Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Luxusmoszkvicsslusszkulcs

0 bejegyzést írt és 818 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Időről-időre felbukkannak a neten olyan képek, cikkek, melyeken az látható, ahogy utasok trolit tolnak. Tegnap este is ez történt, az Index "Mindeközben" rovatában: http://index.hu/mindekozben/poszt/2015/11/19/troli/  Az ilyen képekhez aztán mindig jönnek az epés megjegyzések, a…..
Eddig nálam ez az év videója. Tudom, hogy nem friss, de most láttam először. Igazi, rendes, őszinte háztáji barkács, ahogy azt egy szükségből mindenhez kicsit értő paraszttól az ember megszokta. És tökéletes humor, egyszerű eszközökkel. Mert mit csinál az ember, ha van egy…..
Az alábbi képet Roni lőtte az Amfiteátrumnál a Lajos utcában. Mint írja: "szépen felújították, erre a ház közepén betették azt a két szépséges fehér ablakot." El sem érné az ingerküszöbömet, annyi sokkal csúfabbat láttam már, de azt hiszem ezzel eljött az ideje, hogy…..
HamPLÓ Bömbi, a dízel-elektromos 2014.06.28 07:00:00
Hétfőn mutattam pár pillanatot a Szob - Márianosztra kisvasút nyílt/fotós napjáról, de azon a videón nem szerepelt az üzem talán legérdekesebb járműve: Ránézésre persze nem egy nagy durranás (bár "mozdonyabb" látvány a legtöbb itteni gépnél), az érdekesség a géptérben…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2014.06.29 14:24:33
Cikkírás közben gyakran a Wikipédia alapítvány ingyenes képgyűjteményéhez, a Wikimedia Commonshoz fordulok, hogy a cikkeimet minél szebb képekkel tudjam illusztrálni. A Commons weboldalán már több mint 21 millió kép érhető el, változatos témában és minőségben. A legszebb,…..
Nem mindennapi szerelvényre lettem figyelmes szerda délután öt órakor Kelenföldön. A mozdonyok és kocsik állaga miatt talán nem alaptalanul gondoltam azt, hogy legközelebb velük vonat helyett egy eszpresszóban találkozhatok kiskanál formájában, így biztos ami biztos alapon…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2014.05.02 09:45:59
@totii: Szerintem nem szomorú látvány, sokkal szomorúbb az, amikor a parajosban rohadnak, és nem hasznosítják újra. Egyébként miért ne készülne helyettük új? Nyilván fűtőkocsi nem fog mert nem kell. Dízelmozdony is egyre kevésbé. Készül helyettük Flirt, a pőrekocsi helyett meg fedett, vagy konténerszállító.
Nem mondhatni, hogy a négyes metró a szívem csücske lenne (egyrészt drága, másrészt ebben a formájában örülhetünk, ha nem lesz tőle rosszabb a város közlekedése, mint nélküle), de amióta építik, megpróbáltam követni a túrás-fúrás fontosabb mozzanatait. Most ezekből…..
Ezt a cikket Adriennek ajánlom! :) Berchtesgaden egy kisváros délkelet Bajorországban, a Berchtesgadeni-Alpok lábainál, 15 km-re délre az osztrák határtól. Salzburg 30 km-re, München 180 km-re található. A város környéke nemzeti park, valamint itt található a 2713…..
Pangea Monaco Trianonja 2014.02.02 09:42:37
Régi közhely, hogy az élet írja a legjobb forgatókönyveket. Nem tudom forgattak-e már valaha filmet a Monacói Hercegség első uralkodóiról, ha értenék hozzá valószínűleg vállalkoznék rá. Az egykor szerencselovag Grimaldiak, ma már független ország élén uralkodó hercegek…..
Na ez se mai videó, még ha nem is olyan régi, mint amit tegnap posztoltam arról, hogy senki sem felelős a dugókért, azok maguktól alakulnak ki. Ebben a videóból is az derül ki, ki a hibás a forgalomban. Legalábbis New Yorkban. Itt azonban a válasz, nem az, hogy senki, hanem az, hogy…..
