Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Captain Tott (törölt)

0 bejegyzést írt és 490 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Olvasónknak egyáltalán nincsenek fizetési nehézségei, mégsem boldogul könnyen a bankokkal.A történetem kicsit más, mint a többi poszt, mert igazából nem vagyok károsult, de hitelek kapcsán volt problémám a bankokkal.1.Pár évvel ezelőtt építkezéshez kaptam munkáltatói…..
Ma a Balatonfüredre száműzött konferencián, a Media Hungaryn voltam, ahol rögtön bele is csöppentem egy rendkívül érdekes beszélgetésbe. A panel a bulvár szerepéről szólt, s természetesen nem kerülhette meg a politika és a bulvár kapcsolatát sem. Ómolnár Miklós, a Story…..
Captain Tott (törölt) 2010.05.19 18:53:44
@Zoltchy: Amely blogon hirdetések is vannak, ott talán nem fontos a látogatottság növelése?
Ehhez folyamatosan bedobott új, sokak által vitatható témák kellenek, nem szakmai elemzések.
Captain Tott (törölt) 2010.05.19 19:15:35
@Mufurc Manó: Nem fogalmaznék ilyen keményen, de lényegében egyetértek.
Milyen új ismerethez jutottunk e bejegyzés révén azon a sztorin kívül, amit Ómolnár elmesélt a konferencián? Mit tudtunk meg abból, amit egy politológus tud erről a kérdésről?
Captain Tott (törölt) 2010.05.19 19:24:20
@mialenyeg: Ki tudja itt, mi volt előbb: a tyúk vagy a tojás? Lehet, hogy azért nincs rá kereslet, mert kínálat sincs. Az olvasók belefáradtak abba, hogy előre tudják, mi lesz az újságban, hogyan tálalják, értékelik az elektronikus médiából már jóval előbb megismert híreket.
Nincsenek új szempontok.
"Dr. Temesi Tibor ügyvéd, az Expo Center ügyeit vizsgáló bizottság tagja szerint összefogással, környezetükért tenni akaró, segítőkész, lokálpatrióta szakemberekkel földalattit kéne építenünk, így hosszú távon megoldható lenne a város észak-déli irányú…..
Csütörtökön megkezdődik a magyar parlamentben az állampolgársági törvény módosítására benyújtott javaslat tárgyalása, amellyel a „kettős állampolgárság” kérdése a 2004-es eredménytelen népszavazás után immár hivatalosan is újra a magyar politika napirendjére…..
Captain Tott (törölt) 2010.05.19 13:00:44
@Ordnassac: Nem tudod, miért kellett "megszereznie" a magyar állampolgárságot? Hiszen Budapesten született.
Captain Tott (törölt) 2010.05.19 13:04:15
@Letícia: Miféle kárt okoz? Vezesd le légyszíves.

Avagy az a kár belőle, hogy akiket eddig elnyomtak, azokat ezután is elnyomják?
Ez legyen a magyar állam válasza a határon túli magyarok problémájára: "hát jó, nyomjátok el őket, de ne annyira"?
Captain Tott (törölt) 2010.05.19 13:08:57
@veny: Az álszentség az volna, ha úgy csinálnánk, mintha a szlovák politikával minden rendben volna.

