Regisztráció Blogot indítok
Adatok
daigoro

0 bejegyzést írt és 49 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Érdekes logikával közelíti meg a tűzvédelmet egy norvég reklámfilm, melyben ahelyett, hogy a nemtörődömséggel sokkolnák a nézőket, pont az ellenkezőjével, a felelős magatartás következményeivel kerekítenek egy humoros történetet.  Méghozzá nem is akármilyet, hiszen a…..
addict A románok okosabbak? 2011.11.25 17:55:00
Ha valaki angolul, franciául vagy olaszul rákeres a google keresőmezőjében a románokra, akkor bizony elég durva dolgokat fog látni az ajánlott keresések között. Az, hogy a románok tolvajok vagy éppen hazudnak, még a finomabb variációk közé tartozik, a lényeg, hogy a keresések…..
Amikor már az ember azt hinné, hogy az Aldi anyukához, Dr. Hana Suralhoz, Dalbirhoz, Szulák "Handycam" Andreához vagy éppen Borbás CBA Marcsihoz hasonló egydimenziós reklámszereplők végérvényesen átvették a hatalmat a képernyők felett, egészen valószínűtlenül hat,…..
daigoro 2011.08.03 11:02:06
Annyi cég alkalmazza nálunk a facebook szabályzattal teljesen ellentétes, azt számtalan ponton megsértő lájkgyűjtő játékokat, hogy mostanra nekem is megjött a kedvem ahhoz, hogy szervezzek egyet az addict blog facebook oldalán. Úgy döntöttem, megemelem a tétet, hogy még…..
daigoro 2011.03.23 09:20:53
Bár nagyon kedvelem a blogod, az utóbbi időben kissé kellemetlen érzéssel olvasom a Facebookot érintő írásaid. Ez a postod szerintem nem cinikus, inkább képmutató - legalább annyira, mint a Facebook promóciós szabályzata. Kereskedelmi céllal nem gyűjthetsz csak úgy lájkokat - bár a gyakorlatilag hirdetőkként megtűrt tagok számára az oldal vélt kereskedelmi hasznát ez jelenti.

A kellemetlen érzésem abból ered, hogy gyakorló reklámszakemberként az eszközt támadod a cél helyett. Ez kívülről úgy tűnik, mintha a játszótéren elvették volna a homokozólapátod: míg te próbálsz tisztességesen játszani - szerintem egy képmutató és cinikus szabályzat előírásait betartva -, addig más ügynökségek a fast tracken learatják a babért. A félreértések elkerülése végett: ez sem helyes, de írásaid minőségét ismerve meglep, hogy ezt látod lényegi kérdésnek (ezért is tudom csak valamifajta személyes sértettséggel vagy frusztrációval magyarázni).

Szerintem elsősorban nem a lájkok megszerzésének mikéntjével, hanem céljával van a gond. Szakmai blogként talán érdemes volna a dolognak ezt az aspektusát is körüljárnod - persze ha pozíciód megengedi, és nem ügyfeleid relatív tudatlanságával visszaélve tekered te is a social média nagyrészt fájóan bullshit verklijét.

adcontrarian.blogspot.com/2011/03/social-medias-massive-failure.html

adcontrarian.blogspot.com/2011/03/finally-true-value-of-facebook-fan.html
Nagyon jó hírünk van a hazai bankszektornak! Az Ogilvy nevű ukrán reklámszakmai műhelyben ukrán, brit és magyar tudósok elkészítették a nézhető, érthető, gusztusos banki reklámfilmet. A szakemberek munkáját kifejezetten nagyra értékeljük, mert az utóbbi időben a magyar…..
Kicsit sok bort ittam, vallotta be interjú előtt. Nem baj, én is, vallottam vissza. Kőhalmi Zoltán humoristával a Hammer ügyfélpartiján, közvetlenül az ovációval támogatott stand-upolás után beszélgettünk a Kogart-házban.   Hammer: A ma esti fellépésedre kivételesen nem…..
Sokan vannak, akik egyfajta felnőtt legót látnak az ikeás bútorszerelésben, és szívesen fúrnak-faragnak órákon keresztül. Mások viszont hidegrázást kapnak a puszta gondolatától is annak, hogy a vasárnap délutánjukat azzal kell tölteniük, hogy sok hülye kis csavart tekergetnek…..
A sokkreklám kezdetben nagyon hatásos, de legalábbis figyelemfelkeltő volt, köszönhetően annak, hogy a befogadót váratlanul érte a reklámokból érkező erőszak. Ahogy azonban az ingerküszöb emelkedett, a reklámoknak egyre durvább eszközökkel kellett élniük ahhoz, hogy hasonló,…..
Táncos flashmobokkal mostanra már tele a padlás, szinte nincs már olyan cég, ami ne szervezett volna már magának legalább egy kicsit. Ebből a témából szinte lehetetlen már újat kihozni. A Samsung Galaxyhoz készült vírusfilm azonban épp a másik irányból közelít, és egy…..
A Cadbury csokimárka példája jól mutatja, hogyan kell okosan márkát építeni. A szokásos reklámtechnikák, a jobbról-balról ömlő gusztusos csokidemók, boldogan mosolygó gyerekek vagy éppen felnőttek mutogatása helyett kicsit gondolkoztak, és rájöttek arra, hogy a csoki lényege…..
Ha valaki járt hétvégén az Erzsébet téren, az nem tudott elmenni egy hatalmas facebook fal mellett anélkül, hogy észre ne vette volna. Az 5 méter magas installációra kézzel festették fel a Facebookozz az utcán facebook rajongói oldal üzenőfalát, ahová a bárki üzenhet valamit,…..
daigoro 2010.08.02 12:31:46
@I Am Online: Ez a Nokiás ötlet üt, főleg mert tök tiszta benne az üzenet. Mondanám hogy nagy pénz nagy foci, de az ötlet pont arról kéne szóljon, hogy kis pénz nagy foci...
Persze, ha egy egész kancsóval megiszom, akkor meg még benzint is termelek majd a kocsimmal - gondoltam magamban, amikor először olvastam a kampányról szóló cikk címét. Aztán mikor magát a bejegyzést is elolvastam, egy csapásra eltűnt az ellenséges hozzáállásom, és kifejezetten…..
daigoro 2010.07.28 17:10:50
@helyesírásbazzmeg:
Jól látom, hogy a "mindig" második i-je hosszúra sikerült? És a "hogy" elé valóban mindig kell vessző? Nem korai részedről ez a kirohanás?
Ezúttal a Brand Camp stábja keresett meg azzal, hogy az addicton keresztül csapjon egy kis hírverést a nemsokára megrendezésre kerülő marketing- és reklámszakmai találkozónak. A rendezvény három napja alatt az egyetemisták és főiskolások egy kicsit beleszagolhatnak a reklámos…..
Mióta a Mexikói-öbölben lévő egyik tengeri olajfúrótornyuk meghibásodott, és elkezdett a tengerbe ömleni az olaj, a bp gyakorlatilag lenullázta magát. Mindaz az erőfeszítés, amit évek óta az irányba tettek, hogy a bp márkanevet megújítsák, és az emberekkel elhitessék, hogy…..
daigoro 2010.06.13 09:43:13
A Saatchi & Saatchi New York (Jedlicska Marci aktuális munkahelye) által készített szpot úgy érvel a házasság mellett, hogy tulajdonképpen ellene érvel. A homoszexuálisok szeretnének házasodni? Nosza, nem is szívathatjuk meg őket jobban, minthogy engedélyezzük nekik. Mindezt a…..
daigoro 2010.06.09 19:50:50
@Mr. Blowfish:
A lassú víz nem reklámfilmekkel mos partot, hanem a tömegmédia jóval költséghatékonyabb csatornáin (no pun intended). Ez a film provokativitása révén kifejezetten kontraproduktív. Szinte biztosan több ellenérzést kelt a passzív ellenzőkben, mint amennyit hozzátesz a toleranciájukhoz. Márpedig megrendelőként nem erre briefeltem az ügynökséget, és nem ezért költöttem zillió dollárt produkcióra és médiára.
daigoro 2010.06.09 20:11:27
@Mr. Blowfish:
Korrigálnom kell magam: mindenki ingyen dolgozott a filmben.
Kiváló videó.
daigoro 2010.06.09 20:12:49
@Mr. Blowfish:
Korrigálnom kell magam: mindenki ingyen dolgozott a filmen.
Kiváló videó.
Kedves Olvasók!Kisfiam születése után némi időre volt szükségem hogy összeszedjem magam, és úgy néz ki, ez mostanra sikerült. :) Immár újult erővel folytathatom a blogolást, mely az elmúlt fél évben életem részévé vált.A blog indulása óta rengeteg kritikát kaptam, de az…..
Mit tegyen az ember, ha a világ legjobb reklámügynökségeinek egyikébe szeretne bekerülni, lehetőleg minél hamarabb és minél kisebb erőfeszítéssel, és a szokásos lépcsőfokokat kikerülve? Keresse meg közvetlenül a kreatívigazgatókat, és mutatkozzon be nekik. Ja, hogy ez nem…..
daigoro 2010.05.14 12:47:56
@Mr. Pickles: Ez kétségtelen. De annyira ötletes volna, hogy még a szakblogger RB sem lát át rajta, és tudattalan bábként terjeszti az écát? :)) Legalábbis a posztban nincs utalás a google-ra...
daigoro 2010.05.14 13:04:04
@reklámbuzi: Persze, google reklámnak tökéletes. És valószínűleg az is, mert azok a srácok, akik egyébként ilyesmit a maguk számára kitalálnak, nem triumfálnak és döngetik a mellüket ilyen otromba módon. Legfőképp pedig nem azzal kezdik, hogy "Google job experiment" és nem azzal zárják, hogy "Total cost $6".
:)
Rossz az, aki rosszra gondol. Ebben a reklámban nem valami különleges szexcsata közben láthatjuk a pornószínészeket, hanem még annál is meglepőbb helyzetben: felöltözve, civilként. A színésznők, színészek és rendezők ugyanis arról próbálják meggyőzni a nézőket, hogy az…..
Az internet sebessége egy elvont, ráadásul nagyon relatív fogalom, amit megmutatni nemcsak unalmas, de szinte lehetetlen is. A UPC a két ezeröcsivel próbálta bemutatni, milyen gyorsan is töltődnek le a weboldalak, de a stopperrel mért 3,8 weblapos eredmény nem különösebben hozza…..
Félrefordítások Rubik-bukta 2010.04.27 05:58:00
Tematikus napot tartunk, ma mindegyik posztban képes félrefordítás lesz (így nem kell a feladványon agyalni).Archie (gyakorlatilag minden rövidítés birtokosa) beküldésével kezdjük:Egy újabb nagyszerűen sikerült fordítás, a hivatalos Rubik-kocka csomagolásáról.…..
A Stella Artois nem a kedvenc söröm, de ha csak a reklámok alapján kellene választani, kizárólag ezt innám. Imádom a Stella többnyire kifinomult és okos kampányait, amelyekben mindig ott van valami megmagyarázhatatlan elegancia. Legújabb kampányuk ismételten csak irigykedő…..
A nem könnyen kimonható nevű Beit Lohamei Haghetaot múzeum egy ötletes sajtóhirdetéssel rukkolt elő, azzal a céllal, hogy az egyre növekvő holokauszttagadás veszélyeire felhívja a figyelmet. A hirdetésen a holokauszt történetét feldolgozó könyv a mesék és más kitalált…..
daigoro 2010.04.08 11:32:38
@chimie: Milyen érdekes, hogy itt egyszer sem hangzott el az az egyébként dilettáns komment, hogy mindegy milyen a plakát, csak beszéljenek róla. Tökéletesen igazad van: reklámkampány hatására ebben a témában senki nem fogja megváltoztatni a véleményét. A cél itt kivételesen valóban az, hogy beszéljenek róla.
addict Porrá zúzzák az iPadet! 2010.04.06 11:54:00
Eljött az Apple-gyűlölők, a megrögzött Mac-ellenesek, az iPadre gerjedőket csupán csak egy lesajnáló pillantással jutalmazók pillanata. Végre úgy láthatják a csodagépnek kikiáltott iPadet, ahogy azt magukban már ezerszer elképzelték. Egy aprítógépben, ahogy a szemük…..