Adatok
Marco von Ramius
0 bejegyzést írt és 69 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A könyv azt írja, hogy a váltócserét a hátsó ülőlap kiszedésével kell kezdeni. Aztán le lehet engedni a hátsó hidat, hátrahúzni a diffit, és ezután lehet nekiállni az érdemi váltólebontásnak. Hát ezért alakult úgy, hogy vagy két éve ott pihent az ötgangos a garázsban,…..
Még Trabant, de már megy!
Egy év alatt elég sok mindent változtattam rajta, bár nem azért, mert elromlott ez-az, de az autón elő-elő tűnt, hogy előző gazdái minden törődést megvontak tőle. Én pedig nem szerettem volna, hogy valahol út közben hagyjon cserben.
Nyeli a…..
Marco von Ramius
2014.03.16 22:41:23
@nick papagiorgo: Teljes mértékben egyetértünk. Az adott viselkedés abszolút nem típusfüggő.
@Brian_baja: Szerintem is. Évek óta hordok magammal egy 1Kg-os poroltót. Lehet nem sok mindenre elég, de egy kezdődő tüzet el lehet vele folytani. A garázsban meg egy 6 Kg-os habbal oltó figyel.
@Brian_baja: Szerintem is. Évek óta hordok magammal egy 1Kg-os poroltót. Lehet nem sok mindenre elég, de egy kezdődő tüzet el lehet vele folytani. A garázsban meg egy 6 Kg-os habbal oltó figyel.
Marco von Ramius
2014.03.16 22:46:12
@DeezL: :D Naja... A másik kedvencem, amikor valamit mókolnak az úton és kint a 30-as tábla. Már én is gyorsabban megyek, óra szerint 40-nel - ~35-38 - de a baromállat bent figyel a seggemben olyan közel, hogy a lámpáit sem látom és tol. Közben meg vörösödik a feje, mint a célka. Ha valamiért fékeznem kell, garantált a kocsim seggének újjáépítése, mert a csomagtartómban áll meg.
50-es övezetben ugyanez, 70-90 között tépnek, mintha hajtaná őket valaki.
Még egy vödörnyi korommal sem tudom jobb belátásra bírni, mert nem kormol annyira a kocsi.
Nem értem az embereket. Irritálja őket az öreg jószág?
50-es övezetben ugyanez, 70-90 között tépnek, mintha hajtaná őket valaki.
Még egy vödörnyi korommal sem tudom jobb belátásra bírni, mert nem kormol annyira a kocsi.
Nem értem az embereket. Irritálja őket az öreg jószág?
Marco von Ramius
2014.03.17 11:13:49
@DeezL: Opel Astra F sedan, 1997, X17DTL
Diesel
Többen írják az elöző ítéletekben hogy nem jó terepen stb na ez nem igaz csak el kellene olvasni a kezelési leírást megtanulni mi hogy működik benne nem csak tudatlan parasztként széttaposni aztán pedig a saját tudatlanságát az autó hibájának feltüntetni.
Kék…..
Marco von Ramius
2013.10.29 12:23:52
@Algopirin: Igen, valóban van "egyfajta stílusa". Ettől függetlenül nem érdemelte meg azt az oltást, amit kapott!
Ismeretlenül megkérdőjelezni a szakmai kompetenciáját, meg háát... Bocs. Inkább nem mondanék erre semmit.
Ismeretlenül megkérdőjelezni a szakmai kompetenciáját, meg háát... Bocs. Inkább nem mondanék erre semmit.
Marco von Ramius
2013.10.29 12:25:05
Elismerték a hibát, de a cég nem akart fizetni. Az igazgató bujkált, a biztosító mosta kezeit, a kár kétmillió forint.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
100% élvezet :)
Ismerem a márkát és a magyar felhozatalt. Teljesen reménytelen közel gyári állapotú 126-ost találni, pláne emberi áron. Jó, ha negyedévente felbukkan a hirdetések közt egy kicsit is normálisan kinéző darab, de annak az ára is rettenetes. Az összes…..
Nem eltaposni kell azt, aki e levelet írta. Pedig nem ez a megoldás: a saját mocskos trükkjével kell megkínozni.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Marco von Ramius
2013.02.20 13:03:40
@Mészáros Laci:
Igazad van. Megtörtént eset. Adria, céges ,kiküldetés. mögöttem/mellettem teleház, öten a kocsiban. Érkezés másnapján irány az Isztria. Hullafáradtan, kialvatlanul indultunk el a döglesztő melegben. Egész nap hegyre fel, hegyről le... Autópályán, kicsit lecsuktam a szemem, mert már égett. Amikor "magamhoz tértem", Km-ekkel arrébb, egy kisvárosban álltunk a parkolóban. Épp állítottam le a motort. A hideg is kirázott. Kapásból betoltam 1 kávét, meg 1 energiaitalt. A többiek, meg csak kummogtak. Állítólag még beszélgettek is velem nehogy elaludjak, mert látták, hogy fáradt vagyok.
Azóta allergiás vagyok az álmosan vezetésre. Ha érzem, hogy kábulok, félreállok kicsit pihenni.
A termék akár még hasznos is lehet, de a marketing módja gyomorforgató. Évek óta kapom én is iwiw-re, mindig mástól. Leginkább 1 napos júzertől. (= elküldi 1000 helyre a szarját, majd delete)
Igazad van. Megtörtént eset. Adria, céges ,kiküldetés. mögöttem/mellettem teleház, öten a kocsiban. Érkezés másnapján irány az Isztria. Hullafáradtan, kialvatlanul indultunk el a döglesztő melegben. Egész nap hegyre fel, hegyről le... Autópályán, kicsit lecsuktam a szemem, mert már égett. Amikor "magamhoz tértem", Km-ekkel arrébb, egy kisvárosban álltunk a parkolóban. Épp állítottam le a motort. A hideg is kirázott. Kapásból betoltam 1 kávét, meg 1 energiaitalt. A többiek, meg csak kummogtak. Állítólag még beszélgettek is velem nehogy elaludjak, mert látták, hogy fáradt vagyok.
Azóta allergiás vagyok az álmosan vezetésre. Ha érzem, hogy kábulok, félreállok kicsit pihenni.
A termék akár még hasznos is lehet, de a marketing módja gyomorforgató. Évek óta kapom én is iwiw-re, mindig mástól. Leginkább 1 napos júzertől. (= elküldi 1000 helyre a szarját, majd delete)
Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek kellene egy 127-es Fiat, hogy helyre zökkenjen a világnézete.
Nem, nem találtam fel a meleg vizet, volt már erről írás a Totalcaron. Csikós is nagyon szerette és egy…..
Marco von Ramius
2013.02.07 10:53:45
Jó poszt ez... Ismerem ezt az érzést, jobb mint a drog. Mondjuk annál bármi jobb. :)
Egyik haverommal kb. egyidőben szereztük a jogit tizensok éve. Én egy 1990-es 1.1N Trabantot vettem, ő egy 1985-ös 601-est amibe beleekecseltek egy 1979-es FIAT 900-as motort. Én azóta a 4. kocsinál tartok, őt meg szerintem a Trabanttal fogják eltemetni. Egy darabig csak hajtotta, olyan is volt. Ette a váltót, a kuplung hetente szállt darabokra. Aztán ráfordított némi pénzmagot és rendberakta. Kapott új fényezést - kettős DeLux (szürkéskék kasztni/világosszürke tető) - motort váltót rendberakták, azóta nem no para. Kapott egy garnitúra Wartburg alufelnit, pici ültetéssel, meg egy emberes morgót hátra.
Nemrég fotóztam a kocsit a Rozsdakupac pályázatához, ( sdrv.ms/11rDxzj ) utána mentünk egy kört vele. Gyerekek... Az a gnóm valami beszarás. 1-es üveg, 2-es üveg 3-as nagygáz, 4-es nagygáz... És mentünk vagy 70-nel... Érzésre 170.
Nekem ugyanezt, vagy valami hasonló élményt ad a mostani kocsim, egy kisturbós dízel Astra F. Öregnek a 16 évével még annyira nem öreg, technikailag meg egy őskövület. Billeg, mint egy hintaló, bármelyik mai triciklinél komolyabb kocsi állvahagyja, de az a kelletlen vartyogás amivel az a vizibivaj megy... :)
Lelkük van ezeknek a dögöknek.
Egyik haverommal kb. egyidőben szereztük a jogit tizensok éve. Én egy 1990-es 1.1N Trabantot vettem, ő egy 1985-ös 601-est amibe beleekecseltek egy 1979-es FIAT 900-as motort. Én azóta a 4. kocsinál tartok, őt meg szerintem a Trabanttal fogják eltemetni. Egy darabig csak hajtotta, olyan is volt. Ette a váltót, a kuplung hetente szállt darabokra. Aztán ráfordított némi pénzmagot és rendberakta. Kapott új fényezést - kettős DeLux (szürkéskék kasztni/világosszürke tető) - motort váltót rendberakták, azóta nem no para. Kapott egy garnitúra Wartburg alufelnit, pici ültetéssel, meg egy emberes morgót hátra.
Nemrég fotóztam a kocsit a Rozsdakupac pályázatához, ( sdrv.ms/11rDxzj ) utána mentünk egy kört vele. Gyerekek... Az a gnóm valami beszarás. 1-es üveg, 2-es üveg 3-as nagygáz, 4-es nagygáz... És mentünk vagy 70-nel... Érzésre 170.
Nekem ugyanezt, vagy valami hasonló élményt ad a mostani kocsim, egy kisturbós dízel Astra F. Öregnek a 16 évével még annyira nem öreg, technikailag meg egy őskövület. Billeg, mint egy hintaló, bármelyik mai triciklinél komolyabb kocsi állvahagyja, de az a kelletlen vartyogás amivel az a vizibivaj megy... :)
Lelkük van ezeknek a dögöknek.
Marco von Ramius
2013.02.07 11:02:01
Marco von Ramius
2013.02.07 11:52:19
@bigpond:
"...egy politikusnak TILOS lenne belepofazni / beleavatkozni gazdasagi ugyekbe..."
Ha nem tehetnék, nem legitimálhatnák a létüket. De ne tereljük politikai síkra a három szépségről szóló posztot. Nem érdemlik meg.
"...egy politikusnak TILOS lenne belepofazni / beleavatkozni gazdasagi ugyekbe..."
Ha nem tehetnék, nem legitimálhatnák a létüket. De ne tereljük politikai síkra a három szépségről szóló posztot. Nem érdemlik meg.
Mai tesztünk kommentposztja.
..
Rút kiskacsa
Az elejétől fogva tetszett, de mikor bemutatták még túl kölyök voltam - egész más volt, ami birtoklási vágyat keltett. A sokadik autónál jártam, mikor váratlan fordulat állt be az életemben - megint bringára ültem és annyira rákaptam, hogy az autó csak állt a…..
Marco von Ramius
2012.10.15 10:56:59
Marco von Ramius
2012.10.15 16:58:15
@Moka_Miki:
Való igaz nem voltam elég figyelmes. Utána rájöttem, hogy a Fityóhoz írtad... :)
Somogy megyét azért hívták sötét Somogynak régen, mert a megye nagy része erdő volt.
Harag, durci? Ugyanmár... Komolyabb dolgok miatt sem éri meg megsértődni.
Amúgy Polly a maga nemében nem is volt olyan olcsó. Minden kötelező sáppal együtt majdnem 600E-be fájt.
Remélem megérte.... :)
Való igaz nem voltam elég figyelmes. Utána rájöttem, hogy a Fityóhoz írtad... :)
Somogy megyét azért hívták sötét Somogynak régen, mert a megye nagy része erdő volt.
Harag, durci? Ugyanmár... Komolyabb dolgok miatt sem éri meg megsértődni.
Amúgy Polly a maga nemében nem is volt olyan olcsó. Minden kötelező sáppal együtt majdnem 600E-be fájt.
Remélem megérte.... :)
Néhány ponton tényleg enyhítettek, csökkentek a bírságok is, de az autósok mégsem lehetnek nyugodtak. Új veszély leselkedik rájuk.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Marco von Ramius
2012.09.08 12:57:04
@ruskyy:
Lehet röhögni. Párom régebben el szokta tenni a táskájába a tárcám, mondván ne kallódjon a kocsi változatos helyein. Gyakorlatilag 90% eséllyel nála is maradt. Volt, hogy a város másik végéből mentem vissza érte. :)
@MantaRay64
Ugye nem gondolod komolyan, hogy egy 5.000 Ft-os Babetta mellé is vegyenek 300.000-ért fullbőr, térd-, nyak-, segg-, mell-, hátprotektoros motorosruhát, acélbetétes csizmát, meg 7csillagos bukót???
Az öv nem dísznek van a kocsiban, hanem, azért, hogy becsatolják. Ha nem teszik és csattanásnál felkenődnek a szélvédőre, vagy kitöri a nyakukat a lufi, így jártak. Működött a Darwini természetes szelekció. Kevesebb hülye fog az utakon szaladgálni. Plíz ne jöjjön senki azzal a pár ezreléknyi esettel, amikor az öv nem védett, hanem ártott. Igen volt/van/lesz ilyen, viszont nem ez az általános.
Ha nálam nem köti be magát valaki, szólok neki, hogy tegye meg, ha ennek ellenére sem teszi, ő fog fizetni, nem én. Szerencsés esetben pénzzel, szerencsétlen esetben az életével...
Mentőláda:
A kocsi tartozéka, az Astra-mban még jelölik is a helyét, ahogy még nagyon sok kocsiban.
Ha kihajítom, az én hülyeségem. Ha nincs és ez miatt nem tudok valakin segíteni, hát kúrjanak is seggbe, mert megérdemlem!
Alkoholos befolyásoltsággal kerekezés:
HÜLYESÉG!! Ha van esze tintikálni, tolja a drótszamarát! Nem egy alkalommal mentem már majdnem át mattrészeg idiótán, mert se kukásmellény nem volt rajt, se világítása nem volt és az úttest teljes szélességében lavírozott.
Blokkoló/detektor:
Aki lézerblokkolót használ, veszélyezteti magát és a közlekedés többi résztvevőjét. Büntessék is keményen. Legyen az Jákob Gipsh, vagy Lézer(Lázár) János. Gk-ba való radar blokkolóról nem hallottam még. Az mit csinál alumínium konfettit szór, hogy zavarja a radarjeleket??? :)
A detektor használatát meg tudom érteni, én is tervezem egy normálisabb készülék beszerzését, rendszám mellé telepített lézerDETEKTORfejekkel.
A rendőrök tegyék a dolgukat és védjék a rendet és a tisztességes állampolgárokat. Ne baszogassanak mindenféle mondvacsinált indokkal, ha hülyeséget csinálok állítson meg, ha kell bírságoljon. De csak azért mert tetszik a csajom, vagy mert épp hascsikarása van ne "vegyen ki a forgalomból". Mellesleg a mezei bokorugró járőrök, akármelyik is állított meg eddig, kifejezetten udvariasak és tisztelettudóak. A legtöbb nyomozó meg nagyon hasonlít a népművészeti agyagedényekre.
Annyi ész sem szorult beléjük, hogy köszönjön, csak az orrom alá dugja a plasztik igazolványát...
A véleményemmel nem kell egyetérteni, mint a mondat elején is szerepel, ez az ÉN véleményem.
További szép napot mindenkinek.
Lehet röhögni. Párom régebben el szokta tenni a táskájába a tárcám, mondván ne kallódjon a kocsi változatos helyein. Gyakorlatilag 90% eséllyel nála is maradt. Volt, hogy a város másik végéből mentem vissza érte. :)
@MantaRay64
Ugye nem gondolod komolyan, hogy egy 5.000 Ft-os Babetta mellé is vegyenek 300.000-ért fullbőr, térd-, nyak-, segg-, mell-, hátprotektoros motorosruhát, acélbetétes csizmát, meg 7csillagos bukót???
Az öv nem dísznek van a kocsiban, hanem, azért, hogy becsatolják. Ha nem teszik és csattanásnál felkenődnek a szélvédőre, vagy kitöri a nyakukat a lufi, így jártak. Működött a Darwini természetes szelekció. Kevesebb hülye fog az utakon szaladgálni. Plíz ne jöjjön senki azzal a pár ezreléknyi esettel, amikor az öv nem védett, hanem ártott. Igen volt/van/lesz ilyen, viszont nem ez az általános.
Ha nálam nem köti be magát valaki, szólok neki, hogy tegye meg, ha ennek ellenére sem teszi, ő fog fizetni, nem én. Szerencsés esetben pénzzel, szerencsétlen esetben az életével...
Mentőláda:
A kocsi tartozéka, az Astra-mban még jelölik is a helyét, ahogy még nagyon sok kocsiban.
Ha kihajítom, az én hülyeségem. Ha nincs és ez miatt nem tudok valakin segíteni, hát kúrjanak is seggbe, mert megérdemlem!
Alkoholos befolyásoltsággal kerekezés:
HÜLYESÉG!! Ha van esze tintikálni, tolja a drótszamarát! Nem egy alkalommal mentem már majdnem át mattrészeg idiótán, mert se kukásmellény nem volt rajt, se világítása nem volt és az úttest teljes szélességében lavírozott.
Blokkoló/detektor:
Aki lézerblokkolót használ, veszélyezteti magát és a közlekedés többi résztvevőjét. Büntessék is keményen. Legyen az Jákob Gipsh, vagy Lézer(Lázár) János. Gk-ba való radar blokkolóról nem hallottam még. Az mit csinál alumínium konfettit szór, hogy zavarja a radarjeleket??? :)
A detektor használatát meg tudom érteni, én is tervezem egy normálisabb készülék beszerzését, rendszám mellé telepített lézerDETEKTORfejekkel.
A rendőrök tegyék a dolgukat és védjék a rendet és a tisztességes állampolgárokat. Ne baszogassanak mindenféle mondvacsinált indokkal, ha hülyeséget csinálok állítson meg, ha kell bírságoljon. De csak azért mert tetszik a csajom, vagy mert épp hascsikarása van ne "vegyen ki a forgalomból". Mellesleg a mezei bokorugró járőrök, akármelyik is állított meg eddig, kifejezetten udvariasak és tisztelettudóak. A legtöbb nyomozó meg nagyon hasonlít a népművészeti agyagedényekre.
Annyi ész sem szorult beléjük, hogy köszönjön, csak az orrom alá dugja a plasztik igazolványát...
A véleményemmel nem kell egyetérteni, mint a mondat elején is szerepel, ez az ÉN véleményem.
További szép napot mindenkinek.
Olvasónk levele következik, köszönjük!
Minden lehetséges. De tegyük hozzá, itt csak a nyomaték számít. A hengerek száma ugyanis nagyjából egységes: egy.
Gépész vagyok, így a gépek szeretete, csodálata mélyen bennem van. Legyen az labdaadogató, varrógép, vagy éppen…..
Marco von Ramius
2012.09.03 11:50:59
@Schütii:
Eszerint - en.wikipedia.org/wiki/Fairbanks-Morse - a dízelmotorjaikat mezőgazdasági - vontatott stabilmotor (cséplőgép, malom/daráló) szivattyú... - hadi - hajó, tengeralattjáró - vasúti - mozdonymotor - célra használták.
Eszerint - en.wikipedia.org/wiki/Fairbanks-Morse - a dízelmotorjaikat mezőgazdasági - vontatott stabilmotor (cséplőgép, malom/daráló) szivattyú... - hadi - hajó, tengeralattjáró - vasúti - mozdonymotor - célra használták.
Majdnem félúton van a Föld felé, miután kipöfögött a Holdra - Négyszázezernél kezdtem hinni benne. – mondja Decker Jóska, miközben megpaskolja a kopott, hámló géptetőt, - azóta már reggelente köszönök neki, egyelőre nem is gondolok arra, mi lesz majd, ha nem lesz.…..
Marco von Ramius
2012.05.17 15:35:33
Üdv!
Egy típustestvér remélhetően gondos gazdája vagyok én is. - Astra F 1997. 1.7TD (X17DTL->kisturbós GM dízel) - 2011. októberében vettem egy zalaegerszegi kereskedésben, amúgy ausztriából származik. Óra szerint 118.párszát Km-rel, nos naív nem vagyok, hogy mennyi lehet benne valójában, szerintem a jó Isten sem tudja. Én olyan 250-300.000 közé saccolnám, bár lehet van az több is.
De ki tudja. Lehet, hogy megfogtam a Jóistenke lábát és kifogtam Ausztria egyetlen tekeretlen órájú, 14 éves dízel Astra-ját valamint Magyarország egyik utolsó becsületes autónepperét, ami valjuk be elég valszerűtlen, legalábbis az első...
Az utasterében van egy-két kissebb bibi, de műszakilag a kocsi tipp-topp. A kárpitok a bal hátsó ajtón lévő karctól eltekintve sértetlenek, a plüss részük még bolyhos, az ajtón is az üléseken is. A bal első ülés kicsit nyiszog, de kemény nem szétült, és kényelmes. A tetőkárpit még gyári, bár a hátsó ülssornál kicsit huplis már, de még nem zavaró.
A felszereltsége is jónak mondható és mind működik is. Szervókormány, állítható magasságú fényszórók, ködlámpa, 2x motoros ablak, motoros tükör, tetőablak, ABS.
+10 fok felett 1,5-2 tekerésre indul a motor, az alatt kell neki a 2,5 tekerés is, 0 alatt meghálálja a 2x izzítást is.
Olyan, mint egy vizibivaly. Elindul, megy megáll, menet közben elkérődzik némi gázolajpárát. Városban - kb. 90E-s megyeszékhely - tartva a forgalom ritmusát 5,5-5,8 l/100Km.
Otthon is szerelhető, motorvezérlőelektronika mint olyan nem létezik. Imádom, egy igazi igavonó traktor...
képek a kocsiról:
www.fejesphoto.hu/files-logos/cars/OAstra_17DTL_002.JPG
www.fejesphoto.hu/files-logos/cars/OAstra_17DTL_004.JPG
Bocs a méret miatt, egy blog miatt lettek lekicsinyítve.
Egy típustestvér remélhetően gondos gazdája vagyok én is. - Astra F 1997. 1.7TD (X17DTL->kisturbós GM dízel) - 2011. októberében vettem egy zalaegerszegi kereskedésben, amúgy ausztriából származik. Óra szerint 118.párszát Km-rel, nos naív nem vagyok, hogy mennyi lehet benne valójában, szerintem a jó Isten sem tudja. Én olyan 250-300.000 közé saccolnám, bár lehet van az több is.
De ki tudja. Lehet, hogy megfogtam a Jóistenke lábát és kifogtam Ausztria egyetlen tekeretlen órájú, 14 éves dízel Astra-ját valamint Magyarország egyik utolsó becsületes autónepperét, ami valjuk be elég valszerűtlen, legalábbis az első...
Az utasterében van egy-két kissebb bibi, de műszakilag a kocsi tipp-topp. A kárpitok a bal hátsó ajtón lévő karctól eltekintve sértetlenek, a plüss részük még bolyhos, az ajtón is az üléseken is. A bal első ülés kicsit nyiszog, de kemény nem szétült, és kényelmes. A tetőkárpit még gyári, bár a hátsó ülssornál kicsit huplis már, de még nem zavaró.
A felszereltsége is jónak mondható és mind működik is. Szervókormány, állítható magasságú fényszórók, ködlámpa, 2x motoros ablak, motoros tükör, tetőablak, ABS.
+10 fok felett 1,5-2 tekerésre indul a motor, az alatt kell neki a 2,5 tekerés is, 0 alatt meghálálja a 2x izzítást is.
Olyan, mint egy vizibivaly. Elindul, megy megáll, menet közben elkérődzik némi gázolajpárát. Városban - kb. 90E-s megyeszékhely - tartva a forgalom ritmusát 5,5-5,8 l/100Km.
Otthon is szerelhető, motorvezérlőelektronika mint olyan nem létezik. Imádom, egy igazi igavonó traktor...
képek a kocsiról:
www.fejesphoto.hu/files-logos/cars/OAstra_17DTL_002.JPG
www.fejesphoto.hu/files-logos/cars/OAstra_17DTL_004.JPG
Bocs a méret miatt, egy blog miatt lettek lekicsinyítve.
A piros sokak szerint a zöld egy árnyalata. Kétféle gyökér van: az egyik nem veszi észre a piros lámpát, a másik meg leszarja. Itt nem csak azokról a vagány robogósokról, biciklisekről, autósokról beszélek, akik nem várják meg, amíg zöld lesz, és elindulnak előbb, mert úgy…..
Marco von Ramius
2012.05.15 12:00:51
@B0BDobalina:
"Ez az legeslegrosszabb kamuduma a pirosozásra, ezzel csak magadat égeted -> fogalmad sincs a vezetésről. Sokadszorra olvasom/hallom ezt a baromságot. Nem a 100000-et kockáztatod, hanem a gyilkosságot, meg pár év börtönt."
Nem szeretnék kötekedni, de a vázolt szituáció nem önégetés és fogalmatlanságra vall, hanem a szabályok balfasz módon történő megállapítására.
Meg a mögöttes forgalmi résztvevő idiotizmusára és a követési távolság nem betartására.
Nem kell székes fővárosunkban közlekedni, hogy belefussunk ilyen helyzetbe. Nemrég pont ugyanígy jártam.
Megyeszékhely, többsávos, - 2 + 1 gyorsító + 2 + 2 kanyarodó - városban egymást keresztező főutvonalak kereszeződésében esett meg. A lámpa alá érve - 1-1,5m-re a vonaltól - váltott lámpa sárgára. Számláló nincs és gyorsan se mentem. A kocsi - F Astra - órája szerint 45-50 között. A hátam mögött pár méterre egy okoskával. Eleve ha fékezek, a kereszteződés közepén állok meg, mellesleg belém is szállnak. Szerinted mi lett volna a helyes megoldás? Szerintem az, hogy a kereszteződést balesetveszélyt nem generálva mielőbb elhagyjam! Mögöttem okoska narancssárgán, őmögötte meg telipiroson jöttek át. Utóbbira no comment.
Ja mielőtt még lekőbunkózol, a buszokat kiengedem az öbölből - mindig is kiengedtem (10+ éve vezetek) - a gyalogosokat szintén átengedem, még akkor is ha a barom a neki piroson fut (sétál...) át. Tudod drága az alkatrész meg a fényezés és az agyvelőt nehéz nyom nélkül elntüntetni. :O
A lámpáknál rendszerint 2-3m-re a záróvonaltól állok meg, ha én vagyok elöl, mivel így rendesen rálátok a lámpára és sárgászöldön indulok, mert így mire a vonalohoz érek zöldem van és nem tartom fel a mögöttem haladókat. Rövid 4-5s-es zöldnél pedig nem 1-2, hanem 4-5 kocsi is át tud menni egy lámpával.
A fenti postra:
A motoros sajnos szarul járt, nagyon, de járhatott volna még rosszabbul is. Az őt elsatírozó autós - bár nem ismerem a helyszínt - biztosan nem zöldön, inkább telipiroson ment át, szóval a helyében mélyen hallgattam volna, elkerülve a rendőri helyszínelést. Abból jól nem fog kijönni. A robogós(ok)nak is legyen tanulságos es az eset. Máskor nem kilövünk, hanem megfontoltan indulunk miközben gyorsan körülnézünk, nem jön egy át egy Istenmarhája valamelyik oldalról a piroson...
"Ez az legeslegrosszabb kamuduma a pirosozásra, ezzel csak magadat égeted -> fogalmad sincs a vezetésről. Sokadszorra olvasom/hallom ezt a baromságot. Nem a 100000-et kockáztatod, hanem a gyilkosságot, meg pár év börtönt."
Nem szeretnék kötekedni, de a vázolt szituáció nem önégetés és fogalmatlanságra vall, hanem a szabályok balfasz módon történő megállapítására.
