Adatok
PQM
0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
„506/1903. Tekintetes kultúrmérnöki hivatal Pécsett. Tegnapi postával érkezett 1090/1903 sz. hivatalos átiratukra, melyben azt kérdik, hogy a Nagyberki község határában lelt régi sarkantyúval mi történjék? hivatalos tisztelettel azt válaszolom, hogy basszák meg az urak a…..
Urbanista
A Jobbik újra felépítené a Regnum Marianum templomot. Tényleg kellene valami a felrobbantott épület helyére, de mi?
2010.08.18 17:16:00
Elkezdődött az őszi kampány, ami ráadásul jóval közvetlenebbül érinti majd az Urbanistát, mint a tavaszi. A legérdekesebb választási ígéreteket természetesen követni fogjuk, itt van máris az első: a Jobbiknak ugyanis "célkitűzése, hogy az Országgyűlés, a…..
PQM
2010.08.18 20:14:10
@Rókakígyó:
Ungváry Krisztián: Budapest ostroma című (nagyszerű és régi hiányt orvosló) munkájában olvastam, az ostrom egyik katonai tanulsága az volt, hogy a Lóversenypálya elfoglalása után Pesten sehol nem tudtak leszállni az utánpótlást szállító gépek. Ezért a területet már a kommunista hatalomátvétel előtt szükségrepülőtérnek szemelték ki.
Rákosinak nyilván külön tetszett, hogy templomot robbanthat, Sztálin-szobrot építtethet, Kádárnak, hogy onnan integethet, de a szükségrepülőtér-funkció mindvégig szerepet játszhatott a tér "üresen" hagyásában.
Ungváry Krisztián: Budapest ostroma című (nagyszerű és régi hiányt orvosló) munkájában olvastam, az ostrom egyik katonai tanulsága az volt, hogy a Lóversenypálya elfoglalása után Pesten sehol nem tudtak leszállni az utánpótlást szállító gépek. Ezért a területet már a kommunista hatalomátvétel előtt szükségrepülőtérnek szemelték ki.
Rákosinak nyilván külön tetszett, hogy templomot robbanthat, Sztálin-szobrot építtethet, Kádárnak, hogy onnan integethet, de a szükségrepülőtér-funkció mindvégig szerepet játszhatott a tér "üresen" hagyásában.
Újra lehetne buktatni az általános iskola második osztályának végétől, és visszatérhet a szóbeli értékelés mellett a számjeggyel való osztályozás a KDNP-s Hoffman Rózsa törvényjavaslata alapján. A tanárok örülnek, a rendesen tanuló gyerekek szülei örülnek, hisz a régi…..
PQM
2010.06.18 10:56:42
@iii: Ő fellép az érdekükben,...
A cigányság érdeke tehát az, hogy ne tanuljon meg írni-olvasni?... Hm.
A cigányság érdeke tehát az, hogy ne tanuljon meg írni-olvasni?... Hm.
PQM
2010.06.18 11:09:35
@iii: Attól fog megtanulni a 7 éves gyerek írni-olvasni, hogy meg lesz buktatva sorozatban?
Szómágia, ahogy az interjúban is: a bukás stigmatizál, szégyent jelent, gyermekellenes.
NEM bukásról van szó, nem azt kell látni, hogy valami nem sikerült. Azt kell észrevenni, hogy a gyereke újabb esélyt, újabb segítséget kap ahhoz, hogy a további iskolai és életbeli előmeneteléhez szükséges legalapvetőbb dolgokat elsajátítsa. A többiek pedig esélyt kapnak arra, hogy a tudásuk, készségeik fejlődhessenek, hogy mást tanulhassanak. De ezt már annyian megírták....
Szómágia, ahogy az interjúban is: a bukás stigmatizál, szégyent jelent, gyermekellenes.
NEM bukásról van szó, nem azt kell látni, hogy valami nem sikerült. Azt kell észrevenni, hogy a gyereke újabb esélyt, újabb segítséget kap ahhoz, hogy a további iskolai és életbeli előmeneteléhez szükséges legalapvetőbb dolgokat elsajátítsa. A többiek pedig esélyt kapnak arra, hogy a tudásuk, készségeik fejlődhessenek, hogy mást tanulhassanak. De ezt már annyian megírták....
(az első rész itt olvasható) A következő évtizedek a Közmunkatanács fokozatos gyengülését hozták: anyagi források híján egyre inkább másodfokú építésügyi hatósággá és tervező intézetté alakult. Az utolsó évtized (1937-48) már egy jóval gyengébb Tanácsot…..
Re: Háromnapos tüntetés Záhonynál
Gyors egymásutánban rákérdezett az autóbiztosító és az OEP is, nem vagyok-e véletlenül őstermelő. Mert akkor jobb lenne nekem.
Elidőztem a rubrika fölött; egy butykos hang odabent rávágta azonnal: dehonnem. Őstermelek én a végtelen…..
Szaftos hörögnivaló készülődik, máris ünnepelhet a hörgipar. Be lesz itt zárva több száz iskola. Megö-hö-lik a falut, húgybasüppesztik, véknyába tipornak a falunak ezek, mert gyűlölik a puszták népét, mert ezek azok. Pedig igen, be kell zárni, mégpedig sürgősen. Viszont…..
PQM
2007.06.13 09:06:44
Első hozzászólásként:
A dolog baromira nem ilyen egyszerű. "... az 1970-es évek tapasztalatai bebizonyították: a helyi iskolák önállóságának megszüntetése - az úgynevezett iskolakörzetesítés - nagyon súlyos társadalmi következményekkel jár. Arról a településről, ahol körzetesítik az intézményeket, a lakosság elvándorol, ami azonban nem a település elnéptelenedéséhez, hanem lakosságcseréhez vezet. Vagyis az egyébként is hátrányos helyzetű településeken fokozódik az alacsony társadalmi státusú népesség koncentrációja." Érdemes olyasvalakit is olvasni, aki nem csak indulatból publicista hvg.hu/hvgfriss/2007.23/200723HVGFriss268.aspx
Honnan veszitek, hogy a nyelvi labor modern? Hogy a digitális tábla (feltételezve, hogy a tanár tud vele bánni, hogy elegendő tartalom áll rendelkezésére) modern dolog? Mindkettő a kommunikáció-központú, tevékenység-orientált oktatás ellen dolgozik. Alig hiszem, hogy kommunikációra, konfliktuskezelésre, önismeretre fel nem készített gyerekeket akarunk nevelni. A tömegoktatás, a digitális oktatás kritikátlan alkalmazása viszont errefelé mutat. A kislétszámú, emberléptékű iskola viszont nem.
A dolog baromira nem ilyen egyszerű. "... az 1970-es évek tapasztalatai bebizonyították: a helyi iskolák önállóságának megszüntetése - az úgynevezett iskolakörzetesítés - nagyon súlyos társadalmi következményekkel jár. Arról a településről, ahol körzetesítik az intézményeket, a lakosság elvándorol, ami azonban nem a település elnéptelenedéséhez, hanem lakosságcseréhez vezet. Vagyis az egyébként is hátrányos helyzetű településeken fokozódik az alacsony társadalmi státusú népesség koncentrációja." Érdemes olyasvalakit is olvasni, aki nem csak indulatból publicista hvg.hu/hvgfriss/2007.23/200723HVGFriss268.aspx
Honnan veszitek, hogy a nyelvi labor modern? Hogy a digitális tábla (feltételezve, hogy a tanár tud vele bánni, hogy elegendő tartalom áll rendelkezésére) modern dolog? Mindkettő a kommunikáció-központú, tevékenység-orientált oktatás ellen dolgozik. Alig hiszem, hogy kommunikációra, konfliktuskezelésre, önismeretre fel nem készített gyerekeket akarunk nevelni. A tömegoktatás, a digitális oktatás kritikátlan alkalmazása viszont errefelé mutat. A kislétszámú, emberléptékű iskola viszont nem.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
De tényleg ez a legkisebb hazugság tőlük ....