Egy uniós ország nemzetbiztonsági kockázatot lát félmillió magyar nyelvű polgárában?? Nehogy már asszisztáljunk ehhez az agyrémhez.
Hát ez ugyanaz, mint aki megerőszakol öt nyolc éves kislányt, utána meg elvárja, hogy kényesen ügyeljenek az emberi jogaira.
Sokan kivesézték már a rettenetes ötletet a kötelező vasárnapi zárva tartásról, most, hogy a KDNP is felkarolta ezt a jó ezer évvel ezelőtt aktuális kezdeményezést. Nem akarom sokadikként elkezdeni védeni a kapitalizmust és a szabad piacot, benne a nyitvatartási idő szabadon…..
Captain Tott (törölt) 2010.05.05 17:24:13
@Mr. Rocketfinger: Semjén elmondta a javaslatát, de nem emlékszem, hogy mondta volna, retardált barom, aki nem így gondolja.
Pamut elmondta, hogy nem ért egyet Semjén javaslatával - egyébként is retardált barom, aki ilyen javaslatot tesz.
Captain Tott (törölt) 2010.05.05 17:26:37
@idelle: Nade honnan is tudnák, hogy mi a helyes, amíg te még nem nyilatkoztál az ügyben?
De miután te elmondtad, onnantól már mindenki tudni fogja, hogy mi a helyes.
Captain Tott (törölt) 2010.05.05 17:28:28
@somogg: Úgy van. Elgázosítani mindenkit az elfekvőn!
Varánusz A harmadik csapás 2010.05.05 08:00:00
Felhőtlen napunk is lehetett volna tegnap. Kétharmados kormányunk munkához látott, és ami még meglepőbb, beszélt is róla. Piros pont, komolyan.Ráadásul amiről sutyorogtak egymás között, és amit megosztottak velünk is, azzal egyet lehet érteni. A családi pótlék iskoláztatáshoz…..
Captain Tott (törölt) 2010.05.05 15:54:59
@világoszöld: Itt nem csupán a dolgozókról van szó. A kisvállalkozások védelméről is, és kulturális felemelkedésről is, egy minőségibb életforma kialakításáról.

Mert pl. kinek árt az ember azzal, ha eldobálja a csikket meg a csokipapírt az utcán? Milyen jogon tiltják ezt? Viszont egy magasabb kultúrájú országban az emberek elvárják önmaguktól és egymástól is, hogy ezt ne tegyék.

A vasárnapi shoppingolás ugyanilyen kulturális kérdés is. A vasárnapnak is kultúrája kellene legyen, ahogy volt is, csak tönkrement.
Captain Tott (törölt) 2010.05.05 15:56:31
@mcs: De igenis nevelni kell az embereket, és a törvényeknek van nevelőereje is.
Ilyen alapon, ha valakinek az az igénye, hogy a színházban a padlóra köpjön, miért is ne? Kinek árt vele?
Captain Tott (törölt) 2010.05.05 16:11:10
@mcs: 1. Nézz meg egy csomó szombathely, szerdahely nevű helységet, és látod, hogy - az etimológia ellenére - korántsem volt általános a vasárnapi vásár (azon kívül a vásározás egy rég letűnt paraszti kultúrához tartozott).
2. A legfontosabb törvények mindig kölcsönhatásban vannak egy társadalom etikai gondolkodásával, oda-vissza. (NB. A törvények is beletartoznak a kulturális közegbe.)
  Az utolsó budapesti frekvenciát kapta meg a Klubrádió, amit elhalásztak a Magyar Katolikus Rádió elől, pedig a Klubrádiónak van frekvenciája - szólnak a hírek. No igen, de a katolikusnak is, csak épp a senki által sem hallgatott AM-en, középhullámon, ahova csak az…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.23 17:19:20
@soproni1: Ilyent egy liberális demokráciában nem illik kérdezni. Virágozzék száz virág - azok között a katolikus rádiónak is el kell férnie.

Ja, hogy akik liberálisok, azok nem is azok?...
Eszembe jutott, hogy a kampánycsend előtti utolsó napon talán azt is meg lehetne még nézni, hogy abban az 57 választókerületben, ahol vasárnap folytatódik a küzdelem, kire szavaztak a választók listán. Az alábbi táblázatban nincsenek az egyéni sorrendtől drámai mértékben…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.23 16:47:24
@török gábor: Csongrád2? Nem 3?

Egy korábbi megjegyzéshez: Igen, szerintem is Kazincbarcikán a legérdekesebb a helyzet - és paradox módon ott a legjobbak az MSZP esélyei, ahol a Fidesz és a Jobbik a legközelebb állnak egymáshoz.
Én a tippelésben Kazincbarcikán az MSZP-s jelöltet nevető harmadikként várom.
Captain Tott (törölt) 2010.04.23 16:53:12
@Captain Tott: Miskolc 4-ben sem esélytelen az MSZP-s. Budapesten a kiesett Jobbikos jelölt szavazói feltehetően a Fideszre szavaznak, ott azonban, ahol két erős jobboldali tábor van, könnyen kiolthatják egymást.

Csavaros ez a magyar választási rendszer, amiért három jelöltet is továbbvisz a második fordulóba, nemcsak az első kettőt...
Hosszas gondolkozás után szerdán a Jobbik kampányfőnöke bejelentette: az edelényi választókerületben Molnár Oszkár független jelöltet támogatja pártja a választás második fordulójában. Bár a hvg.hu tudósítása szerint a döntést nem fogadta osztatlan lelkesedés a helyi…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.22 14:55:30
@anti76: Amit írsz a nehéziparról, az igaz, de azt mutatja, hogy a Kádár rendszer sem oldotta meg igazán ezt a problémát, csak tünetileg kezelte.
De talán nem is volt rá elég ideje. Ehhez egy példa: egy baranyai faluban a mai 25 év körüli cigányok dédszülei még az erdőben éltek kunyhókban, barlangokban. A hatvanas évek elején felszámolták az erdei telepet, beköltöztek a faluba, szétszórtan. A nagyszülők folytatták a dédszüleik teknővájó, házaló mesterségét. A szülők a bányákban és az erdőkben dolgoztak. A mostani 25 évesek fele szakmunkás, kettő közülük egyetemre is járt (egyik se fejezte be), a többiek szakképzetlenek, főleg erdőben, állatokkal, ill. biztonsági őrként dolgoznak. Ez utóbbiak között van kettő, aki már börtönben is volt.
Captain Tott (törölt) 2010.04.22 15:24:04
@aum: Éppen ez a probléma. A "cigány" szót nem etnikumként, hanem viselkedésmódként használják, és ezzel megbélyegeznek minden cigányt, akire ez a viselkedésmód nem jellemző - viszont felmentenek minden magyart, akire meg igen.
Az első forduló adatainak elemzése kapcsán egy lényegi elmaradásom van még: az egyéni jelöltekre és a listákra leadott szavazatok összehasonlítása. A kérdéssel a választás előtt is többször foglalkoztam, legalább két okból ugyanis kiemelt jelentőséget kapott 2010-ben a…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.17 07:56:51
@wincent: A 2. forduló szerintem sem lesz olyan sima ügy, mint gondolnánk. A Fideszre szavazók jelentős része az első fordulóban jól "kiszavazta magát": az MSZP biztosan megbukott, a Fidesz biztosan kormányoz, ahhoz meg, hogy kétharmaduk legyen, csak keveseket fűz különösebb érzelem. A Jobbik szavazókat sem lehet már azzal riogatni, hogy nélkülük nincs kormányváltás.
De ott, ahol az MSZP behozhatatlannak tűnő hátrányban van, ott a szocialista szavazók se lehetnek túlontúl motiváltak.
Nagyot fog zuhanni a részvétel, főleg vidéken.
Szerintem nem annyira rosszak Bp-en az LMP (és részben az MSZP), ÉK-Mo-n pedig a Jobbik esélyei, mint amit a számok mutatnak.
Többször beszéltem már arról, hogy a 2010-es választás egyik legfontosabb újdonságát a választói illékonyság radikális megnövekedése jelentette, ami különösen egy olyan időszak után lehet feltűnő, amikor szinte befagyott a magyar pártrendszer. Éppen itt az ideje tehát,…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.16 18:13:24
@panelburzsuj: Kb. 2000-ig zömmel olyanok haltak meg, akik még nem 1948 és főleg 1960 után szocializálódtak. Az akkori 65-80 évesek körében szerintem inkább a jobboldali szavazók (kisgazdák, kereszténydemokraták) voltak többségben.
Persze ez nem a teljes magyarázat, csak egy része.
Captain Tott (törölt) 2010.04.16 18:16:08
@táltos: Szerintem a jobbra vándorlás tekintetében különbséget kell tenni ÉK-Mo. és a többi vidék között. ÉK-Mo-n lehetett tömeges ugrás az MSZP-től a Jobbikhoz, a többi helyen inkább mindenki egyet jobbra lépett: az MSZP-től a Fideszhez, a Fidesztől a Jobbikhoz.
Gulyásdemokrácia Égővörös 2010.04.13 15:21:00
Azt nyilván külön mondani sem kell, hogy ha az LMP-nek most van egy kis esze, és nem szeretné két nappal a Parlamentbe jutás után elveszíteni minden hitelességét, akkor csuklóból utasítja vissza az MSZP legapróbb közeledési kísérletét is. Nem is annyira az az érdekes, amit ők…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.13 18:43:40
@Blau t: Nos, szerintem nem ilyen egyszerű ez a helyzet.
A többség most vasárnap az MSZP leváltására szavazott, és kereste azt a pártot, amelyik erre alkalmas, és ízlésének megfelelő.
Ez megtörtént. A 2. fordulóban viszont más a kérdés: akarnak-e bizalmat szavazni a Fidesznek vagy sem. Ez a Fidesz iránti bizalmi szavazás. És még a Fidesz szavazók között is lehet olyan, aki úgy gondolja: az MSZP-t leváltani igen, de hogy bennetek ennyire megbíznék, azt azért nem.
Ezért a 2. fordulóban az angyalföldi Tóthon kívül (esetleg Szanyi) csak LMP-s és Jobbikos lehet esélyes a győzelemre. Ők viszont nem annyira esélytelenek, mint amennyinek látszanak, a fentiek okán.
Néhány száz csepp a tengerben: az átszavazók. Lehet, hogy ez egy jól definiálható korcsoport, vagy van a végzettségben hasonlóság. De pártállásban? Mi véletlenül heten is összeverődtünk a sorban keresztények, mögöttünk egy buddhista állt, utána igazi politikusok (igen,…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.13 13:53:18
@Uva: Ha valahova, akkor épp a XI. kerületbe teljesen értelmetlen lett volna szavazókat szervezni. Ott várható volt, hogy az 1. fordulóban eldől az eredmény, és a fideszes nyer - ez átszavazók nélkül is nagy fölénnyel megtörtént.
Az LMP-nek és a Jobbiknak mindegy, hol keletkezik töredékszavazata, maximum az MSZP-nek lett volna érdeke voksturistákat szervezni, hátha meg tudja akadályozni a fideszes győzelmet (de nekik sem ide lett volna érdemes koncentrálniuk).
Ez az összeesküvés-elmélet a tényeken bukik.
Captain Tott (törölt) 2010.04.13 13:55:52
@kuciber: Viszont életszerű-e szavazókat oda szervezni, ahol előre látható az eredmény? Márpedig Bp 15. evk ilyen, és ott szavaztak a legtöbben igazolással.
Akkor már billegő körzetbe lenne érdemes szervezni.
Captain Tott (törölt) 2010.04.13 14:10:13
@Vitya: A XI. kerületen az elméleted megbukik. Ld. föntebb. Ráadásul a Fidesz csak rosszul jár vele, ha fölöslegesen szavaznak rá a biztos 50 % fölött, mert ezekből az egyéni szavazatokból nem keletkezik töredékszavazat, tehát a számára elvész.
Azt már tudjuk, hogy összesen 57 egyéni választókerületben folytatódik a küzdelem, ebből 21 Budapesten található. A fővárosi nyitott körzetek nagyon más képet mutatnak, mint a vidékiek, itt ugyanis az LMP meglepően erős pozíciókkal rendelkezik, akár azt is mondhatnánk, hogy…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.13 11:55:35
@[nev]: Ugyan már!
Az LMP bejutásának gyakorlatilag nincs hatása a Fidesz eredményére. Ezt korábban már részletesen kitárgyaltuk. Annál inkább van az MSZP és a Jobbik országos listás mandátumaira.
Captain Tott (törölt) 2010.04.13 12:59:20
@[nev]: Másodszor próbállak kijavítani abban a kérdésben, milyen hatása van az LMP bejutásának a Fidesz mandátumaira.
Egyéniben eleve semmilyen: az kapja a mandátumot, aki az első fordulóban az abszolút, a másodikban a relatív többséget megszerzi.
Területi listán: legfeljebb Budapesten vagy Pest megyében 1, esetleg 2 mandátum, ha szerencsésen jön ki a 2/3-os határ. A többi megyében az LMP nem kapott területi listás mandátumot, azokat a másik három között osztották fel a szavazataik arányában.
Országos listán: nagyon szerencsés esetben 1 mandátum, ugyanis a töredékszavazatok zöme a vesztes egyéni szavazatokból áll - ha a Fidesznek 170-176 egyéni képviselője befut, nincs vesztes szavazata. Az országos lista 64 mandátumából 62-63-on most hárman osztoznak (MSZP, Jobbik, LMP), ha az LMP nem jutott volna be, akkor csak kettőnek kellett volna.
Captain Tott (törölt) 2010.04.13 13:03:00
@BLovi: Se nem jobb, se nem bal... - ez a MIÉP jelszava volt.
Vége a választás első fordulójának, rengeteg dolog történt: végignézhettünk egy döbbenetes választási bizottsági szerencsétlenkedést, ránk ömlöttek az adatok, és nem mellékesen ez a blog bevonult a magyar televíziózásba… A következő napokban még sok lehetőség…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.12 17:05:54
@dzsaszper: Megmondom, mi lesz a szocialista taktika: mivel az LMP nem mondhatja hitelvesztés nélkül, hogy megállapodik az MSZP-vel a visszalépésekről, azért az MSZP egyoldalúan vissza fog lépni kb. 2 helyen az LMP javára, ott, ahol úgy sincs semmi esélye nyerni. Ezzel zavart idéz elő az erőben, az LMP szavazóknak megmutatja, ki itt az igazi barátjuk, azt remélve, hogy másutt meg visszalépés nélkül is rájuk fognak szavazni (főleg ott, ahol a Jobbik jutott a második fordulóba).
Közeledik az urnazárás ideje, egyre közelebb vagyunk a bizonyossághoz. Foglaljuk hát össze, hogy milyen kérdésekre kaphatunk ma este választ.1. Mekkora volt a választási részvétel, a korábbiakkal összehasonlítva ez magasnak vagy inkább alacsonynak számít?2. Voltak-e meglepő…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.11 19:28:30
@morgok: A TV2-nek nyilatkozó szavazóköri ember szerint egy ember = kb. egy perc. 714 ember = 11 óra!
Reggel 6-ra talán lesz eredmény?
Akik - hozzám hasonlóan - már nagyon várják a vasárnap estét, amikor végre elindul az adatok özöne, és értelmét veszti minden korábbi ködszurkálás, azok számára a napközbeni részvételi jelentések is értékes információnak számítanak. Önmagukban azonban ezek a…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.11 08:21:46
@karbalán: Korán reggel főként falun szavaznak - bár tényleg nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, de úgy tűnik, a vidékiek jóval aktívabbak lesznek, mint máskor.
Ha ez így van, talán mindenhol érvényes lesz a választás.
Márpedig a várható eredmény szempontjából lényeges a főváros-vidék arány...

Hét korábbi választás részvételi átlagai alapján, ha a részvétel 9 órakor... - akkor a várható végleges részvétel ... %
7 % - - > 45 %
8 % - - > 52 %
9 % - - > 59 %
10 % - -> 65 %
(De ettől az átlagolástól egyébként épp az ogy választások térnek el jelentősen.)
Captain Tott (törölt) 2010.04.11 08:58:58
@kalapácstollú: Természetesen. De ez nem tipp, hanem statisztika, amitől - mint írtam - épp az ogy választások térnek el jelentősebben. Főleg a 98-as: ott 11 óráig úgy nézett ki, hogy nagyon magas lesz a részvétel. Aztán meg a legalacsonyabb lett.
Captain Tott (törölt) 2010.04.11 18:48:01
@Hóember: Egyetértek. Ez a részvétel 50 % körüli Fidesz-eredményt valószínűsít, és emiatt sokkal több helyen lesz 2. forduló, mint arra korábban számítottak. Nem hiszem el, hogy a Fidesznek lenne 2,6 milliónál több szavazója - de ne legyen igazam.
Az MSZP szavazatai bőven egymillió fölött lesznek, a Jobbiké is közelíteni fogja az 1 milliót.
Ilyen részvétel mellett nagyon csodálkoznék, ha az MDF elérné az 5 %-ot.
Dehát láttunk már karón varjút.
Március közepén egyszer már foglalkoztam azzal a kérdéssel, hogy miként lehet - nem pártpolitikai szemüvegen keresztül - értékelni a pártok teljesítményét. Az világos, hogy vasárnap este szinte minden politikai szereplő igyekszik majd megtalálni a neki kedvező értelmezést; s…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.09 23:01:52
@diotoro10: Szerintem ez a reális. Legalábbis remélem.
www.forsense.hu/?page=cikk&source=articles&id=75&p=1
Elérkezett az első forduló előtti kampány utolsó napja. Alapvetően három nyitott kérdésünk maradt, ugyanaz a három, mint hetekkel korábban: (1) lesz-e a Fidesznek kétharmada, (2) ki lesz a második, az MSZP vagy a Jobbik és (3) a három biztos bejutón kívül van-e esélye az LMP-nek…..
Már többször ajánlottam az olvasók figyelmébe ezt a szép elemzést, amely az 1990 és 2006 közötti választási előrejelzéseket vizsgálta. Az írásból több minden kiderül, de leginkább az, hogy az egyébként jelentősnek érzékelt tévedések összességében nem is voltak olyan…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.08 23:29:30
@Hóember: Baranya mindig is multikulti volt, és tényleg mások a cigányok is, itt zömmel beások élnek, akik alapból jóval békésebb természetűek. Ettől persze a Jobbik itt is meg fogja kapni a maga 10-12 százalékát.
Captain Tott (törölt) 2010.04.08 23:32:18
@medve2: Pontosan így képzelem én is, megengedve azonban, hogy az MSZP fölé is fog menni a 20 %-nak. 52-22-16-7-3 a tippem.
Eltelt huszonnégy óra a Fidesz pártigazgatója által elmondottak első részletének nyilvánosságra kerülés óta. Tegnap úgy fogalmaztam: „az játssza majd a legfontosabb szerepet, hogy a következő órákban mi történik. Hogyan reagálnak a politikai ellenfelek, mennyire képesek…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.08 19:03:04
@miklos.rabai: Egyetértek. És adalékképpen: az adatvédelemért aggódó kuruc.info mindjárt hoz egy linket Kubatov Gábor mobilszámáról.
Captain Tott (törölt) 2010.04.08 19:09:45
@drkovax: Hát ez tényleg elgondolkodtató. Bár Körömi egy sértett fideszesből lett jobbikos, de tény, hogy a helyi Jobbik nem határolódott el attól, hogy Szilit támogatja.

Komolyan nem tudom már, mit gondoljak a Jobbikról.
Captain Tott (törölt) 2010.04.08 19:52:03
@herbert: Lehet. Max. nem nyúlnak a kétharmados ügyekhez, vagy valakivel megegyeznek, például az LMP-vel.
De a Jobbik - mint minden új párt - elég heterogén társaság, könnyen a kisgazdák sorsára juthatnak. Egy Balczó Zoltán nem fogja a Fideszt csak azért támadni, hogy betegyen nekik. Ő valóban nemzeti gondolkodású politikus, nem szerencselovag.
És lesznek majd nyilván olyanok is, akik a "minél rosszabb, annál jobb" elvet képviselik.
Ártanak-e a Jobbiknak a támadások? – ezzel a címmel írtam március végén azokról a botrányokról, amelyeknek a célja egyértelműen a radikális párt hitelességének aláásása lehetett. A fagyi azonban ma visszanyalt… A kampány legnagyobb botránya – írja a…..
Captain Tott (törölt) 2010.04.08 13:16:48
@zimzim: Teljesen egyetértek. Fölpiszkálni a letargiába esett baloldali szavazókat azzal, hogy "ezek komcsiznak titeket"...

Közben meg Vona Slotát dicséri, hogy milyen szépen elszlovákosítják a magyarokat...
Captain Tott (törölt) 2010.04.08 17:22:06
@tictac: Jó, rendben, csak azt nem értem, miért jó ez a Jobbiknak. Nem az lett volna a jó nekik, hogy a Fidesz-Jobbik kettős kötődésűeknek (mert ilyen tényleg sok van) megszerezzék a listás szavazatait, és ezzel az MSZP elé kerüljenek?
Ehhez nem a Fidesz ellen kellett volna kiásni a csatabárdot és az MSZP-t segíteniük, hanem az MSZP ellen - de a Fidesz alternatívájaként viselkedniük.