Adatok
badger
0 bejegyzést írt és 126 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Továbbra is vannak fájdalmaim, nem tudom hogyan tovább, magánrendelés felkeresését a jövedelmem nem teszi lehetővé…
Kedves PraxisBlog!
A tehetetlenség íratja velem a történetemet, lassan felőröl a fájdalom…
Február eleje óta igen erős baloldali derék/vesetáji…..
badger
2018.10.28 00:53:51
@platelet: hál'istennek
badger
2018.10.30 07:18:44
@Dikusz: persze, szeretek én is házhoz menni a ló#aszért
Frissen amputált szeptikus sebbel, 1 db antibiotikum recepttel, fájdalomcsillapító recept nélkül.
Kedves Praxisblog!
Kérem, ha a történetem megosztásra kerül, csak nevek nélkül, mert vannak benne rám nézve kompromittáló részletek. Elnézést az ékezetek helyenkénti…..
A 21. században, Európában a jobb állapotú betegek mosdatják a társaikat, hogy ne egye meg őket a piszok, és ne kapjanak el további fertőzéseket. Akármennyire hihetetlen, ez a magyar valóság, a saját szememmel láttam.
Tisztelt Praxis!
Tavaly ősszel kórházba kerültem,…..
badger
2018.01.20 20:30:50
@rallus: " A magyar kórházakban pozitív folyamatok zajlanak: javult a kórházak jelentési fegyelmezettsége, megelőzési gyakorlata, és csökkent a kórházi járványok száma, negyedével csökkent az egészségügyi ellátással összefüggő járványok száma, és az egyik leggyakoribb fertőzés (CDI) aránya Magyarországon a finn és a német adatoknál is jobb."
Már elnézést, de ezt hogy van pofád leírni? Ez ugyanakkora hülyeség mint, hogy a Föld lapos.
Ez az idézet honnan van amúgy?
Már elnézést, de ezt hogy van pofád leírni? Ez ugyanakkora hülyeség mint, hogy a Föld lapos.
Ez az idézet honnan van amúgy?
badger
2018.01.20 20:44:59
@rallus: Áh köszönöm
www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma/egeszsegugyert-felelos-allamtitkarsag/hirek/jelentos-magyar-eredmenyek-a-korhazi-fertozesek-megelozeseben
ha a kormány írja, akkor az úgy is van.
www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma/egeszsegugyert-felelos-allamtitkarsag/hirek/jelentos-magyar-eredmenyek-a-korhazi-fertozesek-megelozeseben
ha a kormány írja, akkor az úgy is van.
badger
2018.01.20 20:56:47
@rallus: egy 2018-ban csainált profilú, csak politikai témákban hozzászóló, a regnáló kormányt éltető bértrollal nem fogok vitatkozni. Könnyű erről az oldalról hozzáférni az IP címhez, írjatok fel nyugodtan az adatbázisba, hogy én nem vagyok a ti emberetek.
Gyógyulásomat mind az állami, mind a magán rendszerben próbáltam elérni sikertelenül. Azt gondoltam hogy majd a magán rendszerben ha fizet az ember akkor minden más lesz. Sajnos nem.
Kedves Praxisblog!
28 évesen már sikerült bekerülnöm az egészségügy útvesztőibe.…..
badger
2017.11.29 13:14:47
badger
2017.11.29 15:59:37
@marand22: köszönöm! Ez nekem nagyon hasznos volt.
A rendőrség 1 hét alatt 3 alkalommal volt kint ilyen olyan "alkoholos problémák" miatt. Hulla részeg fertőző tüdőbeteg hajléktalanokat szállít a rendőrség hetente az osztályra, vagy egyel feljebb a zárt részlegbe.
Üdvözlöm a blog olvasóit.
Sajnos ezt a posztot nem tudom…..
XVI. ker. háziorvosi rendelő: "Ide ne jöjjön be, nem akarom Magától elkapni, jöjjön délután, miért én kapjam el, nem az én dolgom."
Sziasztok!
Nekem többnyire pozitív tapasztalatom volt egészen ma délelőttig a magyar orvostársadalommal.
Úgy esett, hogy lebetegedtem, masszív takonykór annak…..
Megpróbálok imádkozni, hogy a szívbetegségem és a rosszulléteim kihúzzák novemberig, ha nem, akkor remélem , hogy a sürgősségin fogadni fognak egy már bekövetkezett infarktussal.
Tisztelt Praxisblog!
Szívbetegként nem nagyon szoktam az orvosokat zavarni, a fizetett járulékom alapján az…..
badger
2017.10.02 11:06:17
@Antalbaba: ez 10 éven belül szépen fokozatosan bekövetkezik. Több millióan lesznek háziorvos és szakrendelői ellátás nélkül. A jobb körülmények között élők magánpraxishoz fordulnak (most is) , a leszakadó réteg meg ellátatlanul marad, tovább rontva Mo. megelőzhető elhalálozási, cardiovasculáris és tumoros elhalálozási statisztikáját.
badger
2017.10.02 11:08:07
@badger: tartósan betöltetlen háziorvosi praxisok 2017. Táádáám
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--GxlHvI7c--/w_748/730Wmx8WtoTBMMDIs.png
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--GxlHvI7c--/w_748/730Wmx8WtoTBMMDIs.png
Egyszerűen érthetetlen, hogy a vizsgálatok alkalmával miért nem tudnak adni időpontot előre, amikor tudják, hogy a gyereket a következő hónapban vinni kell kontrollra.
Ismét üdvözlöm a blog kedves olvasóit a Heim Pál gyermekkórház bőrgyógyászati rendelésével…..
badger
2017.07.21 03:16:23
@she_wolf: ez nem jövőkép, már rég óta így van. Látom hogy akinek szakrendelő kéne az nem jut be oda, és tovább súlyosbodik a baja addig amíg mentő nem viszi el őket életveszély miatt (felnőtt rendelés kardiológia, pulmonológia, gasztroenterológia)
Valahogy úgy értettem hogy a rendes kontrollra rá 3 héttel (lehet rosszul fogalmaztam) . Valóban ideális lenne megszakítás nélkül szedni ezt a gyógyszert, de ne várjon csodát tőle. Lehet hogy a nem-ideális szedés mellett , 3 hetes kihagyással is pont ugyanaz az eredmény lesz mintha megszakítás nélkül szedte volna. Ez acne, nem egy halálos kór, csúnya meg minden, a tini önbecsülése a béka segge alatt van emiatt, de ne csináljunk már ebből ekkora felhajtást. Erre azt mondják hogy az arcod olyan mint a szétbombázott Bagdad, ha majd szülsz 2 gyereket meg 30 éves leszel akkor elmúlik, addig itt van ez a szar gyóccer, most ennyit tud az orvostudomány, sok esetben nem is lesz jobb, ha jobb lesz, akkor hálát adunk ennek a gyóccernek, valamelyest javítják a tüneteket meg az életminőséget, jah vannak mellékhatásai, lehetnek durvák, ezért kéne kontrollra járni, de nem halálos ez nyugi. Nah hát kb ennyi ez a betegség.
Nekem is jó lett volna folyamatosan a gyökérkezelt fogamat kezelni, és nem kellett volna félbeszakítani szabadságolás miatt 3 hétre és ideiglenes tömést beletenni stb stb. Kb hasonló szitu. Nyugi van ember!
Azért írtam a másodkézből dolgot, mert azt feltételeztem, hogy a testvér anyuka elmondása alapján íródott a poszt.
Valahogy úgy értettem hogy a rendes kontrollra rá 3 héttel (lehet rosszul fogalmaztam) . Valóban ideális lenne megszakítás nélkül szedni ezt a gyógyszert, de ne várjon csodát tőle. Lehet hogy a nem-ideális szedés mellett , 3 hetes kihagyással is pont ugyanaz az eredmény lesz mintha megszakítás nélkül szedte volna. Ez acne, nem egy halálos kór, csúnya meg minden, a tini önbecsülése a béka segge alatt van emiatt, de ne csináljunk már ebből ekkora felhajtást. Erre azt mondják hogy az arcod olyan mint a szétbombázott Bagdad, ha majd szülsz 2 gyereket meg 30 éves leszel akkor elmúlik, addig itt van ez a szar gyóccer, most ennyit tud az orvostudomány, sok esetben nem is lesz jobb, ha jobb lesz, akkor hálát adunk ennek a gyóccernek, valamelyest javítják a tüneteket meg az életminőséget, jah vannak mellékhatásai, lehetnek durvák, ezért kéne kontrollra járni, de nem halálos ez nyugi. Nah hát kb ennyi ez a betegség.
Nekem is jó lett volna folyamatosan a gyökérkezelt fogamat kezelni, és nem kellett volna félbeszakítani szabadságolás miatt 3 hétre és ideiglenes tömést beletenni stb stb. Kb hasonló szitu. Nyugi van ember!
Azért írtam a másodkézből dolgot, mert azt feltételeztem, hogy a testvér anyuka elmondása alapján íródott a poszt.
badger
2017.09.15 18:18:38
badger
2017.09.16 01:08:16
@Dikusz: mert néha jó alámerülni a mocsárban :-D ugyanúgy mint amiért a maunika sót, valóságsót meg trancsírozós horrorfilmet is néznek az emberek. A trash az kell, de káros is :-D főleg ha egy szakmát járat le :-(
Praxis
Hosszú órákon át váratták a 87 éves beteget a Szent Imre kórház sürgősségi osztályán
2017.07.03 05:46:09
Ha a háziorvos ráirja,hogy kéri sürgős beutalását akkor miért kell több órán keresztül várakozni?
Tisztelt Praxis!
Sajnos hasonló tapasztalataim vannak a Szent Imre kórház sürgősségi osztályával. Édesanyámnak a háziorvos délután mentőt hivott, a beutalóra ráirta,kéri a sürgős beutalását. A…..
Nekünk még szerencsénk volt, mert rokonaink dolgoznak a Honvédben és úgymond "gyorsan" sorra kerültünk.
Tisztelt Praxis!
Húgom a MÁV háziorvosi ügyeletére ment be, ahol arra panaszkodott, hogy szúr az oldala. Mar ott is annyit várt, hogy már nem bírt menni. Az orvos vakbélgyulladásra…..
badger
2017.05.09 16:27:50
@AnnaKarenina: " A sürgősséginek az a CÉLJA, hogy leválogassa az eseteket, kiemelje a halasztást nem tűrő eseteket, ellássa a kisebb, de azért kezelést igénylő eseteket, hogy azok ne terheljék a kórházi osztályokat. Ez szervezési kérdés. Ennek hiányában szinte felesleges sürgősségi osztályokat fenntartani." Pontosan EZ van, így működik itthon a sürgősségi rendszer. Ez alapján van a triázsolás is. Csak nincs a rendszerben elég ápoló, orvos, meg diagnosztika
Várja ki a párom amíg kezelés és műtét nélkül, katétert viselve élete végéig, szépen meghal nagy szenvedések közepette?
Tisztelt Praxis!
A párom 75 éves lesz nyáron és tavaly novemberben állapították meg a prosztata rákot nála a Dél-Pesti Kórház Urológiáján, ahová véletlenül került, mert akkori…..
badger
2017.05.05 23:27:30
@fekete macska a fűben: ezek milliós nagyságú tételek, ez bizonyos. Nem tudok számot mondani, nem is akarok, nem értek hozzá, én is csak ugyanúgy guglizni tudok mint ahogy ezt meg lehetetett volna önnek is tennie
mery.hu/?q=mery-hirek/tiz-legdragabb-betegseg-magyarorszagon-elso-helyen-cukorbetegseg
"9. Az emlő rosszindulatú daganata - 24,9 milliárd
Az emlő daganatos megbetegedésének gyakorisága évről évre nő, Magyarországon ma már a leggyakoribb női rák, évente 7500 új beteget fedeznek fel, és 2300 nő halálát okozza."
vegyük csak a 25 milliárdot és, vegyük a 2008-as rákregiszter adatát: 5610 -ben ennyi db mellrákos beteg volt. Az 4.5 millió forint kb. durva becsléses átlagban
Mennyi most a TB, kb 8.000 Ft? 4.5 M Ft az 562 hónapnyi befizetés, 46 év?
Este van lehet, rosszuk számolok, amúgy sem erősségem a matek, ha valamit elszámoltam, ne öljetek meg érte
mery.hu/?q=mery-hirek/tiz-legdragabb-betegseg-magyarorszagon-elso-helyen-cukorbetegseg
"9. Az emlő rosszindulatú daganata - 24,9 milliárd
Az emlő daganatos megbetegedésének gyakorisága évről évre nő, Magyarországon ma már a leggyakoribb női rák, évente 7500 új beteget fedeznek fel, és 2300 nő halálát okozza."
vegyük csak a 25 milliárdot és, vegyük a 2008-as rákregiszter adatát: 5610 -ben ennyi db mellrákos beteg volt. Az 4.5 millió forint kb. durva becsléses átlagban
Mennyi most a TB, kb 8.000 Ft? 4.5 M Ft az 562 hónapnyi befizetés, 46 év?
Este van lehet, rosszuk számolok, amúgy sem erősségem a matek, ha valamit elszámoltam, ne öljetek meg érte
badger
2017.05.05 23:38:59
@badger: és ez a magyar ár. Amerikában többszöröse. Hát egyáltalán nem csoda hogy Walter White nekiállt drogot főzni amikor megtudta hogy nem fizeti a kezelését az amerikai téébééj.
badger
2017.05.07 12:35:24
@fekete macska a fűben: tessék inkább ilyenekről olvasni
m.hvg.hu/elet/201708__lugositas__hatterhatalmak__keseru_pirula__parlagfuvet_reggelire
m.hvg.hu/elet/201708__lugositas__hatterhatalmak__keseru_pirula__parlagfuvet_reggelire
Az egészben az volt a legborzasztóbb, rá sem jöttek, mi a bajom, mi okozza a borzalmas fájdalmat. Segíteni pedig végképp nem tudtak.
Tisztelt Praxis!
Az én kálváriám az egészségüggyel közel fél évig tartott. Az egészben az volt a legborzasztóbb, rá sem jöttek, mi a bajom, mi okozza a borzalmas…..
badger
2017.05.02 16:00:23
@she_wolf: én trollkodni meg röhögni járok ide, de azért kezd lecsúszni nekem is az ékszíj ezektől :D
www.tenyek-tevhitek.hu/csaktagoknak/socsokkentes-depressziot-es-inzulinrezisztenciat-okoz.php
erre gondolna Boka1? Ez a cikk nagyon messzire vezet. Attól hogy tudományosan igen jól van megindokolva, és hogy az aldoszteron fonalára felfűzhetünk betegség-gyöngyöket ( ez milyen szép hasonlat tőlem), még nem biztos hogy egy nyakláncot kapunk belőle. Szendi Gábor nem tűnik buta embernek, utána is nézek ki ő, de így első blikkre óriási nagy fenntartással kezelném az írásait.
www.tenyek-tevhitek.hu/csaktagoknak/socsokkentes-depressziot-es-inzulinrezisztenciat-okoz.php
erre gondolna Boka1? Ez a cikk nagyon messzire vezet. Attól hogy tudományosan igen jól van megindokolva, és hogy az aldoszteron fonalára felfűzhetünk betegség-gyöngyöket ( ez milyen szép hasonlat tőlem), még nem biztos hogy egy nyakláncot kapunk belőle. Szendi Gábor nem tűnik buta embernek, utána is nézek ki ő, de így első blikkre óriási nagy fenntartással kezelném az írásait.
badger
2017.05.02 16:46:23
@Boka1: ez az ember egy vicces köntösbe bújtatott csaló fasz. Attól hogy féligazságokat vicces köntösben a saját nézete felé ferdíti, attól még nem lesz igaza. Ártalmas embernek tartom.
badger
2017.05.02 17:04:26
@chili wili: megkérdezem, megmutattatom, innen tudom hogy majdnem mindenkinél mást jelent. Innen tudom az is, hogy a " fülem mögül egészen a kopoltyúmig olyan érzés, mint amikor a kék villyogó így forog" az azt jelenti , hogy áramütésszerű arcidegzsába.
Egyébként éjjel a kórházban meg is halt a néni. Úgy gondolom, ilyen súlyos betegnél elvárható lenne a teljes odafigyelés és lelkiismeretes ellátás.
Tisztelt Praxis!
Többször volt már szó a gödi orvosi ügyeletről pozitív és negatív előjellel is. Most egy megdöbbentő esetet hallottam. A…..
badger
2017.04.26 23:13:05
@zünüke: tudom. Mert több százat láttam. Az hogy valaki gyenge a láztól és az ágyból nem tud kikelni eset között óriási különbség van (az utóbbi az amikor valaki pl. béna vagy vegstádiumú beteg) . A nyelési fájdalom-nehezítettség és a nyelési képtelenség között is. Vizet tudott inni? Nahát. Persze hogy igen.
A WC - re ki tud sétálni? A lépcsőházba le tud menni a beteg? Autóba be tud szállni a bágyadtsága ellenére? 97%-ban igen. Tessék elvinni az ügyeletre. Ne lábhoz - házhoz rendelje az orvost ilyen betegséggel.
Algopyrin és Voltaren fájdalomcsillapítók vannak. Ha mást kapott akkor az vagy irreleváns, vagy valahogy nem kerek a történet.
A WC - re ki tud sétálni? A lépcsőházba le tud menni a beteg? Autóba be tud szállni a bágyadtsága ellenére? 97%-ban igen. Tessék elvinni az ügyeletre. Ne lábhoz - házhoz rendelje az orvost ilyen betegséggel.
Algopyrin és Voltaren fájdalomcsillapítók vannak. Ha mást kapott akkor az vagy irreleváns, vagy valahogy nem kerek a történet.
badger
2017.04.27 00:55:10
@zünüke: az első kommentben csak elesettség, láz, torokfájás és csupa szubjektív dolgok szerepelnek. A második kommentben bővebben már a nyálfolyásról való említés is van, ami el is kerülte a figyelmem, ezért bocsánatot kérek. Nagyon nem mindegy, hogy hogy adja ezt elő az orvosnak / mentőszolgálatnak. Az első hozzászólás csak egy általános panasz, amire ki se kéne menni (az előbb említett 97 %) , a másodikban már szerepel egy intőjel -
a nyálfolyás- amire már abszolút indokolja azt hogy valami orvos lássa. Ezen információval már az előbb írottakat visszavonom erre az esetre. Ha nem lenne ez az infó, akkor viszont abszolút fenntartanám.
a nyálfolyás- amire már abszolút indokolja azt hogy valami orvos lássa. Ezen információval már az előbb írottakat visszavonom erre az esetre. Ha nem lenne ez az infó, akkor viszont abszolút fenntartanám.
badger
2017.04.27 01:43:37
@zünüke: oh időközben megint jött komment. Igen ez az egyetlen infó hozzáadásával - nyelési képtelenség - indokolttá tette az ügyelet hívását, ezt az egy szem szót nem vettem észre az előbb amikor írtam azt a kommentet, ezért sűrű elnézést kérek.
Igen, nehezünkre esik kimenni, mert ez nem arról szól hogy megéri-e címre menni a ' zsebpénz " miatt. Qrvára nem a pénzről van szó. Pont leszarom hogy ad vagy nem ad valaki. Nagyon nem mindegy hogy miért megyünk ki. 100 emberből 100 elvárja hogy akár éjjel 4-kor is azonnal ugorva kimenjünk hozzá. Ebbe a 100 emberbe beletartozik a 97 indokolatlan (megfáztam, fáj a torkom, lázas vagyok) , és a 3 indokolt (nem tud nyelni) is. Egy házi látogatás még sosem volt 40 perc alatt, már maga az hogy a kerületben kell mozogni lakásba bejutni, adatokat felírni, beteget kikérdezni, dűlőre jutni, nem 7 perc. Nem. 1 órát elvesz. Egy db felesleges látogatás 1 órára egy 50-80 ezres lélekszámú kerületből vonja el az egyetlen ügyeletes orvost. Ez alatt az ügyeleti praxisba 5 hívás fut be, 1x mentőszolgálat szeretne átadni esetet és hadrendbe állítani minket, vagy az ügyeleten vár 2 beteg akikről még semmit sem lehet tudni, vagy rendőrök érkeznek ittas vezetőt hoznak vérvételre
Ezért hívom lábhoz hívásnak, mert általában felesleges, és társadalmilag elvárt hogy úgy táncoljon az orvos ahogy az állampolgár fütyül akkor is ha felesleges ,miközben máshol nagyobb szükség lenne rá.
Igen, nehezünkre esik kimenni, mert ez nem arról szól hogy megéri-e címre menni a ' zsebpénz " miatt. Qrvára nem a pénzről van szó. Pont leszarom hogy ad vagy nem ad valaki. Nagyon nem mindegy hogy miért megyünk ki. 100 emberből 100 elvárja hogy akár éjjel 4-kor is azonnal ugorva kimenjünk hozzá. Ebbe a 100 emberbe beletartozik a 97 indokolatlan (megfáztam, fáj a torkom, lázas vagyok) , és a 3 indokolt (nem tud nyelni) is. Egy házi látogatás még sosem volt 40 perc alatt, már maga az hogy a kerületben kell mozogni lakásba bejutni, adatokat felírni, beteget kikérdezni, dűlőre jutni, nem 7 perc. Nem. 1 órát elvesz. Egy db felesleges látogatás 1 órára egy 50-80 ezres lélekszámú kerületből vonja el az egyetlen ügyeletes orvost. Ez alatt az ügyeleti praxisba 5 hívás fut be, 1x mentőszolgálat szeretne átadni esetet és hadrendbe állítani minket, vagy az ügyeleten vár 2 beteg akikről még semmit sem lehet tudni, vagy rendőrök érkeznek ittas vezetőt hoznak vérvételre
Ezért hívom lábhoz hívásnak, mert általában felesleges, és társadalmilag elvárt hogy úgy táncoljon az orvos ahogy az állampolgár fütyül akkor is ha felesleges ,miközben máshol nagyobb szükség lenne rá.
Nem szeretnék megbántani senkit, de igazságtalannak érzem, hogy az ellátórendszer így bánik velünk, betegekkel. Ha nincs pénz, szenvedhetünk, ha van, minden azonnal megoldható.
Tisztelt blog!
Ortopédiai szakrendelésen jártam nemrég, ezzel kapcsolatban osztanám meg a tapasztalataimat. Nagyjából…..
Most rendszeresen járok MR vizsgálatra, és várom a halálos ítéletemet. Mindezt egy kontár miatt a dél-pestiből.
Tisztelt Praxisblog!
Valószínűleg már csak néhány nap van hátra az életemből (legalábbis tiszta tudattal), és úgy gondolom, megosztom Önökkel/veletek az én dél-tepsis…..
badger
2017.04.11 08:47:53
A Szent Imre Kórház minden tekintetben kimagasló helyet foglal el az egészségügyi intézmények között nem csak hazai, de európai léptékek között is.
Olvasva a praxis.blog.hu-n a megannyi felháborodott hangvételű bejegyzést, különös tekintettel a - Szent Imre, a “gyilkos…..
badger
2017.04.05 21:42:30
@Boka1: te ha oda bekerülsz, nem halhatsz meg. Te vagy az ékes példa, hogy az agyhalál után is van élet.
Az elkövetkező fél év felért számomra egy rémálommal, folyamatos fájdalom, irritáció, égető érzés, gyakorlatilag minden nap a túlélésről szólt. Nem volt olyan ülő-, álló-, vagy fekvőpozíció, mely alatt nem éreztem volna az irritációt, belegondolni is szörnyű, hogy mi lett volna velem, ha fizikai…..
badger
2017.03.28 09:54:55
@badger: ez volt a szofisztikált empátiadús véleményem. A sajátom meg az hogy MENEKÜLJ az ilyen betegtől ahogy meglátod mert ez totál kattant.
Az ápolók undorítóak, hanyagok, lusták, lógással fecsérlik a drága idejüket, az orvosok zöme pénzéhes, nincs beteg és hozzátartozó felé menő korrekt infóáramlás.
Tisztelt Praxis Blog!
Dr. Keszthelyi Gyula mentősökkel kapcsolatos megdöbbentő története adott apropót, hogy megosszam Önökkel azt,…..
badger
2017.03.27 12:23:01
badger
2017.03.28 00:58:43
@_panni_: jó gyógyulást! Ilyen történetek kellenének ebbe a blogba. A szubjektív része ( nem ócsároló, de azért megkérdőjelez pár dolgot) nem ment az objektív dolgok rovására, szimpatikus is a kitartásod, és jól felvilágosult beteg vagy. Ez tök jó :-)
Végül nem láttak el, visszaküldtek székre, ahol még kb. 3/4 órát küzdöttem, és aki autóval bevitt, hazaszállított, otthon még másfél-két napig kínlódtam, és végre elmúlt.
Tisztelt Praxis!
Pár éve én nagyon erős migrén rohammal voltam ott. Pár óra eltelte után már a széken leborulva "félig"…..
badger
2017.03.20 16:01:30
@neduddki21: sajnálom, akkor sem sürgősségire való eset. Nagyon szar dolog a migrén, de semmilyen veszélyeztető állapotot nem takar. Persze, természetesen nem szólnak érte egy szót sem mert elég látványos szenvedést tud okozni, nem fogják elzavarni hogy minek jöttél. De akkor sem SBO-ra való eset. Ugyan azokat a szereket kapja mint amiket recept nélkül meg lehet venni {fájdalomcsillapító, hányingercsillapító) csak infúzióban. Nem találkoztam sürgin még triptánokkal. Szerencsésebb otthon átveszelni, ha nagyon nem megy inkább ügyeletre menni mint SBO-ra.
www.google.hu/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://epa.oszk.hu/02400/02454/00060/pdf/EPA02454_neuropsychopharmacologia_hungarica_2015_04_169-176.pdf&ved=0ahUKEwjCgrGQq-XSAhWGB5oKHRmpAlYQFggYMAA&usg=AFQjCNFq3a3Ra1vXKfXrINf3mLQGaadtDA&sig2=jzFQ0Qlcm9MBMHgdxlU1eg
www.google.hu/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://epa.oszk.hu/02400/02454/00060/pdf/EPA02454_neuropsychopharmacologia_hungarica_2015_04_169-176.pdf&ved=0ahUKEwjCgrGQq-XSAhWGB5oKHRmpAlYQFggYMAA&usg=AFQjCNFq3a3Ra1vXKfXrINf3mLQGaadtDA&sig2=jzFQ0Qlcm9MBMHgdxlU1eg
Megalázó helyzet volt es rendkívül tehetetlennek éreztem magam. Négy óra várakozás után haza vitt a fiam, aki szintén közel volt, hogy helyre tegye a doktor urat. Ha tudtam volna, hogy hol lehet bejelentést tenni, hogy hol vizsgálják ki az ügyet, már megtettem volna.
Tisztelt…..
badger
2017.03.14 12:33:13
@apanna: én is tudok ritka kirívó súlyos eseteket mondani amik missdiagnózisok. De én most az átlag és gyakoriról beszélek. Az hogy valaki magára hívja a mentőt tök indokolatlanul és hülyeség miatt az legalább 30/100-hoz. Ha valakit félrediagnosztizálnak az SBO-n és belehal az aneurysma rupturába az 2-3/1.000.000 -hoz. A xxi. században is ember legyen a talpán aki larvált tünetek mellett gondol rá és felismeri az aneurysma rupturát.
badger
2017.03.15 01:59:01
@nickM: én átlagos példát mondtam, te egy személyes konkrét negatív élményt. Arra akarsz reflektálni hogy nem csak a beteg a rossz hanem az eü személyzet is? Igen. Vannak az eü-ben nem lelkiismeretes dolgozók, vannak akik vizsgálat nélkül elhajtanak, vannak akik félrekezelnek? Igen, rengeteg. Ez az egész egy társadalmi probléma, a magyar társadalom beteg és kiégett, a magyar eü is beteg és kiégett. És akkor mi jogon kérem számon a betegeket ha az eü sem különb?
Mert az eü-nek kell hatnia a társadalomra (orvos, tanácsadás, mikor kell menni kórházba, mivel nem kell kórházba menni, mikor kell hívni mentőt, a homeopátia hülyeség, megelőzés fontossága) és a társadalomnak kell az eü-ben hatni (nagy a várólista, csapnivaló az ellátás, szarba se néznek, reform, tüntetés, politikusok számonkérése, hálapénz betiltása) . Az én szeretem az első részben van.
Mert az eü-nek kell hatnia a társadalomra (orvos, tanácsadás, mikor kell menni kórházba, mivel nem kell kórházba menni, mikor kell hívni mentőt, a homeopátia hülyeség, megelőzés fontossága) és a társadalomnak kell az eü-ben hatni (nagy a várólista, csapnivaló az ellátás, szarba se néznek, reform, tüntetés, politikusok számonkérése, hálapénz betiltása) . Az én szeretem az első részben van.
badger
2017.03.15 02:13:11
@badger: * szerepem
Jelenlegi tüneteim: nyirokcsomó duzzanat és fájdalom, nyelvdagadás, minden izmom és ízületem fáj, erős nyomás a tarkómban, rángatózás, remegés, izzadás, egyensúlyzavar, arcideggyulladás.
Tisztelt Praxis!
Megszerezném osztani, hogy mi is történt velem 2 éven keresztül hátha segíthetek ezzel…..
badger
2017.03.12 16:23:05
@fekete macska a fűben: grat a rikitikitévinek szánt kommented miatt, a legbenignusabb, legokosabb és legelfogadóbb hozzászólásba sikerült beletörölni a fikás orrod . Paraszt gyökér
Zavarjuk szét az egész bandát, kapjon több pénzt az, aki tud, és szeret is gyógyítani, és azt gondolom, hogy akkor el fogja tudni látni a betegeket talán a kevesebb, de rátermettebb személyzet is. Senki se menjen a Szent Imre kórház sürgősségi osztályára, ha élni akar!
Nekem is van egy…..
badger
2017.03.10 10:30:21
@boundary: persze, mivel a xxi. században mindenki a kórházban hal meg lehet halálgyárnak nevezni. Ha mindenki otthon halna meg akkor a házat át kellene keresztelni halálotthonná, halálházzá, nem? Faszkivan már a hülyeségeitekkel. De kórházban is születnek a gyerekek, mégsem hívják gyerekgyárnak.
badger
2017.03.10 11:45:17
@defné: az elkülönített betegváróban való tartózkodás is egyfajta megfigyelés az sbo keretein belül, ahol szakszemélyzet tartózkodik, bármilyen eseményre ugrásszerűen azonnal tudnak reagálni. Ez nem Amerika hogy mindenkinek ágy jusson elhúzható függönnyel. Nem kellett monitorozni. Ilyen megfigyelésről beszélek.
badger
2017.03.13 11:48:45
@Greg24: tökéletesen így van!
Lázat egyetlen alkalommal sem mértek, sem a nejemnél, sem a többi kórteremben fekvő betegnél, ez szintén külön érdekesség volt, azt feltételeztük, ez a kórházi protokoll része kellene lennie, a gyakorlatban közel sem az.
Tisztelt Praxis blog!
Azért írok önöknek levelet, mert a feleségem…..
badger
2017.02.28 18:51:43
Hogyan fordulhat elő, hogy a személyes betegkartonomban több olyan vizsgálat szerepel, amelyet – mivel korábban semmi nem indokolta – nem végeztek, nem is végezhettek el rajtam.
Tisztelt Praxis blog!
Az utóbbi időben nagyon elment a blog a gyógyszerekkel kapcsolatos cikkek irányába, én most egy…..
badger
2017.02.25 05:47:18
@Nyikita Szergejevics Zájcsik: nekem egyszer azt mondta egy MTA tag orvos, aki egy ilyen kormány - eü kerekasztalról jött vissza, hogy pontosan tudják a kórházak ilyenfajta csalásait, megsaccolni sem tudják a valós költségvetési adatokat, így inkább hozzád sem nyúlnak a rendszerhez. Ahogy még működik azt konzerválják, ne is álmodjanak eü reformokról.
badger
2017.02.25 07:45:05
@Before: "mi meg fizetjük a tb-t" . Ez aranyos. :-D Konkrétan azért van még az országban egészségügy, mert ezek a finanszírozási bizbaszok fel vannak csalva.
Hogyan bízzon meg az ember azokban, akiktől az élete függ, ha ők visszaélnek a bizalommal? És mit tegyen az, akinek nincs orvos a családjában és nem tud tanácsot, segítséget kérni tőle?
Tisztelt Praxis!
A lányom révén érintett vagyok az egészségügyben, hiszen ő háziorvosi praxist visz…..
badger
2017.02.23 12:27:51
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz