Regisztráció Blogot indítok
Adatok
maty78

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Friss sajtóközleményt kaptunk, még szinte forró. Autós Critical Mass?! Jó vicc. Eltekintve attól, hogy már a név sem túl eredeti, nem ártana, ha valaki végre betöltené azt a szerepet, amire a Magyar Autóklub orvosilag alkalmatlan. A sajtóközlemény nyelvezete nem…..
maty78 2010.11.27 06:52:04
@p226: A kerékpárút a Margit hídon kicsit más történet. Beadtak egy pályázatot az EUnak amin rajtavolt. Az EU meg közölte, hogy ő erre adott pénzt, ezt kell megépíteni. Bepróbálkoztak nem jött be, most cserébe építenek helyette egy balesetveszélyes kerékpárutat. Még jó, hogy nem lesz kötelező azon kerekezni.
Az autós érdekvédelmi szervezet kérdését meg nem értem. Bp biztos, hogy totálisan az autósokról szól. (Különösen, ha összehasolnítom mondjuk Stuttgarttal, vagy bármely nyugati nagyvárossal.)
Tudom, darázsfészekbe nyúlok ezzel a témával, de a nyári szezon egyik aktualitása megérdemel ennyit. Itt a jó idő, végre süt a nap, a depresszió elűzésének egyik legjobb módja a motorozás.Nem kell csodálkozni, elismerem, hogy így van. Régebben én is motoroztam, tudom miről…..
maty78 2010.06.20 09:47:23
Nemrég jöttünk haza egy kellemes olaszországi nyaralásból. Egészen másképpen közlekednek. A motorosok ugyanúgy előremennek minden lámpánál mint itt, de nem vadállat tempóban. Az autósok meg félrehúzódnak. Nyoma sincs az itthon tapasztalható aggresszivitásnak. Vigyáznak EGYMÁSRA. Ez az alapvető fontosságú. A rendőr látványa meg nem olyan, mint a fehér holló nálunk.
Szerintem itthon az alapkultúra kialakuláshoz a rendőrőknek végre komolyan kéne venniük minden szabályt és szigorúan büntetni. Agresszívan közlekedőknél még az eü csomag lejárati dátumát is megnézném. A magyar utakon az összes közlekedőnek hosszú listát lehet írni a tipikus szabálytalanságaiból. Ezeket viszont nem büntetik kellően fájdalmasan. Az adrenalin nem az utakra, hanem a versenypályákra való. Ott legalább csak a saját életét kockáztatja mindenki.
Autósok tipikus hülyeségei: biztonsági öv nélküli vezetés, telefonálás kézből (ez minden tanulmány szerint közepesen ittas állapotnak felel meg), parkolás zebrán vagy előtte 5m-en belül, parkolás elakadásjelzővel, előzés megfelelő oldaltávolság nélkül (egynyomon haladó jármű fokozottan érzékeny a kátyúkra), járdán parkolás (tolja a kismama a babakocsit az úttesten!?), sárgánál padlógáz (még akkor is ha simán meg bírna álni), megmutatom neki magatartás, nehogymá megelőzzön egy smart.
Motorosok tipikus hülyeségei: egykerekezés, észnélküli gyorshajtás, "menőzés" (olaszoknál az ilyen kivagyiság egyszerűen nem létezik), rendszámtábla elgörbítése/leszerelése/letakarása
Bringásoknál: piroson áthajtás, járdán bringázás (igaz ez még sokszor biztonságosabb, amíg ilyen az autós társadalom), ittasan kerekezés (tipikus falusi bácsi dolog), csengő lámpa hiánya
Szerintem alapvetően ez a majd én megmutatom mentalitás nem fog változni, amíg a rendőrök nem büntetik ezeket a dolgokat nagyon szigorúan!
Szerintem eleve rossz a büntetés rendszere is. Az adott szabálysértés büntetési tételét össze kellene szorozni a páciens büntető pontjaival, felső limit meg nem kell. Így mindenkinek elérné a fájdalomküszöbét. (büntipontot meg mindenkinek adnék, autósnak, bringásnak, motorosnak, gyalogosnak)
Az új KRESZ nyomatékosítja, hogy a kerékpárosoknak kötelező a bicikliutakat és biciklisávokat használni. Pedig a régi alapján is büntettek már a rendőrök bringást az Andrássyn, mert az úttesten közlekedett. A bringásügyvéd szerint ebben az esetben, egy gázoló autós is…..
maty78 2010.01.04 15:40:36
-Érdekes, hogy az autósok rendszeresen hivatkoznak arra, hogy a kerékpárosok megsértik a kreszt. Egy kezemen meg tudom számolni, hányszor adta meg nekem autós a nekem járó elsőbbséget.
-Amennyiben ott ahol van kerékpárút, ott bringást gázolni OK, akkor ezen analógia szerint senki sem tartozik kártérítést fizetni azért sem, mert véletlenül elviszi a kerékpárúton parkoló autó tükrét.
-A kötelező felelősségbiztosítással is egyet értek a kerékpárok számára, de ezzel egyidőben azt is be kéne vezetni, hogy a korházi ápolást, és a kiesett munkabért is a biztosító legyen köteles fizetni. (Ugye senki sem gondolja, hogy rendben van az, hogy az autósok által okozott balesetekért a társadalom fizessen!)
-Továbbá, ha valakit elüt egy autós (vagy rányitja az ajtót), akkor ne felejtse el, hogy ha csak egy zuzódása van, az akkor is személyi sérüléses balesetnek számít. Ergó hívjatok rendőrt! Ilyenkor a hunyó rendszerint egy időre bukja a jogsit. Legalább egy olyannal kevesebb lesz az utakon, aki nem oda való.
-Ha rendőrt láttok bringa úton parkolni, akkor meg fotó és feljelentés. Mindenki csak abból tanul, ha fáj neki. (Igen egy szívességért cserébe el tudja tussolni, de a szívességek sincsenek ingyen.)
-Szerintem egyébként az egész kialakult ellentétért elsősorban a rendőrség felel. Nem büntetik a sem a szabálytalan autósokat, sem a bringásokat. Így káosz van.