Adatok
ginkgo
0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
IFL Gazdaság
KDNP bezáratná a boltokat vasárnap! Már megint elgurult a gyógyszer?
2014.11.01 19:06:00
Kezdem azt hinni, hogy törvénymódosító javaslatot csak olyan kisiparos tehet, aki azon a héten elfelejtette bevenni a gyógyszerét rögeszme és abszurditás ellen. Naponta legalább egyszer sikerül meglepni a Fidesz-KDNP csoportnak agyament ötleteikkel. Mikor az ember azt hinné, hogy nem…..
ginkgo
2014.11.02 15:02:47
Szerintem 1.sorban a multialkalmazottakat illene megkérdezni, hogy sztük melyik lenne a jobb. Másrészt a munka nagyrésze 7 köznap van az auchanban pl. Vasárnap eleve később nyit és koràbban zár tehát anyitvatartás kb 10 %-a amiről szó van. Harmadrészt a beszállítók sem dolgoznak tehát áruátvétel sincs. Negyedrészt létszámminimum révén biztos nem lenne leépítés. Ötödrészt mivel a konkurencia is zárva van a szakáruházak esetén igazán nem lenne komoly átrendeződés valószínűleg. Hatodrészt igen vásárlói szempontból az a legkényelmesebb, ha minden non-stop nyitva van.
ginkgo
2014.11.02 15:36:35
@Gwahyr: de ezt hiába magyarázod én is leírtam nem értik meg csak azt hajtogatják, hogy de xar lesz nem lehet vasárnap multizni! Persze meg leépítés lesz mindenképp.
Amikor egy család gyerekekkel vág neki a külföldi életnek, az egyik legfontosabb kérdés az iskolai beilleszkedés. Különösen nehéz lehet a helyzet, ha nyelvi nehézségek is adódnak, márpedig általában ez a helyzet – még szerencse, hogy a gyerekek gyorsan tanulnak és…..
Szomorú, és rettenetesen idegesítő folyománya macintosh kompjúterek birtoklásának, hogy akarva-akaratlanul a márka kicsit nevetséges prófétájává válik az ember.Éppen ezért semmiféle legós hablattyal nem húzom az időt, bátran a szemetekbe mondom, a kép alant kizárólag…..
ginkgo
2011.04.01 11:58:04
@tutuka: Teljesen megértem egyébként a júzerek hozzáállását, használni akarják a gépüket nem mókolni a beállításokkal. Ilyen szempontból valóban a MAC az egészséges választás. Szimplán felhasználóbarátabb.
Egyébként jó a blog csak így tovább :)
Egyébként jó a blog csak így tovább :)
Az árvizet ismerjük, akár fel is lehetne rá készülni, például nem kéne ártérre építkezni. Kolontár és Devecser olyasmit kapott a nyakába, amire nincs recept. Előrejelzés sincs, az ipari katasztrófák ilyenek, valahol valaki félrenyom egy gombot, vagy valakik egymás után…..
ginkgo
2010.10.12 13:08:35
Nem igazán értem, hogy ki beszélt államosításról, tudtommal állami felügyeletet rendeltek el, de a tulajdonosok nem vesztették el a gyárukat vagy igen?
@veszti81: Azért azt szögezzük le, hogy ha nincs Pakson atomerőmű akkor lehet enregiahatékonykodni akár milliárd eurós nagyságrendben is nem lesz eredmény ugyanis nincs mit meg spórolni mert egész egyszerűen nincs energia. 40%-nyi hatékonyságnövekedés országos szinten évtizedekbe kerülne megvalósítani (még ha pénz lenne is rá), azonkívül a gázfüggőségünk könnyebben csökkenthető lenne az alternatív energiaforrásokkal és a hatékonyságnöveléssel, mint a villamosenergia felhasználásunk. Legújabb eus faszság ugye a hagyományos izzók kivonása. Persze használjunk energia takarékosat csak a kompakt fénycső ugyebár akkor hatékony, ha egyszeri bekapcsolás után legalább 3 órát megy ugyanis a kezdeti energiafelvétele mintegy órányi világításnak fele meg. Nem beszélve arról hogy az élettartama is csak akkor hosszú, ha nem kapcsolgatod.
@veszti81: Azért azt szögezzük le, hogy ha nincs Pakson atomerőmű akkor lehet enregiahatékonykodni akár milliárd eurós nagyságrendben is nem lesz eredmény ugyanis nincs mit meg spórolni mert egész egyszerűen nincs energia. 40%-nyi hatékonyságnövekedés országos szinten évtizedekbe kerülne megvalósítani (még ha pénz lenne is rá), azonkívül a gázfüggőségünk könnyebben csökkenthető lenne az alternatív energiaforrásokkal és a hatékonyságnöveléssel, mint a villamosenergia felhasználásunk. Legújabb eus faszság ugye a hagyományos izzók kivonása. Persze használjunk energia takarékosat csak a kompakt fénycső ugyebár akkor hatékony, ha egyszeri bekapcsolás után legalább 3 órát megy ugyanis a kezdeti energiafelvétele mintegy órányi világításnak fele meg. Nem beszélve arról hogy az élettartama is csak akkor hosszú, ha nem kapcsolgatod.
HTML Info beküldését magam is ölég viccesnek találtam.A mai Metropolt (2010. június 21.) lapozgatva majdnem sikerült hangosan felnyerítenem a HÉV-en. Veszélyes metángáz címmel írtak kis kiegészítőt az elsüllyedt olajfúró toronyról szóló cikkhez. Ebben találtam a…..
ginkgo
2010.10.12 10:16:38
@Advocatus Diaboli: Sajnos ez áll legközelebb a valósághoz. De a viccet félretéve ebből látszik, hogy lehetsz funkcionális analfabétaként is újságíró, ami azért elég szomorú. (Másik sanszos megoldás a guglifordító)
Nincs annál szebb, mint amikor egy új élet jön a világra. Ez eddig rendben van. Az ember akarata pedig szabad. Mondjuk még ez is oké. Amit azonban minden eszközzel kordában kellene tartani, az nem más, mint az emberi hülyeség. Az ugyanis még 2010-ben sem ismer határokat, ráadásul…..
Tékozló Homár
Hogyan szívatja a Főtáv azokat, akik mérőórával állítanák meg a túlszámlázást?
2010.09.17 13:41:13
1 Főtáv áldozat dühös, nem meglepő módon. Házuk tavaly nyáron állt át a saját mérőórás távfűtésre, ugyanazon okból, mint annyian előttük: úgy érezték, a cég sorozatosan átveri őket. De hiába a szerződés, a Főtáv több, mint egy év alatt sem volt hajlandó…..
Urbanista
Terv születik a Csepel Művek hasznosítására. Jelenleg 280 vállalkozás osztozik a 200 hektáros területen
2010.08.31 14:55:00
„Attól, hogy dunai örökpanorámás ingatlanban őrlöm a búzát, egyetlen fillérrel sem fogom tudni drágábban eladni a lisztet.” – mondta egyszer egy budapesti malom ex-tulajdonosa, amikor arról kérdezték, miért adta el a több mint száz éves épületét.Az…..
ginkgo
2010.08.31 18:48:01
@engem gyíkká változtatott: nem a főváros XXI. kerülete kapott 3 milliárd ajrót, hanem az emlitett ReTiNa projekt, vagyis ez az összes lóvé amiből támogathatnak fejlesztéseket.
Azért én örülnék neki, ha végre gát kerülne a lakó-, ipari-, irodapark fejlesztések elé és végre szabadidős, rekreációs és sport létesítmények kerülnének a fejlesztések fókuszába jelentős rekultivációval. Ugyanis elkeseritően kevés a zöldterület a fővárosban mindenhol.
Nem gondolnám, hogy a tengernyi eladatlan újépítésű lakóingatlan, kiadatlan irodahelyiség mellé még sokat fel kéne húzni.
Azért én örülnék neki, ha végre gát kerülne a lakó-, ipari-, irodapark fejlesztések elé és végre szabadidős, rekreációs és sport létesítmények kerülnének a fejlesztések fókuszába jelentős rekultivációval. Ugyanis elkeseritően kevés a zöldterület a fővárosban mindenhol.
Nem gondolnám, hogy a tengernyi eladatlan újépítésű lakóingatlan, kiadatlan irodahelyiség mellé még sokat fel kéne húzni.
Szó szerint ütős történetet küldött be aszfaltbetyár. Egyértelműen elsőbbsége volt, amikor nekiment egy másik autós, aki ennek ellenére nem akarta elismerni a felelősségét. Tudom, hogy elég érzékeny téma a vétkes fél etnikai hovatartozása miatt, ezért külön kérlek…..
Régóta próbálom megfejteni azoknak az embereknek az észjárását, lelkivilágát, akik nem valami mellett, hanem valami ellen köteleződnek el. Foglalkoztunk már számos közlekedéssel, autózással kapcsolatos "vádponttal", és mindig feltűnt néhány kommentelő, akik - a…..
ginkgo
2010.04.27 10:42:34
@Spiritmonger: Mi lenne fordítva?
Jobb lenne a levegő, a busz simán tartaná a menetrendjét, az áruszállító nem tartaná fel a forgalmat amíg kirakodik. Sokaknak viszont nagyon kényelmetlen lenne kiszállni a kényelmes kocsiból és gyalogolni/bringázni.
Budapest képzeld lovaskocsis/lovas/gyalogos városnak épült némi kötöttpályás rásegítéssel, kocsiknak akkor nincs helye benne?
Jobb lenne a levegő, a busz simán tartaná a menetrendjét, az áruszállító nem tartaná fel a forgalmat amíg kirakodik. Sokaknak viszont nagyon kényelmetlen lenne kiszállni a kényelmes kocsiból és gyalogolni/bringázni.
Budapest képzeld lovaskocsis/lovas/gyalogos városnak épült némi kötöttpályás rásegítéssel, kocsiknak akkor nincs helye benne?
ginkgo
2010.04.27 10:56:57
@georg 48: Feljebb már 1x leírtam a kórházi számlát és a rokkant nyugdíjat az autós is fizeti, esetleg ha a bringásnak gyerekei is vannak a családi pótlék is növekedni fog, hosszútávon ez nagyon sokban van mindenkinek. Ettől persze még szar dolog megnyomorodni, csak azért egy kicsit összetettebb ez a dolog annál minthogy elütöm azt csá, az ügyvédek majd lepapírozzák.
ginkgo
2010.04.27 11:32:29
@Alikam: A kerékpár annak alternatíva, aki úgy gondolja kicsit felad a kényelméből, cserébe kiszámíthatóbb utazási időt és még tengernyi dolgot nyer.
A kerékpározás valóban sport és hobbi, de bizony közlekedési forma is.
Jobb ha tőlem tudod számtalan ember kocsival megy a szomszéd sarokra is.
A tömegközlekedést valóban kellene fejleszteni.
A céges autózás meg valóban arról szól, hogy adófizetés helyet inkább költséget csinálunk a cégünknek egy kis lízinggel.
1-2 km bringával nagyon kényelmesen se több 5-10 percnél. 10 km még bőven a kellemes kategória bringán.
A kerékpározás valóban sport és hobbi, de bizony közlekedési forma is.
Jobb ha tőlem tudod számtalan ember kocsival megy a szomszéd sarokra is.
A tömegközlekedést valóban kellene fejleszteni.
A céges autózás meg valóban arról szól, hogy adófizetés helyet inkább költséget csinálunk a cégünknek egy kis lízinggel.
1-2 km bringával nagyon kényelmesen se több 5-10 percnél. 10 km még bőven a kellemes kategória bringán.
Van az év elején módosított KRESZ-nek egy olyan része, amit a média is az egyik leglényegesebb elemnek tekintett és a mai napig előkerül, csak épp hibásan, amivel közvetve akár balesetet is előidézhetnek, ugyanis félreinformálják az embereket. A szabálymódosításnak az a fele…..
Szekszárdi gyorsbuszokkal temetjük a vasútreformot
Új, a vasútnál gyorsabb és kényelmesebb buszjáratok indulnak mától a fővárosból Szekszárdra, kihasználva az M6-os sztráda új szakaszát. A tolnai megyeszékhelyig meg sem álló, majd Pécs, Harkány, Mohács, Villány, Siklós,…..
ginkgo
2010.04.10 23:33:57
@Rose and Lily: A vasutat meg bezárni.
Akkor vmit Európában nagyon elnéztek, amikor a kötöttpályás távolsági közlekedést kezdték fejleszteni...
Akkor vmit Európában nagyon elnéztek, amikor a kötöttpályás távolsági közlekedést kezdték fejleszteni...
Vitatható, hogy a lenti képek alapján Nóra mennyire jogosan kapta a helyzethez képest nem igazán alacsony összegű büntetést, de a rendőrök fotóján elég egyértelműnek tűnik a helyzet, az meg nem életszerű, hogy ők forgatják a táblát, hogy aztán arathassanak. Szintén…..
ginkgo
2010.04.10 17:21:18
@Blackknight1: Ez itt a lényeg, hogy fizess. MO-n azért szed pénzt minden hivatal, mert vmiből finanszírozni kell a főosztályvezetők szolgálati bömbijét.
Olyan mélységű a korrupció ebben az országban, mintha Közép Afrikában vagy Közép Amerikában élnénk.
Olyan mélységű a korrupció ebben az országban, mintha Közép Afrikában vagy Közép Amerikában élnénk.
Kedves Mindenki!
Egy kis cégnél álltam alkalmazásban, és a bérezésem szerint x összegre voltam bejelentve, és y-t kaptam még mellé feketén. Ez volt a megállapodás. Pusztán azt nem közölték, hogy ebben az y-ban már benne van az adójóváírás havi lebontásban. Utalták is…..
Megvan az az élmény, hogy bemész egy CS-szerverre vagy egy Modern Warfare 2-partiba, és csupa idiótával rak össze a gép? Mennyivel jobb lenne, ha dögös csajokkal lehetne együtt játszani! Egy ma induló szolgáltatás, a GameCrush ezt lehetővé teszi – igaz, jó drágán, és olyan…..
Mai posztunkban az elmúlt három évtized azon slágergyanús témáját járjuk körül egy kicsit, amely lassanként olyan médiastátuszra tett szert, mint egykoron a labdarúgás, az államháztartási reform, vagy a különféle fogyókúrás topikok: tényleg mindenki ért hozzá, de…..
Állítólag százezrek vannak, akik még nem döntötték el, a Fideszre, vagy a Jobbikra adják voksukat április 11-én. Márpedig, ha az ember nem tudja, mit válasszon, érdemes egyszerű litát készítenie az előnyökről és a hátrányokról. Egyik rovatba írjuk a jó, másikba a rossz…..
Hosszú percekig lehet nézni azt a képet, amit a Deviantartra töltött fel a shadow502t nevű júzer, akinek bizonyára rengeteg szabadideje van. A képen 375 játék 425 szereplője látható, de mivel Magyarország a konzolos pörgésből kicsit kimaradt, szerintem aki itthon százat felismer,…..
ginkgo
2010.03.14 10:51:10
Az nem újdonság, hogy a többsávos, villamossínnel felturbózott úttesteket átszelő gyalogos átkelőhelyeknél gyakorlatilag futólépésben kell haladni, hogy a pirosra váltás előtt elérjük a biztonságot jelentő túloldalt, de n leveléből kiderül, hogy ezt is lehet fokozni úgy,…..
Szívesen nyitnék most válogatott káromkodásokkal, olyan kellemes hangulatban vagyok. Anyám arra tanított, legyek mindig önmagam. Talán ezért van az, hogy teljes szívemből gyűlölöm a képmutató embereket...Néztem a "prűd" csajokat, akik szemlesütve vonultak el a fiúk…..
ginkgo
2010.02.01 14:31:59
Az utasok számára azért érdekes, mert az eddigieknél gyorsabban, 360 kilométer per óra maximális sebességgel fogja őket szállítani. A neve AGV, a TGV továbbfejlesztése (Automotrice à Grande Vitesse).
Műszaki szempontból azért érdekes, mert igazi motorvonat, vagyis a hajtás a…..
ginkgo
2010.01.30 20:22:37
@miadar: Félreértés ne essék, nem vagyok megrögzött repüléspárti, csak néhány olyan tényezőt akartam felvetni, amit sajnos sokan-soxor elfelejtenek. Igaz az időjárásra meg én nem gondoltam hirtelenjében (elég lett volna kinézni az ablakon...) Csak azt akartam sugallni, hogy azért az igazán nagy távolságokra (3000km+) szerintem még jó darabig nem lesz alternatíva a vasút.
ginkgo
2010.01.31 00:50:10
@stepboy: Az építésbe és karbantartásba számold még bele a sin, váltó meg minden egyéb legyártásához és odaszállításához szükséges energiát kezdve akár az ércek bányászatától.
ginkgo
2010.02.01 10:02:53
@miadar: Szándékosan nem pénzről, hanem energiáról beszéltem, illetve egész pontosan a környezetterhelést kellene figyelni. Ebbe beleszámolandó az (amortizáció, balesetek, stb következtében keletkezett) hulladékok újrafelhasználhatósága is. Az újrahasznosíthatóságban valószínűleg a vasút jobb. Tudom, hogy ilyen jellegű számításokkal nagyon kevesen foglalkoznak, de ez ad valós képet a környezetterhelésről, nem pedig az, hogy 1 utas szállítása több energia repülőn, mint vasúton. A kiszolgáló egységek energiaigénye nagyságrendileg hasonló lehet, mert azért a nagy sebességű vasút sem egy csupasz sínpárból áll.
Eltúlozzák a hétvégi hó-előrejelzéseket az amerikai és kanadai síközpontok, hogy több látogatót vonzzanak - mutatta ki két amerikai közgazdász. Jonathan Zinman és Eric Zitzewitz maguk is síelők: a tanulmány megírásának ötlete akkor merült fel bennük, amikor az ígért 15…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz