Adatok
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
0 bejegyzést írt és 818 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Időről-időre felbukkannak a neten olyan képek, cikkek, melyeken az látható, ahogy utasok trolit tolnak. Tegnap este is ez történt, az Index "Mindeközben" rovatában: http://index.hu/mindekozben/poszt/2015/11/19/troli/
Az ilyen képekhez aztán mindig jönnek az epés megjegyzések, a…..
Eddig nálam ez az év videója. Tudom, hogy nem friss, de most láttam először. Igazi, rendes, őszinte háztáji barkács, ahogy azt egy szükségből mindenhez kicsit értő paraszttól az ember megszokta. És tökéletes humor, egyszerű eszközökkel.
Mert mit csinál az ember, ha van egy…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2014.08.22 15:11:11
Urbanista
A nap kérdése: melyik a legborzasztóbb homlokzatbarmolás Budapesten? Lehet nevezni légkondival, reklámtáblával, nyílászáróval, erkélybeépítéssel és egyéb kategóriában is!
2014.06.29 17:32:21
Az alábbi képet Roni lőtte az Amfiteátrumnál a Lajos utcában. Mint írja: "szépen felújították, erre a ház közepén betették azt a két szépséges fehér ablakot."
El sem érné az ingerküszöbömet, annyi sokkal csúfabbat láttam már, de azt hiszem ezzel eljött az ideje, hogy…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2014.06.29 20:51:21
Hétfőn mutattam pár pillanatot a Szob - Márianosztra kisvasút nyílt/fotós napjáról, de azon a videón nem szerepelt az üzem talán legérdekesebb járműve:
Ránézésre persze nem egy nagy durranás (bár "mozdonyabb" látvány a legtöbb itteni gépnél), az érdekesség a géptérben…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2014.06.29 14:24:33
Cikkírás közben gyakran a Wikipédia alapítvány ingyenes képgyűjteményéhez, a Wikimedia Commonshoz fordulok, hogy a cikkeimet minél szebb képekkel tudjam illusztrálni. A Commons weboldalán már több mint 21 millió kép érhető el, változatos témában és minőségben. A legszebb,…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2014.05.30 23:48:19
Nem mindennapi szerelvényre lettem figyelmes szerda délután öt órakor Kelenföldön. A mozdonyok és kocsik állaga miatt talán nem alaptalanul gondoltam azt, hogy legközelebb velük vonat helyett egy eszpresszóban találkozhatok kiskanál formájában, így biztos ami biztos alapon…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2014.05.02 09:45:59
@totii: Szerintem nem szomorú látvány, sokkal szomorúbb az, amikor a parajosban rohadnak, és nem hasznosítják újra. Egyébként miért ne készülne helyettük új? Nyilván fűtőkocsi nem fog mert nem kell. Dízelmozdony is egyre kevésbé. Készül helyettük Flirt, a pőrekocsi helyett meg fedett, vagy konténerszállító.
Bécs új főpályaudvara még a Lajtán innenről szemlélve is izgalmas újdonság, nem csak vasútbarátoknak, de városok működését tanulmányozó érdeklődőknek is. Arról írtunk már az elmúlt hetekben, hogy a pályaudvar megnyitásával összefüggő menetrendi változások nem…..
Nem mondhatni, hogy a négyes metró a szívem csücske lenne (egyrészt drága, másrészt ebben a formájában örülhetünk, ha nem lesz tőle rosszabb a város közlekedése, mint nélküle), de amióta építik, megpróbáltam követni a túrás-fúrás fontosabb mozzanatait. Most ezekből…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2014.02.20 10:24:55
Ezt a cikket Adriennek ajánlom! :)
Berchtesgaden egy kisváros délkelet Bajorországban, a Berchtesgadeni-Alpok lábainál, 15 km-re délre az osztrák határtól. Salzburg 30 km-re, München 180 km-re található. A város környéke nemzeti park, valamint itt található a 2713…..
Régi közhely, hogy az élet írja a legjobb forgatókönyveket. Nem tudom forgattak-e már valaha filmet a Monacói Hercegség első uralkodóiról, ha értenék hozzá valószínűleg vállalkoznék rá. Az egykor szerencselovag Grimaldiak, ma már független ország élén uralkodó hercegek…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2014.02.06 12:55:52
OFF
Azt azért ne felejtsük el, hogy "határon túli kisebbség" vagy komplett "ország nélküli nemzet" Trianon előtt (lakosságszámra) több volt a Kárpát-medencében mint utána, csak most a ló túlsó oldalára sikerült átesni. Ami nekünk magyar szemmel nagy tragédia, az a szlovákoknak az országuk megalapítása, a románoknak meg nemzetegyesítés. Kár, hogy vesztes helyzetből indultunk, így vastagabban fogott a ceruza és pl határ menti színmagyar területeket is megkapott Szlovákia. Erdély az helyből bonyolultabb helyzet, mert a Csíki medence magyar zárvány volt román többségű területen, már évtizedekkel Ceausescu "munkássága" előtt is. Maradjunk abban, hogy a Magyar királyság területének jó része Trianon előtt sem volt a "miénk", így a "visszaszerzés" is egy érdekes kívánság. Persze ez egyáltalán nem menti fel a határon túli magyarok kisebbségi jogainak elnyomását, de ugyanígy szlovák autonómiáról sem tudok a Magyar Királyságban...
Véleményemet alátámasztandó, egy 1880-as nemzetiségi térkép:
hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Hungary-ethnic_groups.jpg
Azt azért ne felejtsük el, hogy "határon túli kisebbség" vagy komplett "ország nélküli nemzet" Trianon előtt (lakosságszámra) több volt a Kárpát-medencében mint utána, csak most a ló túlsó oldalára sikerült átesni. Ami nekünk magyar szemmel nagy tragédia, az a szlovákoknak az országuk megalapítása, a románoknak meg nemzetegyesítés. Kár, hogy vesztes helyzetből indultunk, így vastagabban fogott a ceruza és pl határ menti színmagyar területeket is megkapott Szlovákia. Erdély az helyből bonyolultabb helyzet, mert a Csíki medence magyar zárvány volt román többségű területen, már évtizedekkel Ceausescu "munkássága" előtt is. Maradjunk abban, hogy a Magyar királyság területének jó része Trianon előtt sem volt a "miénk", így a "visszaszerzés" is egy érdekes kívánság. Persze ez egyáltalán nem menti fel a határon túli magyarok kisebbségi jogainak elnyomását, de ugyanígy szlovák autonómiáról sem tudok a Magyar Királyságban...
Véleményemet alátámasztandó, egy 1880-as nemzetiségi térkép:
hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Hungary-ethnic_groups.jpg
Urbanista
Ki a hibás, az autós, a biciklis vagy a gyalogos? Természetesen mindenki! Íme egy rövid felvétel egy kereszteződésből
2014.01.20 08:00:00
Na ez se mai videó, még ha nem is olyan régi, mint amit tegnap posztoltam arról, hogy senki sem felelős a dugókért, azok maguktól alakulnak ki. Ebben a videóból is az derül ki, ki a hibás a forgalomban. Legalábbis New Yorkban. Itt azonban a válasz, nem az, hogy senki, hanem az, hogy…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2014.01.20 09:54:54
Urbanista
Hogyan javítsunk az Infopark közlekedésén? Szüntessünk meg egy buszjáratot!
2014.01.17 12:22:05
Az Infopark tervezett közlekedése
Az Infopark most sem az igazi, de vajon hogyan változik a 4-es metró elindulásával? A legizgalmasabb javaslatot (egy villamosjáratot) már bemutattuk, ám Tamás László most egy újabb - jóval reálisabb és könnyebben megvalósítható - tervvel…..
Korábban több hazai helyszínt is megjelölt a kínai elektromos busz gyártó cég hazánkban. De végül Bulgáriát választották az új összeszerelő üzemük felépítésére. Ez az üzlet azonban nemrég meghiúsult.
Kedden a Build Your Dream (BYD) eljutatott egy közleményt az…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.11.27 17:55:41
@(---Flúgos Buszos---): Miért az tényleg BKV. :D
Egy rosszul írt betű, egy aljas átfirkálás, egy megszűnt és egy sosem volt település neve, na meg egy tökéletesen eltévedt utcatábla. Palotabarát, a BPXV bloggere ismét remek válogatást küldött az Urbanistára, saját fotókkal és ismertetőkkel. Át is adom neki a szót,…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.11.24 12:45:48
Urbanista
Miért jobb a tömegközlekedés az autónál? Ez a gif mindennél beszédesebb
2013.11.20 08:54:07
Annyian annyiféleképp leírták, lerajzolták és filmre vitték, hogy miért jobb egy városnak, ha nem mindenki autóval jár - de ennél látványosabban talán még soha. A legszebb váltás, ahol a sofőrök alól eltűnnek az autók és egyszeriben láthatóvá válik, hányan foglalunk el…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.11.20 13:40:15
@Chas01: Fogd fel úgy a dolgot, hogy ha azok akik nem visznek sem létrát sem szervert, villamossal mennének, akkor azok akik létrát vagy szervert visznek sokkal gyorsabban eljutnának oda ahova akarnak. :D
Barcelonában, a Tramvia Blau végállomásánál kezdődik a Funicular del Tibidabo nevű sikló pályája. A siklóvasút 1901 október 29-én nyílt meg, négy nappal a villamos megnyitása után. Így, igaz két átszállással, de a belvárosból egészen fel a Tibidabo hegyre végig…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.11.10 11:46:10
Valaki szomorkodott a kommentekben, hogy a vasutas témák nem olyan érdekesek, mintha villamosokról írnék, hát most megpróbálom úgy kavarni a dolgot, hogy annak ellenére vasút legyen az írás tárgya, hogy villamosról írok - és még egy kis belsőégésű pöfögés is beleférjen…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.11.05 19:57:23
@Siposdoktor:
Az, hogy ő mit mond, az egy dolog. Hogy mire van pénzünk, az egy másik dolog.
Amúgy meg:
www.bkk.hu/fejleszteseink/elokeszitesi-projektek/
Az, hogy ő mit mond, az egy dolog. Hogy mire van pénzünk, az egy másik dolog.
Amúgy meg:
www.bkk.hu/fejleszteseink/elokeszitesi-projektek/
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.11.05 21:33:33
@Siposdoktor: Az Alstom szerelvényekbe gond nélkül mehet egy 6. kocsi amin van áramszedő, vagy szintén +1 kocsival mehetnek át a 3-as vonalra. Mert ugye te sem gondolod, hogy a meglévő flotta fogj kiszolgálni a teljes vonalat Gödöllőig. Amúgy 600 millát nem olyan nehéz elkölteni egy projektre, pl egy forgalomszámlálás önmagában milliós tétel. Egy mérnök mindenféle járulékokkal önmagában van vagy 4-500k forint havonta. A tervezőirodának van haszna rezsije, egyéb költségei. Összejön az.
Megszületett a „megoldás” a váci átépítés során rendszeressé vált hatalmas késések csökkentésére. A MÁV-START honlapján már megjelentette a november 4-től életbe lépő új menetrendet, amivel kommunikációja szerint a kiszámíthatóbb közlekedést kívánja elérni. Az…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.11.01 15:58:18
@schawo2: Nyilván, hiszen korábban nem mehet el. Innentől ha valami gebasz van, és beüt negyed óra késés amiatt, akkor mindegy, hogy az 1:25, 1:37, vagy mittudomén 5:40-es menetidőre jön rá. A menetrendi tartalékból mindig csak "azt a részt" lehet kihasználni, ami a késést okozó esemény helye és a célállomás között van, magyarul ott nem áll két perccel többet állomásonként, hanem tolja neki. Szerintem viszont nem az Érd-Déli szakaszra ment az a 12 perc, a késések meg valószínűleg inkább arrafelé keletkeznek, innentől hiába teszem azt 5 perce Pusztaszabolcson, onnan akkor se mehet el egy 1 perces utascsere után, ha tudja, hogy az a 4 perc majd jól jönne Érd után.
A dunaújvárosi betérő után a Fekete Nemszépséggel folytattuk utunkat Paksra. Sajnos az atomerőműben nem volt üzemlátogatás, pedig megnéztem volna, hogy igaz-e a városi legenda, miszerint még mindig készen áll egy sor vasúti kocsi arra az esetre, ha komolyabb üzemzavar esetén…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.10.21 10:26:34
Én voltam tavaly, olyan 10-12 darab GySEV BH kocsi áll az udvaron. Ott vannak a bakdarutól keletre a szélső vágányon.
maps.google.com/maps?q=Paks,+Magyarorsz%C3%A1g&hl=hu&ie=UTF8&ll=46.581732,18.850973&spn=0.003318,0.006233&sll=47.269445,19.035187&sspn=0.209666,0.398941&oq=paks,+mag&t=h&hnear=Paks,+Magyarorsz%C3%A1g&z=17
maps.google.com/maps?q=Paks,+Magyarorsz%C3%A1g&hl=hu&ie=UTF8&ll=46.581732,18.850973&spn=0.003318,0.006233&sll=47.269445,19.035187&sspn=0.209666,0.398941&oq=paks,+mag&t=h&hnear=Paks,+Magyarorsz%C3%A1g&z=17
LÁEV. A mozaikszó jelentése sokak számára talán ismeretlen, de aki járt már Miskolcon, vagy a Bükkben, annak valószínűleg eszébe jut róla egy családi kirándulás emléke, az őszi erdő illata, vagy az Mk48-as mozdony jellegzetes sziluettje.
A LÁEV fontos jellemzője, hogy nem…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.08.27 13:22:47
@VT22: Szerintem logikus. Van villamos, van szép új intermodális végállomás, az utasok szerintem túlnyomó többsége az erdei szakasz miatt ül fel a kisvasútra. Van éves szintem X forint amit el lehet költeni pályafelújításra, a kocsiszín Felső-Majláthon van. Ezeket összeadva ha nem is fejlesztés, de a rendelkezésre álló források célszerűbb felhasználása lenne a vonal visszavágása.
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.08.29 13:53:05
@guti.haz14: Hát ha minden villamoshosszabbításnál visszavágják a kisvasutat a villamosig, én azt mondom legyen. :D
A népszerű "miért pont ilyen színe van a vasúti járműveknek" sorozatunk a korábbi részekben foglalkozott az alapvetésekkel, majd a dízelmozdonyokkal, most pedig nem húzzuk az időt, az ablakosokra váltunk. A mai alkalommal a motorvonatokról lesz szó.
A motorvonatok túlzás…..
Egyre mélyebbre és mélyebbre jutunk a rendszerszintű késések kialakulásának vizsgálatában. Elkezdtük az állomáson össze- és szétszerelendő szerelvények okozta időigénnyel, folytattuk tágabban a foglaltra járás problémájával, majd megnéztük, hogy hogyan borítják be a…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.08.01 18:32:27
@Adani: Albertfalván tényleg nem csináltak a 40-essel semmit, de mondjuk azzal a többi szakaszon se, mert valahol a vonatoknak is kellett járnia. :D Budafokon (márhogy nem a megálló hanem a 22. kerület) végig, több aluljáró egysávos volt, most azokat mindenhol kiszélesítették kétsávosra, de csak a 30-as alatt. Elvileg be van tervezve a 40-es kipofozása is, azok a hidak akkor épülhetnek át, elvileg a budafoki lakótelep mellett akkor épül zajvédő fal végig, illetve -bár erről nem tudok- de szerintem Albertfalván is bekerülhet még egy középperon, hely bőven van neki.
Az állomásfej elhúzás nekem is eszembe jutott az ilyen állomástól pár km-re lévő elágazásoknál, a mai bizber technikával már teljesen mindegy semmit nem bonyolít, régebben azért melósabb lett volna.
Az állomásfej elhúzás nekem is eszembe jutott az ilyen állomástól pár km-re lévő elágazásoknál, a mai bizber technikával már teljesen mindegy semmit nem bonyolít, régebben azért melósabb lett volna.
Az előző írásban megkezdtem a menetrendekben fellelhető "kódolt" buktatók, feszültségek vizsgálatát a stokkozási kényszerrel. A folytatásban fordítok a szemléletmódon: megkeresem azt, hogy az állomások, csomópontok milyen mértékig képesek egyes üzemszerű (vagy éppen nem…..
Urbanista
Ilyen lesz az új Tüskecsarnok földbe süllyesztett munkacsarnokokkal kibővítve
2013.06.18 22:52:31
Nekem a Tüskecsarnokról most már életem végig az fog eszembe jutni, amikor az RTL-es forgatáson egy fekete sapkás smasszer beállt elém, és izmozni kezdett a kamera előtt. Pedig már akkor is pozitív példaként akartuk bemutatni, hogy lám van, ami végre megoldódik Budapesten…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.06.19 00:16:28
@EvilHedgehog: Az 1-es villamos Fehérvári útig való meghosszabbításával (gyakorlatilag EU pénz megvan rá, több mint 90%-os támogatási hányaddal, jó eséllyel 2-3 éven belül meglesz) a BKK a 103-as buszt a rakparton a Gellért térig akarja járatni, mivel ugye megszüntetni nem lehet, a villamos nem fog végigmenni a pályaudvarig, legalábbis ebben a körben még biztos nem. Ennek lesznek a környéken megállói, meg persze az 1-es villamosnak is. Igaz a Tüskecsarnok még így is a környék megállóitól a lehető legmesszebb, a terület közepén lesz. :D Aztán kicsit távolabbi tervek között van a rakparton a villamos kiépítése, hogy ez a Petőfi hídtól délre merre és meddig menne az jó kérdés, de szerintem a terelt 103-as és a pénzhiány egy ideig válasz lesz a kérdésedre. :D
Folytatjuk megkezdett cikkünket a Balaton északi partjának vasúti menetrendjéről. Az előzőekben szót ejtettünk a menetidőkről, eljutási lehetőségek számáról, egészen az 1980-as évekig visszatekintve. Következzen most két további tényező:
Az eljutási…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
2013.06.18 20:44:14
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Én úgy értettem, hogy ha a vonatról annyi átszálló lenne, hogy megtöltenek egy buszt. Nyáron szerintem simán összejöhet. Akkor a veszprémi plusz utasokért nem kell bemenni a városba, hiszen amúgy is egy kellene egy másodrész, akkor miért ne legyen másik viszonylat. Persze lehet az is, hogy a 20-asról Veszprémbe érkezőket beviszi a városig, és a veszprémiek "az ő helyükre" szállnak fel...
Én úgy értettem, hogy ha a vonatról annyi átszálló lenne, hogy megtöltenek egy buszt. Nyáron szerintem simán összejöhet. Akkor a veszprémi plusz utasokért nem kell bemenni a városba, hiszen amúgy is egy kellene egy másodrész, akkor miért ne legyen másik viszonylat. Persze lehet az is, hogy a 20-asról Veszprémbe érkezőket beviszi a városig, és a veszprémiek "az ő helyükre" szállnak fel...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
www.youtube.com/watch?v=79zQSAhkpB0&feature=youtu.be&t=16s