Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kjeno

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Közös akciót tartott a MÁV és a rendőrség, országszerte több vasúti átjárót ellenőriztek. A MÁV szakemberei megvizsgálták az átjárók műszaki elemeit, míg a rendőrök a szabályok betartását figyelték.A NOL.hu cikkét olvasva magam is meglepődtem, hogy milyen…..
kjeno 2011.05.04 09:31:49
@kjeno:
Az állomási( autósoknak:állomásközeli) átjárók általában a vasúti főjelzőkkel vannak szerkezeti/müködési függésben. Ezért ott valóban hosszabb ideig vannak csukva a sorompók.Vagyis ahhoz, hogy a vonat szabad jelzést kapjon időben ( áthaladó vonatnál lassítás kikényszerítése nélkül)a jelző szabadra állítása akár 4 perccel előbb is történhet. Ilyenkor a vonat kb.2 térközre van és előjelzést kap az áthaladásra. Egy 1800-2300 tonnás tehervonat 60 km/h -val persze később ér oda. De ne feledje senki: a fékútja 700 m is lehet.
Lásd Arizonai vasúti átjáró András keresztjén a felirat: "Akár megállsz, akár nem a vonat úgyis áthalad" ( akár 5000 tonnával és 4-5 mozdonnyal )
kjeno 2011.05.04 09:38:57
@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Teljesen igazad van... de erre sosincs elég pénz, illetve talán akkor lesz, ha a közúti forgalomszámlálás és a baleseti statisztika kikényszeríti a hatóságtól ( Minisztérium ). Ugyanis a biztosítóberendezés fenntartása, telepítése a MÁV feladata, az aluljáró/felüljáró építése az állam feladata.