Regisztráció Blogot indítok
Adatok
JBWebster

0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hosszú hallgatásom oka egyszerű: hosszú volt az út, aztán meg nehéz volt normális netet találni. A „normális” is relatív fogalom: egyelőre olyan szálláson vagyunk, ahol épp hogy fel tudok csatlakozni az internetre, úgyhogy videót egyelőre nem tudok küldeni. De ami…..
IDDQD Heti retro: Alone in the Dark 2010.10.21 17:27:00
Néha amikor a Heti retróra készülök, kipróbálom a játékot, amiről éppen írnom kell, hogy visszajöjjenek az emlékek. A két hete megszavazott Alone in the Dark esetében ez olyan jól sikerült, hogy hétvégén végig is toltam a játékot, és szinte mindenre emlékeztem: indián…..
A KRESZ szerint a vasúti átjárókat mindig fokozott óvatossággal kell megközelíteni. Ha nem figyelünk csúnyán végezhetjük, de mi a helyzet akkor, ha a kellő figyelem, óvatosság nem elég? Vannak olyan vasúti átjárók, ahol se sorompó, se fénysorompó nincs, és a pálya is…..
JBWebster 2010.03.11 16:59:44
@Adani: De-de! :D Az lesz az, nem tudnám megmondani, de valami gyártelepi iparvágány-maradvány átkelője, ha jól tudom. :)

Amúgy meg abból a szempontból érthető a jelzők felszedése, hogy nem akarják ellopatni. Inkább használják másutt, ahol szükség van rá, és ellenőrizni tudják a meglétét...
Ugyanakkor az üzemen kívüli vasúti átjárók közúti tábláin, külön erre a célra bevezetett kiegészítő táblával jelölni lenne célszerű, hogy " Üzemen kívül helyezett vasúti forgalom - szabad áthaladás", de akkor ugyebár tudjuk hogy a sínek tűnnének el. :P

Esetleg az is célravezető lenne, ha a vasúti táblák helyére egy áthúzott "vasúti kereszteződés" táblát fabrikálnának.
JBWebster 2010.03.11 18:18:26
@Adani: Hóóó ilyen viccet felénk is szoktak játszani a népek, Kecskeméten. Másik nagy kedvenc: Kecskemét, Halasi úti felüljáró, szokásos ötven. Ember kigurulná a lejtőt, de nem lehet, mert a szervek ott állnak a híd tövébe', és árgus szemekkel figyelik, hogy ki megy 55-nél gyorsabban. Másfél éve az úton a hídtól az első komolyabb forgalmi tényező ( kereszteződés ) is olyan messze volt, mint ide Jeruzsálem, mégis, még a bicósokra is rávillantottak... :)
Másfél éve ez a táv jócskán lecsökkent, tehát mostmár van értelme, de akkor is!... A biciklisekre?? :)
Meg ugyebár a szokásos, hogy nyílegyenes, altatós úton útfelújítás, kipakolják a 60-at, de mikor végeznek, nem szedik ám be... helyette beáll mögé a háromlábú, és sorban meszelik ki a népeket, amíg csak elférnek az útpatkán.. :)... mert ugyebár az autós sem hülye, a semmi közepén nem fog öt kilométert 60-nal végigurulni, hanem visszavesz a 100-ból úgy 75-80-ra ( merthát azért mégiscsak F*SIK ) ami ugyebár a hatvanhoz képest már akkor jócskán túl volt ama 10%os küszöbön...
JBWebster 2010.03.11 19:42:24
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Jó, oké, ebben is van valami...
Mentő ötlet, ötösért: képeztessük át a bizber takarító személyzetet bizber szerelővé. Félig vicc, félig komoly.
Vezetés közben gyakran elmélkedek a körülettem zajló forgalmi szituációkról. Visszatérő motívumok a fehérfurgonok, a taxisok, a női vezetők. És az elmebetegek, akik mások életére fittyet hányva cikáznak, száguldoznak. Pár hete egy ilyen jómadár teljesen kiverte nálam a…..
JBWebster 2010.03.08 18:10:37
@yeti: Hehehe, aranyszabály, megjegyzem! :D

@pickapu: Az lehet, de azt is nyúzni kellene, aki a félsorompót feltalálta. Semmi értelme, ugyanis. Nincs olyan jármű, vagy forgalmi helyzet, ami a vasúti kereszteződés tilos jelzésén felül állna. Még a mentőknek is ki van adva, hogy MEG KELL ÁLLNI ebben az esetben, még akkor is, ha amúgy hely éppenséggel lenne elmenni. A félsorompó a teljes sorompó helyére: 5%-os megtakarítás??
Olvasónk két kérdést feszeget, az egyik a rozsda, ami kíméletlenül rágja a szerelvényeket, aminek következtében sokszor úgy néznek ki -még a 2-3 éve felújitott kocsik is- mintha már 20-30 éve nem festették volna újra őket. Kérdés: nem lehetne oly' módon lekezelni ezeket a…..
Amikor egy történetben előkerül egy BMW X5, akkor általában megfagy a levegő, mindenki maga elé képzel egy tagbaszakadt kopaszt, aki kiszáll és elindul megverni valakit. Lackó ezútal ellenpéldát látott és ha már jó hírrel indítottuk a mai posztolást, akkor így délutánra…..
JBWebster 2010.02.24 21:22:44
@adamantium: Azt, amiről Te beszélsz, nem előzésnek, hanem elhaladásnak hívják. Két külön sáv, két "külön" forgalmi helyzet. Két külön probléma.

...legalább is én erre tenném le a voksom.
Én elhiszem, hogy a mai világban fontos a tévé, az internet, meg a telefon is, különösen az utolsó kettő, de ha valahol mindenképp kell állandóan, akkor kiváltható mobil eszközökkel a vezetékes. Ennek fényében ahogy Mihály, én sem nagyon értem, hogy a lenti videón mi…..
JBWebster 2010.02.20 00:19:13
Ezt messze nem megkülönböztető jelzés. Ez csak valami idióta lehet, aki megunta használni az amúgy nagyon divatos elakadásjelzőt, és felszerelt a kocsijába egy ilyen "pimp-my-ride" tipusú villogót.

Ha sárga színű lenne, még meg is érteném, de hogy FEHÉR? Vagy méginkább: VILÁGOSKÉK??

Az tiszta sor, hogy jogosulatlan használat miatt nem büntethetik meg, de a jármű megvilágítására vonatkozó törvény minden pontját sérti. Bünti-blogra esélyes lehetne.

Amúgy elvileg a szabályozás azt mondja, hogy autót csak úgy lehet magára hagyni, ha annak el/meg nem indulásáról gondoskodtunk. Lenne tippem arra, hogy itt még csak sebességbe sincs rakva.
Nemtudom, így első blikkre jó ötletnek tűnik ilyenkor kiszállni, eltolni a delikvens kocsiját az utca végéig ( a szabad elhaladás határáig ), vagy tetszés szerint még tovább is, és otthagyni a francba. Majd gondolkodik.

VAGY elintézni hogy "leesen" a rendszámtábla. A többit a közteresek örömmel, és tapsikolva trélerrel elvégzik: céges autó, jó, az mindig fizet. :D

VAGY naív állampolgárként felhívni a rendőrséget, hogy nézzenek már utána milyen jogcímen álldogál egy szem megkülönböztető jelzést használó autó az út közepén, üresen, T-kozlás felirattal az oldalán. Biztos harapnának rá.

Azt nem értem egyébként, hogy a kék/sárga villogó ugyebár rendben van víz-, gáz-műveknél... Balesetveszély, tehát oké. Nade ezen kívül ki tud felmutatni olyan feladatkört, amihez AZONNAL kell vonulni?? A T-konzorcium biztosan nem... ...minthogy a gyakorlat is azt mutatja, tudjuk jól, hogy nagyobbacska hibák megjelenése után órák, sőt esetenként napok telnek el a kiszállásig. A tényleges javulásról meg hadd ne is beszéljünk...
JBWebster 2010.02.20 00:40:32
@tundrazuzmo: Ja, ahha, értem már, szóval bitenként kell oda vinni és elhozni. Szuper. :)
Hosszú ideje állást keresek. Sajnos több munka helyen érdeklődtem már és elutasító válaszokat kaptam.  Én intézetben nőttem fel közel 24-éves koromig. Megtanultam írni olvasni, befejeztem az iskolát, sőt még egy szakmunkát is sikerült kitanulnom. Angol tanfolyamra járok…..
JBWebster 2010.02.10 15:51:14
@Egregor: Af*szom, azt ne mondjátok, hogy ebben az országban nincs annyi munka, amennyi ember munkát keres...

A probléma nem az, hogy a posztolót nem veszik fel az aranybányába. Az a probléma, hogy kutyaszart szedegetni sem veszik fel, érted? Nincsenek extra igények.
JBWebster 2010.02.10 14:59:27
Magam adnék munkát a posztírónak, ha lenne egyáltalán cégem, ahol hasznát venném.

A legnagyobb probléma a felvetett helyzetben, hogy az emberek tömege még mindig nem fogja fel mit jelent esélyegyenlőséget biztosítani.

A fejekben az él, hogy akkor vagy jó fej, ha hátránnyal élőket veszed fel. Ha tudnánk önállóan ÉS logikusan gondolkodni, a fentebbi megállapítás már rég nem állná meg a helyét.

Nézzük, hogy nézne ki egy interjú az esélyegyenlőség jegyében, szerintem:

Tételezzük fel, hogy "brigáddal" dolgoztató építési vállalkozó vagyok. Szükségem támad egy burkolóra, mert az előzőn már munka közben/előtt vett erőt az ivás, és ezért elbocsátottam. Az általam nyújtható legjobb ajánlat az előző munkavállaló teljesítmény-alapú bére, azaz az elvégzett, és problémamentesen átadott munka értéke után x százalék.
Meghirdetem a munkalehetőséget. Esetemben három potenciális jelentkező akad, akikből az utóbbi két ember cigány ( kérlek titeket ne akadjatok le ezen, a példa kedvéért kettő ). Keresztnevük legyen rendre Atilla, Holba, és Joka. Az "állásinterjúra" közel azonos időben kerül sor.

Atilláról amit tudni érdemes: büntetlen előéletű 35 éves, nős magyar férfi, két kamaszkorú gyermek apja. Burkoló képesítésről bizonyítvánnyal nem rendelkezik. Pályafutása alatt 3 munkahelyen dolgozott, összesen 14 éves szakmai tapasztalat áll a háta mögött, amiből az első 5 év pályakezdő maszek. Az utolsó családi-vállalkozás formájú munkahelye megszűnt a munkaadó elhalálozása miatt. Az azt megelőző munkahelyéről közös megegyezéssel távozott. Referenciája jó. Korához és munkájához képest egészen jó egészségi állapotnak örvend, nem fogyatékos, de rövidlátó. Dohányzik. Az ajánlott munkát ingázva képes ellátni, szemüveg viselésének kötöttségével B kategóriás vezetői engedéllyel igen, saját gépkocsival nem rendelkezik.

Holbáról, amit tudni érdemes: büntetlen előéletű 23 éves kisebbségben élő cigány férfi, elvált, előző házasságából három, mára rendre 1, 3, és 4 éves gyermek született, élettársi kapcsolatban van, melyben egy, 8 éves, nem saját gyermeket sajátjaként nevel. Burkoló képzettségéről bizonyítványát 19 évesen szerezte, szakközépiskolában. Pályafutása első évében szakmán kívül helyezkedett el, az azt követő két évben óriásvállalatnál dolgozott, a maradék egy évben alkalmi munkákból élt.
Munkahelyeiről közös megállapodással távozott. Referenciát nem tud felmutatni. Gyenge-közepes fokú hangképzési fogyatékkal él, de egészségügyi állapota egyébként kiváló. Dohányzik. A munkahely bejegyzett székhelyén helybéli, megkötés nélküli M kategóriás járművezetői jogosítvánnyal, és saját, engedélyének megfelelő járművel rendelkezik.

Káros szenvedélyektől mentes.

Jokáról, amit tudni érdemes: 28 éves kisebbségben élő cigány férfi, egyedülálló, élettársi kapcsolatban él, gyermeke nincs, és nem is nevel. Burkoló szakképesítését 20 évesen szerezte, szakközépiskolában. Pályafutása első két évében maszekolt, az azt követő öt évében három különböző vállalatnál dolgozott, egy éve tartós munkanélküli. Fél éves, három évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték egy éve, csoportosan elkövetett garázdaság, és súlyos testi sértés miatt. Referenciája elégtelen. Fogyatékkal nem él, egészségügyi állapota kielégítő. Káros szenvedélyt nem űz. A munkahely bejegyzett székhelyén helybéli, járművezetői engedélye nincs.

Az első körön a kinyert információk alapján a szóbajöhető munkatársak Atilla és Holba. Az általános tendencia szerint Atilla a befutó, mert van egy álló egzisztenciája, és mert nem-cigány. A munkaadók itt meg is állnak, és ez hiba. Az a munkáltató, aki ad magára annyit, hogy származásból, vagy fogyatékosságból származó hátrányokat nem vesz figyelembe, tekintettel Holba és Atilla hivatalos adatokból kiolvasható holtversenyre, ennél tovább megy: szentel rá időt, és az emberi oldalukról kezdi vizsgálni MIND A HÁROM munkavállalót. Megnézi az ambíciókat, a megbízhatóságot, ha tudja, végzett munka minőségét, valamint még egy sor egyéb változót. A papírról leolvasott bemutatkozások sokkalta árnyaltabbak lehetnek, és ez alól ( bár behozhatatlannak tűnő hátránnyal indul ) Joka sem kivétel.

Az így szerzett plusz információ nem változtat az alapvető sorrenden. Atilla ( kora és családi állapota végett ) ugyan nem rendelkezik számottevő ambícióval, és bár tudása elavulóban van, a munkájára ennek ellenére igényes, a szakmai gyakorlata pedig láthatón megkérdőjelezhetetlen. Másokkal olajozottan együttműködő. Holba életkorához, és szakmai múltjához képest nagyon igéretes ember, friss a tudása, de nincs akkora szakmai tapasztalata, és döcögősen működik együtt. Az ajánlott munkához sajnos túlságosan is ambíciózus, a még általam éppen megadható fizetés mellett vagy plusz képzési hozzájárulást, vagy képzésben eltölthető szabadságot igényelne, de az emberről alkotott összkép alapján nem tudnék annyit ajánlani, amennyi tartósan a munkakörömben tartaná, a kieső idő pedig már az előző munkavállalómnál is problémát jelentett.
Joka a versenyben az emberi tényezők tekintetében is alulmaradt, bár nem olyan mértékben, mint azt papírforma alapján hoznia kellett volna. Legnagyobb hibái a igénytelenség, és az ívással szembeni gyengesége.

És most jön a lényeg. Miután a jelentkezőkről iyen formában pontosnak nevezhető képet kaptam, nem állok meg Atilla felvételénél. Tisztában vagyok azzal, hogy Holba elutasítása csupán az én korlátolt anyagi lehetőségeim miatt következik be, és nem azért mert nem értene a szakmájához, vagy mert nem lenne megbízható, vagy egyszerűen azért mert cigány. Holba esélyegyenlőségét úgy tudom biztosítani, ha a róla alkotott véleményemet, pro és kontra, szignóval, elérhetőségemmel a kezébe nyomom: adom hozzá a nevemet, mert kiérdemelte. Ezzel próbálom hozzásegíteni, hogy képességeinek, és szándékának megfelelő munkát kapjon. Ezen az úton kommunikálok vele, és a többi munkáltatóval. Szánok rá időt, mert nyerek rajta Én is, Ő is. És végső soron, ha fontos nekem, ide sorolhatom, hogy én így építem a társadalmat.

Sok munkáltató megbukik a procedúra különböző szakaszaiban. Könnyű belátni, hogy a nemtörődömségük, és a dölyfösségük nagyon erőteljesen leszűkíti a lehetőségeiket, csak azért, mert nem szánnak időt a válogatásra.

A posztírónak, így a végére csak azt tudom üzenni: ne nagyon várjon javulást itt Magyarországon munkaügyben. Ha talál is munkát, soha sem lesz elég szilárd a talaj ahhoz, hogy egy gyereket biztonságban felneveljen. Pláne nem hármat. A legjobb, amit tehet, hogy összeszorítja a fogát, összeszedi minden lehetőségét, és külföldre megy élni. Bárhová, ahol a társadalmat gyorsabban építik, mint amilyen gyorsan amortizálják. Bárhová, ahol a jó munkaerőt szivessen fogadják. Britanniát, és Kanadát ebből a szempontból nem javaslom.

Ennyi.