Regisztráció Blogot indítok
Adatok
wankel

66 bejegyzést írt és 187 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A sorozat záró részeként a végső tipródásomat kívánom megosztani, és hogy mi nyerte el a „Wankelblog szolgálati autója az elkövetkezendő 10 évben” címet. A versenyzőket már nem sorolnám fel, őket megtaláljátok ITT, ITT, meg ITT, megy egy kicsit ITT is. Lássuk hát a döntőbe jutott versenyzőket: a…..
wankel 2020.08.15 14:37:20
@AVuser: üdv! Bocsánat a kései válaszért, a blog kommentes része, khm, nem az igazi.

Szóval: hamarosan posztolok egy 25e km-s "tartós tesztet" az S-Crossról, de az már majd egy új felületen fog megjelenni. Az új elérhetőséget egy posztban itt is jelezni fogom.

Röviden: egyáltalán nem volt rossz döntés 2 évvel ezelőtt a Suzukit választani, nagyon elégedett vagyok vele. Nyilván vannak buta hibái, de ilyesmik sokkal több pénzért is előfordulnak. Egy szimpla használati tárgyról beszélünk, amit viszont kimondottan jó használni, szeretem, jó autó.

A Tivoli azért maradt ki, mert távoli... ( : Hajdúböszörményben (a traktorhúzó versenyen), már a Suzuki megvásárlása után beleültem egy kiállított Tivoliban. A nyíregyházi kereskedés állította ki, akik büszkén mondták, hogy igen, ők a hozzám legközelebbi (amúgy dél-alföldi vagyok) kereskedés. Na mondom igen, többek között ezért nem vettem...

Ami beülve lejött: az SC belseje se egy prémium, de a Ssangyong eggyel alatta van. Valahol a Dacia és a Suzuki közt féltávon.

Helykínálatban is inkább Vitara, emlékeim szerint, mintsem S-Cross. Ahogy írod, drágább is. 1-2 szolgáltatása jobb, a többség rosszabb. Motorikusan nem tudom milyen, de az SC-nek minden motorja jó. Összességében a Suzuki összeszedettebb, felszereltebb, nagyobb autót ad ugyanazért a pénzért, olcsó rá a biztosítás, "olcsó" a szerviz, és minden fa mögött akad egy belőle. Stabilabb a háttér, olcsók és elérhetőek az alkatrészek. Nem mellékesen használtan is sokkal egyszerűbb eladni, mint egy olyan autót, ami újonnan sem volt keresett.

Egy dologban tudom elképzelni, hogy a Ssangyong nyerjen, ezek a terepképességek. De az egy nagyon szűk vásárlói réteg, akinek ebben a kategóriában ez bármit is számít.

Szóval én még mindig a Suzukit hoznám ki győztesnek ebből az összehasonlításból, és ma is megvenném újra, a mai mezőnyben, a mai árán is.
wankel 2020.08.26 08:04:18
@AVuser: wow, grat hozzá ( :

Épp alakulóban van az új tárhely, felület, stb., remélem max 1-2 hét és minden összeáll. wankelblog.hu lesz az új cím, ennyi már nagyjából biztos ( :
WAN-KELL ! Viszlát blog.hu! 2020.09.12 15:19:02
Új cím: wankelblog.hu   Várunk benneteket több szerzővel, több tartalommal, szebb design-nal, kevesebb NER háttérrel... Ez az oldal egyelőre marad, mert az exportált posztok képhivatkozásai még ide mutatnak. Miután ezeket rendbetettük, megszűnik. FONTOS: a hozzászólások is exportálva lettek,…..
wankel 2020.09.12 22:10:17
@Ződ2000: Szia! www.facebook.com/wankelblog.hu/ itt mindig megosztjuk az új posztokat ( :
In medias RX:  van az autóban 3 vákuumszelep, ami a szívócsatornákat nyitogatja-csukogatja. Na ezzel volt nekem egy nagyon picit több bajom, mint amennyire bonyolult ez a rendszer. Kezdődött ott, hogy volt egy P0139 és egy P2259 kódom, valamint az autó kb. 6500 rpm alatt nem ment, vagy legalábbis…..
Mi történt az elmúlt 3 évben? Hosszú poszt lesz, TLDR, javaslom mentsd le könyvjelzőként, egyben nehezen emészthető. Ez most annak a max. 20 hardcore embernek szól, aki a blogot is olvassa, nem csak a facebook-os rövidhíreket fogyasztja. Ha RX-8-at vennél, és érdekel mivel jár, fusd végig. Ha…..
Nyáron egy baráti beszélgetés közben az európai csokikat hasonlítottuk össze az amerikaiakkal és mindannyian arra a következtetésre jutottunk, hogy az európai csokoládék sokkal finomabbak az ittenieknél. Valaki megjegyezte, hogy neki a Kindertojás csoki volt a kedvence, de sajnos már nem kapható az…..
Hirosima és a Mazda Múzeum után Kiotó felé vettük az irányt a sinkanszennel. Sok mozgáshoz sok energia kell, sok energia sok ételből lesz, így kipróbáltunk egy kajáldát az egyik vasútállomás peronján. Igen, 2 sínpár között, a peronon, egy ennek megfelelően apró talponállót. Láttunk máshol is ilyet,…..
Előző Japánról szóló posztomban el is lőttem az utazás egyik autós csúcspontját, a Mazda Múzeumot. Mielőtt a következőt (Tokyo Motor Show) is eltüzelném, legyen szó egy kicsit arról is, amit az országból tapasztaltunk. Természetesen lesz szó autókról, meg egyéb járművekről is ( ; Ennyi cuccal, 2…..
wankel 2019.12.30 13:38:10
@Burgermeister: a múzeumos posztba pakoltam jó pár képet róla. Sajnos rohanós volt a program, így nem tudtam sem annyit fotózni, sem annyit nézelődni-olvasgatni, mint amennyit szerettem volna ) :
wankel.blog.hu/2019/11/10/amit_az_atomtamadas_sem_tudott_elpusztitani_mazda_gyar_es_muzeum_hirosima
wankel 2019.12.30 13:40:02
@MAXVAL bircaman közíró: sok mindennek lehet nevezni, az biztos, hogy disznóság volt, amivel még a háborús cselekedek közül is kiemelkedik. De egy háborúban ritkán születnek erkölcsi alapon, meg emberi értékek alapján a döntések...
wankel 2019.12.30 21:10:27
@SzMiki: valaki itt nagyon profi! Tényleg az ( :
Ha Japánban jár az ember, érdemes meglátogatni a Tokiótól alig 850 km-re található Hirosimát is. Ez a távolság csak MÁViából tűnik soknak, a sinkanszennel kb. 5 óra alatt le lehet tudni. Vesd össze: Szeged-Hajdúböszörmény, ca. negyedekkora táv és ugyanennyi idő, ha minden csatlakozását eléri az…..
wankel 2019.11.12 08:08:54
@Ződ2000: Köszi! A csapat összesen két főből állt, a feleségem meg én, és Tokió - Hiroshima - Kiotó - Tokió volt az útvonal, más városokba nem tudtunk eljutni. Tokióról majd lesz poszt a TMS-ről is, meg a Mega Webről is, meg úgy általában a - nem csak autós - Japánról is.

Képek alapján tényleg elég jó lehet a németországi múzeum is. Ráadásul ahogy néztem ott kimarad a szövegelés, és úgy sétálgat az ember a csarnokban, ahogy akar. Egyszer oda is el kell jutni, csak még ki kellene találni, hogy miért pont arra a környékre szervezzük a családi nyaralást :D
wankel 2019.11.13 08:54:22
@Ződ2000: A TC-vel kb. egy időben kintlét csak véletlen egybeesés, illetve a TMS volt a fő célpontjuk nekik is.

Köszönöm a programajánlót! Elég jó eséllyel előbb-utóbb meg is látogatjuk az ajánlott helyeket. Stuttgart már megvolt, pár éve egy céges utazást megnyújtva meglátogattam a Porsche és a Mercedes múzeumot is, fantasztikus mindkettő. Magába a városba családostól is vissza akarok menni. A Merci múzeum még annak is érdekes, akit egyáltalán nem érdekelnek az autók.
Meglepő lehet, hogy már a wankelblog csapján is a villanyautó folyik, de leszögezném, nem vett meg senki. Sajnos. Az ajánlatokra nyitott vagyok. Addig is szimplán, saját véleményként, saját meggyőződésből és tudásból írom ezt a posztot. Rengeteg véleményt olvasni, pro, kontra. A magam részéről sosem…..
wankel 2019.09.16 10:20:19
@Burgermeister: köszöni a kérdést, elvan, jól van ( : Nem nagyon volt mit írni róla, teszi a dolgát. Idén télen végre eljutok oda, hogy a rozsdakérdéssel is foglalkozzak (küszöbök eleje), arról majd lesz poszt. Amúgy csak használom, amikor épp van időm, amiről néha a fészbukon van poszt, fotó, videó, ilyesmi.
A múlt heti posztban azt ígértem, hogy nyilatkozni fogok az alvázvédőzésről. Hát, úgy tűnik nem mondtam igazat. Azt majd a következő részben. Ehelyett lássuk, hol tartunk most. Nyugi, horrort hoztam ma is.....
wankel 2017.03.15 20:03:48
@Pepejoe: Hát igen, így kellene csinálni. Csak sajnos nehéz olyan lakatost találni, aki bizonyíthatóan így is fogja megcsinálni, mert még sokszor az sem biztosíték, hogy ami 10 éve csinált, az még tart. Azóta őt is megérinthette a "gazdaságosság" szele.

Az alvázvédőzésnél meg egyszerűen lusták rendesen lerozsdátlanítani. A Daewoot- mikor megcsináltattam, meg is mondták, hogy gőzborotva, kis drót, passziválás, csókolom. Ennél mélyebb dolgokba nem mennek bele. Ott bele is nyugodtam, mert annak ennyi elég is volt. Azt sajnos később vettem csak észre, hogy a dobbetéteket ők se nagyon szedegették ki... egy dolog vigasztal, hogy előttük én már megtettem, és igaz akkor csak prevent spray-t kapott, de nem volt alatta rozsda.

Ez amit te mondtál, ez az, amihez én most úgy álltam hozzá, hogy ha azt akarom, hogy rendesen meg legyen csinálva, akkor azt nekem kell megcsinálni.

Kivéve a lakatolás részét, azt egy megbízhatónak mondott lakatos fogja csinálni, aki remélem ehhez sem "5 év múlva már úgyis nyugdíja vonulok" alapon fog hozzáállni...
wankel 2017.03.15 20:28:51
@peti251: ha megvan, szóljál, szerintem ismerek olyant, aki inkább fizet többet, mint hogy szar legyen a végeredmény.
wankel 2019.08.11 20:30:44
@kapudepoka: Helló! Viszonylag jól teljesít, de ahol nem tudtam rendesen lecsiszolni, ott azért kezd felületi rozsda keletkezni.
Március közepén Szegeden is bemutatták az új 3-as Mazdát. Mivel a Kodo formanyelvért 2012 óta megszakítás nélkül rajongok, és azóta is minden új Mazdától csöpögve olvadok el, kapva kaptam az alkalmon, hogy elmenjek, és elsők között tapogassam-seggeljem össze az új 3-ast. A fények hatásosak, de…..
WAN-KELL ! Gyújtás 2. 2019.03.06 21:23:19
Az írás szerzője dr. Péczely György, aki azon felül, hogy súlyos, többszörösen terhelt wankel-fertőzött (egy első szériás RX-7 és egy fullos, alig futott RX-8 tulajdonosa), "mellékesen" TPM/LEAN tanácsadó és az ICG Stádium Diagnosztikai és Menedzsment Kft. ügyvezetője. A "Mélyvíz" rovat második…..
WAN-KELL ! Gyújtás 1. 2019.02.17 16:13:08
Rég jelentkeztem már wankel-témájú poszttal, most viszont egy igazi mélyvizes anyagot szeretnék megismertetni veletek. Az írás szerzője dr. Péczely György, aki azon felül, hogy súlyos, többszörösen terhelt wankel-fertőzött (egy első szériás RX-7 és egy fullos, alig futott RX-8 tulajdonosa),…..
wankel 2019.02.24 15:51:06
@Burgermeister: köszönöm a szerző nevében. Ma kilövöm a folytatást ( :
Előrebocsátom: eget rengető újdonságról nem tudok beszámolni. Ha macska lenne, azt mondanám, hogy kurvul, dorombol, eszik. De mivel ez nem macska, hanem egy wankelmotoros autó, ezért inkább azt mondom, hogy nem akar tönkremenni, teszi a dolgát és nyeli a benzint. Nagy unalmamban viszont…..
wankel 2019.02.17 16:15:26
@Tamás Nánási: Üdv! Bocsi a rettent lassú válaszért, nem láttam eddig a kérdés. Nem teljesít jól. Az egyik elemről már lenyúztam, hogy egy műanyag feketítő folyadékot kipróbáljak (röviden: az is egy fos), a másikon még rajta van, de az élénél már pereg fel. A lángszóró lesz a megoldás, nincs más hátra ( :
Mercim a lábam Úton vagyok. Egy 15 000 kilométeres európai körút első napján. Lassan 12 órája vezetek. Végre. 10 hónappal a „szigorúan vad” ötlet születése után, szervezés, csapatmunka, áldozatok eredményeképp itt vagyok az Alpokban, magasabban már, mint a Kékes, egy osztrák kis faluban,…..
WAN-KELL ! Diesel Power! 2018.08.14 15:04:06
Több év tervezgetés után, idén végre sikerült eljutni a böszörményi Traktorhúzó Európa Kupára. Volt itt minden, kamionos-traktoros felvonulás, platón élőben zenélő AC/DC tribute band (DC/79), pótkocsira pakolt medence, amiben pont elég víz volt, hogy végiglocsolják a felvonulás nézőit (mondjuk…..
Autó kell, A-ból B-be eljutni, családdal utazni, szóval átlagigényekre. Csak emlékeztetőül, a versenyzők: Dacia Logan MCV Renault Clio Grandtour Renault Megane Suzuki SX-4 S-Cross  -> róluk szólt az első rész VW Polo Škoda Rapid Opel J Astra Opel K Astra Ford Focus (kifutó) ->…..
wankel 2018.06.08 21:29:03
wankel 2018.06.09 14:48:45
@flashpointer2: ja, oké, nem magyar árakról beszélünk, az megint más. Itt együtt mozog az ára a benzinnel, és tartja kb. ezt a 2/3 körüli ár-arányt.

Le is döbbentem, mikor Horvátországban pl. az autópálya mellett is 150 Ft-ért tankoltam a gázt, mikor itthon 200 körül volt mindenhol, a pálya mellett meg kb. 250. Olyan olcsó utam még sosem volt, a Dél-Alföldről BP érintésével Dalmácia legalsó csücskéig annyiból jutottunk el 4-en, amennyiből kis túlzással egyedül nem tudtam volna átvonatozni az országon...
wankel 2018.06.22 16:48:23
@Bladi87: Szia! Igazság szerint nem, semmit. Amikor én kerestem, még ott volt a műszaki adatok alján-tetején-valahol ez a kitétel. De ettől függetlenül is, valahogy nem szeretnék 1 évig egy turbós franciával együtt élni, meg tudom ez előítélet, de akkor sem. El is kell majd egyszer adni, és akkor nem csak az én előítéleteimet kell majd leküzdeni, hanem a piacét is...

@balibacsika: kint az új poszt! ( :
Amint azt az 1. részben már megírtam, autót keresek, méghozzá újat, kifizethetőt, és olyat, ami nem tűnik kompromisszumnak egy 2004-es Daewoo Nubira 1,8 CDX után, ami meglepően magasra tette a lécet. Az első részben kiveséztük a franciákat és a japán motoros magyar terméket, jöjjenek most a németek,…..
wankel 2018.05.31 22:37:18
@wankel: ja meg az Opelhez hozzátartozik, hogy az 5 millába még bizony csak a 100 lovas alap 1,4-es szívó fér bele, azzal meg azért annyira nem lehet vidám ) :
wankel 2018.06.08 16:39:21
@kekegsm: mivel az RX-8-ra vonatkozó visszahívások miatt mászkáltam a Mazda szalonban, természetesen körbenyálaztam a 3-ast (is), de az nem fért bele a keretembe.
wankel 2018.06.09 14:44:45
@kekegsm: abszolút egyetértek, de húztam egy limitet, hogy mennyit vagyok hajlandó havonta autóra költeni, és a vételár miatt a 3-as már nem fért bele. A szervizigénye sajnos hiába alacsony, ha a márkaszerviz viszont drága.

De fáj a szívem, ahányszor meglátok egyet, gyönyörű autók, meg benne ülni is jó. De az érzelmeket próbáltam kihagyni, használati tárgyat veszek, amire rányitják az ajtót, meghúzzák a parkolóban, és nem költöm el rá az egész fizetésemet. Minden másra meg ott az RX-8 ( : (pl. a fizetés elköltésére, is.... :D )
A jó párszor itt is emlegetett 13 éves szürke Daewoo-m továbbra is teszi a dolgát, de a félévente jelentkező, sosem nagy, de számomra, aki egy csöpögés és apró bajoktól is mentes autót szeretnék, mindig zavaró hibái túl sok időt és energiát raboltak. Anyagilag nem volt megterhelő, és ezek többsége…..
Száraz edzés nem is tudom, hogy mikor volt utoljára. Ja, de igen, szinte pont egy éve... Legutóbb októberben volt bevetésen a kis vackom, de akkor szakadt az eső, csalással pedig túl könnyű nyerni. Nem azért akarok megtanulni Hacsival driftelni, hogy egyszerű legyen a dolgom, márpedig ha lehullanak…..
wankel 2018.05.13 14:56:19
@Matenak: Nem kívánok én neki semmi rosszat, elég az amit ő csinált magának ( : Én magam sosem tennék ilyesmit, de érdekelne őt mi mozgatta, meg hogyan lett megvalósítva.
WAN-KELL ! Wankelsztorik 3. 2018.02.24 18:39:36
„Mai” (értsd, ma jutottam oda, hogy poszt legyen abból, amiről 2 hónapja beszélgettünk) interjúalanyom Keserü Kornél, aki több mint 11 éve, újonnan vásárolta a Mazda RX-8-át. Ezzel eleget tennék annak a kérésnek, hogy legyen olyan beszélgetőpartner is, aki nem 1-2 éve vette az autót. Ráadásul elég…..
Egyelőre nem egy disztópikus, robotok által irányított világban élünk, viszont egy olyan jövő felé haladunk, melyben az emberek egyre fejlettebb technológiákat alkotnak. Ez alól a marketing sem kivétel: a mesterséges intelligencia ezt a tudományterületet is egyre inkább…..
Fiat Tipo 1,4 Easy (5 ajtós) gyors-teszt In medias res: autót akarok venni. Természetesen nem a Mazda RX-8, hanem a szürkedévú helyett. Erről csak az után akartam írni, hogy már megvan a kiszemelt, egy gyors összefoglalóként arról, hogy miket néztem, és mit gondoltam bennük ülve (röviden: többnyire…..
wankel 2018.01.28 12:18:17
@Ződ2000: Minden idegőrléssel együtt jó móka ez az autóvásárlás, mert ha korlátozottan is, de ki lehet próbálni pár autót, és van valami alap ami alapján lehet hasonlítani.

Nekem ez a 3. vadászatom, az első a Daewooért volt, mondjuk ott megnéztem az összes neppertelepet a környéken, rosszul lettem tőlük, majd szembejött a Daewoo és megvettem, mert a nagyon szűkös keretbe még pont belefért.

A második meg a Mazdáért ment ugye.

A garancia az, ami miatt én most csak új autót vagyok hajlandó venni. 8-10 évre lesz, én járassam be, és ebből az első 4-5 az garancia alatt legyen.

A 147-es egy jó gép, imádtam őket, kár hogy kiöregedtek mára.
WAN-KELL ! Wankelsztorik 2. 2017.12.15 16:18:20
A poszt az új sorozat második része, amiben RX-8 (7? legyen meglepetés) tulajok fognak mesélni, hogy ők hogyan is lettek wankelisták, és mégis, miért jó ez nekik. A Wankelsztorik mostani részében Pugner Tamást, vagy ahogy talán fel is ismeri valaki, Pungit kaptam el pár kérdésre, akinek az autója…..
wankel 2017.12.17 09:50:20
@Ződ2000: ezt a posztot mindjárt "megyek" is elolvasni. A Porsche meg a Mercedes múzeum megvolt, az Audi meg a BMW még hiányzik, ahogy a "tájidegen" (mármint németországi, de nem német) Mazda is várat magára.

A 60.000-enkénti motorcserére inkább azt mondom, hogy van olyan módszer, amivel összehozható. Főleg a kezdeti információhiány vezetett ahhoz, hogy ilyen gyorsan elpusztítsák őket. Röviden, ha nem nyekteted hidegen, kap elég, és megfelelő olajat, pláne premixelve, nem használod rossz gyújtással, rossz hűtéssel, stb., és néha azért meghajtod rendesen (tartós alacsony fordulatszámot nem szereti, lekormol) akkor nagy baj nem lehet. Kb. én egy érzékenyebb turbómotorhoz hasonlítanám, vagy bármilyen más kihegyezett motorhoz.

Bővebben ha érdekel, itt próbáltam összeszedni ezt a 60ezres legendát: wankel.blog.hu/2017/02/10/_csak_kar_hogy_wankel_motor_van_benne
wankel 2017.12.17 22:33:43
@Ződ2000: Ritkán járok Németországban, vagy ha mégis, az munka út, egyik ilyennél sikerült egyszer szánni egy napot a 2 stuttgarti márkára, szóval nagy összehasonlításom nincs, de a Mercedest azért nehéz lehet überelni ( :

A 192 lovas valamivel talán tartósabb, de nincs nagy különbség. Ez egy ilyen konstrukció, nem az élettartamáért szeretjük, de azért többet elmennek, mint azt a közvélemény tartja. A kihegyezetséget meg úgy értsd, hogy egy 95 kilós, 1,3 literes turmixgépől jön ki ez a 190-230 ló, és még meg sincs fújva ( :
wankel 2018.01.27 17:59:27
@Ződ2000: olvastam már (( :

@t11s2: azért olyan nagyon nem viszi túlzásba az árulást :D Egy autóbuzinál meg amúgy sose keress logikát. Én is rengeteg autóért lelkesedek. Igaz nem adnám el a Mazdát egyikért sem.