Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mérnök_05

0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A hadsereg mindig is a csúcstechnika, az újdonságok sok pénzzel rendelkező támogatója és felhasználója volt. Nem meglepő tehát, hogy az első számítógépek, mint az ENIAC vagy a COLOSSUS is (az USA, illetve a brit) katonaság támogatásával jöttek létre. Ez eléggé…..
mérnök_05 2011.10.24 13:37:42
@Noname Cowboy:

Most hogy írod, jutott eszembe, hogy ezt a harcérték jelentést pl. egy ASCOTA könyvelőgépen csinálták, és az elsők között került át az R-10 re.
Persze, voltak azért ennél komlikáltabb dolgok is.
mérnök_05 2011.10.24 14:26:17
@Noname Cowboy:
Hogy nálatok hogy volt, azt persze nem tom :-)
Nálunk olyan high-tech volt, hogy szerintem senki el nem hinné:
1.voltak megfelelő űrlapok, amin az adott szervezetnek jelentenie kellett az adatokat: ez úgy volt megoldva, hogy egy üres úrlapot egy műanyag lappal letakatak, és erre a műanyagra naponta, ceruzával ráírták az aktuális adatokat (ha nagyon lusták voltak, vagy nem értek rá, akkor előfordult, hogy telefonon diktálták be, vagy azt mondták, hogy mint tegnap...), és odahozták feldolgozásra - persze, volt aki késett, azt b..ni kellet, esetleg jelenteni, h nem érkezett meg! Húúú...
2. Ezeket az adatokat aztán egy spec program összesítette (könyvelőgép, ill később a computer).
3. persze a kitöltőknek sikerült néha/gyakran a számokat nem jól felírni, és akkor persze javítás, hogy akkor mi mennyi is..
4. A különféle szinteken összesített eredményt aztán el kellett küldeni a parancsnokságokra.
Persze, volt aki nem hozta időban, volt, akinak javítgani kellett, szóval kb. az aktuális harcérték jó, ha délre (na, jó, talán 10-re már elő is állt).
Mondom, nagyon szofisztikált és high-tech dolog volt az egész - dióhéjban.
Lassan összeáll a kép, hogy zajlott le egy átlagos OVB-tag vasárnapi napja: Az "átlagos OVB-tag" reggel szépen felkelt, megreggelizett, elment szavazni, ahol örömmel észlelte, hogy minden überfaszán megy, pár perc alatt végzett, valószínűleg fontoskodott is egy keveset a…..
mérnök_05 2010.04.14 17:31:51
Egyetértve azzal, hogy az OVB és az OVI talán nem volt szakmailag a csúcsponton, de azért jó lenne, ha belegondolnátok, mi is az alapvető gond, illetve valaki adna egy jó ötletet a megoldáshoz (leszámítva a több névjegyzéket, meg íródeákot). Dióhéjban: a kiidulási prbléma az volt, hogy ha nem egy helyen lehet igazolással szavazni, akkor egy ilyen szavazó - elvileg - kérhet több papírt, és azzal több helyre is elmehet. Ezt nyilván azzal lehet megakadályozni, hogy egy helyen - a lakóhelye szerint illetékes önkormányzatnál - adják ki az igazolást, és feljegyzik, hogy x.y már kapott. Ez bombabiztos, mert a kiadott igazolás nem pótolható... Tehát elvileg biztosított, hogy egy faszi - egy igazolás. DE: nem nagy ügy egy ilyen papírt kratívan kezlni, így ugye mégis lehet az, ami nem lehet... Na, erre kitalálták, hogy ha egy helyen lehet csak szavazni, akkor ott látszik, hogy másodszor próbálkozik a versenyző... Persze, ha kis esze van, akkor másik címen próbálkozik másodszr, így megint lyukas a rendszer. Létezik ugyan egy nyilvántatás meg egy számítógépes rendszer az un. kétszer vagy többször szavazók kiszűrésére", de azzal aza gond, hogy ugye készül minden ilyen igazolásos polgárról egy külön papír - azért is tart sokáig ez a fajta szavazás - és ezeket a papirokat berögzítik és összenézik, hogy szerepel-e valaki többször. ha igen, akkor - elvileg - el lehet kapni a tökét, lévén minden adata megvan (aztán, hogy ilyen történt-e valaha, azt én nem tom). A gond ott van, hogy tudja a szerv, hogy Gipsz Jakab mondjuk kétszer szavazott - a megoldhatatlan problem az, hogy akkor most emlyik szavazatot semmisítsék meg, mert azt ugye nem lehet tudni, hogy az urnában lévő sok-sok szavazat közül melyiket is dobta be a galád... A vegyünk ki egyet, és semmisítsük meg megoldás lehet, de ha ezzel valakinek a mandátuma veszik, akkor biztos, hogy nem fog örülni, és tényleg nem korrekt.... Akkor hogyan is? Lehetne azt is játszani, hoyg mindneki kap egy saját azonosítót - ami nem a személyi száma - aztán azzal leül egy gép elé, beüti, és szavaz, és a gép ezzel az azonosítóval még egyszer nem engedi szavazni, de egyrészt drága, technikailag sem egyszerű, meg lenne felháborodás, hogy nyilvántatják, ki szavazott, meg ki nem... Szóval ilyen komoly gondokkal kell küzdeni - tud valaki jó megoldást? Szerintem az OVB/OVI megköszönné... Bocs a rőfös hozzászólásért!
 Levélírónk a blogon eddig megjelent posztokra reflektál, megpróbál választ adni az eddigiekben felvetett és -szerinte- megválaszolatlanul hagyott kérdésekre. Véleménye szerint tanárnak születni kell, a tanárképzés alatt szinte lehetetlen elsajátítani , bár a pedagógia…..
mérnök_05 2010.04.13 12:09:30
Pillanatig sem vonnám kétségbe, amiket írtál, de valahogyan a kiindulás - legalább is nekem sántít.
"Demotivált diák"... Ha nem felső oktatásról beszélünk, akkor mondjuk, elfogadom, de azért nem valószínű, hogy 100%-ban igaz. Személyes példát is tudok erre mondani: fetételezem, hogy az orosz nyelv tanulására - akkoriban - senki sem volt motivált, mi sem, én sem ('60-as évek). Gimibe jött egy fiatal, akkor végzett orosztanár, aki elérte, hogy tanuljuk az oroszt, szeressük az orosz órát, sőt, várjuk... Magam később több évig életm abból a tudásból, amit akkor szedtem össze. Szóval, lehet valakit, valakiket motiválni. Megkockáztatom: kell is. HOgy valaki tudja-e ezt, az már másik kérdés, és nagy valószínűséggel átvezet a pedagógia területére. De: ha valaki úgy áll hozzá, hogy vazze, motiválatlanok, akkor kb. annyi..

Azt, hogy a tanárok demotiváltak, sajnos, kénytelen vagyok elhinni, mondhatom, hogy tapasztalatból, bár szerencsémra, az ellenkezőjére több példát láttam...
Biztos, hogy nem képzelhető el 100%-ban motivált csoport, szerintem nagy különbség van abban, hogy igyekszem motiválni (magam vagy akit kell), vagy hagyom, rosszabb esetben rásegítek, h demotiválódjon. Ez viszont szakmai, de inkább emberi, lelkiismereti kérdés. Statisztikailag azért valószínűtlen, hogy minden tanuló/tanár a demotiváltak közül kerüljön ki, mert akkor hol vannak a motiváltak?
Levélírónk a történelem tanítás nehézségeit írja le nekünk, külön kiemelve a diákok motiválatlanságát, amire a szaktanácsadó szerint megoldás lenne, ha puzzle-t készítene, az egyes tanagyagokhoz kapcsolódóan. Erősen megkérdőjelezhető ennek a hatásossága egy…..
mérnök_05 2010.03.09 12:33:02
@ikri:
Kösz, igen, ez igaz, de azért azt ugyen nem akarod mondani, hogy szociológiát, politológiát ill. összehasonlító nyelvészetet az átlag fog tanulni?
Nem vitatva azt, hogy a történelem valamilyen szinten valóban kell - de akkor az az a bizonyos általános műveltség, ami ma nem egy kurrens cikk - de pont ezért talán igaz rá, hogy aki tudja, hogy ilyen irányba fog indulni, az tanulja, aki pedig nem, az - bocs - szükséges és elégséges szinten...
Kicsit sarkítottan: meg lehet nélküle lenni, de ezt inkább nem is írom. A baj ott van, hogy ez a valóság, és látható, hogy mit okoz(ott).
A gond ott van, hogy ezt a szükséges és elégséges szintet kellene valami ebben jártas embernek meghatározni. És persze megkövetelni, de innen már csak kérdőjelek jönnének. Nem egyszerű, tudom..
Ez pont egy olyan tantárgy, hogy ha nem tudják érdekesen tanítani,akkor igen hátrányos helyzetű, mert, bizony, olvasni kell, és nem nagyon lehet általános sémákra ráhúzni.
Az a régészes módszer az szuper! Nem csodálom, hogy tetszett.
 Év eleji rövid sajtószemlénkben szó lesz az új Pi-rekordról, három-dimenziós Mandelbrot-halmazokról és a Fermat utolsó tangója című musicalről.  Az index is beszámolt róla, hogy Fabrice Bellard kiszámolta π értékét  2 699 999 990 000 tizedesjegyig egy…..
Az emberi agy valószínűleg a legbonyolultabb és egyben a legimpozánsabb dolog, amit a természet a mögöttünk álló röpke 3-4 milliárd év alatt létrehozott. Rendkívüli bonyolultsága ellenére azonban a működése egyszerű elemi folyamatokon alapszik. A blog felvezetéseként egy…..