Adatok
tom-a-hawk
0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az útileírás második részét ma se sikerült megcsinálni, de legalább elkezdtem, ami ilyen időjárás mellett szerintem már önmagában is eredménynek könyvelhető el :) Vannak viszont képek, amik kimaradtak a villamosokra koncentráló oldal anyagából, ezeket annak idején inkább ide…..
Madridban egymástól szeparáltan két villamosüzem létezik, összesen három vonallal. Az egyikhez egy 5,4 kilométeres viszonylat, míg a másikhoz egy 8,7 illetve 13,7 kilométeres vonal tartozik. A nálunk megszokottakkal ellentétben a vonalak nem a belvárosi, sűrű forgalmú utcákon…..
A Solaris a buszok, trolik és villamosok után metrót és elektromos motorvonatokat is építene, jelentette be Krzysztof Olszewski egy sajtókonferencián, a kielcei Transexpo kiállításon (ahol a Solaris többek között az elektromos hajtású buszát is bemutatta) még szeptember végén.…..
Most, hogy Szegedre is befutott az első PESA villamos, érdemes egy rövid áttekintést adni, vajon mely városok azok, ahol hasonló villamosok futnak már? Az első magyar PESAA PESA nem valami ismert név idehaza, bár a cég meglehetősen nagy múltra tekint vissza, még 1851-ben…..
Újabb vendégposzt következik, ezúttal rendszeres kommentelőnk, premium salmon ad tanácsokat, mit érdemes megnézni a környező országokban alacsonypadlós villamos ügyileg. Fogadjátok meg a tanácsát, ismerkedjetek a szomszédokkal, Aradon pl. kocsiszíni nap lesz holnap, még az az…..
A blog egyik korai bejegyzése a londoni Heathrow reptéren építeni kezdett automatikus kabinautó rendszerről szólt. Kétéves próbafutást követően - idén áprilistól már utasokkal - augusztus elején teljes valójában átadták a rendszert az utasoknak, ami ezzel a világ első,…..
tom-a-hawk
2011.09.02 10:55:57
koszi a posztot, figyeltem korabban a temat, de nem vettem eszre, h mar atadtak. Itt Lengyelorszagban van egy muki, akinek mar 10 eve a PRT a maniaja, lobbizott Varsoban, Rzeszówban, Opoleben, neha meg igereteket is kapott a bevezetesre. Itt lehet megnezni (egy kocsi is keszult belole):
www.youtube.com/watch?v=3yq_zszzV0E
itt Varsoban kicsit lesajnaltak a pasit, nem valoszinu, hogy egy ilyen eszkoz fogja megoldani a napi tobbmillio utas elszallitasanak a problemajat.
www.youtube.com/watch?v=3yq_zszzV0E
itt Varsoban kicsit lesajnaltak a pasit, nem valoszinu, hogy egy ilyen eszkoz fogja megoldani a napi tobbmillio utas elszallitasanak a problemajat.
Debrecenben lebonyolították a hatodik tendert is, amit a másfél évvel ezelőtti negyedikhez hasonlóan ismét a spanyol-baszk CAF nyert, bár a kiírás a korábbiakhoz képest egész más volt. Mindenki emlékszik rá, itt, a PTinfon is megjelent, hogy a korábbi tenderek sorra buktak el a…..
Megdöbbentő jelentést tett közzé a 2010. április 10-én Szmolenszkben lezuhant Tu-154-es katasztrófájával kapcsolatban az eset kivizsgálására felállított lengyel bizottság. Az áldozatok között volt Kaczynski elnök és az ország politikai és katonai vezetésének számos tagja,…..
A lengyel busz- és villamosgyártó Solaris jól csinálja a dolgokat. Miután a buszágazata Európa-szerte ismertté vált, kapva kapott az alkalmon, hogy az épp megújuló hatalmas lengyek villamosüzemek számára villamosokat szállíthasson. Varsóban még elbukott, első, negyven…..
tom-a-hawk
2011.07.18 19:18:30
@mestska: na, ez azert eros tulzas. Minden cegnek van egy tobbe-kevesbe standard modellje, amit javasol, es ilyenkor nem mondja, hogy ujat tervezett (Alstom-Citadis, Bombardier-Flexity, PESA - Swing/Csardas stb.) Legfeljebb a dizajn ter el. Ez kenyelmes a gyartoknak is (nem kell ujat tervezni) es a vasarloknak is (a mar letezo modell mashol mar bevalt). Szoval nem ertek egyet, h ez a mondat mindig ott van, sztem inkabb az ellenkezoje az igaz.
A referenciarol fogalmam sincs, de ha igaz, h a GT6N valamilyen ujrafogalmazasa lesz a jarmu, akkor ennek lehet befolyasa a referenciara is (pl. megvettek a licenszt vagy ilyesmi, azt hallottam, h a Bombardier mar ugyse fog ilyet gyartani, de ez nem ellenorzott info :)
A referenciarol fogalmam sincs, de ha igaz, h a GT6N valamilyen ujrafogalmazasa lesz a jarmu, akkor ennek lehet befolyasa a referenciara is (pl. megvettek a licenszt vagy ilyesmi, azt hallottam, h a Bombardier mar ugyse fog ilyet gyartani, de ez nem ellenorzott info :)
tom-a-hawk
2011.07.19 17:17:30
@mestska: @taksony11: valoban, azt olvastam ma, hogy az Adtranz felvasarlasa utan a GTxN/M licensze szabadon felhasznalhatova valt (hasonlo piacvedelmi okokbol, mint az emlitett Variobahn atadasa a Stadler Pankownak). Tobb infot (meg) nem talaltam, de gondolom, igy nem lesz gond a referenciaval sem. Ami tenyleg erdekel, az, hogy Debrecenbe es Miskolcra is ezt ajanljak-e majd...
tom-a-hawk
2011.07.20 10:37:06
jena.otz.de/web/jena/startseite/detail/-/specific/So-sehen-die-neuen-Jenaer-Strassenbahnen-aus-672518594
az elso kepek a tervezett villamosrol. A berendezesbol jol latszik, hogy tiszta GT6N nemi kulso kozmetikaval (Solaris-orr).
az elso kepek a tervezett villamosrol. A berendezesbol jol latszik, hogy tiszta GT6N nemi kulso kozmetikaval (Solaris-orr).
A queenslandi Gold Coast Ausztrália egyik legdinamikusabban fejlődő városa, hatszázezres népességével 2007-ben már a hatodik legnagyobb város, egyben a legnagyobb, nem székhely város címet is megszerezte a korábban azt tartó Newcastletől. A növekvő népesség és gazdasági…..
Brüsszel: Hagyományos metróval nem lehet két percre csökkenteni a követési időt, állítják Brüsszelben, így a növekvő utasigény után rohanva kénytelenek kiépíteni az automata metrót. Ezzel tudnék vitatkozni ugyan, de tény, hogy Brüsszelben zöld utat kapott az 1-es és 5-ös…..
A versaillei békeszerződések után is több eldöntetlen területi kérdés volt az egykori Monarchia területén, gondoljunk csak Sopron 1921-es népszavazására. Pár száz kilométerrel északabbra a Tescheni-Szilézia területe (térkép) volt kérdéses, amit a frissen megalakult…..
tom-a-hawk
2011.02.28 10:23:53
aprosag: a folyo neve Olza ;)
hasonlo tortenete van Frankfurt an der Oder/Słubice-nek, Goerlitz/Zgorzelec-nek, Guben/Gubin-nek es Kuestrin/Kostrzynnak is, ahol 1945-ig villamos jart a keleti partra, ami a haboru utan Lengyelorszaghoz kerult.
Nagyon jo tematikus gyujtemeny fotokkal, terkepekkel:
berlin.bahninfo.de/strab_nahverkehr.htm
hasonlo tortenete van Frankfurt an der Oder/Słubice-nek, Goerlitz/Zgorzelec-nek, Guben/Gubin-nek es Kuestrin/Kostrzynnak is, ahol 1945-ig villamos jart a keleti partra, ami a haboru utan Lengyelorszaghoz kerult.
Nagyon jo tematikus gyujtemeny fotokkal, terkepekkel:
berlin.bahninfo.de/strab_nahverkehr.htm
tom-a-hawk
2011.03.04 14:23:26
@mestska: A płocki vili csak valasztasi kolbasz volt sztem (ahogy azt a lengyelek mondanak :)
Słubice es Zgorzelec nem tudom, hogy allnak, de sztem egyiknek sem elsorangu prioritas a tema...
Słubice es Zgorzelec nem tudom, hogy allnak, de sztem egyiknek sem elsorangu prioritas a tema...
Bár a három induló közül a spanyol CAF adta a legalacsonyabb árat, mások szerint pedig a Skoda - Vagonmas konzorcium volt a fő esélyes, végül mégis a "nevető harmadik", a Siemens és a Newag csapata nyerte a varsói metrótendert. Ezzel eldőlt, hogy ők szállíthatnak 35…..
Az egyes vonal elkészültével nem állt meg az élet a varsói metróhálózaton, ahogy korábban hírt adtam én is róla, nagy erőkkel vetették bele magukat a második, kelet-nyugati vonal építésébe. (térkép a tervezett hálózatról) A teljes kiépítésben 31 km hosszú vonal…..
tom-a-hawk
2010.08.31 17:15:38
nemi pontositas:
1. ha jol lattam, a brutto arakat adtad meg, eredetileg ezt hasonlitottak volna ossze. A Skoda/Vagonmas paros nem adott be brutto ajanlatot, mondvan, a Vagonmas EU-n kivuli igy az o jarmuveikert nem kell AFAt fizetni (a cikkben az ajanlat "fel lett bruttositva", igy a sorrend korrekt). Most az a legvaloszinubb, hogy a netto arakat veszik majd figyelembe (ami biztos alap lesz majd az orosz-cseh parosnak a tiltakozashoz...)
2. Nem csoda, h a CAFrol nem talaltal kepet, az nem kerult ki a netre (nem tudom, volt-e egyaltalan mellekelve...) a Siemens viszont csinalt egy mellbevago kisfilmet, ajanlom:
www.youtube.com/watch?v=MQ-gTSIX2Wo
3. az Alstom nem adott be ajanlatot, csak egy levelet kuldott, hogy a kiiras miert rossz. Igy (szerencsere :) nem vesznek reszt a versenyben.
Udv Varsobol :)
t.
1. ha jol lattam, a brutto arakat adtad meg, eredetileg ezt hasonlitottak volna ossze. A Skoda/Vagonmas paros nem adott be brutto ajanlatot, mondvan, a Vagonmas EU-n kivuli igy az o jarmuveikert nem kell AFAt fizetni (a cikkben az ajanlat "fel lett bruttositva", igy a sorrend korrekt). Most az a legvaloszinubb, hogy a netto arakat veszik majd figyelembe (ami biztos alap lesz majd az orosz-cseh parosnak a tiltakozashoz...)
2. Nem csoda, h a CAFrol nem talaltal kepet, az nem kerult ki a netre (nem tudom, volt-e egyaltalan mellekelve...) a Siemens viszont csinalt egy mellbevago kisfilmet, ajanlom:
www.youtube.com/watch?v=MQ-gTSIX2Wo
3. az Alstom nem adott be ajanlatot, csak egy levelet kuldott, hogy a kiiras miert rossz. Igy (szerencsere :) nem vesznek reszt a versenyben.
Udv Varsobol :)
t.
tom-a-hawk
2010.09.01 13:09:26
@mestska, nyelv-esz
az Alstom mar gyartott kocsikat Varsonak, es...
1. oriasi korrupcios botrany lett a megrendelesbol (az akkori metrofonokot most helyeztek eljaras ala, talan elozetesben is van);
2. a szerelvenyek nem tul jok, a fo gond az, hogy a kerekek nagyon gyorsan kopnak es gyakran kell esztergara kuldeni oket (sokkal gyakrabban, mint az orosz kocsikat). Ez ugye potlast igenyel, koltseges, stb. Ezert nem is hivtak le az opciot annak idejen, hanem par eve a jol bevalt orosz kocsik ujabb verziojabol vasaroltak be;
3. a "jol sikerult budapesti projekt" (lol) - remelem, Varso elkeruli ezt a csapdat.
@premium salmon: milyen "jarulekos koltseg"? Az uzemeltetesi koltsegekre gondolsz? Az a masik kriterium... az ar a teljes ajanlati arra vonatkozik. Az egesz dokumentacio hozzaferheto a varsoi metro honlapjan:
metro.waw.pl/page.php?id=529
a legfontosabb dokumentum a Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
A fenntartasi koltsegek egy bonyolult keplet, a lenyeg h a kulonbozo szintu vizsgak kozt eltelt idot pontozzak.
az Alstom mar gyartott kocsikat Varsonak, es...
1. oriasi korrupcios botrany lett a megrendelesbol (az akkori metrofonokot most helyeztek eljaras ala, talan elozetesben is van);
2. a szerelvenyek nem tul jok, a fo gond az, hogy a kerekek nagyon gyorsan kopnak es gyakran kell esztergara kuldeni oket (sokkal gyakrabban, mint az orosz kocsikat). Ez ugye potlast igenyel, koltseges, stb. Ezert nem is hivtak le az opciot annak idejen, hanem par eve a jol bevalt orosz kocsik ujabb verziojabol vasaroltak be;
3. a "jol sikerult budapesti projekt" (lol) - remelem, Varso elkeruli ezt a csapdat.
@premium salmon: milyen "jarulekos koltseg"? Az uzemeltetesi koltsegekre gondolsz? Az a masik kriterium... az ar a teljes ajanlati arra vonatkozik. Az egesz dokumentacio hozzaferheto a varsoi metro honlapjan:
metro.waw.pl/page.php?id=529
a legfontosabb dokumentum a Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
A fenntartasi koltsegek egy bonyolult keplet, a lenyeg h a kulonbozo szintu vizsgak kozt eltelt idot pontozzak.
tom-a-hawk
2010.09.03 17:03:37
@premium salmon: No akkor:
- az energia mutato (20%) a viszonylagos fogyasztast pontozza, a legjobbhoz merve (mindket irany atlaga);
- karbantartasi mutato (20%) a kulonbozo fajta ellenorzesek, vizsgak es felujitasok kozt garantalt megtett tavolsagot pontozza, itt is a legjobbhoz merve;
- Okologia (8%) itt 3 dologert lehet pontot kapni: zart esztergarendszer (ha jol ertem) 2 p., a zajnak legalabb 3 dB-lel a szabvany (70dB) ala vitele, a kabinban merve (4 p.) es a belso ter LED vilagitasa (2 p.)
- garancia (2%): a torvenyileg garantalt 30 honap legalabb 6 honappal valo meghosszabbitasa: 2 p. (itt mindenki 36 honapot adott).
- az energia mutato (20%) a viszonylagos fogyasztast pontozza, a legjobbhoz merve (mindket irany atlaga);
- karbantartasi mutato (20%) a kulonbozo fajta ellenorzesek, vizsgak es felujitasok kozt garantalt megtett tavolsagot pontozza, itt is a legjobbhoz merve;
- Okologia (8%) itt 3 dologert lehet pontot kapni: zart esztergarendszer (ha jol ertem) 2 p., a zajnak legalabb 3 dB-lel a szabvany (70dB) ala vitele, a kabinban merve (4 p.) es a belso ter LED vilagitasa (2 p.)
- garancia (2%): a torvenyileg garantalt 30 honap legalabb 6 honappal valo meghosszabbitasa: 2 p. (itt mindenki 36 honapot adott).
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nomarmost ahogy a harom birodalom elkezdte szipolyozni a szenet, acelt es egyebet, ugy epult ki az iparvidek mindharom resze sajat tempoban es stilusban. A legviccesebb az, hogy hiaba mar 70 eve lengyel terulet az egesz, es a nemeteket nagyreszt kitelepitettek, az emberek meg mindig a regi hatarok szerint hatarozzak meg magukat es ha tajekozatlansagbol pl. Sosnowiec-et egy helyi fule hallatara leszileziazod, akkor jo esellyel szedheted a labad mielott rossz vege lesz ;)