Adatok
v586gg
0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tőlünk nyugatra teljesen megszokott, ha valaki nem akar „boldog” lakástulajdonos lenni, hanem beéri azzal, ha bérli a 300 négyzetméteres manhattani penthouse lakását. A tengerentúlon pedig még egy burzsuj is elgondolkozik a lakásbérlésen, hiszen így nem kell foglalkozni a…..
v586gg
2011.02.24 12:42:55
@kelep12: a "rule of thumb" nem aranyszabály, az bizony ökölszabály... ám csak remélni merem, hogy a "pink" után nem ez lesz a következő szó, amit angolosítunk... >:-<
A világ lehosszabb korcsolyapályája közel 11 km-nyi jeget kínál, és ezzel maga mögé utasítja a két kanadai riválist: a winnipegi pályát (8,5 km) és a híres ottawai Rideau Canalt (7,8 km).A dél-csehországi Lipno víztározóján 6-8 m széles jégfelület várja korcsolyázás…..
v586gg
2011.02.04 19:33:50
Nem rossz, bár a svédeknél Stockholm környékén telente egy rakás ilyet (és hosszabbat) takarítanak, ha a hó esetleg betakarná a tavakon a jeget.
A leghosszabb talán egy februári verseny (Vikingarännet) keretében letakarított pálya, ami Uppsala és Stockholm között húzódik, és kb. 80 km(!) hosszú, ld az alábbi lap alján a térképet:
vikingarannet.com/bana/start-till-mal-2011/
Hogy ez utóbbi lenne a világ leghosszabb koripájálya? Passz, a csehországi viszont egészen biztosan nem az. ;)
A leghosszabb talán egy februári verseny (Vikingarännet) keretében letakarított pálya, ami Uppsala és Stockholm között húzódik, és kb. 80 km(!) hosszú, ld az alábbi lap alján a térképet:
vikingarannet.com/bana/start-till-mal-2011/
Hogy ez utóbbi lenne a világ leghosszabb koripájálya? Passz, a csehországi viszont egészen biztosan nem az. ;)
v586gg
2011.02.04 19:34:31
v586gg
2011.02.05 21:48:34
@DonnaQ: Tényleg érdemes róluk írni, mert egészen elképesztő hagyománya van arrafelé a tavi korcsolyázásnak.
Leméretéssel meg gondolom azért nem foglalkoznak, mert ha nem esik a hó, akkor egyszerűen nincs mit leméretni... olyankor csak az van, mint az alábbi videón, azaz a végtelen, tükörsima jég.
www.youtube.com/watch?v=PutPP4a9LbY&feature=player_embedded#
Semmi máshoz nem hasonlítható élmény siklani a szikrázó napsütésben ezen a két Balatonnyi, csodálatos, szigetekkel és öblökkel tarkított víz-(jég-)felületen...
Leméretéssel meg gondolom azért nem foglalkoznak, mert ha nem esik a hó, akkor egyszerűen nincs mit leméretni... olyankor csak az van, mint az alábbi videón, azaz a végtelen, tükörsima jég.
www.youtube.com/watch?v=PutPP4a9LbY&feature=player_embedded#
Semmi máshoz nem hasonlítható élmény siklani a szikrázó napsütésben ezen a két Balatonnyi, csodálatos, szigetekkel és öblökkel tarkított víz-(jég-)felületen...
Tényleg úgy van, ahogy István is írja, hogy először mindenkibe beleverik, hogy indexeljen, ha elindul, sávot vált, kanyarodik, aztán elkezdünk mindenféle indokokkal kifogásokat találni? Nálam a mai napig reflexszerűen működik az irányjelzés, röhögtek már ki, amikor udvaron…..
Csernobil - ha ezt halljuk, nem az a dinamikusan fejlődő, korszerű, erős iparú, nagy népességű város jut az eszünkbe, ami egykor ez a település volt... és ez teljesen érthető: a név az emberi hanyagság, nemtörődömség, sőt, nyerészkedés, és a katasztrófa szinonimája lett a…..
v586gg
2011.01.31 23:16:32
@Zanphagras:
Semmi gond, csak első olvasatban tényleg kissé meginogtam a székemben... :D
A katasztrófával foglalkozó magyar Wikipédia oldal eléggé korrekten (bár kissé tömören) írja le az akkori eseményeket, hu.wikipedia.org/wiki/Csernobili_atomkatasztr%C3%B3fa
Ha valaki ennél többre (és olvasmányosabbra) vágyik, akkor tudom még ajánlani Piers Paul Read: Uramisten, mit tettünk! c. könyvét. A cím fordítása szerintem borzasztó, de a többi igazán jó és élvezetes olvasmány. Emlékeim szerint még a technikai részeket is meglepően jól fordították, legalábbis nagy hülyeségre azt hiszem nem bukkantam.
Más kérdés, hogy a Reaktortechnika csak egy volt a kedvenc tárgyaim között a BME-n (remek tanárunk volt, leginkább emiatt), és azóta azért már jócskán halványulhatott ezügyben a tárgyi tudásom... :-/
Semmi gond, csak első olvasatban tényleg kissé meginogtam a székemben... :D
A katasztrófával foglalkozó magyar Wikipédia oldal eléggé korrekten (bár kissé tömören) írja le az akkori eseményeket, hu.wikipedia.org/wiki/Csernobili_atomkatasztr%C3%B3fa
Ha valaki ennél többre (és olvasmányosabbra) vágyik, akkor tudom még ajánlani Piers Paul Read: Uramisten, mit tettünk! c. könyvét. A cím fordítása szerintem borzasztó, de a többi igazán jó és élvezetes olvasmány. Emlékeim szerint még a technikai részeket is meglepően jól fordították, legalábbis nagy hülyeségre azt hiszem nem bukkantam.
Más kérdés, hogy a Reaktortechnika csak egy volt a kedvenc tárgyaim között a BME-n (remek tanárunk volt, leginkább emiatt), és azóta azért már jócskán halványulhatott ezügyben a tárgyi tudásom... :-/
Durva coming out következik: nekem annak idején kimaradt a Star Control II. Talán azért, mert 286-osom volt, és a játékhoz legalább 386-os kellett (ebben nem vagyok biztos, de több klasszikus is ezért maradt ki anno), talán azért, mert akkoriban a kalandjátékokra voltam erősen…..
Elindultunk végre Sundsvallból - ami egyébként egy csodás városka – Domsjőbe. Éjjel ítéletidőben érkeztünk ide, az Insigniát több ízben hótolóként használtuk, valószínűleg pár órával korábban szakadt a hó. De ez csak másodpercekig tartott. A szállóhoz vezető úton konkrét hófal állta az utunkat, mert…..
Mielőtt útnak indultunk, Csikós elmesélte, milyen a svédeknél vezetni. Figyelj Tibby, mész kétszáz kilométert, nincs település ami látható volna, nincs óriásplakát, nincs semmi, csak fenyő, hó, fenyő és hó. Egyszercsak látsz egy táblát, hogy Stockholm még 384 kilométer. Olyankor a kardodba…..
v586gg
2010.03.03 23:30:47
@Lious Hott: spolarvätska az az ablakmosó folyadék, a lufttryck alsó felét meg biztosan Csikósék vitték magukkal a Ponton keréknyomásának belövéséhez, ámbár ez utóbbi csak tipp...
Koppenhága, reggel nyolc óra. Az éjjel a srácok sikeresen elértek idáig és megszálltak egy erődítményből kialakított hotelben. Igaz, két éve még börtönként működött, de nem baj, sosem lehet tudni, mikor jön jól egy kis tapasztalat.
Sokat nem aludtak, mivel nagyon gyorsan kiderült, hogy az éjszakai…..
v586gg
2010.03.03 10:50:31
@skyrangr: Stockholm felett is lazán lehet 110-120-as tempót autózni, az E4-es egészen Gävléig autópálya... Persze télen nem árt az óvatosság, de ha a buszok -20 fokban is 110-el tolnak le az útról, akkor nehogy már Csikósék ne tegyék meg ugyanezt az Insigniával. :)
Gävlétől északra már valóban lassul a tempó, de az 1+2-es utakon még így is viszonylag jól lehet haladni.
Amúgy aki szép (havas) svéd utakat meg tájakat akar nézegetni, annak www.webbkameror.se
Adjunk a magyar GDP-nek, jól... :)
Hajrá fiúk, a jávorszarvasokra meg k. figyelni!!!!
Gävlétől északra már valóban lassul a tempó, de az 1+2-es utakon még így is viszonylag jól lehet haladni.
Amúgy aki szép (havas) svéd utakat meg tájakat akar nézegetni, annak www.webbkameror.se
Adjunk a magyar GDP-nek, jól... :)
Hajrá fiúk, a jávorszarvasokra meg k. figyelni!!!!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz