Adatok
kjeno
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Közös akciót tartott a MÁV és a rendőrség, országszerte több vasúti átjárót ellenőriztek. A MÁV szakemberei megvizsgálták az átjárók műszaki elemeit, míg a rendőrök a szabályok betartását figyelték.A NOL.hu cikkét olvasva magam is meglepődtem, hogy milyen…..
kjeno
2011.05.04 09:31:49
@kjeno:
Az állomási( autósoknak:állomásközeli) átjárók általában a vasúti főjelzőkkel vannak szerkezeti/müködési függésben. Ezért ott valóban hosszabb ideig vannak csukva a sorompók.Vagyis ahhoz, hogy a vonat szabad jelzést kapjon időben ( áthaladó vonatnál lassítás kikényszerítése nélkül)a jelző szabadra állítása akár 4 perccel előbb is történhet. Ilyenkor a vonat kb.2 térközre van és előjelzést kap az áthaladásra. Egy 1800-2300 tonnás tehervonat 60 km/h -val persze később ér oda. De ne feledje senki: a fékútja 700 m is lehet.
Lásd Arizonai vasúti átjáró András keresztjén a felirat: "Akár megállsz, akár nem a vonat úgyis áthalad" ( akár 5000 tonnával és 4-5 mozdonnyal )
Az állomási( autósoknak:állomásközeli) átjárók általában a vasúti főjelzőkkel vannak szerkezeti/müködési függésben. Ezért ott valóban hosszabb ideig vannak csukva a sorompók.Vagyis ahhoz, hogy a vonat szabad jelzést kapjon időben ( áthaladó vonatnál lassítás kikényszerítése nélkül)a jelző szabadra állítása akár 4 perccel előbb is történhet. Ilyenkor a vonat kb.2 térközre van és előjelzést kap az áthaladásra. Egy 1800-2300 tonnás tehervonat 60 km/h -val persze később ér oda. De ne feledje senki: a fékútja 700 m is lehet.
Lásd Arizonai vasúti átjáró András keresztjén a felirat: "Akár megállsz, akár nem a vonat úgyis áthalad" ( akár 5000 tonnával és 4-5 mozdonnyal )
kjeno
2011.05.04 09:38:57
@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Teljesen igazad van... de erre sosincs elég pénz, illetve talán akkor lesz, ha a közúti forgalomszámlálás és a baleseti statisztika kikényszeríti a hatóságtól ( Minisztérium ). Ugyanis a biztosítóberendezés fenntartása, telepítése a MÁV feladata, az aluljáró/felüljáró építése az állam feladata.
Teljesen igazad van... de erre sosincs elég pénz, illetve talán akkor lesz, ha a közúti forgalomszámlálás és a baleseti statisztika kikényszeríti a hatóságtól ( Minisztérium ). Ugyanis a biztosítóberendezés fenntartása, telepítése a MÁV feladata, az aluljáró/felüljáró építése az állam feladata.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
(mekkora marhaság, ugye?). De a megszüntetéshez hatósági engedély kell a vasúti törvény és az OVSZ értelmében, ám a minisztérium nem lép semmit. Kis magyar valóság. No comment.
Azt is a Minisztérium Vasúti Főosztály jelöli ki, hogy országos szinten mely átjáróknál szabad 10 percen túl is "lecsukva" tartani a sorompót.
Sokan írták és tényleg így van: nyíltvonali sorompót az esetek 99%-ban a vonat vezérli, azaz kb.1500 m távolságból csukja a behatási ponton. Akár 40 km/h, akár 120 km/h a sebessége. Persze a gyorsabb hamarabb ér oda. És ehhez van megállapítva a "kiürítési időköz" . Ezt is az OVSZ szabályozza, nem a MÁV önhatalmúlag.