Regisztráció Blogot indítok
Adatok
csg67

0 bejegyzést írt és 95 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Már több mint 15 éve, hogy a Concorde utoljára repült. Mivel a technológia minden más szempontból hatalmasat fejlődött az azóta eltelt időben, igazán furcsa, hogy ez volt az egyedüli szuperszonikus utasszállító repülőgép a világon, és megragadtunk a szubszonikus…..
csg67 2018.12.02 11:53:53
@molnibalage: A Tu144 nem fizikailag volt alkalmatlan, hanem gazdaságilag. A Szovjetúnióban nem volt olyan réteg, amelyik megfizette volna ezt a fajta szolgáltatást.
Ha egy külföldi ma Magyarországra téved, és elkezdi olvasni a köztévéről szóló blogokat-cikkeket, akkor a következő tézisek alakulnak ki benne: 1. A köztévé nézettsége a béka segge alatt van, alig nézi valaki - ezt mutatják a különböző felmérések 2. A köztévé éjjel…..
Nem kerül ki a büntető törvénykönyvből a vörös csillag mint önkényuralmi jelkép. Ezt Rétvári Bence, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára mondta pénteken Várpalotán, az 1952-es várpalotai kitelepítések 60. évfordulója alkalmából rendezett…..
csg67 2012.06.03 08:56:34
@ezanicknevem: Az írással nagyjából egyetértek, de a "De ha sokaknak nem tetszik, tiltsák be, én úgysem viselem." kitétel menthetetlen. Már csak azért is, mert az EU valami olyasmit mondott, hogy az említett jelkép nem kommunizmust, hanem tágabb értelemben vett baloldaliságot jelent. Ugyanakkor így már érthető a FIDESZ álláspontja is a tiltásról. Mindig legyőzendő ellenségnek tekintették a baloldalt, ezért nem meglepő a baloldali jelképek tiltása. Egyszerűek mint egy fa ék, mi meg itt szofisztikált vitákat nyitunk az ideológiai, politikai döntésükről. Kies hazánkban bolyongunk csúnyán megvezetve és még észre sem vesszük...
csg67 2012.06.03 09:22:01
@Max val Birca: Ha nem akarod végigolvasni a linket, akkor:
"Az emberi jogi bíróság szerint a vörös csillag nem tekinthető kizárólag a kommunizmust reprezentáló jelképnek: továbbra is a tisztességesebb társadalomért küzdő nemzetközi munkásmozgalom, valamint egyes — több tagállamban aktívan működő — törvényes politikai pártok szimbóluma is. A strasbourgi testület ezért úgy vélte, hogy a vörös csillag többértelműségére figyelemmel a szóban forgó tiltás túlságosan széles körű. Olyan tevékenységekre és eszmékre is kiterjed, amelyek egyértelműen az egyezmény 10. cikke, vagyis a szabad véleménynyilvánításhoz való jog védelme alá esnek, s az inkriminált szimbólum különböző jelentéseinek a szétválasztására nincs kielégítő mód. Valójában a magyar jog kísérletet sem tesz a különbségtételre. Minderre tekintettel Vajnai ügyében megállapították az egyezménysértést, Fratanoló esetében pedig 4.000 eurós kártérítést is megítéltek."
Ezentúl a busz, villamos és metró vezetők is csak érvényes jeggyel vezethetik a járműveiket. És ez még csak a megszorítások kezdete. A BKV anyagi helyzetének javítása érdekében átfogó reformokat sürget Tarlós István: a családtagok után már a járművezetők sem utazhatnak…..
csg67 2012.01.27 23:21:24
@Sicc: "Azok is vegyenek villamosjegyet, akik nem utaznak sehova!"
Ez poénnak jó ugyan, de a valóságban már felvetődött: "Tarlós István közlése szerint a működés finanszírozásához két súlyos intézkedést kell hozni párhuzamosan: a közlekedési adó bevezetését"...
Pandacsöki nevű kommentelőnk vette észre a TV2 óriási hibáját a ma reggeli Mokkában (ezúton is köszönjük neki). Az olasz hajószerencsétlenségről szóló riportjukban (00:38 percnél) bemutatnak egy felvételt, miközben az hangzik el, hogy "a Costa Concordia belülről a…..
csg67 2012.01.16 21:15:58
@Macskond: "Még a repülőkön is van collision detektor !" TAWS-nak hívják és a szmolenszki balesetnél is folyamatosan üvöltött...
addict Mit rejtenek a márkanevek? 2011.11.24 09:30:00
Egy átlagembert naponta több ezer reklámüzenet ér, melyek mindegyikében ott van a cég neve, szlogenje és emblematikus logója. Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontosak ezek a nyelvi és vizuális kifejezőeszközök a márkaismertség szempontjából. De vajon azt is tudjuk, hogy honnan…..
csg67 2011.11.25 07:31:44
Ez egy már egy kicsit tényleg sok. Várom az esti Showder Klubot, erre két szenzációs videóval Matolcsy Gyuri ellopja a műsort a srácok elől. A mai: És aki még nem látta, a szombati:   "Nem tud senki sem mondani olyan összeget, amelyért a jobbkezemről hajlandó lennék…..
csg67 2011.11.21 23:36:38
A nyolcvanas évek közepén jelent meg Szabó Szabolcs Pszichologika című könyve. Egy szocialista nagyvállalat évtizeddel korábbi modernizációs, átszervezési (unortodox) -gyakorlatilag elbukott, de sikerként elkönyvelt- kísérletét írja le humoros formában. Anno végig röhögtem a könyvet, mivel az akkori rendszer számos hibájára mutatott rá kíméletlenül kifigurázva azt.
A könyv végén összefoglalva olvashatóak az áltudományos tézisek, melyek mai szemmel már kevésbé humorosak:
A pszichologika tézisei
Nulladik tétel (főtétel): Áltudós az áltudóssal ne vitatkozzon.
Mínusz egyedik tétel: A helyzetfelmérés ritkán eredményez helyzetismeretet.
Mínusz második tétel: Ha egy munkát lehet rosszul végezni, előbb-utóbb mindig akad valaki, aki rosszul fogja azt végezni.
Mínusz kettő per a tétel: Ha egy munkát lehet rosszul végezni, akkor azt rosszul fogják végezni.
Mínusz harmadik tétel: Egy projektet csak a közepén lehet elkezdeni.
Mínusz negyedik tétel: Egy vállalatnál bármit meg lehet csinálni.
Mínusz ötödik tétel: Egy vállalatnál semmit sem lehet elérni, de ha igen, az a legrosszabb.
Mínusz hatodik tétel: Csak végrehajtható utasítás hajtható végre.
Mínusz hetedik tétel: A feladatot nem arra kell bízni, aki vállalja, hanem arra, aki ért hozzá.
Mínusz nyolcadik tétel: Jó adatbázis nem létezik.
Mínusz kilencedik tétel: A szervezőnek még ha igaza is van, akkor sem lehet igaza.
Mínusz tizedik tétel: Nálunk a hülyeséget csak még nagyobb hülyeséggel lehet kompenzálni.
A Hatodik Elem Szélvész 2011.11.11 00:00:00
A hazai szélerőművek tragikomédiájaPár napja új szerkesztőtársunk megajándékozott minket egy érdekes eszmefuttatással. Az energia egyre inkább olyan témának számít a közéletben (a politikai vitáktól a kocsmai beszélgetésekig), ami nemcsak érdekli az embereket, hanem szépen…..
csg67 2011.11.11 23:02:31
@torró: "No, és melyik madár repül éjszaka? Mert a hülye még ezt sem tudja! Max a bagoly,ami nem ott keres kaját.Tehát marad a denevér ami viszont nem a szemével tájékozódik." Ráadásul a denevér nem madár, hanem emlős...
csg67 2011.11.11 23:36:32
@fejo: Kies hazánkban a szélerőművek elterjedését más is akadályozza; adva volt egy vidéki vállalkozó, aki szeretett volna ilyen erőműveket telepíteni. Helyi áramszolgáltató válasza: a hálózat itt ezt nem bírja el, bővíteni kellene x milliárdért, vagy a másik "műszaki" megoldás, ha az áramszolgáltató fejesei is tulajdonosok lehetnek a szélerőművekben (nem elenyésző tulajdoni hányaddal), akkor természetesen jó a meglévő hálózat... Szerinted megépültek a szélkerekek?
