Regisztráció Blogot indítok
Adatok
telihold83

0 bejegyzést írt és 573 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az alábbiakban nagyon nagy együttérzéssel és compassioval, együttszenvedéssel szeretnék beszélni arról, amit „sérült férfiasságnak” is mondhatnék. Csak utalásszerűen hadd említsem az ezen a területen támadó nehézségeket: a homoszexualitást nagyon merész dolog…..
telihold83 2015.09.30 10:07:27
@jabbok: Én nem a homoszexualitás házassághoz való viszonyíthatóságával tudok közelíteni a meleg tábor felé, hanem a hímsovinizmus hatalmának megkérdőjelezésével és igen, @ Pandit, számomra ebben lehetnek „példaképek” a melegek , mivel ők is kisebbségben vannak és pontosan tudják, érzik a saját bőrükön keresztül tapasztalták meg, hogy mennyire nehéz szembenézni megrögzött előítéletekkel, ingyenes, veleszületett felsőbbrendűséggel, én mindig különb ember vagyok és leszek nálad, én megtehetem ésatöbbi megnyilvánulásokkal. A melegekkel ezen a területen valóban őszinte és meleg testvéri kapcsolat köt össze minket, amit a szó legnemesebb értelmében át tudok érezni.
A „gaybojok” felől nem árad a fönt leírt jelenség a nők felé, lehet látni világosan, hogy sokkal el és befogadóbbak velünk szemben.

Rájöttem, hogy nem tartozom az Egyházban egyik táborhoz sem és nincsen kedvem a hátralévő időmben az idősödő amazon szerephez, bár Rohr szerint ez is jogos olykor, de azon én mostmár túlvagyok, hasznosabb dolgokra kell az energia. Valahogy ilyesmit érezhetett Prohászka is, mikor rájött, hogy valamit abba kell hagynia. Úgyhogy a továbbiakban tisztázó jellegű kérdéseket nem teszek föl itt neked többet.
Egyébként is hiányoznak nekem a körből az egyszerű katolikus magyar családanyák, nem is értem, hogy mit is kerestem eddig itt.
@Hermes the God in Yellow: Neked pedig annyi üzenetem lenne még, hogy nagyon szeretem a házimunkát, mindig is szerettem, a főzést és a takarítást is és sohasem éreztem, nem tartom megszégyenítő tevékenységnek amint te, de ezt úgysem érted. Azt sem érted, hogy az egyéb minősítéseidet miért hagyom annyiban, miért nem visz rá a lélek, hogy tegyek valamit ellene(d), miért nem vágok vissza a kezemben lévő lehetőségekkel.
telihold83 2015.09.30 20:30:06
@Hermes the God in Yellow: Nagyon sok kiegyensúlyozott, boldog, autonóm személy lenne, amit valahol valakik nem néznének jó szemmel.
telihold83 2015.09.30 21:41:29
@andronikos: Hogy? :-) Freud, Jung diagnózisa szerint egy bolond volt, ezt hosszas analízis után állapította meg róla. Ennek tükrében, kritikusan vizsgálom majd meg a diagnózist. :-)
2000. december 4-én az Egyesült Nemzetek Szervezetének Közgyűlése az 55/76-os határozatával a menekültek világnapjává nevezte ki június 20-át, amit 2001. június 20-tól kezdve minden évben megünnepelnek. Így kerül sor ennek megünneplésére az idén 2015. június 20-án,…..
telihold83 2015.09.11 16:54:36
@Izrael misztériuma: "S ha végül rájuk dől a ház és nincs már több hitel
Majd mást vádolnak azzal, amit ők követtek el"

Mondjuk felelőtlenül és gondolkodás nélkül vették föl ebben igazad van, de abból a kisebbségből nézve ahonnan én jövök, mi úgy látjuk, hogy voltak akik beugrasztották, majd utána átverték őket. És a végén ugye mi is, akik távoltartottuk magunkat efféle mocskos dologtól, mi is megszívjuk a történetet. Akkor ki járt jól megint ezzel az egésszel? És ki kiabál itt teliszájjal? Átlátszó ez, de nagyon...
Egy kicsit nehéz megérteni azt, amit most szeretném, ha megértenétek. Azt is tudom, hogy sokakból elementáris zsigeri ellenkezést ki fog váltani. Jobb is ezt előre leszögezni, hogy senkit – sem a kedves olvasót, sem a szegény posztolót – ne érjen meglepetés a későbbiekben a…..
