Regisztráció Blogot indítok
Adatok
pbence

0 bejegyzést írt és 553 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Úgy alakult, hogy rövid időre belekóstoltam az egyik fővárosi kerület parkolás ellenőrző cégének munkájába. Az ott szerzett tapasztalataimból kiindulva adnék tanácsot a parkoló autósoknak.   Sokan játszanak szerencsejátékok azzal, hogy pár percre hagyják magára a…..
pbence 2014.10.04 23:29:44
@marand22: Egész Svájcban bevett gyakorlat ez. Legalábbis a német városokban, Zürichben, Baselben, Bernben, Luzernben biztosan így van. A kék parkolóhelyeken lehet általában 1 órát parkolni "órával". Dél körül ez az idő kicsit hosszabb, illetve estétől reggelig korlátlan. Illetve sok városba már lehet előre autóra szóló jegyet váltani neten.
Viszont a fehér helyeken ott is fizetni kell, de sokszor azt is időre korlátozzák, mint nálunk. És a belvárosokban több a fehér hely, érthető okok miatt.
Svájcban az az érdekes, hogy gyakorlatilag mindenhol várakozni tilos van, "kivéve a jelölt helyeken", tehát be vagy kényszerítve a kék vagy fehér parkolóhelyekre. Míg nálunk Budapesten találsz rengeteg olyan helyet pl. a külvárosban, ahol korlátlanul és ingyen parkolhatsz, ott ilyen nincs, kék helyek vannak, és korlátozva vagy mindenképp.
Éva egy felháborodott hangvételű levelet küldött, amiben arról panaszkodik, hogy nem elég, hogy hányásszagú, hideg vonaton kellett utaznia, a Déli pályaudvaron még a kapuknál bunkó ellenőrök várták őket. A tözskommentelőinket kérdezzük, hogy mi ez a rendszer? Várható,…..
pbence 2011.12.09 21:51:22
@Tower13:
Azta, legalább nem égett ki a vagon. Mondjuk szerintem elővigyázatosabbnak kellene lenni, és az üléseket is kivenni, biztos, ami biztos.
És egyébként azt ki mondta, hogy nem egy utas hányt oda? De talán illene olykor takarítani is a vonatokat, nem? Ez nem az utas feladata. És az egyáltalán nem vigasztal senkit, hogy egy másik utas volt, főleg hogy ha a megfogalmazás azt sugallja, hogy a vasútnál az utasok tehetnek mindenről.
Thomas egyetemi tanulmányaihoz szeretné az olvasóink figyelmébe ajánlani a kérdőívét, akinek van egy kis ideje, az kérjük, segítse a munkáját a kitöltéssel!Kedves Szerkesztőegy kurzus beszámolóra írok a magyar emberek mentális eljutási térképéről vonattal különböző…..
Új MÁV blog Menj ki korábban! 2011.12.03 18:34:00
Olvasónk a gyorsbeküldővel küldte be a panaszát, amelyhez hasonló több is érkezik, folyamatosan. A sok helyen szinte állandósult késés oda vezet, hogy van, akinek az állása került veszélybe, van aki már másik állást keres is, és persze ezt az iskolában sem tolerálják.…..
pbence 2011.12.05 01:54:10
@ZBR: Nyilván ők is átérzik valamennyire. De mondjuk nem hiszem, hogy nekik a munkájuk forog kockán, vagy bármit veszítenek, ha vonatkésés miatt késve érnek be dolgozni. Amiket írtam, azok is igazak, sokkal egyszerűbb az életük, ha késik a vonat, mint egy átlagos halandónak. Amúgy meg sok késésről konkrétan a vasutasok tehetnek.
pbence 2011.12.05 19:18:24
@ZBR:
Szerintem kár ezen vitázni, én elismertem, hogy a vasutasoknak sem jó, ha késés van, de nyilvánvalóan nekik azért egy fokkal jobb.
Azt sem állítottam, hogy szándékosan csinálják a késést, de sokszor ők maguk tehetnek róla.

@karosszékely:
Ez igaz, de még kevésbé egészséges, ha még erre pluszban késés is van. Szerintem rossz megközelítés, hogy a posztban feszegetett témára az lenne a megoldás, hogy inkább ne utazzanak az emberek.
pbence 2011.12.06 20:36:28
@karosszékely:
Igaz, MÁV-val tényleg fárasztó, hiszen napi szinten késések, zsúfoltság, kosz, nyáron klíma, télen fűtés nélküli kocsik boldogítják az utasokat, ráadásul emellé a legtöbb helyen a vonat sebessége legfeljebb a biciklivel vetekszik. Tulajdonképpen ennek egy apró szeletéről szól ez a poszt is. Erre szerinted komolyan csak az az egyetlen megoldás, hogy mindenki költözzön a munkahelye tövébe? Vagy mondjuk szóba jöhet esetleg egy olyan megoldás is, amiben a fent felsorolt "pozitívumok" nem szerepelnek?
A kalauzoknál található készülékek továbbfejlesztésével a MÁV-Start elérte azt, hogy ezentúl ne kézzel kelljen megírni a bliccelő utasok adatait tartalmazó nyomtatványt. A gép által rögzített adatok automatikusan átkerülnek egy központi adatbázisba, így a büntetés…..
pbence 2011.11.29 21:42:35
@Adani:
A 60.000 lenne sok, a 6.000 elfogadható.
pbence 2011.12.03 13:43:58
@Pretoryan:
(Közben vettem észre, hogy hülyeségről beszélünk, mert 6000 forintos pótdíj nincs is, a helyszíni és 3 napon belül 2600 forint, 30 napon belül 8000.)

"havonta 1 max kétszer mikor elkapják az elkövetőt"
Épp erről beszélek, hogy a vasúton szinte kizárt, hogy 1 hónapon belül csak 1-2-3 alkalommal kapjanak el valakit. Plusz a 18 ezres bérlet azt jelenti, hogy az egyúti jegy arra a távra ~450 forint, azt szintén ki kell fizetni a pótdíj mellé.
Ha azt nézzük, hogy az ember helyszíni pótdíjat fizet, akkor ez ~3000 forint/út, vagyis ha 1 hónapon belül (ami legyen mondjuk 20 nap) 6 alkalommal elkapják, akkor már nem érte meg neki a bliccelés. És ez még csak az összes utazás 6/40-ed része, 15%-a. Szerintem ennél jóval hatékonyabb a MÁV-START ellenőrzési rendszere, ez nem a BKV.
Ha az utólagos pótdíjat választja az ember, az ~8500 forint/alkalom, ott 2 eset után már nem érte meg a bliccelés, ami meg már csak 5%.

"akkor 60000 forintos bírsággal a fejed fölött már nem gondolkodsz hogy vegyél-e jegyet vagy nem"
Igen, 600.000 forintnál meg még inkább elgondolkodsz, de azért a realitásban kellene maradni. Teljesen aránytalan lenne ez az összeg, sehol máshol nem kapsz ilyen arányú büntetést. A szerződésnek valamilyen szinten arányosnak kellene lennie, de ilyen összeg mellett akkor már az lenne a viszont elvárásom a vasúttól, hogy akkor ők meg 5 perc késés után fizessék vissza nekem a teljes jegyárat.
Pl. Németországban is csak 40 euró ez az összeg (1 éve még ennyit láttam). Az még egy teljesen reális dolog. Magyarországon is lehet arról beszélni, hogy emeljék a pótdíjakat (meg is történt nemrégiben), de a nagyságrendekkel nem kellene elszállni.
pbence 2011.12.03 13:45:41
@Pretoryan:
"viszont ha jól olvastam ki a behajtás sem megy"
Ez meg már csak a vasút problémája. Nem azokkal kell kifizettetni a hiányt, akik tisztességesen befizetnék legalább a pótdíjat, hanem mindenkin egységesen kellene behajtani mindent.
Tamás tanárként utazott az IC-n, ahol az ellenőr megvádolta azzal, hogy a kedvezményét igazoló pecsét papírja hamis. Előbb börtönnel fenyegette, majd pénzbüntetéssel, s végül mégis visszaadta a papírt, hogy Tamás pecsételtessen rá másik pecsétet. Azt nem értjük, hogy ha…..
pbence 2011.11.22 21:35:21
@karosszékely:
Hát igen, nyilván ez a módja ennek, hogy nyalogatni kezdem a papírt, meg félistennek képzelve magamat rendőrt játszok, és fenyegetem az utast.
Amúgy ezt soha a büdös életben nem fogják kiszűrni, mert nincs az a hülye, aki ilyen hamisítana. Méghozzá azért nincs, mert kb. 1 szavába kerül az embernek egy másikat kérnie a munkáltatótól. Az meg nem hamis, és a lebukási kockázat 0.
Inkább azt kellene cseszegetni, aki ezt a rendszert kitalálta, és nem az utasokat az ilyen "hú de kemény vagyok" ellenőrökkel.
pbence 2011.11.22 21:38:59
@HgGina:
Szerintem meg az a szánalmas, aki felmegy egy vasúti dolgokkal foglalkozó blogra, és a helyesírást kezdi kritizálni, és igazából el sem jut a tudatáig az egésznek a lényege.
pbence 2011.11.25 00:37:22
@Terézágyú:
"Azért, mert nálatok ez van..."
Erre csak azt tudom mondani: "Ahogy te azt elképzeled."
Nem igazán van így, mert nem dolgozom közalkalmazottként. De ez a darab papír egy vicc. Akárki kinyomtathatja, és csak egy pecsét kell rá. Azt a pecsétet meg szerintem elég sok helyen könnyen odaadják (nincs benne kockázat), bár nyilván nem mindenhol. Mindenesetre azt továbbra is fenntartom, hogy ilyet nem érdemes hamisítani.

A helyesírást meg lehet kritizálni, de már bocsánat, aki csak ezt hagyja maga után egy kommentben, az konkrétan SPAM.
Megérkeztek az első beszámolók az otthon nyomtatott jegyekről. Ahogy az várható volt, még elég nyögve nyelősen megy a dolog, a kalauzok általában még tanulják, mit kell csinálniuk. Valószínűsíthetően az angol nyelvű rendszer sem segít sokat, mert amúgy a technológia…..
pbence 2011.11.22 22:59:01
@pbence:
Ja igen, azt elfelejtettem, hogy ez a cucc csak akkor működik, ha valahova fel van töltve a kép, szóval elég komplikált, de én kíváncsi voltam. Azt nem tudom, hogy van-e egyszerűen használható szoftver ehhez...
pbence 2011.11.23 20:09:47
@Kimérős szaloncukor (Lédig):
Nem értem, milyen pénztárról beszélsz, amikor otthon nyomtatott jegyekről van szó.
Az otthon nyomtatott jegyen is van egy CIV felirat, és mellette egy 12 számjegyű kód. Ez a jegy egyedi kódja, olyasmi, mint a kioszkos átvételnél a 10 számjegyű, egyértelműen beazonosítható a rendszerben.
Az okostelefon is kiírja ezt a kódot a QR-kód beolvasása után, de valamilyen kód bevitelére is van lehetőség a QR beolvasása előtt, valószínűleg ezt lehet oda beírni.
Erre gondolok/gondolunk:
e5tv.hu/jegy.gif
pbence 2011.11.23 20:17:14
@Peti817172M:
Az lehet a gond, hogy nincs feltöltve, mert szerintem ez a program online dolgozik, nem a gépeden van a dekódoló, hanem a szerverükön, és így nem tudja elérni a képet. Amúgy nem kell annyira nagyon pontosan kivágni, ezt pl. simán olvassa már:
e5tv.hu/qr.gif
Ötmilliárd forintot csoportosít át a kormány a vasúti dolgozók ösztönzésére. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke azt nyilatkozta az Origonak, hogy ez a pénz az, ami szerintük a MÁV-Cargoi privatizációja után járnak a dolgozóknak. A VDSZSZ 2008-ban azért sztrájkolt,…..
pbence 2011.11.21 23:07:25
@gcsabi:
OK, nyilván nagyon szép dolog, hogy jól dolgoztak évekig, és nyilván jelentős részben a munkavállalók érdeme, hogy ha felfut egy cég. De nekik ez volt a munkájuk, amiért fizetést kaptak. Ha mondjuk most a MOL eladná egy leányvállalatár, akkor vajon a az összes MOL munkavállaló kapna az eladási árból, vagy a MOL röhögne egy jó nagyot egy ilyen kérésen?
Ha arról van szó, hogy ki mennyire végzett kemény munkát, akkor ezzel a gondolatmenettel vegyük bele a Paksi Atomerőművet is, hiszen az ő áramuk nélkül nem nagyon mentek volna a villanymozdonyok. Vegyük bele a MOL-t is, hiszen a dízelmozdonyok meg az ő üzemanyaguk nélkül nem mentek volna. Vagy gondolod, hogy ennél a két vállalatnál nem kell keményen dolgozni?
Ha folytatjuk a sort, vegyük bele a magyar adófizetőket, akiknek az egész MÁV csoport a tőkéjét köszönheti, és sehol nem lenne nélkülük.
Ahogy azt már előre megjósoltuk, QR-kóddal ellátott jegyeket lehet otthon kinyomtatni, most hétfőtől már utazhatunk velük a MÁV vonalain. Azonban míg egyik szemünk nevet, addig a másik sír, hiszen a megvásárolt és kinyomtatott jegyünk adatait nem egy központi adatbázis tárolja,…..
pbence 2011.11.16 19:24:05
@vanek ur:
"A vonathoz kötéssel azt zárják ki, hogy az egyik ember az "eredeti" jeggyel az egyik vonaton menjen, míg a társa a másolattal a következő vonaton utazzon."
Ha van élő kapcsolat (márpedig van, max. nem azonnali, hanem pár másodperces késéssel történik az ellenőrzés), akkor ez nem valós probléma. Plusz az, hogy a dolog névre szól, megint csak eléggé korlátozza a csalást. Nem nagyon van két egyforma nevű, egy születési dátumú ember, főleg olyanok, akik ismerik egymást, és jegyeket másolgatnak egymás között.
"A kapott fájlban a QR kód kivételével minden mást nagyon egyszerű módosítani"
Azért egy PDF dokumentumot nem olyan egyszerű ám szerkeszteni. De még ha sikerül is egész pofásra megcsinálni, akkor sem alkalmas a csalásra, mert a QR kód a nevet és a születési dátumot egészen biztosan tartalmazza valamilyen formában, és ha az nem stimmel, azonnali a lebukás.
Szóval azok alapján, amiket leírsz, teljesen érthető a névhez kötés, de a vonathoz kötést egyáltalán nem indokolja.
pbence 2011.11.16 21:08:56
@Peti817172M:
Igen, kb. erről beszélek én is, a QR kódot úgy sem tudom módosítani (legalábbis értelmesen), ezért azonnali lebukást eredményezne, ha a szöveges adatokon módosítanék (ami szintén nem egyszerű, mert a PDF nem partner ebben). Szóval a vonathoz kötést ezek a dolgok nem indokolják.
pbence 2011.11.16 21:56:39
@vanek ur:
Így már valamivel érthetőbb. A gond csak az, hogy így is vissza lehet váltani a jegyet, igaz, legkésőbb az indulás előtt 1 órával, de meg lehet tenni. Ez mennyivel lehet jobb a vasútnak, mint az érvénytartam alatti visszaváltás?
Új MÁV blog 22-es csapdája 2011.11.12 14:24:00
Attila megtapasztalta a MÁV rugalmatlanságát, hiszen úgy járt, mint a viccbeli nyuszika, akit végül is azért vertek meg, mert nem volta rajta sapka. Attilát persze nem verték meg, csak azon akadtak fenn a kalauzok, hogy Ő Hajdúnánás-Vásártér megállóban szállt fel, míg a bérlete…..
Gábor a Facebookon küldött nekünk fényképes beszámolót a váci és a dunakeszi állapotokról. A képek mellé képaláírások is érkeztek, ezeket is közreadjuk. A fényképek nagyobbak lesznek, ha rájuk kattintanak. Íme:…..
pbence 2011.11.11 22:29:25
@ZBR:
Most el akarod bagatellizálni a dolgot? Vagy mi volt a célod ezzel a kommenttel? Igen, az is nagyon sajnálatos, hogy hosszabb távokon is sokszor állni kényszerül az ember. Nekem nem egyszer kellett már a Balatonról hazajövet, az sem egy kellemes dolog... (Nyilván valami 5-6 kocsis vonatot kell küldeni a vasárnapi csúcsban.) Hallottam olyan történetet, hogy a Venezia EN-en végig állni kellett, mert valami hiba csúszott a számításba a MÁV-START részéről. Természetesen a zsúfoltság mellé a késés is kijár.
Amúgy meg mondjuk egy-egy hosszabb távú ácsorgás talán nem is olyan rossz ahhoz képest, mint hogy az embernek rendszeresen, de rövidebb távon kell állnia.
Azzal mondjuk egyetértek, hogy ehhez nem lett volna olyan fontos képet is beküldeni, én is csak simán panaszlevelet szoktam írni a START-nak ilyen esetekben (volt már pár száz levélváltás).
Még augusztusban a tóvároskerti megállónál kiesett egy ötvenéves nő a gyorsvonatból, s hiába vitték mentőhelikopterrel kórházba, másnap belehalt a sérüléseibe. A MÁV Zrt. vizsgálatot indított, s kiderült, a vonat nyitott ajtóval közlekedett, s a tragédia oka műszaki…..
Új MÁV blog Elveszett vonat 2011.11.05 18:57:00
László folyamatosan tudósít a lajosmizsei vonalról, most is a Facebook-on osztotta meg velünk legújabb élményeit: Ígéretemhez híven, megint írok egy kis rövid szösszenetet a Lajosmizse vonalról! Az eset az tegnap, November 3. án történt. A munkahelyemen, indulás előtt,…..
László megint beposztolt egy képet a reggeli útjáról Budapest és Lajosmizse között, amin látható, hogy az emberek egymás hegyén-hátán állnak. A következő megállóktól már voltak emberek, akik fel sem fértek, így ma Magyarországon a drága bérletért az jár, hogy…..
pbence 2011.10.29 18:14:25
@Kopi3.14:
Persze, hogy nem szándékosan, de teljesen mindegy. Pont az előbb írtam egy kis "listát" az elmúlt 8 napról. A kigyulladó mozdonyt és a tegnap délutáni késésdömpinget meg sem említem. Ezek után ez nem egy apró kis hiba.

@Mozvez:
2 éve itt nyoma nem volt Desironak. Mégis ment a közlekedés Csörgőkkel. Fogalmam sincs, mi történt, majd a MÁV válaszol, de szerintem ha akarták volna, át lehetett volna ezt variálni. Pl. az 5:22-re Nyugatiba érkező vonaton állítólag alig voltak emberek, mégis Csörgős inga volt. 3 éve, mikor sztrájkolgattak, akkor a sztrájk előtti utolsó vonatra nyomták be a legrövidebb szerelvényt, a többi meg állt szépen üresen. Szervezés kérdése lenne az egész, de mit érdekli ez őket.
Új MÁV blog Tumultus a Desiro-n 2011.10.21 13:15:00
László a Facebook üzenőfalunkra posztolta be a képét, melyben a MÁV Desiro vonatjának zsúfoltságárról ír:2011.10.20. a, Kőbánya Kispesten várjuk a Lajosmizsei vonatot. És időben érkezik (nagyjából)! De mi is jött?? Egy darab a MÁV által nagy dicsben tartott Siemens…..
pbence 2011.10.24 22:07:49
@Kopi3.14:
Tudtommal, amikor bejöttek a Desirok, még nem voltak ilyen problémák, és kifejezetten nőtt az utasszám a vonalon. De nem is tudom, ennek talán 10 éve már. Azóta kissé megsínylették ezek a vonatok a MÁV semmilyen karbantartását, és ebből fakadóan a színvonal is meredeken csökkent. Ugyan nem járok gyakran arra, de a 142-es vonal tökéletesen tükrözi a 2-est. (Talán nekünk még kicsit jobb is, mert elég sok a Csörgő inga.)
Egyébként meg badarság a múltba visszatekintgetni, és verni a mellünket, hogy "akkor bezzeg még ennél is szarabb volt". De tudom, sajnos az egész vasútnak ez a hozzáállása mindenhez, és még örülnünk kellene, hogy nem marhavagont küldenek.
A személyes véleményem meg az, hogy sokszor visszasírom a 142-esre a csak Csörgős menetrendet. Komolyan mondom, kevesebb gond van velük, mint ezekkel a kívülről nagyon szép, de amúgy sok mindenre nem jó Desirokkal.
pbence 2011.10.24 23:38:05
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Tudom, majdnem rajta voltam, több ismerősöm rajta is volt, erről beszélt ma egész nap Felsőpakony. (Állítólag már itt látszott, hogy nagyon füstöl.) Én a következővel mentem, alig 2 órát késett.
Nem vitatom, hogy a Csörgőket le kellene cserélni, de a Desirok sem megbízhatóbbak náluk műszakilag. Lehet, hogy nem gyullad ki, de utast szállítani ugyanúgy nem tud, ha elromlik.
pbence 2011.10.28 21:58:20
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Sajnos én sem tudom, a hírekben csak "olaj"-at emlegettek.
Egyre többször vetődik fel az igény, hogy a MÁV által okozott késésekből eredő károkért járjon valamiféle kártérítés. A jelenlegi szabályozás szerint a MÁV csak a hely- és pótjegyes vonatok (pl. InterCity) késése miatt fizet kompenzációt, de ez is kimerül főleg a…..
pbence 2011.10.24 00:27:00
@vanek ur:
Déli-Kelenföld elvileg 6 perc, de 7 perc alatti időt nem nagyon fut ott a vonat. Tehát alapból 1 perc késése van az összes vonatnak. (Érdekes, hogy ellenkező irányba 7 perc a menetidő menetrend szerint is.)
Kelenföld-Budafok között elvileg 4 perc a menetidő, 5 perc alatt ez a gyakorlatban nem teljesíthető.
Ezek alapján a pusztaszabolcsi, dunaújvárosi vonatoknak alapból 2 perc késésük van. És ez az esetek többségében meg is marad.
142-esen évekig 2 perc volt a menetidő egy kb. 2 km-es távon. Ez ugye 60 km/h-s átlagsebességet feltételez. Közben az engedélyezett sebesség a vonalon 40 km/h. Kicsit nehéz lett volna ezt valaha is megoldani, szerencsére közben észrevették ezt a hülyeséget.
Zugló-Kőbánya alsó menetrend szerint 3 perc. A gyakorlatban 4. (Itt is érdekes, hogy ellenkező irányban menetrend szerint is 4 perc.)
Most hirtelen ezek jutottak az eszembe. Szó nincs olyan hibákról, amiket rövid időn belül javítani szeretnének. Ezek évek óta fennálló állapotok. Most lehet azt mondani, hogy "na de csak 1-2 percről van szó". De elég szánalmas, hogy menetrendtervezési hibák miatt késnek folyamatosan a vonatok, még akkor is, ha csak 1-2 percet. És hány ilyen lehet az országban, mikor én is csak azért tudom ezeket, mert napi szinten járok ezeken a vonalakon?
Új MÁV blog Hajléktalanok 2011.10.15 12:34:00
Budapesten mostanában hajtóvadászatot indítottak a hajléktalanok ellen, ami ellen sok jogvédő felszólalt. Itt meleg szállásra kísérik be őket, ahol átvészelhetik a hidegebb időszakot. Más a helyzet azonban Tatán, ahol a váróterembe szinte már beköltöztek a csövesek és ennek…..
pbence 2011.10.15 15:11:54
@dennisthemenace:
Való igaz, engem nagyon felháborított ez az új jogszabály, miszerint az utcát nem lehet életvitelszerűen használni. Ez tényleg ellentétes a demokráciával.
Viszont egyesek már átesnek a ló túloldalára.
Új MÁV blog A bunkó bringások 2011.10.07 18:59:00
Nem irigylem Pretoryant, aki biciklijével utazott haza a MÁV segítségével. A baj ott kezdődött, hogy kimaradt a vonat, így mindenki csak a következővel tudott hazautazni, mely csak egyetlen Flirt-ből állt. Sajnos a dühös utasok a Flirtben velük együtt szorongó három…..
pbence 2011.10.08 02:29:14
@Kis ember: @SvenH.:
Ti még nem láttatok Magyarországon RoLa-t?
www.trains.hu/gallery/albums/userpics/10068/IMG_20101103_0442-02.jpg
www.friweb.hu/hmsoft/20041024/20041024_acs024.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f2/M%C3%81V_1047_Kecskem%C3%A9t_%C3%A1llom%C3%A1son_egy_RoLa_vonattal.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/M%C3%81VCARGO_Ro-La.jpg
Ezek mind Magyarországon készült képek.

Amúgy meg érdekes, hogy elvonatkoztattatok a témáról. Kit érdekel, miért szállít biciklit? Nem kéne elsiklani afölött, hogy a MÁV megint olyan jól teljesített (kimaradás + rövid vonat).
József a hónap elején megvette a bérletét Üllőn, s várta a vonatot, mellyel elutazhatott volna. Az be is érkezett, majd fél órás várakozást követően, bemondták, hogy a biztosító berendezés hibája miatt a vonat még bizonytalan ideig nem indult tovább. József ekkor úgy…..
pbence 2011.08.28 18:32:25
@Edömér:
Igen, ezt valahogy elfelejtik mondani, több olyan esetet láttam már, hogy ebből volt a gond.
(Mondjuk abban nem vagyok biztos, hogy ez a lehetőség él bérlet esetében is. Nem tudom, azt hogyan lehetne kezelni.)
pbence 2011.08.28 19:34:39
@Sokatutazó:
"Szolgáltatnak érte, mert mehetsz fél nappal később is. ja, hogy az nem jó? Akkor így jártál."
Ez mondjuk úgy, ahogy van, hülyeség.
A szolgáltatás fogalmához tartozik tartozik az is, hogy IDŐBEN szolgáltat. Ja, persze, ez nem benne az üzletszabályzatban. De azért én elvárnám, én az utasok jelentős része is elvárná, hiszen ez a normális, senki nem csak úgy akar utazni, mert akkor nem kellene menetrend. Na nem baj, majd összeszarja magát a vasút, ha az EU rendeletet minden vonatra alkalmazni kell.
Megértem, hogy véded a pénztárost, mert tényleg nem állt jogában visszaadni a pénzt, de azért nem kell ekkora baromságokat beírni.
Nem működik a MÁV-Start internetes jegyvásárlása. A vasúttársaság közleményt adott ki, az interneten korábban jegyet váltóknak a vonaton utasleadási lapot állítanak ki a büntetés elkerülése miatt. A jegyvásárlás oldalán jelenleg ez a szöveg fogad:Internal Server ErrorThe…..
pbence 2011.08.26 11:34:26
@Metál -e a bimetál?:
Amúgy ja, mi az, hogy már 3. napja nincs netes jegyvásárlás?
Meg nem értem, hogy képzelik, hogy azt írják, "bizonytalan ideig nem elérhető". Ez nem valami szolgáltatás? Akkor meg? Mindenki megértene egy kisebb hibát, mondjuk pár órás kiesést, de miért érzem azt, hogy a MÁV-START-nál most a kényelem uralkodik, és kb. szarnak az egészbe? Azt ugyanis nem hiszem el, hogy a "szakemberek" dolgoznak egy informatikai jellegű hibán már 3. napja.
Új MÁV blog E-ticket problémák 2011.08.26 08:45:00
Bence, aki amúgy állhatatos kommentelőnk és törzslátogatónk is egyben, a saját e-ticketes történetéről írt nekünk levelet. Mivel az interneten előrendelt jegyét a gép nem adta ki, ezért elvileg jött volna a már nálunk is ezerszer kibeszélt procedúra: a kalauztól utasleadási…..
pbence 2011.08.27 18:34:09
@vanek ur:
Amúgy ja, erről szól ez a poszt is, hogy senki nem tud semmiről, nem tudják, hogy kezeljék le ezt a helyzetet. Én mint tapasztalt utas tudtam ezt, de most képzeld el, mi lett volna (és mi is folyhat most az egész országban) olyan emberekkel, akik nem tudják ennek a menetét (mert nem is kell, ugye a vasút alkalmazottainak kellene jól tudni).
Tudod, ez nagyobb gond annál, mint hogy napokig áll a rendszer. És ezt nem lehet ráfogni semmilyen közbeszerzésre, semmi egyébre, ez csak simán trehányság, és csak a MÁV-START tehet róla. (És amúgy nagyon sok dologról szintén csak ők tehetnek.) Ez bizony nagyobb presztízsveszteség lesz, mint hogy simán nem tudok jegyet venni, mert ugye látszólag a vasútnál segghülyék dolgoznak.

Amúgy szerintem nincs igazad a számokkal kapcsolatban. Mert a Délinél annyi ember állt a pénztáraknál és az automatáknál is, amennyit én már jó ideje nem láttam. Ez ugye alapból sejteti, hogy sokan használják a rendszert. És ugye most nem csak a netes jegyvásárlókkal toltak ki, hanem azokkal is, akik amúgy is pénztárnál vásároltak.
Persze abban igazad van, hogy ez nem nagyon fogja befolyásolni a vasút bevételeit, ugyanis mindannyian tudjuk, hogy a teljes utasszállítási szolgáltatás amúgy is a béka segge alatt van, és az emberek 90%-a már így is kényszerből használja a vasutat. Ja, és az év végi hiányt állam bácsi úgyis kifizeti, szóval tényleg semmi gáz nincs ezzel.
pbence 2011.08.28 01:35:21
@krtek24:
Azért kicsit durva javaslataid vannak.
Tudom, minden poszt alatt felveti valaki, hogy ezért nem a MÁV a hibás, extrémebb esetekben az utas van kikiáltva rossznak és gonosznak.
Ennek ellenére a panaszok jelentős része jogos, és csak a hozzáálláson múlna, hogy ne ilyen legyen az általános megítélés. Tudom, hogy mindig mindent meg lehet magyarázni, bár azt sokszor nem értem, hogy mi szükség van erre. Épp ezért nem értem, miért biggyesztenéd oda ezt a pár sort mindenhova, mert ember legyen a talpán, aki az itt megjelent összes posztra ráhúzná a közbeszerzés hibáját.
Mellesleg elmondanám, hogy ez a poszt is elég konkrétan arról szól, hogy a MÁV megint hogy elbénázta a kommunikációt, és ennyi idő alatt egyszerűen NEM TUDOTT FELKÉSZÜLNI az ilyen esetek kezelésére. Ez itt a komoly gond, és nem az, hogy leállt a rendszer.

Egyébként meg nehezen hiszem el, hogy minden szarra közbeszerzést kell kiírni. Pl. ha kiég egy izzó a vonaton, akkor is? Ez pont egy olyan dolog, amit előre le kellett volna rendezni a beszállítóval, amikor még a rendszert kiépítették.

Amúgy nem tudom, láttátok-e, de elég hamar szereztek új lemezeket, ezek szerint mégis csak sikerült a közbeszerzést megkerülni? Ezek szerint mégis felmerülhet a gyanú, hogy csak eddig nem foglalkoztak vele, amíg nem volt belőle baj?
Gy. levelében arra hívja fel a figyelmet, hogy szerinte a Kelenföldi pályaudvar vágányait nem megfelelően használják ki. Észrevette, hogy az esetek 80%-ában csak két vágányra irányítják a vonatokat, a többi meg kihasználatlanul marad. Gy. fel is teszi a kérdést, vajon miért nem…..
pbence 2011.08.18 13:57:59
@Fly_G_Fly:
Pedig tényleg azt használják többnyire a 30-as vonal vonataihoz. Tehát jelenleg az Érd alsói személyekhez, és az arrafelé menő gyorsokhoz.
A 30-asról a Délibe menő vonatokat tényleg olykor-olykor az 5. vagy 6. vágányra rakják be (inkább az 5., pont amiatt, hogy onnan már egyenesen, kitérés nélkül be tud menni a Délibe), de akkor is inkább jellemző a 3. és 4.

Viszont ennek tudatában is az az igazság, hogy keveset használják a 3. és 4. vágányt. Pont azért, mert a 30-as felé kevés vonat jár. De ha normálisan (késés nélkül) közlekednek a vonatok, akkor szerintem egyáltalán nincs akkora probléma, ahogy a levélíró írja.

Mindenesetre látszik, hogy az az összesen 4 vágány, ami a Déli felé megy, elég kevés. Ha újra átadják az 1. és 2. vágányt, plusz az új 7. és 10. vágányt, akkor szerintem nem lesz ilyen probléma. Csak készülne már el az új aluljáró, mert úgy tűnik, soha nem fog.

(Egyébként gondoljatok arra, amikor a 30-as és 40-es vonal Déli felé menő forgalmát az 1. és a 2. vágány bonyolította le. Nem elég, hogy az csak 2 vágány, de nem is lehet őket párhuzamosan használni, mert a fővonalhoz csak 1 vágány vezet mindkét irányba.)

(És egy kicsit OFF: Valaki tudja, miért van az, hogy a 3-6. vágánynál nem cserélték le a kijelzőket? Az 1-2. és 7-10. vágánynál meg ott vannak használatlanul a vadiúj kijelzők.)
pbence 2011.08.18 18:36:43
@Peti817172M:
Ezt is simán meg lehetne csinálni, csak előbb még át kellene adni a 7-10-es vágányt. Amúgy a jelenlegi rendszer sem rossz, mert most is minden vonatnak megvan a maga vágánya, a probléma azzal van, hogy nem múlik el nap késés nélkül.
pbence 2011.08.19 00:49:36
@Peti817172M:
Ja, hogy ez a helyzet? Már rég néztem ott az induló vonatos kiírást, de én is emlékszem, hogy valaha találkoztam ilyennel, ami így írja. Ezek szerint még most sincs másképp. Hát az elég nagy gond.
A futkorászást ne is mondd... Én még jó 2 éve jártam úgy, hogy kiálltam az 1-2 vágányhoz, hogy megyek a Délibe. Erre mondják, hogy a székesfehérvári vonat a 10. vágányra érkezik. Az ilyet annyira tudom imádni...