Adatok
A Gyula
0 bejegyzést írt és 480 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Olvasónknak nem válaszoltak, így hát hozzánk is eljutott végül a levél.Tisztelt Címzett!Tegnap (2010. 06. 01.) Vonattal érkeztem Budapestről Szolnokra, 21:45-re ért be a szerelvény. Szolnok állomáshoz közeledve egy középkorú szemüveges, átlagosnál vékonyabb…..
A Gyula
2010.06.16 07:07:03
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem rontotta el, volt dohányzó kocsi a balassagyarmatiban.
A Gyula
2010.06.18 21:52:13
A megintallunkvazze blog most ásta el nálam magát véglegesen. Ennyi lehet a valóságalapja a többi postnak is.
@punkers22: "Amúgy szánalmasak a hozzászólások!"
Mindenkié?
@punkers22: "Amúgy szánalmasak a hozzászólások!"
Mindenkié?
A Gyula
2010.06.18 21:58:33
@punkers22: Köszönöm ezt a választ vártam és részemről ez az utolsó hozzászólásom.
Elöljáróban jelezném, hogy nem fake/photoshop, habár a blog.hu talán harmadik kedvenc kommentje ez az "első" és a "sunáznám" után.Szia Donát, reméltem, hogy sosem kell írnom Neked, de tévedtem:) Sempi Ma a 2315. sz Vác-Göd-Bp vonattal szerettem volna pestre…..
A mai egyik posztban egy, a MÁV-Start tájékoztatásával kapcsolatos dicséret van. Nemsokára lesz másik poszt is.Ma délután (június 8), háromnegyed hétkor (!!) küldtem egy levelet a informacio@mav-start.hu ra, hogy ugyanbiza mondják meg nekem, holnap(!!!) milyen vonatok lesznek…..
A Gyula
2010.06.16 06:26:44
@Ashi Valkoinen:
"a rendes és tisztességes munkavégzés valamilyen szinten elvárt feladat egy szolgáltató cégénél"
Elismerem, ezen vagyunk. Azt viszont nem hiszem el, hogy szökőévente kaptok pozitív tartalmú levelet. Pedig a kiegyensúlyozott tájékoztatáshoz ez is hozzátartozna.
"a rendes és tisztességes munkavégzés valamilyen szinten elvárt feladat egy szolgáltató cégénél"
Elismerem, ezen vagyunk. Azt viszont nem hiszem el, hogy szökőévente kaptok pozitív tartalmú levelet. Pedig a kiegyensúlyozott tájékoztatáshoz ez is hozzátartozna.
A Gyula
2010.06.16 06:33:50
@mól: Könyvalapú menetrend egyre inkább visszaszorulóban van. Jegyvizsgálók például már nem is kapnak, mert arra hívatkoznak, hogy az MJR gépből lehet infót adni. Igen lehet, belföldi viszonylatban, ha a gép is hajlandó kiadni a megfelelő eljutási módot. Nem árulok el nagy titkot, nem mindig hajlandó rá. Környező országokkal kapcsolatos menetrendi információ adása pedig teljesen lehetetlen a könyvalapú menetrend hiánya és az MJR gép fejletlensége miatt.
"Valakinek valami ötlete, hogy honnan tudom meg a Szarajevó-Mostar menetrendet???"
www.oebb.at/
www.oebb.at/pv/de/Servicebox/Fahrplanabfrage/index.jsp?start=1&REQ0JourneyProduct_list=0%3A1111111111010000-000000.&ld=oebb&S=Sarajevo&Z=Mostar&REQ0JourneyDate=16.06.2010&time=06%3A28×el=depart&image.x=0&image.y=0
"Valakinek valami ötlete, hogy honnan tudom meg a Szarajevó-Mostar menetrendet???"
www.oebb.at/
www.oebb.at/pv/de/Servicebox/Fahrplanabfrage/index.jsp?start=1&REQ0JourneyProduct_list=0%3A1111111111010000-000000.&ld=oebb&S=Sarajevo&Z=Mostar&REQ0JourneyDate=16.06.2010&time=06%3A28×el=depart&image.x=0&image.y=0
Ez a poszt az előzőnél valamivel nagyobb falat, mind az OFFtopik, mind a Szakmai topik kérdéseit érinti, előbbit politikai vonatkozása, utóbbit pedig tartalma miatt. Remélem, hogy a hozzászólásokban a levelet megvitatva értelmes vita alakul ki és nem jut el odáig, mint a tegnapi…..
A Gyula
2010.06.15 18:40:47
@Adani: De több mint a Kisszénás - Kondoros vonalon. A Vésztő - Körösnagyharsány vonalon a személyszállítást nem kellett volna megszüntetni.
A Gyula
2010.06.16 06:22:18
@Adani:
"a különvonaton amit rendeltek is volt bőven utas két Gysev motorkocsit simán megtöltöttek"
Jó az egynek is, méghozzá az 5147 512-7-es pályaszámút 2009.06.21-én.
"a különvonaton amit rendeltek is volt bőven utas két Gysev motorkocsit simán megtöltöttek"
Jó az egynek is, méghozzá az 5147 512-7-es pályaszámút 2009.06.21-én.
A Gyula
2010.06.16 06:23:38
@Adani:
"legalább annyira ki lenne pofozva mint az IP-k vagy az Iker-Bz"
A 6312 001-8-as sehol sincs a IP Bz-khez képest, tehát minden Bz-nek legalább IP szinten kellene lennie. Utaztál már IP-n vagy 6312 001-8-on, hogy legyen összehasonlítási alapod vagy csak képen láttad?
"legalább annyira ki lenne pofozva mint az IP-k vagy az Iker-Bz"
A 6312 001-8-as sehol sincs a IP Bz-khez képest, tehát minden Bz-nek legalább IP szinten kellene lennie. Utaztál már IP-n vagy 6312 001-8-on, hogy legyen összehasonlítási alapod vagy csak képen láttad?
Idézőjelben interjú, mert az internetes kommunikáció sosem lesz olyan, mint egy igazi beszélgetés. Egy mozdonyvezető jelentkezett a blog levelesládáján keresztül, hogy szívesen megosztaná tapasztalatait a blog közönségével, így készült ez a pár kérdéses interjú. A…..
A Gyula
2010.06.10 15:57:00
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Ennyi erővel visszatérhetnénk a gőzöskorszakba is...
A poszt kapcsán átböngésztem az új üzletszabályzat visszatérítésekre vonatkozó részét, de csak a feláras vonatokkal kapcsoaltban találtam érdemi információt. A sima vonatok késése után továbbra sem jár kártérítés, vagy elsiklottam felette? A tegnapi, június 7-i…..
A Gyula
2010.06.08 21:17:00
@Michael Collins: Az eszedbe se jut, hogy ezeket túlszárnyalod és te vagy a legesleghülyébb? Véleményem szerint igen.
A Gyula
2010.06.08 21:18:36
@Adani: Az alap olyan kocsik lennének gyorsvonatba mint a Corvinus IC HZ fülkés kocsijai.
A Gyula
2010.06.08 21:33:41
@Michael Collins: "miért az utazó a hülye" - ha ebben a munkakörben dolgoznál nem kellene sokat magyarázni magadtól is rájönnél. Annó én is azt hittem a kalauzok ostobák stbstb van is köztük pár, de akinek az IQ szintje, intelligenciája, logikus gondolkozása, neveltetése átlagos ahhoz képest minden utazó ostobább vagy ostobábbnak tetetik magukat. Vasút területére lépve funkcionális analfabétákká változnak, a földrajzi ismeretek alapvető hiányosságai és a logikus gondolkozás hiánya miatt.
A hétvégén kaptunk egy levelet, amely egy hangfelvételt tartalmazott, valószínűleg rögzített MÁV-Direkt beszélgetés. Igazából nem tudni, hogy ez a MÁV vagy az utas kritikája, vagy esetleg mindkettőé. Mindenesetre a történet röviden:Egy hölgy felhívja a MÁV-Direktet, mert a…..
A Gyula
2010.06.07 19:43:48
@Adani: "miért nem mondja a direktes ( a feléig hallgattam meg eddig), h szálljon fel a vonatra és vegyen ott" - Mert ostoba és eszébe se jut ez a megoldás.
Nálam is szállt már fel utas Győrben IC 922-esre hétvégén Aradra kívánt utazni. Adtam neki Győr - Curtici Gr. NRT teljesárú felnőtt menetjegyet, pótdíjmentesen + IC pótjegyet (Győr - Keleti közé) + 500 Ft pótdíjjal (mert az IC pótjegyet meg tudta volna venni Győrben). Kifizette és kész.
Nálam is szállt már fel utas Győrben IC 922-esre hétvégén Aradra kívánt utazni. Adtam neki Győr - Curtici Gr. NRT teljesárú felnőtt menetjegyet, pótdíjmentesen + IC pótjegyet (Győr - Keleti közé) + 500 Ft pótdíjjal (mert az IC pótjegyet meg tudta volna venni Győrben). Kifizette és kész.
A Gyula
2010.06.07 19:54:59
@A Gyula: A telefonáló esetében adott volna a jegyvizsgáló Győrtől Hegyeshalom Gr.-ig NRT jegyet, Hegyeshalom Gr.-től meg csatlakozóban kiadta volna az osztrák kalauz Münchenig.
A Gyula
2010.06.07 20:56:41
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Így van. Adtam már ki menetjegyet és pótjegyet is pótdíjmentesen üzemirányító szóbeli engedélye alapján, mivel az utasok egyöntetűen állították, hogy nem volt a pénztár nyitva.
Szia!Remélem megérkezik ez a levél az illetékesnek!Most ebben a pillanatban ülünk a Bp.-Szeged járaton, vagyis inkább állunk. Hely az lenne az intercity kocsiban, de nem adtak ki rá jegyet. Ugyanis a pénztárnál nem tudtak róla, hogy két ilyen kocsi közlekedik. Még nem is lett…..
A Gyula
2010.06.05 09:32:53
@Adani: Utazott is vagy csak én értelmezem rosszul a postot?
A Gyula
2010.06.05 09:36:04
@hoppáM.É.: "ja, és a dr.-ért elég sokat tanultam és úgy érzem ezt a tudományos fokozatot meg is érdemeltem" - Sok esetben semmit sem jelent, örüljön neki, hogy a szüleinek tellett a taníttatására viszont a diploma mellé nem jár automatikusan az intelligencia és a mások - akiknek esetleg alacsonyabb az iskolai végzettsége, nem mindenki lehet és nem is kell mindenkinek diplomás értelmiséginek lennie - iránti tisztelet.
A Gyula
2010.06.05 09:38:31
@hoppáM.É.: "50 évesként mire vegyek pótjegyet, ha nincs biciklim? Vagy csak úgy beüljek nagyokos?" Itt is megmutatkozik mennyit ér a diplomája meg a magasabb iskolai végzettsége, logikus gondolkozásnak híre-hamva sincs. Ha ott van szabad ülőhely, leül és oda még pótjegyet sem kell váltania, mivel az a vonat gyorsvonati része.
A következő levél elég egyszerűen írja le a problémát, bár jó lenne, ha konkrét vonatszámokkal és dátumokkal támasztaná alá állítását olvasónk. Aki esetleg arrafelé utazik: tényleg ilyen bonyolult a helyzet arrafelé?30 perces várás után jöttem haza szakadó esőben, mert…..
A Gyula
2010.05.26 08:47:16
@Kopi3.14: Csak nem mindegy milyen áron.
Sziasztok!Jó a blog ötlete, olvasom rendszeresen. Nekünk is van (sajnos) MÁV-os élményünk, gondoltam megírom. Ha gondoljátok, jelentessétek meg.Üdv: trabantkombiTavaly karácsony előtt Berlinből akartunk hazajönni, s mivel lemaradtunk a bombakedvező, „egy marék…..
A Gyula
2010.05.26 08:43:07
@neurotikk!: 2008-ban voltam Krakkóban, a Galileo Galilei EN-nel mentünk (a Metropol elődje) PKP hálókocsiban, kényelmes volt. A fél órás késés oda is, vissza is nem tekinthető egy hú de nagy was ist dasnak, úgyhogy tudom ajánlani a vonatot is mint alternatív eljutási lehetőséget.
Kálmán Imre EN vonattal volt egy kis fennakadás vasárnap Budaörsön, levél alant.Sziasztok! Hétvégente mindig utaznom kell valahova így viszonylag gyakran vonatozom a Győr-Bp viszonylatban. Szerettem a vonatot mert gyors és kényelmes, de a legutóbbi élmény után nem biztos,…..
A Gyula
2010.05.21 18:16:38
@52: Szerinted van értelme az ilyeneknek magyarázni?
A Gyula
2010.05.21 18:27:57
@VJV Man: Még nem, de hamarosan az lesz vagy jobb.
A Gyula
2010.05.21 18:41:31
@Snake: Pedig itt csak 60-nal ment.
Szaporodnak a levelek, úgyhogy ma kettő is lesz.Szia!Rendszeresen utazom Békéscsabáról Budapestre. Visszafelé szinte mindig a 18.13-as vonattal jövök (7408 számú vonat) Budapest Keletiből. Menetrend szerint ez a vonat Szolnokig nem áll meg. Menetrend szerint nem. Viszont menetrenden…..
A Gyula
2010.05.19 19:55:30
@petya.bacsi: Ez legyen életed legnagyobb öröme.
A Gyula
2010.05.19 20:56:09
@petya.bacsi: "Jó, hogy ilyen emberek képviselik a MÁV-ot." Milyenek? Sorold a negatív tulajdonságaimat, amiket személyesen tapasztaltál utasként.
A Gyula
2010.05.19 21:13:31
@petya.bacsi: Mi a baj a kommentekkel? Az a baj, hogy korrekt szakmai válaszokat írok be sokakkal ellentétben és emellett teszek személyes megjegyzéseket? Emlékszel? Volt olyan post, ahol eleve kocsmatöltelék stílusban született a panasz is, ott se kocsmatöltelék stílusban reagáltam pedig ok lehetett volna rá, amikor lesenkiháziznak, csak azért, mert kalauznak mentem. Szerintem nem én szoktam szapulni trágár stílusban folyamatosan a másikat, akkor most miről is beszélsz? Jobb lenne, ha átgondolnád mielőtt elküldesz egy kommentet, átnéznéd ki milyen stílusban ír és aztán a megfelelő helyre címeznéd az ilyen típusú hozzászólásaidat (ez nemcsak rád vonatkozik).
Nem vagyok járatos a győri pályaudvaron, akik esetleg igen, tapasztalnak hasonlókat? Esetleg nincs elég fogadóvágány a vonatoknak, vagy az IC-t nem lehet 1-2 percet megváratni sem bejáraton, sem a peron mellett?Kedves Blogger!Az alábbi eset nem velem történt, hanem ismerősökkel, nem…..
A Gyula
2010.05.19 19:51:30
@Ashi Valkoinen:
"Előző posztnál megnéztem az elvirát, hátha csak kedves utas nézte el és igazából megáll újszászon a vonat."
Biztos utánanéztél? Elvira szerint nem áll meg a 7408-as Újszászon.
"Előző posztnál megnéztem az elvirát, hátha csak kedves utas nézte el és igazából megáll újszászon a vonat."
Biztos utánanéztél? Elvira szerint nem áll meg a 7408-as Újszászon.
Sziasztok! Ma gyanúsan kevésnek találtam az egyenlegemet, amit egy kártyás vásárlás után SMS-ben kaptam. Felmentem hát a bankom internetes felületére és azt láttam, hogy a hétvégén, interneteten vásárolt vonatjegy árán kívül a MÁV-Start Zrt. még levonogatott 3 másik…..
A Gyula
2010.05.18 14:08:49
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: adani aranysztorik... :D
Ha azt nézzük, "külsős" munkavállalóról van szó. Őt ellenőrzik bármikor is, és ha igen, kik és hogyan? Tisztelt Szerkesztőség! Mivel a fővárosba bevezető utak reggeli órákban tapasztalható zsúfoltságáról mindenkinek lehet/van elképzelése, magam is azon…..
A Gyula
2010.05.13 17:24:12
@chachi: Ha szerény, ha nem, akkor is igaza van és legalább értelmes dolgokat ír.
A Gyula
2010.05.13 18:48:26
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ő szerintem arra gondol, ha betelnek a rublikák, akkor valaki érvénytelenítse a kedvezményre jogosító igazolványt további használat elkerülése érdekében, abba nem gondol bele, hogy mi van ha pl. 2 hét múlva ugyanez a személy megjelenik, új üres kedvezményre jogosító igazolvánnyal, ezt lehetetlen megakadályozni.
A Gyula
2010.05.13 19:07:36
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
"De amit írsz, az továbbra is fennáll, ha betelt, nyitunk újat..."
Így van, erről van szó, ennek kellene gátat szabni vagy olyan biztonsági jelekkel ellátott, központilag kiadott kedvezményre jogosító igazolványokat kiállítani, amik -tól/-ig érvényesek és akkor véget lehetne vetni a mostani bohóckodásnak.
"De amit írsz, az továbbra is fennáll, ha betelt, nyitunk újat..."
Így van, erről van szó, ennek kellene gátat szabni vagy olyan biztonsági jelekkel ellátott, központilag kiadott kedvezményre jogosító igazolványokat kiállítani, amik -tól/-ig érvényesek és akkor véget lehetne vetni a mostani bohóckodásnak.
Lehet, hogy a jegyvizsgáló jóindulatú akart lenni az említett utassal, utóbbi pedig kihasználta ezt. Mert ha Dunántúlra jár iskolába, nincsen diákigazolványra matricája, és közben Egerbe utazik félárú jeggyel... ennyit nem lehet félrenézni naivitásból, bepróbálkozott az…..
A Gyula
2010.05.06 21:45:04
A Gyula
2010.05.07 20:23:52
@Adani: Igen, ismerjük ezt a sztoridat is.
A Gyula
2010.05.13 16:43:34
@Adani: Mondjuk ez szomorú, mert ha tudsz olvasni és feltételezhető, hogy igen. Gyakran utazol, nagyjából tudod mit és hol kell nézni egy menetjegyen, amíg visszapörgetik a visszajárót, annyi idő alatt illene tudni meglesni mit kaptál és még mindig van idő cselekedni.
Utolsó bekezdésben leírtak meg jellemző felelőtlen magatartás. Mert mi van, ha épp kapaszkodsz felfele és akkor indítják a vonatot. Aztán megint azt a szerencsétlen ostoba kalauzt fogják meghúzkodni, aki nem tehet az egészről semmit se. Aki nem is sejtheti, hogy nem a szabályos oldalon kísérletezik valaki a fel és vagy a leszállással.
Mindegy tőled már megszoktuk ezeket a szokásos elképzeléseket.
Utolsó bekezdésben leírtak meg jellemző felelőtlen magatartás. Mert mi van, ha épp kapaszkodsz felfele és akkor indítják a vonatot. Aztán megint azt a szerencsétlen ostoba kalauzt fogják meghúzkodni, aki nem tehet az egészről semmit se. Aki nem is sejtheti, hogy nem a szabályos oldalon kísérletezik valaki a fel és vagy a leszállással.
Mindegy tőled már megszoktuk ezeket a szokásos elképzeléseket.
Vitás kérdéseknek, adott posztokhoz már nem kapcsolódó eszmecseréknek fenntartott téma. Az extrém, kirívó kommenteket, illetve kéretlen reklámot kivéve nem lesz moderálás a topikban. Adott témákat itt ki lehet tárgyalni poltikai vonatkozásban is, hiszen a vasutat érintő…..
A Gyula
2010.05.13 14:23:24
@Ashi Valkoinen: Vettem. ;)
Kedves Ashi Valkoinen! Még georgejr posztolt ki 2010.03.11.-én egy vasúti átjáros levelet. Minap megérkezett a MÁV válasza. Alant olvashatod, illetve a mellékletben van a tényleges válasz. Gondolkodom rajta, hogy elfogadjam-e amit válaszoltak vagy ne.Hisz ha valakit…..
A Gyula
2010.05.13 08:37:57
@Ashi Valkoinen: Ha nem tudod miről van szó, mi alapján írsz róla véleményt?
Hozzáértőket kérdezném: ha egy jegyvizsgáló van a vonaton, akkor a vonat legfeljebb milyen hosszú lehet? Egyébként szokásosnak mondható történet, biztber kábelt ellopják, 15-ös cammogás a térközben, késések. Bár számomra nem egészen világos, hogy miért az a jegyvizsgáló…..
A Gyula
2010.05.10 16:17:21
@VJV Man: És persze köszönni luxus, mielőtt kérdezne, az esetek 90%-ában.
A Gyula
2010.05.10 16:18:54
@Michael Collins: Az utas is szart az egészbe mikor nem vett jegyet és a vonaton se hajlandó erre. Az az ember, akinek nincs menetjegye vagy utazásra jogosító igazolványa az nem tekintendő utasnak, így maga tehet sorsának ilyetén alakulásáról.
A Gyula
2010.05.11 20:15:47
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Bocs, ha most alább néhol kissé pongyolán fogalmazok, a műszaki megnevezésekben annyira nem vagyok otthon, amiket leírok azok saját tapasztalások, általában bevált megoldások.
"Akapból nem feltétlen van összerakva az UIC, nem feltétlen van felkapcsolva a kisautomata... :-S"
A szerelvény át- és felvételénél ezeket is ellenőrizni kellene. Én szoktam, mert a halberstadti kocsiknak ez az egyetlen előnye van a hagyományos kocsikhoz képest. UIC kábel általában átviszi a jeleket, még a Zágráb-Corvinus IC-nél is HZ kocsikból a halberstadti kocsiba és fordítva. Az esetek 99%-ban csak annyi a "hiba", hogy kissé ki van rázódva a másik kocsi dugaljából.
"Volt már hogy egy táv ajtózárás után reteszelt mind, örökre... Csak a kisautomata lehúzásával lehetett megoldani..."
Erre nem ez a megoldás. Szakaszkulccsal, ahol rázárnak és nem ugrik vissza a helyére amit a kulccsal elfordítasz, akkor olyan hatást vált ki a szerelvényben mintha folyamatosan rázárnál az ajtókra. Az, ha visszaugrik a helyére a kisautomata lehúzása feleslegessé válik.
Bocs, ha most alább néhol kissé pongyolán fogalmazok, a műszaki megnevezésekben annyira nem vagyok otthon, amiket leírok azok saját tapasztalások, általában bevált megoldások.
"Akapból nem feltétlen van összerakva az UIC, nem feltétlen van felkapcsolva a kisautomata... :-S"
A szerelvény át- és felvételénél ezeket is ellenőrizni kellene. Én szoktam, mert a halberstadti kocsiknak ez az egyetlen előnye van a hagyományos kocsikhoz képest. UIC kábel általában átviszi a jeleket, még a Zágráb-Corvinus IC-nél is HZ kocsikból a halberstadti kocsiba és fordítva. Az esetek 99%-ban csak annyi a "hiba", hogy kissé ki van rázódva a másik kocsi dugaljából.
"Volt már hogy egy táv ajtózárás után reteszelt mind, örökre... Csak a kisautomata lehúzásával lehetett megoldani..."
Erre nem ez a megoldás. Szakaszkulccsal, ahol rázárnak és nem ugrik vissza a helyére amit a kulccsal elfordítasz, akkor olyan hatást vált ki a szerelvényben mintha folyamatosan rázárnál az ajtókra. Az, ha visszaugrik a helyére a kisautomata lehúzása feleslegessé válik.
Hát, nem tudom, ki programozta, de van legalább olyan jó, mint annak idején a Talenteken a "Tiatorbágy" vagy a "Szar" felirat. Szia! Ezt a képet tegnap este készítettem a Vác fele menő utolsó FLIRT típusú vonaton, ami gyakorlatilag már a mai nap volt…..
A Gyula
2010.05.06 17:12:48
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
"Ha már mindenáron mondanod kell valamit, közléskényszered van, akkor legalább nézz utána mit mondasz..." - és nemcsak ebben a témában. Szerintem is unalmas már az "Úgy hallottam...", "Azt mondták..." kezdetű történetek.
"Ha már mindenáron mondanod kell valamit, közléskényszered van, akkor legalább nézz utána mit mondasz..." - és nemcsak ebben a témában. Szerintem is unalmas már az "Úgy hallottam...", "Azt mondták..." kezdetű történetek.
Jó példa a helyszínen dolgozó vasutasok és a MÁV Direkt egyet nem értésére, kedvezményeket illetően. Levél alant.Szia!A történet 2010.04.25.-én történt Szolnok állomáson.Előzmény: A Munkaügyi Központon keresztül járok tanfolyamra Szolnokra elméletre,gyakorlatra…..
A Gyula
2010.05.06 12:31:46
@Adani: A sztoriban Szolnok - Jászkisér viszonylatot a 3339 - 35719 kombinációban vették igénybe. A 3339 Szolnok - Újszász között csak Zagyvarékas TM-es mh-en áll meg. Lehet onnan kérni a jegyet kettő darab bökkenővel:
1/ nincs felszálló a megállóban akkor ez érdekesen festene, hogy onnan kéred, ha szemfüles kollégával van dolgod (ez a kisebbik gond),
2/ a 90%-os kedvezményes menetjegy csak a lakhely és a képzés helye (székhelye) között vehető igénybe, ha a példában szereplő így tett volna, két lehetőség lehetett volna:
a/ a jegyvizsgáló jóhiszeműen elhiszi, hogy ott szállt fel teljesárú Zagyvarékas - Jászkisér pótdíjmentesen vagy
b/ Szolnok - Jászkisér 90%-os menetjegy + 2000 Ft pótdíj.
(Számtalanszor leírtam szakmai oldalról ne próbálj tanácsot adni senkinek, mert az "ötleteiddel" mindenki csak rosszul járhat.)
1/ nincs felszálló a megállóban akkor ez érdekesen festene, hogy onnan kéred, ha szemfüles kollégával van dolgod (ez a kisebbik gond),
2/ a 90%-os kedvezményes menetjegy csak a lakhely és a képzés helye (székhelye) között vehető igénybe, ha a példában szereplő így tett volna, két lehetőség lehetett volna:
a/ a jegyvizsgáló jóhiszeműen elhiszi, hogy ott szállt fel teljesárú Zagyvarékas - Jászkisér pótdíjmentesen vagy
b/ Szolnok - Jászkisér 90%-os menetjegy + 2000 Ft pótdíj.
(Számtalanszor leírtam szakmai oldalról ne próbálj tanácsot adni senkinek, mert az "ötleteiddel" mindenki csak rosszul járhat.)
A Gyula
2010.05.06 13:31:34
@Adani: Bizonyítani ő se tudja, hol szállt fel.
A Gyula
2010.05.06 13:35:38
@Adani: A 3 kocsis HÉV-et ne hasonlítsd már össze egy 6-7 kocsis ingával.
Korábban már téma volt, kérdezzük a hozzáértőket, hogy mit is lehet csinálni azokkal, akik olyan helyen dohányoznak, ahol tilos, de a jegyvizsgáló ezt elnézi nekik, vagy esetleg ő is dohányzik. UPDATE: Közben befutott egy független, másik poszt is, ami kapcsolódik a témához,…..
A Gyula
2010.05.03 10:50:48
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: A fentebb általam leírtak ellenére azért egyetértünk. Én is dohányos vagyok mégse gyújtok rá olyan helyen ahol nem szabad vagy ahol nem illik, de tudod jól nem lehet mindenki kezét fogni...
A Gyula
2010.05.03 12:40:56
@Manyizga: Nem tudom tilos-e vagy sem bemondani, de az való igaz, hogy jó egy éve nem hallani olyan bemondást, hogy "A vonat csak 2. osztályú nemdohányzó kocsikkal közlekedik." vagy, hogy "A személykocsik előtereiben és folyósóin is tilos a dohányzás.".
A Gyula
2010.05.06 13:29:44
@Adani: A csikk meg repül be a vágányok közé, mert annyi idő meg biztos nincs, hogy elvigye a kukába.
Mi is megkaptuk a levelet, ugyanakkor már megjelent a Homáron is, így ide csak egy linket tennék.A probléma pár szóban: utas kedvezményre jogosult A és B között, de "csak" C-től váltott kedvezményes jegyet, ami A és B között helyezkedik el. ..
A Gyula
2010.05.03 11:56:13
@A Gyula: Amúgy meg az a tipikus főiskolai tanársegéd, PhD hallgató, felsőfokú "értelmiségi", aki értetlenkedik az értelmetlen szabályokon, amit a hozzá hasonló nagy tudásúak alkottak meg.
A Gyula
2010.05.03 12:22:38
@Adani: Már ne haragudj, de te is abba a bizonyos értetlen kategóriába tartozol, nem leírtam/írtuk már páran, hogy veheti igénybe szabályosan a levelezős diákigazolványát más viszonylatokra is?
A Gyula
2010.05.06 06:56:49
@_Totty_: Hozzátartozói arcképessel utazó nem MÁV vagy leányainak alkalmazottja.
Béla szinte unikum a Homáron, mert nem örjöng, sőt világosan leírja, hogy az édesanyja hibázott, amiért nem tudta, hogy 90 százalékos kedvezményes jegyet csak másodosztályra lehet venni. Meg is lett a böjtje, mert egy 6200 forintos jegy helyett nem 620 hanem 1740-et fizetett. Béla…..
A Gyula
2010.05.03 13:01:37
@Dariengo: Aranyom, ez egy életforma, ahogy egyesek elücsörögnek 8 órákat a légkondis irodákban, ahogy egyesek állogatnak 8 órákat a futószalag mellett, mi meg elutazgatunk erre-arra. Ki erre esküszik, ki arra, szerencsére nem vagyunk egyformák.
A Gyula
2010.05.03 13:06:02
@CatMother: A vasutasokra alkalmazott jelzőt inkább nem kommentálnám, mert akkor ugyanolyan lennék mint te, viszont "akik mindenféle iszonyat büdös szarokat zabálnak" megjegyzésed szerintem is elgondolkodtató. A pékek, akiknek a vállalkozását az állam megtámogatja (adókedvezmények formájában) az én adóforintjaimból is, elfogadhatatlan, hogy nem finom zsemleillata van a zsemlének, mint pl. gyerekkoromban. Hasonlóan más élelmiszereknek se olyan az illata mint annó. Hogy is van ez?
Tékozló Homár
MÁV-os idiotizmus extra: túl kevés kedvezmény kellett neki, ezért megbüntették
2010.05.03 00:08:00
B. A. túlképezte magát, nyilván ezért nem érti a MÁV logikáját. B.A. Érden lakik, Pesten dolgozik és Gödöllőn tanul tovább. Hiába van vasúti bérlete Érd és Pest között és hiába van érvényes diákigazolványa, mégis megbüntették, amiért a Budapest-Gödöllő szakaszra…..
A Gyula
2010.05.03 12:34:31
@Abd: Írtam valahol, hogy baj? Nekem is adott már utas borravaló pár száz Ft-ot is mert kedves voltam meg stbstb. Bár ezt is már csak ( )-ben lehet leírni, mert se a jegyvizsgáló, se a pénztáros nem fogadhat el hivatalosan borravalót, mert azt korrupt gyanúsnak találta a felsővezetés ezért megtiltotta ennek elfogadását!
A Gyula
2010.05.03 12:38:02
@A Gyula: Elfelejtettem leírni, hogy az elfogadás következményeinek egyike a felmondás is lehet. Mondjuk ennyi erővel minden pincért, orvost stb. ki lehetne rúgni az állásából, aki borravalót, hálapénzt fogad el.Hiába ilyen világot élünk.
A Gyula
2010.05.03 12:47:41
@ninimimi: És az oda nem illő élőlények mégis a vonaton kötnek ki, ez a legszomorúbb az egészben.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz