Adatok
gyulai.attila
21 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az MSZP országos és helyi jelölti hirdetései kapcsán az LMP az OVB-hez fordult, hogy panaszt tegyen a párt nevének megtévesztő használata ellen. (A kiegyensúlyozottság és a középen állás jegyében kapott egyet az élelmiszer-kereskedelembe bekapcsolódott Fidesz-jelölt, Illés…..
79nap
A két forduló közötti kampánystratégia már ellenzéki stratégia – de ki irányít?
2010.04.15 10:55:00
A két forduló közötti szocialista kampánystratégia alakíthatja az MSZP-n belüli eltérő irányok mögött álló csoportokat a választás után. A két forduló közötti kampánystratégia kármentés, de egyben az új ellenzéki pozíció alapjainak meghatározása is. Az MSZP egységét…..
Az egyébként teljesen haszontalan és politikaellenes kampánycsend beálltával véget ér a hivatalos választási kampány 79 napja. A visszafogottnak tartott kampányról végül kiderült, hogy nem lanyha volt, csak időzítése és ütemezése eltért a megszokottól.A politika – sok…..
Furcsa véget ért az első forduló előtti vitáról szóló többhetes huzakodás. Az MDF és Bokros Lajos számára a rosszul elsült kampány végén nem igazán maradt más ügy, mint kikövetelni a választási vitát vagy ennek elmaradása esetén minden ellenfélre rásütni, nem mernek…..
Nincs politika negatív kampány nélkül. Aki magát a negatív kampányt támadja, az a politikát támadja. A negatív kampány emellett hasznos, mert szélesíti a pártokról, jelöltekről elérhető információk körét, a negatív kampány tehát demokratikus. A negatív kampány akkor…..
Amikor a tv2 elkísérte Orbán Viktort egyik kampánynapján, a Fidesz miniszterelnök-jelöltje a kampány lanyhaságát firtató kérdésre azt válaszolta, szerinte – nyugat-európai tapasztalatai alapján – ez a normális.Miközben egyetértően minősíti visszafogottnak a…..
Ha csupán a sorrendet nézzük, a kampányban negyedik politikai erővé vált az LMP. Ennél azonban máris komolyabb kihívást jelent a párt a többi szereplőre, hiszen sikeres indulásuk nem elhanyagolható kockázatot jelent az MSZP számára is, amely jelenleg a második helyezésért küzd…..
Az MSZP új plakátsorozata: vészreakció. Különösen az a darab, amelyik arról szól, hogy a szabadságukat féltő választóknak a szocialistákra kell szavazni. Ha az egykori SZDSZ-szavazók nem értenék, még a színek is a nagy szocialista-szabaddemokrata egyetértést szimbolizálják.…..
A március 15-i rendezvény kampánynyitóként való értelmezésével „elindult” a Fidesz kampánya. A megelőző napokban a párt nyilvánosságra hozta országos listáját, területi listáit, valamint választási programját. Ezzel a Fidesz-kampány első, „csendes”…..
Az 1520-as években egy Francesco Guicciardini nevű firenzei dialógust írt városának kormányzatáról. A beszélgetésben a megelőző évszázad végének politikai változásait idézik fel a szereplők, amikor a Mediciek bukását követően megteremteni kívánt kormányzat Girolamo…..
Aligha jelent leleplezést vagy meglepetést, hogy a videó, ami „A mi éveink” címmel került a nyilvánosság elé, a Fidesz kampányához kapcsolódik. Nem feltétlenül közvetlen módon, de azt támogatva zúdulnak az adatok a szavazó felé; viszont nem is az az érdekes,…..
Az MDF sokat tárgyalt választási kampányának egyik legérdekesebb szempontja az, hogy a lezárhatatlannak tűnő belső konfliktusok és az elrontott ajánlószelvény-gyűjtés milyen mértékben képes háttérbe szorítani a kampány más szereplőivel kapcsolatos eseményeket. Ez azonban…..
Ezen a héten végleg elválik egymástól Bajnai Gordon miniszterelnök és Mesterházy Attila MSZP-s miniszterelnök-jelölt kampánya. A szocialisták jelöltjének bemutatásakor ugyan még együtt fejelgettek egy parlamenti dolgozószobában, azóta azonban egyre élesebben különbözik…..
Komoly ellentmondás feszíti az MDF 2010-es választási kampányát. Miközben Bokros Lajost igyekeznek Orbán Viktor egyetlen valódi kihívójaként beállítani, az őt indító párt létezése éppúgy kérdéses, mint a korábbi kampányokban és az elmúlt négy évben. Az MDF kampányát…..
Amint az várható volt, Orbán Viktor múlt pénteki beszéde után kiújult a programvita a kampányban. Az, hogy a Fidesz évek óta kénytelen reagálni a „Fidesznek nincs programja”- típusú támadásokra, talán a szocialisták egyetlen taktikai eredményét jelzi az elmúlt…..
Kosztolányi Dénes mégsem lesz jelölt Budapest XIII. kerületében. Az egykori jelölt feleslegessé, immár archívvá vált szórólapja megtekinthető itt. …..
Minden választási kampány két szinten jelenik meg a választók előtt. Az első szint a kampány nyilvánvaló elemeiről szól. Mit üzennek, milyen ígéreteket tesznek a pártok, mivel támadják ellenfeleiket, kik a jelöltjeik? A választási kampányokat követő sokszerepelős vita…..
A 2010-es választási kampányban világosan látszik, hogy teljesen tarthatatlan az az elnagyolt politikai képlet, amely szerint a pártok az általuk készített választási programok alapján folytatnának versenyt egymás ellen. Nem egyszerűen arról van szó, hogy a választók nem…..
Gondosan építgetett imázsa szerint Orbán Viktor hagyományosan technikakerülő, aki még a saját mobiltelefontól is idegenkedett. Obama azonban begyűrűzött, és mára a Fidesz elnökének is saját facebook oldala van, mi több mobilinternetet vásárolt, hogy laptopján bármikor…..
Ha permanens kampány van, akkor nincs kampány. Akik az unalomig hangoztatott tételt ismételgetik – a kampány a választás másnapján kezdődik –, valójában nem mondanak többet annál, hogy a politika folyamatos.De induljunk ki abból, hogy a kampány valami más. Ha másért…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz