyre nehezebb kifejezetten ronda típusokba botlani. De azért vannak még, itt járnak közöttünk. Szubjektív!
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Mondeoman
2014.07.09 21:29:39
@Mondeoman: jah, és a Roomsterről jut eszembe napjaink egyik legbutábban alkalmazott formatervi eleme: a rejtett hátsó kilincs. Van pár típus, aminek nagyon jól áll (pl. Alfa 156, jelenlegi Clio), de sok típusra valamiért ráerőltetik, pedig oltári hülyén néz ki vele. Tipikus példa erre a Roomster, de szerintem a Peugeot 206 SW-n és a cikkben említett Jeep Compasson sincs túl sok keresnivalója...
Mondeoman
2014.07.09 22:12:02
@Michel Djerzinski: ízlésről vitatkozni ugyebár felesleges, bár akkor a cikk sem születhetett volna meg, mert pl. azt is írták páran a kommentekben, hogy szerintük az S-Cross nem gáz.
A legutóbbi Delta szerintem is a Delta név meggyalázása, de az autót ettől függetlenül én szépnek tartom.
A Focusról pedig épp képeket nézegetek. Most hogy mondod, nem is olyan ronda :) De az első és a második generációhoz képest én akkor is visszalépésnek érzem...
A legutóbbi Delta szerintem is a Delta név meggyalázása, de az autót ettől függetlenül én szépnek tartom.
A Focusról pedig épp képeket nézegetek. Most hogy mondod, nem is olyan ronda :) De az első és a második generációhoz képest én akkor is visszalépésnek érzem...
Másként gondolkodóknak
Ehhez az autóhoz nyitottnak kell lenni. Rácsodálkozni, mint egy kisgyerek. Majd vezetni. És akkor, amikor kanyarogsz szerpentinen, vagy éles kanyart nagy sebességgel veszel be, egyszer csak összeáll a kép a lábadban, kezedben, gerincedben (képzavar), és…..
Mondeoman
2014.06.22 12:44:46
@Csalfa Romeo: Az Omegának lett utódja, legalábbis a Signumot annak szánták. Mondjuk olyan messze van a Signum az Omegától, mint Makó Jeruzsálemtől, bár állítólag megbízhatóságban nagyot lépett előre az Opel. A Signum aztán valóban kihalt, papírforma szerint az Insignia vette át a helyét, bár sztem az Insigniának annyi köze sincs a Signumhoz, mint a Signumnak az Omegához.
Egyébként azért sem csodálom, hogy nem lett utódja ezeknek a nagy kocsiknak, mert a középkategóriás típusok lassan nagyobbak lesznek, mint ezek. Egy Insignia talán már nagyobb is, mint az utolsó Omegák, de a Mondeo is szépen nődögél. A Peugeot 600-as sorozat is kihalt, az Alfa 166-nak vagy lesz utódja, vagy nem... És még sorolhatnánk. Persze, rá lehet fogni, hogy a BMW/Audi/Mercedes fedi le ezt a piaci szegmenst, de sztem az a kérdés is felmerül, hogy hová nőnek még az autók. A Scorpio/607 méreténél nagyobb kocsi sztem egyszerűen felesleges (kivéve a nagycsaládosoknak, de ők meg gondolom inkább egyterűt vesznek).
Egyébként azért sem csodálom, hogy nem lett utódja ezeknek a nagy kocsiknak, mert a középkategóriás típusok lassan nagyobbak lesznek, mint ezek. Egy Insignia talán már nagyobb is, mint az utolsó Omegák, de a Mondeo is szépen nődögél. A Peugeot 600-as sorozat is kihalt, az Alfa 166-nak vagy lesz utódja, vagy nem... És még sorolhatnánk. Persze, rá lehet fogni, hogy a BMW/Audi/Mercedes fedi le ezt a piaci szegmenst, de sztem az a kérdés is felmerül, hogy hová nőnek még az autók. A Scorpio/607 méreténél nagyobb kocsi sztem egyszerűen felesleges (kivéve a nagycsaládosoknak, de ők meg gondolom inkább egyterűt vesznek).
Suzi a tekergő(nek való)
Az ezer köbcenti elképzelhetetlenül kevés. Kevés a közúton való haladáshoz. A 70 km/h haladás a maximálisan megfelelő ennek a motornak, fölötte már annyira pörög, hogy fájdalmas hallgatni. Természetesen nem tudni mennyi az a sok, mert műszerekből…..
A legjobb kisautó!
