Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tib00

0 bejegyzést írt és 55 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A 2016-os olimpiának alig fél éve van vége, a Rióban felépített olimpiai falu, stadionok és sportpályák már most rohadnak és konganak az ürességtől. A budapestieknek 4 napja maradt, hogy aláírják a népszavazásos ívet...
tib00 2017.02.13 22:04:46
@Stenonis: Ezek értelmes felvetések. Amiket érdemes vitára bocsájtani. Ezért is írtam,hogy nem szeretnék állást foglalni, de ez a cikk egyértelműen kiragadott rossz példákat hoz fel hangulatkeltés céljával. Most abba ne menjünk bele,hogy a jelenlegi kormány mennyit lopna el stb....
De a pályázati anyagból amennyit láttam,az átgondolt,értelmes anyagnak tűnik.
Az olimpiai falu tervezett helye jó fejlesztési terület,a lakások biztosan el is kelnének.A velodróm felújítása legalább 20 éve aktuális téma... És nem csak Budapesti helyszínek vannak,szlalom pályára biztosan lenne az olimpia után is igény,eléggé népszerűek a rafting túrák. Fentartása pedig nem óriási költség,valószínűleg üzleti alapon is működtethető lenne. Az a baj,hogy egyik oldal részéről se tudom elképzelni a konstruktív vitát. Magyarországon a politika háború,és közel sem az ország érdekeiről szól...sajnos.
A standup egy állati nehéz műfaj. Lehet monomániásnak tűnök azzal, hogy ezt emlegetem, de nem érdekel, tessék odaállni a tükör elé otthon, és csak tíz percen át folyamatosan könnyednek és viccesnek lenni. Ha megy, ki lehet állni ismeretlen emberek elé, és elmondani ugyanazt,…..
Belsőség Rendőrautót vegyenek! 2011.12.21 14:11:00
Annak idején, amikor még Érden laktam (és sikított a flex este tízig) történt, hogy egyik éjszakai hazaérkezésem alkalmával igazoltattak a rendőrök. Különösebb probléma nem volt semmivel, a fiatal főtörzzsel és kedves, dekoratív kolléganőjével jól elbeszélgettünk.…..
A budai rakparton rengeteg hely van, de amikor ezt a trafót megcsinálták, az alkotóknak nem tűnt fel, hogy a gyalogos-biciklis közös járdára helyezték. Keresztbe, úgy, hogy legalább a háromnegyedét elfoglalja. Ideiglenesen, még minimum egy évig. Nehéz magyarázni egy olyan…..
tib00 2011.09.16 10:09:31
@is: talán azért tették a zöld területre,mert akkor nem kell felbontani az aszfaltot,teljes pályaszerkezettel együtt,nem kell csapadékvíz elvezető csatornákat ,közműveket kiváltani. De ha szerinted a pár bicajos kényelme megér 15 milliót,akkor álljatok ki és gyűjtsetek rá pénzt..
tib00 2011.09.16 11:40:29
@fda:
az autó útra nem tették rá, ami ésszerű is,mivel az autó út oldalában megy a csapadékvíz elvezető csatorna,és jó eséllyel más közművek is. Ezért ésszerűbb a járdára tenni, meg az se mindegy,hogy helyreállításnál 80 centis pályaszerkezetet kell helyreállítani,vagy 30 centiset. Megvannak ennek a mérnöki okai. De nem kell ehhez mérnöknek lenni,csak józan paraszti ésszel átgondolni. De úgy látom ennek a blognak nem a gondolkodásra ébresztés a célja,hanem a fröcsögés.
  Van államtitkár, aki 466 ezer kilométeres A6-ossal jár. Az állami vezetők közül még a statikusabb szerzetek is simán mennek évi 60 ezer kilométert. Hamarosan mint Skodákat amortizálnak. Mai publikációnk blogposztja...
tib00 2011.05.20 14:21:16
@Bambano: már miért járna egy államtitkár a saját kocsijával? egy vállalati középvezető,középvezető helyettes a saját kocsijával jár?
Csak úgy tudsz valamirevaló államtitkárokat alkalmazni,ha kb hasonló pakkot tudsz nekik nyújtani,mint amilyet a magánszektorban kapnának.

Nem a boltba lejárásból jön össze az éves minimum 60 ezer km. Kicsi az ország, de hétfőn lemenni Makóra az új Bartók szobor avatására, kedden Siófokra stb...könnyen összejön a km. Az pedig,hogy ezt a saját kocsiddal csináld... Meg az államtitkár tartson egy családi autót amiben benne vannak a gyerekek játékai,gyerekülések,kakaófoltok stb, meg tartson egyet a saját pénzén amivel nem gáz megjelenni egy ünnepségen stb..? ezt komolyan gondolja bárki is? gondoljuk már át mit írunk le..
tib00 2011.05.20 14:28:07
@GRX:
alsóbb szintekről? Véleményed szerint egy helyettes államtitkár kb egy területi képviselő,tehát kapjon egy 3 éves renault clio van-t? ( mert úgyis általában egyedül utazik?)
Én még mindig nem látom ezt reálisnak.
Szerintem nem itt kellene keresni az adó milliárdokat...Persze az kérdéses,hogy úgy általában az intézményi munkához mennyire van szükség autóra. De feltételezem,hogy a szomszéd irodaházba nem autóval jár át egyik államtitkár,államtitkár helyettes sem...
Amikor meg egy rendezvényen képviselnie kell az államot akkor igenis minimum egy oktáviával jelenjenek meg.
Belsőség Mitől döglik a légy? 2011.01.23 14:40:00
Naná, hogy egy pöpec tuningladától. Nem, ne ijedjenek meg, nem egy újabb, sokezer karakteres Lada-poszt következik, csupán egy apró, kellemes emlékeztető arra, hogy idén is lesz nyár és jó idő. Igaz, ezekhez a képekhez kicsit messze kellett utaznia Törköly László olvasónknak, a…..
tib00 2011.01.24 11:37:32
@magyar_ellenállás: azért a 2% az pont tizenötöde a 30%-nak. egyáltalán nem mindegy.
És ezért nem kapsz semmi szolgáltatást, ez csak egyszerűen az állam plusz lehúzása. Mintha a fizetésedet zsetonban kapnád,amit sehol nem fogadnak el, 10 zsetonért kapsz 7 forintot,amiből már tudsz vásárolni. Ez nem bank,vagy valuta váltó lehúzása,hanem castro adója,az adókon felül.
tib00 2011.01.24 14:07:43
@tpapa: a villamos energia ellátás sem megoldott, teljesen szokványosak a több órás áramszünetek stb.
az egész országot a hitelező országok ( Spanyolország,Japán stb.) tartják életben.
Kubának hatalmas problémái lesznek ha egyszer demokrácia lesz, nincs megfelelően képzett munkaerő ( hogy össze tud tákolni helyváltoztatásra alkalmas valamit,az nem jelenti,hogy bármit hozzá tudna szólni megfelelő szinten egy 10 éves autóhoz)
A fiatalok hozzászoktak,hogy nem kell keményen dolgozni. Jellemző,hogy aki kijut amerikásba, fél év után visszatér Kubába,mert az usában is dolgozni kell ha valamire akarsz jutni. Inkább hazamennek,mert ott végül is valamilyen szinten eltengődsz munka nélkül is,vagy szocialista munkamorállal is.
tib00 2011.01.24 16:24:15
@tpapa: ez pedig sajnos tapasztalat, sőt nem csak be nem tervezett áramszünetek vannak,hanem bejelentettek,hogy pl minden nap 14 és 18 között nem lesz áram. Kiépítetlen szenyvíz,ivóvíz stb hálózatok..
A hivatalos források alapján is nagyon el vannak maradva,nemhogy még a valóságban...
Játsszunk el a gondolattal, hogyan zajlana az építkezés, ha az eredeti tervek szerint öt házat bontanának le egyszerre, és húznának fel a helyükre egy óriásépületet óriásparkolóval. Hogy hol? A Belváros Új Főutcájában. Vélemények az azonos című írásunkról...
tib00 2011.01.17 11:05:48
@-oszo-: már elnézést,de ugyebár ott egy gyalogátkelő,ha valaki beáll a busz seggébe,rááll a gyalogátkelőre ( szabálytalanul) az szerintem megint nem az a kategória akit sajnálni kell,mert nekimegy egy oszlopnak.
Ha meg szabályosan közlekedik akkor látja a táblát. Ennyi
tib00 2011.01.17 11:41:37
@Rocko-: igenis van jó tömegközlekedés, természetesen nem a Budapesti az. De igenis meg lehet jól szervezni a tömegközlekedést.
Az meg,hogy elnéptelenednének a boltok,szerintem nem sikerült jól értelmezned mit írok.
Az olyan bolt,iroda stb ahova nagy,nehéz dolgokat kell ki-be szállítani azok vagy lenyelik a kényelmetlenséget,vagy keresnek olyan helyet,ahol nem gond a parkolás. Ez egyáltalán nem okozna elnéptelenedést. Átrendeződést maximum,ami egyáltalán nem gond. Mindennek megvan a maga helye és szerepe.
tib00 2011.01.17 11:50:52
@Kis ember: az a baj,hogy senki nem tud türelmet mutatni. mindenki ki legyen elégítve,méghozzá azonnal. nem járok tömegközlekedéssel,mert szar,koszos,büdös, a tömegközlekedést meg nem fejlesztik,mert nem járnak vele elegen...

egyszer lenne egy jól átgondolt koncepció mentén kidolgozott használható,nyugati szintű tömegközlekedésünk(természetesen a megfelelő p+r parkolókkal együtt) és pár éven belül a legmakacsabb barmok is belátnák,hogy igenis alternatíva a tömegközlekedés
Ilyen hibrid még nekem is kéne: csővázas szerkezet, egyedi tervezésű pályafutómű, összkerékhajtás. A metzi egyetem diákjai építették egy Formula Studenthez hasonló versenysorozathoz, és meg is nyerték vele a tavalyi bajnokságot. Nem bonyolították túl a technikát soros vagy…..
Kis túlzással kijelenthetjük, hogy a Dacia standja az egyik legüdébb színfolt a Párizsi Autószalonon. Semmi elektromos vacak, nem hirdetik, hány grammot sikerült lefaragniuk a blue-efficient-űrtechnológiával - egyszerűen és őszintén odateszik, amijük van. Logan, Sandero, Stepway,…..
  Az tehát látható, hogy maga az ötlet jó. Önmegoldó feladat, odafigyelve automatikusan működik, bolondbiztos, mégis tartalmazza a korrekció lehetőségét. Mai cikkünk blogposztja...
tib00 2010.06.30 12:31:09
@subtotal: nem ezt mondtam,tudom egyszerű mindent fikázni hogy ez meg az szar,meg ez az út milyen már.. azért nem ártana tisztában lenni az aszfalt árakkal. nem mondom persze,hogy nincs lopás,meg sikkasztás,meg hogy jó minőségben dolgoznak az útépítők többségében,de országosan rengeteg pénz elmegy útfelújításokra, és a közút költségvetésébe nem férne bele egy milliárdos felüljáró amire csak azért van szükség,hogy a legegyszerűbb amőbák is tudjanak közlekedni. inkább 200 km útfelújítás,mint egy nem teljesen indokolható felüljáró, én egyszerűen csak ezt mondom.
tib00 2010.06.30 12:36:34
@subtotal: értem én, csak szerintem ,mint írtam is ha adott összeg áll rendelkezésre akkor mérlegelésnél nálam az fontosabb,hogy 200 km út új burkolatot kapjon és ne haljon meg rajta 10 ember mert életveszélyes kátyúk,nyomvályúk vannak rajta,minthogy nyáron 8 hétvégén ne keljen fél órát dugóban állni ha valaki megy le a balatonra
tib00 2010.06.30 15:45:25
@TóthT: én is hollandnak ismerem, ott elég komolyan veszik a közlekedést,és mernek újítani is, kint láttam ennél érdekesebb körforgalmakat is,amik jól működtek,de nálunk esélytelen lenne,mert olyan egyszerű szabályt nem tud az autósok többsége betartani hogy nem mész be a kereszteződésbe ha látod,hogy nem tudsz majd tovább menni és a kereszteződés közepén fogsz ragadni.