Adatok
18 316
0 bejegyzést írt és 29 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Jómúltkorjában mutattam képet a Baross téri régi aluljáró falán egykor látható villamos piktogramról, azt találgatva, vajon valaki megmentette-e. Nos, nemrég találtam egy képet a tér feltúrása közben készítettek közt, ami alapján úgy tűnik, nem:
Félreértés ne essék,…..
18 316
2014.04.11 20:56:14
@gaborbalk: Találtam egy ötvenes évekbeli képet a Nagyvárad térről, amin valóban úgy tűnik, hogy a mai rendelőintézet helyén állott épület tér felőli falának vége ablaktalan volt (www.fotomuveszet.net/_site/templates/images/stories/fotok/200456/07/04560718.jpg). Csak azért vagyok bizonytalan, mert az utcafronttól távolabbi épületeknek nem találom nyomát a képen.
Ja, amúgy látom összezavartam az időpont-behatárolást: A kép az 1940-ES ÉVEKben készült (Beszkárt-jelvény), de MÁR jobboldali közlekedés volt (1941 után).
Ja, amúgy látom összezavartam az időpont-behatárolást: A kép az 1940-ES ÉVEKben készült (Beszkárt-jelvény), de MÁR jobboldali közlekedés volt (1941 után).

Ma sem lennék Habonyárpi. Vagy ötös számú Bayer Zsolt nem lennék inkább? Nehéz eldönteni ezt ekkora öngól, egy mondattal hazavágható kormánykommunikáció és ideológia után. Talán egyenesen a Nagy Bencsik Andráshoz kéne fordulnotok valami tanácsért, mert egyrészt a…..
18 316
2012.10.24 12:29:00
@karacsi_maci: Már ott tartunk: ott Kaczyński még csak vissza akar térni a hatalomba, nálunk Orbán ezt már megtette.
18 316
2012.10.24 12:32:38
@a szív fészkei: Jaj ne É-Koreázzunk már. Ha párhuzamokat akarsz, ott van Brüning kancellár megszorító-csomagja, amivel szépen megágyazott... Hitlernek.

Bármit is hazudozzon a fideszes kommunikációs gépezet, saját pártcsaládja, köztük két fideszes képviselő hagyta cserben Brüsszelben az Orbán-kormányt. Először is jelezzük, mit adott ki hírként az MTI: „a voksolásra három határozati javaslatot is beterjesztettek, és ezek…..
18 316
2012.02.21 15:30:33
@wagem: Ha pedofilozni akarsz, kutakodj inkább az Országos Bírói Hivatal elnöke múltjában, bizonyos bécsi kaland irányában. Amúgy meg ki köpköd...
18 316
2012.02.21 15:31:45
@wagem: Ha pedofilozni akarsz, kutakodj inkább az Országos Bírói Hivatal elnöke férjének múltjában, bizonyos bécsi kaland irányában. Amúgy meg ki köpköd...
18 316
2012.02.21 23:44:25
@hidrodinamikusnyomatékváltó: Ha megvonják, azt csak az Orbán-kormány idióta politikájának köszönhetjük: a szlovákoktól ellesett ultraliberális egykulcsos adó és dél-amerikából ellesett újbalos különadók a matolcsysta kombinációban kioltották egymás hatását. (Persze erről sem az importált gazdaságpolitikát nemzeti színbe öltöztető majd elfuseráló Fideszes balekok, sem a mindent a szociális megszorítás - dereguláció - privatizáció szentháromsággal "megoldó" IMF-doktrínát vakon követő gyurcsányisták, sem a maguk részéről az Occupy-mozgalom bankár-kritikáját nemzetvédő antiszemitizmussá átlényegítő fasiszták nem szívesen beszélnek.)

Az utasok számára azért érdekes, mert az eddigieknél gyorsabban, 360 kilométer per óra maximális sebességgel fogja őket szállítani. A neve AGV, a TGV továbbfejlesztése (Automotrice à Grande Vitesse)...
18 316
2010.01.30 21:02:08
@18 316: Ja, buszok és helyközi vasutakról beszéltem, de pont a legrelevánsabb statisztikát hagytam ki: a buszok forgalma is megduplázódott.
18 316
2010.02.08 10:54:39
@stepboy: A japán példád jobb, de ott is érzékelték, hogy hátrány egy teljesen új hálózat kiépítésének szükségessége: ezért csináltak szűk keresztmetszetű vonatokat (400-es, E3-as, épülő E6-os sorozatok), amelyek a nagysebességű vonalat elhagyva 3 sínesre átépített hagyományos vonalakon mennek tovább (Yamagata és Akita Shinkansen).
A spanyoloknál viszont a nyomtávváltó vonatok használata már a kezdetek kezdetétől kiterjedt volt: már a legelső vonalról (Madrid-Sevilla) is továbbmentek Talgo szerelvényekkel Cádizba és Malagába, a Madrid-Barcelona viszonylatban is így biztosítottak közvetlen szállítást éveken át amíg a nagyseb vonal félkész volt, jelenleg meg a tucatnyi északi-északnyugati nagyvárosokt szolgálják az általad említett 250 km/h-s vonatok Madrid és Barcelona felől.
Persze világ-, de főleg európai viszonylatban a japán és spanyol helyzet kívétel; Franciaortszágban, Németországban, Olaszországban, a BeNeLux országokban, Kínában a nagysebességű vonatok vonalhálózatának jó része (még) hagyományos vonalakat érint.
Hogy ha a nagysebességű vonat túl sokszor letér a neki szánt pályáról, akkor a végén már nem is lesz olyan nagy sebességű, az nyilvánvaló... de az is, hogy
1) az útvonalának csak felén 300 km/h-el haladó vonat is gyorsabb mint a végig 160-al haladó;
2) az útvonalának csak felén 250 km/h-el haladó közvetlen vonat is gyorsabb mint az átszállás egy gyorsabbról egy lassúbb vonatra;
3) jobb ha egy nagyseb vonal több szakaszban történő megépítése során végig van közvetlen járat, mint ha meg kéne várni hogy a vonal elérje a végállomást;
4) hagyományos vonalak bekötésével olyan városokat is be lehet vonni a hálózatba, ahova új vonal építése már nem érné meg. (Például nem valószínű, hogy valaha Dijon-Genf nagysebességű vonalat építenének, de elég jó Párizs-Genf időkhöz az is elég, ha Dijontól csak felújítják a régi pályát.)
A spanyoloknál viszont a nyomtávváltó vonatok használata már a kezdetek kezdetétől kiterjedt volt: már a legelső vonalról (Madrid-Sevilla) is továbbmentek Talgo szerelvényekkel Cádizba és Malagába, a Madrid-Barcelona viszonylatban is így biztosítottak közvetlen szállítást éveken át amíg a nagyseb vonal félkész volt, jelenleg meg a tucatnyi északi-északnyugati nagyvárosokt szolgálják az általad említett 250 km/h-s vonatok Madrid és Barcelona felől.
Persze világ-, de főleg európai viszonylatban a japán és spanyol helyzet kívétel; Franciaortszágban, Németországban, Olaszországban, a BeNeLux országokban, Kínában a nagysebességű vonatok vonalhálózatának jó része (még) hagyományos vonalakat érint.
Hogy ha a nagysebességű vonat túl sokszor letér a neki szánt pályáról, akkor a végén már nem is lesz olyan nagy sebességű, az nyilvánvaló... de az is, hogy
1) az útvonalának csak felén 300 km/h-el haladó vonat is gyorsabb mint a végig 160-al haladó;
2) az útvonalának csak felén 250 km/h-el haladó közvetlen vonat is gyorsabb mint az átszállás egy gyorsabbról egy lassúbb vonatra;
3) jobb ha egy nagyseb vonal több szakaszban történő megépítése során végig van közvetlen járat, mint ha meg kéne várni hogy a vonal elérje a végállomást;
4) hagyományos vonalak bekötésével olyan városokat is be lehet vonni a hálózatba, ahova új vonal építése már nem érné meg. (Például nem valószínű, hogy valaha Dijon-Genf nagysebességű vonalat építenének, de elég jó Párizs-Genf időkhöz az is elég, ha Dijontól csak felújítják a régi pályát.)
18 316
2010.02.08 11:11:18
@stepboy: Milánó-Róma lehet, hogy nem mindig éri meg az egyszeri utasnak a fapadosok ellenében, de a tény az, hogy már a Milánó-Bologna vonal elég volt ahhoz, hogy a teljes repülő/vasút/út forgalom harmadáról felére növelje a részesedését az FS pár hónap alatt. (Ez december és az újabb fél óra lefaragása óta nyilván újra megugrott.) Márpedig a Milánó-Róma légihíd Európa második legforgalmasabb belföldi viszonylata. A versenyképességben nyilván benne van az is, hogy a pályaudvarok a város közepében vannak, s nem kell kimenni a reptérre.
A berlini káosz nem éppen az állami vs privát iskolapéldája. A német államvasutat elvileg 1994 óta készítik elő a privatizációra, az átszervezések keretében a berlini S-Bahn kvázi független leányvállalat lett, amelynek külön kellett hosszútávú stratégia helyett minél jobb negyedévenkéti profitot kigazdálkodnia, amúgy a magángazdaságból behozott menedzserek vezényletével. A csodálatos menedzsereknek a válság előtti évben sikerült is a DB-n belüli legmagasabb profitrátát produkálniuk, de ehhez (akárcsak hasonlóan vasút-analfabéta kollégáik a MÁV felsőbb berkeiben) a karbantartással 'spóroltak'.
A berlini káosz nem éppen az állami vs privát iskolapéldája. A német államvasutat elvileg 1994 óta készítik elő a privatizációra, az átszervezések keretében a berlini S-Bahn kvázi független leányvállalat lett, amelynek külön kellett hosszútávú stratégia helyett minél jobb negyedévenkéti profitot kigazdálkodnia, amúgy a magángazdaságból behozott menedzserek vezényletével. A csodálatos menedzsereknek a válság előtti évben sikerült is a DB-n belüli legmagasabb profitrátát produkálniuk, de ehhez (akárcsak hasonlóan vasút-analfabéta kollégáik a MÁV felsőbb berkeiben) a karbantartással 'spóroltak'.

Mestska egyik, saját kiváló blogjában tett kommentjéből tudtam meg, hogy a Google Maps-en bejelölik egyes nagyvárosok városi gyorsvasútjait, metróit. A bővebben dobozban kell bekattintani a tömegközlekedést megfelelően közeli felbontásban.Hasznos szolgáltatás, és érdekes is,…..
18 316
2010.01.30 20:16:08
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A képen két vágányos megálló, háttérben (menetirány szerint jobboldalt) több emeletes ház repkényes tűzfala, közelebb meg talán piaci bódék. Amennyire tudom, az épület kizárja egész Kispestet. Innen befele a József Attila lakótelep helyén volt a Máriatelep, ami tudtommal csupa földszintes vityilló volt, ráadásul itt a két vágány az út két oldalán volt. Népliget? Pláne nem. A Nagyvárad tér előtt különálló nagy épületek vannak, tűzfal nem lehetett. Marad a Ferenc körút és a Klinikák köze, arról meg nem találtam háború előtti képeket.
Van valakinek ötlete, akinek megvan a könyv?