Korábban több hazai helyszínt is megjelölt a kínai elektromos busz gyártó cég hazánkban. De végül Bulgáriát választották az új összeszerelő üzemük felépítésére. Ez az üzlet azonban nemrég meghiúsult. Kedden a Build Your Dream (BYD) eljutatott egy közleményt az…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.11.27 17:55:41
@(---Flúgos Buszos---): Miért az tényleg BKV. :D
Egy rosszul írt betű, egy aljas átfirkálás, egy megszűnt és egy sosem volt település neve, na meg egy tökéletesen eltévedt utcatábla. Palotabarát, a BPXV bloggere ismét remek válogatást küldött az Urbanistára, saját fotókkal és ismertetőkkel. Át is adom neki a szót,…..
Annyian annyiféleképp leírták, lerajzolták és filmre vitték, hogy miért jobb egy városnak, ha nem mindenki autóval jár - de ennél látványosabban talán még soha. A legszebb váltás, ahol a sofőrök alól eltűnnek az autók és egyszeriben láthatóvá válik, hányan foglalunk el…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.11.20 13:40:15
@Chas01: Fogd fel úgy a dolgot, hogy ha azok akik nem visznek sem létrát sem szervert, villamossal mennének, akkor azok akik létrát vagy szervert visznek sokkal gyorsabban eljutnának oda ahova akarnak. :D
Barcelonában, a Tramvia Blau végállomásánál kezdődik a Funicular del Tibidabo nevű sikló pályája. A siklóvasút 1901 október 29-én nyílt meg, négy nappal a villamos megnyitása után. Így, igaz két átszállással, de a belvárosból egészen fel a Tibidabo hegyre végig…..
Valaki szomorkodott a kommentekben, hogy a vasutas témák nem olyan érdekesek, mintha villamosokról írnék, hát most megpróbálom úgy kavarni a dolgot, hogy annak ellenére vasút legyen az írás tárgya, hogy villamosról írok - és még egy kis belsőégésű pöfögés is beleférjen…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.11.05 19:57:23
@Siposdoktor:
Az, hogy ő mit mond, az egy dolog. Hogy mire van pénzünk, az egy másik dolog.
Amúgy meg:
www.bkk.hu/fejleszteseink/elokeszitesi-projektek/
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.11.05 21:33:33
@Siposdoktor: Az Alstom szerelvényekbe gond nélkül mehet egy 6. kocsi amin van áramszedő, vagy szintén +1 kocsival mehetnek át a 3-as vonalra. Mert ugye te sem gondolod, hogy a meglévő flotta fogj kiszolgálni a teljes vonalat Gödöllőig. Amúgy 600 millát nem olyan nehéz elkölteni egy projektre, pl egy forgalomszámlálás önmagában milliós tétel. Egy mérnök mindenféle járulékokkal önmagában van vagy 4-500k forint havonta. A tervezőirodának van haszna rezsije, egyéb költségei. Összejön az.
Megszületett a „megoldás” a váci átépítés során rendszeressé vált hatalmas késések csökkentésére. A MÁV-START honlapján már megjelentette a november 4-től életbe lépő új menetrendet, amivel kommunikációja szerint a kiszámíthatóbb közlekedést kívánja elérni. Az…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.11.01 15:58:18
@schawo2: Nyilván, hiszen korábban nem mehet el. Innentől ha valami gebasz van, és beüt negyed óra késés amiatt, akkor mindegy, hogy az 1:25, 1:37, vagy mittudomén 5:40-es menetidőre jön rá. A menetrendi tartalékból mindig csak "azt a részt" lehet kihasználni, ami a késést okozó esemény helye és a célállomás között van, magyarul ott nem áll két perccel többet állomásonként, hanem tolja neki. Szerintem viszont nem az Érd-Déli szakaszra ment az a 12 perc, a késések meg valószínűleg inkább arrafelé keletkeznek, innentől hiába teszem azt 5 perce Pusztaszabolcson, onnan akkor se mehet el egy 1 perces utascsere után, ha tudja, hogy az a 4 perc majd jól jönne Érd után.
A dunaújvárosi betérő után a Fekete Nemszépséggel folytattuk utunkat Paksra. Sajnos az atomerőműben nem volt üzemlátogatás, pedig megnéztem volna, hogy igaz-e a városi legenda, miszerint még mindig készen áll egy sor vasúti kocsi arra az esetre, ha komolyabb üzemzavar esetén…..
LÁEV. A mozaikszó jelentése sokak számára talán ismeretlen, de aki járt már Miskolcon, vagy a Bükkben, annak valószínűleg eszébe jut róla egy családi kirándulás emléke, az őszi erdő illata, vagy az Mk48-as mozdony jellegzetes sziluettje. A LÁEV fontos jellemzője, hogy nem…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.08.27 13:22:47
@VT22: Szerintem logikus. Van villamos, van szép új intermodális végállomás, az utasok szerintem túlnyomó többsége az erdei szakasz miatt ül fel a kisvasútra. Van éves szintem X forint amit el lehet költeni pályafelújításra, a kocsiszín Felső-Majláthon van. Ezeket összeadva ha nem is fejlesztés, de a rendelkezésre álló források célszerűbb felhasználása lenne a vonal visszavágása.
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.08.29 13:53:05
@guti.haz14: Hát ha minden villamoshosszabbításnál visszavágják a kisvasutat a villamosig, én azt mondom legyen. :D
A népszerű "miért pont ilyen színe van a vasúti járműveknek" sorozatunk a korábbi részekben foglalkozott az alapvetésekkel, majd a dízelmozdonyokkal, most pedig nem húzzuk az időt, az ablakosokra váltunk. A mai alkalommal a motorvonatokról lesz szó. A motorvonatok túlzás…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.08.08 11:09:36
Utastájékoztatás:
Mondanám, hogy aki a vonat színe miatt száll a szegedire a mizsei helyett, az olyan hülye, hogy meg is érdemli, de tény ami tény, nem szokták túlzásba vinni a kitáblázást. A kijelzős vonatok rendben vannak a többin, jó ha akar 1-2 tábla, pedig minden ajtóra, vagy legalábbis minden kocsivégre kéne egy. De a szín akkor sem utastájékoztatási mód, esetleg olyan szinten mint a németeknél, hogy regional=Vehrkehrsrot, távolsági=fehér. Vagyh a lenne "budapesti S-Bahn" az lehetne külön márkanév, mondjuk a BHÉV zöldjében, de ugye az se viszonlyatonként más, csak a szolgáltatás eltérő jellegére utal. De mondjuk semmiképp sem a hajtás típusára. :D

Színterv:
Ez az amitől frászt kapok. Mert nincs. Sehol. Régebben voltak ilyen, egyébként igen fura dolgok, hogy a dízel legyen piros, a troli legyen piros, a villanyvonat kék, a busz meg sötétkék. Felmerül a kérdés, hogy az utas szempontjából az ilyen üzemi hülyeségek mit befolyásolnak? Szerintem semmit. Nekem mindegy, hogy van csápja a bádogdoboznak vagy nincs, de ha a BKK szolgáltatását veszem igénybe akkor az legyen a most bevezetett "BKK-kék". Az sem izgat, hogy mi hajtja a vonatot, de ha Startos vonat, akkor nézzen ki úgy mint egy Startos vonat. :) Légitársaságoknál sincs ilyen, hogy monduk a jeteknek más festése van mint a turbopropoknak, mert senkit nem érdekel, csak a céges arculat. Ott van esetleg eltérés ahol a regionális ráhordó járatok low-fare leányvállalatba vannak kiszervezve. Szegeden is most piros lett az új troli, mert olyan marha demokratikus megszavaztatni kb 10 busz színét. Hát egy francokat. A kétféle villamos, az SZKT-s trolik/buszok, és a TV buszok után ez az 5. színterv lesz a városban, én inkább az egységesítés felé mentem volna el. Az oké, ha azt szavaztatják meg, hogy mi legyen az a színterv amire mostantól az ÖSSZES új, és felújítás miatt átfényezett járművet festünk, ideértve mindkét cég dízeles, gázos, vagy csápos buszait és a villamosokat is.
Egyre mélyebbre és mélyebbre jutunk a rendszerszintű késések kialakulásának vizsgálatában. Elkezdtük az állomáson össze- és szétszerelendő szerelvények okozta időigénnyel, folytattuk tágabban a foglaltra járás problémájával, majd megnéztük, hogy hogyan borítják be a…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.08.01 18:32:27
@Adani: Albertfalván tényleg nem csináltak a 40-essel semmit, de mondjuk azzal a többi szakaszon se, mert valahol a vonatoknak is kellett járnia. :D Budafokon (márhogy nem a megálló hanem a 22. kerület) végig, több aluljáró egysávos volt, most azokat mindenhol kiszélesítették kétsávosra, de csak a 30-as alatt. Elvileg be van tervezve a 40-es kipofozása is, azok a hidak akkor épülhetnek át, elvileg a budafoki lakótelep mellett akkor épül zajvédő fal végig, illetve -bár erről nem tudok- de szerintem Albertfalván is bekerülhet még egy középperon, hely bőven van neki.

Az állomásfej elhúzás nekem is eszembe jutott az ilyen állomástól pár km-re lévő elágazásoknál, a mai bizber technikával már teljesen mindegy semmit nem bonyolít, régebben azért melósabb lett volna.
Nekem a Tüskecsarnokról most már életem végig az fog eszembe jutni, amikor az RTL-es forgatáson egy fekete sapkás smasszer beállt elém, és izmozni kezdett a kamera előtt. Pedig már akkor is pozitív példaként akartuk bemutatni, hogy lám van, ami végre megoldódik Budapesten…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.06.19 00:16:28
@EvilHedgehog: Az 1-es villamos Fehérvári útig való meghosszabbításával (gyakorlatilag EU pénz megvan rá, több mint 90%-os támogatási hányaddal, jó eséllyel 2-3 éven belül meglesz) a BKK a 103-as buszt a rakparton a Gellért térig akarja járatni, mivel ugye megszüntetni nem lehet, a villamos nem fog végigmenni a pályaudvarig, legalábbis ebben a körben még biztos nem. Ennek lesznek a környéken megállói, meg persze az 1-es villamosnak is. Igaz a Tüskecsarnok még így is a környék megállóitól a lehető legmesszebb, a terület közepén lesz. :D Aztán kicsit távolabbi tervek között van a rakparton a villamos kiépítése, hogy ez a Petőfi hídtól délre merre és meddig menne az jó kérdés, de szerintem a terelt 103-as és a pénzhiány egy ideig válasz lesz a kérdésedre. :D
Folytatjuk megkezdett cikkünket a Balaton északi partjának vasúti menetrendjéről. Az előzőekben szót ejtettünk a menetidőkről, eljutási lehetőségek számáról, egészen az 1980-as évekig visszatekintve. Következzen most két további tényező: Az eljutási…..
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.06.18 12:36:50
Nekem elég egyértelműnek tűnik a tekergők szerepe: "hagyományos" gyorsvonatként a nagyobb állomásokra mentesítővonat, és kerékpárszállító. Brutális biciklis kapacitás, laza menetrenddel a pakoláshoz, és nem áll meg minden bokornál, ami ugye biciklivel nem probléma, maximum teker az ember 5 km-t, úgyis azért megy.

Veszprém és Füred között egyértelmű az auóbusz, annyit tudnék hozzátenni, hogy meg lehetne próbálni egy olyat, hogy Veszprém vá.-Veszprém-Balatonfüred között járjon a busz (vagy kapacitás miatt inkább az elkerülőn körbe?) és a Győr-Balaton forgalmat vasút-busz átszállással ide rakni. Tudom, egységes jegy nélkül felejtős.

Illetve amit még a posztban észrevettem: A "megfelelő idejű érkezések". A vonat nem járhat 10 percenként, következésképpen az egymástól 10 percnyire lévő településeken nem lehet ott mindenhol reggel háromnegyed nyolcra. A hivatásforgalmon nagyban segítene, ha lenne egy infrafejlesztési koncepció (persze menetrend alapú) amire azt lehetne mondani, hogy na, ez valószínűleg jó lesz ha meglesz, nem fogjuk félévente variálni. Innentől némi kormányzati kommunikációval (állami szervek pl iskolák esetén némi poroszos utasítással) el lehetne érni, hogy a munkaidő igazodjon a vonathoz, és ne fordítva. Hangsúlyozom, amíg folyton mennek a menetrendi változások addig ez esélytelen, nincs olyan cég aki félévente hajlandó erre, de ha lenne némi állandóság akkor tiszta win-win helyzet.
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.06.18 20:44:14
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Én úgy értettem, hogy ha a vonatról annyi átszálló lenne, hogy megtöltenek egy buszt. Nyáron szerintem simán összejöhet. Akkor a veszprémi plusz utasokért nem kell bemenni a városba, hiszen amúgy is egy kellene egy másodrész, akkor miért ne legyen másik viszonylat. Persze lehet az is, hogy a 20-asról Veszprémbe érkezőket beviszi a városig, és a veszprémiek "az ő helyükre" szállnak fel...