Adatok
pernahajder Campbell
0 bejegyzést írt és 465 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A korábbi nehézcirkálók alapvetően ugyanazzal a hajótesttel épültek, mint a sorozat első darabja, a Duquesne. Kisebb-nagyobb módosítások persze mindig történtek, az egyes osztályoknál, vagy akár azokon belül is, más volt a csavarok és a kormánylapátok elrendezése, a páncélzat felépítése, és a belső…..
pernahajder Campbell
2024.12.02 14:19:25
Hetvenöt tonna ivóvíz 20 napra 750 embernek, az nagyon kevés. El nem tudom képzelni, hogy napi egy liter a normál kiszabat volt ivásra. Én arra tippelnék, hogy a sótalanítók kiesése esetén, szigorúan beosztva maximum ennyi nappal kalkuláltak.
A Radetzky osztály óriási előrelépés volt az o-m haditengerészet számára, ami legjobban alighanem a hajók tűzerejében nyilvánul meg. Az osztály tagjai külön-külön is nagyobb tűzerőt képviseltek, mint az előző osztály három csatahajója együttvéve. A három új csatahajó többé-kevésbé egyenrangú volt…..
pernahajder Campbell
2023.02.08 19:36:14
@Pájer Csaba:
A vízzáró rekeszek nem így működnek, még a mai hajókon sem (az enyémen legalábbis nem). Felülről légmentesen nemigen lehet a rekeszeket lezárni (pl. a lépcsőházakat), ezért a levegő mindenképpen tud távozni, a víz pedig elönti a sérült rekeszt a vizvonalig (nyilván a hajó mélyebbre merül, így annak a szintje megváltozik). A kérdés az, hogy az épen maradt rekeszek biztosítanak-e elegendő felhajtóerőt, hogy a hajó a felszínen maradjon, vagy nem. Ha pedig a megváltozott vízvonal a válaszfal szintje fölé ér, az igen kellemetlen.
Az eredeti kérdéshez: a horgonyok tömege láncostul valami 300 tonna volt, amennyire tudom. Ez nem tétel az adott szituációban. Amúgy a horgonylánc vége normál esetben a lánckamrában a hajóhoz van rögzítve egy böhöm nagy seklivel, vagy nem tudom, hogy akkoriban mit használtak. Ezt oldani kellett volna, hogy a horgonyt láncostul kidobják, de ez nem nagyon lett volna lehetséges az elárasztott lánckamrában.
A vízzáró rekeszek nem így működnek, még a mai hajókon sem (az enyémen legalábbis nem). Felülről légmentesen nemigen lehet a rekeszeket lezárni (pl. a lépcsőházakat), ezért a levegő mindenképpen tud távozni, a víz pedig elönti a sérült rekeszt a vizvonalig (nyilván a hajó mélyebbre merül, így annak a szintje megváltozik). A kérdés az, hogy az épen maradt rekeszek biztosítanak-e elegendő felhajtóerőt, hogy a hajó a felszínen maradjon, vagy nem. Ha pedig a megváltozott vízvonal a válaszfal szintje fölé ér, az igen kellemetlen.
Az eredeti kérdéshez: a horgonyok tömege láncostul valami 300 tonna volt, amennyire tudom. Ez nem tétel az adott szituációban. Amúgy a horgonylánc vége normál esetben a lánckamrában a hajóhoz van rögzítve egy böhöm nagy seklivel, vagy nem tudom, hogy akkoriban mit használtak. Ezt oldani kellett volna, hogy a horgonyt láncostul kidobják, de ez nem nagyon lett volna lehetséges az elárasztott lánckamrában.
pernahajder Campbell
2023.02.25 21:23:01
@Wildhunt: Ez nem igaz. Hajókon a horgonyt dobni szokták.
1:00 Varázslatos éjszaka. Semmi szél nem fúj, isteni béke, összefüggő tükörsima jégpáncél fedi a "kis" Dunát, rajta tükröződik az épp csak fogyatkozni indult Hold ragyogása. Távolban a város ünnepi fényei, a friss levegőt harapni lehet. Ha lenne mínuszos hálózsákom, bizisten kedvem lenne kint…..
pernahajder Campbell
2021.12.26 19:24:20
A húszas évek elejére a repülőgép-anyahajó már elismert hadihajótípus volt, olyannyira, hogy a washingtoni flottaszerződés is külön foglalkozott a rájuk vonatkozó korlátozásokkal. Az egyezmény értelmében az anyahajók legnagyobb vízkiszorítása 27 ezer tonna lehetett, kivéve a csatahajókból átépített…..
pernahajder Campbell
2021.02.19 17:57:55
A repülés az ember egyik legrégibb álma, ám gyakorlati megvalósítása sokáig lehetetlennek tűnt. Az első, még irányíthatatlan léghajók csak a XVIII., az első siklórepülők pedig a XIX. század végén tűntek fel. A mai értelemben vett repülőgépek csak a XX. század elején jelentek meg, bár az első úttörők…..
pernahajder Campbell
2021.02.10 16:38:13
@Ivan Ketler:
Ez a részemről lezárva egy tolvaj politikus dumája, miután leszögezi, hogy teljesen törvényesen lopta az újabb százmilliárdját. Egy bizonyos szint alá ne menjünk már, ha nem vagy vitaképes, ne kommentelj!
És ne röhögtess már, komolyan egy képeskönyvet linkelsz be, mint hű, de komoly forrást?
Ez a részemről lezárva egy tolvaj politikus dumája, miután leszögezi, hogy teljesen törvényesen lopta az újabb százmilliárdját. Egy bizonyos szint alá ne menjünk már, ha nem vagy vitaképes, ne kommentelj!
És ne röhögtess már, komolyan egy képeskönyvet linkelsz be, mint hű, de komoly forrást?
A három vontatón összezsúfolt kimerült, éhes, elcsüggedt tengerészek másnap reggel érkeztek meg az argentin fővárosba, ahol azonban korántsem várta őket olyan baráti fogadtatás, amilyet reméltek. Langsdorff abban bízott, az argentin hatóságok hajótöröttként fogják majd kezelni őket, és lehetővé…..
pernahajder Campbell
2021.01.01 17:15:49
@molnibalage:
A Rajna most épp 8 fokos, az eset három hete történt, kb akkor is ennyi lehetett. A levegő 2-8 fokos volt.
Több helyen is azt olvasom, hogy a tengeri hajókon a bunkerolajat 40-60 fokon tárolják a tankban, ilyen melegen már lehet szivattyúzni. Majd csak a szeparátorban, illetve a napitankban melegítik fel jobban.
www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pame.is/document-library/shipping-documents/heavy-fuel-oil-documents/363-hfo-in-the-arctic-phase-iiib/file&ved=2ahUKEwiYsYX1jPvtAhVHr4sKHf-5DWk4ChAWMAB6BAgDEAE&usg=AOvVaw2310zyHwS6oMkNe3gHn3xv
www.google.com/amp/s/www.marineinsight.com/tech/marine-heavy-fuel-oil-hfo-for-ships-properties-challenges-and-treatment-methods/
www.wartsila.com/encyclopedia/term/fuel-oil-system
A Rajna most épp 8 fokos, az eset három hete történt, kb akkor is ennyi lehetett. A levegő 2-8 fokos volt.
Több helyen is azt olvasom, hogy a tengeri hajókon a bunkerolajat 40-60 fokon tárolják a tankban, ilyen melegen már lehet szivattyúzni. Majd csak a szeparátorban, illetve a napitankban melegítik fel jobban.
www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pame.is/document-library/shipping-documents/heavy-fuel-oil-documents/363-hfo-in-the-arctic-phase-iiib/file&ved=2ahUKEwiYsYX1jPvtAhVHr4sKHf-5DWk4ChAWMAB6BAgDEAE&usg=AOvVaw2310zyHwS6oMkNe3gHn3xv
www.google.com/amp/s/www.marineinsight.com/tech/marine-heavy-fuel-oil-hfo-for-ships-properties-challenges-and-treatment-methods/
www.wartsila.com/encyclopedia/term/fuel-oil-system
pernahajder Campbell
2021.01.01 21:03:46
@molnibalage: Hát, engem erősen meglepett, mármint a mértéke. Kérdeztem is a srácokat, hogy akkor most bekapcsoljuk-e a tankok fűtését. Nyilván én is tanultam hőtant, aztán mégis. Tudtam én, csak nem sejtettem :D
pernahajder Campbell
2021.01.01 22:27:44
@gigabursch: Aha, így persze más a helyzet.
A bölcs öregek szerint ha ma nem esik a hó, akkor az idén már nem is fog. (most olvastam a Fb-on)
Valahogy nincs mostanában írhatnékom, lehet ebből is kinő az ember egyszer. Amúgyis aggódom a blog miatt. Vannak gyanús jelek. Alighanem összefügg a dolog az Index összedőlésével (OK nemzetvédő…..
pernahajder Campbell
2020.12.31 13:05:19
Felfedeztem a pesti alsó rakpartot.
Mármint persze nyilvánvalóan ismertem a pesti rakpartot, néha sétáltam is arra, évente egyszer-kétszer talán. Meg jártam arra autóval, mondjuk kétévente egyszer talán, amikor arra navigált valamelyik mobilos csodaszoftver. Egyik formában se fogott meg, gyalogosan…..
pernahajder Campbell
2020.08.05 12:34:13
@eßemfaßom meg áll:
Nyilván bezzegbécs példáját nem tudjuk lemásolni, más a városszerkezet, a domborzat, meg mindenféle adottság. De ott van még bezzeglinz, bezzegfrankfurt, bezzegpozsony, bezzegbázel, bezzegkoblenz, bezzegköln, bezzegbonn, bezzegamszterdam, bezzeghamburg, bezzegkoppenhága, bezzegsalzburg, bezzegpárizs. Megmondjam, mi van? Nem ők a bezzeg, mi vagyunk! Mindegyik város eltérő, mégis képes volt többé-kevésbé élhetővé tenni a vízpartot (vagy épp az egész várost), bezzeg Budapesten ez nem lehet. Mert itt a zavartalan autóforgalom a legfontosabb, ugye? Hát nem.
Úgy értem, persze, meg kellene építeni az M0 budai szakaszát, akármit picsognak a sötétzöldek, kellenének plusz hidak, de ettől függetlenül is csökkenteni kellene az autóforgalmat, még ha érdeksérelemmel jár, akkor is.
Most még messze vagyunk a legforgalmasabb városok legendásan nagy dugóitól, van még az utakban kapacitás, ez abból is látszik, hogy a Margit híd felújítása miatt sem omlott össze a város, de a szennyezésbe belefulladunk a gecibe, ha ez így megy. Egyre több az autó, vagy százezerrel lett több az utóbbi években, Budapesten pedig nem tud kiszellőzni, mert nincs elég szeles nap. Nem mehet így tovább.
Nyilván bezzegbécs példáját nem tudjuk lemásolni, más a városszerkezet, a domborzat, meg mindenféle adottság. De ott van még bezzeglinz, bezzegfrankfurt, bezzegpozsony, bezzegbázel, bezzegkoblenz, bezzegköln, bezzegbonn, bezzegamszterdam, bezzeghamburg, bezzegkoppenhága, bezzegsalzburg, bezzegpárizs. Megmondjam, mi van? Nem ők a bezzeg, mi vagyunk! Mindegyik város eltérő, mégis képes volt többé-kevésbé élhetővé tenni a vízpartot (vagy épp az egész várost), bezzeg Budapesten ez nem lehet. Mert itt a zavartalan autóforgalom a legfontosabb, ugye? Hát nem.
Úgy értem, persze, meg kellene építeni az M0 budai szakaszát, akármit picsognak a sötétzöldek, kellenének plusz hidak, de ettől függetlenül is csökkenteni kellene az autóforgalmat, még ha érdeksérelemmel jár, akkor is.
Most még messze vagyunk a legforgalmasabb városok legendásan nagy dugóitól, van még az utakban kapacitás, ez abból is látszik, hogy a Margit híd felújítása miatt sem omlott össze a város, de a szennyezésbe belefulladunk a gecibe, ha ez így megy. Egyre több az autó, vagy százezerrel lett több az utóbbi években, Budapesten pedig nem tud kiszellőzni, mert nincs elég szeles nap. Nem mehet így tovább.
pernahajder Campbell
2020.08.06 13:31:52
@eßemfaßom meg áll:
Ja, én jöttem vele, és feljebb le is írtam, hogy ez nálunk miért nem lehetséges.
Alternatíva a körgyűrű szokott lenni, ami éppenséggel Budapesten is van, csak épp sokan nem használják, mert gyorsabb a város közepén átautózni. Persze ez kb mindenhol gyorsabb és kényelmesebb lenne, de manapság talán már csak bezzegbudapesten gondolják, hogy az egy szent és sérthetetlen alapjog, hogy teleszarják a legbelebb belvárost, ha nekik az úgy kényelmes.
Meg aztán nézd csak: pár év múlva megépül a Galvani híd, utána talán még egy délen, meg egy északon, ha valami csoda történik, esetleg az M0 is körbeér egyszer. Akkor talán jobb lesz? Dehogy lesz jobb, a hazai autóállomány még mindig jócskán elmarad az EU átlagától, ennél csak több lesz az autó az utakon. Így végső soron nem alternatívák épülnek, csak plusz hely, hogy lehessen hova tenni az autótöbbletet, vagyis egyedül ezzel nem érhető el a belváros forgalmának csökkentése.
Ja, én jöttem vele, és feljebb le is írtam, hogy ez nálunk miért nem lehetséges.
Alternatíva a körgyűrű szokott lenni, ami éppenséggel Budapesten is van, csak épp sokan nem használják, mert gyorsabb a város közepén átautózni. Persze ez kb mindenhol gyorsabb és kényelmesebb lenne, de manapság talán már csak bezzegbudapesten gondolják, hogy az egy szent és sérthetetlen alapjog, hogy teleszarják a legbelebb belvárost, ha nekik az úgy kényelmes.
Meg aztán nézd csak: pár év múlva megépül a Galvani híd, utána talán még egy délen, meg egy északon, ha valami csoda történik, esetleg az M0 is körbeér egyszer. Akkor talán jobb lesz? Dehogy lesz jobb, a hazai autóállomány még mindig jócskán elmarad az EU átlagától, ennél csak több lesz az autó az utakon. Így végső soron nem alternatívák épülnek, csak plusz hely, hogy lehessen hova tenni az autótöbbletet, vagyis egyedül ezzel nem érhető el a belváros forgalmának csökkentése.
pernahajder Campbell
2020.08.06 19:27:08
@szánmonoxid:
Évente tucatszor fordulok meg a felsorolt helyek legtöbbjén (8-ban a 12-ből). Az lehet, hogy több, mint ahányszor te. Pont azért mondom ezeket, mert látom, hogy máshogy is lehet hozzáállni a dolgokhoz.
Bécsben nincs autóút közvetlenül a parton, hanem attól beljebb, de ezt már feljebb átbeszéltük. Amszterdamot meg nem is értem, hogy gondoltad, hogy felhozod, a hetvenes évek óta ott szopatják az autósokat, ahol érik. Persze, a csatornák partján vannak kis szűk utcácskák, ahol éppen autók is közlekedhetnek, de csak elvétve teszik. A városban megtett utak 70%-a kerékpárral történik, ami persze nem véletlen, hiszen mindenhol nekik kedveznek az autókkal szemben. Amúgy a centrum, a Centraaltól a virágpiacig, plusz a vörös lámpás negyed nagy része sétálóutca. És ha ez nem elég, most kezdik fokozatosan kitiltani a belsőégésű motorokat a városból.
Tessék, nézd meg ezt:
sustainableamsterdam.com/2015/12/livable-cities-campaign/
Na, melyik a jobb, az előtte, vagy az utána?
Tartom azt, amit feljebb írtam, az úgynevezett alternatívák csak a növekvő forgalomnak csinálnak helyet. Ugyan, mesélj már, hol van Amszterdam belvárosában alternatív autóút! És tényleg, 150 éve így gondolták? Na és? Ők el sem tudták képzelni azt, ami ma van. Nem a sötétzöld faszokra gondolok, hanem az ötvenezer autóra, ami naponta gurul végig a rakpartokon, és aminek jó része csak a kényelem miatt mérgezi a többi embert. Amszterdamban is sokáig minden az autóforgalmat szolgálta, aztán most meg nem, mert átgondolták a régi terveket.
Évente tucatszor fordulok meg a felsorolt helyek legtöbbjén (8-ban a 12-ből). Az lehet, hogy több, mint ahányszor te. Pont azért mondom ezeket, mert látom, hogy máshogy is lehet hozzáállni a dolgokhoz.
Bécsben nincs autóút közvetlenül a parton, hanem attól beljebb, de ezt már feljebb átbeszéltük. Amszterdamot meg nem is értem, hogy gondoltad, hogy felhozod, a hetvenes évek óta ott szopatják az autósokat, ahol érik. Persze, a csatornák partján vannak kis szűk utcácskák, ahol éppen autók is közlekedhetnek, de csak elvétve teszik. A városban megtett utak 70%-a kerékpárral történik, ami persze nem véletlen, hiszen mindenhol nekik kedveznek az autókkal szemben. Amúgy a centrum, a Centraaltól a virágpiacig, plusz a vörös lámpás negyed nagy része sétálóutca. És ha ez nem elég, most kezdik fokozatosan kitiltani a belsőégésű motorokat a városból.
Tessék, nézd meg ezt:
sustainableamsterdam.com/2015/12/livable-cities-campaign/
Na, melyik a jobb, az előtte, vagy az utána?
Tartom azt, amit feljebb írtam, az úgynevezett alternatívák csak a növekvő forgalomnak csinálnak helyet. Ugyan, mesélj már, hol van Amszterdam belvárosában alternatív autóút! És tényleg, 150 éve így gondolták? Na és? Ők el sem tudták képzelni azt, ami ma van. Nem a sötétzöld faszokra gondolok, hanem az ötvenezer autóra, ami naponta gurul végig a rakpartokon, és aminek jó része csak a kényelem miatt mérgezi a többi embert. Amszterdamban is sokáig minden az autóforgalmat szolgálta, aztán most meg nem, mert átgondolták a régi terveket.
A háborús filmek műfajába olyan alkotások tartoznak, amelyek középpontjában valamelyik 20.-21. századi háború alatt játszódó események, és az adott háború szárazföldi, légi vagy tengeri hadviselése áll. A filmek gyakran egy-egy olyan látványos és autentikus csatajelenettel záródnak, amely bemutatja…..
pernahajder Campbell
2020.05.25 18:56:44
@Blindmouse:
A Kelly hőseiben a Tigris valóban Tigris, a Sherman valóban Sherman, és úgy általában hitelesek a részletek. Szóval lehet, hogy magukat nem vették túl komolyan, de a nézőiket igen.
A Kelly hőseiben a Tigris valóban Tigris, a Sherman valóban Sherman, és úgy általában hitelesek a részletek. Szóval lehet, hogy magukat nem vették túl komolyan, de a nézőiket igen.
A Pogány Madonnából ismert diszkóhajó valójában egy veszprémi ötlet koppintása, mely két évvel korábban született.
..
Tudta, hogy a mesterséges Kis-Balaton mentette meg a nagyot, és ezt a Kádár-kornak köszönhetjük?
..
pernahajder Campbell
2020.02.23 18:29:11
@MrTiberius:
Vannak ilyen kibukó logikai hibák. Sokan például azt nem értik, hogy mégis hogyan tudtuk simán elveszteni a hágai pert, amikor nekünk volt igazunk. Pedig a megoldás végtelenül egyszerű: nem nekünk volt igazunk.
A te felvetésedre is egyszerű a válasz: igen, mindkettőt, a Kis-Balatont és Nagymarost is ugyannak a mérnöki karnak a képviselői alkották. És mindkettő ésszerű, az adott feltételeknek adott időben megfelelő megoldás volt. Csakhát az egyikre rátelepedett egy saját magát környezetvédő szakembernek kinevező dilettáns politikai csoportosulás, akik ostoba és a hazaárulást nem csak súroló, de azt bőven megvalósító lépéseikkel soha nem látott károkat okoztak a Dunának.
Ime az egyikük, aki azóta átértékelte szerepét:
greenfo.hu/hir/huszonot-eve-tereltek-el-a-dunat/#.XlJSayhKjIU
Vannak ilyen kibukó logikai hibák. Sokan például azt nem értik, hogy mégis hogyan tudtuk simán elveszteni a hágai pert, amikor nekünk volt igazunk. Pedig a megoldás végtelenül egyszerű: nem nekünk volt igazunk.
A te felvetésedre is egyszerű a válasz: igen, mindkettőt, a Kis-Balatont és Nagymarost is ugyannak a mérnöki karnak a képviselői alkották. És mindkettő ésszerű, az adott feltételeknek adott időben megfelelő megoldás volt. Csakhát az egyikre rátelepedett egy saját magát környezetvédő szakembernek kinevező dilettáns politikai csoportosulás, akik ostoba és a hazaárulást nem csak súroló, de azt bőven megvalósító lépéseikkel soha nem látott károkat okoztak a Dunának.
Ime az egyikük, aki azóta átértékelte szerepét:
greenfo.hu/hir/huszonot-eve-tereltek-el-a-dunat/#.XlJSayhKjIU
Feleségem befutott 4 darab biztatóan márványos külsejű marhával. Az egyik nem volt annyira márványos, azt magának vette :)
Az Angus marha nekem eddig sikeres volt - tényleg szaftos lesz, de a "top round" vágás valahogy nekem nem asszociál steakre, hisz ez végül is marha comb, ami a rágósabb húsok…..
pernahajder Campbell
2020.02.15 21:52:32
1982. április 2-án argentin katonák szálltak partra az Egyesült Királyság felségterületének számító Falkland-szigeteken annak érdekében, hogy a szigeteket Argentínához csatolják. A partraszállás hírére a britek egy gyorsreagálású haditengerészeti csoportot indítottak útnak az agresszió…..
pernahajder Campbell
2020.02.14 09:18:27
pernahajder Campbell
2020.02.14 09:29:10
@Mothman_92: Köszi!
Lassan, de vastagszik a jég. A hajó már nem mozog, teljesen körbefagyott, de a belső fűtés hővesztesége miatt még vékony a jég, viszont a stég mellett a csáklyával már erő kell betörni, olyan 3-4 centiméter körül lehet. Ma délután 4 órakor a szokásos kutyasétáltatáskor láttam két ismerős…..
pernahajder Campbell
2020.01.14 21:36:28
pernahajder Campbell
2020.01.14 22:41:53
@A Tengerész: Ja, igen, abból a tárgyalásos színdarabból filmet is forgattak a hatvanas években. Tényleg csalódás volt, nem is értem, miért nem vitték normálisan még filmre.
pernahajder Campbell
2020.01.15 07:18:24
@A Tengerész: Jaj de jó, akkor mégis van "rendes" mozi. Kösz, megnézem én is!
Valahogy folyamatosan rámtalál egy téma.( szóval nem én keresem, ma pl ebéd közben a Klubrádió is ezt a műsort nyomta) Pedig igazából nem akartam vele foglalkozni. Hosszú életem során többnyire igyekeztem megtartani Assisi Szent Ferenc tanítását, miszerint: " Uram, adj türelmet, hogy elfogadjam,…..
pernahajder Campbell
2019.12.28 23:12:03
@táncoslábú laces:
A dunai hajók ugyanolyan gázolajjal mennek, mint az autók. Nyilván minél tisztábbak, annál jobb, és valóban szükséges lenne a kikötött hajókat parti áramról táplálni, de aki kitalálta, hogy a 30-40 sétahajó, illetve a napi tucatnyi szállodahajó a fő szennyező, és nem a napi harmincezer, a rakparton (+több százezer a városban) közlekedő autó, annak nincs ki a négy kereke. Az úgynevezett "mérésekről" jó tudni, hogy meg sem próbálták elkülöníteni a szennyező forrásokat. Mérhettek volna például futóverseny idején, amikor rakpart, hidak, minden le van zárva. Akkor autó nuku, lehetett volna csak a hajókat mérni. De ááá, az nem jó. Inkább mértek a csúcsforgalomban, és arra aztán úgy rámondták, hogy a hajók szennyeznek. Az újság meg persze lehozza ezt az agybajt, mert környezetvédők mondták, és akkor az úgy van. Valószínűleg az újságírók is úgy érzik, hogy muszáj a zöldek narratíváját tolni.
Amikor a zöldek legutóbb a Duna miatt aggódtak, sikerült a világháború utáni magyar történelem legnagyobb buktáját összehozniuk.
Amikor kitalálták, hogy milyen jó lenne kukoricából csinálni üzemanyagot, azt is muszáj volt mindenkinek támogatnia, egész addig, amíg ki nem derült, hogy egy marhaság.
Amikor Németországban mindenféle előkészület nélkül bezáratták az atomerőműveket, azt is nagyon ünnepelték, egész adig, amíg ki nem derült, hogy akkor emiatt vissza kell térniük a szénhez.
A dunai hajók ugyanolyan gázolajjal mennek, mint az autók. Nyilván minél tisztábbak, annál jobb, és valóban szükséges lenne a kikötött hajókat parti áramról táplálni, de aki kitalálta, hogy a 30-40 sétahajó, illetve a napi tucatnyi szállodahajó a fő szennyező, és nem a napi harmincezer, a rakparton (+több százezer a városban) közlekedő autó, annak nincs ki a négy kereke. Az úgynevezett "mérésekről" jó tudni, hogy meg sem próbálták elkülöníteni a szennyező forrásokat. Mérhettek volna például futóverseny idején, amikor rakpart, hidak, minden le van zárva. Akkor autó nuku, lehetett volna csak a hajókat mérni. De ááá, az nem jó. Inkább mértek a csúcsforgalomban, és arra aztán úgy rámondták, hogy a hajók szennyeznek. Az újság meg persze lehozza ezt az agybajt, mert környezetvédők mondták, és akkor az úgy van. Valószínűleg az újságírók is úgy érzik, hogy muszáj a zöldek narratíváját tolni.
Amikor a zöldek legutóbb a Duna miatt aggódtak, sikerült a világháború utáni magyar történelem legnagyobb buktáját összehozniuk.
Amikor kitalálták, hogy milyen jó lenne kukoricából csinálni üzemanyagot, azt is muszáj volt mindenkinek támogatnia, egész addig, amíg ki nem derült, hogy egy marhaság.
Amikor Németországban mindenféle előkészület nélkül bezáratták az atomerőműveket, azt is nagyon ünnepelték, egész adig, amíg ki nem derült, hogy akkor emiatt vissza kell térniük a szénhez.
pernahajder Campbell
2019.12.29 17:38:41
@táncoslábú laces:
Nem értek hozzá, de nekem mindig is sántított ez a szori. Átfutva ezt:
index.hu/belfold/budapest/arena071116/
nekem az jön le, hogy itt semmi sem biztos, mindenki mást mond. Azt megértem, hogy az óbudai óriáspanel szélárnyékot hoz létre, de az Aréna Plaza ehhez képest egy lapos valami, aminek csak a mozija emelkedik ki jobban a térszintből, előtte lankával, vagyis még áramvonalasnak is mondhatjuk.
daclim.ro/wp-content/uploads/2014/09/arena-mall-budapesta.jpg
Hogy ez hogyan akasztja meg a szelet, az nekem magas. Én eddig csak olyan szelekkel találkoztam, amik átfújtak az ilyenek felett. Most meg higgyem el, hogy a szél, meglátva a ezt plázát, megfordul, és szomorúan visszakullog? Na ne..
De miután erre az épületre vonatkozóan nem készült mérés (ellentétben pl a Mammuttal, ahol kiderült, hogy az kifejezetten hasznos), itt remekül lehet a zavarosban halászni az ilyen Levegő Munkacsoport-féle megélhetési környezetvédőknek.
Gondolj csak bele: mindössze annyi a meló, hogy találni kell valamit, amivel lehet riogatni. Ezt felkapja a sajtó, mert muszáj ugyebár, a kassza pedig csilingel, jönnek az egyszázalékok, meg a pályázati pénzek, meg a támogatások. Aztán aki akar, az izzadhat a cáfolattal, ami persze bonyolultabb, mint hasra ütve böfögni valamit, meg pénzbe is kerül, mert a valódi szakértők valódi tudáson alapuló valódi munkáját meg is kell fizetni. De kár lenne a gőzért, mert 1) azt a cáfolatot már nem fogja öles betűkkel hozni az újság a címoldalon 2) tökmindegy, hisz anyagi felelősséggel nem tartozik a környezetvédő szervezet azért, mert aggódik a mi drága Föld Anyácskánkért. Hát ilyen jó buli ez..
A Duna meg azért szokott "fekete" lenni, mert mindkét partján városi autópálya fut, plusz a hidak is túlterheltek az ősöreg magyar autókkal és buszokkal, és mert a szeles napok száma túl alacsony. De nem az Aréna Pláza, inkább az Alpok meg a Kárpátok miatt.
Nem értek hozzá, de nekem mindig is sántított ez a szori. Átfutva ezt:
index.hu/belfold/budapest/arena071116/
nekem az jön le, hogy itt semmi sem biztos, mindenki mást mond. Azt megértem, hogy az óbudai óriáspanel szélárnyékot hoz létre, de az Aréna Plaza ehhez képest egy lapos valami, aminek csak a mozija emelkedik ki jobban a térszintből, előtte lankával, vagyis még áramvonalasnak is mondhatjuk.
daclim.ro/wp-content/uploads/2014/09/arena-mall-budapesta.jpg
Hogy ez hogyan akasztja meg a szelet, az nekem magas. Én eddig csak olyan szelekkel találkoztam, amik átfújtak az ilyenek felett. Most meg higgyem el, hogy a szél, meglátva a ezt plázát, megfordul, és szomorúan visszakullog? Na ne..
De miután erre az épületre vonatkozóan nem készült mérés (ellentétben pl a Mammuttal, ahol kiderült, hogy az kifejezetten hasznos), itt remekül lehet a zavarosban halászni az ilyen Levegő Munkacsoport-féle megélhetési környezetvédőknek.
Gondolj csak bele: mindössze annyi a meló, hogy találni kell valamit, amivel lehet riogatni. Ezt felkapja a sajtó, mert muszáj ugyebár, a kassza pedig csilingel, jönnek az egyszázalékok, meg a pályázati pénzek, meg a támogatások. Aztán aki akar, az izzadhat a cáfolattal, ami persze bonyolultabb, mint hasra ütve böfögni valamit, meg pénzbe is kerül, mert a valódi szakértők valódi tudáson alapuló valódi munkáját meg is kell fizetni. De kár lenne a gőzért, mert 1) azt a cáfolatot már nem fogja öles betűkkel hozni az újság a címoldalon 2) tökmindegy, hisz anyagi felelősséggel nem tartozik a környezetvédő szervezet azért, mert aggódik a mi drága Föld Anyácskánkért. Hát ilyen jó buli ez..
A Duna meg azért szokott "fekete" lenni, mert mindkét partján városi autópálya fut, plusz a hidak is túlterheltek az ősöreg magyar autókkal és buszokkal, és mert a szeles napok száma túl alacsony. De nem az Aréna Pláza, inkább az Alpok meg a Kárpátok miatt.
Bár a leghatározottabban esőt jósolt mára a meteorológia, de szerencsére minket elkerült. ( azt hiszem igazából rólunk előbb elvonult, mert tegnap szinte egész nap esett, szakadó esőben sétáltatott engem a kutya) Szóval ma reggel ilyen idő fogadott.
Én ennél szebb Karácsonyt nem is kívánok…..
pernahajder Campbell
2019.12.22 10:32:24
Az Egyesült Államokkal kapcsolatban gyakran ismételt közhely, mely szerint az bezárkózó politikát folytatott, és csak az első világháború idején lépett a nemzetközi nagypolitika porondjára. Ez így persze nem igaz. Az Államok születése pillanatától kezdve folyamatosan terjeszkedett, csak éppen…..
pernahajder Campbell
2019.12.16 13:12:37
@molnibalage: Épülhet, a tőkeúlyos vitorlások ilyenek, de előfordulhat pl. vasércszállító hajóknál is, ahol a mélyen elhelyezett nagy tömegű rakomány viszi le a rendszersúlypontot.
Az ingás dolog nem stimmel. MGsinφ (ahol φ a dőlési szög) a visszabillentő nyomaték karja. Így nagy MG távolság a magas kezdeti visszabillentő nyomaték miatt rövid periódusidőt eredményez. Ez erősen károsíthatja a hajót, emiatt kerülendő, vagyis a poén az, hogy túl stabil hajót sem szabad építeni. A fenti bulkereknek például magasan, a fedélzet közelében vannak ballaszttankjaik, ezzel viszik G-t magasabbra.
Az ingás dolog nem stimmel. MGsinφ (ahol φ a dőlési szög) a visszabillentő nyomaték karja. Így nagy MG távolság a magas kezdeti visszabillentő nyomaték miatt rövid periódusidőt eredményez. Ez erősen károsíthatja a hajót, emiatt kerülendő, vagyis a poén az, hogy túl stabil hajót sem szabad építeni. A fenti bulkereknek például magasan, a fedélzet közelében vannak ballaszttankjaik, ezzel viszik G-t magasabbra.
pernahajder Campbell
2019.12.16 15:11:22
@molnibalage: Túl gyorsan akar a hajó visszabillenni, mint az asztali rugós focin a megfeszített játékos. A fellépő gyorsulás miatt a rakomány elcsúszhat, a legénység megsérülhet. A túl korán visszabillenő hajó meg úgy durran bele a következő hullámba, ahogy a peches bokszoló belehajol az állasba. Hosszú távon ez szétrázza a szerkezetet.
Természetesen nem folytattam a hajón a takarítást, mindig volt fontosabb dolog, amíg ilyen jó idő van a szabadban dolgozom, ma például elraktam a bontott stég faanyagot amit S-től kaptam, abból lesz tavasszal a zöldséges ágyás oldala. Eddig csak oda volt dobálva az "esernyő" alá, most hátrahordtam a…..
pernahajder Campbell
2019.11.10 17:46:05
A Balaton vizét a mai napig számtalan kalandos és izgalmas történelmi múlttal rendelkező sétahajó szeli. Túlélték a nyilas birodalmi csapatok robbantásait, világháborús aknatalálatokat, ütközéseket és hős matrózaik mentőakcióit, amelyek során maguk nyitották ki a fenékszelepeket, elkerülendő a…..
pernahajder Campbell
2019.10.12 11:27:24
@Európai téridő: És hogy az mennyire csodás, amikor a Beloiannisz levegős irányváltója hátrába vált, aztán feldübörög az öreg SKL gép, na azt Te soha nem fogod érteni.
pernahajder Campbell
2019.10.12 16:25:06
Negyedikre végre sikeres volt a villanybojler vízpróbája. VALAHOL mindig eresztett, nem sok, csak lassú cseppecskék, de akkor is. Biztos ami biztos rajta hagytam a nyomást 24 órára, a manométeren csak akkora (tezedbárnyi) csökkenés volt ami a külső hőmérséklet változásával magyarázható, nedvesség…..
pernahajder Campbell
2019.09.17 17:16:15
Amikor 2019. május 29-én a Viking Sigyn összeütközött, s a víz alá nyomta a Hableány nevű városnéző hajót, nem csak az elmúlt évtizedek legsúlyosabb dunai katasztrófája történt, de kis híján elsüllyedt a dunai hajózás biztonságába vetett bizalom is.
A vizsgálat kisebb döccenőkkel ugyan, de sorban…..
pernahajder Campbell
2019.09.09 18:36:37
@Attilajukkaja:
A beszámolókat egyrészt fogalmatlan újságírók, másrészt szarkeverő ügyvédek írták, semmiben sem mérvadóak. Mint mondtam, 80-90 százalék totális baromság.
Termes személyhajók szabályzat szerint előírt személyzete 60 fő befogadóképességig 1 hajóvezető és 1 matróz, 60-250 fő befogadóképesség között 1 hajóvezető, és 1 matróz-gépkezelő. Lehet, hogy valamiért a Hableány hajólevelében mást írtak elő, és akkor az a mérvadó, de ezt nem hinném. Az is lehet, hogy nem volt gépkezelő képesítése a matróznak, ami nyilván szabálysértés, de a baleset szempontjából érdektelen.
amapola.blog.hu/2019/06/01/szombat_454#comments
A beszámolókat egyrészt fogalmatlan újságírók, másrészt szarkeverő ügyvédek írták, semmiben sem mérvadóak. Mint mondtam, 80-90 százalék totális baromság.
Termes személyhajók szabályzat szerint előírt személyzete 60 fő befogadóképességig 1 hajóvezető és 1 matróz, 60-250 fő befogadóképesség között 1 hajóvezető, és 1 matróz-gépkezelő. Lehet, hogy valamiért a Hableány hajólevelében mást írtak elő, és akkor az a mérvadó, de ezt nem hinném. Az is lehet, hogy nem volt gépkezelő képesítése a matróznak, ami nyilván szabálysértés, de a baleset szempontjából érdektelen.
amapola.blog.hu/2019/06/01/szombat_454#comments
pernahajder Campbell
2019.09.09 19:15:27
@Attilajukkaja:
Valószínűleg elferdített, félreértett, félreértelmezett, meghamisított vallomások. Olyan nincs, hogy 600-as budapesti víznél odaadom a hajót egy random valakinek, hogy hajózza meg a Margit hidat, és elsétálok. Én legalábbis ezt nem hiszem el. És én értek hozzá. Amúgy van olyan forrás, ahol ezt nem csak sejtetik, hanem határozottan állítják?
Az illető "szakértő" a radart is hiányolta a Hableányról. Amúgy én is erősen hiányolom, de ez az illető azt állította, hogy ettől a hajó alkalmatlan volt a hajózásra. Ez így nem igaz, mert a radar nem előírás. Vagy nem szakértő, vagy valaki elferdítette a jelentését.
Valószínűleg elferdített, félreértett, félreértelmezett, meghamisított vallomások. Olyan nincs, hogy 600-as budapesti víznél odaadom a hajót egy random valakinek, hogy hajózza meg a Margit hidat, és elsétálok. Én legalábbis ezt nem hiszem el. És én értek hozzá. Amúgy van olyan forrás, ahol ezt nem csak sejtetik, hanem határozottan állítják?
Az illető "szakértő" a radart is hiányolta a Hableányról. Amúgy én is erősen hiányolom, de ez az illető azt állította, hogy ettől a hajó alkalmatlan volt a hajózásra. Ez így nem igaz, mert a radar nem előírás. Vagy nem szakértő, vagy valaki elferdítette a jelentését.
pernahajder Campbell
2019.09.09 19:22:37
@Attilajukkaja:
Naná, hogy kéne. De az ég szerelmére, ez az írás óvodás színvonal, fogalma sincs semmiről se. Mintha azt javasolnám, hogy szereljünk pótkereket minden motorra, mert sokan felborulnak.
Naná, hogy kéne. De az ég szerelmére, ez az írás óvodás színvonal, fogalma sincs semmiről se. Mintha azt javasolnám, hogy szereljünk pótkereket minden motorra, mert sokan felborulnak.
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
A legkiválóbb hadseregek - értékelés
2019.09.04 11:02:01
Hétfőn éjfélkor fejeződött be a Lemilblog legújabb szavazós és vitatkozós tippjátéka, melynek során azt kértük tőletek, hogy egy 15-ös – vállaltan szubjektív és kicsit provokatív - listából egyrészt válasszátok ki azt a négy hadsereget, amely szerintetek megérdemli a „legkiválóbb” jelzőt, másrészt…..
Sok időm nem volt örvendezni a sikernek amikor utolért az újabb baj. Múlt hét pénteken este megyek ki a hajóra sötétben, már az furcsa volt, hogy a reggel még a stégről a deckre aránylag meredeken felfelé vezető járó vízszintes, lett, mondom "ennyit leengedtek a Dunából?" (ebben az ágban a…..
pernahajder Campbell
2019.08.07 11:56:05
Tegnap kaptam egy újságot. A témával már régebben foglalkoztam itt a blogban, de most elgondolkodtam a számokon. Szóval van jelenleg 3300 m3 záportározó. Nagy noszogatás és Baranyai Krisztina többrendbeli botrányvideója után…..
pernahajder Campbell
2019.08.01 09:38:48
08:47
Húúú. ANNYI jókívánságot kapok, hogy nehezen győzöm megköszönni. Elnézést ha valakinek elfelejtem. Ezúton köszönöm MINDEN kedves barátnak, ismerősnek, kedvelőnek, aki gondolt rám abból az alkalommól, hogy 1945 július 15.-én délután fél hatkor megszülettem.
Boldogult anyám gyalog ment be az…..
pernahajder Campbell
2019.07.15 23:06:15
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz