Adatok
négykerekű biciklista
0 bejegyzést írt és 29 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Újabb írást kaptunk Egy Mezei Autóbuszvezetőtől. Hogyan látszanak a kerékpárosok egy busz volánja mögül?
Oszlassunk el egy tévhitet: az autóbuszvezetők általánosságban nem utálják a kerékpárosokat. Azonban néha tényleg nagyon haragszanak rájuk. Nem, nem azért mert…..
A TASZ jelenti
Miért nem baj, ha a választókerületek a kormánypártnak kedveznek?
2015.04.05 17:14:44
Mi a baj a kormánytöbbségnek kedvező felosztású választókerületekkel? Egy népszerű infografika kapcsán kétrészes blogsorozatunk első részében elmondjuk, miért nem az a baj velük, hogy a kormánytöbbségnek kedveznek, és miért nem sértik a választójog egyenlőségét. A második részből pedig megtudhatod,…..
négykerekű biciklista
2015.04.06 16:53:23
@Senki A.: A cikk a címében közöl egy állítást: "a választókerületek a kormánypártnak kedveznek". Ezt kétféleképpen próbálja igazolni: egy erősen elfogult, erős pártkötődésű cikkre hivatkozva, másrészt egy infografikát mutat, ami a választás "elcsalásának" egy elméleti modelljét írja le. Bár explicit módon nem állítja, de azt sugallja, mintha a Fidesz a választókerület határainak tologatásával a grafika által bemutatott módon akarta volna "elcsalni" a választásokat.
Arra bátorkodtam rámutatni, hogy a két "bizonyíték" sem együtt, sem külön-külön nem támasztja alá az állítást, sőt a belinkelt haladó hazafias pamflet által hozott példák az infografika logikáját követve éppen a baloldalnak kedvezhettek. Nota bene, a tavaly megválasztott Kis Péter ennek (is) köszönhette mandátumát, csakúgy mint a helyén idén megválasztott KGB-s.
A korábbi határokat egy MSZP-s kormány kormányrendelete alakította ki, amely már 1989-ben is sok aránytalanságot tartalmazott, de azóta a demográfiai változások miatt végképp igazságtalanná vált. A nagyon demokratikus baloldal természetesen soha nem járult volna hozzá, hogy ezeket korrigálják.
Nem állítom, hogy a választási rendszer más elemeivel a Fidesz nem próbált meg - akár tisztességtelenül is - kedvezni magának, de a kerülethatárok meghatározása nem tartozott ebbe a körbe. A legnagyobb csapás maga az egyfordulós rendszer, amivel nemcsak előzetes együttműködési kényszert vitt a rendszerbe, de megszüntette azt a lehetőséget, hogy az első körben esélytelen (pl. SZDSZ-es) jelöltre szavazva, a másodikban meg a későbbi győztesre (pl. MSZP-s) gyakorlatilag töredékszavazata és egyéni mandátumot eredményező szavazata is lehetett az ügyes balos szavazónak. A jobboldal eltérő pártstruktúrája miatt ez ott nem vált gyakorlattá.
Arra bátorkodtam rámutatni, hogy a két "bizonyíték" sem együtt, sem külön-külön nem támasztja alá az állítást, sőt a belinkelt haladó hazafias pamflet által hozott példák az infografika logikáját követve éppen a baloldalnak kedvezhettek. Nota bene, a tavaly megválasztott Kis Péter ennek (is) köszönhette mandátumát, csakúgy mint a helyén idén megválasztott KGB-s.
A korábbi határokat egy MSZP-s kormány kormányrendelete alakította ki, amely már 1989-ben is sok aránytalanságot tartalmazott, de azóta a demográfiai változások miatt végképp igazságtalanná vált. A nagyon demokratikus baloldal természetesen soha nem járult volna hozzá, hogy ezeket korrigálják.
Nem állítom, hogy a választási rendszer más elemeivel a Fidesz nem próbált meg - akár tisztességtelenül is - kedvezni magának, de a kerülethatárok meghatározása nem tartozott ebbe a körbe. A legnagyobb csapás maga az egyfordulós rendszer, amivel nemcsak előzetes együttműködési kényszert vitt a rendszerbe, de megszüntette azt a lehetőséget, hogy az első körben esélytelen (pl. SZDSZ-es) jelöltre szavazva, a másodikban meg a későbbi győztesre (pl. MSZP-s) gyakorlatilag töredékszavazata és egyéni mandátumot eredményező szavazata is lehetett az ügyes balos szavazónak. A jobboldal eltérő pártstruktúrája miatt ez ott nem vált gyakorlattá.
négykerekű biciklista
2015.04.06 18:00:21
@Senki A.: Köszi a pontozást, így könnyebb reagálni. :)
1. Igazad van, formálisan ez egy általános állítás.
2. Szó sincs altruizmusról, de valamit kezdeni kellett a vörös Angyalfölddel / Csepellel, mert a 176-ból 106 körzetet kellett csinálni. Átfesteni nem lehetett, olyan megoldást meg nem találtak, amiből ezeken a helyeken jól jöhettek volna ki.
3. Nem tudom, mi történt a többiben. Én elolvastam a belinkelt cikket. Ők hozták ezt a két példát. Ezekben pedig éppen nem baloldali karanténkörzetek létrehozása történt, hanem éppen ellenkezőleg, baloldali körzetekbe integráltak kiegyensúlyozott területeket. Természetesen nem altruizmusból, hanem kényszerből.
4. A cikk - ha olvastad - maga jelzi, hogy lesz egy második fele, amiben kifejti, hogy de igenis baj. Ez a rész csak egy retorikai elem, hogy majd még nagyobbat üssön a második rész.
5. Ez egy lehetséges szempont, ilyenek mindig előjönnek, ha az ember kisebbségben van és neki nem tetsző módon módosítanak valamit. Sajnos, ez a fajta nagyvonalúság hiányzik a politikai elitünkből, mindkét oldalon. Gondolj csak az önkormányzati választási rendszer teljes egyoldalú átszabására 94 augusztusban, vagy akár arra, hogy az itt tárgyalt választókerületi anomáliák konszenzusos korrigálására a baloldal 20 évig nem volt hajlandó.
6. Arra a mechanizmusra gondoltam, ahogy a balos szavazók tömegesen játszhattak a két fordulóban az egyéni szavazataikkal. Ilyen Fidesz-FKgP vonalon ismereteim szerint nem volt.
Amit a hitről írsz, igaz, de itt szó sincs ilyesmiről. Itt maradjunk a tényeknél és az érveknél.
Üdv.
NB
1. Igazad van, formálisan ez egy általános állítás.
2. Szó sincs altruizmusról, de valamit kezdeni kellett a vörös Angyalfölddel / Csepellel, mert a 176-ból 106 körzetet kellett csinálni. Átfesteni nem lehetett, olyan megoldást meg nem találtak, amiből ezeken a helyeken jól jöhettek volna ki.
3. Nem tudom, mi történt a többiben. Én elolvastam a belinkelt cikket. Ők hozták ezt a két példát. Ezekben pedig éppen nem baloldali karanténkörzetek létrehozása történt, hanem éppen ellenkezőleg, baloldali körzetekbe integráltak kiegyensúlyozott területeket. Természetesen nem altruizmusból, hanem kényszerből.
4. A cikk - ha olvastad - maga jelzi, hogy lesz egy második fele, amiben kifejti, hogy de igenis baj. Ez a rész csak egy retorikai elem, hogy majd még nagyobbat üssön a második rész.
5. Ez egy lehetséges szempont, ilyenek mindig előjönnek, ha az ember kisebbségben van és neki nem tetsző módon módosítanak valamit. Sajnos, ez a fajta nagyvonalúság hiányzik a politikai elitünkből, mindkét oldalon. Gondolj csak az önkormányzati választási rendszer teljes egyoldalú átszabására 94 augusztusban, vagy akár arra, hogy az itt tárgyalt választókerületi anomáliák konszenzusos korrigálására a baloldal 20 évig nem volt hajlandó.
6. Arra a mechanizmusra gondoltam, ahogy a balos szavazók tömegesen játszhattak a két fordulóban az egyéni szavazataikkal. Ilyen Fidesz-FKgP vonalon ismereteim szerint nem volt.
Amit a hitről írsz, igaz, de itt szó sincs ilyesmiről. Itt maradjunk a tényeknél és az érveknél.
Üdv.
NB
Minden oldalról, minden világnézet felől vannak vélemények, amelyek szerint Geréb Ágnes szektás, fanatikus, kirekesztő, sarlatán, csak a saját elképzelését tartja elfogadhatónak, és persze, életek száradnak a lelkén. És minden oldalról, minden világnézet felől halljuk, hogy…..
négykerekű biciklista
2012.02.27 19:01:20
@csongorbela: Arról nem is beszélve, hogy egyik, az elítélése alapjául szolgáló eset idején sem volt eltiltva semmitől sem, az eltiltása később kezdődött. Másrészről az sem egyértelmű,hogy mire terjedt ki az eltiltása: a szülészorvosi hívatástól tiltották el, de a szülésznőitől - ilyen képesítése is van - nem.
Geréb Ágnest foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetésért ítélte el a Fővárosi Bíróság két évre. A letöltendő fogházbüntetés mellett a szülésznőt öt évre eltiltották foglalkozása gyakorlásától. Geréb Ágnes a bíróság előtt 2010 decemberében…..
négykerekű biciklista
2011.03.27 20:25:15
@Platon: "Az országos átlag a szülőszobában 0.6 halott baba 1000 szülésre"
Told el eggyel azt a tizedesvesszőt, barátom, azt' kezdd elölről a fröcsögésedet.
Told el eggyel azt a tizedesvesszőt, barátom, azt' kezdd elölről a fröcsögésedet.
négykerekű biciklista
2011.03.27 20:40:29
@Platon: Forrás, pajti?
négykerekű biciklista
2011.03.27 20:45:54
@Platon: Felejts el, sajnos vitaképtelen vagy. Ignore ON.
Az UTV kamerája előtt vágott át az M1-M7-es beveztő szakaszán egy kerékpáros szombat reggel. Boylepke, az autostat blog szerzője éppen a szakadó hó miatt várható közlekedési akadályokat kereste, amikor a képeken feltűnt a kétszer négy sávos úton kerekező ismeretlen. Az ön-…..
négykerekű biciklista
2010.01.30 15:16:26
@Káposztakukac: Ja, nem kell megállni, ha a gyalogos jelzi, hogy lemond az elsőbbségéről. Sajnos a legtöbben (és gyanítom, te is) úgy értelmezik ezt, hogy válasszon: az elsőbbségéről vagy az életéről mond le.
négykerekű biciklista
2010.01.30 15:24:47
@Gyurma73: Nem a fáradsággal, hanem az értelmetlenséggel van baj. De felőlem bevezethetjük, hogy a kresz betiltja az önindítózást, és csak betolással lehet beindítani az autókat. Értelme annak se lenne, de legalább gyurma is szívna egy kicsit.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
És vannak még más, hasonlóan járműtípushoz kötődő szabálytalanságok. Teljesen értelmetlen egyeseket kipécézni és az elkövetőiket bűnbaknak kikiáltani.
Az viszont kifejezetten veszélyes, ha ilyen alapokra építve kifejezetten balesetveszélyes megoldásokat akarunk kezdeményezni. Mert például a biciklisták kiszorítása a buszsávokból - akár a járdára, akár a belsőbb sávba - kifejezetten balesetveszélyes gondolat. Én naponta járok az illusztrációként becsatolt Soroksári úti szakaszon kerékpárral. Nem hiszem, hogy valaha feltartottam volna bárkit is, annak ellenére, hogy sajnos a buszvezetők jelentős része a KRESZ záróvonalra vonatkozó szabályait teljesen félreértelmezve kizárólag sávon belül szereti előzni a bicikliseket, az ennek megfelelő 30 centis oldaltávolsággal és sokszor hangos dudaszóval. Így ebben a témában a témában nem a bicikliket kéne a buszsávokból kitiltani, hanem a járművezetőket képezni mind szakmailag, mind mentálisan. Például azáltal, hogy mielőtt egy vonalra felkerül a sofőr, néhányszor kerékpárral menjen rajta végig.
Egyébként szerintem úgy általában nincs akkora baj a kerékpáros-autós-gyalogos közlekedéssel kapcsolatban, mint azt sokan állítják; nyilván azok hangosak, akiknek problémájuk van. Az autósok együttműködési szintje szerintem látványosan javult az utóbbi években (volt már, hogy jobbkéz-szabályt is megadtak!), a kerékpárosok közlekedési kultúrája is (pl. lényegesen kevesebb a kivilágítatlan biciklis), a gyalogosokkal is kevesebb a konfliktus (legalábbis arányaiban, a sokkal több biciklistához képest), mióta nemcsak a járdára festegetik a biciklisávokat.
Sajnos éppen a buszsofőröket kerülte el a fejlődés, de ez lehet, hogy csak egyéni tapasztalat.
Tarlósnak meg inkább azzal kéne foglalkoznia, hogy az egyébként értelmes fejlesztéseket normálisan valósítsák meg, ne úgy, hogy pl. a kerékpársávokat teljesen szabálytalanul felvezetik a járdákra, hogy ott aztán a szabálykövető biciklista se tudja, hogy mi a szösz is történt az útjával. (pl. Petőfi- és Szabadság-híd)