Adatok
Ajószűcs
159 bejegyzést írt és 86 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Lehet-e, érdemes-e csak úgy sétálgatni Irakban? Andalogni a Tigris partján vagy kirakatokat nézni Moszulban? Vannak-e bájos kis helyi kávézók, amik feldobják a turista hangulatát, netán "ékszerdoboz" jellegű kisvárosok? Nos igen, és nem. Kicsit tudományosabban úgy modnanánk - az újkori épített…..
Kezdjük a címmel - a "turista Irakban" kifejezés nem üres halmaz - bár magunkon kívül egyetlen csoportot láttunk csak - hat olaszt - és egy görög csoportról hallottunk meséket. De az ország utazható, ha nem is lesz belőle egyhamar turistaparadicsom, nyugalom van, vannak jó szállodák, kiváló…..
lletve, mondhatjuk-e egyáltalán, hogy Irak a civilizáció bölcsője. (Persze miért ne mondhatnánk, mondhatunk bármit.) Nem az ufók által idetojt titkolt sumer-magyar ősrokonságról lesz szó, de nem is fogjuk két oldalon összefoglalni Mezopotámia történetét Gudeától Szaddám Husszeinig. Az első hülyeség,…..
Március elején az összeomlás előtt három nappal érkeztem haza, és egyértelmű volt, hogy, amikor lehetséges, újra úton leszünk. Július elsején nyitott rendesen Görögország, július elsején az első reggeli gépen rajta ültünk. Csodás két hetet töltöttünk a szigeteken. Elmondjuk, hogyan és miért, és hogy…..
Remélem, hogy nem, de valószínűbbnek tartom, hogy igen. Itt a vége, de elfutni nem tudunk véle, mert a határok le vannak zárva. ..
Ajószűcs
2020.07.21 14:54:24
@IamTwo: Időlegesen elérhetetlenné tettem. Nincs most itt az ideje annak, hogy utazásról írjunk-olvassunk. Ha esetleg vége lesz az őrületnek, és lesz megint aktualitása, visszateszem. Addig minek fájdítsuk a szívünket olyan dolgokkal, amelyek elérhetetlenek. A közhangulat sem kedvez ezeknek a témáknak manapság.
Ajószűcs
2020.07.23 10:17:56
@IamTwo: Köszönöm. Igyekszünk.
Igen, tudom, hogy sokan voltak így ezzel. Én sosem álmodoztam utazásokról. Mindig terveztem. Aztán, ahogy sikerült, összegyűlt a pénz, a lehetőség, a kész útitervekből valósítottam meg valamelyiket. Ezt most az őrület ellehetetleníti. Álmodozni pedig továra sincs kedvem.
Igen, tudom, hogy sokan voltak így ezzel. Én sosem álmodoztam utazásokról. Mindig terveztem. Aztán, ahogy sikerült, összegyűlt a pénz, a lehetőség, a kész útitervekből valósítottam meg valamelyiket. Ezt most az őrület ellehetetleníti. Álmodozni pedig továra sincs kedvem.
Szaúd-Arábia egészében különös, mondhatni, egzotikus hely - de ha van váratlan, szuperegzotikus, elképesztően különös szeglete, az az ország délkeleti csücske. A titokzatos virágemberek hazája. ..
Ajószűcs
2020.02.18 18:06:20
@fehérfarkas: Nagyon köszönjük, igazán megtisztelő!
És ezúton is köszönjük a tartalmas kommenteket. Élvezet olvasni ...
És ezúton is köszönjük a tartalmas kommenteket. Élvezet olvasni ...
Milyen? Hát VIP, drága, és csili-vili - legalábbis ezt próbálják most bevezetni. De ennél is érdekesebb, hogy mit is szeretnének eladni a világnak: a bálványimádó múltat. ..
Ajószűcs
2020.02.10 20:24:38
Ajószűcs
2020.02.10 21:03:08
@Pierr Kardán:
Látom nem sikerült túléjutni az első bekezdésen.
Ha siekrült ovlna, kiderülne, hogy Mada'in Szálihtól Petra kb 450 kmre van, ugyanannak a kiráylságnak volt ugyanabban az időben jelentős települése, és ha a képeket is iskerült ovlna megnézni, kiderülne, hogy az építészeti stílusuk is azonos. Baalbek valóbna kicsit messzebb van - de ugyanabba a kultúrkörbe tartozik, ahogy Palmyra is.
Látom nem sikerült túléjutni az első bekezdésen.
Ha siekrült ovlna, kiderülne, hogy Mada'in Szálihtól Petra kb 450 kmre van, ugyanannak a kiráylságnak volt ugyanabban az időben jelentős települése, és ha a képeket is iskerült ovlna megnézni, kiderülne, hogy az építészeti stílusuk is azonos. Baalbek valóbna kicsit messzebb van - de ugyanabba a kultúrkörbe tartozik, ahogy Palmyra is.
Ajószűcs
2020.02.11 20:41:30
@masada:
Nem moderálom kimert nem rám vagy a blogra vet negatív fényt, hanem kizárólag a komment írójára. Mindenesetre szégyenletes, borzasztó, és undorító. Nagyjából ezek a szavak jutottak elsőre az eszembe.
Nem moderálom kimert nem rám vagy a blogra vet negatív fényt, hanem kizárólag a komment írójára. Mindenesetre szégyenletes, borzasztó, és undorító. Nagyjából ezek a szavak jutottak elsőre az eszembe.
A címbeli kérdés látszatra nettó hülyeség. Ha máskor nem, hát minden évben, a hadzs idején látjuk, hogy megvan Mekka, sőt nagyon is látványos. De a történet, ami mögötte van, messze vezet, és nem is csak azoknak érdekes, akik el akarnak jutni Szaúd-Arábiába. ..
Ajószűcs
2020.02.03 17:23:45
@fehérfarkas: Köszönöm!
Ajószűcs
2020.02.04 14:52:39
@a szürkebarát ötven árnyalata:
Mióta röhejesek a tények? Inkább tanulni lenne érdemes belőlük. És valóban, a japánok, mivel nem ovltak keresztények eladhatók ovltak rabsozlgának...
Mióta röhejesek a tények? Inkább tanulni lenne érdemes belőlük. És valóban, a japánok, mivel nem ovltak keresztények eladhatók ovltak rabsozlgának...
Ajószűcs
2020.02.05 11:44:50
@Nzoltan:
(Ön)hergelő módban ez tök jól hangzik, csak az a baj vele, hogy ebben a formában nem valószínű.
1.
Az elmúlt évtzied tapasztalatai azt bizonyítják, hogy az arab ivlágban az örökletes monarchiák sokkal jobban taudnak alkalmazkodni a változó világhoz, a népi mozgalmakhoz, mint a világi diktatúrák. Az "arab tavasz" első hullámát Marokkó is, Jordánia is átvészelte alkotmáynos reformokkal. Ráaádsul egyik helyen sem hozta ez a vallási szélsőségesek megerődödését - Jordániában a Muszlim Testvériséghez kapcoslódó párt a második szabad váalsztáson bukott is, Marokkóban mérsékelt iszlamisták nyerték mind a kettőt. Baharein kicsit más tészta - ott Irán-barát ovlt a népi mozgalom, amit viszont sikerrel vertek le, béke van.
Ez rsézint annak köszönhető, hogy a monarchiáknak nagyobb a tekintélye, másrészt mert nagyobb a mozgásterük - egy világi diktátor esetében ha meneszti a miniszterelnököt, azt nem tekintik jelentős változásnak, egy király esetében igen. Szaúd-Arábiának, mivel abszolút monarchia igen nagy a mozgástere - első körben egy népi mozgalmat könnyű lenne kanalizálni az alkotmányos monarchia + váalsztások ígéretével.
2.