Meg a mögöttes forgalmi résztvevő idiotizmusára és a követési távolság nem betartására.
Nem kell székes fővárosunkban közlekedni, hogy belefussunk ilyen helyzetbe. Nemrég pont ugyanígy jártam.
Megyeszékhely, többsávos, - 2 + 1 gyorsító + 2 + 2 kanyarodó - városban egymást keresztező főutvonalak kereszeződésében esett meg. A lámpa alá érve - 1-1,5m-re a vonaltól - váltott lámpa sárgára. Számláló nincs és gyorsan se mentem. A kocsi - F Astra - órája szerint 45-50 között. A hátam mögött pár méterre egy okoskával. Eleve ha fékezek, a kereszteződés közepén állok meg, mellesleg belém is szállnak. Szerinted mi lett volna a helyes megoldás? Szerintem az, hogy a kereszteződést balesetveszélyt nem generálva mielőbb elhagyjam! Mögöttem okoska narancssárgán, őmögötte meg telipiroson jöttek át. Utóbbira no comment.
Ja mielőtt még lekőbunkózol, a buszokat kiengedem az öbölből - mindig is kiengedtem (10+ éve vezetek) - a gyalogosokat szintén átengedem, még akkor is ha a barom a neki piroson fut (sétál...) át. Tudod drága az alkatrész meg a fényezés és az agyvelőt nehéz nyom nélkül elntüntetni. :O
A lámpáknál rendszerint 2-3m-re a záróvonaltól állok meg, ha én vagyok elöl, mivel így rendesen rálátok a lámpára és sárgászöldön indulok, mert így mire a vonalohoz érek zöldem van és nem tartom fel a mögöttem haladókat. Rövid 4-5s-es zöldnél pedig nem 1-2, hanem 4-5 kocsi is át tud menni egy lámpával.
A fenti postra:
A motoros sajnos szarul járt, nagyon, de járhatott volna még rosszabbul is. Az őt elsatírozó autós - bár nem ismerem a helyszínt - biztosan nem zöldön, inkább telipiroson ment át, szóval a helyében mélyen hallgattam volna, elkerülve a rendőri helyszínelést. Abból jól nem fog kijönni. A robogós(ok)nak is legyen tanulságos es az eset. Máskor nem kilövünk, hanem megfontoltan indulunk miközben gyorsan körülnézünk, nem jön egy át egy Istenmarhája valamelyik oldalról a piroson...
Vezessük rá őket arra, hogy autóst csak akkor állítsanak meg, ha annak valódi oka van. A fennmaradó időben eredjenek a tulajdon elleni szabálysértések elkövetői után. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Marco von Ramius
2012.05.09 16:58:53
@Postit:
Az elregélt 3 szorimból a másodiknál lekérték. Láttam amikor beszél rádión a másik zsandár. Ezenkívül amikor felcsatlakozott a hátamra egy másik kocsi lakott területen 70-nel, szintén lekérték a résztvevők minden (elérhető) adatát.
Egy normálisan, a szabályokat betartó autós esetében - aki még egy bolhás macskát is átenged az úton - milyen indokot lehet (virtuálisan) előrángatni a Focus kesztyűtartójából amivel veszélyezteti a közlekedésbiztonságot?
Mert a két egymást lakott területen 100-150-nel, az autók között néha forgalommal szemben kergető önjelölt Schuemacher (egyik aranymetál BMW M3 a másik meg fekete Audi A8) az közveszélyes. Ráadásul a városrészi KMB-s irodája előtt rally-ztak. Szerinted intézkedtek (mertek intézkedni) a közegek?
Félreértés ne essék nem a kékingesek ellen beszélek. Velem eddig minden esetben udvariasak és tisztelettudóak voltak. Igaz ezt is kapták vissza...
Az elregélt 3 szorimból a másodiknál lekérték. Láttam amikor beszél rádión a másik zsandár. Ezenkívül amikor felcsatlakozott a hátamra egy másik kocsi lakott területen 70-nel, szintén lekérték a résztvevők minden (elérhető) adatát.
Egy normálisan, a szabályokat betartó autós esetében - aki még egy bolhás macskát is átenged az úton - milyen indokot lehet (virtuálisan) előrángatni a Focus kesztyűtartójából amivel veszélyezteti a közlekedésbiztonságot?
Mert a két egymást lakott területen 100-150-nel, az autók között néha forgalommal szemben kergető önjelölt Schuemacher (egyik aranymetál BMW M3 a másik meg fekete Audi A8) az közveszélyes. Ráadásul a városrészi KMB-s irodája előtt rally-ztak. Szerinted intézkedtek (mertek intézkedni) a közegek?
Félreértés ne essék nem a kékingesek ellen beszélek. Velem eddig minden esetben udvariasak és tisztelettudóak voltak. Igaz ezt is kapták vissza...
Marco von Ramius
2012.05.09 17:13:01
@Postit:
A személyazonosító jel használatát az Alkotmánybíróság egy 1991-es döntése a személyes adatok védelme érdekében megtiltotta. Egyébként a mai napig megtalálható a még "forgalomban lévő" kemény fedeles személyi igazolványokban és az új típusú személyihez tartozó lakcímkártya előlapján.
Úgyhogy a rendőreid hülyeséget beszéltek és követtek el... :) Mellesleg a személyi számot igazoló papír, hacsak nem az illetékes okmányiroda állította ki nem ér semmit, szemben az lakcímkártyával.
A személyazonosító jel használatát az Alkotmánybíróság egy 1991-es döntése a személyes adatok védelme érdekében megtiltotta. Egyébként a mai napig megtalálható a még "forgalomban lévő" kemény fedeles személyi igazolványokban és az új típusú személyihez tartozó lakcímkártya előlapján.
Úgyhogy a rendőreid hülyeséget beszéltek és követtek el... :) Mellesleg a személyi számot igazoló papír, hacsak nem az illetékes okmányiroda állította ki nem ér semmit, szemben az lakcímkártyával.
Marco von Ramius
2012.05.10 21:46:51
@3006:
Hátsó sárvédő gumi hiánya??? WTF? Az mióta kötelező tartozéka egy személykocsinak? Nekem pl. egyik kerék mögött sincs sárfogó gumi, bár tervezem a felszerelését. Ezek szerint én közellenség vagyok? :O
Hátsó sárvédő gumi hiánya??? WTF? Az mióta kötelező tartozéka egy személykocsinak? Nekem pl. egyik kerék mögött sincs sárfogó gumi, bár tervezem a felszerelését. Ezek szerint én közellenség vagyok? :O
A rendőrök a lejárt és hiányos mentődobozok miatt büntetik az autósokat - állítják sokan. Önt is megbüntették? Egyáltalán, tudja, hol van a mentőcsomag az autójában? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Marco von Ramius
2012.04.27 19:15:08
@Aroundel:
"De ha nincs nálam és ezért nem tudom bemutatni KgFb kötvényt (nem elég az igazolás már!)"
WTF?????
Ez már megint mi a nyavajakórság??? Miért nem elég a biztosítóm kártyaformátumú igazolása, arról, hogy biztosítva vagyok? Aminek a tényét a zsandár kb. 2 perc alatt le tudja kérni a központi nyilvántartójukból?
Jó hogy nem kell magammal vinnem mindenhová az ügynököt akivel megkötöttem a KGFB-t.
Két kukásmellény is kell? Gond egy száll se, akkor beteszem a csomiba a tartalékot is... :)
"De ha nincs nálam és ezért nem tudom bemutatni KgFb kötvényt (nem elég az igazolás már!)"
WTF?????
Ez már megint mi a nyavajakórság??? Miért nem elég a biztosítóm kártyaformátumú igazolása, arról, hogy biztosítva vagyok? Aminek a tényét a zsandár kb. 2 perc alatt le tudja kérni a központi nyilvántartójukból?
Jó hogy nem kell magammal vinnem mindenhová az ügynököt akivel megkötöttem a KGFB-t.
Két kukásmellény is kell? Gond egy száll se, akkor beteszem a csomiba a tartalékot is... :)
Marco von Ramius
2012.04.28 11:17:25
@Aroundel:
Szájmaszkot kapsz bármelyik munkaruházati üzletben is. Jó lesz a sima legeszserűbb is, ha mondod a bvoltosnak mihez kell biztos tudni fogja Nem nagy tétel, százegynéhány Ft.
Szájmaszkot kapsz bármelyik munkaruházati üzletben is. Jó lesz a sima legeszserűbb is, ha mondod a bvoltosnak mihez kell biztos tudni fogja Nem nagy tétel, százegynéhány Ft.
Marco von Ramius
2012.04.28 11:51:25
@Aroundel:
Értem...
Az "én időmben" (1998) erre nem kellet szájmaszk, azt mondta a mentős srác - oktató - hogy vegyünk ki a dobozból egy steril mullapot, hajtsuk össze akkorára, hogy fedje le az orrot és a szájat, oszt lélegeztessünk. Ugyebár nem szájól-szájba - ez filmeken nagyon jól mutat, cask szar dolog, ha felpumpáljuk a gyomrát - hanem szájból orrba. :)
Értem...
Az "én időmben" (1998) erre nem kellet szájmaszk, azt mondta a mentős srác - oktató - hogy vegyünk ki a dobozból egy steril mullapot, hajtsuk össze akkorára, hogy fedje le az orrot és a szájat, oszt lélegeztessünk. Ugyebár nem szájól-szájba - ez filmeken nagyon jól mutat, cask szar dolog, ha felpumpáljuk a gyomrát - hanem szájból orrba. :)
Eladtam hát.
Utoljára áll a házunk előtt Era
Vegyes érzés ez. Ellöktem magamtól egy hű barátot, meg ott van a sok munka, a sok idő, a sok pénz is, amit beleöltem. De volt három jó évünk együtt, lehúztuk huszonkétezer kilométer jobbik felét – ami a tipikus…..
Tény, hogy a szabályok őket védik, a karosszéria viszont az autóst. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Marco von Ramius
2012.02.23 15:05:08
@LeviT: Ebben az esetben, felmérem a szembeforgalom jellegét - gyk. jön-e jármű - ha nem jön semki, vagy távol van még, leveszem a gázról a lábam, villantok párat és átengedem a gyalogkakukkot. Ha Igor Szergejevics Fejbebaslak a 2,5 tonnás páncélozott SUV-jával ül a seggemben tőlem 50cm-re, a gyalogkakukk vár, Igor meg nem nyom hókon a Beretta-val miután belémszállt.
Marco von Ramius
2012.02.23 15:37:08
@évuska:
"...lehet hősködni, fölényeskedni, hogy seggedben a kamion, de azért többnyire nem erről van szó." Akadt már rá példa néhányszor... :)
"És hadd ne várjuk már be egymást vadidegenként, mint valami iskoláscsoport."
Pedig hidd el van, hogy ha összeverődtök páran, nem több, mint 8-10 díszpinty, hamarabb átjuttok. Emellett a sor végi baromállatot sem idegesítitek fel - ilyen minden sor végén van - és nem fog kivágni a sorból, végigelőzve azt. Volt ilyen példa itt is.
A követési távolságot hiába tartom be, ha bejön elém néhány jóképességekkel megáldott autóstárs. Ugye a drótszamárról leszálsz a zebránál, áttolod és a másik oldalon ülsz csak vissza. :)
Ismerem a kampányt és csak egy dolgot sajnálok. Hogy a veszélyes hely megjelölésénél kihagyták a választható opciók közül a gyökér/öngyilkoshajlamú gyalogosok opciót. Bizony. Van köztük épp elég ilyen. Autósként nap, mint nap találkozok velük. Alig egy éve egy piros lámpánál várakozó teherauttó mögül dobbantott egy nagymama két unokával (~65 és 5-7 évesek) és egy anyuka a kislányával. (~35 és 12 évesek) Bőven féktávon belül! Ha az ott megengedett sebességgel hajtok és feltételezem, hogy nem fog megjelenni gyalogkakukk, mert neki ott NINCS keresnivalója, ma öt ember halála szárad a lelkemen.
Így ugrabugrájjatok ki az autók elé.
"...lehet hősködni, fölényeskedni, hogy seggedben a kamion, de azért többnyire nem erről van szó." Akadt már rá példa néhányszor... :)
"És hadd ne várjuk már be egymást vadidegenként, mint valami iskoláscsoport."
Pedig hidd el van, hogy ha összeverődtök páran, nem több, mint 8-10 díszpinty, hamarabb átjuttok. Emellett a sor végi baromállatot sem idegesítitek fel - ilyen minden sor végén van - és nem fog kivágni a sorból, végigelőzve azt. Volt ilyen példa itt is.
A követési távolságot hiába tartom be, ha bejön elém néhány jóképességekkel megáldott autóstárs. Ugye a drótszamárról leszálsz a zebránál, áttolod és a másik oldalon ülsz csak vissza. :)
Ismerem a kampányt és csak egy dolgot sajnálok. Hogy a veszélyes hely megjelölésénél kihagyták a választható opciók közül a gyökér/öngyilkoshajlamú gyalogosok opciót. Bizony. Van köztük épp elég ilyen. Autósként nap, mint nap találkozok velük. Alig egy éve egy piros lámpánál várakozó teherauttó mögül dobbantott egy nagymama két unokával (~65 és 5-7 évesek) és egy anyuka a kislányával. (~35 és 12 évesek) Bőven féktávon belül! Ha az ott megengedett sebességgel hajtok és feltételezem, hogy nem fog megjelenni gyalogkakukk, mert neki ott NINCS keresnivalója, ma öt ember halála szárad a lelkemen.
Így ugrabugrájjatok ki az autók elé.
Marco von Ramius
2012.02.23 16:23:44
@évuska: Önérzetes kerékpáros archetípusa. :)
Legalább átadod a gyermekeidnek a közlekedési miheztartást. Helyes, ez mindenképp pozitívum.
"...nem fogok a te kényelmedért egyesületet alapítani a járdán, sőt, teljesen hidegen hagy, hogy veletek mi van, hiszen ezt tanultátok hónapokig, ez a dolgotok, hogy figyeljetek..."
Nem, az én kedvemért nem kell egyesületet alapítani. Ugyanahhoz az elemi inteligenciához kellene tartoznia. Sokatoknak nem megy sajnos.
Tudod az autósok sem mindig autósok, én is sokszok vagyok gyalogkakukk. Látom mit művelnek a gyalogos közlekedés címén. Röviden tömören életveszélyes. A kerékpárostársadalom "elitjéről" nem is beszélve...
Igen autósként az a dolgunk, hogy figyeljünk, rátok "puhatestűekre". Hogy miért vagytok puhatestűek? Nor az emberi test törékenyebb, mit egy jármű kasztnija, szóval puha testű. :) De tudod a (közösségi)közlekedés egy sokszereplős társasjáték. Aminek az autósok, buszosok, gyalogkakukkok, kerékpárosok, motorosok egyformán résztvevői. Nektek is van szemetek a használata kb. ugyanúgy működik, mint azé aki egy bádogdobozban csücsül a kormány mögött. Figyeljünk egymásra!!! Már sokszor elmondtam, de mindig a részleteket ragadják ki a kommentjeimből.
Ha az autóson látod, hogy nem fog megállni, NE lépj le elé "mert nekem jogom van rá" felkiáltással, hidd el mindkettőtöknek szar napja lesz.
Legalább átadod a gyermekeidnek a közlekedési miheztartást. Helyes, ez mindenképp pozitívum.
"...nem fogok a te kényelmedért egyesületet alapítani a járdán, sőt, teljesen hidegen hagy, hogy veletek mi van, hiszen ezt tanultátok hónapokig, ez a dolgotok, hogy figyeljetek..."
Nem, az én kedvemért nem kell egyesületet alapítani. Ugyanahhoz az elemi inteligenciához kellene tartoznia. Sokatoknak nem megy sajnos.
Tudod az autósok sem mindig autósok, én is sokszok vagyok gyalogkakukk. Látom mit művelnek a gyalogos közlekedés címén. Röviden tömören életveszélyes. A kerékpárostársadalom "elitjéről" nem is beszélve...
Igen autósként az a dolgunk, hogy figyeljünk, rátok "puhatestűekre". Hogy miért vagytok puhatestűek? Nor az emberi test törékenyebb, mit egy jármű kasztnija, szóval puha testű. :) De tudod a (közösségi)közlekedés egy sokszereplős társasjáték. Aminek az autósok, buszosok, gyalogkakukkok, kerékpárosok, motorosok egyformán résztvevői. Nektek is van szemetek a használata kb. ugyanúgy működik, mint azé aki egy bádogdobozban csücsül a kormány mögött. Figyeljünk egymásra!!! Már sokszor elmondtam, de mindig a részleteket ragadják ki a kommentjeimből.
Ha az autóson látod, hogy nem fog megállni, NE lépj le elé "mert nekem jogom van rá" felkiáltással, hidd el mindkettőtöknek szar napja lesz.
Mínusz húszban már nincs kecmec, fagyálló nélkül baj lesz. De hogy mérjük meg a hűtőfolyadék fagyáspontját? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Egy Vel Satis mellett ácsorogtunk a Weltautónál, mustrálgatva a használttesztre felkínált gépeket, amikor kicsúszott a számon, én bizony nem mernék beleugrani egy kétszázezret futott dCi-be. Winkler persze azonnal lecsapott: milyen autót is vettem a közelmúltban? Jogos,…..
Marco von Ramius
2012.01.31 14:13:50
@Alf: Tudom ki van az avatarján, nem AZért írtam. :D
A poszthoz:
Kiváncsi leszek, a MA modernnek és korszerűnek titulált belsőégésű motorral ellátott kerekes számítógépek 20-30 év múlva, amikor nagyjából Rozi korába érnek hol lesznek? A kérdés leginkább költői... Mivel sokan sok helyen mélyen lesajnálják ezeket a vén igáslovakat. Mentem már nem egy nem kettő modern dízellel, utasként is és vezetőként is. De egy régivágású adagolósnak teljesen más a feelingje. (Lehet, kicsit elogult vagyok a sajátom miatt) Enyém is egy nyugodt vizibivaly, nem versenyzésre való, de imádom a karattyolásást.
A poszthoz:
Kiváncsi leszek, a MA modernnek és korszerűnek titulált belsőégésű motorral ellátott kerekes számítógépek 20-30 év múlva, amikor nagyjából Rozi korába érnek hol lesznek? A kérdés leginkább költői... Mivel sokan sok helyen mélyen lesajnálják ezeket a vén igáslovakat. Mentem már nem egy nem kettő modern dízellel, utasként is és vezetőként is. De egy régivágású adagolósnak teljesen más a feelingje. (Lehet, kicsit elogult vagyok a sajátom miatt) Enyém is egy nyugodt vizibivaly, nem versenyzésre való, de imádom a karattyolásást.
Marco von Ramius
2012.01.31 20:05:06
@Stump András: A tipikus hibák ismerete szerintem csak egy dolog. Sajnos a magyar átlagautós pont nem az a tipikus gondos gazda (elvetemült idióta(?)) mint a ti fajtátok. Tolja a CR-be a jobb esetben kutas kannást, rosszabb esetben az erdei bikatejet, aztán sír, ha elszál a szivattyú. (vagy egyéb érzékeny alkatrész)
Én kényszerből ültem bele a sváb öreglányba (Astra F X17DTL) Ennél, ha gáz van az üzemanyagrendszerrel, szvsz. max. 40E-ből megejthető egy adagoló felújítás, (Bosch VE44) egyik közeli ismerősöm Skoda 1.4 PdTDI-jében Pd elemeket kell cserélni, mert mindhárom K.O. Darabjára kapott igen kedvező kb. 80E-es ajánlatot.
Igen az öreg autókkal - szerintem már az enyém is az - törődni kell. Kicsit többet, mint egy fiatallal, de az élményt, az érzést amit egy ilyen vén jószág nyújtani tud, mint Rozi, vagy Era egy modern nem tudja. (10-20 múlva majd a mai túlélőkre mondják ugyanezt)
Bár Rozi elég siralmasan nézett ki az első cikk táján, de itt az utolsó képeken már kifejezetten kívánatos. Egy kis patina/rozsda kinek mi a perverziója, meg elkél. Node csak finoman, ha csámcsog és büfög a politúr alatt az nem tetszős.
Bocs a hosszú léért...
Én kényszerből ültem bele a sváb öreglányba (Astra F X17DTL) Ennél, ha gáz van az üzemanyagrendszerrel, szvsz. max. 40E-ből megejthető egy adagoló felújítás, (Bosch VE44) egyik közeli ismerősöm Skoda 1.4 PdTDI-jében Pd elemeket kell cserélni, mert mindhárom K.O. Darabjára kapott igen kedvező kb. 80E-es ajánlatot.
Igen az öreg autókkal - szerintem már az enyém is az - törődni kell. Kicsit többet, mint egy fiatallal, de az élményt, az érzést amit egy ilyen vén jószág nyújtani tud, mint Rozi, vagy Era egy modern nem tudja. (10-20 múlva majd a mai túlélőkre mondják ugyanezt)
Bár Rozi elég siralmasan nézett ki az első cikk táján, de itt az utolsó képeken már kifejezetten kívánatos. Egy kis patina/rozsda kinek mi a perverziója, meg elkél. Node csak finoman, ha csámcsog és büfög a politúr alatt az nem tetszős.
Bocs a hosszú léért...
Nem kell elkeseredni, már bőven kétszázezer alatt is van megoldás! Sőt, százért is. Fospisztolyok reklámáron, ha nagyon kell a négy kerék. Mai cikkünk blogposztja...
A nagy melegben minden a feje tetejére állt, Szekértábor például pozitív kicsengésű ellenőrös sztorit küldött, bliccelő kismamával és világfi BKV-alkalmazottal, "ilyen is megesik" alrovatunk legnagyobb örömére. Íme: Egy – nem is olyan nagyon – boldog…..
Persze nem mind, csak 90-95 százalékuk. Mégis, nem lenne elvárható, hogy aki jogsit kap, akár a szédítő ötvenet is el merje érni? Vélemények az azonos című írásunkról...
Marco von Ramius
2010.07.07 13:15:29
@lacza87:
Igen tudom, ez csak nálunk divat. Mármint az ilyen jelzés. HA külföldön járok kocsival ami elég ritka én sem használom.
Deko:
Én is ott élek, mint Te (Kaposvár). Mint írtam sok tanulókocsi tényleg be van lőve a 30-ra, de azért akad pár üdítő kivétel.
Igen tudom, ez csak nálunk divat. Mármint az ilyen jelzés. HA külföldön járok kocsival ami elég ritka én sem használom.
Deko:
Én is ott élek, mint Te (Kaposvár). Mint írtam sok tanulókocsi tényleg be van lőve a 30-ra, de azért akad pár üdítő kivétel.
Marco von Ramius
2010.07.07 13:42:57
@lacza87:
Csak kár, hogy erre egy ráfutásos karambol ébresztett rá. Szerencsémre én "csak" az egyik szenvedő voltam és nem a vétkes. Akkor esett le - 8 évnyi aktív vezetés után (jobb későn, mint soha) - hogy a közúti közlekedés bizony NAGYON veszélyes üzem. Némi udvariassággal, előzékenységgel többre mehetek és még infarktust sem kapok.
Villogtatás: Van benne valami, ugyanakkor a vészvillogós hálanyilvánítás szvsz. alkalomadtán sokkal veszélyesebb lehet. Külföldön mindenképp, pláne ha az adott helyen ez nem divat, így még félre is érthetnek.
De, hogy a posztra is írjak valamit. Az oktató esetleges idiotizmusáról nem szerencsétlen mazsola tehet. A saját balfaszságáról már annál inkább.
Viszont amíg a feje felett ott van a "T" betű, annyival könnyebb a dolga, hogy eldöntik helyette hogyan menjen.
Nem tudom ma hogy tanítanak, de én 12 éve még SIKK-esen tanultam vezetni. Remélem sokaknak mond ez a mozaikszó valamit.
Sebesség+Index+Kuplung+Kézifék=SIKK :) Azt viszont ostobaságnak tartom, hogy úgy oktasson valaki, hogy inkább menj lassan, úgy nem lesz nagy baj. Ja, lehet, csak épp a való autóséletbe csöppenve ha így viselkedik a túlzott óvatoskodástól vezérelve, feltartja a forgalmat, a hátul haladókat meg értelmetlen és veszélyes szituációkba sodorja. Kb mint azok az idős sofőrök akik 40-50 évig beálltak a fix város 30 országút 60 tempóra és így vezetnek mai is. Naná, hogy a belső sávban a csúcsforgalom közepén, ma már esetleg félvakon, fél-süketen. De ez nem a posztól szól.
Csak kár, hogy erre egy ráfutásos karambol ébresztett rá. Szerencsémre én "csak" az egyik szenvedő voltam és nem a vétkes. Akkor esett le - 8 évnyi aktív vezetés után (jobb későn, mint soha) - hogy a közúti közlekedés bizony NAGYON veszélyes üzem. Némi udvariassággal, előzékenységgel többre mehetek és még infarktust sem kapok.
Villogtatás: Van benne valami, ugyanakkor a vészvillogós hálanyilvánítás szvsz. alkalomadtán sokkal veszélyesebb lehet. Külföldön mindenképp, pláne ha az adott helyen ez nem divat, így még félre is érthetnek.
De, hogy a posztra is írjak valamit. Az oktató esetleges idiotizmusáról nem szerencsétlen mazsola tehet. A saját balfaszságáról már annál inkább.
Viszont amíg a feje felett ott van a "T" betű, annyival könnyebb a dolga, hogy eldöntik helyette hogyan menjen.
Nem tudom ma hogy tanítanak, de én 12 éve még SIKK-esen tanultam vezetni. Remélem sokaknak mond ez a mozaikszó valamit.
Sebesség+Index+Kuplung+Kézifék=SIKK :) Azt viszont ostobaságnak tartom, hogy úgy oktasson valaki, hogy inkább menj lassan, úgy nem lesz nagy baj. Ja, lehet, csak épp a való autóséletbe csöppenve ha így viselkedik a túlzott óvatoskodástól vezérelve, feltartja a forgalmat, a hátul haladókat meg értelmetlen és veszélyes szituációkba sodorja. Kb mint azok az idős sofőrök akik 40-50 évig beálltak a fix város 30 országút 60 tempóra és így vezetnek mai is. Naná, hogy a belső sávban a csúcsforgalom közepén, ma már esetleg félvakon, fél-süketen. De ez nem a posztól szól.
Marco von Ramius
2010.07.07 13:57:49
@Mityu:
Könnyen lehet.
@Tigrisa:
Téged a minőségi, vagy lelkiismeretes oktatással tanítottak meg, a fiókáid, meg a mennyiségivel.
Ennyi.
Könnyen lehet.
@Tigrisa:
Téged a minőségi, vagy lelkiismeretes oktatással tanítottak meg, a fiókáid, meg a mennyiségivel.
Ennyi.
Az én autómnak is tolatott már neki egy vakegér még évekkel ezelőtt és ő sem akarta elismerni a felelősségét egészen addig, míg a kihívott rendőrök meg nem győzték róla, hogy ha most nem ismeri el, később csak rosszabb lesz neki. Gergő nem tűnik ilyen szerencsésnek, mert az…..
Az ember keze önkéntelenül is ökölbe szorul, mikor ilyen levelet kap, mint amilyet ma reggelre én. Olvassák: Kedves István, A csatolt képen látható autó édesapámé… Volt… Tegnapig… Aztán valakik úgy gondolták, hogy a továbbiakban nincs rá szüksége.…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
@Schütii: Hehe... Volt apósjelöltem a céges Kangoo 1.9D-vel gondolta, hogy még át tud menni egy kiöntött folyón - ~30 cm mély víz - egy kúthoz. (vízmintavétel) Szegény dezsőnek más volt a véleménye, de nyelt egy nagy kortyot. Így 2 hajtókar pályafutása tört derékba...