Soha nem hagyott cserben! Voltam vele Monte Carlo-ban, Olaszországban is többször. Meg lehetett tanulni rajta, hogyan kell kicsi és lassú autóval sportosan vezetni.
Georg, az elegáns hódító!
Nagy a szélzaj, hiszen nem nagyon áramvonalas, és a motorzaj is…..
Mondeoman
2014.05.25 12:25:46
Vannak kisautók, amikről elhiszem, hogy kb. 30-ig vagy 40-ig jobban gyorsulnak, mint némelyik nagy kocsi, de ezzel sztem nem érdemes felvágni. Utána úgyis a nagykocsi győz.
@Teshow: nem a 127, hanem a 128 volt a Golf formatervezésekor az etalon. Meg állítólag a szériagyártást meg nem ért Trabant 603 szolgáltatta a Golfhoz a műszaki alapokat, bár erről meg én gondolom azt, hogy városi legenda.
@Teshow: nem a 127, hanem a 128 volt a Golf formatervezésekor az etalon. Meg állítólag a szériagyártást meg nem ért Trabant 603 szolgáltatta a Golfhoz a műszaki alapokat, bár erről meg én gondolom azt, hogy városi legenda.
Első
Majdnem a tipikus "bácsiautó": egy-két helyen rohadás a sárvédőívek környékén, egy-két horpadás a kapu benézése miatt, de egyébként semmi. Olajcsere, szűrők cseréje otthon. Műszakihoz a fékrendszert nézték át, máshoz nem kellett nyúlni.
Metálkék…..
Mondeoman
2014.05.18 18:31:33
@Algopirin: az igen :D
@Gyurma73: ezt elképzelhetőnek tartom, akkor ezek szerint ahány platón utazást láttam, az mind szabálysértés volt :)
@Gyurma73: ezt elképzelhetőnek tartom, akkor ezek szerint ahány platón utazást láttam, az mind szabálysértés volt :)
Akár városba, akár szerpentinre de csak cascoval!
Különböző anyagi megfontolásokból kiindulva életem első autója egy Suzuki Swift lett, majd a második is, aztán ha már így bevált maradtam ennél a márkánál.
Szükségmegoldás volt
Igazán egyszer állt meg, pedig előtte…..
Mondeoman
2014.05.11 16:17:57
@Thanathos: megnéztem a használtautón az Ignis Sportokat.
1. csalódás: az ítélet írója örömködik, hogy milyen ritka kocsija van. Emiatt azt hittem, hogy kb. 0, 1, esetleg 2 eladó sport Ignicet találok. Ezzel szemben kidobott a gép 11-et. Szóval olyan nagy kuriózum mégsem lehet, bár elismerem, hogy a 11 sem túl sok.
2. csalódás: ezek a kocsik 650 000 és 1 290 000 Ft közé esnek. Döbb. Nehogy azt mondd már nekem, hogy ennyiért nem lehet olyan autót kapni, ami legalább ennyi sportosságot nyújt... Jó példa a ma már említett '97 előtti Mazda 323, de ha valami tényleg vadabbra vágysz, akkor 900-ért már van elfogadható állapotú G Astra OPC is 160 lóerővel, és annak nem a sztratoszférában van a súlypontja, mint az Ignisnek.
És némi csomagtere is van, szóval lehet, hogy az ítélet írójának jobban megfelelt volna, mint ez a "kombi" Ignis...
1. csalódás: az ítélet írója örömködik, hogy milyen ritka kocsija van. Emiatt azt hittem, hogy kb. 0, 1, esetleg 2 eladó sport Ignicet találok. Ezzel szemben kidobott a gép 11-et. Szóval olyan nagy kuriózum mégsem lehet, bár elismerem, hogy a 11 sem túl sok.
2. csalódás: ezek a kocsik 650 000 és 1 290 000 Ft közé esnek. Döbb. Nehogy azt mondd már nekem, hogy ennyiért nem lehet olyan autót kapni, ami legalább ennyi sportosságot nyújt... Jó példa a ma már említett '97 előtti Mazda 323, de ha valami tényleg vadabbra vágysz, akkor 900-ért már van elfogadható állapotú G Astra OPC is 160 lóerővel, és annak nem a sztratoszférában van a súlypontja, mint az Ignisnek.
És némi csomagtere is van, szóval lehet, hogy az ítélet írójának jobban megfelelt volna, mint ez a "kombi" Ignis...
Mondeoman
2014.05.11 16:21:49
@Mondeoman: azt nem tudom, hogy a japán Ignisek is annyira papírautók-e, mint a magyar Suzukik, de ha igen, akkor a biztonság is az Opel mellett szól. Vagy valami más mellett, mert ennyiért biztos lehet valami vadabb Fordot, VW-t, Skodát, Peugeot-t, bármi egyebet is kapni...
Csodák márpedig nincsenek, ez csak szimplán jó!
Kinéztem egyet 2,2 Milláért, látszott hogy nem tudja eladni a tulaj, megbízott szerelő fószer nagyon kócos történetet vázolt fel a javítás tekintetében.
Életérzés & vágykeltő
Én egyszerűen imádtam az autót, semmi…..
Mondeoman
2014.05.04 15:42:46
@Zakk: Oké, de a dci dízel. Arról én is elhiszem, hogy ennyit fogyaszt, de a benzinesről nem :)
(Nem is tudtam egyébként, hogy van 1.6 dci is...)
(Nem is tudtam egyébként, hogy van 1.6 dci is...)
Mondeoman
2014.05.04 15:48:22
@Carlo77: Ez Csikós örökbecsű alkotása, bár azóta szerintem változott ez-az... Lassan tényleg ott tartunk, hogy lesz Audi A8 1.2 TFSI... :/
totalcar.hu/magazin/velemeny/magyautovesz/
totalcar.hu/magazin/velemeny/magyautovesz/
Mondeoman
2014.05.04 19:50:42
@Zakk: A Ford nem tűnt dinamikusnak? :O Milyen motorral?
Egyébként ez az én nicknevemmel biztos furán fog festeni, de lehet, hogy jól tetted, hogy nem Fordot vettél, mert ha újonnan veszed, akkor hatalmasat buksz rajta, ha használtan, akkor pedig befigyelhet egy kettőstömegű, egy hűtő vagy egy turbó. Nekem 7 év dízel Mondeózás alatt a hűtő és a turbó okozott egy-egy nagyobb váratlan kiadást, de mondom, ez 7 év alatt következett be, így szerintem nem vészes. A benzines Mondeók viszont tönkretehetetlenek :) Benzinesből volt 1.8-asom és 2.0-m, az 1.8 sem rossz vétel, de a kétliteres érezhetően jobban megy és kevesebbet fogyaszt! (Csak hogy kapcsolódjak valamivel a mai hozzászólásokhoz...)
Most egyébként nem Fordom van, de nézegetem a 2.5 V6-os Mondik hirdetéseit. Állítólag 10-12 literrel elmennek (ami egy ekkora motortól sztem baráti), és 240-ről még képes gyorsulni :D És hát szerintem még most érdemes venni V6-ost (Mondeot 2007-ig készítettek ilyen motorral), mert pár év múlva már a legfiatalabb példányok is elég hervadt állapotban lesznek, azután meg végleg kikopnak az elérhető árú V6-ok a piacról... És ezt nem csak a Mondeóra értem :(
Egyébként ez az én nicknevemmel biztos furán fog festeni, de lehet, hogy jól tetted, hogy nem Fordot vettél, mert ha újonnan veszed, akkor hatalmasat buksz rajta, ha használtan, akkor pedig befigyelhet egy kettőstömegű, egy hűtő vagy egy turbó. Nekem 7 év dízel Mondeózás alatt a hűtő és a turbó okozott egy-egy nagyobb váratlan kiadást, de mondom, ez 7 év alatt következett be, így szerintem nem vészes. A benzines Mondeók viszont tönkretehetetlenek :) Benzinesből volt 1.8-asom és 2.0-m, az 1.8 sem rossz vétel, de a kétliteres érezhetően jobban megy és kevesebbet fogyaszt! (Csak hogy kapcsolódjak valamivel a mai hozzászólásokhoz...)
Most egyébként nem Fordom van, de nézegetem a 2.5 V6-os Mondik hirdetéseit. Állítólag 10-12 literrel elmennek (ami egy ekkora motortól sztem baráti), és 240-ről még képes gyorsulni :D És hát szerintem még most érdemes venni V6-ost (Mondeot 2007-ig készítettek ilyen motorral), mert pár év múlva már a legfiatalabb példányok is elég hervadt állapotban lesznek, azután meg végleg kikopnak az elérhető árú V6-ok a piacról... És ezt nem csak a Mondeóra értem :(
A funkcionalitás élménye, de már nem a régi a Volvo
A másik dolog a szétrohadt klíma, amire mondhatná, hogy télen hozták az autót, akkor nem klímáznak, de ezt meleg motornál lehet tesztelni - én sem tettem meg, így most vihetem klímaszervizbe a fent említett…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz