Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Wucli Tóbiásné

0 bejegyzést írt és 63 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az újdonsült kétszeres világbajnok pilóta német mulatós zenét hallgat a futamok előtt. Csak erős idegzetűeknek!Vettel zenei ikonja az a Tony Marshall, aki a '70-es években volt Németország elsőszámú táncdal (?) énekese. Azóta az akkor megénekelt dalaiból él, perverz módon…..
A modern világ számos zseniális találmánnyal könnyítette meg életünket. Azonban még ma is akad olyan, akinél kardinális problémát okoz a WC-papír elhelyezése a tartón. Ha te is küzdesz hasonló dilemmával akkor a következő infografika segít neked a WC-papír orientáció…..
Wucli Tóbiásné 2011.06.13 22:20:19
@marcinátor: Bocsánat, de nem tudom egyszerüen megállni, pedig ennek tkp. a subbán lenne a helye, de közzé kell tennem és pont a te megjegyzésedre rímel. Szóval hogyan spóroljunk wc-papírt nagydolognál - német módra -, csak németül tudóknak: www.youtube.com/watch?v=-jdqk7BUSm0

Technológia rövid leírása (amely valójában feleslegessé teszi az alul-felül vitát - amúgy felül kell annak lennie): egy levél vételezése, középre rés szakítása, maradék apró fecni megörzése a müvelet végéig, kedvenc ujj átdugása a lyukon, ujj bejuttatása hátsó nyílásba, papírral a terület körkörös megtisztítása, ujjkihúzás, ujj letörlése a gallérszerü - már használt - papírral, majd a fecnivel körömpucolás. Ha ez nem elég macsó, akkor nem tudom mi lehetne még az :-).
Ahogyan azt a történelem iránt érdeklődő lemilesek milliói tudják, a nukleáris izékkel nem kizárólag a jenkik szórakoztak. Papírzsepi sorozatának második részéből megtudjuk, hogy a szovjetek (ebből a szempontból) bizony sokszor überelték a Nagy Vetélytársat - és most nem…..
Wucli Tóbiásné 2011.03.19 06:35:57
@Papírzsepi: Nagyon jó összefoglaló lett, de két apró kiegészítést tennék hozzá. A grafitdarabokat a tetöröl eltávolító "önkéntesek" - legalábbis saját bevallásuk szerint - között elöfordult, akinek 4-5x is 40 mp - 1 perc idötartamú jelenése volt a tetön. Viszont kaptak a tábornoktól emléklapot és 100 rubel jutalmat.

A másik pedig, ha a fortyogó és sugárzó trutyinak sikerül átégetnie a betont, akkor nem az ivóvízkészlet elszennyezése a legnagyobb probléma (ahogy már sok helyen olvastam), hanem az, hogy vízzel való találkozás eredményeként folyamatosan sor kerülne nagy erejü robbanásokra, ami ki tudja meddig terítené nagy területre pld. a plutóniumot, stb.
Wucli Tóbiásné 2011.03.19 06:46:29
@Iustizmord: Tisztelettel megjegyezném, történelmileg úgy alakult, hogy Németországnak a mai napig nincs Alkotmánya (ez lenne a Verfassung), csak Alaptörvénye (Grundgesetz), erröl a GG Art. 146 szól és szerintem belátható idön belül nem is lesz. Viszont vicces módon van Alkotmánybírósága. Ez kb. olyan súlyú probléma, mint a magyar komenista Alkotmányé :-), de egyes csoportok hajlamosak érzékenyen reagálni a kérdésre. Csakúgy mint pld. arra, hogy miért nincs a mai napig békeszerzödésük, csak egy szöttyedt fegyverszünet, stb.
Wucli Tóbiásné 2011.03.19 17:46:51
@molnibalage: Huhh, erröl könyvtárnyit lehetne írni :-), miért és hogyan alakult így. 1945-ben ugye csak tüzszünetet kötöttek, de tkp. nem is lett volna senki német részröl, aki egy békeszerzödést aláírhatott volna. Azután - persze közben rengeteg minden történt - 1990-ben kötötték meg a - köznyelven - Zwei-plus-Vier-Vertrag-ot (leánykori nevén: Vertrag über die abschließende Regelung in Bezug auf Deutschland) a 4 "nagyhatalommal" (USA, GB, SZU, Fro), ami azonban valójában nem békeszerzödés, hanem köznyelvileg "anstatt eines Friedensvertrages".

Tehát jogilag tkp. rendezett a helyzett (bár az ördög a részletekben lakozik), de a néplelket azért bántja, csakúgy mint pld. az ENSZ Charta 53-as cikke az ellenséges államokról.
Minden foglalkozásnak megvannak a maga emblematikus figurái, akik mintegy megtestesítik az adott területet, s nevük még az érintett szakmán kívülieknek sem ismeretlen: ilyen volt idehaza sokáig Tonhauser László, aki bűnügyes zsaruk generációinak volt a példaképe, vagy Ambrus…..
Wucli Tóbiásné 2010.12.22 06:13:09
@tucano: Szódabikarbónát, vizet és a fent említett anyagot fözik össze, addig amíg újra egy szilárd anyag marad meg, amit el lehet szívni. Mikróról még életemben nem hallottam a kis boszorkánykonyha kapcsán :-), de lehet most tanulok valamit. Nem tudom, hogy a szódabikarbóna valamennyivel növeli-e a tömeget (a víz ugye elpárolog), de alapvetöen egyáltalán nem olcsóbb, csak - ha egyáltalán készen árulják, mert nem túl stabil anyag - amíg por alakú forgalmazásban nem sok dealert találsz, aki mondjuk adna 0,1 g-ot (azt hiszem a szokásos legkisebb vásárolható egység az 1 g, ami elég többszöri használatra is), addig a crack kristály egy fogyasztási adagnak felel meg (nyilván ahogy sikerül, néha kisebb v. nagyobb és elég messze lehet az 1 g-tól a súlya). A hátulütöje a relatív "olcsóságnak", az anyag annyira ütös (villámgyorsan hat -> flash és majdnem olyan gyorsan el is múlik a hatása), hogy igen gyorsan szükségük van a delikvenseknek a soron következö adagra, aztán még egyre, stb., azaz egységnyi idö alatt valószínüleg több pénzt lehet erre elkölteni, mint a porra.
Minden országban akad olyan látnivaló, amelyet száz útikönyv közül száz bízvást a „kötelező” címkével fog ellátni. Csurtusék meg gyarlók: bármennyire is hajlamosak vagyunk olykor döngetni a mellkasunkat, hogy mennyire alternatív és formabontó arcok vagyunk, meg…..
Wucli Tóbiásné 2010.07.26 08:19:35
@Csuri / Bariildi:
Kérem, ezek a férfiak :-). Ilyen almabort még nem ittam, de itt árulnak a szezonban Federweißert, azt hiszem a leánykori neve murci, ami nagyon-nagyon finom hidegen, bár a szóbeli leírásra én is csak forgattam a szemeimet. A kóstolón felbuzdulva vettem otthonra is, csak azt nem gondoltam végig, hogy az erjedés miatt nincs benne dugó és én lazán beraktam fektetve a kocsiba. Jutalmul diszkrét cefreszagban autózhattam egy ideig :-).
Húha, ilyen tombolás rég volt a Homáron, amilyet most fognak olvasni, Timi mama ugyanis rettentően kiborult, hogy a lányai egy Takko Fashion boltban majdnem kénytelenek voltak szembesülni a 7-9 éves kiscsajok számára gyártott, szivacsos push up melltartókkal. Olvasónk felteszi…..
Wucli Tóbiásné 2010.04.30 06:14:27
@Kitalátor feljegyzetei:
Könyörögve kérem ne terjeszd ezt a Szencz Dóra által írott fércmüvet, mert a hölgy nyilván igen nagy szexuális fantáziával van megáldva, de mondjuk olyat, hogy ujjazzuk a kislányokat vagy pelenkázás közben cuppantsuk le a kisfiúkat nem írtak az ismeretterjeszö (?) kiadványban. Más kérdés, hogy így is túlzás amit írtak, de vissza is vonták vagy két éve.

Az eredetit itt olvashatod: www.antife.de/Doku/ratgeberkinder.pdf
Wucli Tóbiásné 2010.04.30 22:05:26
@CatMother:
Persze :-). Én csak ugyanolyan kreativitással írtam át a szöveget, ahogy a Szencz Dóra az eredeti német kiadványt a Demokrata cikkben, amit Kitalátor itt terjeszt (meg vagy X helyen láttam még elrettentö idézetként). Erröl a két mondatról van egyébként szó: "Az első elemzi, milyen jelentős a kisgyermekek számára a simogatás, és felszólítja a szülőket, hogy rendszeresen simogassák, csókolgassák gyermekeik nemi szerveit. Nyúljanak bele a lányok hüvelyébe és simogassák azt, így irányítsák őket a gyönyörszerzés ilyen formái felé." Közelítöleg nem erröl van szó az eredeti kiadványban és szégyen, hogy egy újságíró ilyen baromságokat leírhat minden következmény nélkül, a sok okos meg készpénznek veszi.
A terrorizmus, pontosabban az ettől való félelem (főleg az emlékezetes, és általunk is bemutatott 9/11 óta) belopakodott a hétköznapjainkat betöltő gondolatok közé. Mondom ezt akkor is, ha tudom, hogy Magyarország közelmúltját és jelenét (pár elmekórtani, és szerény…..
Wucli Tóbiásné 2010.03.15 00:29:51
@mallac:
Izé... Nekem olyan érzésem van, mintha te rubelben kapnád a fizetésedet, persze lehet tévedek...

@tiboru:
Ez a Putyin kép (is) telitalálat, ami megfagyhatott bennem, az meg is fagyott. Brrr.
Wucli Tóbiásné 2010.03.15 01:07:39
@tiboru:
Egyébként én onnan közelíteném meg, hogy van-e esély ekkora mennyiséget (ugye majd 3 tonnáról van szó, már eleve a logisztika sem egyszerü az egyes helyszíneken) ebböl a robbanóanyagból beszerezni, anélkül, hogy ez az oroszoknak szemet szúrna. Ha nincs - márpedig szerintem nincs, persze ha valaki elmagyarázza, hogy könnyen lehetett ilyet nagy mennyiségben lopni, a búzaföldön találni vagy egyszerüen venni a gazdaboltban csigák ellen, akkor készséggel átértékelem az álláspontomat -, akkor egyértelmü hol kell a tettest keresni, akinek még hasznára is volt. Pár száz ember élete pedig orosz ill. nagyhatalmi "történelmi" léptékkel mérve kb. annyit számít -bármilyen cinikusan hangozzék is -, mint az hogy én ma mit fogok reggelizni.
Wucli Tóbiásné 2010.03.15 20:14:32
@Aazami:
Persze, tudom loptak/nak, mint a szarkák, de nem egy nokiásdoboznyi mennyiségröl van szó, ráadásul mindig ugyanarról az anyagról. Ha én most elkezdeném a Magyar Táltosok Ellenálló Hadát szervezni a honvédség fegyverkészleteire alapozva, akkor biztos sikerülne, de a fegyverarzenál nyilván meglehetösen szedett-vedett lesz.
Amúgy lehet igazad van, de épp az a szép a konteókban, hogy soha nem fogjuk megtudni kinek van igaza.
RE:blog Homepátiás matematika 2010.02.26 10:43:00
Mint az orránál tovább látó ember (és ez esetemben nem kis teljesítmény) engem sem tud meggyőzni a homeopátia, hogy finoman fogalmazzunk. Az elmélet alapját képező, már első blikkre egyértelműen hamis - vagy túlcsorduló jóindulattal: bizonyítatlan - alaptételeket adottnak…..
Wucli Tóbiásné 2010.03.11 23:20:53
@flugi_:
Javíts ki, de ez az egész blog irreleváns a gyógyítás jövöjét tekintve, semmi nem itt fog eldölni. Vitatkozunk tét nélkül, semmi több.

Amúgy, ha elolvastad volna, akkor 3x leírtam, hogy könnyen lehetséges, hogy pld. a C200-as készíteményeknek csak placebó hatása van, viszont butaság lenne erröl addig lemondani, amíg nincs helyette más. Tehát nem védem olyan értelemben, hogy papagájszerüen ismételgetem, hogy dededede van abban szufla (hatóanyag, energia, rezgés, akármi).

Az alacsony potenciájú szereknél pedig azért pontosítottam, mert ha egy normál felhasználó homeopátiás gyógyszer feliratot lát a készítményen, akkor nyilván elhiszi, hogy az is (a jogalkotó szerint is az, még akkor is, ha Hahnemann inkább C6-tól használta öket) és nem fog mindenféle potenciákkal vacakolni. Viszont itt minden homeopátiás készítményre rá lett aggatva a hatóanyag nélküliség, ami viszont így nem igaz. Hogy ez Hahnemann örökségével milyen korrelációban áll az más lapra tartozik.
Wucli Tóbiásné 2010.03.11 23:22:50
@ern0:
Te hiszel ebben? Ohhh :-).
Wucli Tóbiásné 2010.03.12 21:08:04
@ern0:
Miért is kellene nekem bármit is tennem azért, mert te valamit hiszel vagy nem hiszel? Én se mondom, hogy szopogass cukorgolyókat.

Egyébként ügyesen belesétáltál a - butácskán összesakkozott - prekoncepciód csapdájába, miszerint én nyilván hiszek a dologban. Pedig legfeljebb annyira, amennyire egy agnosztikus isten létezésében. Legfeljebb annyit tudok, hogy a technika müködik - szkeptikusoknál is, legfeljebb akkor fantáziautazásnak nevezik -, aztán hogy az információk egy korábbi életböl, a tudatalattiból, netán a morfogenetikus mezö(k)böl származnak már egyéni megítélés (hit) kérdése. Így vagy úgy, egy ilyen trip sokat elárul egy emberröl :-).
A konteóblog (hasonlóan a magára valamit is adó versenytársaihoz) az ismeretterjesztés és az egészséges paranoia kialakításának nemes célkitűzésein túl a közfeladatok ellátásának nehéz terheit is részben magára vállalja. Mai (kicsit rendhagyó, rövid és soron kívüli)…..
Wucli Tóbiásné 2010.02.13 22:47:24
Nagyon érdekes a post. Szerintem létezik a DVD... Hacsak nincs az ügyben egy olyan dupla csavar, hogy az elsö CD - ami Zumwinkel lekapcsolásához vezetett akár a Deutsche Bank szponzorálásával, akár anélkül, bár érzésem szerint Harács teóriája ott van a szeren - valóban létezett, de most a válságra tekintettel lehetséges, hogy valóban blöffölt a szövetségi kormány, ilyen idöket élünk. Amúgy ilyen tervek kiókumlálásához - szerintem - nem kell itt semmiféle különleges szolgálatos brainstorming, amíg Schäuble papa a tüz közelében van (extra adag paranoia füszerezve egy kis egészséges feledékenységgel - ugye hogy is volt anno azzal a 100ezres adománnyal és a svájci feketepénzes pártszámlákkal, tipikus rablóból pandúr eset...).

Egyébként a világ legnagyobb pofátlanságának tartom - ha valóban léteznek az adatok -, hogy egy állam lopott árunak biztosítson, söt mi több ilyen módon teremtsen piacot. Értem, hogy pénzügyi szempontból nagyon eredményes, de az államnak lennének olyan kötelezettségei - az én idealista felfogásomban -, mint a törvényesség védelme, nekem ebbe lopott adatok vásárlása nem fér bele. És nincs - sajnos - svájci számlám.

Viszont két apróbb pontosítás. Németországnak nincs Alkotmánya. Alaptörvénye van (viszont vicces módon Alkotmánybírósága igen). A kettö közé nem lehet egyenlöségjelet tenni, lásd GG §146 (ugye tudsz németül): "Dieses Grundgesetz, das nach Vollendung der Einheit und Freiheit Deutschlands für das gesamte Volk gilt, verliert seine Gültigkeit an dem Tage, an dem eine Verfassung in Kraft tritt, die von dem deutschen Volke in freier Entscheidung beschlossen worden ist." Mindig csodálkozom azon, hogy több mint 60 év alatt nem sikerült Alkotmányra szert tenniük, csakúgy, mint egy tisztességes Békeszerzödésre sem (söt egyesek szerint a Szövetségi Köztársaság létezése is kérdéses). Mondjuk az egész ügy egy külön konteó tárgya lehetne, egy érdekes online könyv németül, de eltart egy ideig, amíg lejön:
www.rsv.daten-web.de/Germanien/IDR_-_DIE_JAHRHUNDERTLUEGE_-_V4.pdf

Egyébként természetesen semmi felelösségérzetröl (tudom, hiányzott az irónia jel) nincs szó az önfeljelentöknél, csak arról az apró, de nem jelentéktelen különbségröl, ha felnyomod magadat, akkor ugyan ki kell fizetned az eltitkolt adót+büntetést, de ha ök csengetnek nálad elöbb - és bizonyítást nyer az adócsalás - akkor büncselekményröl beszélünk, ami a bíróság elött szabadságvesztéssel is honorálható, ami felfüggesztett esetén is büntetett elöéletet jelent, ami ezekben a körökben sem menö.
Wucli Tóbiásné 2010.02.14 00:49:29
@tiboru:
Huhh, erröl órákig tudnék offolni, inkább hagyjuk :-), de azért gyökeresen más a helyzet.
Hogy túlságosan ne kényelmesedjetek el, mindaddig, amíg az általatok megszavazott meteós poszt el nem készül, egy újabb vitaanyagot szeretnék a rendelkezésetekre bocsátani, melynek előzményeit egy másik blogból másolom át. A vita központi témája (amit odaát csak egy rövid…..
Wucli Tóbiásné 2010.01.27 23:11:52
@tiboru:
Tudom, tudom, csak már nem akartam utólag kommentálni. Amúgy nem tudni azóta sem mi váltotta ki belöle, de egyfolytában (ugye több mint 30 éve) iszik, mint a gödény.
Wucli Tóbiásné 2010.01.28 23:28:26
@proletair:
Persze, de egy rövidzárlat esetén ki tud neked valószínüleg súlyosabb sérülést okozni? Mondjuk én (normál nö, a legveszélyesebb fegyverem egy bazi nagy kulcscsomó) vagy egy megvadult kommandós?
Maverick ajánlotta nekünk a saját blogján már megjelent, nyelvtanulással kapcsolatos írását. Köszönjük. A blog hasábjain több teljesen értelmetlenül tudatunkba rögzülő sztereotípia ellen kikeltem már, úgy mint a „minden amerikai hülye”, „fogalmuk nincs…..
Wucli Tóbiásné 2010.01.20 08:42:19
Itt kérem be kellett regelnem...

Soha életemben nem tanultam németül (de angol, mint hasonló nyelv ff), aztán egyszer csak kitántorogtam ide és kommunikáltam az öslakosokkal, néztem a TV-t, hallgattam a rádiót, olvastam az újságot, akkor is, ha elöször semmit nem értettem a dologból. Aztán egy hónap után kezdett tisztulni a dolog és belejöttem, mint kiskutya az ugatásba, pontosabban, úgy ahogy egy csecsemö is megtanul beszélni. Ez egyes okos elméletek szerint ez azért elönyös, mert így a gátlásaid kevésbé alakulnak ki, mint egy nyelvtanárnál, aki lépten-nyomon kijavít.

Nos, gátlásos tényleg nem lettem, söt még németül is megtanultam, olyannyira, hogy évek óta beszéddel keresem a kenyeremet, tehát nem konyhanyelvi szinten beszélem, azaz igenis ki lehet jönni 0 nyelvtudással és mégis megtanulni a nyelvet (ez nyilván ugyanígy van az angollal is). Természetesen sokat számít az illetö beállítottsága, mennyire képes a cél érdekében minden lehetöséget megragadni (beszélni még a halott hörcsöggel is) és a környezete is (a magyar ismerösök/lakótársak nyilván rettenetesen hátráltatnak a nyelvtanulásban).

Szóval ne bizonytalanítsuk el a pályázókat, ha a fatornyos kis falujánál többet látott valaki a világból, az már jó dolog, ha közben gyakorlatilag ingyen ráragad valami nyelvtudás is az még jobb, akkor is, ha fél év után nem fogja anyanyelvi szinten beszélni, bár nyilván valamilyen elökészület soha nem árthat, de ha úgy alakul, akkor nem elengedhetetlen.
Wucli Tóbiásné 2010.01.20 09:36:14
@gorillka: Ha egy magyar ember 18-20 éves kora után jut el a célországba huzamosabb idöre, akkor kb. 99 %-a akcentussal beszéli az adott nyelvet. Ezt el kell fogadni vagy vért izzadva szakemberhez fordulni, az eredményre azonban nincs garancia (itt pld. erös tájszólás esetén sokszor a helyi erök is elkezdenek a Hochdeutsch-ot tanulni, akár felnött fejjel is). Inkább a magyaros, de érthetö akcentus, mint a Cockney vagy sváb, amit néha a jó édes mamájuk se ért meg. Engem ezért még soha senki nem röhögött ki vagy legalábbis soha nem vettem észre, igaz nekem szerencsém is van.
Wucli Tóbiásné 2010.01.20 10:59:16
@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Kérem, kérem! Ha az indiai (akik ott a szubkontinensen ücsörögnek, mert az óccó) call centereseket megértik (már pedig elég sok van belölük az IT cégeknél), akkor hidd el, hogy a magyarokat is megértik. Nyilván nem lehet olyan a szókincsed, mint egy angolnak, esetleg oda nem illö idiómákat használsz, de igenis egy értelmesebb ember (nem az agyát elivó proliról van szó, ott nekem kb. tökmindegy, hogy mit ért meg) megérti a magyarokat (is). Miért kell mindig ütni-vágni a honfitársainkat (tudom ök is ezt teszik, de akkor sem vezet sehova)?