Adatok
László János
0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem a kerékpárosokat érintő háromnapos razzia eredményét veszi alapul a rendőrség a bringások ellenőrzését érintő döntéseknél.
A 2013. július 13-16. közötti razzia eredményéről kiadott hivatalos statisztika szerint az ellenőrzött 446 kerékpáros közül csak egyetlenegyet…..
László János
2013.07.25 17:08:27
ide is: remélem, a Kerékagy is képviseli magát a holnapi sajtótájékoztatónkon a témában: www.facebook.com/events/182574245253102/
Urbanista
Milyen lenne a Rákóczi tengely 2x1 sávos autóforgalommal? Buszsáv, kerékpársáv, fasorok és széles járdák
2013.02.12 08:33:48
Forrás: homologue.hu
Alakulnak a Rákóczi tengely csomópontjai. A Ferenciek teréről már tudjuk, hogy fog kinézni hamarosan, az Astoria kaputérsége félig készen van és a BKK már a Baross térről is kidobott egy látványtervet nem is olyan rég:
Katt a…..
László János 6 év után átadja a Kerékpárosklub vezetését. Vele egyidőben a szervezet elnöksége is testületileg lemondott. Az MKK december 8-án tartja rendkívüli közgyűlését.
A tisztújításra azért van szükség, mert egyszerre hárman is távoznak a szervezet vezetéséből,…..
László János
2012.11.27 15:55:48
@van of the year: köszönöm a kedves szavakat és főleg ezt a hangfelvételt, így utólag is jót röhögtem rajta.
A jó/rossz hírem: a szakmai munkát szeretném folytatni, a közgyűlésen jelöltetem magam az elnökségbe tagnak, amit nem folytatok, az a szervezet operatív irányítása.
A jó/rossz hírem: a szakmai munkát szeretném folytatni, a közgyűlésen jelöltetem magam az elnökségbe tagnak, amit nem folytatok, az a szervezet operatív irányítása.
Megígérték, felfestették, már a Király utcában is van olyan szakasz, ahol hivatalosan is lehet kerékpározni a BKV buszsávjában. Az áttörésben nagy szerepet játszott a Kerékpárosklub, amely kitartóan lobbizott azért, hogy a megnövekedett biciklifogalom számára megnyissák a…..
László János
2012.08.15 08:26:38
@salisbury: Hú, ez kemény! Esetleg számok, adatok erről? Hogy változtathassunk!
Urbanista
Múzeumi tárgy vagy híd? A Margit hídnál rekonstruálták a XIX. századi állapotokat, de elfelejtették, hogy a XXI.-ben vagyunk
2011.08.14 10:53:00
A lassan elkészülő Margit híd szerintem nagyon jól néz ki, rengeteg elemében állították vissza eredeti szépségét. Más kérdés, hogy mennyire jó, ha egy XXI. századi híd épp olyan mint egy XIX. századi, hisz azóta történ egy és más mondjuk a közlekedésben. László…..
László János
2011.08.14 15:39:17
@Alagi: valóban. Csak éppen mi értelme van ennek? Én is jónak tartom, hogy végre em kell aluljárón menni, lehet fenn, ehhez ugye helyet kell adni a gyalogosoknak a várakozásra, úgy, hogy közben a többiek azért tudjanak haladni, meg az oda tervezett kerékpáros forgalom is. Tehát: ha változtatni/javítani akarunk egy ilyen utat, akkor nem arra kell törekedni, hogy megmaradjon az eredeti szélesség, hanem arra, hogy növekedjék, hogy elférjen az oda tervezett többlet funkció!
László János
2011.08.14 16:57:29
@luciferko: ha nekem, a cikk írójának ajánlod figyelmembe a Károly hidat, akkor én meg a te figyelmedbe, hogy olvassad el a cikket: éppen a Károly híddal illusztráltam, hogy mi a gondom. Ott a végén, mondjuk ahhoz tényleg végig kell olvasni. (ha nem nekem szólt, bocs)
Nem épül meg a kerékpárút a Külső-Szilágyi úton, határozott szerdán a Fővárosi Közgyűlés. A döntés a Kerékpáros Klub hároméves küzdelmének volt az eredménye. Az ügyet nem ismerők számára meglepő lehet, hogy a civilszervezet egy bicikliút ellen foglalt…..
László János
2010.03.12 12:24:46
@combo: Néhány gondolatot a kérdésekkel kapcsolatban igyekeztem összefoglalni az MK honlapon egy ott érdeklődőnek válaszul, ide is beidézem:
"Magam is folyamatosan ezen a dilemmán töröm a fejemet a munkám közben, meg az MK közlekedési szakemberei is ezt teszik. Hol jobb-biztonságosabb közlekedni, és milyen infrát kell építeni ahhoz, hogy mindenki kedvet kapjon a bicajjal közlekedéshez. És ez a kérdés foglalkoztatja manapság a külföldi közlekedési szakembereket is.
Mert igazad van: az útra nem szívesen megy le a kocsik közé egy kezdő, vagy családdal tekerő szülő, félnek ettől. Ebből nyilvánvaló, hogy számukra olyat kellene építeni, ami ezt a félelmüket eloszlatja. Ez bizony egy olyan elválasztott kerékpárút kell legyen, ami sokáig nem találkozik autóúttal (sem hosszában, sem keresztben) sem gyalogosokkal. Ez főleg olyan helyen kell, ahol ez a "célcsoport", tehát a nem rendszeresen mondjuk munkába járók közlekednek: turisztikai utak, városrészeket összekötő "főutak".
Jó lenne, ha ilyen út kialakítható lenne mondjuk a város központjától ki Újpesten keresztül Dunakeszire, van is ilyen terv a Váci út mentén, Dunakeszi tervezi megépíteni.
De ez a tervezett út nem ez, nem szolgálja ki egyik csoportot sem, nem ad biztonságos összeköttetést sem a belváros, sem Dunakeszi felé.
Az MK nagyon nem a profi bringások érdekeit védi, éppen ellenkezőleg, azon dolgozik, hogy sokan elkezdjék a bicajukat közlekedési eszköznek használni. Törekszünk arra, hogy minél több olyan igazi kerékpárút épüljön, ami ezt segíti, és hogy a közlekedés integráns része legyen a bicaj.
Svájcról nekem is van emlékem, még 2007-ben Bernben mutatták meg a helyi vezetők azt a - Külső Szilágyira tervezetthez hasonló - egyoldali kétirányú, járdára épített régi kerékpárutat, amit csak azért nem bontottak még el, hogy legyen ROSSZ példa is. Mert ma már szinte csak az úttesten kerékpároznak, egyirányú utcákban ellenirányban, busz-kerékpársávokban, sávokon, stb.
A múlt hét végén voltunk Brémában, ott szinte minden főúton a járdából vettek el egy nyomot a kerékpárnak, a nagy különbség, hogy CSAK EGY irányba, menetirányba engedik a kerékpárosokat ott közlekedni, és ezt a "rendszert kiegészíti, hogy MINDEN egyirányú utca megnyílt a kerékpárosok számára ellenirányban. Itt így alakult ki, elsősorban azért, mert a főutak is nagyon keskenyek, villamos is megy rajtuk, a kocsik is a villamos síneken mennek, egyszerűen nincsen hely a bicajos számára..
"Magam is folyamatosan ezen a dilemmán töröm a fejemet a munkám közben, meg az MK közlekedési szakemberei is ezt teszik. Hol jobb-biztonságosabb közlekedni, és milyen infrát kell építeni ahhoz, hogy mindenki kedvet kapjon a bicajjal közlekedéshez. És ez a kérdés foglalkoztatja manapság a külföldi közlekedési szakembereket is.
Mert igazad van: az útra nem szívesen megy le a kocsik közé egy kezdő, vagy családdal tekerő szülő, félnek ettől. Ebből nyilvánvaló, hogy számukra olyat kellene építeni, ami ezt a félelmüket eloszlatja. Ez bizony egy olyan elválasztott kerékpárút kell legyen, ami sokáig nem találkozik autóúttal (sem hosszában, sem keresztben) sem gyalogosokkal. Ez főleg olyan helyen kell, ahol ez a "célcsoport", tehát a nem rendszeresen mondjuk munkába járók közlekednek: turisztikai utak, városrészeket összekötő "főutak".
Jó lenne, ha ilyen út kialakítható lenne mondjuk a város központjától ki Újpesten keresztül Dunakeszire, van is ilyen terv a Váci út mentén, Dunakeszi tervezi megépíteni.
De ez a tervezett út nem ez, nem szolgálja ki egyik csoportot sem, nem ad biztonságos összeköttetést sem a belváros, sem Dunakeszi felé.
Az MK nagyon nem a profi bringások érdekeit védi, éppen ellenkezőleg, azon dolgozik, hogy sokan elkezdjék a bicajukat közlekedési eszköznek használni. Törekszünk arra, hogy minél több olyan igazi kerékpárút épüljön, ami ezt segíti, és hogy a közlekedés integráns része legyen a bicaj.
Svájcról nekem is van emlékem, még 2007-ben Bernben mutatták meg a helyi vezetők azt a - Külső Szilágyira tervezetthez hasonló - egyoldali kétirányú, járdára épített régi kerékpárutat, amit csak azért nem bontottak még el, hogy legyen ROSSZ példa is. Mert ma már szinte csak az úttesten kerékpároznak, egyirányú utcákban ellenirányban, busz-kerékpársávokban, sávokon, stb.
A múlt hét végén voltunk Brémában, ott szinte minden főúton a járdából vettek el egy nyomot a kerékpárnak, a nagy különbség, hogy CSAK EGY irányba, menetirányba engedik a kerékpárosokat ott közlekedni, és ezt a "rendszert kiegészíti, hogy MINDEN egyirányú utca megnyílt a kerékpárosok számára ellenirányban. Itt így alakult ki, elsősorban azért, mert a főutak is nagyon keskenyek, villamos is megy rajtuk, a kocsik is a villamos síneken mennek, egyszerűen nincsen hely a bicajos számára..
Demszky Gábor és Molnár Gyula mosolyogva tandembiciklizik valamelyik választás előtti időszakban. Többek közt ez a kép is felvillant a Fidelitas mai településkonferenciáján, amelyik a két évvel ezelőtti Városálom 2010 folytatása volt, ezúttal "2 kerék - 4 kerék"…..
László János
2010.02.06 18:29:57
László János
2010.02.07 09:36:07
@mókuscickány: Ezt részletezhetnéd, hogy pontosan értsem, és tudjak változtatni! Komolyan érdekel!
László János
2010.02.07 12:54:02
@városjáró: több mint egy éve adtuk be a konkrét javaslatot, azóta a szokásos....
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz