Adatok
BundesBlog
226 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Következzen blog olvasóm, Zsák András fényképes élménybeszámoló sorozatának 10. (befejező) része.
Berchtesgaden
Úgy alakult az élet, hogy Berchtesgaden és Bad Reichenhall viszonylag közel estek a munkahelyhez. Viszonylag. Hiszen a spórolósabb (nagyon elegánsan fogalmaztam) kollégák azon is…..
Kötélpálya blog
Olvasói élménybeszámoló - 9. rész: tiroli, felső-ausztriai kitekintő
2024.11.24 21:44:15
Következzen blog olvasóm, Zsák András fényképes élménybeszámoló sorozatának 9. része.Idei (2024) egyebek és érdekeségek Tirol és Salzkammergut környékéről.
Sölden - Gaislachkoglbahn „007-felvonó”
F-betűs információk következnek majd: filmes és felvonós.A felvonókon kívül a James Bond filmek…..
Kötélpálya blog
Olvasói élménybeszámoló Salzburg tartományból és környékéről - 8. rész
2024.11.04 23:40:10
Következzen blog olvasóm, Zsák András fényképes élménybeszámoló sorozatának 8. része.Riport helyszínei: Pinzgau, Pongau, Hohe Tauern és Zell am See – Kaprun régiók, Saalbach-Hinterglemm települések.
Kaprun - Kitzsteinhorn
Kitzsteinhornbahn - Gletscherbahn
Ez szülinapi ajándék volt magamnak,…..
Kötélpálya blog
Olvasói élménybeszámoló Salzburg tartományból és környékéről - 7. rész
2024.10.27 14:15:37
Következzen blog olvasóm, Zsák András fényképes élménybeszámoló sorozatának 7. része.Riport helyszínei: Pinzgau, Pongau, Hohe Tauern és Zell am See – Kaprun régiók, Saalbach-Hinterglemm települések.
Zell am See
Őrülj meg, ha szereted a felvonókat, csukd be a szemed és csak nyomd a bankkártyád…..
Kötélpálya blog
Olvasói élménybeszámoló Salzburg tartományból és környékéről - 6. rész
2024.10.23 14:07:42
Következzen blog olvasóm, Zsák András fényképes élménybeszámoló sorozatának 6. része.Riport helyszínei: Pinzgau, Pongau, Hohe Tauern és Zell am See – Kaprun régiók, Saalbach-Hinterglemm települések. Valamint egy kis kitekintő a szomszédos Tirolba.
Werfen - Kufstein
A két kirándulás időben…..
Kötélpálya blog
Olvasói élménybeszámoló Salzburg tartományból és környékéről - 5. rész
2024.10.19 21:38:28
Következzen blog olvasóm, Zsák András fényképes élménybeszámoló sorozatának 5. része.Riport helyszínei: Pinzgau, Pongau, Hohe Tauern és Zell am See – Kaprun régiók, Saalbach-Hinterglemm települések.
Leogang
Asitzbahn
Az egyik vendégünk rám hagyományozta a Joker Card-ját, így nem is volt…..
Kötélpálya blog
Olvasói élménybeszámoló Salzburg tartományból és környékéről - 4. rész
2024.10.14 14:15:17
Következzen blog olvasóm, Zsák András fényképes élménybeszámoló sorozatának 4. része.Riport helyszínei: Pinzgau, Pongau, Hohe Tauern és Zell am See – Kaprun régiók, Saalbach-Hinterglemm települések.
Uttendorf
Weißsee Gletscherbahn I+II
A szabadnapomon kirándulást terveztem Mittersill-nél.…..
Kötélpálya blog
Olvasói élménybeszámoló Salzburg tartományból és környékéről - 3. rész
2024.10.13 23:24:42
Következzen blog olvasóm, Zsák András fényképes élménybeszámoló sorozatának 3. része.Riport helyszínei: Pinzgau, Pongau, Hohe Tauern és Zell am See – Kaprun régiók, Saalbach-Hinterglemm települések.
Saalbach
Kohlmaisbahn
A 2018-ban átadott Kohlmaisbahn I+II. volt az első felvonó, amelyet az…..
Kötélpálya blog
Olvasói élménybeszámoló Salzburg tartományból és környékéről - 2. rész
2024.10.06 19:29:05
Következzen blog olvasóm, Zsák András fényképes élménybeszámoló sorozatának 2. része.Riport helyszínei: Pinzgau, Pongau, Hohe Tauern és Zell am See – Kaprun régiók, Saalbach-Hinterglemm települések.
Hinterglemm
12er KOGEL Bahn
A helyiek egyik büszkesége a Zwölferkogel csúcsa (1984 m), mert…..
Kötélpálya blog
Olvasói élménybeszámoló Salzburg tartományból és környékéről - 1. rész
2024.10.06 19:21:38
Következzen blog olvasóm, Zsák András fényképes élménybeszámoló sorozatának 1. része.A riport helyszínei: Pinzgau, Pongau, Hohe Tauern és Zell am See – Kaprun régiók, Saalbach-Hinterglemm települések.
Bevezető
Munkahelyi kiégésemet kezelendő, szezonmunkát vállaltam a nyáron Pinzgauban,…..
Ismét a tiroli Alpok és ismét egy gleccservidék - júliusban. Az ausztriai Stubai-völgy bejárata a tartományi székhelytől, Innsbrucktól 15 kilométerre délnyugatra található: épp hogy felhajtunk a forgalmas A13-as Brenner-autópályára Olaszország irányába, a 190 méter magas Europabrücke viaduktot…..
Mesterséges intelligencia segíti már az ülőlifteket is
Az idei szezonban először két alpesi országban, Svájcban és Ausztriában, kezdték meg a mesterséges intelligencia segítségével üzemeltett ülőliftek tesztelését a nagyközönség körében is.
Tovább a cikkhez! >>
(kép: sielok.hu)..
A felvonók világában ugyanúgy, mint akár a vasút esetében is, elengedhetetlenek a biztonsági berendezések megléte. Ha az ingaüzemű felvonót vesszük, szükség van olyan információkra, mint például: a kabinoknál lezajlott-e az utascsere és készen állnak az indulásra, esetleg menet közben fellépett-e…..
Az idei nyár "kötélpályákban szerényebbnek" bizonyult, ennek ellenére sikerült mégis egy emblematikus siklóval utazni. A lenti videófelvétel főszereplőjéről már készült bejegyzés, amely ide kattintva olvasható el. Röviden bemutatva a Türingiai-erdőben található Oberweißbach-sikló a Schwarza-völgyi…..
Matterhorn: átadták az Alpok két oldalát összekötő felvonót
A hétvégén újabb mérföldkőhöz érkezett a Zermatt régió turisztikai fejlesztése. Az utolsó szakasz is elkészült, így mostantól felvonókkal lehet eljutni a svájci Zermatt-ból az olaszországi Cerviniára és vissza. Ezzel a kapcsolattal…..
Schladmingból Alaszkába: a fél világot átutazta a használt sílift
Világosan látszik, hogy a tehetős síterepek könnyen megengedhetik maguknak, hogy új sílifteket vásároljanak, illetve gyakori esetekben lecseréljék a régieket. Természetesen a régivel is valamit csinálni kell, gyakran egy másik…..
Törökország legnépesebb városának tömegközlekedési hálózata igen sokszínű: metró-, villamos-, metrobus- és autóbuszvonalain kívül három földalatti és egy föld-felszíni siklóval, (törökül füniküler) valamint két kabinos felvonóval (teleferik) is rendelkezik, köszönhetően főleg földrajzi…..
BundesBlog
2022.11.25 18:53:18
@Guillam:
A japán rizs titka: síliften kell szárítani
Az biztos, hogy a japánoknál jobban nem sokan értenek ahhoz, hogyan kell a legjobb minőségű rizst megtermelni vagy elkészíteni. Kevesen gondolnák, hogy létezik olyan rizsfajta, amelynek a szárításához már évek óta sílifteket használnak.
Tovább a…..
Tiroli és bajorországi képes nyári beszámolóm főszeplői kizárólag nagykabinos, ingaüzemű felvonók. Befogadó-képességüket tekintve körülbelül 100-120 személyesek, ezek közül kivétel a 25 személyes bajorországi Karwendelbahn, azonban látványos útvonalát tekintve neki sincs semmi szégyenkezni valója az…..
A novemberi őszt egy kis színes rovattal feldobva előtúrtam és beszkenneltem néhány érdekesebb síbérletet a múltból. Amilyen gyorsan telik az idő, néhány már kordokumentumként is megállná a helyét.
Az alábbi kártyák többsége mágneses rendszerű, amelynek érvényességét a beléptető rendszer…..
Nemzetközi versenypályázatot hirdettek a prágai sikló új szerelvényeire
Több hónapos előkészületi munkák, piaci konzultációk után a Prágai közlekedési Vállalat (DPP) nemzetközi versenypályázatot hirdetett formatervezők számára a prágai sikló új szerelvényeinek beszerzésére. A jelenleg is…..
Cortina d’Ampezzo a Dolomitok, illetve Olaszország kiemelkedő sícentrumaként ismert. E bejegyzésben a patinás üdülőhely egyik nagykabinos liftjére fókuszálunk.
A 2101 méter magas Falzarego-hágóról induló felvonó a nyereg fölé tornyosuló, Lagazuoi nevű dolomit-tömb 2742 méter magas teraszára…..
Alpesi sípályák nyári üzeme idején a "klasszikus" kirándulócsoport mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a terep-kerékpárosok célcsoportjának kiszolgálása. A biciklik hatékony szállítására a sílift üzemeltetők és gyártók több megoldást is kitaláltak, mint például az ülőliftekre szerelt tartószerkezet,…..
Olasz tragédia: emberi mulasztás a háttérben? + Update hír
(Sielok.hu / Corpo Nazionale Soccorso Alpino e Speleologico)
Frissítés - 2021.05.26 08:30
"A rendőrség a tegnap késő esti és ma hajnali kihallgatások után őrizetbe vette a lifttársaság tulajdonosát és két vezetőjét.
A vád…..
Kötélpálya, mint tömegközlekedési rendszer sok előnnyel rendelkezik: légvonalban vezethető útvonal olcsóbb kiépítési költséggel, energiatakarékos működés, nagy szállítási kapacitás. Természetesen a hátrányokról sem lehet megfeledkezni, mint például az útvonal nem ágaztatható szét más, párhuzamos…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz