Adatok
FrundsbergW201
0 bejegyzést írt és 66 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
CSEPELIEK ÚJSÁGA
Régi dicsőségünk: "Így készül a Csepel 100, amely után vágyik a dolgozó – de nem tudja megvenni, mert még drága"
2018.04.15 01:23:00
Az 1882-ben Pesten konzervgyárként született, de a Csepelen hamarosan gépgyárként naggyá váló Weiss Manfréd Művek (WM) számára az első világháború után egy szempillantás alatt nyílt meg a világ: tűzhelyek, szerszámgépek, kályhák, autók és repülők, sőt, a húszas…..
FrundsbergW201
2020.12.30 00:57:31
Az első képen egy kerékpár vázat keményforrasztanak nem a 100/48asét. Egyébként jó cikk. A tervező Dr Jurek Aurél nevét talán érdemes lett volna megemlíteni mert ez a blokk volt az alapja az összes magyar 125ös motornak is egészen a Danuvia 1967es utolsó gyártási évéig.
Én Car Mandiner (akit feljelentettek a facebook-on, hogy nem ezen a néven anyakönyvezték), minden szerszámos írások atyja... Na, jól van, tudom, hogy nem vagyok ilyen nagy ember, de viszont azt is tudom, hogy az én írásaim után (Mivel dolgozzunk... Mitől barkács... ) kezdtek bele sokan holmi…..
Honnan származtak az „okosba” megvett benzinadagok és miért ment jobban az autó az osztrák benzintől? Olyan trükköket mutatunk, hogy garantáltan fennakad a szeme!..
Annyian kérdezik mindig tőlem, hogy Szicíliában mi a helyzet a bevándorlók ügyében, hogy annak ellenére, hogy ez ugyebár igen kényes téma, és sokakból vált ki sokféle indulatot, mégis úgy döntöttem, hogy írok erről. Annál is inkább, mert a tengeren érkező migránsok többnyire épp Szicíliában…..
Gondolom mindenki volt már úgy - de ha nem, akkor majd lesz - hogy színt kellett kevertetni valamelyik gépjárművéhez. Amennyiben nagyon veterán az eszköz, akkor két lehetőség szokott fennállni: Uno: (Ahogy a német mondja') odamegyünk a keverőműhelybe, aztán megkukucskálják a colort, vagy azt…..
Nem valami friss a történet, de csak mostanára csillapodott kezem remegése annyira, hogy le tudjam írni a szörnyűséget, ami nálunk történt.
Ködös hajnal volt. Az éji madarak utolsó dalukat pitypalattyolták, macskák vonszolták magukat hazafelé munkahelyükről, a korán induló járműroncshordák…..
FrundsbergW201
2017.04.12 23:57:44
Amúgy most csak kettő, de így jobb a cím, a bulvárban is így írnák.
Ja, és nem is készít ki, csak nem értem, hogy mit nem lehet ezen érteni, pedig nem olyan bonyolult...
A blog régebbi olvasói - jó, ez relatív, mert még csak 2 és fél éve fut a blog - talán emlékeznek a jópofa kis Yamaha Mate-re, vagyis Mátéra, a dinamikus teherhordóra, amit Ottó ajánlott fel tesztelésre nagyjából tavaly ilyenkor. A Mate azóta is szolgálatban van, azonban van Ottónak egy hobbija,…..
FrundsbergW201
2017.04.10 01:25:05
A Mercik után lássunk pár olyan kocsit, amit nem csak fényképen, a Gellért szálló parkolójában, vagy valami állami konvojban láthattam gyerekkoromban!
Bevallom, képtelen vagyok észrevenni azokat az apró különbségeket, amelyek alapján nagy- vagy kiskerekűnek nevezik a gömbölyű Wartburgokat, csak…..
FrundsbergW201
2017.02.21 18:18:35
@Hamster:A váltás pontos évet nem tudom, 1980ban már a két kerek órás volt az biztos.
Az 1800-as évek óta nem történt ilyesfajta észlelés Baranya megyében, de most végre sikerült lencsevégre kapni egy lényt, ami gyanúsan hasonlít egy boszorkányra!..
FrundsbergW201
2017.02.04 11:29:51
Már korábban láttam, hogy túl sok a fekete beltérben, lehet még világosítani a hangulatán.
Az eredeti elképzelés az volt, hogy bőrözött elemeket keresek, legalább középboxot, de Magyarországon nem találtam semmit, az ebay-en volt néhány középbox, de a 300 eurót , plusz posta, plusz festés már…..
Néhány kép a Getty kimeríthetetlen képtárából. Sosem látott képek a zschopaui MZ-gyárból és az eisenachi Wartburg szerelőcsarnokából. NDK autó- és motorgyárak,1968-69...
FrundsbergW201
2016.12.20 16:58:39
Szeretünk gyűjtögetni, "Jó lesz az még valamire" - gondoljuk. És ez így is van. Ez a szenvedély akkor válik nagyon hasznossá és szórakoztatóvá, sőt akár hobbivá, ha az összegyűjtött tárgyak nem lomként hevernek és sokasodnak a polcon érintetlenül, hanem új életre kelnek.…..
FrundsbergW201
2015.10.22 09:10:10
Egy kis technikai összefoglaló, csak úgy Onedin családosan: feleségemmel, Katival együtt tettük le a nagymotoros vizsgát még valamikor 1998-ban. Magától akarta, nem kellett rábeszélés, amint felvetettem a témát, azonnal benyögte, ő is jön tanfolyni.
1998 tája, Miskolc-Tapolca…..
A gépjárművek öndiagnosztikája gyakran félrevezeti a szakembereket. Egy hibakód alapján alkatrészt cserélni nagy lutri, mégis jó irányba terelheti a hibafeltárást a vezérlőegységből kinyert információ.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
FrundsbergW201
2013.12.03 23:26:29
@Jamesblond:
Sajnos a tartósság már a kamionoknál is múlt idő. Áttértek pl. az egy darabból készített hengerfejre ami egy hathengeres motornál kb 200kiló, ráadásul teljesen síknak kell lennie a blokknak meg a hengerfejnek is, míg a régi 2henger/hengerfej elrendezésnél lehetett kis tűréssel játszani. Van olyan kamion típus amiről átlag 100ezrenként kell leszedni valamilyen hiba miatt ami az élettartamhoz képest nevetséges. A hengerfej javító ismerős már darupályát csináltatott a műhelybe hogy egyáltalán be tudják cipelni. És ez csak egy alkatrész a sok közül, hallok még széthulló gömbfejekről, repedő alvázakról, újrahasznosított rézből készült és meghibásodó kábelekről....
Sajnos a tartósság már a kamionoknál is múlt idő. Áttértek pl. az egy darabból készített hengerfejre ami egy hathengeres motornál kb 200kiló, ráadásul teljesen síknak kell lennie a blokknak meg a hengerfejnek is, míg a régi 2henger/hengerfej elrendezésnél lehetett kis tűréssel játszani. Van olyan kamion típus amiről átlag 100ezrenként kell leszedni valamilyen hiba miatt ami az élettartamhoz képest nevetséges. A hengerfej javító ismerős már darupályát csináltatott a műhelybe hogy egyáltalán be tudják cipelni. És ez csak egy alkatrész a sok közül, hallok még széthulló gömbfejekről, repedő alvázakról, újrahasznosított rézből készült és meghibásodó kábelekről....
FrundsbergW201
2013.12.03 23:33:22
A Bringaexpo kínálatában az országúti karboncsodák mellett van néhány városi használatra ajánlott összecsukható kerékpár is. A klasszikus Campingtól a hightech motoros bringáig több árfekvésből lehet választani. Teszteltük, hogy előképzettség nélkül mennyi idő alatt…..
FrundsbergW201
2013.03.03 20:18:54
Elvesztem. Napokig tudnék bogarászni.
Érdekel a többi?
..
FrundsbergW201
2013.02.28 19:56:09
Igen, mégsem vagyok teljesen hülye, nem képzelgek letűnt korok gépeiről. Pár hónapja a sörözőben szóba kerültek a szörnyűséges kétütemű versenymotorok, akkor próbáltam elmagyarázni a srácoknak, hogy olvastam valami régi angol dögről, amit a világverő német versenymotorok…..
FrundsbergW201
2013.01.08 20:02:15
Minap már beszámoltunk Roberto Rossi egyik legújabb motorjáról, amely úgy tűnik, nem nagyon képez metszetet a magyar közízléssel – olvasóink inkább kritizálták, mintsem lelkesedtek volna érte.
Most itt egy korábbi építés, amely aktualitást nyert, hisz a decemberben…..
FrundsbergW201
2013.01.03 11:35:07
Vannak megkerülhetetlen dolgok az ember életében. Gyerekkorában minden fiú vágyik távirányítós autóra, mecsboksz-garázsra, LEGO-várra. De egy időben mindennél jobban szeretné, ha a Jézuska a fa alá tojna neki egy pedálos autót. Mert azt tényleg ő vezetheti, lehet menőzni a…..
Kemény reklámhadjárattal indult útjára Rod Stewart önéletrajzi könyve. A most megjelent, Rod: The Autobiography című írás promójában, ahogy az ilyen szokás, kiemelnek néhány szaftos részletet a nagyobb vásárlási kedv érdekében. Nos, Stewart nem fogta vissza magát. A…..
FrundsbergW201
2012.10.26 19:06:57
Egy norvég ugró egy szikla tetején felállított nyújtón pörgött ugrása előtt, majd a szerkezet összeomlott alatta, és az 1200 méteres mélységbe zuhant.
Richard Henriksen egy Eiskedal közeli, 1200 méter magas csúcsról készülődött ugráshoz egy helyi tévé kamerái előtt.…..
FrundsbergW201
2012.10.18 20:22:34
"Útban a Vekeri felé" - forrás: Képhatás blog.
..
FrundsbergW201
2012.10.14 18:40:22
Késve érkeztem. A Fővárosi Autósmozi kapuja előtt nyolckor már sorban álltak az autók, mögöttem egy újszerű Wartburg Tourist kadmiumsárga fényei zárták a sort. Bent a parkoló majdnem megtelt, ezért csak valahol hátul sikerült leállítanom a Swiftet. Nem baj, onnan is éppen…..
FrundsbergW201
2012.09.11 20:11:11
Kész a kübelesített Tramp, jelentem. Több munkát tettünk bele, mint terveztük, de kevesebbet, mint kellett volna. Azok a fránya anyagiak, ugyebár… De így legalább jövőre is maradt tennivaló, meg még későbbre is. Aztán mire rendesen körbeérünk, lehet is kezdeni elölről az…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz