Regisztráció Blogot indítok
Adatok
snakekiller23

0 bejegyzést írt és 1598 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
       Nem vagyok orvos, nem fogok írni a koronavírusról, de ha valakinek fontos gondolatai támadnak, akkor idekommenteljen, ne egyenesen bele a levegőbe...
snakekiller23 2020.03.24 18:05:28
@netukki:

Kérem, ebben csak a nemzetközi trendeket követjük, ld.:
www.nytimes.com/interactive/2020/world/coronavirus-tips-advice.html
twitter.com/surgeon_general/status/1233725785283932160
twitter.com/c_drosten/status/1241659738569539584
... abban mármint, hogy amíg tart a hiány, addig a képébe hazudunk a népnek. Mikor már lesz elég maszk, majd hasonló kioktató stílusban fogják bizonygatni a szakértők az ellenkezőjét.
        Chris Heaton-Harris brit konzervatív képviselő levelet írt a brit egyetemek rektorainak, amelyben kérte őket, hogy adják meg neki az Brexit-hez kötődő ügyekkel foglalkozó professzorok nevét, kurzuslistákat és linkeket az online előadásokhoz.    Ez mintegy egy héttel azután történt, hogy Jo…..
snakekiller23 2017.10.25 20:48:50
snakekiller23 2017.10.25 23:17:59
@jotunder:

Hát jó, arról mindenképp meggzözteél, hogy még nem adekvát reakció felhajtanom a hipós flaskát.
Az még tényleg hagyján hogy egy matematikus hölgy amúgy egy futóbolond - Fomenko matekkönyveit olvasva sem érdekel, hogy a szerzö másodállásban mit delirál az alternatív történelemröl.
Az, azonban hogy az elsöként linkelt irományát, nem egy tumblr vagy a pszichiátriai szakirodalom közölte, hanem egy AMS logóval megtisztelt blog, mindenféle támogató komment kíséretében az már... elgondolkodtatott. A "...do not necessarily reflect..." disclaimer ott jobboldalt nem sokat jelent, márcsak azért sem, mert mindenki, akinek van szeme és füle tudja, hogy ennek az kreténségnek az akadémiai adminisztratíva (meg vállalatok HR-osztályai és a mainstream sajtó) magas szintjein is komoly képviselete van. Ez már nem néhány karanténként müködö "tudományos" diszciplina léggömbhámozása, hanem mindenre rátelepedö rák és nincs olyan, hogy ennek a burjánzásnak ne legyenek káros mellékhatásai elöbb vagy utóbb.
   Csányi Vilmos akadémikus.  "Az amerikai népesség zöme hihetetlenül egyszerű, primitív: az amerikaiak hetven százaléka nem hisz az evolúcióban. Izlandon talán öten nem hisznek benne. Az amerikai iskolarendszer igazságtalan, lokális irányítás alatt áll, nincs újraelosztás, a gazdag negyedeknek…..
snakekiller23 2017.08.11 13:14:27
Azért frusztráló ilyen bornírt marhaságokat olvasni, mert valóban vannak óriási bajok az USA felsöoktatásával és ha valamilyen okból megrendül az az egész nemzetközi tudományos és akadémiai szférára hatással lesz (elég ránézni a rangsorokra, hogy miért).
Peter Thiel szerintem kb. az Antikrisztus, de abban minden hátsó szándéka mellett is igaza van, hogy az amcsi oktatási rendszer legalább akkora lufi, mint ami a 2008-as válsághoz vezetett volt és fenntarthatatlan a jelenlegi pályálya, - az egyszerüen elmebaj hogy az amerikai fiatalok többsége adósrabszolga legyen még mielött dolgozni kezdene vagy családot alapítana. Egy ponton a magánszféra is fel fogja tenni a kérdést, hogy a STEM vagy a jogi képzéseken kívül mennyi is itt a hozzáadott érték az egyetemek részéröl és mennyiben csak egy IQ-teszt proxy még egy top intézmény diplomája is és mennyire elbaszott az ár érték arány ennek fényében. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az internet korában amúgy is át kell gondolni a "brick and mortar" egyetem szerepét (szerintem a Youtube, MIT OCW stb. megjelenése egyfajta Guttenberg-forradalom, csak még fel se fogtuk), meg a politikai radikalizálódást és a humán és társadalomtudományok... krhm... furcsaságait ( döbbenetes, hogy Sokal tréfája után 20 évvel még mindig kimeríthetetlen humor/horrorforrás számtalan diszciplina, söt:
twitter.com/realpeerreview ) akkor elég aggasztóak a tendenciák.
snakekiller23 2017.08.11 15:25:37
@hibbant_hídrobbantó:

Az van, hogy adott egy nagyon-nagyon zajos, agresszív és jól szervezett, de valójában szük kisebbség, amelyik komoly befolyással bír az egyre burjánzó adminisztrátori rétegre (már csak azért is, mert átfedésben van vele) és rendesen be van csatornázva a mainstream balos/liberális sajtóba (dettó). Erre jön még az, hogy az egyetemek a dollártízezres tandíjak korában egyszerü szolgáltatókká degradálódnak és a diák nem sokkal több mint kuncsaft, akinek per. def. mindig igaza van és emiatt a vezetés a legtöbb helyen reflexböl becsicskul inkább, hogy elkerülje a rossz PR-t.

Szvsz. az van emögött, hogy a klasszikus (pláne a valóban radikális) baloldal lényegi gazdasági, társadalmi programja kb. a 90-es évek óta teljesen kívül esik az Overton-ablakon: még Bill Clinton is brutálisan megvágta a jóléti kiadásokat és folytatta a leginkább a szegény feketéket súlytó drogháborút és keménykezüséget, a NAFTA-val a vonat alá lökte az amerikai kékgallérosok jó részét; a Béke Nobel-díjas Obama ott folytatta a világrendörködést ahol a neokonok héják abbahagyták, azonnal becsicskult a pénzügyi szektornak, még az egészégügyi reformot sem tudta értelmesen végigvinni és Hillary Clinton alatt minden bizonnyal ez ment volna tovább, söt. Legalábbis balos szemmel nehéz nem így látni a helyzetet, pláne mikor a Wall Street és a tech szektor két kézzel szórja a pénzt a Demokrata párti jelöltek irányába. Engesztelésül a baloldalnak hagytak néhány homokozót az egyetemeken és a magánszférában (ld. a "diversity" ideológia terjedését a HR osztályokon) ahol kiélheti magát, ami a tehetetlenség érzése (és persze a posztmodern elmebaj beágyazottsága) miatt egyre hisztérikusabb formákat ölt.
snakekiller23 2017.08.11 21:53:01
@jotunder:

Hát, kicsit a "too big to fail" érvelés visszhangjait hallom, mikor ez szóba kerül manapság. Nem jó ómen, finoman szólva.

Komolyabban:
- a brutálisan magas tandíjak
- a diplomák értékenek inflálódása
- a túlburjánzott bürokrácia (ami az egyik hajtóereje és kedvezményezettje a drágulásnak)
- a rendes "tenure track" faculty pozíciók megritkulása
- az állandósult hisztéria nem csak a radikális diákok, hanem pl. a szexuális zaklatások körül (különösen kínos, hogy majdnem mindegyik nagy publicitást kapott eset kamunak bizonyult)
- a humánképzés ideológiai janicsárképzéssé válása
- a nemi arányok durva felborulása (a STEM-szakokon kívül lassan alig lesznek férfi diákok, ha így megy tovább)
külön-külön még nem adnának okot különösebb aggodalomra és valóban hosszú évtízedekre visszamenö tendenciák (pl. brutális deja vu a Bloom-tanítvány Camille Paglia 25 évvel ezelötti szövegeit olvasni), de így együtt, a republikánusok radikalizálódásával és az egész intézményrendszer alapvetö elavultságával megspékelve eléggé egy irányba mutatnak.

Egy ekkora lufi kipukkadni szokott, nem lassan leereszteni.

Aztán mikor pl. Bloom írta a magáét a furcsább dolgok megmaradtak egy szük elit látóterében, ami a szélesebb közvéleményhez eljutott, azok már a nagy nemzeti ügyeket érintették (Vietnam, Civil Rights, stb.). Egészen máshogy veszi ki magát, amikor komoly, kézzelfogható ügyek (pl. háború meg szegregáció) helyett piti, marginális sérelmek miatt van állandóan patália, még ha csak meddö vagdalkozás és pótszülöknél való árulkodás formájában is. Most már komplett ökoszisztéma épült ki a közvélemény hergelésére - ha egy professzort meghurcol pár idióta diák (mint pl. Eric Weinstein bátyját nemrég), pár órán belül már mehet is a Fox Newsra milliós nézettségü interjúra és minden komolyabb sajtótermék beszámol a dologról, tucatjával íródnak az op-edek, stb. Most képzeljük el, hogy majd minden hétre jut valami piti balhé és futtasuk a szimulációt néhány évig - mi várható?
Csak nem ez?
www.nytimes.com/2017/07/09/us/university-of-missouri-enrollment-protests-fallout.html
www.people-press.org/2017/07/10/sharp-partisan-divisions-in-views-of-national-institutions/1_3-16/

Ha mondjuk az amerikai kormányzatnál elgurul a gyógyszer (és hát a mostani ugye ki se váltotta a receptet), és elkezd keményen konfrontálódni az egyetemekkel, pl. megpróbálja pénzügyileg koplaltatni öket picit (Obama is belengetett ilyesmit csak a szexuális zaklatások apropóján, na az is megkavarta a matériát, de rendesen), az franc tudja milyen láncreakciót indít be a jelenlegi helyzetben mikor mindenki érzi, hogy a jelenlegi helyzet nem fenntartható.

Ezen felül a radikális hülyeségek már nincsenek az elefántcsonttoronyba zárva, hanem beszivárogtak a magánszférába (HR részlegekbe különösen) és erösen felülreprezentáltak a mainstream sajtóban is (a mezei riportereket és szerkesztöket is értve ez alatt, nem csak a hivatásos punditokat). A tech szektorban pl. jól követhetö ez a folyamat és progresszív hagyományok ide vagy oda már kezdenek szaporodni a disszonáns hangok (ld. az eheti szarvihart a Google körül). Hogy ez hova vezet, tényleg a franc tudja, de évröl-évre reménytelenebbnek látom, hogy egyszercsak lenyugodjanak a kedélyek - sokkal valószínübb hogy minden jelenlegi tendencia erösödik amíg egyszercsak töréspontra nem jut a dolog.
          "Az a helyzet, drága barátaink, hogy egyikőtök bizony nő, másikótok meg férfi. Ez a két nem van. Harmadik: nincs. Hogy melyikőtök melyik, azt leggyorsabban úgy lehet ellenőrizni, ha bepillantotok a lábatok közé." (Stumpf András "újságíró", huszonegyedik század, annak kapcsán, hogy…..
snakekiller23 2017.07.30 18:36:17
@jotunder:

Jogos. Bár megjegyzem könnyebb a stumpfok dolga, ha a többségi társadalom egészséges önvédelmi reflexét aktiválni tudják úgy, hogy még nagyon túlozniuk sem kell, csak a száraz tények közlésével bemutatni a többi országban hova látszik vezetni a jószándékkal és toleranciával kikövezett út. A Sorosozás és migránsozás is sokkal termékenyebb talajra hullik a kelleténél hasonló okokból (a "hány molesztált svéd kislányt ér egy kamutinédzser afgán férfi?" az a progresszív aktívizmusnak ami a kör négyszögesítése volt az ókori matematikának, ha jól látom)

Lehet, hogy kicsit érzéketlenné tesz a magyar viszonyokra az, hogy szerintem ennek az országnak lényegében kampec - gazdaságilag, kulturálisan, demográifiailag, igazából mindegy melyik dimenziót nézzük. Aki menthetné ami menthető, az (akár belső) emigrációba menekül. Ez egyébként Orbántól elég nagy részben független - a globalizáció kb. minden perifériaországból szívja el a pénzt és a tehetséget és a magyar viszonyok még a régión belül is különös reménytelensége - ami az előbbi folyamat végzetes voltát garantálja - minimum a rendszerváltástól meg a 90-es évektől datálódik. A Kossuthnál Is Nagyobb Államférfiú™ látszólag örökké tartó uralkodása csak az utolsó, bár elég vaskos koporsószög. Az, hogy transzneműnek is szar lenni Magyarországon az tény, de mikor pl. néhány helyen lassan visszajön a jobbágyság, az állami egészségügyet és az oktatást csak a dolgozók lelkiismerete és a makacs hagyományok emelik a harmadik világ színvonala fölé, akkor megmondom őszintén felháborodnék ugyan, de már egyszerűen nincs hova.
snakekiller23 2017.07.30 20:01:34
@jotunder:

Az egy visszatérő motívum (pl. Kanadában is volt most egy ilyen vita), hogy vannak ezek a látszólag ártalmatlan anti-diszkriminációs céllal hozott rendelkezések (bár személy szerint látok némi rációt az ilyesmi libertariánus kritikáiban), ám ha megnézed a vonatkozó policy doksikat, akkor hajmeresztő dolgokat találsz és az is jellemző, hogy mindenféle kérdéses legitimációjú "jogvédő tanácsok" és "tribünök" kapnak felhatalmazást ilyen módon. Nyílván a mindennapi relevanciája az egésznek közel elhanyagolható, de az, hogy ilyen butaságokat ilyen nyíltan tolerálják, sőt bátorítják a mainstream politikának ezen a szintjén az azért aggasztó.

Amúgy a Stumpf-félékről elég annyi, hogy "a sas nem kapkod legyek után". :) Ha tényleg minden relevanciájuk a nagyfőnöktől ered, akkor vele mennek, vagy maradnak. Tud ma valaki egyet is mondani a Szabad Nép hírhedt pribékjei közül? Naugye. :)
            Az  Orbán Viktor által Mészáros Lőrincen keresztül tulajdonolt televízióban, az egész életében Orbán Viktor által kitartott Bayer Zsolt (öltöny, ing, nyakkendő, koszlott tornacipő) és az Orbán Viktor által alapított számos fasiszta kutatóintézet egyikének főizéje Szakály Sándor…..
snakekiller23 2017.07.13 09:55:12
@jotunder:

Amerika és Magyarország oktatási rendszerét meg történelmét párhuzamba állítani eleve alma-körte tipikus esete és semmi értelme. Azt azért megjegyezném, hogy az emberiség juszt sem tanul a történelemböl, mert manapság az affirmative action formájában tovább él ez az amerikai hagyomány, csak pepitában. Nem tudom mennyi idö még, amíg a kelet-ázsiaiak felkapják a vízet azon, hogy ök a XXI. század zsidói akiket szó szerint büntetnek a származásuk miatt valami ideológia nevében.
snakekiller23 2017.07.13 15:32:41
@Mister Gumpy:

Szerintem elég annyit mondani:
Elizabeth Holmes. Theranos.

Na jó, komolyabban:

Mit is kíván a női kvóta, vagy affirmative action orvosolni egy nyugati demokráciában, a XXI.században? Pl. már régóta több nő szerez diplomát, mint férfi. Az underclass legalját (börtönviseltek, hajláktalanok) szinte kizárólag férfiak népesítik be és az életveszélyes és/vagy rosszul fizetett "szar" munkák jó részét is kerekítési hibán belül mind férfiak végzik. A tanári szakmában majd' minden országban nagyon durván felülreprezentáltak a nők - legyenek emiatt férfi kvóták? Miről beszélünk, mikor generációk óta teljes a jogi egyenlőség a nemek között az első világban? Sőt, ha a családjogot nézzük...

Azzal előbb-utóbb meg kell békélni, hogy férfiak és nők különböző eloszlást mutatnak érdeklődésben, személyiségjegyekben és intelligenciában (hasonló átlag, különböző szórás) és minden tisztán társadalmi kontruáltságot hirdető elméletet megtorpedóz a tény, hogy ezek a különbségek az egalitárius Skandinávában a legnagyobbak. A teljes 50-50 paritás mindenben, mint ideál egy kommunista lidércnyomás. Ráadásul ,ha engedjük, hogy a "nők" és "férfiak" (vagy pl. "feketék", "fehérek", stb.) önmagukban politikai kategóriákká kövesedjenek kieresztünk egy olyan szellemet a palackból amit azt hittük a múlt században sikerült visszazárni.
snakekiller23 2017.07.13 20:43:04
@TG69:

Na ez pont olyasmi amivel elvben semmi baj nem lenne, gyakorlatban viszont van. Mit jelent az, hogy "azonos kvalitású"? Ugyanaz a kategória, mint az "azonos munka" amiért " azonos bér" járna. Az ilyesmit egy ponton túl nem lehet precízen kvantifikálni, millió apró dolgon múlik a megítélése valakinek, aki nem egyszerűen numerikus kvótát (haha!) teljesít. Az a veszély még egy tisztán meritokratikus rendszerben is fenáll, hogy a diszkrimináció vádjának elkerülése, vagy a "diversity" ideológiának való megfelelés a gyakorlatban minden más szempontot tromfolni fog - na ha explicite be is emeled a származást, mint figyelembevehető tényezőt, akkor ennek az amúgy sem kicsi valószínűségét megsokszoroztad.

Sebaj, majd rá lesz bízva az ilyesmi is egy mesterséges intelligenciára előbb-utóbb... ami mondjuk ide a rozsdás bökőt, hogy a mai hülye mércével vérfagyasztóan szexista és rassziszta lesz, már amíg a mérnökök rá nem kényszerítik mondjuk úgy valóságfüggetlen szempontok figyelembevételére is. :o)
  "   Nekem itt szavam, nincs, az Országnak Nagyja nem vagyok, de birtokos vagyok, és ha feláll olly intézet, melly’ a magyar nyelvet kifejti, mely azzal segíti honosinknak magyarokká neveltetését, jószágaim’ egy esztendei jövödelmét feláldozom. Érett meggondolással teszem ezt, mondotta még,…..
          A szerelem: férfi és nő. A család: papa, mama, gyerekek. Ez számunkra nem kérdés, nem téma, hanem alap. Magától értetődő. (Szilvay Gergely Mandiner)          Szegény jogi képviselőnk imént hívott fel mobilon, hogy valahogy bezáródott a spájzba, sajnos egyelőre nem találom a kulcsot,…..
snakekiller23 2017.06.26 23:33:46
@jotunder:

Én ezt értem, de a miénk eleve egy beteges, neurotikus társadalom. A hétköznapi szürke többség szintjén is állandósult a bizalmatlanság, egymás fúrása, kioktatása, lenézése, stb. "Egymással" sem bánunk emberi módon, nemhogy a kisebbségekkel.
snakekiller23 2017.06.27 00:47:15
@aronsatie:

Igen, ez a legjóindulatúbb olvasatban is egy szélsőségesen tradicionalista álláspont. Egy olyan világnézet van mögötte ami jelenleg teljesen idegen az emberek 99%-nak (a pózolás az sokaknak megy persze), szóval az egész inkább komolytalan, mint gusztustalan. Ezért is baromi ironikus, hogy a szadeszt emlegeti - Szirmay meg a hasonszőrűek ugyanazt az életidegen fanatizmust testesítik meg.
 Trump bejelentette, hogy szívesen találkozna Duterte Fülöp-szigeteki elnökkel, egy nettó tömeggyilkossal.  Trump bejelentette, hogy kifejezetten megtiszteltetés lenne számára (ez most tényleg ennyire hülye?) ha találkozhatna Kim Dzsong Un-nal, egy nettó tömeggyilkossal.  Trump egyelőre nem…..
snakekiller23 2017.05.02 13:30:26
@jotunder:

Trump olyan mint egy ötéves - azt mondja vissza amit utoljára hallott. Az előbb böfögött valami olyasmit, hogy az amerikai polgárháborúnak nem volt muszáj megtörténnie és ezen pörög a sajtó vagy egy napja - na most ezt 100%, hogy Bannon adta a szájába, az ő egyik vesszőparipája ez.
     Ürge-Vorsatz Diána után most Matolcsi Máténak ugrottak neki, úgyhogy megpróbálom pár sorban vázolni azt, hogy egészen pontosan mi is a lényege a Matolcsi ügyének.     Bent Fuglede dán matematikus kérdezte a következőt. Ha A  n-dimenziós pozitív mértékű euklideszi halmazon van egy…..
snakekiller23 2017.04.22 21:47:54
@DarthVader:

Ez továbbra is szimpla felelősséghárítás és összeesküvés-elméletetkben gondolkozás. Volt ebből bőven a jobboldalon is a 2002-es vereség nyomán, a vezérrel az élen - na úgy is maradtak és így kapta az ország a nyakába ezt a foshalmot 2010 után. Azt azonban vegyük észre, hogy a teljes megőrülés közepette is képesek voltak arra, hogy tudatosan taktikázznak és megszervezzék magukat nyivákolás helyett. Erre a mostani ellenzék képtelen. Egyre inkább meggyőződésem, hogy a nyugati(as) bal-liberalizmus lényegi patológiáinak megnyílvánulása ez a tehetetlen vergődés. Az amerikai és a brit progresszívek is az önsajnáltatás, melldöngetés és vádaskodás végletei között csaponganak Brexit és Trump nyomán, alkalmazkodás és önvizsgálat helyett kivetítenek minden problémát a Démoni Ellenfélre és úgy általában a világra. Öngyilkos taktika.
snakekiller23 2017.04.23 00:24:12
@punkfrog:

Attól még, hogy valaki tudatosan, szervezetten politizál még nem válik Fidesz-klónná, hagyjuk már ezt a széplelkű naívitást. Most tényleg autokrácia épül és foggal-körömmel harcolni kell ellene és küzdeni a hatalomért, vagy kényelmes európaiértelemben vett demokráciában élünk ahol ha nem tetszik valami tüntetgetünk meg nyíltleveleket írunk, meg négyévente elmegyünk szavazni? Az ellentmondás a magyar ellenzék retorikája, önképe és viselkedése között a "performative contradiction" iskolapéldája.
snakekiller23 2017.04.23 01:04:38
@punkfrog:

Ahhoz, hogy a vezető, sőt bármilyen hierarchia nélküli akítívizmusnak legyen valami realitása kell egyfajta nagyon speciális közeg aminek nálunk nyoma sincs. Pl. amire a 4chan trolljai képesek voltak az elmúlt hónapokban teljesen spontán, mindenféle központi szervezés és koordináció nélkül az egészen vérfagyasztóan impozáns és profi titkosszolgálatok is megirigyelnék. De az ilyesmi nagyon-nagyon ritka és én nem tennék fel rá semmi értékeset..

Plusz, ha egyszer igazán lendületet kap egy forradalmi jellegű mozgalom rögtön akadnak önjelölt vezetők akik magukhoz ragadják a kezdeményezést - és ezek általában a leggátlástalanabb, legradikálisabb figurák akik rövid időn belül partvonalra szorítanak mindenki mást. A francia és orosz forradalmakon át az irániig számos durva elrettentő példa van erre. Jobb elébemenni ennek és tudatosan építkezni.
       Esettanulmány 1.  (2017) Orbán Viktor: "idegen népelemeket engednek be a világ más részeiből"      Esettanulmány 2.  ( 1938 )    Hóman Bálint: "Világnézeti szempontból a kérdés alapja az, hogy a zsidóság aránytalanul vesz részt a kulturális életben és a sajtóban, ami egyes zsidó elemeknél,…..
snakekiller23 2017.04.17 15:01:02
@sfi:

Orbán megtehette volna, hogy befogad párezer migrit, látványosan megkísérli az integrációjukat (ha sikerül, ha nem, remekül lehetett volna spinelni), vagy a másik végleten leghorgonyozva puha eszközökkel olyan légkört teremt körülöttük, hogy önszántukból másik otthont keresnek maguknak. Rengeteg alternatívája volt ennek a felelőtlen hangulatkeltésnek.

Mondom ezt úgy, hogy falra tapadok a mainstreamben szokásos "nincs itt semmi látnivaló" mentalitástól muszlim-témában.
Viccországban (még) mindig bejelentenek.....
snakekiller23 2017.04.07 14:41:23
@Késes Szent Alia:

Ami ledöbbent az az, hogy milyen gyorsan pörgött minden - alig néhány óra leforgása alatt a nagysemmiből ejutottunk oda, hogy repültek a Tomahawkok.
Pár nappal ezelőtt még jele sem volt annak, hogy Trump hozzá akarna nyúlni Szíriához - a szavazótábor keménymagja meg is sértődött most rá rendesen.
Még meg se bizonyosodhattak arról, hogy melyik oldal követte el a gáztámadást (Aszad a tudósítások szerint kifejezetten nyerő pozícióban van, csak idő kérdése lett volna a győzelem, szóval nem világos mire volt ez jó neki). Az oroszok miért kezdtek pont most óvatosan kihátrálni? Itt valami fura dolog van.
snakekiller23 2017.04.07 18:01:26
@incze:

www.politico.eu/article/russia-says-support-for-syria-not-unconditional/

Aztán persze pár óra múlva már mást mondtak.

Trump twitterét amúgy most rettentő szórakoztató visszaolvasni:
twitter.com/realDonaldTrump/status/255784560904773633
twitter.com/realDonaldTrump/status/373581528405905408
:)))

Jól meglesznek ezek a Vityával, én mondom.
snakekiller23 2017.04.07 18:12:38
@snakekiller23:

Az meg ahogy a média-establishment Trumpot hónapok óta orosz ügynöknek meg zsarnoknak tituláló része elkezdte mélytorokra venni az emúlt pár órában az egészen kiábrándító és a legrosszabb összeesküvés-elméleteket igazolja vissza.
    A Harkányi Endre jutott eszembe...
snakekiller23 2017.04.04 19:54:46
        Az Amerikai Egyesült Államokban már aránylag kevesen lepődnek meg, ha valami teljesen bolond figura kerül a Fehér Ház közelébe, Gorka Sebestyén karrierje azonban még konzervatív körökben is kiverte a biztosítékot.       Gorka komplett őrültnek tűnik, aminek egyik lehetséges oka az, hogy…..
snakekiller23 2017.02.24 19:57:13
@seol:

Nem tollas a hátam. Ha a nem-Breitbart amerikai sajtóban egy tucat cikkben nem bizonygatták, hogy a bevándorlás (legális és illegális) a gazdaság egyik fő felhajtóereje ergo Trump meg a Bannon nemérthozzá, akkor egyben sem - ugyanazon sajtótermékekben melynek lapjain pár évvel korbban még éles szemmel megállapították, hogy bár a gazdaság produktivitása a csúcson van, a haszon megreked a sokat emlgetett 1%-nál és nem nagyon csorog lejjebb, legalábbis az első világban. Még a women's march szervezőinek is deklarált álláspontja volt "no human is illegal", ami mittomén két füves cigi között a koleszban egy védhető politikai álláspont, na de azon kívül... Ez színtiszta osztályharc az őslakosok (incl. a már legálisan ott született feketék és hispánok) alsó jövedelmi decilisei ellen.
snakekiller23 2017.02.24 21:24:50
@incze:

Egy szuverán nemzetállam (tudom elavult, ósdi intézmény) józan ész szerint nem engedheti, hogy milliós embertömegek áramoljanak ki-be a határain át mindenféle kontroll nélkül, pláne explicite jogsértő módon, pláne egy sokkal-sokkal fejletlenebb, bűnözés, drogkereskedelem és kőkorszaki brutalitással vívott kartellháborúk sújtotta szomszédból. Amerika nem a schengeni övezet (még a schengeni övezet is kérdéses mennyire fenntartható és kinek is jó hosszútávon). Akik dolgozni jönnek azok is marhára lenyomják a képzetlenek bérét, plusz az illegális voltuk teljesen kiszolgáltottá teszi őket a munkáltatójuknak. Jameg aki illegális az szinte mindig hamis papírokkal dolgozik, ami azt jelenti, hogy óriási méreteket ölt az identity theft. Amúgy: hogy a francba nyílváníthatja magát egy város "sanctuary city"-nek - magyarul deklarálhatja azt, hogy szánt szándékkal nem tartja be a hatályos törvényeket? Megáll az ész.

Az nem "emberi jog", hogy abban az államban/városban éljek ahol úri kedvem tartja meg ahol munkát adnak. Ha a hivatalos eljárást a belépésre/letelepedésre nem tartom be akkor valamilyen értelemben bűnöző vagyok, aki ha lebukik örüljön, ha csak kidobják az országból.

Amerika legalább értesítené Mexikót kiket rakna a nyakukba, ellenben jelenleg (hivatalosan) semmit sem tud azokról a tízmilliókról akik illegálisan az országban vannak. Nem is ez a lényeg egyébként, csak mosolyogtam a helyzet iróniáján.

Nyílván nem az a megoldás, hogy mind a tízensokmillió illegálist deportálják (bár minden jogalapjuk meglenne rá és senkinek a "jogai" nem sérülnének), de a "nincs itt semmi probléma" sem egy felelős hozzállás - pláne, hogy nyílvánvaló gazdasági és politikai érdekek állnak a status quo fenntartása mögött. A bevándorláspolitika nem az absztrakt "gazdaságot" kell, hogy szolgálja, hanem az adott állam polgárainak érdekeit, akár a többi állam polgárainak kárára - tudom, ez valamiért valamiféle radikális gondolatnak számít manapság.
  “You know what uranium is, right? It’s this thing called nuclear weapons. And other things. Like lots of things are done with uranium. Including some bad things.” (Donald Trump sajtótájékoztatója, 2017. február 16.)  ..
snakekiller23 2017.02.19 22:15:56
edition.cnn.com/2017/02/19/politics/trump-rally-sweden/index.html

:))))) Egyszerűen nem hiszem el. Ez már ilyen 26-dimenziós, multiverzumba nyúló sakk amit a főnök játszik.
snakekiller23 2017.02.20 22:55:44
www.nytimes.com/2017/02/19/business/media/alex-jones-conspiracy-theories-donald-trump.html

Kész. Nincs annyi :D számjli ami kifejezné a reakciómat.
     " Egy igazdemokrata inkább megfullad vagy migránsnak áll, mert tudja, nincs fontosabb, mint a transznemű ratyi, a világbéke, és a gender. "     "Mindenki tudja, hogy nem gigantikus állami beruházások és az építkezések tesznek büszkévé és nagyszerűvé egy országot, hanem a félévig működést…..
snakekiller23 2017.02.18 12:35:29
@jotunder:
@jotekony koc:

Azért a hivatalos jövedelemstatisztikát ne vegyük véresen komolyan - szerintem mindenki tudja miért, csak amikor van egy ilyen vita szeretünk elfeledkezni róla. :)
snakekiller23 2017.02.18 13:11:54
@jotekony koc:

Ne kapjuk már fel a vízet, nem tagadom egyp illanatig se, hogy a helyzet rettenetes és banánköztársaság-szagú. Csak a nagy büdös helyzet az, hogy nagyon nehéz precíz képet kapni a valós helyzetről a szürke (és feketébb) gazdaság mérete miatt. Pl. totál érthetetlen dolog nekem az ingatlanárak megfutása: proccosabb belvárosi/budai/zuglói részeken még értem, hogy honnan van fizetőképes kereslet - no de honnan teremnek hitel nélkül akár 30-40 milliói (feltehetően) alsó-középosztálybeli családoknak pestszéli 80 nm-es lakásokra? Vagy valami befektetői roham ez? Komolyan nem értem.
snakekiller23 2017.02.18 13:25:20
@jotekony koc:

Azért sem értem többek között mert mindezzel egyidőben több vidéki városban úgy beszakadtak az árak, hogy egy ottani lakás árából jó, ha egy garázst kapsz Pesten. Teljesen érthető miért - nincs munka, vagy jóval kevesebb mint amire szükség volna, hazudozzanak akármit is.
        De, azért kicsit loptak. Éppen az ízéért. Nem sokat. De tulajdonképpen elég sokat, csak az más lopás. A konzicicák kacsalábon forgó kastélyokat építenek a lopott pénzből, a liberálnyuszkók viszont gyermekotthont. Hát nem egészen, de akár azt is építhettek volna. A liberálisok értem loptak…..
snakekiller23 2017.02.14 22:38:18
@mafi mushkila:

Az említett réteg kb. bárkire leszavazna, akinek van esélye megverni Orbánt, szóval, hogz ök mit gondolnak erröl az majdhogynem mindegy. A szavazópolgárok nagyobbik fele azonban a jelek szerint máshogy áll ehhez a kérdéshez és máshogy kell öket megszólítani, mint a kozmopolita értelmiséget. Itt volt high-profile elrettentö példának a Clinton-kampány Amerikában, lehetne belöle tanulni.
snakekiller23 2017.02.15 14:46:18
@konrada:

Kb. Nomeg, aki elkezdi nagyhangon magyarázni, hogy Magyarország 2010-ben, az Orbáni Idöszámítás kezdetén romlott el, annak milliók fogják feltenni a kérdést: Tényleg? Nem a rendszerváltáskor, amikor dolgozók százezrei kerültek utcára és máig homályos módon elúszott a Kádár-rendszer minden öröksége? Nem az utána következö 20 évben, mialatt a Bokros-csomag kicsinálta az alsóközéposztály túlélöit is és a vidék egy nagy része teljesen leépült? Nem 2008-ban amikor többszörösére ugrott a lakáshitel részlete és földönfutó lett sok család? Most a politikailag igazán kínos témákról, mint 2006 ösze nem is beszélve.
                    A proletariátus csak a lánczijait veszítheti. (Marx Dezsőné háztartásbeli)          "A CEU Soros György előretolt helyőrsége Európában. (Ungárné Schmidt Mária pénzégető)         Schmidt Mária örökölt pármilliárd forintot egy rosszarcú ingatlanneppertől, és boldogan…..
snakekiller23 2017.02.15 12:05:00
@perro morado:

Azért picit más perspektívát felvéve, inkább az itt a valódi kérdés, hogy az ELTE-BME-Közgáz-Szeged tengely 30 évvel a rendszerváltás után miért nem versenyképes a CEU szintjén a nyugati egyetemekkel? Lehetne mire építeni, de inkább feléljük azt a keveset ami van.
            1998-ban  Eve Ensler egy irodalmi workshop-ot rendezett, amelyen tizenöt nő vett részt közöttük egy bizonyos Donna Hylton. Ensler írta a Vagina-monológokat, ő a világ egyik legismertebb feminista aktivistája. A workshopról egy dokumentumfilm is készült, amelyben a résztvevők szövegeit…..
snakekiller23 2017.02.02 09:49:10
snakekiller23 2017.02.02 18:04:46
time.com/4657688/trump-milo-yiannopoulos-breitbart/

Trump is beszállt a buliba. Wew lad.
snakekiller23 2017.02.02 18:35:01
@jotunder:

ATwitter majd akkor kerül sorra, ha egyszer őt is bannolják - akkor vélhetően rögtön dróntámadást rendel el az irodáik ellen. :)
       Péntek este hétkor Washingtonban is bejön a sábesz. Trump lánya, Yael (eredeti nevén Ivanka), hívő zsidó asszonyként nem ülhet autóba sábeszkor. Ezért  elment a rabbihoz és kért tőle pikuach nefesh-t, azaz felmentést a sábesz szabályai alól, hiszen gyalog hazamenni Washington külvárosába…..
snakekiller23 2017.01.29 23:30:57
@jotunder:

Igen, pontosan. Bannont szokás alt-rightnak nevezni, de ő, mint az egykori Andrew Breitbart, egészen rémisztően radikális, de szíve mélyén "civic" nacionalista, az alt-right köreiben dúló tudományos rasszizmus, meg fehér identitarianizmus (ahol a most mumusként mutogatott Richard Spencer messze nem a legrémisztőbb alakok egyike) szerintem távol áll tőle. Kíváncsi leszek Trumpot be tudják-e fenyíteni palotaforradalom meg polgárháború veszélye nélkül - már arra se fogadott volna senki, hogy 1 héten belül itt fog tartani ("Donald Trump is doing exactly what he said he would do" - ez nem Onion-hír volt pár napja, hanem CNN).
snakekiller23 2017.01.31 16:27:41
@jotunder:

Alt-Rightos egyemista volt a merénylő. Fura módon csak mínuszos hír a médiában
snakekiller23 2017.02.02 12:13:52
blog.dilbert.com/post/156532225711/the-persuasion-filter-and-immigration

Scott Adams amilyen viccesen autista, olyan éles szeme van mostanában.
        Tamás Gáspár Miklós decemberi előadása egy kasseli konferencián. Ez pedig Chantal Mouffe előadása ugyanazon konferenciáról.         Ma délelőtt ezzel a két előadással kezdtem az évet. Most erre volt kedvem.         Magyarországon főleg inkompetens senkik szoktak ezekről a dolgokról…..
snakekiller23 2017.01.02 17:56:16
@Muad\\\'Dib:

A hard left régi baja, hogy bár tökéletesen lát bizonyos problémákat (fenntarthatatlan mértékű egyenlőtlenség, a "neoliberális"/"globalista" politika és gazdaság zsákutcássága, egyre aggasztóbb antidemokratikus/elitista tendenciák minden oldalon, stb.), az ok-okozati összefüggésekbe már nagyon könnyen beletörik a bicskájuk. A marxi keretrendszert nem igazán sikerült érdemben update-elni én úgy látom, Károly bá túl alapos munkát végzett korának viszonyai között - pl. a modernizmus számos fontos gondolata (Nietzsche-től kezdve, Darwinon át, Durkehimig, Freudig és Jungig) már csak elég későn, a francia poszt-strukturalisták meg persze a Franfurter Schule igen sajátos, agyonideologizált értelmezésén keresztül épült be a világnézetükbe. Így pl. biológia, humánetológia, pszichológia, vallás- és kulturtörténet számukra "downstream from ideology", ami szerintem a lovon fordítva ülés tipikus esete.
snakekiller23 2017.01.02 20:10:42
@Muad\\\'Dib:

Az "újraelosztás" rémképe az, hogy a belét kidolgozó középosztály és értelmiség jogos jussát elveszik és odaadják a semmirekellő léhűtőknek piára meg Xboxra, amolyan zsarolás keretében, hogy utóbbiak ne gyújtsák fel a gettókat. Ez a vízió, a fejlett szociáldemokráciák gyakorlatát nézve nem is áll annyira messze az igazságtól, mint azt széplelkű liberálisként hinni szeretnénk. A teljes képhez hozzátartozik ellenben, hogy kb. a világ évi GDP-je van eldugva mindenféle adóparadicsomok bankjaiban és nem szorgos kispolgárok jóvoltából, hogy így körbeírjam. Nem is kell mindenféle megyeszékhelynyi lakossággal rendelkező mikroállamokig elmenni: Írország, meg London hirtelen jött népszerűségének is ez volt az egyik kulcsa. Fel sem tudjuk fogni, hogy a sokat emlegetett felső 1%-nál (sőt annak igazából a valamilyen ezrelékénél) micsoda felfoghatatlan erőforrások gyűltek fel 20-30 év alatt

Akármennyire is gazdaságilag bal, vagy jobboldali valaki azt a problémát nem lehet megkerülni, hogy mihez kezdjünk a mindenféle haranggörbék mínusz egy szigma alá eső részével. Nem csak a "szegényekről" és "elesettekről" van szó, ha következetesek akarunk lenni az egalitarianizmusban - mi lesz a ténylegesen butákkal, csúnyákkal, lustákkal, stb.? Egy lehetséges megoldás - ami bal, de még mérsékeltebb jobboldalon is jelenleg általánosan elfogadott, ha kimondatlanul is - hogy tagadjuk ezen kategóriák egyértelmű létezését és mindent gazdasági és "strukturális" okokra vezetünk vissza - nincsen buta gyerek, csak rossz iskola, környezet, nevelés, stb., minden értékítélet, esztétika relatív és társadalmilag konstruált és mesterségesen fenntartani kívánt erőviszonyok következménye, nincs valódi meritokrácia, hanem lejt a pálya a jómódú, fehér, heteroszexuális férfiaknak, tehát minden egyenlőtlenség igazából elkerülhető és egy elnyomó rendszer szándékolt következménye. Ez egy a priori tökéletesen plauzibilis világképpé kalapálható - a geocentrikus elmélet is az volt a maga módján és mindig lesz még néhány fifikás epiciklus amivel meg lehet erőszakolni, úgy hogy ne tűnjön menthetetlennek. A másik (mondjuk úgy: jobboldali) megközelítés, hogy úgy teszünk, mintha egy korlátlanul érvényesülő meritokráciában élnénk, vagy, ami talán még problematikusabb, mintha egy korlátlanul érvényesülő meritokrácia nem lenne a maga módján embertelen és erőszak híján alapvetően instabil. Már Adam Smith tisztán látta, hogy a kapitalizmusban az állam erőszakmonopóliuma inkább a verseny győzteseit védi a verseny veszteseitől, mint fordítva - ezt a tömegdemokráciákban szocializálódott generációk már hajlamosak elfelejteni. Plusz, itt nem csak az abszolút nyomor a probléma - az ember valami egészen mély szinten hierarchikus lény (konkrétan a hierarchikus viszonyok felmérésére és navigálására szolgáló biológiai apparátus talán még a fáknál is öregebb a törzsfejlődésben) - a durva, állandósult státusz-egyenlőtlenségek, ha nem kezeljük őket mindenféle randa pszichopatológiák forrásai lehetnek, amiket nem lehet pusztán alamizsnával és kényelmes élettel orvosolni (a mindenféle leegyszerűsítő moralizálás helyett ez a magyarázat arra, hogy miért radikalizálódnak a kényelmesen éldegélő, vagy legalábbis semmiféle durva hátrányt nem szenvedő közel-keleti fiatalok (főleg férfiak), vagy az angloszféra fehér alsó-középosztálya miért jutott el indulatból alig pár év alatt ilyen Brexit meg Trump féle önsorsrontásig).
      Tamás Gáspár Miklós filozófus-közíró a kapitálfasiszta apokalipszis eljövetelét vizionálja nagyívű esszéjében. A fent említett nagy ív a bebörtönzött ellenzékiből de facto miniszterelnökké avanzsált Ang  San Suu Kyi-től egészen az első világháborús szociáldemokrata osztályárulásig feszül,…..
snakekiller23 2016.12.28 11:55:02
Én úgy látom ez a történelmi léptékű fasizmus - nagytőke ekvivalencia egy a régi baloldalon sajnálatosan berögzült sztálinista mém, ami figyelmen kívül hagyja az (valójában az antimodernizmust és antikapitalizmust kivetíteni próbáló) antiszemitizmust, mint az igazán sikeres és pusztító fasizmusok központi elemét és, hogy ez a nagytőke akkori tipikus képviselői szempontjából mennyire... ööö... kontraindikált mondjuk így. Hogy ezt értelmezzék ki kéne lépniük a bemerevedett marxi gondolati sémákból és el kéne ismerjék a tőkések (és velük mindegyik más társadalmi csoport) inhomogén voltát, a sajátos helyi kulturális/történelmi hagyományok jelentőségét.

Az szerintem egy pontos megállapítás, hogy a Kelet sikerei bebizonyították, hogy a kapitalizmusnak valójában nincs úgy szüksége a demokráciára mint azt korábbi generációk hitték, sőt a kapitalizmus purista ideológusai, a randiánus anarchokapitalisták szemében a kettő egyenesen inkompatibilis - itt most szó szerint idézem a Trump-közelinek számító Peter Thielt, btw. A parlamentáris demokráciák jó részében (Nyugat-Európa) permanens nagykoalíció alakult ki a pártok között a populistákkal szemben (ami tetszik-nem tetszik alapvetően antidemokratikus és elitista), a másik részükben tkp. szélsőjobboldali state capture zajlik (Magyaro., Oroszo., Töröko., Fülöp-sz., talán Japán, felkészül D-Korea). Ami közös, hogy egy szűk, önmagát felhatalmazó, a helyi gazdasági elitekkel összefonódott réteg tartja kézben a politikai hatalmat, kizárva a többséget a döntéshozatalból (Európa esetében a gazdaságpoltika, a bevándorlás és a kulturpolitika az amiből ki van zárva a lakosság, Keleten minden). A trükk az, hogy közben az egyén szabadságát a hétköznapokban nem igazán korlátozzák, sőt, ami mindjárt elfogahatóvá teszi a politikai szabadság hiányát - ez volt a Kádár-rendszer viszonylagos élhetőségének alapja is, hogy most magyar analógiával jöjjek.
 "Sárospataki lány" nick adta az ötletet, hogy nézzek egy kicsit bele a PISA teszt nyilvános adatbázisába.  Az ember kiválasztja a paramétereket, és olyan táblázatokat készít magának, amilyeneket csak akar.      Négy megállapítás:     1. Tudományból és szövegértésből a legalacsonyabban teljesítő…..
snakekiller23 2016.12.18 11:07:48
@sárospataki lány:

Az egy evtizedekre visszanyulo problema, hogy bizonyos (mondjuk ugy, jobboldali) korokben tabunak szamitott az evfolyamonkent par diakkal szenvedo falusi iskolak osszevonasa, a gyerekek buszoztatasa, stb., gondolom mert vegkepp megpecsetelne egyes falvak sorsat (ami teny, de csak az elkerulhetetlent odazzuk).
Örülünk, Vincent? Orosz haladó 2016.12.11 10:29:00
  (Ezt a cikket most nem fogom behivatkozni, mert kapkodok, de amúgy sem hazai pálya számomra a külpolitika, ezért nyilván lesznek benne hibák/hülyeségek is, de hát ez van. Na szóval.)   Hihetetlen látni, ahogy az oroszok az utolsó pillanatokban, jobbára titkosszolgálati eszközökkel visszajöttek…..
snakekiller23 2016.12.11 14:35:04
@incze:

Sajna jol dokumentalt Amerika (konkretan Obama-kormanyzat) szarkeverese Sziriaban, Libiaban, Egyiptomban, stb. A Nyugat azonnal beallt az elso pillanattol kezdve iszlamista tendenciakat mutato arab tavasz mozgalmak moge. Aki ezzel kapcsolatban szkepticizmust mutatott az el lett mondva mindenfele kulturrasszistanak, imperialistanak, apologistanak.
snakekiller23 2016.12.11 15:32:25
@seol:

"_célzottan_ civileket és kórházakat lőnek."

Ez kozonseges propaganda, kb. mint a "gyerekgyilkos IDF" szovegek amiket kritika nelkul atvesz a nyugati sajto balosabb resze is, ha kelloen szivfacsaro keppel illusztralja a Hamasz. Nagyon ajanlom, hogy ne (csak) a nyugati mainstream sajtobol tajekozodj ilyen temaban.

" támogathatták volna az ellene tüntetőket tucatjával-százával ölető aktuális diktátort is"

A erintett orszagok viszonyainak minimalis ismeretebol levezetheto volt, hogy az arab tavasz mogotti tomegeket nagyobb reszben nem liberalis demokraciat kovetelo, szekularis fiatalok teszik ki (mint anno az irani forradalomnal is, a mersekeltek azonnal partvonalra kerultek amint nem volt szukseg rajuk), hanem beert a szaudiak es hasonszoruek altal evtizedek ota suttyomban nyomatott (es a nyugat altal elkepeszto modon minden ellenallas nelkul elturt) muszim radikalizacio hatasa es az emlitett nem eppen EU-konform diktatotorok uralma a realis lehetosegek kozott a kisebbik rossz, meg magasztos emberi jogi szempontbol is. Odaig mennek, hogy allitom: meg Szaddamot is oriasi hiba volt megbuktatni.

Most azt nem is mondom, hogy a vilagban tucatnyi CIA aktiv kozremukodsevel vegrehajtott, majd euroatlanti tamogatassal konszolidalt kozel-keleti meg del-amerikai puccs (illetve egy hamis indokkal inditott, szazezrek eletet kovetelo iraki haboru) utan hadd ne vegyem azt komolyan, hogy a nyugati orszagok kulpolitikaja erkolcsi megfontolasok allnak.
snakekiller23 2016.12.12 16:33:46
@seol:

Kezdjuk mondjuk ezzel (egy nagyon nem ruszki meg Trump-barat, mainstream balos oldalrol amugy):
www.alternet.org/world/inside-shadowy-pr-firm-thats-driving-western-opinion-towards-regime-change-syria
www.alternet.org/grayzone-project/how-white-helmets-became-international-heroes-while-pushing-us-military

Az egy osi trukk (a mar emlitett Hamasz is eloszeretettel alkalmazza), hogy fegyveresek szandekosan elo pajzsnak hasznaljak a civileket, ill. a tabukent kezelt infrastrukturat (korhazak, iskolak, segelyszallitmanyok). Ezt itt nyugaton ugy kezeljuk, hogy lehordjuk azt aki nem hagyja magat ilyen gusztustalan modon zsarolni, csak a nem eppen Disney-filmbe illo vegeredmenyt mutogatva, a kontextust, elozmenyeket figyelmen kivul hagyva. Es akkor ezen felul jon a netto hazudozas, manipulacio. Ezt pl. csak a mult heten robbant be a koztudatba, pedig mindket oldalon evek ota kozszajon forgott mi az igazsag:
www.gq-magazine.co.uk/article/syria-civil-war

Az iraki (es afganisztani - ahol megintcsak raeroltettuk a sajat leegyszerusito "elnyomo zsarnokok vs. artatlan civilek" narrativankat egy sokkal bonyolultabb, premodern szituaciora) destabilizacio nelkul ma nem lenne ISIS, ill. Kelet-Pakisztanban tenykedo Taliban es a regioban kitort lazongasok nem fajultak volna ilyen Warhammer 40k jellegu mindenki-mindenki-ellen meszarszekke.
           Néhány napja a Google Cloud Machine Learning Group leigazolta a Snapchat kutatási részlegének vezetőjét Jia Li-t és a Stanford Egyetem Mesterséges Intelligencia Csoportjának igazgatóját Fei-Fei Li-t.  Korábban a torontoi mesterséges intelligenciaguru Geoffrey Hinton is átment (legalábbis…..
snakekiller23 2016.11.28 09:49:57
@sárospataki lány:

Hm. A felsorolasban majdnem csupa olyan dolgot latok ami ugy "mult el", hogy a mindennapi elet resze lett, meg kell eroltetni a memoriankat, hogy felidezzuk milyen volt nelkuluk az vilag.
snakekiller23 2016.11.28 11:08:41
@Strawdog:

Az izgalom oka az, hogy a go-t nem igazan lehet "izombol" vagy memoriabol nyomni - egyszeruen tul sok jatszma lehetseges - igy eddig ugy gondoltak olyan szintu kreativitast es kombinacios keszseget igenyel, amire egy gep csak akkor lehet kepes, ha mar elkezdi kozeliteni az emberi intelligencia szintjet. Ez a legutobbi gyozelem egy nagymester ellen egy-ket evtizeddel elebe ment meg az optimistabb joslatoknak is.
snakekiller23 2016.11.28 12:26:34
@Strawdog:

Az teny, hogy az emberi "kreativitas" sem annyira vegtelen mint azt szeretnenk hinni. Igy az internet es globalizacio altal biztositott teljesen szabad informacioaramlas es alkotas koraban szembeotlik mennyire kozel jarhatott az igazsaghoz Jung a kollektiv tudattalannal, meg a tobbivel. Ott van pl. a tvtropes, aminek olvasasa kozben szabalyos iszonyat kene, hogy elfogja az embert, ha vegiggondolja a kovetkezmenyeit a letezesenek (mar varom mikor derul ki valameyik friss kozonsegsiker regenyrol vagy forgatokonyvrol, hogy gep generalta).