Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Jules_V6

0 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa, megmagyarázhatatlan forgalmi helyzetre bukkanunk. A Kresz Klub videójában - amelyet Pető Attila KRESZ-oktató készített – a világ talán leghülyébb közlekedési lámpáját…..
Jules_V6 2015.05.18 11:49:48
@Alex Rain:
Sokat szoktam arra járni. A lámpa rosszul és idegesítően működik. Jó, hogy megszületett ez a cikk...
Csömör felől a városhatárnál mindig lelassítok 50-re, ami nem nehéz mert előtte 60-as szakasz van (meg amúgy is szoktak ott rendszeresen trafipaxolni...). Általában a tempomatot úgy állítom be, hogy GPS szerint 48..50km/h tartson. A lámpa kevés kivétellel rendszeresen pirosra vált így is. Kb 47km/h a határ ami fölött vált a lámpa.
1. Ha előtted nem sokkal a szembejövőt lelassítja a lámpa és már újra zöld van, akkor jöhetsz 47km/h-nál gyorsabban is, nem fog lelassítani.
2. A nyomógomb nem sokat ér, sőt veszélyesnek tartom! Ha éppen forgalom lassító módban van a lámpa akkor tud veszélyes lenni... Tapasztaltam olyat, hogy messziről láttam, amint a gyalogos megnyomja a gombot. Én szokásosan a megengedett legnagyobb sebességgel jöttem, a lámpa szépen pirosra váltott. A gyalogost nem engedte át!!! és nekem meg visszaváltott zöldre. Csak pár másodpercre kellett elvennem a gázt és kb 40km/h-val mentem át a lámpánál. Ha a gyalogos egy ilyen "lámpaváltáskor" az autók piros lámpájára elindul, akkor simán a szabályosan közeledő jármű alá fog lépkedni...
Egyébként az összes többi általad leírt gondolattal egyetértek.
(csak zárójelben teszem hozzá, hogy ha nem is programozzák át a lámpát, akkor azt is elfogathatóbbnak tartanám, ha a lámpa előtt mindkét irányból 40-es sebességkorlátozást tennének ki, mint ahogy most működik...)
A sietség az ördög míve, mondják a bölcsek, vagy a lusták, nem tudom eldönteni. Az Oettinger replika bogárhátú nagyon lassan készül, de ez ne tévesszen meg senkit, az autó tervszerűen, pontosan halad a megvalósítás felé. Ez akkor is igaz, amikor még magam is azt érzem, soha nem…..
Jules_V6 2010.04.17 13:01:02
@s0nik: Szerinted ha bent van a bogárban a motor, akkor mi tartja!? ;)
...oltsd el egy markolóval!..
Jules_V6 2010.04.06 10:18:50
@Tomi76:
Hali,
Már kezdett összeállni a kocsi, frissen felújított automata váltó, megjavítottam az ABS-t, fékbetét csere, termosztát, kifufogó, lambda szonda, meg pár apróság. A garázsban vár beépítésre a sperr difi és a klíma. Már csak a külsején voltak esztétikai hibák (műanyag lökhárító törött)...
De most ezt kell helyre állítanom:
www.skodalista.hu/fire
Jules_V6 2010.04.11 18:33:01
@Kifordított kacagány: Ugye költői kérdés volt? :O)
Karesz most törte le nagyjából a GPS-em tartóját, mert próbálta megnézni, hol járunk, ő ül ugyanis jobb egyen, Tibby meg a volán mögött küzd a forgalommal és a havas esővel, ami pedig az imént kezdett esni. Az Insigniában is van saját navi, de az csak addig tudta az utat Domsjőbe, amíg beletettük a…..
Jules_V6 2010.03.02 16:18:16
@PeterBlau:
"Minden rendben lesz azzal a Mercivel, én érzem. Itt fog furikázni vele pár nap múlva."
Biztos rendben lesz, de ha en lennek a helyeben, akkor addig nem nyugodnek, amig mar a hazafele uton nem lennek...
Hétvégén megjelent egy poszt arról, hogy kis híján megőrültem egy vén Merci miatt, ami a sarkkörön épp csak innen lakik, és pár nappal korábban eladó volt az ebay aukciós portálon, konkrétan annak a német oldalán, s ez az eladó szempontjából hiba volt. Szerencsére a kocsinak csak az indulóára volt…..
Jules_V6 2010.03.02 14:14:00
@streetsta: ketesfelora nem lesz sok? Leagalabb gyorsan aludtal?

Ponton miatt hittal tegnap?

(nemet billentyuzeten nem talalok semmit... :( )
- It was OK, but one of your teammate just pissed me off, he was so sly with me on the track. - Oh, really? Was it around 14.30? - Yes, I think... - Take it easy, sweetheart, that was me. And that was a race, not a scout-jamboree. Mai cikkünk blogposztja...
Jules_V6 2010.02.19 15:51:18
@streetsta: Meg otthonka van rajta! A "mennyen"-t meg elipszilonosjével írjuk...
  Mogyoródon laksz? Több mint tízéves az autód? Hirdesd meg, de gyorsan, cudar világ jön neked. Vélemények azonos című írásunkról...
Jules_V6 2010.02.17 20:56:55
@2108face: az új színezés szerint az is legfeljebb piros lehet...
Jules_V6 2010.02.18 11:49:00
@zöldi: De jó ötlet! Van motorom is! Miért is nem azt használom? Ja két gyereket is rá kellene gumipókozoni... Tudodmit? Inkább vidd te a gyerekeidet 125-ös négyüteművel. Ja és elég csak télen, mert nyáron nincs tiltás...
  Nehezebb csúszós úton vezetni, mint szárazon, de azért nem lehetetlen. Kattintson néhány jó tanácsért! Vélemények azonos című írásunkról...
Jules_V6 2010.02.12 23:58:11
@GYUSZI BACSI: Ez is csak akkor igaz, ha tövig nyomod a féket közben, de akkor sem azért fullad le a motor, mert (szerinted) nem kap üzemanyagot. Mielött az alapjárati fordulatszámra csökkenne a motor fordulatszáma, a vezérlés időben benidítja a befecskendezést. Ha nem fékezed a kerekeket, akkor nem fullad le a motor. Ha viszont blokkolósra fékezted a kerekeket és lefullasztottad a motort, akkor fék felengedésekor a hajtott kerekek tovább csúszhatnak a csúszós úton, de ezt kuplungolással meg lehet előzni.
Egyébként meg rendkívül hasznos a tanpályák rendszeres használata. 2..3 évente érdemes kilátogatni és megtapasztalni, milyen is az, ha megcsúszik az autó és mit kell tenni. Vezetőképzés gyakorlati részében kötelezővé kellene tenni.
Jules_V6 2010.02.13 00:14:10
@Csumpi Hálidéj:
"Én is előveszem a hátsókerekesemet az első hóban."

Mire kell egyáltalán az első kerekes?
Pár hónap Trabantozást kivéve olyanom nem is volt...
Jules_V6 2010.02.13 00:17:50
@Fakapa: Hogyúgyvan! Idén megy is be a hátsó fertályba...
  Káros-e a dízelek kipufogógáza? Hát persze. És melyik a rosszabb, a karbantartott öreg dízel fekete füstje vagy a szalonúj, részecskeszűrős dízel meleg levegője? Hát igen, jó kérdés. Vélemények azonos című írásunkról...
Jules_V6 2010.02.11 14:49:08
@Tomi1973Wien: Ne túlozz! Csak 14 liter városban... :)
Országút, autópálya 2..3 literrel kevesebb...
Belsőség Mini, mikro, nano 2010.02.05 09:00:00
A nanotechnológia már az utcán van, ez kétségtelen. Nem kell hozzá sok idő és apró robotok százai nyüzsögnek majd bennünk, pusztítják a rákos sejteket, stimulálják idegeinket és ki tudja még mit.  Alig várom már, hogy megjelenjenek az első nanorobot-chiptuningolók és…..
A Volkswagen vezérkara tegnap a nyilvánosság elé tárta a konszern középtávú terveit összefoglaló „Stratégia 2018” fantázia(dús)nevű anyagot. Nem irigylem az öltönyös-nyakkendős urakat, hisz nem kis fejtörésbe kerülhetett középtávú célként kitűzni azt, hogy a…..
Jules_V6 2010.02.04 14:09:28
@Krisi: A Jawa Mustang-omban meg egyhengeres boxer. :O)
Jules_V6 2010.02.04 14:13:17
@ekin_su_ocha: Pesze. A Mustang csak azért nem lett kéthengeres boxer, mert a váltótól nem fért el a másik henger!
Ha az Onedin-család epizódjai megérdemeltek annyit, hogy minden következő előtt legyen egy rövid összefoglaló, talán érthető, miért kell megvetnem itt az ágyat Sipos Zoli barátom Ford Sierra vásárlásának. Az ominózus bécsi kirándulás előtt egy nappal Zoli, alias streetsta…..
Jules_V6 2010.01.27 21:16:38
@streetsta: Ja neki tényleg sok pénze volt rá, ha az autó árát szó nélkül rákölti. Bár már én is ott tartol...
Miből készült az a küszöb? Kénytelen leszek elmenni megnézni...
Jules_V6 2010.02.02 05:07:01
@streetsta: Mókás az a küszöb. Ha leszeded a kerekeket, akkor lehet azzal a Sierrával bobozni!
Sikerült beindítani?
Hejj Ludas Mátyás (aki háromszor veri le), a szintelen indexbúra jobban illik az kályhaezüsthöz...
Jules_V6 2010.02.02 05:15:07
@_DanieL: Más nem érdekel?
"Öncélú virtuozitás"...
Autófília 1.0 vs 2.0, avagy... 2010.01.05 09:00:00
... Fillérbaszás kontra маленький (málenkíj) élvezet Nem röhög! Teljesen komoly a helyzet. Kocsira van szükség, de nincs pénz? Valami kell mindenképpen, de a fél milla az már álomhatár? Ismerős ugye ?! Megpróbálunk segíteni! Következzen hát egy ízig-vérig…..
Jules_V6 2010.02.01 15:01:54
@gio: és camell !
Tavaly nyáron kezdtem el keresni autót. A cél: legalább 2 literes motor, max 124kW teljesítmény, zöld matrica, nagy karosszéria, hátsókerék hajtás és max 2...300eFt-os ár. Ezek a feltételek erősen behatárolták a tipusokat. Főleg Scorpiokat (volt pár Sierra is) és Omegákat kerestünk. Rengeteg autót megnéztünk, volt köztük sok bontó szökevény, pár menthető, meg néhány rendezetlen papírral, de nekem jó állapotú korrekt jármű kellett. Végül is 4 hónap alatt meg is lett: MK1-es Scorpio, jó karosszériával sok extrával, 2.9-es V6-os motorral és 400000km-rel az órában. Egyedüli komolyabb gondja a rosszul működő automata váltó volt. Ennek a javíttatásával együtt sem került többe, mint 300eFt...
A fogyasztás nem a legjobb (városban 14l/100km, országúton 11l/100km), amit jobbláb függően plusz-minunsz egy-két literrel lehet módosítani. A kényelemmel viszont elfeledteti a fogyasztási adatokat. Amióta használom, a szokásos utaim alatt nem fáradok el, mint azelött rendszeresen...
Ha kisebb fogyasztásút kell, akkor a 2.0-ás vagy 2.3-as (Scorpio) 2.4-es (Omega) sor4-eseket keressetek, mert ezek teljesítményben csak kicsit maradnak el a 2.9-estől, fogyasztásban viszont jobbak. Amit érdemes nagyon megnézni, az a karosszéria. Mindkét tipus a hátsó sárvédőívét és a küszöbét ennyi idő után erősen megemészti a rozsda, az Omega hossztartói az első futóműnél és az ajtók aljai szintén kényes helyek. 15 év felett vagy javítandó, vagy javított állapotúak...
Az újabb tipusokat (Béka Scorpio, B Omega) nem nagyon néztem, azokról csak annyit tudok, hogy az Omega első lámpa búrái opálosodnak, a Béka kábelkötege meg zárlatosodik...
Összefoglalva: Ha olcsón szeretnétek jó állapotú, kényelmes, nagy autót, akkor kis türelemmel találtok ilyet a Scorpiok és Omegák között...