Egykor egy amerikai elnök a szabadság jelszavává tette szállóigévé vált hitvallását: „Ich bin ein Berliner”. Mindenki tudta, hogy ez sem származási- vagy lakhelyet, sem illetőséget nem jelölt meg, hanem egyértelmű ideológiai álláspontot. Valójában Kennedy vallomást tett,…..
telihold83 2015.01.29 22:31:52
@jabbok: Nagyon köszönöm, igazad van! :) És a litániát nagyon szeretem.
telihold83 2015.02.03 19:39:13
@IILiliII: :)) Jabboknak köszönhető. A szerzetes Jézus követségében szívesen vállalta az ilyenfajta megbízatást is, aranyos volt, egy ferences. Tudod ők fráterek, vagyis testvérek és talán emiatt is, de olyan magától értetődő és természetes volt az egész, mintha már évezredek óta ismernénk egymást. Mindannyiunkat vár egy nagyobb ölelés. Életadó, teremtő ölelés. Csak ki kell tartanunk odáig valahogy mindenképpen. Ott már egészen biztonságban leszünk és a nappal arca már velünk marad rendületlenül.
"Ezek azok, akik a nagy nyomorúságból jöttek, és megmosták ruhájukat, és megfehérítették a Bárány vérében. Ezért vannak Isten trónusa előtt, és szolgálják Őt éjjel és nappal az Ő templomában, és a trónuson ülő velük lakik. Nem éheznek és nem szomjaznak többé, sem a nap nem tűz rájuk, sem semmi más hőség, mert a Bárány, aki középen a trónusnál van, legelteti őket, elvezeti őket az élet vizének forrásaihoz, és az Isten letöröl szemükről minden könnyet."
@vigyüktúlzásbaadolgokat: Nagyon érdekes lehetett, mitől volt jó? Nem lehet valahol meghallgatni?
telihold83 2015.02.09 12:16:46
@vigyüktúlzásbaadolgokat: Megtaláltam, köszönöm!
Hát igen, ilyenekért kaphatta a Szabadság Érdemérmet. Biztos emlékszel 2011-ben vehette át. Sötét alkalmi ruhában(!) volt nem túl mély dekoltázzsal, ami nála ritkaság.
„Ha nem lesztek olyanok, mint a gyermekek, nem mentek be az Isten országába” (Mt 18,3) – minden keresztény ismeri a jézusi mondást az evangéliumból. Őszintén szólva nekem mindig gondot okozott ez a szakasz. Vajon milyen értelemben kellene a gyerekekhez hasonlítanunk? Mert azt…..
telihold83 2015.01.06 21:01:04
@pacsy: Én nem tudok kiabálni, a szüléseknél is csendes voltam, a farosnál is, de köszönöm szépen a jó tanácsot, a segítő szándék nagyon jól esik és őszintén írtál, ezért is hála! Kár, hogy "vagdalkoztok", nem kellene, jobb lenne másként, bennem az ilyen félelmet kelt régóta és láttam anyámat is félni ilyenek miatt.
Köszönöm azt is, hogy türelemmel elmagyaráztad mi a jelentése a számomra ismeretlen fogalomnak. Sebzettséget, félelmet és elkeseredést is látok az ilyenfajta magatartásban, lehet, hogy a szakirodalom mást is ír. Nyilván nem szerencsés.
Jó lenne kigyógyulni mindezekből úgy, hogy azért az ember mégis megmaradjon. Egy egészséges egyensúlyban az ilyenek úgy gondolom maguktól megszünnek. Azt nem tudom, hogy hogyan lehet a gyakorlatban igazán egészséges egyensúlyhoz eljutni.
telihold83 2015.01.07 18:17:38
@IILiliII: Nagyon kedves vagy, hogy megszólítottál. Az ilyen típusú megszólításoktól szoktam embernek érzeni magamat! :-) És nem szeretném eljátszani ezt a bizalmat!

@Izrael misztériuma: Én megbocsátok örömmel, Te is bocsáss meg nekem kérlek az előítéletekért, én is félreismertelek Téged. És meggyötört ez a félismeret.
Én vártam erre valamiképp, de nem gondoltam már, hogy meg is történhet. Új remény ébredt bennem, amikor tegnap késő este elolvastam amit írtál. Először nem hittem el, hogy nekem szól, de aztán amikor láttam, hogy biztos, leírhatatlan örömöm lett. Köszönöm!
Akkor most ugye megváltozik a kapcsolatunk és a jövőben Krisztusban testvérek leszünk ugye? Én már egy másik, egy új szemmel nézlek Téged ezután, azzal amit Jézus adott nekem ma. A régi látásom ma örökre elveszett.
A verset ami nagyon szép, elmentettem és eltettem emlékeztetőül.
@pacsy: HÁLA és KÖSZÖNET!
telihold83 2015.01.07 22:31:17
@IILiliII: Én is meghatódtam, attól az emberségtől ami jellemez téged. Ha szégyenkeznem is kell, az sem esik rosszul.
@Izrael misztériuma: Pont ez a "megmagyarázhatatlan" pillanat/ fordulat volt a legszebb, a leghihetetlenebb, legmegrendítőbb ami a legváratlanabbul ért és amit egyhamar nem felejtek el. A sötétben virrasztva egyre csak azon gondolkodtam, hogy mi zajlott le benned, hogy voltál képes ilyen módon felém fordulni? Köszönöm mégegyszer.
A közösség egyént is szabályozó szerepét új nézőpontokból tudom látni most és őszintén remélem, hiszem, hogy ez a tapasztalat a többiek és a magam számára is nyereség lesz.
Nem értek a politikához. A március 15-ei miniszterelnöki beszéd most mégis elgondolkoztatott. Orbán Viktor elég energikusan fogalmazott: „Nem tűrtük el 1848-ban, hogy Bécsből diktáljanak nekünk, nem tűrtük el 1956-ban, hogy Moszkvából diktáljanak, most sem hagyjuk, hogy…..
Lassan tízedik éve dolgozom a papnevelésben – utóbb talán nem számít elbizakodottságnak, ha azt gondolom: van némi tapasztalatom. Nekem úgy tűnik, a mai papok legnagyobb kísértése abban áll, hogy abbahagyják az imádságot. A fiatalok közül sokan teljes lelkesedéssel vetik bele…..
telihold83 2014.03.16 20:55:54
@pacsy: Van azért "közünk" szerintem a cölibátushoz annyiban, amennyiben a mi közös egyházunkhoz tartozunk és gyakorló hívők vagyunk. Igazad van abban, hogy nem sokat tudunk a a teológiai kibontásokról. Lehet, hogy szinte semmit sem értenék meg Jáki Szaniszló: a papi cölibátus teológiája c. tudományos munkájából. De! azért vannak bennünk lenyomatok a cölibátusból mindenképpen, bár nem mi éljük meg azt. Ha figyelünk befelé és imádkozunk, akkor meg is bizonyosodhatunk erről és túlzás nélkül mondhatom, hogy teológiai tudás ez is. Nem könyvből tanult, hanem a hit megélése útján szerzett, és nem haszontalan a másik tudáshoz képest.
Minálunk a cölibátus és a szentségi házasság kezdetek óta egy sajátos, egymást erősítő, (és gyengítő is sajnos) erőviszonyok szempontjából statikailag teljesen összefüggő két életforma. Mi úgy járunk ezzel a két életformával páros táncot a hitben, hogy ha az egyik kicsit is meginog, akkor a másik is kiesik a szerepéből. Mi könnyebb, megtartani a cölibátust, vagy megmaradni a szentségi házasságban?
Ha beszélünk a házasságról, a szexualitásról, akkor a cölibátusról is lehet beszélnünk szerintem.
A megkeményedett szívekből jövő prédikációk hamis istenképet, beteges bűntudatot közvetítenek, kárt okoznak, ami nagyon súlyos is lehet. :-( De fordítva is igaz. Ha valaki jól éli meg, annak óriási az ereje, hegyeket mozgató pozitív energia szabadul fel :)
Én nem vagyok abban a helyzetben, hogy tudjam mi a megoldás. Egyáltalán nem gondolom azt, hogy ha eltörlik a cölibátus intézményét, akkor minden megoldódik. Ez nem olyan biztos. Az sem biztos, hogy frusztrációt csak a szex és a család hiánya okozhat. Lehet, hogy a bűn és a szeretetlenség az oka. Nyilvánvaló az intézmény elleni nagy és több irányból ható támadás is. De legalábbis nyomásgyakorlás. Lehet, hogy ez a kisebb baj, de zavart azért okozhat. Szóval, nem tudom a tutit. Azt tudom, hogy így nem mehet tovább. Lehet, hogy a papnevelést, lehet, hogy a papi lelkigondozást, vagy még sok mást újra kell gondolni és úgy dönteni.
Sokan vannak akik felszabadításra várnak, mert több terhet helyeztek a vállukra, mint amit egy ember el tud viselni. Családok mennek tönkre anyákon keresztül, mert ők a legfogékonyabbak. Én tudom, hogy ilyen van. És ami szomorú: az áldozatok éppen a hűségesen kitartók közül kerülnek ki. Van akinek már mindegy, de van akin még lehetne segíteni. Én így látom.

Pacsy, szeretnélek megkérdezni, vannak akiknek az a véleménye, hogy megbántottalak és ezt észre sem vettem. Én nem értek velük egyet, de ha ilyen volt, akkor mindenképpen bocsánatodat kell kérnem, de azt is szeretném tudni, ha ez megtörtént, hogy mi volt ez konkrétan. Veled kapcsolatban, minden tisztázatlanság vagy tüske, nagyon rosszul érintene és szeretném messze elkerülni. Az biztos, hogy semmilyen bántásban nem vagyok érdekelt, mindig szerettem olvasni az írásaidat, (kivéve egyet) blogon kívül is. Az empátia pedig amivel felénk fordulsz, nagy megbecsülést ébreszt bennem irántad. Tehát, újramondom nincs szándékomban semmiféle bántás.
Van egy kérdésem is még, de ezt inkább privátban szeretném feltenni, ha adsz erre felhatalmazást.
telihold83 2014.03.27 23:12:32
@pacsy: Pacsy, köszönöm szépen amit írtál, ne haragudj, nem akartalak riogatni, vagy ilyesmi. Nem lepődtem meg nagyon, valami ilyesmi választ vártam Tőled. Annyi ajándékot kaptam mostanában a Jóistentől, látod a válaszod is bekerült közéjük most. Eldöntendő kérdésem van egyébként, nem várok rá hosszú választ, egy-két szóval megválaszolhatod. A többit majd magánban.
telihold83 2014.04.05 16:02:46
@csaba carmarthen: Nagyon szép link volt..emlékszem rá igen, most újra meghallgattam. Nem a filmet idézte fel, hanem az éveket amiket ott éltem és a miséket amiken résztvettem és a francia misszionáriusokat akiket ismertem.
Igen, az eredeti helyszínen is jártam, ahol a ciszterciek éltek, egy kis kabil faluban a neve Tibhirine, benn az Atlaszban.
Ferenc pápa szerint a papi hivatásra készülő fiatalokat nem lehet pusztán a tiltásnak és a szabályok merev betartásának a szellemében oktatni, mert akkor a hívek helyett saját karrierjükkel foglalkozó "kis szörnyetegeket" nevelünk. A pápa erről egy zárt körű találkozón…..
telihold83 2014.03.04 21:42:53
@YganA: Szeretnélek megkérdezni, hogy a nehéz házasságról általánosságban gondolkodsz, vagy saját élmény, tapasztalat alapján? Nem olyasmire gondolok, hogy a szomszéd, a beosztott, valamelyik családtag, vagy akár a szülők.
telihold83 2014.03.16 22:37:14
@vaccinium: Nekem tetszik amit írtál, elméletileg így is van. Nem törhetsz pálcát valóban, pláne ha nem voltál még éles helyzetben ezzel kapcsolatban. Én rájöttem, hogy nem szeretek általánosságban beszélgetni ilyen témákról. Sok időmbe telik, míg szavakba foglalom amit gondolok és kidobott időnek érzem az általános vélemény alkotást. Abban is nagyon egyetértünk, hogy inkább a gyógyítás, mint csere. Csak az a kérdés, hogy vészhelyzetben és szükségben hol fogod megtalálni a segítő erőforrásokat a gyógyításhoz. Egy csomó válás van most éppen körülöttem, akaratlanul is részese vagyok a történeteiknek, hát elég nehéz dolgok vannak.
telihold83 2014.04.04 09:35:25
@jabbok: Én viszont akkor sem leszek se depressziósabb, se boldogabb, ha bármelyik másik oldal nyer.
...pont ez járt az eszemben amikor a másik poszthoz írtam az előbb. túl nagy, irreálisan és indokolatlanul nagy a nyomás és ezt kezd mostmár egyre kontraproduktívabb lenni.
Nemrégiben történt, hogy bejött hozzám a tanszékre egy fiatal teológushallgató, egy nagyhírű hagyományos női szerzetesrend tagja. Elmesélte, hogy nagyon fél, mert az ő rendjében a noviciátus alatt kötelező részt venniük egyénileg vezetett szentignáci lelkigyakorlaton.…..
telihold83 2014.04.03 23:19:37
@jabbok: Krisztus lelke, szentelj meg engem!
Krisztus teste, üdvözíts engem!
Krisztus vére, ihless meg engem!
Krisztus oldalából kifolyó víz,
moss tisztára engem!
Krisztus kínszenvedése, erősíts meg engem!
Ó, jóságos Jézus, hallgass meg engem!
Szent sebeidbe rejts el engem!
Ne engedd, hogy elszakadjak tőled!
A gonosz ellenségtől oltalmazz engem!
Halálom óráján hívj magadhoz engem!
Add, hogy eljussak hozzád,
és szentjeiddel dicsérjelek téged,
mindörökkön-örökké.
Ámen.
(köszi a másik poszthoz írt reflexiódat, voltak/vannak hozzá gondolataim, egyszer talán megbeszéljük majd, jó lenne. jóóó, hogy itt vagy, imádság, tanítás terén nagyon jókat olvastam tőled, akárcsak régebben)
@csaba carmarthen: Mindegy, hogy melyik poszton leszek off: "hogy mik voltak..?" nyugati komfortból nehezen tudnám levezetni, küldök inkább egy videót. és bocs hogy így elkéstem vele.
www.youtube.com/watch?v=5eB02aweD6o
telihold83 2014.04.04 09:27:06
@csaba carmarthen: nem vagyok farncia szinész :) és ez nem az algír francia háborúról szól. 96-ban játszódik kabiliában, ahol viszont tényleg jártam, de nem játszani. szóval bonyolult. a néhány szerzetes, hét ciszterci és egy globális terrorszervezet követte el a gyilkosságot állítólag. (nekem hihető, bár sok a homályos részlet)
"ahogy viszik őket a havas Atlasz-hegységben, ez körülbelül olyan érzés, mintha az emberiség összes borzalmát látnánk egyszerre, a holokauszttól a gulágig."
Az, amit hagyományosan „lelki vezetésnek” mondanak, szép, ám kényes része a legtöbb szerzetes mindennapi elfoglaltságának. Számomra legalább három dolog miatt tűnik kényesnek ez a terület. Egyrészt, mert a beszélgetések – a dolog természeténél fogva –…..
telihold83 2012.04.22 17:59:45
@kis- csirke:
Tényleg nem szimmetrikus. A vezetett egy dologban bír nagyobb tudással, a saját képességeinek és egyéni történetének ismeretével. Viszont újragondolva a felelősség kérdését, ha súlyozva nézem, akkor neked van igazad.
telihold83 2014.01.21 12:46:42
@A Menhely Gondnoknője: Elsőre csak annyit, hogy: lájk. Mindennel egyetértek. Nekem mindig nagyon rosszul estek a prédikációkban az olyan megnyilvánulások, hogy a nőknek a szeme sem áll jól, vagy, hogy a nőktől igyekezzünk nagy távolságot tartani, hogy le kell őket „szerelni” , már a szó is borzasztó. Vagy, amikor azt hallottam, hogy Jézus előtt a nőket állatnak nézték, de azóta már minden a helyére került. Igen, sokminden de sokminden még nem. Kimondani is nehéz, hogy így érzem. Félek, hogy ezt többen vádként élik meg, pedig nem annak szánom. A második bekezdésed is nagyon áll. Én úgy gondolom, hogy éppen a tiszta élet melletti elköteleződés nyitja meg az utat az ilyen mélyebb megismerés felé. II. János Pál a „Férfi és a Nő” – Elmélkedések a Teremtés könyve alapján c. könyvét azért volt nagy élvezet olvasni, mert bátran és mélyen érintette meg ezeket a titkokat.
Mégcsak annyit, hogy tetszik, érdekes nicked van.
telihold83 2014.02.24 16:39:07
Kicsit visszaolvastam itt a régi kommentekből: @YganA: - @türkiz: ( 2012.04.02. 12:05:09 - 2012.04.02. 14:24:49)
Van egy másik tapasztalat is, a Jacob bácsié : moly.hu/konyvek/ingmar-bergman-ot-vallomas
A fides és a ratio viszonya a felvilágosodás óta klasszikus téma a teológiában. Most persze kicsit gyakorlatiasabban szeretném megközelíteni a dolgot. De hadd kezdjem messziről, talán egy személyes mozzanattal. Ugyan most nem ez a fő munkám, időnkét azért tartok lelkigyakorlatokat…..
telihold83 2014.02.16 17:05:44
@pacsy: :)))
telihold83 2014.02.17 09:22:32
@P.E.: Isten gondolatainak nem vagyok birtokában, épp csak belekukkantottam három helyen, nem láttam templomot és iskolát, ez szomorú...mintha hiányzott volna nekik mindannyiuknak a mise, én úgy láttam. Kár, hogy Te nem mondtad el a saját élményed a filmről és hogy miért linkelted ezt épp ide. Komolyan, tényleg érdekelt volna, még most is érdekel.
Jezsuita bloggerek Rorate reform 2013.12.06 22:07:48
Az adventi roráték megpróbálják az embert. A diákjainkat még inkább: kötelező szentmise hideg hajnalon egy fagyos templomban. Hol ebben az Isten? Gondoltuk, bevonjuk őket, amennyire csak lehet: felajánlási körmenet, sok-sok hívek könyörgése, csengetés, ministrálás, mindenféle.…..
telihold83 2013.12.07 21:18:08
@Mikrobi: Liturgikus szakemberek pörgessenek az egérrel, köszönöm!

Nincsen misébe integrálás, mert a mise előtt van az Úrangyala, a mise meg mise marad sértetlen, egész.
A húsvéti liturgiában is nagyon szép az, hogyha kinn sötét van, benn a templomban is sötét van és ebbe a sötétbe világít bele a húsvéti gyertya fénye ami Krisztust jelképezi. A gregorián is hangulatot alakító zene szerintem, de nem feszültségnövelő, mint mondjuk egy giccses zenemű (Hitgyüli zenekar) lenne.
Giccses a hajnali mise esetében a félhomály? Szerintem nem, a liturgia végére meg pont világos is lesz, amikor kilépünk a templomból, már egy másik világ tárul elénk, mint mikor bementünk. Szerintem a hangulatkeltés nem bűn a liturgiában, csak ha giccs.
telihold83 2013.12.12 11:02:32
@Mikrobi: Utánajártam kicsit most a napokban, van templom ahol valóban összemosás van és van ahol szigorúan mise előtt van az Úrangyala. Én eddig ezt nem figyeltem meg így és biztos, hogy Neked van igazad abban, hogy nem származik világosság abból, ha általános törekvéssé válik, hogy a misébe belepakolunk oda nem illő elemeket. Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmemet, szép Adventet!
Sok évvel ezelőtt történt az eset. Még kezdő papként Németországban beszélgettem egy fiatalasszonnyal, akiről kiderült, hogy kilépett az egyházból. Arrafelé ez egyáltalán nem ritka jelenség; nem is ütköztem meg rajta. Ám amolyan jószándékú-tájékozatlan…..
telihold83 2013.10.30 22:10:49
@bűnös szolga: Engem őszintén érdekelt volna minden hátsó szándék nélkül az idézett rész bővebb kifejtése, különösen az " ide megbánás, oda bűnbocsánat" szófordulatoké. Én tettem fel kérdéseket is, de azokra meg nem válaszoltál. Azon megsértődni, hogy értelmeztelek nem ér, nem mondtam tudtommal semmi sértőt vagy durvát, de kész vagyok bocsánatot kérni, ha tudtomon kívül megbántottalak volna valamivel.Hű de érzékeny vagy!
telihold83 2013.10.30 22:37:16
@bűnös szolga: Egyébként általában én is az vagyok, ha ez megvigasztalna :), aztán ott van még Khamul egyetértése amit magadénak mondhatsz és Matthaios mindannyiunknak szánt igazsága, intelme. Ennyi csak elég lesz egy jó éjszakához, nem?
telihold83 2013.11.13 15:27:14
@pacsy: Visszavonom a témában írt hozzászólásom azon mondatát, miszerint az abortusz nem bűn a példabeli szélsőséges esetben. A jelenleg is hivatalos egyházi álláspont az, hogy akkor is bűn, minden körülmények között az és az élet a fogantatástól szent, ez nem kérdőjelezhető, ezt el kell fogadni.
Azon már lehet vitatkozni, hogy mi van akkor, ha az áldozatok semmilyen érdemi segítséget nem kapnak, akkor hol van és kinek mekkora a felelőssége.
A nőgyógyászom szerint , aki gyakorló katolikus, soha egy abortuszt nem hajtott végre, legfeljebb ha valaki már kialakult spontán abortusszal jelentkezett nála, mondjuk AVIVA módszerét használta, (avivamodszer.hu/aviva-modszer/aviva-gabriella-steiner ) azt megnézte és segített , ha kellett az utógondozás. Ő azt állítja, hogy a legtöbb abortusz Magyarországon a nők és a családok nehéz körülményei miatt voltak/vannak.
A múlt század két nagy költője: Babits Mihály és József Attila. Ismerték egymást, de nem szimpatizáltak egymással. Mindkettőnek Istennel való viszonya viharos. Írásaikban nyoma sincsen Sík Sándor harsogó istenhitének. De talán éppen ezért állnak közel hozzánk. Ma Babitsra…..
telihold83 2013.10.31 13:00:14
@Kajla: nem mennék soha vissza...

( harmadik versszak második sor biztos ez? )
telihold83 2013.10.31 13:25:11
@Kajla: a Balassi :)
telihold83 2013.10.31 21:29:23
@Kajla: kösz Kajla, a tött szóra vártam volna magyarázatot, de nem fontos igazán, a lényeget meg értem. @YganA: :x , bocs a múltkori kilengésért, nem kellett volna.
Sokan úgy gondolkodnak Isten akaratáról, mint ha az valami fátum szerű, megmásíthatatlan határozat lenne, ami a mi emberi hozzáállásunktól függetlenül mindig és feltétlen megvalósulna.  Amit Isten akar az úgy lesz és kész. Ez a kép hivatáskeresésben olykor egészen bénítóan és félelmet ébresztően…..
telihold83 2013.10.30 10:18:11
@kaleidoscope: "Isten tisztában van azzal, hogy kinek hány talentumot adott (ilyen szempontból a hitünk ereje is talentum), és csak annyit kér számon. Annyit viszont igen." - Ez nagyon jó!
telihold83 2013.10.31 12:38:47
@Dr. szpahi: Érdekes, hogy mennyire másképpen látjuk ugyanazt. Engem Matthaios megközelítő példái inkább emlékeztetnek az időn és téren kívüli Atyára és pont nála nem érzem azt, hogy lerántaná ide, hogy eltúlozza benne az emberi oldalt. Ha Isten Szentháromság akkor Matthaios példája engem az Atyára, Rahneré meg inkább a Fiúra emlékeztet. Olyan mintha egy emberről írna, pl. egy lelkivezetőről, esetleg éppen saját praxisából és önmagáról, aki mindig egy lépéssel vezetettje előtt áll és annak cselekedetei meghatározzák az ő döntéseit. Persze ez csak amolyan női logika, kikérése mondjuk a hálómosásnak.
Ezekben az órákban Barack Obama elnök látogatása zajlik az Egyesült Államok egyik leghíresebb, Notre Dame nevű katolikus egyetemének tanévzáró ünnepségén. Amint azt hírforrásokból már rég tudni lehetett, az ellentétes vélemények és a két táborra oszlottak szembenállása…..
telihold83 2013.10.17 21:26:51
@YganA: Kérlek, hogy tisztelj meg azzal, hogy legközelebb rajtam verd le ha nem tetszik a cikk amit belinkelek és a liberális jelzőt is én szoktam sűrűbben használni @matthaios: -ra nem jellemző egyáltalán ezen lovagolni, köszi.
telihold83 2013.10.17 22:45:50
@YganA: Megnéztem újra, IM-el és Matthaiossal beszéltél a Ménesi K. cikkről amit IM-nek belinkeltem. Nekem úgy jött le, hogy számon kérted @matthaiost, de lehet, hogy nem így van, ezt Ti jobban tudjátok.
telihold83 2013.10.18 16:03:45
@Kajla: Folytathatnánk a cikk elemzésével, hogy miért és miben tér el a véleményünk, de ennek a postnak nem ez a témája, úgyhogy én most kiszállok.
Vajon létezik reinkarnáció? A hinduk és a buddhisták szerint: minden esetre (az pedig minimum összesen kb. 1,3 milliárd ember). No persze az igazság nem többségi szavazás kérdése (meg ugyebár amúgy sincsenek többségben! :) Minden esetre elgondolkoztató, hogy a reinkarnáció…..
telihold83 2013.10.01 13:22:42
@manlakos: lájk :)
telihold83 2013.10.01 18:43:41
@Kajla: "Mégis, nehezen elfogadható lenne számomra egy olyan Isten, aki megengedi, hogy néhány milliárd ember egy teljesen téves úton menjen."

Néha én is elgondolkodom ezen és értelek. Ha elfogadtuk azt, hogy a történelem egy pontján ez az Isten kiválasztott egy kis népet, hogy kinyilatkoztassa magát nekik és melléjük állt és folyamatosan tanította őket, akkor miért nehezebb ezt elfogadni, vagy miért gondoljuk bármelyiket kivételezésnek, ha nem arról szól?
telihold83 2013.10.01 23:25:42
@Kajla: Elfogadom, hogy más vallás, más töredékeket képes meglátni és azt is, hogy a buddhizmus is meg más vallások is természetesen adhatnak értékes gondolatokat. Szent Ferencről mondták, hogy a legvalódibb Krisztus követő volt. Kirekesztett ő valakit ezzel, vagy elzárta az Istenhez vezető utat valakik elől? Nem gondolom. Hanem megerősített másokat is, akik elfogadták. Szerintem mondhatjuk nyugodtan, hogy a keresztény hit közelíti meg a leginkább azt a valakit, akit Istennek hívunk. De Te is ugyanezt mondod, ha jól értelek a "leginkább egyenes út"-al. Abban igazad van, hogy vannak bűneink és nem szabadultunk még meg attól, hogy ebben a feszültségben kell élnünk.A lényeg szempontjából hasonlóan látjuk a dolgokat, csak kicsit másképpen közelítünk.
A Jelenések könyvében hétszer is e felszólítás olvasható: „Akinek van füle, hallja meg, hogy mit mond a Lélek az egyházaknak!” A keleti görög egyház emberei szoktak noszogatni bennünket, nyugatiakat, hogy jobban figyeljünk a Szentlélek indításaira. Szíria második…..
telihold83 2013.10.01 11:19:23
@csaba carmarthen: Csaba tudod, hogy mi a hozzáállásom a nagyfigyelmeztetéshez, de most akkor is lélegzetvétel volt a fönti ima, köszi.
Most a misztikáról szeretnénk beszélni Nektek – de csak egészen röviden. A misztikáról, ami minden keresztény élet célja. „Minden keresztény életé”, mondom, ami azt jelenti, hogy a misztikának egy „demokratikus” felfogása következik. Misztikán nem azt értem tehát, hogy…..
telihold83 2013.09.28 23:19:11
@YganA: "Azért minden jó barátod közül egyedül Jézus legyen kiváló, édes barátod. Szeress mindenkit Jézusért, Jézust pedig önmagáért." /Kempis/
telihold83 2013.09.29 13:58:38
@Kajla: Ha ez alatt azt kell érteni, hogy ő valóságosan(!) mindkettő lényegileg,akkor értem. Kevés latin szót tudtam csak megjegyezni, de ezt első hallásra sikerült, mert olyan szép: " et homo factus est". (miértünk!) Meg,hogy én ezt nem érthetem meg sohasem egészen,mert én meg ember vagyok és ezért nekem a megtestesülése titok és az is marad, de elfogadhatom és szemlélhetem ezt a tényt a hitben. Ha nézem ezt a képet, akkor ő fölöttem van, de abszolút megbízhatok benne és rábízhatom magam a belső ellentéteimmel együtt. Az elmélet alkalmazása közben persze, padlót foghatok, de akkor meg éppen mellettem van és van mód, hogy fölkeljek és továbbmenjek. Erről van szó a szövegben? mert akkor egyetértek.
telihold83 2013.09.29 19:50:27
@Kajla: Ez érdekes :-o, én nyitott vagyok és egyben óvatos is, hogy mit tenne az én gondolkodásmódommal? Talán ha majd elolvasok tőle legalább egy könyvet, akkor már tudni fogom, hogy mire akarja rávenni embertársait ez az igen céltudatos kisebb testvérkém :) A csoportodban mindenesetre úgy látom mindenkire nagyon hatott, így vagy úgy. A magyar férfiak egy részét nagyon megérinthette, ha ennyire fogy a "Férfi útja", vagy lehet, hogy a nők is tanulmányozzák ezt a témát, nem tudom.
Elkészült a Kígyó utca díszburkolata. Esztétikus, faltól falig bézsszínű lapokkal burkolták a Ferenciek terét a Váci utcával összekötő sétálóutcát – csakhogy szárazon is csúszik, esőben pedig itt lehet gyakorolni a leszúrt Rittbergert.  Egy hete járható ez a…..
telihold83 2013.09.26 22:18:03
@SontPent: Igen, gondolom, ha nem láttál még ilyet eddigi életed folyamán, akkor látogass el a pl. Bazilikához esős, vagy télidőben. íesteleg kérdezzél rá az ötkerben a gyógytornászoknál, hogy hány lábtörés van évente ilyenekből. Én ismerek pár áldozatot. De vannak más példák is a belvárosi utcák között. Simán lehet, hogy a Kígyó utca is ilyenre sikerült, én még nem láttam.
Jezsuita bloggerek Amerikai áfium 2013.09.22 00:41:10
Hadd meséljek el egy igaz történetet. Amerikában történt, ahol minden megtörténhet. Egy fiatal asszonykát bevittek a kórházba, ahol egy keddi napon megszülte első gyermekét, egy kislányt. A gyermek 3260 grammos volt, és egészséges. Másnap haza is mentek az újszülöttel, akire…..
telihold83 2013.09.23 19:09:00
@Kitalátor = másként_gondolkodó: Köszi a válaszodat, én őszintén aggódom az unokámért. Még nem született meg, csak imádkozom érte mostanában, hogy még láthassam majd. Lehet, hogy ő már nem is fog iskolába járni, mert addigra az iskolába járás veszélyesnek fog minősülni több okból is, és a gyerekek magántanulók lesznek.
telihold83 2013.09.23 20:37:11
@Kitalátor = másként_gondolkodó: :-))
Legyünk optimisták! Mi az a saria? Öt évig éltem egy arab országban, de nem ismerem..
telihold83 2013.09.23 21:19:44
@Kitalátor = másként_gondolkodó: Ezek szerint... rezidensként csak a saját megbízatásaimmal foglalkoztam és tiszteletben tartottam a helyiek szokásait.
A jezsuita általános rendfőnök „hatalommal való visszaéléssel” vádolta meg az Egyesült Államokat és Franciaországot, amiért katonai akciót terveznek indítani Szíria ellen, és kijelentette: a jezsuiták teljes mértékben támogatják Ferenc pápa felhívását a békéért…..
telihold83 2013.09.20 17:10:41
Augusztus 20. számomra egy meglepetés-nap volt, mert előző nap este kaptam egy szlovák rendtársamtól egy telefonos kérést, hogy egy Panamából jött jezsuita szeretne Pestre látogatni, tudnék-e segíteni neki az eligazodásban. Őszintén szólva nem voltam túl lelkes a kérésre, mert két napra rá…..
telihold83 2013.09.15 15:51:54
@Pandit: @manlakos: Azért van akinek sikerül és lehet neki örülni, tisztelni :-)
telihold83 2013.09.19 10:11:59
@a-kjudíit: .."de nem azért mert Ő leírta, hanem azért mert ennek így kell lennie."

Alkalmankénti olvasója vagyok csak a vitának, de ehhez azért hozzászólok: nem írt le semmit, soha, legfeljebb a porba rajzolgatott. Nem tartozott az írástudók kasztjába, sőt kifejezetten rossz viszonyban volt velük. Enyhén szólva. Bocsánat, de pont ez az emberi tulajdonsága, nekem nagyon fontos.