A kerékpároknál nem sok változás történt az elmúlt évtizedekben az általánosan használt fékrendszerek felépítésében. Forradalmi változást hozhat az a német találmány, amely megszabadítaná a kerékpárokat a kormánytól induló drótoktól. A saarbrückeni egyetem mérnöke a…..
csg67 2011.10.26 22:30:15
Pár év múlva egy bicikliszervizben:

- Jó napot kívánok!
- Magának is, mi a problémája?
- Egy ideje a fékkel az a prob...
- Hermanns-féle vagy hagyományos?
- Természetesen elekronikus!
- Jó, mert a régi típussal már mi sem foglalkozunk, azt szereltesse a minden kocsma előtt tébláboló Lakatosokkal! Elvégre az internet korában élünk, nem?
- Na igen! Éppen ez lenne a baj, a múltkor az egyik hipermarket előtt mentem el és a fék WiFije bekapcsolva maradhatott, mert letöltött valami frissítést a fékerőszabályozóra. Azóta időnként minden ok nélkül néha fékez. Nem értem mi lehet a baj...
- Hol szokott fékezni?
- Hát az utcán, amikor tekerek..
- Nem úgy értem, mindig ugyanott, vagy rendszertelenül?
- Ja, ahogy most mondja tényleg mindig ugyanott, az áruház parkolójában, meg itt a sarkon is!
- Akkor már értem, a saron a kerítés mögött is van egy áruház, szerintem beszedett egy direkt-marketing cookiet, ezért fékez le a bicaj, ha az adott áruházlánc közelébe ér. Mindig mondom, hogy a fékkar és a féktárcsa WiFijét is legalább 512 bites autorizációval kell védeni, különben bárki feltöri egy iPod XV5-tel is...
- És ez legális?
- Feltörni a titkosítást?
- Nem, az áruházláncnak ilyen szoftvereket telepítenie a tudtom nélkül?
- Persze, a parkoló bejáratánál ki van függesztve -EU előírásszerűen- a felhasználási feltételeket tartalmazó link, ha onnan letölti, akkor megtalálhatja benne, hogy ez teljesen szabályos abban az esetben, ha a felhasználó nem védi az eszközeit titkosítással!
- De hát ez szemétség!
- Még szerencséje, hogy nem a szoftverrendőrség fedezte fel egy közúti ellenőrzés közben, hogy nem az eredeti CE minősítésű fékerőszabályozó szoftver fut a gépben, mert akkor még meg is büntethetik! Pláne, ha balesetet okoz a fékezésssel, akkor a bicajt is elkobozhatják és a kötelező baleseti biztosítása is a legmagasabb dijtételbe fog ugrani!
- De ha elkobozzák a bicajt, akkor minek fizetnék biztosítást?
- Jövőre mindenkinek kell, nem csak a járművekkel közlekedőknek, nem hallott az új adótörvényekről?
- Ne már, a gyalogosoknak is?
- Igen, nekik is, orvosi vizsgához kötik a biztosítást, akinek nem elég gyorsak a reflexei, vagy bottal, esetleg járókerettel közlekedik, annak eleve magasabb kategóriát állapítanak meg.
- Na ezt inkább hagyjuk, térjünk vissza a fékemhez, mit lehet vele kezdeni?
- Újra kell telepíteni a rendszert. Milyen oprendszeren fut? Symbian, RIM, Mobile vagy esetleg Apple?
- Á, ez egy kínai klón, Linux van rajta, de felírtam a torrent oldal címét, ahonnan le lehet tölteni a telepítőjét.
- Az jó, küldje át a mobilomra a címet, de ne WiFin próbálkozzon kapcsolódni mert bent az üzletben túl nagy az interferencia és a sávszélességet is megeszi a sok első-hátsó fék szett vezérlő, amiket biztonsági okokból nem lehet kikapcsolni. Szóval nyomja át SMS-ben, és akkor holnap délre kész leszek vele.
- Már küldöm is a címet. Mennyibe fog kerülni?
- Ez nem nagy munka, százezerből biztosan kijön, még akkor is, ha vírusmentesíteni kell...
- Ez tényleg kedvező, de szeretnék róla számlát, tudja a bicaj nekem munkaeszköz, futár vagyok.
- Ja, az úgy már más, akkor nem csak munkadíjat kell felszámolnom, de a telepítésnek a 67%-os ÁFÁ-ját is, mivel munkaeszköz, ezért a Nemzeti Közlekedési Hatóság területileg illetékes vizsgaállomásán be kell mutatnom a Nemzeti Hírközlési Hatóság frekvenciahasználati engedélyét, amit előzőleg ki kell váltanom az adott típusra. Mivel ez nem EU-s termék, ezért előbb típusengedélyt kell hozzá szerezni a...
- Jó, jó, akkor inkább nem kérek róla számlát, de akkor meg tudná zsírozni az első kerék csapágyát, mert néha nyikorog?
- Én megzsírozhatom, ha tud hozzá szerezni a Nemzeti Környezetvédelmi Hivataltól zsírfelhasználási kvótát... Esetleg meg tudom csinálni szuprevezető mágneses lebegtetésűre és akkor soha többé nem kell zsírozni.
- Egy haveromnak volt olyan csapágya, de elég drága volt bele a folyékony hélium...
- Á, az egy elavult típus volt, már vannak olyan magas hőmérsékletű YBCO mágnesek, amiket télen szinte nem is kell hűteni és fél deci folyékony nitrogénnel simán elmennek egy hétig, ha a hőszigetelés nem sérül meg. Az ára pedig még alacsonyabb is mint a zsírkenésű csapágyé.
- De mitől ilyen drága mostanában a hagyományos csapágy?
- Mióta a Nemzeti Környezetvédelmi Hatóság külön adóztatja a zsírzást, és a hagyományos csapágy termékdíját is a kétszeresére emelték a szupravezető mágnesek előtt megnyílt az út...
- Aha, akkor már értem... Meggyőzött, tegye be az új csapágyat is, de készen lesz vele holnap délig?
- Persze, hagyja csak itt a gépet nyugodtan.
- Köszönöm, viszlát!
- Viszont látásra uram!
Liszt zenéjét akarva-akaratlan mindenki ismeri, aki a huszadik században – vagy azután – született. De vajon lehet-e toplistát összeállítani egy ilyen gigantikus életműből? Megpróbáltuk, kiderül, sikerült-e.Az idő ez esetben nekünk dolgozott: 2011-ben már csak azon…..
Megdöbbentő jelentést tett közzé a 2010. április 10-én Szmolenszkben lezuhant Tu-154-es katasztrófájával kapcsolatban az eset kivizsgálására felállított lengyel bizottság. Az áldozatok között volt Kaczynski elnök és az ország politikai és katonai vezetésének számos tagja,…..
csg67 2011.08.01 18:02:02
@VRbagoly: A személyzet mindig a saját bőrét viszi a vásárra, a programozó zseni meg a fotelból nézi a repülőt. Ez az igazi különbség a pilóta irányította és az automata repülő között.
Kíváncsi lennék, hogy hány programozó írna repülőgép vezérlő szoftvert, ha a szerződés apró betűs részében az is szerepelne, hogy kivégzik, ha a program hibájából lezuhan a gép.
Tudom, ez morbid volt, de lényegében ebből a szemléletből fakad az emberek idegenkedése a kizárólag számítógép vezérelt berendezésektől, főleg, ha az életüket is rá kell bízniuk!
csg67 2011.08.01 18:05:29
@neoteny: A felsorolt és még sok más új anyagnak és technológiának hála lehetett megépíteni a mai modern óriásgépeket, miközben a biztonsági tényező változatlan maradt!
csg67 2011.08.01 23:42:58
@neoteny: Miért kellene a biztonsági tényezőn változtatni? A műszaki gyakorlatban kialakult, hogy az egyes szerkezeti elemeknek (futómű, kormányszervek, hajtómű, stb.)a tervezett terhelésnek hányszorosát kell elviselniük. Ezt nevezik biztonsági tényezőnek (no persze ennél lényegesen bonyolultabb a valóság, mert van üzemi és törő biztonsági tényező, illetve nem csak egyféle igénybevételre kell méretezni, de ezekbe most felesleges belemenni). A repülőgépek legfontosabb elemeit kb 1.5 ... 2.5 biztonsági tényezővel méretezik. Ez általában elég a nem várt anyagfáradások, anyaghibák, stb kivédésére, de állandó, szigorú és tervezett (meghatározott üzemóránkénti) felülvizsgálatot igényel. Többek között ezért is drága a repülőgépeket üzemeltetni. A biztonsági tényezőket növelve nőne a repülőgép tömege (hiszen csak plusz anyag beépítésével tehető valami biztonságosabbá ha az anyagminőség nem változik), ezért romlana az összsúly/hasznos terhelés aránya, ami szintén kerülendő a repülőnél. Modernebb anyagokat használva ugyan lehetne növelni a biztonsági tényezőt változatlan tömeg mellett, de ez nem hozna annyit a konyhára, mintha a tömeget csökkentenék változatlan (és gyakorlatilag kielégítő) biztonság mellett.
A bíróság ítéletével nehéz egyetérteni: Szily és Bede cikke bőven belefér a szólásszabadság keretei közé. Heti szavazásaink. Szokásos hétvégi rovatunkban tegnapi cikkünk (Egymilliós ostorcsapás a felajzott hímvesszőn) szavazásának eredményét mutatjuk be. Pénteken a…..
csg67 2011.05.02 00:23:27
@hower: Köszönöm a linket, elolvastam és ezt találtam benne:
"A szólásszabadság nem vonatkozhat:
- a személyes adatokra
- a katonai- és államtitkokra
- a bűncselekményre való felhívásra
- a nemzeti szimbólumokat és a közerkölcsöt sértő kifejezések használatára."

Lehet, hogy a te Wikipédiádat cenzúrázták?
csg67 2011.05.02 00:23:30
@Jakab Andor: Itt bizony a stílussal volt gond. A két riporter egy nyilvános (politikai) rendezvényről tudósított (ilyenkor objektív tényeket vár a tájékozódni vágyó olvasó, nem véleményeket, de ez megint máshová vezet). A rendezvény témája nem engedte meg azt a hangnemet, amit a cikkben használtak (megkockáztatom, még az Erotika Kiállítás és Vásár-ról sem lenne célszerű így írni). Tehát a cikk szerzői első körben elbuktak a szakmai minimum teszten, de ezt ők nem vették észre. A szerkesztő szintén szemet hunyt és közreadta az irományt, így az Index számára is vállalhatóvá tette azt. Nem egy belső fórumon, nem egy blogban, hanem a nagy nyilvánosság számára könnyen hozzáférhetően.

A többi gondolatkísérlettel pedig nem foglalkozom, hisz a válasz rájuk egyértelmű, de a vita szempontjából tökéletesen érdektelenek. Saját gondolatkísérletem csupán arra vonatkozott, hogy egy nyilvános rendezvényről milyen hangnemben lehet és kell írni, azoknak mennyire kell az eredeti eseménnyel szinkronban lenniük.
A hétfői aláírással nem csak az alkotmány elfogadásának folyamata, hanem az ellenzéki stratégia egy fontos szakasza is lezárult. Itt a blogban is többször téma volt a két baloldali párt távolmaradása, illetve a Jobbik részvétele, ugyanakkor teljes ellenállása a vita során. Ha…..
csg67 2011.04.26 16:36:11
@dimitrij: A parlament fogadja el a költségvetést. A KT vétót emel, de a parlament azt mondja, hogy nem érdekli, ők elfogadták és kész. Kihez megy a KT panaszra?
csg67 2011.04.26 17:53:10
@dimitrij: Nem néztem el semmit a folyamatábrán. Volt egy másik törvény, ami visszamenőlegesen hátrányos helyzetbe hozott állampolgárokat. Az AB elmeszelte, ezért az AB hatáskörét megvonták a költségvetést érintő törvényektől. Innentől kezdve, bármilyen (alkotmány vagy "csak" törvénysértő) költségvetési törvényt vagy magát a teljes költségvetést is el lehet fogadni (nem kell hozzá 2/3), mert nincs akihez panasszal lehetne fordulni bármilyen szabálytalanság miatt. A KT hangoskodik, hogy ő megvétózta? Na és? Törvénysértő? Alkotmánysértő? Igen, de kit érdekel ez a döntéshozóknál, amíg senki sincs aki ezt törvényesen kifogásolhatná?
Mandiner blog Hello Gagarin 2011.04.12 16:16:00
  Ma ötven éve repült az űrbe Jurij Gagarin. Vagy nem ma. Vagy nem is volt az űrben. Vagy valaki megelőzte őt. De tegyük fel, hogy igaz a sztori. Már az űrkorszak hajnalának megcáfolt vagy megcáfolhatatlan legendái világossá teszik: ez volt a huszadik század mítosza. De…..
Egyre érdekesebb fordulatokat vesz a kismagyar alternatív valóságot bemutató trash reality, a Cohn-Bendit - Papp Dániel ügy. A kirakatrendezők gondos beállítása szerint itt semmi baj nincs, Papp Daninak pártállami időket idézve sikerült felfelé bukni. Szerintem meg két…..
A közelmúltban zárt be az a kiállítás, ahol "jövőből küldött" londoni képeslapokat mutattak be. Vagyis, hogy milyen lesz majd az élet hamarosan ott (és jó pár másik európai nagyvárosban) az éghajlatváltozás hatásra. A dolog apropóját nem csak az adja, hogy néhány napja…..
csg67 2011.03.13 22:46:43
@smartdrive: Kit zavarna Londonban is egy atomerőmű? Budapest közepén is van, mégis viszonylag kevesen haltak meg eddig a sugárzás miatt...
Ezt a táblát a szebb napokat látott Közvágóhídon lőttem - ott próbálunk ugyanis a zenekarunkkal, de becsszó nem mi voltunk. Viccesnek ugyan nem vicces, viszont olyan mint az állatorvosi ló, mindent kihozott belőle az átalakító, amit csak ki lehetett. Ha igaza van Szily Lacinak…..
A Deutsch-naptár után megint egy olvasói levél, fotókkal illusztrálva. Főhősünknek születésnapja volt, és a lentebb látható születésnapi üdvözletet találta a postaládájában. Nem Fidesz-párttag, nem vett részt semmilyen konzultáción, aláírásgyűjtésen, de mégis megkapta…..
csg67 2011.02.17 15:04:46
@lightby:
Igen ez a tervezett Alkotmány szerinti címer:
Alapvető rendelkezések: ...
3. ... A címer hegyes talpú, hasított, tölgyfalombokkal övezett pajzs; első mezeje vörössel és ezüsttel hétszer vágott, második, vörös mezejében zöld hármas halomnak arany koronás kiemelkedő középső részén ezüst kettős kereszt; a pajzson a magyar Szent Korona nyugszik.
Gulyásdemokrácia 201-62 2011.02.16 00:27:00
Kedden, azaz 2011. február 15-én délelőtt fél tíz után kicsivel, kezdetét vette az új alkotmányt előkészítő határozati javaslat parlamenti vitája. Ma és a héten végig ez folytatódik tovább, utána néhány nap részletes vita, megszavazzák, majd előreláthatóan ugyanez a…..
csg67 2011.02.16 16:30:10
@Trompf: Milyen szakmai érvet lehet felhozni a jelenlegi alaptörvény egészével szemben? Melyek azok az egyes rendelkezések, ahol feltétlenül változtatni kell? Ilyen közéleti vitákat még nem hallottam...
csg67 2011.02.16 16:53:20
csg67 2011.02.16 17:10:12
@Dühöngő bika: Nekem is elsősorban a stílussal van bajom. Lehetett volna ezt sokkal okosabban is csinálni, kihagyva belőle a pártokat, szakmai fórumokon megformálni, nyilvános vitákban közzétenni, finomítani rajta több menetben és amikor már mindenki elmondta róla a véleményét, akkor -akár népszavazással megerősítve- elfogadni. No de előre kitűzni egy dátumot amit utóbb egy kicsit módosítanak (miért is?) a szövegtervezetet (ha egyáltalán már van, vannak?) gondosan titkolva... Ez így csak cirkusz.
Úgy tűnik, a Nemzetgazdasági Minisztérium végre egy támogatható és épkézláb ötlettel állt elő. Heti szavazás-összesítőnk. (Fotó: vezess.hu) Fidesz: magyar beszállítókat a multiknak! c. cikkünkben a Nemzetgazdasági Minisztérium új javaslatáról írtunk, mely szerint a…..