Regisztráció Blogot indítok
Adatok
______________ (törölt)

0 bejegyzést írt és 599 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Elképesztő utazásra indulunk ma, melynek két fő állomása Luxemburg és Új-Kaledónia. Hogy a kettőt mi köti össze, az kiderül Ferenc történetéből, aki szerencsére képeket is küldött. Új-Kaledónia „2012 augusztusában járunk, ekkor hagytam el Magyarországot. Egész…..
______________ (törölt) 2014.03.26 22:04:07
@maxval a gondolkodó birca: a keresztény hit szerintem sokkal komolyabb betegség: az ítélőképesség tartós zavara. isten óvjon tőle mindenkit!
______________ (törölt) 2014.03.27 00:58:17
@házelőtthinta:
"Így van, az egész nyugati civilizáció kollektív bűnös...rinyálunk hogy nem élhetünk még nagyobb házakban..."

szerintem lehet és kell is aktívan tenni ez ellen. a rinyálás nem sokat ér. te is jobban teszed, ha olvasol, ahelyett, hogy itt hinted az igét. lesz, ami neked is tetszeni fog belőlük:
deepgreenresistance.org/en/who-we-are/guiding-principles-of-deep-green-resistance

pár idézet:
Our task is to create a life-centered resistance movement that will dismantle industrial civilization BY ANY MEANS necessary.
Deep Green Resistance works to end abuse at the personal, organizational, and cultural levels. We also strive to eradicate domination and subordination from our private lives and sexual practices. Deep Green Resistance aligns itself with feminists and others who seek to eradicate all social domination and to promote solidarity between oppressed peoples.

When civilization ends, the living world will rejoice. We must be biophilic people in order to survive. Those of us who have forgotten how must learn again to live with the land and air and water and creatures around us in communities built on respect and thanksgiving. We welcome this future.
Akár az is lehetne a mai poszt címe, hogy Anglia két arca, hiszen Andrea (akinek előző írását ide kattintva olvashatjátok el) hét, ott töltött év után tulajdonképpen a szigetország és lakosai kettős portréját írta meg. Az egyik oldalon ott a csodálatos vidék, a biztos…..
______________ (törölt) 2014.03.26 22:31:27
@maxval a gondolkodó birca:
"Szakadék alakul ki a jólét és lélek között. Az egyénnek nincsenek napi gondjai, de mégis kiüresedik. Innen jön a kábítószer, az ivás, az extrém sport, a flashmob, s más hasonlók."

ahelyett, hogy reggeli áhítatra, vecsernyére járnának, vagy a bibliát tanulmányoznák feszt! ezek a gazdag liberálisok! el kéne költözni, még a végén szakadék alakul ki a jótét lelkem között...
______________ (törölt) 2014.03.26 23:37:30
@Mr Long:
"Akkor most menjek holnap este az angol kollegakkal ettrembe, vagy nem. Nem akarok azert ott lenni, hogy a gunyolodasuk celtablaja legyek... :( "

szerintem menj melegítőben, akkor jól belesimulsz a társaságba, s nem fog senki gúnyolódni rajtad. ;)
Egy év, négy fordulópont, avagy hogyan élte meg egy egyetemista a külföldön töltött tanulmányévet. A 22 éves Esther aligha van egyedül mindezzel, így talán sokaknak tanulságos lehet, ha felidézzük történetét. Esther Mngola a kenti egyetem Politika és Nemzetközi Kapcsolatok,…..
______________ (törölt) 2014.03.24 22:50:05
@bpetya75:
á, te úgy érted, hogy amerika és magyaro. között változott a csírakép., nem pedig az elmúlt évtizedekben (magyaro. és magyaro. között).

de a szövegből nekem az jön le, hogy néhány évtizeddel ezelőttig magról lényegében nem szaporodott (kivéve tábortűznél), most meg már mindenfelé szaporodik magról is (tűz nélkül):

"BD: Igen, annak. És már nem csak gyökérsarjakról tud terjedni: az utóbbi néhány évtizedben azt figyeltük meg, hogy már magról is. Korábban legfeljebb akkor verődött fel magról az akác, ha tábortüzet raktak és ott véletlenül megpörkölődött a mag. Az akácmag héja nagyon kemény, azonban a tűz megpuhítja, és kicsírázik. De az akác terjedéséhez már nem kell tűz: időközben eljutott az ország minden szegletébe, és magról verődik fel."
______________ (törölt) 2014.03.25 21:16:39
@bpetya75:
az, hogy nem a magról a kelés jellemző, egészen biztos.
nekem az a benyomásom, hogy ez a magról kelés nagy ritkaság lehet. inkább az ijesztgetés kategóriába sorolom (ha lenne adat, biztos mondta volna, szórványos megfigyelések lehetnek max.). :)
______________ (törölt) 2014.03.25 21:21:20
@zöldeketbeszélek: én nem érzékeltem örömöt a megfigyelésben.
nem lenne meglepő számomra, ha az ország külpolitikailag is megsínylené az orbanizmust (miért pont az a terület úszná meg a dúlást?).
de nekem a sajnálat aktiválódása előtt mindig azok a közvélemény-kutatói felmérések jutnak eszembe, amik jelzik, hogy mekkora a választópolgárok körében orbán támogatottsága. és akkor max. a kisebbséget tudom sajnálni (mármint a nem a fideszre szavazókat).
Határátkelő Svájc 2.0 2014.03.24 06:46:00
Igazán érdekes utat járt be Tamás, aki egyszer már jelentkezett itt Luganóból (aki anno nem olvasta volna, az ide kattintva pótolhatja), majd – talán nem túlzás, ha azt mondom: általános meglepetésre – az egyetemet felfüggesztve visszatért Magyarországra. Most ismét Svájcban…..
______________ (törölt) 2014.03.25 19:02:51
@maxval a gondolkodó birca: milyen ábrákra gondolsz? kaphatunk abból is ízelítőt? meglepve látom, mennyi felvilágosító anyag talál meg téged. ez valami perverz mazochizmus, vagy természetes mazochizmus nálad? ;)
hálás vagyok érte, az elmúlt két évtizedben együtt sem találkoztam annyi illusztrációval, amennyit már eddig is bemutattál. valóban nagyon érdekesek!
______________ (törölt) 2014.03.25 19:19:11
@eddie1977: elvileg és minden józan belátás szerint neked van igazad. de a vegyes párok milliói az életükkel cáfolják az érveid. :)
nincs ezzel baj, meg azzal se, ha te maradsz a hazainál. virágozzék száz virág! :)
______________ (törölt) 2014.03.25 19:44:38
@maxval a gondolkodó birca: szerencsére ezt a terhet leveszed a vállunkról. vajon hány blogolvasó lelki üdve szárad a lelkeden? ;)
Határátkelő Az utolsó szafari 2014.03.23 06:44:00
A búcsúk posztja lesz a mai, hiszen búcsúzik egyik kedvenc blogom, az Eközben Afrikában, búcsúzik Uruguaytól Rita, és – hogy ne csak búcsú legyen – elnézünk egy kicsit Oroszországba is. Lássuk szép sorban! Kezdjük az Eközben Afrikában bloggal, amelyet én nagyon szeretek,…..
______________ (törölt) 2014.03.23 16:00:23
@charlieharper: eszerint nagyon hiányosak az ismereteim, mert egyik se remlik. a torabol is kiderulnek ezek a scheme-k, vagy a talmud kell a felismeresukhoz?
isten nevét neked sem szabad leírni? azt hittem, ez csak jhvh-ra vonatkozik.
______________ (törölt) 2014.03.23 16:11:15
@Kövérmadár [swe]:
objektív értelme szerintem sincs. az én értelmezésemben mindenkinek magának kell megtalálni azt a célt, amiért értelmesnek gondolja élni. ez elég nagy kihívás.
de az alábbi kételemű halmaz biztosan nem tartalmaz általam érdemesnek tartott célt:
"Kérdés, mi az élet célja. A kellemes életérzés vagy embertelen szabályok betartása."

szerintem az élet egyszerre nagyon értékes és értéktelen. számomra túl értékes ahhoz, hogy pénzkeresésre, meg utazásra pazaroljam, és ne próbáljak óz a nagy varázsló függönye mögé nézni, és metafizikai kérdéseket megválaszolni. engem biztosan nem elégít ki az új fogyasztói élmények habzsolása. hogy ezt tudjam, persze ki kellett azt is próbálnom.

tényleg, charlie, tudtad, hogy óz, a nagy varázsló eredetileg gazdasági-pénzügyi pamfletként íródott? nagyon viccesek a megfeleltetések (aranysztenderd, nemzeti bank, farmerek, stb.).
______________ (törölt) 2014.03.23 16:35:35
@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
a kabalában azért tényleg elég sok minden megfér, nem is nevezhető ez mainstream zsidó álláspontnak (már ha egyáltalán van a kifejezésnek bármi tartalma :) ).
Nemrégiben olyan levelet kaptam, amely egy szerintem meglehetősen komoly, és sokakat érintő problémáról szól, és bár kérdésekkel van tele, azt gondoltam, érdemes megosztani, már csak azért is, mert hátha másnak is van ilyen téren tapasztalata, nem csak Lacinak. „Nemrégiben…..
______________ (törölt) 2014.03.22 23:31:53
@tildy[UK]:
'nem akarok tudtomon kivul "vetkezni". '

pedig már arany jános is megmondta:
„Ah, kínos élet: reggel, estve
Öltözni és vetkezni kell!”
;)
______________ (törölt) 2014.03.22 23:44:42
@tildy[UK]:
"-anno ideiglenes kulfodon tartozkodast jelentettel be ES megtartottad a magyar allando lakcimed"

1. mivel egyazon hivatal intézte mindkettőt, igen valószínűtlennek tartom, hogy hagyták volna az állandó lakcím megtartását, ha az törvényellenes lett volna. (ez persze csak spekuláció.)
2. mivel már be se kell jelenteni az ideiglenes letelepedést, és persze szintén minden további nélkül megtarthatod az állandó lakcímed, aligha hiszem, hogy bárkit érdekel, hogy a köztes időben - még ha az szabályellenes is lett volna - volt-e akinek megmaradt az állandó lakcíme. hiszen ez a kombináció az ideiglenes letelepedés bejelentésének eltörlése óta egyértelműen legális.

3. számomra nem kérdés, hogy lehet-e az embernek magyar állandó lakcíme akkor, ha nem otthon él. mi a különbség, hogy debreceni állandó lakosként budapesten tanulsz, vagy londonban dolgozol? semmi! mindkettőt megteheted, ha a debreceni címed tekinted az "igazi" otthonodnak (létérdekek központja).

(más kérdés, hogy kapcsolódnak az állandó lakóhelyhez bizonyos egyéb előírások. például az autózásnál, autótulajdonlásnál. ami miatt érdemes LEHET osztrákra változtatni az állandó lakcímet.)
______________ (törölt) 2014.03.23 00:11:20
@Babette_: igen, úgy tűnik igazad van. ez az elsőbbség elve, ha jól látom.
de találtam jogdogmatikai tanulmányt is, amelyik azt boncolgatja, hogy ez azért nem olyan egyértelmű, hiszen a jogszuverenitás szempontjából a nemzeti jog erősebb, mivel az eu-csatlakozás is "csak" egy nemzeti jogaktus, önként magunkra vett kötelezettség, ami - elvileg - felmondható. (de ha marad a rezsim, lehet, hogy majd a gyakorlatban is tesztelik eme elvi lehetőséget...)

tehát az érdekesség az, hogy a nemzeti jog szempontjából másként fest a kép, mint az eu-s jog szempontjából, egyszóval: ellentmondásos.
Határátkelő Szia, magyar vagyok 2014.03.20 06:42:00
Egyszerre szórakoztató és elgondolkodtató a mai poszt, ami elég erős keverék ahhoz, hogy bátran ajánljam nektek Heni írását. Szerzőnk egyébként Csehországban él, de mai típusfelsorolása szerintem univerzális. „Öt év távlatából elmondhatom, hogy a honpolgárnak sem…..
______________ (törölt) 2014.03.21 21:59:46
@nyuszigonosz(D): szervezzünk egy blog-szétoffolós csendes don olvasónaplót. akár több nyelven párhuzamosan, minden nap egy oldalnyit, és kitárgyaljuk.
szerintem jó lenne! :)
értelmesebb, mint hogy miért kell / nem kell / opcionális kijelentkezni a magyar tb-ből és milyen nyomtatványt kell hozzá kitölteni... :(
______________ (törölt) 2014.03.21 22:11:01
@morsels: ez romantikus, nekem is tetszene. :) szoktam is mondani a csajoknak, hogy piros ferrárival jól be lehet nálam vágódni. igaz, legutóbb egy sárga truckkal is jól be lehetett. hiába, nem tanultam meg jól a leckét, még mindig számítanak egyéb körülmények is. :)
______________ (törölt) 2014.03.21 22:26:01
@morsels: dehogynem! legfeljebb nem dollárban kifejezhető. igazi életművész volt eszerint.
Határátkelő Valami új kezdődik 2014.03.19 06:47:00
Mindenki életében eljön (egyszer vagy többször) egy olyan idő, amikor érzi, hogy váltani kell – munkahelyet, országot, életformát. Andrea története ilyen váltásokról szól: először Magyarországról Sheffieldbe, aztán azon belül is egyik munkahelyről a másikra. „Így…..
______________ (törölt) 2014.03.20 20:52:53
@eddie1977: eddigi megnyilatkozásaid alapján nem igazán számítottam rá, hogy tudsz olyat mondani, amivel egyetértek! ;)
______________ (törölt) 2014.03.20 20:56:33
@morsels: nem, ilyen illúzióim nincsenek, ehhez már én is túl öreg vagyok. csak a blogot szeretném kicsit kellemesebb hellyé varázsolni. sokszor kellemetlenek a személyesekedések - és egészen biztosan nem csak nekem.
______________ (törölt) 2014.03.20 22:38:02
@shakti_rom: persze, already forgotten.
ahogy a ludat említetted, eszembe jutott, hogy egy apácalúd meg két szürke lúd egész télen velünk volt, most is itt vannak. a nemüket nem tudom, de jópofa szerelmi háromszöget alkotnak. a legjobb, hogy a bringaút mellett valamelyik nap rámsziszegett az egyik. pont úgy, mint gyerekkoromban. de most nem futottam el. :)
(igaz, tovább tekertem, így lehet, hogy növeltem az önbizalmukat. :) )

az jutott eszembe, hogy vajon magyarországon ezzel az attitűddel meddig élnének (és mikor vinné őket valaki haza, hogy megsüsse...)
Nemrégiben olvashattátok egy nagymama ausztráliai kalandjait. A családját, unokáit meglátogató Klári akkor elsősorban az ország szépségeiről írt, én mégis arra kértem, írjon egy kicsit arról is, milyen úgy nagymamának lenni, hogy két unokája szó szerint a világ másik…..
______________ (törölt) 2014.03.19 19:26:22
@bpetya75: nem ismerem. teljesen kimaradtam a mostani akácos vitából, csak itt olvastam róla, amikor valaki említette.
de persze az egyetemen lépten-nyomon ez volt a téma, szinte minden tantárgynál előjött. számomra érdekes módon még ott is eléggé a hitvita szintjén zajlott a "vita" (vagy inkább: handabandázás? :) ). az egyetemnek azért nem erről, nem ilyen színvonalon kéne szólnia.
a másik érdekesség a hallgatóság megszállott és egyoldalú ökonómiai érzékenysége, ökológiai érzéketlensége volt.
______________ (törölt) 2014.03.19 19:28:36
@bpetya75: mit értesz "becsicskulás" alatt?
______________ (törölt) 2014.03.20 00:33:31
@bpetya75: ahogy látom, neked se sok illúziód maradt az erdésztársadalomról. :) :(

nekem van egy olyan gyanúm, hogy nem ők fújják a passzátszelet, egyszerűen csak "haladnak a korral". :( amivel azt akarom mondani, hogy nem tudom elítélni az új gumira gyűjtő erdészt se. aligha lehet széllel (szakmával, politikával, társadalommal) szembemenve jó erdésszé válni. az ilyen vállalkozások nem csak galileában szoktak csúnyán végződni. amiből legtöbbünket még egy húsvét se húzza ki.

jól értettem, hogy kiegészítő tevékenység nálad az erdészet?
Ugyan Szent Patrik napján talán lehetnénk ünnepibbek is, de ma mégis inkább Írország picit sötétebb oldaláról lesz szó. A szerzővel, Eddie-vel lehet vitatkozni, és ti majd nyilván meg is teszitek, de ez az Írország is létezik. „Ma van Szent Patrik napja, az írek egyik…..
______________ (törölt) 2014.03.19 00:42:10
@bpetya75: ausztria, de az erdészeti tanulmányaimtól függetlenül. pedig én vállaltam volna a nemzeti parkolást közmunkásként is havi 57 ezerért (persze, nem euróban ajánlották :) ), de amikor megtudták, hogy nem helybeli vagyok, akkor onnan is eltanácsoltak, hogy "talán majd jövőre".
a másik lehetőség "irodista" lett volna (eu-s pályázatkezelő az mgszh-nál, vagy mi is az "új" neve? nav? nébih!), közel kétszer ennyiért, sőt, ott még szállást is kínáltak - az irodában. :)
de úgy döntöttem, hogy ha már iroda, akkor rosszul fizetett aktatologatás helyett inkább valami jól fizetett és szellemi kihívást jelentő tevékenységet választok - egy politikailag vállalhatóbb országban.

elborzasztónak találom, hogy nem egy jól képzett, jól teljesítő csoporttársamat az új "divatnak" (értsd: állami, tulajdonosi kényszernek) megfelelően okleveles erdőmérnökként is KÖZMUNKÁS státuszba (ennek megfelelő "fizetéssel") vették fel az erdészetek. sajnos nem egy ilyen példát tudnék mondani. :(((( )
______________ (törölt) 2014.03.19 00:44:53
@eddie1977: nem az érzelmek felkorbácsolásához kell tehetség, hanem a lehűtésükhöz. az is menne? akkor esetleg ukrajnába már most is jelentkezhetnél. igény lenne rá.
______________ (törölt) 2014.03.19 19:19:21
@bpetya75:
"közmunka programban alkalmazzák őket. Ez nagyon szánalmas... "

nem szánalmas, hanem gyalázatos és undorító.
erről a gyakorlatról (felvenni ötöt, aztán kirúgni négyet a próbaidő végén) eddig nem hallottam. azért lep meg, mert azért ekkora túlképzés messze nincs a szakmában. még akkor se nagyon, ha tovább borotválják az államigazgatásban dolgozókat.

de hát ezek végülis ugyanazok a tendenciák, amik szinte minden területen jellemzők az országban. egy jövőkép-nélküli társadalom agóniája, tipikusan önsorsrontó magatartás. rúgunk egyet azokon, akikről úgy hisszük, hogy semmi más választásuk, s kénytelenek tűrni. :(
A szokásos heti blogajánlóba ma csupa pozitív posztot válogattam, így lakást bérelünk Manhattanban (kiderül az is, mire kell figyelni és vajon hosszúnak számít-e pár napnyi keresgélés), aztán kiruccanunk Hongkongba, ahol rájövünk arra, hogy lehet lakni 10 méternél kisebb…..
______________ (törölt) 2014.03.17 00:01:19
@shakti_rom:
http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2014-03-02
Vasárnap, Március 2, 2014 21:04

Rádiószínház - Víg Mihály: Irimiás siralmai
- meditatív daljáték rádióra a szerző előadásában -
Egy ürge töpreng az éj süket csendjében, halk neszei között. "Éjszaka. Hallom a csendet. Figyelek? Minden káprázat, vagy van valóság? Ki vagyok én, ha még ezt sem tudom eldönteni? Álom és ébrenlét határán hallom a csendet, érzem a nullpontot, az alapállapotot, az ideát, mely - hiszen hallom a zajokat - a maga tökéletes formájában nem létezhet."
Víg Mihály szövegei egy kis Adyval, Venegyikt Jerofejevvel, Menyhárt Jenővel kiegészítve, a szerző zenéjével és előadásában, a Trabant, a Balaton, a Tarr Béla-filmzenék után, az ismerős hangon, de azért kicsit másképp.

Hangmérnök: Liszkai Károly
Szerkesztő: Turai Tamás
Rádióra alkalmazta és rendezte: Hegyi Árpád Jutocsa (2008)
______________ (törölt) 2014.03.17 20:29:50
@charlieharper: melyik idozonara keszulve probal az ember reggel 8kor aludni? :)
______________ (törölt) 2014.03.17 20:38:15
@zöldeketbeszélek: talán itt valaki tud ahhoz tippeket adni, hogy milyen angol álláskereső oldalak vannak. én azt javasolnám, hogy ott kezdd el bombázni a piacot. az önéletrajzodból ne derüljön ki, hogy nem vagy angliában. aztán ha úgy tűnik, hogy teljesen reménytelen otthonról állást szerezni, akkor még mindig kirepülhetsz, ha behívnak.

ausztria nem játszik? csak mert ide jóval gyorsabb / olcsóbb kijutni.

megnézném az eu-s munkaügyi központok összevont állásportálját is a helyedben! talán ez az.
ec.europa.eu/eures/home.jsp?lang=hu

legyen hamar szerencséd! :)
A határátkelés egyik sajátos (és sok szempontból egyszerre a legegyszerűbb és persze más szempontokból pedig az egyik legnehezebb) módja az au pairkedés. Legegyszerűbb, mert azért az komoly előny, ha az ember abban biztos lehet, hogy fedél van a feje fölött és lesz mit enni is,…..
______________ (törölt) 2014.03.16 12:18:07
@Chang Yai: myanmar után milyen már?
______________ (törölt) 2014.03.16 13:25:50
@M. Péter:
@diggerdriver:
NO new car marketed in the United States has been powered by a two-stroke engine since Saab phased out its hard-to-housebreak 3-cylinder in the late 1960s, when federal air pollution laws were taking hold.
______________ (törölt) 2014.03.16 13:40:42
@diggerdriver:
a link lemaradt:
www.nytimes.com/2009/12/20/automobiles/20STROKE.html?_r=0
ebből látszik, hogy egy 2009. végi cikk. ami esetleg lényeges is lehet, mert mostanában forrong a téma, ahogy utánaolvastam. a cikk is azt fejtegeti, hogy az olcsó, egyszerű, mégis erős kétüteműeket mostanában próbálják "tiszta", környezetbarát változatban újrateremteni, és vannak erre ígéretes kísérletek.

a törvényi háttérhez ld. még: en.wikipedia.org/wiki/Regulation_of_greenhouse_gases_under_the_Clean_Air_Act.
Előrebocsátom, a cím az én szüleményem, de úgy éreztem, Katell története olyan szép ívet fog át és sok tapasztalattal is szolgál, hogy ezt érdemes így érzékeltetni. A történet éppen 10 évvel ezelőtt kezdődik, amikor egy elszánt Párizs-rajongó francia szakos au-pairként…..
______________ (törölt) 2014.03.16 11:23:39
@Mirjam2:

nem gondolom, hogy nem zavarja a cigány nőket, hogy verik őket.
szerintem sokkal jobb az, ha nem vernek és nem kényszerítenek nőket szexre.
de azt nem gondolom, hogy ez bárminél fontosabb. HA a létezésük alapjától fosztják meg őket, akkor túl magasnak tartom az árat, hogy megszabaduljanak az egyébként bizonyára nemritkán megnyomorító körülményektől.

nem gondolom, hogy érdemes megőrizni ezeket az embereket megnyomorító szokásokat - különösen akkor nem, ha a cigány közösségen belül is inkább csak a tűrt kategóriába tartoznak (e tekintetben kizárólag tanato megjegyzésére hivatkozom a családi bosszúról "túlkapás" esetén, mert én egyáltalán nem ismerem a cigány szokásokat és értékvilágot).
DE azt se gondolom, hogy mi, kívülről eldönthetjük és megszabhatjuk nekik, hogy hogyan s miként éljenek. ebben az esetben helyesnek tartanám, ha a cigány nőket valamilyen megfelelő megoldáshoz segítenénk hozzá, miáltal elkerülhetik a számukra nemkívánatos bántalmazást. de ez a megoldás nem jöhet teljesen kívülről.

különböző népcsoportok egy államhatalom és adott törvényeknek alávetett állampolgárok esetén mindig problematikus. ezt a gyakorlati jogalkalmazás sokszor figyelembe is veszi, és "szemet hunynak" bizonyos emberek által elkövetett cselekmények felett. mondhatnám: a rendőr nem avatkozik közbe. ilyenek tipikusan a családi ügyek (torzsalkodások) is - mindaddig, amíg egy kritikus szintet át nem lépnek. ezek persze időben erősen változók, a rendszerváltás előtt pl. szerintem sokkal magasabban volt a rendőr ingerküszöbe, mint napjainkban. mivel ez egy szerves változás, nincs is ezzel semmi baj.

egy másik példa lehet az amishek amerikában, vagy az általad jól ismert "arabok európában" komplexum. az amishek dolgába nagyon-nagyon sokáig nem avatkozik be a rendőr, mert hallgatólagos megegyezés van arról, hogy ők egy kis államot képeznek az államban. de mondhatnám a mormonokat is: amikor utahban jártam, beszéltem egy fickóval, akinek harmincvalahány testvére és féltestvére volt, mert az apjának több felesége volt. az állam egyszerűen szemet huny a többnejűség felett (napjainkban egyre kevésbé, de inkább a közösség saját belső szabályainak változása miatt "gyengült" a tolerancia. évtizedekkel korábban még teljesen nyíltan ment a dolog).

nem vetheted százszázalékosan alá a más kultúrákat a saját törvényeidnek. ennek "elismerését" jelzik a fenti példák is: az állam is "tisztában van" ezzel. ezért aztán szemet hunyással kezelik ezeket a konfliktusokat.

egészen biztos vagyok amúgy abban is, hogy a cigány veszekedésekbe is habozva és sokkal magasabb "ingerküszöbbel" avatkoznak be a rendőrök. mert nem ismerik ki magukat abban a kultúrában. mert talán a főnökeiktől is megkapják direkt vagy indirekt utasításban, hogy mikor kell beavatkozni. vagy ha nem a főnöktől, hát a kollégáktól tanulja meg az újonc.
______________ (törölt) 2014.03.16 11:42:36
@sorsolo: "különböző népcsoportok egy államhatalom és adott törvényeknek alávetett állampolgárok esetén mindig problematikus. "
helyesen:
"kulturálisan jelentősen különböző népcsoportok együttélése mindig problematikus, mert a modern államhatalom azonos törvényeket próbál minden állampolgárral szemben érvényesíteni.

mivel azonban a törvények csak akkor működnek kielégítően, ha azokat nem a kultúra szabályaival és értékrendjével szöges ellentétben fogalmazzák meg, itt ellentmondás feszül:
vagy a kultúrának, a "belső törvényeknek", vagy a külső, kívülről rájuk erőltetett tételes jognak felelnek meg.
sok esetben más elvárásokat fogalmaz meg a cigányok számára a kultúra, és mást a tételes magyar jog.
ez az ellentmondás persze előfordul a többségi kultúra gyermekei számára is, ám jóval ritkábban és kevésbé húsbavágó kérdésekben merül fel.
______________ (törölt) 2014.03.16 11:47:16
@tanato: egyetértek, bár abban nem vagyok biztos, hogy amikorra a cigány-kihívás ideér (kelet európába hamarabb, kb. 20-40 év múlva), problémának érzékeljük-e majd. tudod, amikor kificamodik a bokád, és utána elkezd iszonyúan fájni a fogad, egész elfelejtkezel róla, hogy a bokáddal is történt valami. :)
Mai szerzőnk, Zsófi tavaly május óta él Svédországban, úgyhogy már elég jó rálátása van a sundsvalli életre. Két dolog segített sokat a beilleszkedésében: a szerelem és hogy előtte már hobbiból tanult svédül, így nem okozott neki gondot a nyelvtudás hiánya. A svédekről…..
______________ (törölt) 2014.03.14 22:49:37
@diggerdriver: ezek a struktúrák nem rugalmasak, ergo majd akkor változik valami, ha 5-10 éves távlatban folyamatosan nagy túlkereslet lesz.
valójában meg a drágán mért papírok eredetileg nem elsősorban a bevándorlók ellen védenek, hanem a körön (szakmán) belülieket "védik" a körön kívüliektől. egyszerű versenykorlátozás adminisztratív eszközökkel.
ugyanúgy, ahogy az összes többi szakmánál a papírok szinte semmi mást nem szolgálnak, mint a tűz közelébe jutottak védelmét az odafurakodni akaróktól.
______________ (törölt) 2014.03.14 23:04:45
@nyuszigonosz/D/: ezzel a gondolkodásmóddal a négyszázezer fontos tolmács-óradíjon se szabadna felhábörodni, ugye?
______________ (törölt) 2014.03.14 23:08:39
@nyuszigonosz/D/: igen, arra értettem. de nem a személyességen van a hangsúly. úgy is mondhatnám: "ezzel a logikával".
Nem volt rossz munkám otthon, a feleségemnek még meg is van, de éreztük, hogy ebből nem lesz egyről a kettőre jutás, pláne ha egyszer csak jön a baba – körülbelül így kezdődött mai szerzőnk, Gábor története, melynek első államosa egy Salzburgtól 50 kilométerre fekvő falu.…..
______________ (törölt) 2014.03.12 21:40:34
@Turchi: @**mimi**: @diggerdriver:
ha androidos tablettátok van, akkor szerintem el is lehet felejteni a flasht, úgy tudom azokon helyből tiltva van, mondván, hogy nem biztonságos.
Mai szerzőnk, Zoltán hosszú utat járt be, a magyarországi mérnöki munkától a londoni mosogatáson és raktári munkán keresztül az építkezésekig. Ami nekem kifejezetten tetszik a történetében az az, hogy folyamatosan előre tekint és próbál tanulni, fejleszteni…..
______________ (törölt) 2014.03.11 19:08:46
@QUERCUS(a favágó):

Magyarország lakossága szerint nem ők tehetnek arról, ami van, hanem más.

A majd’ tízmillió ember megkérdezésével zajló felmérésből kiderült, hogy hazánk lakosaink 99% úgy gondolja, nem ők tehetnek hazánk jelenlegi állapotáról. A lakosság szerint ők tisztességesek, kulturáltak, nem néznek valóságshow-kat és egy bonyolult és homályos összeesküvés áldozatai. A politikusok is úgy gondolják, hogy nem ők azok a politikusok, akiket általában megvet a lakosság, hanem másik, tőlük eltérő közéleti szereplők, viszont arról is a lakosság tehet, hogy vannak olyanok, akik nem ők.

A lakosság nagy része szívesen elhagyná az országot, hogy más országokban állítsa elő a hazai állapotokat, egy része pedig itt maradna, hátha a másik része elmegy, és akkor jobb lesz. Általános a vélekedés, hogy máshol sokkal jobb, mint hazánkban, ám ezeket az országokat általában megvetik, gyakran számos okból. A felmérésről is megoszlottak a vélemények, de a nagy többség úgy gondolta, hogy óriási baromság, és csak az idejüket rabolják vele. 941 236 esetben heves szóváltásra is sor került a kérdezőbiztosokkal.

(forrás: az egyetlen komolyanvehető magyar hírportál)
______________ (törölt) 2014.03.11 21:39:52
@Kövérmadár [swe]:
„Válassz minket! Válaszd az életet! Válaszd a jelzáloghitelt; válaszd a mosógépet; válaszd az autót; válaszd a fotelt, ahonnan kényelmesen nézheted azokat az agyelszívó, lélekölő vetélkedőket, miközben szemét kaját tömhetsz a pofádba. Válaszd azt, hogy elevenen elrothadsz, hogy öregségedre magad alá pisálsz és szarsz egy otthonban, hogy csak egy kurva nagy szégyellnivaló terhet jelentesz azoknak az önző, elbaszott kölyköknek, akiket a világra hoztál. Válaszd az életet!”
______________ (törölt) 2014.03.11 22:08:51
@shakti_rom: én csak kopipészteltem, az igazság forrása itt van:
hircsarda.blog.hu/2014/03/11/kizart_hogy_mi_tehetunk_arrol_ami_van
a képi illusztrációk is remek, azért önmagában megéri ráklikkenni.

sajnos abszolút aktuális, és húsbavágóan komoly:
hircsarda.blog.hu/2014/03/01/jobboldali_torteneszek_rekonstrualjak_a_holokausztot
hircsarda.blog.hu/2014/03/03/posztumusz_inditjak_gombos_gyulat_az_i_keruletben

***********************************
ez se kispályás hír:

Nemcsak Puskás, Pelé is Felcsúton született!

Újabb szenzációs történelemhamisítást tárt fel a független Századvég Zrt. Független Történelemhamistítástleleplező Intézete (FTI).

„A legutóbbi kutatásaink már bizonyították, hogy a tehetséges Puskás fivérek, Tivadar és Ferenc is Felcsúton születtek. Ferenc volt fiatalabb, így lett Öcsi. Ezt követően találtuk meg a Puskás Akadémia archívumában Pelé úr születési anyakönyvi kivonatát” – avatott be a részletekbe Móz Áristom Simon kutatási igazgató.

A kis Pelé eredeti dokumentumait az ’56-ot követő megtorlások, vagy a 2006-os rendőri atrocitások során semmisítették meg. Mint kidereült, Pelé eredeti neve Mészáros Lorenz Lajos volt.

„A közvélemény újabb meglepő hírre számíthat, egyik kutatónk ugyanis az Alcsúti Arborétumban találkozott egy rőzseszedő asszonnyal, akit a helyiek csak Ronaldó néninek hívnak” - tette hozzá Móz.
hircsarda.blog.hu/2014/01/13/nemcsak_puskas_pele_is_felcsuton_szuletett
Az eheti blogajánlót az köti össze, hogy mindhárom ajánlott poszt szerzője hölgy (ha már tegnap nőnap volt…), és az ebből adódó szemlélet szerintem mindhárom íráson érezhető is. A három helyszín pedig Csehország, Olaszország és Svédország. (fotó:…..
______________ (törölt) 2014.03.09 18:20:47
@házelőtthinta: ha valakinek ilyen szép tavaszi napon is csak rosszkívánságokra futja, az tényleg szomorú.
miért nem mész ki inkább medvehagymát szedni? "önellátás" is, fenntartható is, más napját se rombolod, sőt, magadnak is szívességet teszel vele. nem? :)
errefelé már szedhető, és meglepődnél, hogy a "rothadó" nyugatiak is szedik. többen mint hunniában! (legalábbis az én tapasztalataim szerint.)
"bärlauch" után érdeklődj, ha tippet akarsz egy helyi kislánytól.
A mai történet Norvégiába visz minket (igaz, némi ázsiai kunkorral), és kiderül, hogyan lehet önkéntesként elindulni, milyen gyermeket várni az északi országban, milyenek az emberek, és szeretnek-e dolgozni a norvég fiatalok. A képeket is a szerző, Kata küldte, amiért köszönet…..
______________ (törölt) 2014.03.05 20:47:29
@házelőtthinta:
"Nem azt mondom hogy nagyobb szegénység van Kanadában mint nálunk mert ez nyilván nem igaz, hanem azt hogy sok a szegénységben felnőtt gyerek. A nyugati országokban is. "

és az is világos, hogy az ottani "szegények" egy jó része jobban él, mint a magyar középosztály? ha igen, akkor nem értelek... vagy a magyar középosztályt is sajnálni kell, mert "szegények"?

itt a blogon neked kéne a legjobban értened, hogy attól, hogy cad 2000-nél kevesebb havi pénzből kell megélniük, még nem biztos, hogy sínylődnek.
______________ (törölt) 2014.03.05 21:21:44
@házelőtthinta:
"A gazdasági összeomlás mantrázása pedig nem más mint lelki felkészülés. Lehet nem fog összeomlani semmi. De ha igen, én előnyben leszek a többséggel szemben mert egyáltalán nem leszek meglepődve."

ez kicsit úgy hangzik, mint amikor arisztid cipel egy hatalmas követ a sivatagban, hogy ha majd jön az oroszlán, azt eldobva gyorsabban tudjon futni...

egyet nem értek. miért nem értelmesen készülsz, ha már egyszer az összeomlásban hiszel? pl. értelmes lenne, ha a permakultúrát tanulmányoznád. meg ha nem egy panelra spórolnál, hanem mondjuk helyette egy faluban vennél 1 millióért egy kis, lerobbant házat, amit 1-2 M-ból helyrepofozhatnál. önellátás! annak lenne értelme. de cigire spórolni, hogy majd annak jó lesz az árfolyama... :((( ne haragudj, de ez több, mint rövidlátás.
______________ (törölt) 2014.03.05 21:43:19
@házelőtthinta:

"de ők nem magyarázatot adnak nekem, kisembernek hanem bűntudatot. mantrázzák a képembe hogy túl sokat fogyasztok és a nem csillapodó éhségem a gazdaságot is mérgezi."

ellenkezőleg: akkor vagy jó polgár, ha jó (sokat) fogyasztó vagy.

"sütögetek én húst egy mekiben. Nem fogok beállni versenyezni nálam tízszer nagyobb vadakkal. Semmi értelme. Az első körben szétszednének. Inkább próbálok elpillegni a perempályákon. "

ha úgy "nem versenyzel", hogy a legrosszabb pályán versenyzel (ahol a legkisebb a verseny), akkor eléggé elcseszed. senki se 7 md. emberrel versenyez, mindenki egy részpályát választ magának, ahol sok nagyságrenddel kisebb a verseny.
te döntöd el, hogy mit akarsz, mivel töltöd az időd, csak jelzem: van néhány egyéb választási lehetőség is a csúcs és a mcdonalds között - ami akár még számodra kedvezőbb, érdekesebb is lehet, mint a végletek.
A mai poszt tulajdonképpen kapcsolódik a szombati íráshoz (miként azt ott meg is ígértem), hiszen most is fordított határátkelésről lesz szó, amennyiben ezúttal egy angol írta meg, miért döntött anno úgy, hogy Magyarországra költözik, és milyennek is látja 9 év elteltével…..
______________ (törölt) 2014.02.25 22:58:37
@Mirjam2: hogy lehet humorérzékre gyúrni? :)
______________ (törölt) 2014.02.25 23:23:47
@charlieharper: minden alternatív pedagógia "independent"?
a tanárok ott sem érik el a felső középosztályt?
______________ (törölt) 2014.02.26 19:42:29
@shakti_rom: pontosabban jóval olcsóbbak, mint egy laptop. :) (nemrég vettem a mamámnak egy tízes nexust, aminek jobb a felbontása, mint a retinadiszpléj. és nem volt 230 euro.)
A multik világa helyett a Közgáz után mai szerzőnk, Pé inkább egy londoni múzeum kávézóját választotta – nem a szakmai előrelépés, hanem egész egyszerűen a kaland miatt. A kaland része be is jött, hogy miként, az kiderül a mai posztból. „Figyelem! A posztban többek…..
______________ (törölt) 2014.02.25 22:26:26
@puhacica: de, természetesen tőzike. a gyöngyvirág is tavaszi hagymás, de ő jelenik meg hármuk közül utolsóként.
______________ (törölt) 2014.02.25 22:50:01
@kishercegné: auszriában programozok, jóval az elvárásaim felett bejött (elsősorban a tevékenységhez kapcsolható élvezeti szintre értem, de mondjuk az egyéb körülmények is, pl. ebédidőben vadkacsákat meg vízirigót figyelni egy hegyi patakban, bringával munkába járni, és ha szép az idő, mint ma is, hat órát se melózni). kihasználva, hogy egyre jobb, s így keresettebb leszek egy hiányszakmában, a terveim között van, hogy hosszabb-rövidebb időt töltsek egy-egy országban - annak függvényében, hogy mennyire jön be a hely. nem a pénzért, hanem a világlátásért, kulturális kalandokért. viszonylag sokat utaztam stoppal, couchsurfingelve, most ennél lassúbb tempóban van kedvem felfedezni a világot, akár egzotikus országokat is egy kicsit "belülről" megismerni.
______________ (törölt) 2014.02.25 23:08:13
@shakti_rom: a cigánygyűlölethez KÉPEST a feketék kedves, imádott vendégek.
Amikor migrációról esik szó, érthető módon a legtöbbször a keletről nyugatra irányuló határátkelésről beszélünk, pedig van mozgás fordított irányban is. A jövő héten terveim szerint lesz is erről egy személyes poszt itt, a blogon, most azonban egy olyan városról lesz…..
______________ (törölt) 2014.02.23 22:07:14
@diggerdriver: ha ilyen nyúl vagy, van egy ötletem. megírod, de név nélkül: nem írod le, hogy kiről szól. ha jó a jellemzés, akkor az olvasók a név említése nélkül is ki tudják találni, kiről írtad. :)
______________ (törölt) 2014.02.23 22:08:23
@diggerdriver: a korábbi vallomásod fényében azt kell mondanom, hogy ez is szép teljesítmény! ;)
______________ (törölt) 2014.02.24 20:01:42
@**mimi**: biztos nem vagyok benne, mert szerencsere mar nem erint, de ugy remlik, kb 10 szakon (pl jogasz, kozgazdasz) nagyon durvan megnyestek a tamogatott helyeket, de az osszes hallgatok tobb mint fele meg mindig allamilag tamogatott kepzest kap.
Ma ismét három blog három posztját ajánlom a figyelmetekbe, ebből kettő még nem szerepelt itt, úgyhogy ismét premier(ek)nek örülhetünk. Szó lesz ma a svájci munkavállalási engedélyről, belfasti önkéntes munkáról és megnézzük, sikerült-e negatívumokat összegyűjteni…..
Az Erasmus-ösztöndíj egyike a legjobb dolgoknak Magyarország uniós európai csatlakozásában, hiszen kell-e annál nagyszerűbb lehetőség, mint hogy az ember ösztöndíjjal tapasztalhassa meg, milyen is az élet egy másik országban. Ehhez képest viszonylag kevés ilyen történet…..
______________ (törölt) 2014.02.22 19:28:01
@cougarcat:
szerintem az iskola legfontosabb funkciója a szocializáció (lenne). az ismeretközlés ennél sokkal kevésbé lényeges (és iszonyatosan hatástalan). a modern társadalom eszményei szerint a szülök elsősorban az önmegvalósítással vannak elfoglalva, többségüknek nem sok ideje jut a gyerekre. ha van egyáltalán. egyre gyakoribb a józan belátáson és önzésen alapuló döntés: túl sok nyűggel jár(na), jobb lemondani az utódokról.

egyedül a szocializációs faktor az, ami miatt hezitálnék, hogy beirassam-e az utódom egy iskolába. magyarországon volt egy konkrét eset, amikor valakit az állam és dicső hatósága (gyámhivatal) bíróság elé citált, mert otthon akarta tanítani a gyerekét.
______________ (törölt) 2014.02.23 01:18:23
@Chang Yai: köszi.
próbáltam előkeresni a sokéves bulvárhírt, de nem sikerült.
de biztos igazad van, jó hír, ha legalább ennyi szabadság van.