Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Juventusy

0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Gizella Pince Szil-völgy furmintja nemcsak másnak jött be a furmintfebruáron, hanem nekem is, muszáj volt megnéztem szólóban. Baráti társalgás alkalmából fogyott el pillanatok alatt, tudtam is rá figyelni, meg nem is, nyilvánvaló volt, hogy jó kis bor, de hozzá kellett kóstolni…..
Albert gazda 2 éves vagyok 2011.06.02 06:00:00
Rohan az idő, napra pontosan két éve élesedett egyszemélyes blogomon az első bejegyzés. 606 posztnál, 6814 kommentnél tartunk. Valamint napi hatszáz olvasónál átlagosan, Index-címlap nélkül. Koncepcióm keveset változott a kezdetek óta. Azaz annyit mégis, hogy a reggel 8 órás…..
Juventusy 2011.06.02 16:18:53
Sokáig azt hittem, hogy jó rozé nincs. Amit mások ropogós savaknak mondtak, azt én éretlen szőlőnek, amit ők könnyednek, azt én üresnek, amit ők gyümölcsösnek, azt én tuttifruttis fajélesztősnek. A rozé nekem megmaradt borszerű italnak, amit minél méltatlanabb körülmények…..
Elveszett a Magyar Köztársaság (még így hívnak minket) miniszterelnöke. Az utóbbi néhány hétben alig látjuk, halljuk őt, pedig tőle, magától tudjuk, a népet képviseli. És ez nyilván akkor is így van, ha a Nemzeti Együttműködés Rendszeréből lassan mindenkit…..
Juventusy 2011.05.18 12:17:35
@Héttörpe: Like! :)
A Borrajongó Felemelő furmint-sor 2011.05.16 19:00:00
A tokaji furmint olyan téma, amihez újra és újra vissza kell térni. Időszerű volt már idén is tartanunk egy nagyszabású kóstolót.  Igyekeztünk impozáns sort összerakni. Alapvetően 07-es és 08-as évjáratból válogatva, hogy lehetőleg ne legyenek nagyon nagy érettség-beli különbségek. Ez mellett…..
Juventusy 2011.05.17 01:05:11
@Szegediszomelijé: Ez szerintem a Borigo top 100-at minősíti! Hajrá furmint! :)
Egyre több a borvidéki összefogásra épülő rendezvény - Eger, Somló, Szekszárd és Tokaj már visszatérő vendég a fővárosban - ezúttal pedig a Balatonboglári Borvidék tart bemutatót Budapesten. Május 5-én délután négytől este kilencig egy híján húsz pince borait lehet majd…..
Juventusy 2011.04.25 01:20:35
@palack: Ezt jól gondoltad, és szerintem egyértelmű a szövegből is.
3900 Ft.-ért jár egy jegy amely korlátlan kóstolásra jogosít fel május 5.-én, az ilyen rendezvényeken szokásos módon.
Aki ezt előre megveszi a Vinoport Borbárban az ott a helyszínen ( tehát a Borbárban) gazdagabb lesz egy pohár Seccoval.
Az MTI által kiadott közlemény szerint a tavaly decemberben fölállt és eredetileg 13 fős Bormarketing Bizottság létszáma 7 főre apadt azt követően, hogy Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter négy tagot menesztett, köztük Geönczeöl Attila elnököt. Szepsy István még…..
Juventusy 2011.04.06 15:14:05
Új helyszínre költözött az utóbbi évek legjobb kezdeményezései közt számon tartandó furmintfebruár, és ez jót tett neki. A Mezőgazdasági Múzeum épületében sokkal több volt a tér és főként a levegő, mint tavaly a Festetics-palotában, máskor is érdemes lenne ilyesmire…..
Juventusy 2011.02.15 13:02:19
@BZoltan: Kedves BZoltán!

Először is, ha ilyen jellegű problémáid voltak és esetleg ez okozta a távolmaradásodat, kár hogy nem személyesen kerestél meg minket ezzel a felvetéssel, mert talán meggyőzhettük volna egymást. Ebben az esetben személyesen is érezhetted volna, hogy itt tényleg elég komoly kóstoló csapat verődött össze, kb. 80 újságíróval kiegészülve, ami persze nem elsősorban a szervezők érdeme, hanem sokkal inkább az alapkoncepcióé és természetesen azoké a borászoké, akik kiváló furmintokat készítenek és személyesen tisztelték meg az idei rendezvényt.
Gondolkoztam, hogy válaszoljak-e itt az érvelésedre, de kár lenne válasz nélkül hagyni ,mivel ezeket a megjegyzéseket meg én tartom méltánytalanak. Ha nem ismerném a stílusodat, és bizonyos jogos sérelmeidet más rendezvényekkel kapcsolatban, akkor kimondottan rosszindulatúnak találnék néhány dolgot. Személyesen nem ismerjük egymást, de régóta figyelem a hozzászólásaidat, amelyekkel a boros média Havas Henrikje lettél. Nem nehéz ismerni a véleményedet, hiszen mindenhol ott vagy, néha már azt hiszem, hogy BZoltán név alatt egy egész kis csapat dolgozik, ezt persze viccnek szántam, de tényleg nem értem, miért nincs már egy ütős referencia blogod. A hozzászólásaid amúgy általában tetszenek. Egyrészt nagyon széles a látóköröd, és rengeteg dologban egyetértek veled, másrészt viszont sokszor „too much” és egyben provokatív a stílusod, ami persze akár hatékony is lehet.
Térjünk vissza a konkrét kérdésre, elsősorban azért, hogy elősegítsem a tisztán látást és megvédjem a csapatomat, akik jelenleg csak dicséretet érdemelnek, pedig hidd el, hogy én is kritikus típus vagyok.
Nagyon sok szerencselovag, és kókler szabadult be a magyar boros életbe, sok minden felhígult, ezért valahol megértem a kétkedést, de óva intek mindenkit attól, hogy összemossunk dolgokat, amik egyébként nagyon különbözőek. Biztosan sokan a gyors meggazdagodás vagy hírnévszerzés terepének tekintik a boros rendezvényeket, de ezek nem mi vagyunk. Mi maximálisan tiszteljük a borászokat, és 5 éves céges működésűnk egyik alapelve az, hogy minél kevesebb terhet tegyünk rájuk. Ez persze nem jelenti azt, hogy állami támogatás nélkül bormarketing szervezetként tudnánk működni, hiszen ez lehetetlen és véleményem szerint nem is várható el.
Az említett rendezvény sikeres és zökkenőmentes volt, ennek viszont kemény ára van. Rengeteg munka és konfliktus, elég sok kockázat és idegesség, és nem kevés pénz. Mivel tudtommal nem voltál jelen a rendezvényen, elmondom neked , hogy a helyszínen több mint 20 ember dolgozott azért, hogy minden a helyén legyen. Néhány olyan dolog a személyzeten kívül, amin mi nem spóroltunk, pedig lehetne: dekoráció, megfelelő bútorok, ásványvíz (elvitelre is), orvosi felügyelet, profi fotós stb., de ezekkel most nem is fárasztanék senkit részletesen. Bár gondolom, hogy számtalan ilyen jellegű rendezvényt szerveztél, de ha még sem és tényleg kíváncsi vagy rá (és nem csak magadat akarod igazolni), akkor minden részletbe beavatlak személyesen, és örülök bármilyen ötletnek a jövőre nézve. Nekünk nagyon fontos a folyamatos fejlődés, ezért, mint mindig, most is hibalistát készítünk azért, hogy a következő rendezvényünk még jobb legyen.
A matekod egyébként nagyjából stimmel. Azzal a különbséggel, hogy 300 főbe volt maximálva a fizető vendégek száma, amihez egy kb. másfél milliós kiadás bűdzsé tartozik a másik oldalon. Ehhez jön még 2 ember 2-3 havi munkája, amit nyilván meg lehetne spórolni, ha mondjuk egy „superman” 1 hét alatt leszervezne egy ilyen rendezvényt. Ha tudsz ilyet, kérlek szólj, mert szívesen felvennénk a csapatba.
A másfél milliós készletet is kicsit túllőtted, de nem nagyon. A „szervezett kóstolókon és tanfolyamokon itatják fel” megjegyzéseddel (bár jól hangzik) nem jársz közel az igazsághoz, mert ilyenek jelenleg nincsenek a cég profiljában (klub kóstolók vannak havi egyszer, ahol általában 1 meghívott borász van, 1 furminttal nyílván nem mennénk messzire). Amik viszont vannak, azok ingyenes kóstolók pl. vendéglátósoknak, logó pályázat, újságírói csomag, reklám bartel, sajtótájékoztatók stb., és nyilván van olyan is, amit megiszunk, bár (lehet, hogy nagyképűen hangzik, nem annak szánom) nem vagyunk erre rászorulva, mivel van egy 3000 darabos furmint válogatás készletünk, amiben elég szép borok sorakoznak az előző évjáratokból.
A korrektség kedvéért azt is el kell mondanom, hogy a rendezvény bizonyos részével kapcsolatban pályáztunk is, aminek egyszer csak majd talán lesz eredménye. De ez sem változtat a matekon, mivel vállaltuk, hogy amennyiben ez a pályázat sikeres lenne (ez egy nagyon sok ismeretlenes egyenlet jelenleg), akkor az így keletkezett nyereségünket az F.F. projectbe öljük. Aki nem csak felületesen ismer minket, az tudja, hogy ez így is lesz, és ezt mint mindig publikálni is fogjuk.
Ami még az egész témához szorosan kapcsolódik, hogy itt nem csak 1 kóstolóról beszélünk, hanem egy egész havi programsorozatról, amit szintén ezekből a palackokból támogatunk. Ha egy ehhez hasonló kampányt megnézel, hogy mennyibe kerülne piaci körülmények között, akkor a mi számaink aprópénznek tűnek. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a 60-70 milliós kampányok etalonok (bár abból is lehetne jót csinálni), de azokat látva elég nevetséges, hogy ezeken a számokon hőbörögsz.
Az alapkoncepcióddal (borászok teljes körű anyagi kiegyenlítése) egyébként egyetértek, csak jelenleg nem ismerek ilyen méretben erre működő modellt. Biztosan lehetne másfele tolni a költségvetést, és teljesen kiváltani a plusz borokat, sőt akár még fizetni is a kóstoltatott borokért. Ez szerintem is egy ideális állapot lenne, de jelenleg nem tart itt a piac. Én nem szívesen engednék a minőségből (költségcsökkentés, vagy sokkal több egy borászra jutó résztvevő), a 20-30 ezer forintos jegyár pedig sok embert elriasztana, ami szintén nem lehet cél. Ami még működőképes lenne, az egy gáláns szponzor felbukkanása, de ilyen sincs egyelőre (amúgy ezen is dolgozunk).
Ezért jelenleg csak a közös munkában, közös tehervállalásban és közös cselekvésben hiszek. Remélem, hogy most kicsit tisztább a kép mindenkinek.
További kérdésekre szívesen válaszolok, akár itt, akár privátban.
Üdv:
Kézdy Dániel
Juventusy 2011.02.15 13:04:31
@hegyaljai: Az épület közelében szabályosan nem lehet behajtani/parkolni, csak 6000 forintos napi jegy ellenében, ami 60 kiállítónál nyilván kicsit drága móka. A szervezők a saját szállítóautóikra kiváltották ezt az engedélyt, és előre egyeztetett módon (forgatókönyv szerint) segítettek a borászoknak a bepakolásban. Természetesen annak, aki ezt igényelte. Amúgy elég vicces a rendszer, hogy kibérelsz az államtól egy nem kicsi helyet, amihez hivatalosan nem tartozik parkolóhely, de hát ezen azért már senki sem lepődik meg szerintem.
Miközben olaszrizlingeztünk vadul, elkezdődött ám a Furmint Február, amiről semmiképp sem szabad lemaradni. Országszerte furmintos programok várnak minket az éttermekben, kereskedőknél és pincéknél. A fő esemény pedig jövő csütörtökön a Nagy Furmint Február kóstoló lesz,…..
Juventusy 2011.02.03 00:36:10
@drumlin: A két rendezvény között nincs sok hasonlóság. Teljesen más elvek mentén szerveződik a két kóstoló. Ha csak a méretet nézzük, akkor az említett eseményen 1200 főre jutott kb. 80 borászat a nagy Furmint Február kóstolón viszont maximum 400 főre jut majd 55 borászat. Ez azért lényeges különbség.
Szinte hajszálpontosan egy évvel ezelőtt hoztuk össze a nagyszabású olaszrizlingezést a Szekszárdi Boregyetemen, és idén megint történt valami hasonló, ezúttal Csopakon. Jásdi Istvánnak jutott eszébe, egy asztal mellé kéne ültetni a legjobb magyar olasztermelőket, valamint…..
Juventusy 2011.01.22 16:24:22
@BZoltan: Ezekkel a pontokkal mind egyetértek. Véleményem szerint nincs baj a névvel, és egy ilyen mennyiségben elterjedt fajtát nem is lehet csak úgy átnevezni. A termékkategóriák szigorú újraszabályozása alapkérdés lenne, nem csak olaszrizling szempontból.
Szerintem is a hazai piacon kellene beleerősíteni, és egyértelműen a fiatalokat kellene megcélozni. Ez persze egy hosszú távú folyamat lenne, de mindenképpen el kell kezdeni minél hamarabb. Van olyan terv, aminek alapján lehet már idén nyárra ütős kampány ebben a témában is, majd meglátjuk, hogy mit sikerül átverni a fölsőbb körökön.
Még mindig annál a bizonyos múlt szombatnál tartok, amelyből egy, kettő és három bejegyzés született már, ez itt a negyedik, és még egy ötödiknek is lennie kell előbb-utóbb, ha minden igaz. Sok ilyen estét kívánok mindenkinek, jegyzem meg közbevetőleg. A Bott Pincében…..
Juventusy 2010.12.18 09:05:13
@Szomjas Gödény:
A ’sima’ helyett inkább, az alap kifejezést használnám, de a lényeg, hogy nem az öreg tőkés volt. Remélem, hogy még nagyon sokáig legalább ilyen marad.
Már terveztem egy ideje, hogy írok egy posztot a Rózsavölgyi csokoládéról, de csak most találtam erre időt. Alighanem a legjobbkor: a tél közepén, karácsony előtt mindenki édességet akar enni, a fekete, krémes, szájban olvadó csokoládétól meg még a legnyomorúságosabb szürke…..
Juventusy 2010.12.15 16:28:26
@zsidó részvénytársaság: Nagy gyökér vagy!

Amúgy meg gratulálok a bolghoz, érdekes írások….. ne hagyd, hogy bárki elvegye a kedved!
Vagy észrevette az olvasó, vagy nem, de az a helyzet, hogy az utóbbi időben sokkal kevésbé kerülnek szóba nálam borpolitikai kérdések, mint eleinte. Saját blogom hajnalán is napirendre tűztem ilyeneket, a marketinges, egységes bortestületes témákat fontosnak tartottam. Nagyjából…..
Juventusy 2010.11.28 11:26:02
@borutas:
Kedves Borutas!

A sok szép project kijelentés ilyen formában elég relatív szerintem.
Azt lenne érdemes megnézni, hogy ez alatt a 3 év alatt, milyen eredményeket sikerült elérni, a kitűzött célokhoz képest, már ha voltak ilyenek.
A Művelt Alkoholista Tizenhárman 2010.10.29 01:00:00
Beharangoztam nagy lelkesen a szlovén bornapokat, aztán kiderült sajnos, hogy elég radikálisan hozamkorlátozódott a program legalábbis mennyiségileg. Az eredetileg tervezett közel harminctól elég távol, végül csupán hét pince képviselteti magát Budapesten, így…..
Juventusy 2010.10.29 23:39:45
@Szomjas Gödény:
Ez azért nem hiszem, hogy a Szlovénok hibája lenne….. inkább elég gyenge szervezésnek tűnik a dolog.
Voltam néhányszor Szlovéniában és nekem pl. nagyon jók a tapasztalataim. Gyönyörű hegyek, jó borok vendégszerető emberek, balkáni agresszivitás nélkül. Mini Ausztria, csak kicsit olcsóbb.
Elképesztő mennyiségű pocsék és felesleges kötet jelenik meg a borkönyvpiacon, nem véletlen, hogy ritkán foglalkozom ilyesmivel, pedig affinitásom is lenne hozzá. De vannak kivételek, mostanában került a boltokba Jásdi István Szerenád a szőlőben c. írása, 180 oldalon, kemény…..
Korábban, futólagos kóstolások alapján is az volt a benyomásom, a 2008-as évjáratban a Szerelmi hárslevelű az összes furmintot felülmúlja Demeter Zoltán szortimentjében. Nagy dolog ez, hiszen a Tokaji borvidéken talán másodrendűnek tartják a fajtát, mindenki a nagy furmintot…..
Valamiért olyan érzésem volt, hogy blogomban a kelleténél kevesebbet foglalkozom Franz Weninger balfi pincészetével. Ahogy azonban rákerestem, kiderült, ez nem igaz, három önálló bejegyzést is szenteltem neki az elmúlt másfél évben, más kérdés, ezek közül csak egynek volt…..
 Őszintén szólva baloldali létemre én nem tartozom a Gyurcsány „fanok” széles táborába, de most nagyon egyetértek a Ferenc blogjában található gondolatokkal. Az ex-kormányfő nem szarakszik, lopásnak nevezi, hogy "a kormány le akarja nyúlni a…..
A Művelt Alkoholista Syrah meccs 2010.10.04 06:00:00
2005 nem volt az a kifejezetten jó évjárat Magyarországon. Még élénken élt bennünk a forró 2003-as év emléke - ami minden korábbinál sikeresebben szolgálta ki a koncentráció bűvöletében élő közízlést,  de nem csupán nagy, hanem tényleg kiváló borokat is szült -,…..
Juventusy 2010.10.05 11:54:49
@AG 2.0:
Köszönöm!
Bár nem nagyon lesz hozadéka ennek a népszavazásnak, a végeredmény még is sok mindent elárul arról, hogy mi van a helyiek fejében. :(
Sokszor és sokan felvetették már itt az Alkoholistán, hogy a magyarországi borágazat számos problémája miatt képtelenek vagyunk az eredményes versenyre az Európai Unió régebbi tagállamaival szemben. Sokan megállnak ott, hogy még mindig túl sok a pancsolás, túl kevés a minőségi…..
Juventusy 2010.09.28 18:13:16
Érdekes írás. Jó lenne ilyesmiből még több, hiszen ezeket a kérdéseket még lehetne bőven boncolgatni.
Véleményem szerint a legnagyobb probléma az, hogy mindent szeretnénk egyszerre, és ennek az lesz a vége, hogy a jó dolgok is elaprózódnak (a nagykerekes Ferrari jó példa volt).

Én részemről 3 fő területre koncentrálnék, azokban viszont nagyon határozottan és átfogóan cselekednék, kompromisszumok nélkül.

1. Törvényi háttér, kormányzati munka:
A törvényi hátteret és bürokratikus rendszert teljesen át kell alakítani. Ennek részben alapja lehetne a borászok 12 pontja, de nagyon fontos lenne az eredetvédelem is.
Új alapokra helyezni a hegyközségeket és a korrupt embereket kiszűrni a rendszerből.
Sokkal szigorúbb, de egyszerűbb központosított rendszereket kell építeni a háttérben.
Ezek a dolgok elsősorban nem pénz kérdése, persze rengeteg érdeket sértene, de mikor lehetne megcsinálna, ha nem most, amikor a 2/3-ban bent ül két borász és a jelenlegi vezetés elég sok szálon kötődik a magyar borászathoz. El kell érni, hogy ezt is kiemelt projektnek tekintse a jelenlegi kormányzat.

2. Helyi, lokális összefogás:
Borvidékeken belül békét kell kötni, és össze kell fogni. Ki kell alakítani néhány olyan dolgot, amit a borvidék nagy része felvállal, és közösen kommunikálnak a külvilág felé
(lásd Sopron Kékfrankos, Etyek Pincefesztivál), ezek a jól érthető üzenetek persze akár több borvidék összefogásából is kialakulhatnak (fröccs kampány, Furmint Február stb.).
Csak az a lényeg, hogy olyan potenciális fogyasztókhoz is eljusson az üzenet, akikhez eddig nem, mert sajnos mindenki ugyanazt a kört bombázza ahelyett, hogy új embereket tudnánk bevonni a rendszeres borfogyasztásba (ez persze sokkal nehezebb, ezért kell az összefogás, és az egyéni, rövid távú érdekek háttérbe szorítása).
Ha van egy erős borvidéki lobbi, akkor ehhez kapcsolódóan kell közösen a helyi infrastruktúrát és programokat fejleszteni különböző pályázati pénzekből (vagy ha nincs ilyen, akkor sajnos önerőből vagy magántőkéből), mert ezen a téren is siralmas a helyzet.
Itt sem kell feltétlenül több 10 milliós presztízs beruházásokra gondolni, csak igényesnek kell lenni és kreatívnak (lásd: Istvándy borterasz vagy Jásdi borbár). A helyi turizmusnak és vendéglátásnak kiemelt szerepe kell, hogy legyen a borvidékek életében.

3. Bormarketing:
Bormarketingre rengeteg pénzt el kellene költeni és bármennyit el lehetne költeni. A probléma az, hogy a keretek erősen korlátozottak, és ez középtávon sem fog lényegesen változni. Az elmúlt évek bormarketingre költött pénzei külön-külön nem voltak rosszak (értsd: mindegyik bizonyos szempontból megmagyarázható volt), de összességében átütő eredményt semmilyen téren nem értek el. Az, hogy talán valamivel többen tudják a világon, hogy Magyarországon is lehet top bort készíteni, az inkább néhány borásznak és néhány lelkes magyar borszeretőnek köszönhető.
Az utóbbi években mindenre költöttek egy kicsit: hazai borkampányok, arculatépítés, új rendezvények, régi rendezvények, oktatás, külföldi szakmai vásárok, külföldi hirdetések, hazai szervezetek támogatása stb.. Ha mindenre jutna elég pénz, akkor ez egy álomszerű bormarketing lenne, az összes szereplő megelégedésével. De ennyi pénz nincs és nem is lesz.

Mit lehet csinálni?
Folytatjuk ezt a stratégiát (az idei beszámolok alapján a 2010-es év is erről szól), amivel minden szereplőnek adunk egy kicsit (pont annyit, hogy ne tüntessenek hangosan), de az össz magyar bor érdek (engem speciel csak ez érdekel) nem halad előre szinte semmit. Tehát ezt, a „majdnem mindenre adok egy kicsit” dolgot nagyon gyorsan el kéne felejteni.

A nemzetközi példákat megvizsgálva többféle út állhatna előttünk. Ha mindenképpen külföldön szeretnénk a borunk nagy részét eladni, akkor csak külföldön kéne reklámokra és kóstoltatásokra költeni. De akkor felmerül a kérdés, hogy mik vagyunk mi?
Kis kézműves borászatok országa vagy korrekt, olcsó, állandó minőséget képviselt nagyüzemek hazája. Hát, sajnos egyik sem. Bár van 150-200 olyan borászatunk, aki minőségben szinte bárkivel felveszi a versenyt a világon (azért ez egy nagy dolog ám!), de a magyar bornak ők kb. a 10%-át adják. Viszont a másik 90% is jócskán el van aprózódva. Az ideális az lenne, ha minden borvidéken (kivéve mondjuk Somló) lenne 4-5 nagy pincészet, akik egymással versenyezve (pl. a szőlő felvásárlásakor) min. Hilltop minőséget hoznának, versenyképes árakon. Ez sincs sajnos, és valószínűleg nem is lesz egyhamar.
Ráadásul a már említett rengeteg fajtánk miatt is lehetetlen központosított külföldi megjelenést erőltetni.
De akkor mit lehet tenni?
Véleményem szerint, jelenleg bormarketing terén csak egy dologra szabadna koncentrálni, mégpedig a belföldi fogyasztásra, azon belül is a 18-35 éves korosztályra. Nem hiszek abban, hogy egy 50 éves ember italozási szokásait jó hatékonysággal meg lehetne változtatni. Fiatalokat kell beavatni, beoltani a bor szeretetével. Ha erre rászánnánk 10 évet, és kitartó, központosított, sok munkával járó kampányt kezdenénk, akkor lenne a magyar bornak jövője. Kialakulhatna egy nagyon erős belső fogyasztás, és ha ez megvan, akkor lehetne megindulni a külföldi piacok felé.
Egy ilyenfajta kommunikáció a termékstruktúrát is megváltoztatná. Hiszen jelenleg túl sok a drága magyar bor (ennyi prémium termékre egyszerűen nincs szükség) és túl sok a gyenge minőségű, gagyi bor. A piramis közepe viszont nagyon szűk .Ha sikerülne megnövelni a keresletet, az vákuumszerűen behúzna borokat mind alulról, mind felülről a mai árakon nézve 900-2900Ft-os sávba.
Tehát egyetlen cél az lenne, hogy több ember igyon több bort vagy (bizonyos nagyon gyenge borok helyett) jobb bort, mint most. Ez, bár sokaknak nem a rövid távú célját erősítené, mégis a magyar borszakma összes szereplőjének az elemi érdekeit képviselné.
Kivéve azokat, akik lopnak, csalnak, hazudnak, de ebből szerencsére nincs olyan sok, és őket amúgy is ki kell penderíteni gyorsan.
Bocs, hogy hosszú lett.
Biztos lesz, aki ezen a kákán is megtalálja a csomót, nekem azonban első ránézésre bejön azoknak a boroknak a listája, amelyeket jövőre, a magyar EU-elnökség idején kóstolhatnak majd a mindenféle uniós politikusok. Nem tudom, szokás-e ez, vagy egyedi akció, mindenesetre azt…..
Juventusy 2010.09.22 16:23:10
@demisec: Azért baj ilyen bort kóstoltatni, mert jelenleg magyarországon kb. 10 termelő készít Rajnai Rizlinget jó minőségben. Ezért az összes hasznossága elég csekély.
Furmint, Olaszrizling, Hárslevelű ezeket kéne erőltetni.
"A mi közös pénzünk az nagyon kevés ehhez. Én nagyon bízom benne, hogy a politika átérzi ennek a lehetőségét. Tehát üzletet ajánlunk, ha úgy tetszik, a politikának, hogy fedezze fel Magyarország természeti értékeit, ezen belül a borászatot, mert ez egy nagyon komoly,…..