A magyar médiában ugyan nem jelenik meg - nem fér bele a főráamúvá vált riogatásba - de az arab világ láthatóan tanult az elmúlt évtizedből. Azok az országok, ahol most indultak népi mozgalmak egészen máshogy reagálnak ezekre, mint tették azt a világi diktatúrák a múlt évtizedben. Szudánban és Algériában is rendezett körlmények között megy a hatalom átadása - átmentése. Nyilván a szadúi vezetés - és a léakosság - is tudatában van annak, hogy mit kockáztat. (2011-ben ennek senki nem ovlt tudatában - komoly illúziókkal indultak neki a népi mozgalmak. ) Érdemes ez esetben is figyelni Algériára -ott a helyi tapasztalatok miatt 2011-ben elég gyorsan el is haltak a tütntetések.
Nyilván vannak veszélyek -alapvetően a jelentős síita kisebbség keleten, de a atapsztalatok azt is mondják, hogy egy erősen represszív vallásos rendszer után éppen hogy nem a vallási szélsőségesek megerődöése várható.
(Ön)hergelő módban ez tök jól hangzik, csak az a baj vele, hogy ebben a formában nem valószínű.
1.
Az elmúlt évtzied tapasztalatai azt bizonyítják, hogy az arab ivlágban az örökletes monarchiák sokkal jobban taudnak alkalmazkodni a változó világhoz, a népi mozgalmakhoz, mint a világi diktatúrák. Az "arab tavasz" első hullámát Marokkó is, Jordánia is átvészelte alkotmáynos reformokkal. Ráaádsul egyik helyen sem hozta ez a vallási szélsőségesek megerődödését - Jordániában a Muszlim Testvériséghez kapcoslódó párt a második szabad váalsztáson bukott is, Marokkóban mérsékelt iszlamisták nyerték mind a kettőt. Baharein kicsit más tészta - ott Irán-barát ovlt a népi mozgalom, amit viszont sikerrel vertek le, béke van.
Ez rsézint annak köszönhető, hogy a monarchiáknak nagyobb a tekintélye, másrészt mert nagyobb a mozgásterük - egy világi diktátor esetében ha meneszti a miniszterelnököt, azt nem tekintik jelentős változásnak, egy király esetében igen. Szaúd-Arábiának, mivel abszolút monarchia igen nagy a mozgástere - első körben egy népi mozgalmat könnyű lenne kanalizálni az alkotmányos monarchia + váalsztások ígéretével.
2.
A magyar médiában ugyan nem jelenik meg - nem fér bele a főráamúvá vált riogatásba - de az arab világ láthatóan tanult az elmúlt évtizedből. Azok az országok, ahol most indultak népi mozgalmak egészen máshogy reagálnak ezekre, mint tették azt a világi diktatúrák a múlt évtizedben. Szudánban és Algériában is rendezett körlmények között megy a hatalom átadása - átmentése. Nyilván a szadúi vezetés - és a léakosság - is tudatában van annak, hogy mit kockáztat. (2011-ben ennek senki nem ovlt tudatában - komoly illúziókkal indultak neki a népi mozgalmak. ) Érdemes ez esetben is figyelni Algériára -ott a helyi tapasztalatok miatt 2011-ben elég gyorsan el is haltak a tütntetések.
Nyilván vannak veszélyek -alapvetően a jelentős síita kisebbség keleten, de a atapsztalatok azt is mondják, hogy egy erősen represszív vallásos rendszer után éppen hogy nem a vallási szélsőségesek megerődöése várható.
Amikor azt mondjuk, Szaúd-Arábia a világ egyik legkülönlegesebb országa, nem a turisztikai kiadványok kötelező lelkendezését imitálom. Bár tényleg vannak csodálatok, különleges helyszínek is az országban, most - egyelőre - nem ezekről lesz szó. Hétköznapi dolgokról inkább, amelyek nagyon nem…..
Ajószűcs
2020.01.29 13:49:54
@hunter84:
Ez nyilván függ a jövedelmi és társadalmi helyzettől. Az átlagnak ott a vizipipa meg tea - ha elég erősre főzik, pörget az is, a régebbi időkben a vizipipában sme csak dohányt füstöltek, hogy most hogy van nem tudom - elvben bármi lehet. A déli határvidék már a katlevél-övezetbe tartozik, bár én nem láttam katot rágni embereket (ellentétben Jemennel, ahol a háború előtt mindenki rágta), azt mondják ott elérhető. A dzsiddai éjszakában az anyagilag jól eleresztett fiatalok gondolom olyan dolgokat fogyasztanak, mint az anyagilag jól eleresztett fiatalok bárhol másutt a világban.
Ez nyilván függ a jövedelmi és társadalmi helyzettől. Az átlagnak ott a vizipipa meg tea - ha elég erősre főzik, pörget az is, a régebbi időkben a vizipipában sme csak dohányt füstöltek, hogy most hogy van nem tudom - elvben bármi lehet. A déli határvidék már a katlevél-övezetbe tartozik, bár én nem láttam katot rágni embereket (ellentétben Jemennel, ahol a háború előtt mindenki rágta), azt mondják ott elérhető. A dzsiddai éjszakában az anyagilag jól eleresztett fiatalok gondolom olyan dolgokat fogyasztanak, mint az anyagilag jól eleresztett fiatalok bárhol másutt a világban.
Évek, sőt évtizedek óta volt a bakancslistám élén Szaúd-Arábia. Furcsa, néha abszurd, de érdekes országnak tűnt távolról. Mert, ugye, a közelébe magunkfajta gyaúr nem nagyon merészkedhetett. Nemrég aztán sikerült kilenc napra eljutni a sivatagi királyságba - sok helyen talán mi voltunk az első…..
Ajószűcs
2020.01.27 06:44:24
@Tele Peti:
9 nap alatt több, mint 4000 kilométert vezettünk le al-Hofuftól al-Ulán át Abháig. Ebből több, mint 1000 kilométert vezetett a feleségem kendő nélkül. Láttunk elég sok rendőrt - ott vannak minden bokorban - és mentünk át ellenőrzőpontokon. Egynél állítottak meg, láthatóan a rendőr még életében nem látott külfldi nőt kendő nélkül vezetni. Beézett, mondta, hogy Ok-OK (valószínűleg ennél többet nem tudott külföldiül), és intett, hogy menjünk tovább.
Mi ugyan berepültünk Rijádba, de egyik utitrsunk végigcsinálta szárazföldn Tabukon át, tömegközlekedéssel. Ezért mertem ajánlani. A határátkelés persze nem ovlt schengeni - először láttak magyar útlevelet e-vÍzummal, de azon túl, hogy hosszadalmas volt e miatt a beléptetés semmmi különsebb fesztülségről nem volt szó. (Nyilván zavaros, lepukkant, lehúzós arab határátkelő, nem ajánlott azoknak, akik eddig nem voltak Rijekánál messzebb a határtól.)
Onnan kezdve viszont az utazás nem tért el radikálisan az osztrák autóályától: jó minőségű út, jó kocsik, jól felszerelet benzinkutas pihenők. Annyi az eltérés, hogy állat módon vezetnek, meg, hogy a sivatagban rohadt messze vannak egymástól a benzinkutak.
Sejtésem szerint, ha mondjuk balesetezünk és összetörjük valaki kocsiját, akkor esélyünk se lett volna kimagyarázni magunkat, de ez nagyjából így van bárhol Szueztől keletre.
9 nap alatt több, mint 4000 kilométert vezettünk le al-Hofuftól al-Ulán át Abháig. Ebből több, mint 1000 kilométert vezetett a feleségem kendő nélkül. Láttunk elég sok rendőrt - ott vannak minden bokorban - és mentünk át ellenőrzőpontokon. Egynél állítottak meg, láthatóan a rendőr még életében nem látott külfldi nőt kendő nélkül vezetni. Beézett, mondta, hogy Ok-OK (valószínűleg ennél többet nem tudott külföldiül), és intett, hogy menjünk tovább.
Mi ugyan berepültünk Rijádba, de egyik utitrsunk végigcsinálta szárazföldn Tabukon át, tömegközlekedéssel. Ezért mertem ajánlani. A határátkelés persze nem ovlt schengeni - először láttak magyar útlevelet e-vÍzummal, de azon túl, hogy hosszadalmas volt e miatt a beléptetés semmmi különsebb fesztülségről nem volt szó. (Nyilván zavaros, lepukkant, lehúzós arab határátkelő, nem ajánlott azoknak, akik eddig nem voltak Rijekánál messzebb a határtól.)
Onnan kezdve viszont az utazás nem tért el radikálisan az osztrák autóályától: jó minőségű út, jó kocsik, jól felszerelet benzinkutas pihenők. Annyi az eltérés, hogy állat módon vezetnek, meg, hogy a sivatagban rohadt messze vannak egymástól a benzinkutak.
Sejtésem szerint, ha mondjuk balesetezünk és összetörjük valaki kocsiját, akkor esélyünk se lett volna kimagyarázni magunkat, de ez nagyjából így van bárhol Szueztől keletre.
Ajószűcs
2020.01.27 06:57:18
@Nietzsche.:
Be kell térni hozzá, akkor állítják ki. A betérérés - formailag - nem túl bonyolult dolog, tanúk előtt el kell mondani a sahadát, a hitvallást. Ezek után, ha ezt egy muszlim vallási hatóság tanuja előtt tetted meg, akkor kapsz róla egy tanusítványt. Amerikai muszlim szervezetek egyébként már eljutottak odáig is, hogy ha felhívod őket, és telefonba bemondod, akkor utána emailben megküldik. Ez persze nyilván hitbéli kérdés, és amennyiben hívő keresztény vagy, akkor egy ilyet nyilván nem teszel meg. Amennyiben rendelkezel ilyen papírral, és tiszteletben tartod a zarándoklat szabályait, megfelelő ruházatban vagy, akkor elképzelhetetlen, hogy bármiféle inzultus érjen. Mekka és Medina is tömegeket fogad minden nap a világ minden tájáról. A rendőrk nem azzal foglalkoznak, hogy egyenként viszlatják az emberket, hogy vajon ki lehet az illetéktelen, hanem végik a dolgukat, terelik a tömeget. Azt pedig, hogy a szívedeben igaz megtérés lakozik-e, csak az Isten látja.
Be kell térni hozzá, akkor állítják ki. A betérérés - formailag - nem túl bonyolult dolog, tanúk előtt el kell mondani a sahadát, a hitvallást. Ezek után, ha ezt egy muszlim vallási hatóság tanuja előtt tetted meg, akkor kapsz róla egy tanusítványt. Amerikai muszlim szervezetek egyébként már eljutottak odáig is, hogy ha felhívod őket, és telefonba bemondod, akkor utána emailben megküldik. Ez persze nyilván hitbéli kérdés, és amennyiben hívő keresztény vagy, akkor egy ilyet nyilván nem teszel meg. Amennyiben rendelkezel ilyen papírral, és tiszteletben tartod a zarándoklat szabályait, megfelelő ruházatban vagy, akkor elképzelhetetlen, hogy bármiféle inzultus érjen. Mekka és Medina is tömegeket fogad minden nap a világ minden tájáról. A rendőrk nem azzal foglalkoznak, hogy egyenként viszlatják az emberket, hogy vajon ki lehet az illetéktelen, hanem végik a dolgukat, terelik a tömeget. Azt pedig, hogy a szívedeben igaz megtérés lakozik-e, csak az Isten látja.
Ajószűcs
2020.01.28 09:45:50
@Pipas:
Nem, a mi normáink szerint nem felvilágosult ország, abszolút monarchia, ahol az állam és egyház szétválasztása semmilyen formában nem trtént meg.
Ezért lehet az, hogy a hit formai elhagyása bűnnek számít.
De én nem is erről beszéltem, hanem a turizmusról. Korábban a vízumkérelmekben árkérdeztek a kérelmező vallására, ma ez már nincs így, bármilyen vallású (vagy vallástalan) külföldi kérhet és kaphat turista vízumot. És ameddig turistaként viselkedik, senki sem fog rákérdezni a vallására vagy annak hiányára.
Nyilván, ha a külföldi átlépi a turistáktól általánosan elvárt és elfogadott vielkedési nomrákat - mondhatjuk úgy is, hogy visszaél a turistavízum adta beutazási lehetőséggel - és vallásos vagy éppen vallásellenes propagandát akar kifejteni (Bibliát osztogat a bazárban, kiállí a mecset elé és hangosbeszélőbe kiabálja, hogy "NINCS ISTEN"), akkor annak lehetnek következményei.
Az általad említett királyi rendelet pedig első sorban nem a külfldiek ellen szól, hanem reakció (reakciós reakció) a szaúdi társadalomban lezajló drámai modernizációra. A Pew Research pár évvel ezelőtt készített egy anonim interjúkon alapuló felmérést a közel-keleti országok vallásosságáról, Szaúd-Arábiában meglehetősen sokan - közel 20% - vallotta, hogy nem hisz Istenben. Ez kb akkora arány, mint a fejlett európai országokban. Kétlem, hogy hosszú távon ennek a fesüzltségnek - egy egyre kevésbé vallásos, modernizálódó társadalom vs ultrakonzervatív befolyás a törvénykezésben - jó meogldása lenne, hogy terroristának titulálják a vallástalanokat. De ezt oldja meg a királyság. Nekünk az a lényeg, hogy turistaként szabadon járjunk-keljünk az országban. (Amivel egyébként pont a nyitottabb, fiatal réteget segítjük, mutatjuk nekik, hogy hogyan LEHET élni.)
Nem, a mi normáink szerint nem felvilágosult ország, abszolút monarchia, ahol az állam és egyház szétválasztása semmilyen formában nem trtént meg.
Ezért lehet az, hogy a hit formai elhagyása bűnnek számít.
De én nem is erről beszéltem, hanem a turizmusról. Korábban a vízumkérelmekben árkérdeztek a kérelmező vallására, ma ez már nincs így, bármilyen vallású (vagy vallástalan) külföldi kérhet és kaphat turista vízumot. És ameddig turistaként viselkedik, senki sem fog rákérdezni a vallására vagy annak hiányára.
Nyilván, ha a külföldi átlépi a turistáktól általánosan elvárt és elfogadott vielkedési nomrákat - mondhatjuk úgy is, hogy visszaél a turistavízum adta beutazási lehetőséggel - és vallásos vagy éppen vallásellenes propagandát akar kifejteni (Bibliát osztogat a bazárban, kiállí a mecset elé és hangosbeszélőbe kiabálja, hogy "NINCS ISTEN"), akkor annak lehetnek következményei.
Az általad említett királyi rendelet pedig első sorban nem a külfldiek ellen szól, hanem reakció (reakciós reakció) a szaúdi társadalomban lezajló drámai modernizációra. A Pew Research pár évvel ezelőtt készített egy anonim interjúkon alapuló felmérést a közel-keleti országok vallásosságáról, Szaúd-Arábiában meglehetősen sokan - közel 20% - vallotta, hogy nem hisz Istenben. Ez kb akkora arány, mint a fejlett európai országokban. Kétlem, hogy hosszú távon ennek a fesüzltségnek - egy egyre kevésbé vallásos, modernizálódó társadalom vs ultrakonzervatív befolyás a törvénykezésben - jó meogldása lenne, hogy terroristának titulálják a vallástalanokat. De ezt oldja meg a királyság. Nekünk az a lényeg, hogy turistaként szabadon járjunk-keljünk az országban. (Amivel egyébként pont a nyitottabb, fiatal réteget segítjük, mutatjuk nekik, hogy hogyan LEHET élni.)
Ahogy a rendes clickbait címeknél szokás, tulajdonképpen nem hazudunk, de nem arról szól a bejegyzés, amiről gondolnák. Aki a cím alapján az idősödő transzvesztiták lelki egészségére asszociálna, az rossz úton jár. Bár nyilván az is érdekes téma, de most egy szerbiai kisvárosról lesz szó, amely -…..
Ma Spanyolországból Portugáliába schengeni határon juthatunk át - azt, hogy már másik országban vagyunk, csak onnan vesszük észre, hogy más nyelven látjuk a feliratokat, és a telefonunk közli, hogy egy órával korábban járunk. De ez nem volt mindig így. Nagyon nem. ..
Kevés ellenszenvesebb történelmi személyiséget tudok elképzelni, mint Francisco Pizarro. Egy sötét bunkó volt, aki puszta pénzsóvárságból, aljas trükkökkel elpusztított egy egész civilizációt. Egyetlen hely van, ahol nem (csak) így látják Pizarro történelmi jelentőségét. Oda megyünk most el. ..
Engem nagyjából elkerült a Trónok harca, de a családom igazi rajongóvá vált. Így aztán számukra felvillanyozóan hatott, hogy elmegyünk a forgatás egyik helyszínére. Azért én sem unatkoztam Cáceresben és környékén. ..
A kérdésre, ha végigautózunk a A66-os autópályán egyértelmű választ adhatunk - a sztráda pontosan követi egy jó kétezer éves római út vonalvezetését. Ma az "ezüst útjának" hívják, pedig talán az ezüst volt az, amit a legkevésbé szállítottak rajta. Hogy miért így hívják, és hogy mit vittek rajta, ha…..
Extremadura Spanyolország legszegényebb és egyszersmind legkevésbé turistás tartománya. Már csak ezért is érdemes oda elmenni. De miért még? Erről lesz szó következő sorozatunkban. ..
fotelkalandor
238. A kurgán hűlt helyétől az elzárt kanyonig - A nagy orosz dél 2.
2019.10.28 12:57:52
A cím alapján úgy tűnhet, hogy Adigeába végképp nem érdemes elmenni. Pedig ez így nem igaz. A fent írt nem-látványosságokon kívül láthatunk valódi látványosságokat, és megismerkedhetünk egy különös, hányatott sorsú néppel, a cserkeszekkel. ..
Ha nem lenne világörökségi helyszín Szocsiban, minden valószínűség szerint a büdös életben nem mentem volna el oda. Aztán jól tettük, hogy elmentünk, mert furcsa, kicsit szürreális, de pozitív élmény várt. ..
Murmanszk eredetileg nem szerepelt at útitervünkben, majd csak amolyan technikai megállónak tűnt. Aztán végül egyáltalán nem bántuk meg a két és fél napot, amit ott töltöttünk. Igaz, ehhez kellett a globális felmelegedés is. ..
Milyen turistának lenni egy olyan helyen, ahol jó egy évtizedig emberek tízezrei szenvedtek? Nyomasztó. És érdekes. Ezért mentünk el a GULAG szigetcsoportra. ..
Petrozavodszkba tulajdonképpen tökéletesen értelmetlen lenne elmenni, ha nem lenne ott Kizsi szigete. De ott van. Így aztán elmentünk Karéliába, és nem bántuk meg. ..
A drámai megnevezésssel a Volgodai Területet ( Вологодская область,) jelölnénk, és nem én találtam ki, hanem a helyi idegenforgalmi hivatal akar erre brandet (бренд) építeni. Hát legyen. Nézzünk, akkor az északi orosz lélek mélyére. Lesz azért világörökség is. ..
Manapság bizonyos körökben meggyőződéssé vált, hogy mnden rossz oka a Nagy Francia Forradalom, hogy onnan jön valami gonosz ami át akarja alakítabni a társadalmat, így megdöbbentően sokan jutottak el arra a végkövektzetetésre a magyar közéletben, hogy bizony jobb volt az az ancien régime. Mai…..
fotelkalandor
230. 6 jó dolog Nepálban hegyet_nem_mászóknak - A buddhista Betlehem
2019.08.09 12:16:23
Amikor barátaim megtudták, hogy megyek Nepálba, kacarászva kérdezték, hogy na, mi van, csak nem hegyet mászol. Hát nem. Most viszont elmondom, hogy mit csináltam helyette: lesz buddhista Legoland, élő istennő, Trónok harca, vaddisznó és rinocérosz. ..
fotelkalandor
229. Helyszínek víz és sörimádóknak - Lenne mit tanulni a cseh örökségvédelemtől 2.
2019.07.30 09:44:31
Az előző részben megnéztük, milyen helyszíneket sikerült Csehországnak fellobbiznia a világörökségi listára 2019-ben. Most a 2020-as és 2021. évi jelölésekkel ismerkedünk meg. Érdekes helyek lesznek ezek is, ígérem. Igaz, ezúttal nem a bányák és lovak szerelmesei, hanem a sör és vízimádók járnak…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz