Adatok
csg67
0 bejegyzést írt és 95 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Már több mint 15 éve, hogy a Concorde utoljára repült. Mivel a technológia minden más szempontból hatalmasat fejlődött az azóta eltelt időben, igazán furcsa, hogy ez volt az egyedüli szuperszonikus utasszállító repülőgép a világon, és megragadtunk a szubszonikus…..
csg67
2018.12.02 11:53:53
@molnibalage: A Tu144 nem fizikailag volt alkalmatlan, hanem gazdaságilag. A Szovjetúnióban nem volt olyan réteg, amelyik megfizette volna ezt a fajta szolgáltatást.
Ha egy külföldi ma Magyarországra téved, és elkezdi olvasni a köztévéről szóló blogokat-cikkeket, akkor a következő tézisek alakulnak ki benne:
1. A köztévé nézettsége a béka segge alatt van, alig nézi valaki - ezt mutatják a különböző felmérések
2. A köztévé éjjel…..
Már egy ideje tudjuk, hogy a dohánykereskedelem állami monopólium az unortodox gazdaságpolitikában. Ez cseppet sem meglepő annak tudatában, hogy ugyanezen rendszer keretében bárki főzhet otthon pálinkát.
A félkarú rablók üzemeltetés is állami monopólium lett, biztos kellett a…..
Nem kerül ki a büntető törvénykönyvből a vörös csillag mint önkényuralmi jelkép. Ezt Rétvári Bence, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára mondta pénteken Várpalotán, az 1952-es várpalotai kitelepítések 60. évfordulója alkalmából rendezett…..
csg67
2012.06.03 08:56:34
@ezanicknevem: Az írással nagyjából egyetértek, de a "De ha sokaknak nem tetszik, tiltsák be, én úgysem viselem." kitétel menthetetlen. Már csak azért is, mert az EU valami olyasmit mondott, hogy az említett jelkép nem kommunizmust, hanem tágabb értelemben vett baloldaliságot jelent. Ugyanakkor így már érthető a FIDESZ álláspontja is a tiltásról. Mindig legyőzendő ellenségnek tekintették a baloldalt, ezért nem meglepő a baloldali jelképek tiltása. Egyszerűek mint egy fa ék, mi meg itt szofisztikált vitákat nyitunk az ideológiai, politikai döntésükről. Kies hazánkban bolyongunk csúnyán megvezetve és még észre sem vesszük...
csg67
2012.06.03 09:15:58
csg67
2012.06.03 09:22:01
@Max val Birca: Ha nem akarod végigolvasni a linket, akkor:
"Az emberi jogi bíróság szerint a vörös csillag nem tekinthető kizárólag a kommunizmust reprezentáló jelképnek: továbbra is a tisztességesebb társadalomért küzdő nemzetközi munkásmozgalom, valamint egyes — több tagállamban aktívan működő — törvényes politikai pártok szimbóluma is. A strasbourgi testület ezért úgy vélte, hogy a vörös csillag többértelműségére figyelemmel a szóban forgó tiltás túlságosan széles körű. Olyan tevékenységekre és eszmékre is kiterjed, amelyek egyértelműen az egyezmény 10. cikke, vagyis a szabad véleménynyilvánításhoz való jog védelme alá esnek, s az inkriminált szimbólum különböző jelentéseinek a szétválasztására nincs kielégítő mód. Valójában a magyar jog kísérletet sem tesz a különbségtételre. Minderre tekintettel Vajnai ügyében megállapították az egyezménysértést, Fratanoló esetében pedig 4.000 eurós kártérítést is megítéltek."
"Az emberi jogi bíróság szerint a vörös csillag nem tekinthető kizárólag a kommunizmust reprezentáló jelképnek: továbbra is a tisztességesebb társadalomért küzdő nemzetközi munkásmozgalom, valamint egyes — több tagállamban aktívan működő — törvényes politikai pártok szimbóluma is. A strasbourgi testület ezért úgy vélte, hogy a vörös csillag többértelműségére figyelemmel a szóban forgó tiltás túlságosan széles körű. Olyan tevékenységekre és eszmékre is kiterjed, amelyek egyértelműen az egyezmény 10. cikke, vagyis a szabad véleménynyilvánításhoz való jog védelme alá esnek, s az inkriminált szimbólum különböző jelentéseinek a szétválasztására nincs kielégítő mód. Valójában a magyar jog kísérletet sem tesz a különbségtételre. Minderre tekintettel Vajnai ügyében megállapították az egyezménysértést, Fratanoló esetében pedig 4.000 eurós kártérítést is megítéltek."
Ezentúl a busz, villamos és metró vezetők is csak érvényes jeggyel vezethetik a járműveiket. És ez még csak a megszorítások kezdete. A BKV anyagi helyzetének javítása érdekében átfogó reformokat sürget Tarlós István: a családtagok után már a járművezetők sem utazhatnak…..
csg67
2012.01.27 23:06:41
csg67
2012.01.27 23:21:24
@Sicc: "Azok is vegyenek villamosjegyet, akik nem utaznak sehova!"
Ez poénnak jó ugyan, de a valóságban már felvetődött: "Tarlós István közlése szerint a működés finanszírozásához két súlyos intézkedést kell hozni párhuzamosan: a közlekedési adó bevezetését"...
Ez poénnak jó ugyan, de a valóságban már felvetődött: "Tarlós István közlése szerint a működés finanszírozásához két súlyos intézkedést kell hozni párhuzamosan: a közlekedési adó bevezetését"...
Pandacsöki nevű kommentelőnk vette észre a TV2 óriási hibáját a ma reggeli Mokkában (ezúton is köszönjük neki). Az olasz hajószerencsétlenségről szóló riportjukban (00:38 percnél) bemutatnak egy felvételt, miközben az hangzik el, hogy "a Costa Concordia belülről a…..
csg67
2012.01.16 21:15:58
@Macskond: "Még a repülőkön is van collision detektor !" TAWS-nak hívják és a szmolenszki balesetnél is folyamatosan üvöltött...
Egy átlagembert naponta több ezer reklámüzenet ér, melyek mindegyikében ott van a cég neve, szlogenje és emblematikus logója. Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontosak ezek a nyelvi és vizuális kifejezőeszközök a márkaismertség szempontjából. De vajon azt is tudjuk, hogy honnan…..
csg67
2011.11.25 07:31:44
Ez egy már egy kicsit tényleg sok. Várom az esti Showder Klubot, erre két szenzációs videóval Matolcsy Gyuri ellopja a műsort a srácok elől. A mai: És aki még nem látta, a szombati: "Nem tud senki sem mondani olyan összeget, amelyért a jobbkezemről hajlandó lennék…..
A hazai szélerőművek tragikomédiájaPár napja új szerkesztőtársunk megajándékozott minket egy érdekes eszmefuttatással. Az energia egyre inkább olyan témának számít a közéletben (a politikai vitáktól a kocsmai beszélgetésekig), ami nemcsak érdekli az embereket, hanem szépen…..
csg67
2011.11.11 23:02:31
@torró: "No, és melyik madár repül éjszaka? Mert a hülye még ezt sem tudja! Max a bagoly,ami nem ott keres kaját.Tehát marad a denevér ami viszont nem a szemével tájékozódik." Ráadásul a denevér nem madár, hanem emlős...
csg67
2011.11.11 23:36:32
@fejo: Kies hazánkban a szélerőművek elterjedését más is akadályozza; adva volt egy vidéki vállalkozó, aki szeretett volna ilyen erőműveket telepíteni. Helyi áramszolgáltató válasza: a hálózat itt ezt nem bírja el, bővíteni kellene x milliárdért, vagy a másik "műszaki" megoldás, ha az áramszolgáltató fejesei is tulajdonosok lehetnek a szélerőművekben (nem elenyésző tulajdoni hányaddal), akkor természetesen jó a meglévő hálózat... Szerinted megépültek a szélkerekek?
A kerékpároknál nem sok változás történt az elmúlt évtizedekben az általánosan használt fékrendszerek felépítésében. Forradalmi változást hozhat az a német találmány, amely megszabadítaná a kerékpárokat a kormánytól induló drótoktól. A saarbrückeni egyetem mérnöke a…..
Liszt zenéjét akarva-akaratlan mindenki ismeri, aki a huszadik században – vagy azután – született. De vajon lehet-e toplistát összeállítani egy ilyen gigantikus életműből? Megpróbáltuk, kiderül, sikerült-e.Az idő ez esetben nekünk dolgozott: 2011-ben már csak azon…..
csg67
2011.10.22 17:46:28
Megdöbbentő jelentést tett közzé a 2010. április 10-én Szmolenszkben lezuhant Tu-154-es katasztrófájával kapcsolatban az eset kivizsgálására felállított lengyel bizottság. Az áldozatok között volt Kaczynski elnök és az ország politikai és katonai vezetésének számos tagja,…..
csg67
2011.08.01 18:02:02
@VRbagoly: A személyzet mindig a saját bőrét viszi a vásárra, a programozó zseni meg a fotelból nézi a repülőt. Ez az igazi különbség a pilóta irányította és az automata repülő között.
Kíváncsi lennék, hogy hány programozó írna repülőgép vezérlő szoftvert, ha a szerződés apró betűs részében az is szerepelne, hogy kivégzik, ha a program hibájából lezuhan a gép.
Tudom, ez morbid volt, de lényegében ebből a szemléletből fakad az emberek idegenkedése a kizárólag számítógép vezérelt berendezésektől, főleg, ha az életüket is rá kell bízniuk!
Kíváncsi lennék, hogy hány programozó írna repülőgép vezérlő szoftvert, ha a szerződés apró betűs részében az is szerepelne, hogy kivégzik, ha a program hibájából lezuhan a gép.
Tudom, ez morbid volt, de lényegében ebből a szemléletből fakad az emberek idegenkedése a kizárólag számítógép vezérelt berendezésektől, főleg, ha az életüket is rá kell bízniuk!
csg67
2011.08.01 18:05:29
@neoteny: A felsorolt és még sok más új anyagnak és technológiának hála lehetett megépíteni a mai modern óriásgépeket, miközben a biztonsági tényező változatlan maradt!
csg67
2011.08.01 23:42:58
@neoteny: Miért kellene a biztonsági tényezőn változtatni? A műszaki gyakorlatban kialakult, hogy az egyes szerkezeti elemeknek (futómű, kormányszervek, hajtómű, stb.)a tervezett terhelésnek hányszorosát kell elviselniük. Ezt nevezik biztonsági tényezőnek (no persze ennél lényegesen bonyolultabb a valóság, mert van üzemi és törő biztonsági tényező, illetve nem csak egyféle igénybevételre kell méretezni, de ezekbe most felesleges belemenni). A repülőgépek legfontosabb elemeit kb 1.5 ... 2.5 biztonsági tényezővel méretezik. Ez általában elég a nem várt anyagfáradások, anyaghibák, stb kivédésére, de állandó, szigorú és tervezett (meghatározott üzemóránkénti) felülvizsgálatot igényel. Többek között ezért is drága a repülőgépeket üzemeltetni. A biztonsági tényezőket növelve nőne a repülőgép tömege (hiszen csak plusz anyag beépítésével tehető valami biztonságosabbá ha az anyagminőség nem változik), ezért romlana az összsúly/hasznos terhelés aránya, ami szintén kerülendő a repülőnél. Modernebb anyagokat használva ugyan lehetne növelni a biztonsági tényezőt változatlan tömeg mellett, de ez nem hozna annyit a konyhára, mintha a tömeget csökkentenék változatlan (és gyakorlatilag kielégítő) biztonság mellett.
Egyre forróbb a vita arról, hogy mennyire "kínaiak" a kínai nagysebességű vasúthálózaton közlekedő vonatok. A technológiákat kezdetben oda transzferáló országok most tűkön ülnek, látva, hogy fejükre nőttek a kínaiak, de beszólogatáson kívül sokra nem…..
A bíróság ítéletével nehéz egyetérteni: Szily és Bede cikke bőven belefér a szólásszabadság keretei közé. Heti szavazásaink. Szokásos hétvégi rovatunkban tegnapi cikkünk (Egymilliós ostorcsapás a felajzott hímvesszőn) szavazásának eredményét mutatjuk be. Pénteken a…..
csg67
2011.05.02 00:23:27
@hower: Köszönöm a linket, elolvastam és ezt találtam benne:
"A szólásszabadság nem vonatkozhat:
- a személyes adatokra
- a katonai- és államtitkokra
- a bűncselekményre való felhívásra
- a nemzeti szimbólumokat és a közerkölcsöt sértő kifejezések használatára."
Lehet, hogy a te Wikipédiádat cenzúrázták?
"A szólásszabadság nem vonatkozhat:
- a személyes adatokra
- a katonai- és államtitkokra
- a bűncselekményre való felhívásra
- a nemzeti szimbólumokat és a közerkölcsöt sértő kifejezések használatára."
Lehet, hogy a te Wikipédiádat cenzúrázták?
csg67
2011.05.02 00:23:30
@Jakab Andor: Itt bizony a stílussal volt gond. A két riporter egy nyilvános (politikai) rendezvényről tudósított (ilyenkor objektív tényeket vár a tájékozódni vágyó olvasó, nem véleményeket, de ez megint máshová vezet). A rendezvény témája nem engedte meg azt a hangnemet, amit a cikkben használtak (megkockáztatom, még az Erotika Kiállítás és Vásár-ról sem lenne célszerű így írni). Tehát a cikk szerzői első körben elbuktak a szakmai minimum teszten, de ezt ők nem vették észre. A szerkesztő szintén szemet hunyt és közreadta az irományt, így az Index számára is vállalhatóvá tette azt. Nem egy belső fórumon, nem egy blogban, hanem a nagy nyilvánosság számára könnyen hozzáférhetően.
A többi gondolatkísérlettel pedig nem foglalkozom, hisz a válasz rájuk egyértelmű, de a vita szempontjából tökéletesen érdektelenek. Saját gondolatkísérletem csupán arra vonatkozott, hogy egy nyilvános rendezvényről milyen hangnemben lehet és kell írni, azoknak mennyire kell az eredeti eseménnyel szinkronban lenniük.
A többi gondolatkísérlettel pedig nem foglalkozom, hisz a válasz rájuk egyértelmű, de a vita szempontjából tökéletesen érdektelenek. Saját gondolatkísérletem csupán arra vonatkozott, hogy egy nyilvános rendezvényről milyen hangnemben lehet és kell írni, azoknak mennyire kell az eredeti eseménnyel szinkronban lenniük.
A hétfői aláírással nem csak az alkotmány elfogadásának folyamata, hanem az ellenzéki stratégia egy fontos szakasza is lezárult. Itt a blogban is többször téma volt a két baloldali párt távolmaradása, illetve a Jobbik részvétele, ugyanakkor teljes ellenállása a vita során. Ha…..
csg67
2011.04.26 16:36:11
@dimitrij: A parlament fogadja el a költségvetést. A KT vétót emel, de a parlament azt mondja, hogy nem érdekli, ők elfogadták és kész. Kihez megy a KT panaszra?
csg67
2011.04.26 17:53:10
@dimitrij: Nem néztem el semmit a folyamatábrán. Volt egy másik törvény, ami visszamenőlegesen hátrányos helyzetbe hozott állampolgárokat. Az AB elmeszelte, ezért az AB hatáskörét megvonták a költségvetést érintő törvényektől. Innentől kezdve, bármilyen (alkotmány vagy "csak" törvénysértő) költségvetési törvényt vagy magát a teljes költségvetést is el lehet fogadni (nem kell hozzá 2/3), mert nincs akihez panasszal lehetne fordulni bármilyen szabálytalanság miatt. A KT hangoskodik, hogy ő megvétózta? Na és? Törvénysértő? Alkotmánysértő? Igen, de kit érdekel ez a döntéshozóknál, amíg senki sincs aki ezt törvényesen kifogásolhatná?
Ma ötven éve repült az űrbe Jurij Gagarin. Vagy nem ma. Vagy nem is volt az űrben. Vagy valaki megelőzte őt. De tegyük fel, hogy igaz a sztori. Már az űrkorszak hajnalának megcáfolt vagy megcáfolhatatlan legendái világossá teszik: ez volt a huszadik század mítosza. De…..
Egyre érdekesebb fordulatokat vesz a kismagyar alternatív valóságot bemutató trash reality, a Cohn-Bendit - Papp Dániel ügy. A kirakatrendezők gondos beállítása szerint itt semmi baj nincs, Papp Daninak pártállami időket idézve sikerült felfelé bukni. Szerintem meg két…..
Sokféle módja van a közterületek radikális birtokbavételének. Lehet demonstráló sokasággal menetelni valamelyik szép sugárúton, lehet kritikus tömegű kerékpárral kiszorítani az autókat a körútról. A tüntetéseket megfigyelőként még ifjabb koromban többször kipróbáltam.…..
Urbanista
Atomerőmű épül egyszer Londonban? Néhány fantasztikus terv arra, hogyan alkalmazkodik egy világváros az éghajlatváltozáshoz
2011.03.13 15:19:00
A közelmúltban zárt be az a kiállítás, ahol "jövőből küldött" londoni képeslapokat mutattak be. Vagyis, hogy milyen lesz majd az élet hamarosan ott (és jó pár másik európai nagyvárosban) az éghajlatváltozás hatásra. A dolog apropóját nem csak az adja, hogy néhány napja…..
csg67
2011.03.13 22:46:43
@smartdrive: Kit zavarna Londonban is egy atomerőmű? Budapest közepén is van, mégis viszonylag kevesen haltak meg eddig a sugárzás miatt...
A Twitter miatt..
Urbanista
Nemzeti sport-e még betűk kikaparásával, áthelyezésével viccesíteni feliratokat?
2011.02.24 11:20:00
Ezt a táblát a szebb napokat látott Közvágóhídon lőttem - ott próbálunk ugyanis a zenekarunkkal, de becsszó nem mi voltunk. Viccesnek ugyan nem vicces, viszont olyan mint az állatorvosi ló, mindent kihozott belőle az átalakító, amit csak ki lehetett. Ha igaza van Szily Lacinak…..
csg67
2011.02.24 23:21:43
A Deutsch-naptár után megint egy olvasói levél, fotókkal illusztrálva. Főhősünknek születésnapja volt, és a lentebb látható születésnapi üdvözletet találta a postaládájában. Nem Fidesz-párttag, nem vett részt semmilyen konzultáción, aláírásgyűjtésen, de mégis megkapta…..
csg67
2011.02.17 15:04:46
@lightby:
Igen ez a tervezett Alkotmány szerinti címer:
Alapvető rendelkezések: ...
3. ... A címer hegyes talpú, hasított, tölgyfalombokkal övezett pajzs; első mezeje vörössel és ezüsttel hétszer vágott, második, vörös mezejében zöld hármas halomnak arany koronás kiemelkedő középső részén ezüst kettős kereszt; a pajzson a magyar Szent Korona nyugszik.
Igen ez a tervezett Alkotmány szerinti címer:
Alapvető rendelkezések: ...
3. ... A címer hegyes talpú, hasított, tölgyfalombokkal övezett pajzs; első mezeje vörössel és ezüsttel hétszer vágott, második, vörös mezejében zöld hármas halomnak arany koronás kiemelkedő középső részén ezüst kettős kereszt; a pajzson a magyar Szent Korona nyugszik.
Kedden, azaz 2011. február 15-én délelőtt fél tíz után kicsivel, kezdetét vette az új alkotmányt előkészítő határozati javaslat parlamenti vitája. Ma és a héten végig ez folytatódik tovább, utána néhány nap részletes vita, megszavazzák, majd előreláthatóan ugyanez a…..
csg67
2011.02.16 16:30:10
@Trompf: Milyen szakmai érvet lehet felhozni a jelenlegi alaptörvény egészével szemben? Melyek azok az egyes rendelkezések, ahol feltétlenül változtatni kell? Ilyen közéleti vitákat még nem hallottam...
csg67
2011.02.16 16:53:20
@Dühöngő bika:
Ennek analógiájára mondjuk egy a sok közül:
www.szegedkurir.hu/cikk/a_varoson_tul/3205/solyom_laszlo_tevtan_a_sztalini_alkotmany
Ennek analógiájára mondjuk egy a sok közül:
www.szegedkurir.hu/cikk/a_varoson_tul/3205/solyom_laszlo_tevtan_a_sztalini_alkotmany
csg67
2011.02.16 17:10:12
@Dühöngő bika: Nekem is elsősorban a stílussal van bajom. Lehetett volna ezt sokkal okosabban is csinálni, kihagyva belőle a pártokat, szakmai fórumokon megformálni, nyilvános vitákban közzétenni, finomítani rajta több menetben és amikor már mindenki elmondta róla a véleményét, akkor -akár népszavazással megerősítve- elfogadni. No de előre kitűzni egy dátumot amit utóbb egy kicsit módosítanak (miért is?) a szövegtervezetet (ha egyáltalán már van, vannak?) gondosan titkolva... Ez így csak cirkusz.
Úgy tűnik, a Nemzetgazdasági Minisztérium végre egy támogatható és épkézláb ötlettel állt elő. Heti szavazás-összesítőnk. (Fotó: vezess.hu) Fidesz: magyar beszállítókat a multiknak! c. cikkünkben a Nemzetgazdasági Minisztérium új javaslatáról írtunk, mely szerint a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz